Nová NVIDIA RTX 2080 se brzy představí. Možná ji doplní i RTX 2080 Ti. Co nabídnou? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 17 August 2018
altJiž jen několik dní nás dělí od nástupce GTX 1080. Možná se ale dočkáme i nástupce GTX 1080Ti.

 

 

 

 

Vypadá to, že naše starší zprávy byly docela přesné. Snad jen nakonec načasování je lepší, než jsem osobně očekával, přiznám se, že jsem věřil méně optimistické variantě, že NVIDIA vydá grafiky až na přelomu října a listopadu. Nicméně evidentně je nutné urychlit plány, hospodářské výsledky jsou sice skvělé, ale mezi-kvartálně NVIDIA klesá ve všech ohledech, a to akcionáři nevidí rádi. Takže bez ohledu na stav přezásobení staršími kartami kvůli konci poptávky těžařů, NVIDIA chce vydat novinky a podpořit tak opět prodeje karet. Uvedení tedy trochu roztahá a upřímně to vypadá, že představuje něco, co úplně nemá připravené.

Například před několika dny ohlásila a představila Quadro RTX 8000/6000/5000, které však začne dodávat až v listopadu, jenže máme polovinu srpna. Trochu se bojím, že s herními RTX kartami to bude podobné. NVIDIA je sice ohlásí, představí, ukáže a začne předprodávat, ale první z nich dorazí v referenci až v září, a to kdo ví, v jakých počtech, až během října se ale objeví nereferenční verze spolu s dalšími variantami nových karet. To je asi jediná vada na kráse. Pravdou však je, že NVIDIA není zdaleka jediný výrobce, který představuje a uvádí na trh produkty, které prakticky nemá připravené pro zákazníky hned. AMD a její Threadripper 2 jsou na tom podobě s výjimkou 32jádrového 2990WX, který si můžete koupit hned, tak 16jádrový 2950X bude až na konci měsíce a 12 a 24 jádrové verze až v říjnu. To samé u Intelu, kterému „náhodou“ unikají kompletní prezentace o nových Core i9-9900K, I7-9700K procesorech a Z390 deskách, které dorazí v říjnu. Jinými slovy všichni tři výrobci předvádějí produkty, které ještě nemají na trhu, což samozřejmě nesvědčí prodejům stávajících produktů, a tak pořád na něco čekáme. Je to trochu otravné musím říci. Stýská se mi po jednoduchých časech, kdy výrobci vydávali produkty rovnou na trhu a do prodeje …

Ale to je takové mé osobní povzdechnutí nad některými aspekty současnosti. Jinak ale nehodlám skrývat nadšení, že se konečně na všech frontách něco děje a posuny jsou více než významné. Po více než 2 letech se dočkáme nové grafické generace od NVIDIA …

 

  • GeForce RTX 2080

Na 99,9% se již za několik dní na Gamescom dočkáme představení nové RTX 2080 co by nástupce GTX 1080. Karta bude postavena na TURING architektuře, která je nástupcem a dalším generačním vylepšením PASCAL/VOLTA. NVIDIA také změní označení GTX na RTX, protože jednou z hlavních novinek je přímá podpora Ray tracingu se speciálními jednotkami (vedle těch klasických), které TURING čipy nabídnout.

RTX 2080 bude stavět na 12nm jádru RT104, které NVIDIA oficiálně neukázala, ale je prakticky určitě na již představené Quadro RTX 5000 kartě. Bude mít 2944/3072 klasických výpočetních jednotek, 184/192 TMUs a 64 ROPs. K tomu ještě RTX jednotky. Očekávají se takty kolem 1600MHz pro základ a 1900MHz v boostu. Sběrnice bude 256-bit a karta ponese nejméně 8GB GDDR6 paměti na 14GHz což dává propustnost výborných 448GB/s. TDP karty bude oficiálně asi 180W, reálně kolem 220W. Výpočetní výkon karty bude pravděpodobně kolem 11 TFLOPS. Vzhledem k nárůstu počtu výpočetních jednotek, které jsou navíc upraveny a vylepšeny, nárůstu výkonu pamětí a dalším aspektům se očekává výkon karty minimálně o 30% vyšší než má GTX 1080. Optimistické varianty hovoří i o 50% nárůstu, což by výkon RTX 2080 poslalo docela znatelně nad současnou GTX 1080 Ti do blízkosti TITAN V modelu.

Očekávaná cena je 699 dolarů (cca 19 tisíc vč. DPH), přičemž mají od ohlášení začít oficiální předprodeje. Karta má fyzicky být dostupná v referencích až začátkem září s tím, že na přelomu září/říjen mají dorazit nereferenční verze. RTX 2080 je v tuto chvíli jediným skutečně jistým modelem. Velmi pravděpodobně se poději objeví i nějaká slabší verze RTX 2070, ale je možné, že její uvedení se zdrží kvůli doprodání stávajícího nadbytku GTX 1070/1070Ti/1080/1080Ti karet. Uvidíme.

 

  • NVIDIA chystá překvapení v podobě RTX 2080Ti?

Množí se ale spekulace, že NVIDIA chystá brzké představení výkonnější RTX 2080 Ti variantě. Spekulace jsou založeny na velmi reálných základech. Quadro RTX 8000/6000 modely totiž nesou již představené RT102 grafické jádro. Toto jádro je nástupce GP102, které najdeme právě na GTX 1080Ti, ale také TITAN Xp a některých Quadro kartách. Zkrátka a dobře, 12nm RT102 jádro existuje a není otázkou jestli, ale kdy na něm NVIDIA kromě Quadro karet, uvede na trh i herní karty, a to buď nový TITAN RTX nebo právě RTX 2080Ti.

Protože má NVIDIA hotové Quaro RTX 8000, má prakticky hotovou „TITAN RTX“ nebo „RTX 2080Ti“. Takže spekulace o tom, že možná na gamescom chystá překvapení a vedle RTX 2080 předvede i RXT 2080Ti, nejsou prostě přitažené za vlasy. Specifikace jádra v podstatě známe. Takže se bavíme o obrovském GPU s více než 4300 klasickými jednotkami, ale také RTX a AI jednotkami. Karta může mít až 384-bit sběrnici, NVIDIA ji nejspíše ale oseká na 352-bit a 11GB GDDR6 pamětí na 14GHz. Výsledná propustnost i tak bude přes 600GB/s.

Celkový výkon karty by se mohl pohybovat kolem 15TFLOPS při TDP 250W (300W reálněji zejména u OC edic). Reálný herní výkon by pak celkem v pohodě strčil do kapsy i TITAN V. Opět se bavíme minimálně o 30% vyšším výkonu, než má GTX 1080 Ti. Jak už jsem řekl dříve, osobně pokládám dřívější uvedení „Ti“ varianty za pravděpodobné, kvůli novým NVIDIA BFG velkým 4K monitorům se 120Hz, na které prostě stávající karty nestačí. Ani RTX 2080 na ně nebude ideální (na 4K/60FPS asi použitelná bude), ale prostě 4K/120FPS na to potřebuje NVIDIA maximální možný výkon, který dokáže nabídnout a RTX 2080 Ti už teď a ne třeba až příští rok, proto dává smysl.

O ceně této karty zatím můžeme jen spekulovat. 12nm TR102 jádro má 754mm2 k tomu GDDR6, výrobní náklady musí být dost značné. Quadro RTX 8000 48GB stojí 10 tisíc, Quadro RTX 6000 24GB je za 6300 dolarů. RTX 2080 Ti 11GB tak nejspíše nebude stát méně, jak 1000 dolarů, ale zase bych ji nečekal za 3000 dolarů (tedy TITAN V cenu). Můj odhad je 999 dolarů (27 tisíc korun) při nejlepším, reálně ale spíše kolem 1500 dolarů (41 tisíc korun).

 

  • Pochybnosti kolem užitečnosti Ray Tracing a výkonu RTX

V pondělí na Gamescom se od NVIDIA dozvíme více. Každopádně zatímco karty budou téměř jistě přijaty s nadšením, protože jsou to novinky, jaké už jsme dlouho neviděli, velké pochyby zatím vzbuzuje Ray traicing a ten důraz na něj. Že jsou nové karty velkým pokrokem v oblasti RT nikdo nezpochybňuje, sama NVIDIA uvádí asi 25x výkonový posun proti PASCALu a mnohé scény teď dokáže vyrenderovat v reálném čase jediná RTX karta, zatímco dosud na ně bylo potřeba třeba hned několik TITAN V karet. NVIDIA například nově demonstruje ukázku scény s jedinou Quadro RTX 6000 (RTX 2080Ti?) kartou, kterou zvládá při 24-30FPS:

Jenže se mnozí ptají, k čemu je to dobré. Scéna se 30 miliardami polygonů přes RT nevypadá nijak zvlášť hezky a dobře a pokud by se udělala klasicky polygony a rasterizací, vypadala by mnohem lépe, běžela by lépe a stačila by na ní výkonem běžná mnohem slabší grafická karta. Jednoduše prostě ač má Ray tracing určité výhody, současný způsob počítačové grafiky má na své straně efektivitu. Nové grafiky NVIDIA na tom nic nezmění. NVIDIA sice slibuje nasazení Ray Tracing ve hrách, kdy zapojila i některé velké vydavatele, ale prozatím to vypadá, že jednoduše zasponzoruje několik titulů v příštím roce (novým METRO počínaje), které částečné Ray tracing efekty nabídnou. Velmi ale pochybujeme, že půjde o nějakou zásadní záležitost, zejména s ohledem na fakt, že levnější karty, mainstream a GPU v konzolích, určitě nebudou mít kapacity ani výkon na akceleraci Ray tracingu a to ještě spoustu let. Ohledně běžného nasazení RT do her máme tedy velké pochybnosti, a to i s ohledem na rozšiřování a nasazování samotného DX12/VULKAN (oba standardy ale Ray tracing podporují či podporovat budou, v tom problém není), které na rozdíl od RT má reálné znatelné přínosy i na slabších kartách.

Ray Tracing je sice zajímavá, ale velmi výkonově náročná metoda. Nová generace grafik NVIDIA ji bude zvládal mnohem lépe, než cokoliv před ní, ale na běžné používání RT ve hrách apod. na to si ještě počkáme. V oblasti modelování, grafického designu, filmových efektů, herních filmečků, budou nové karty jistě znatelným přínosem a Ray tracing se tam běžně používá, ale pro běžného uživatele bude RT stále jen zprostředkovanou záležitostí. Takže pokud NVIDIA bude dělat z Ray tracing a RT výpočetní jednotky v nových kartách jako hlavní výhodu nových grafik (tedy důvod proč byste si je měli pořídit), osobně bych byl v klidu a ignorujte to.

Zásadní je a bude stále klasický grafický výkon, polygony a rasterizace. Jednoduše řečeno, ač mají nové RTX grafiky mnohonásobně lepší výkon pro Ray Tracing než jakákoliv grafika před nimi, musely by mít ještě 100 či spíše 1000 násobně vyšší výkon v této oblasti, aby se Ray Tracing dal běžně používat a vykompenzovala se jeho neefektivita vůči současnému způsobu počítačové grafiky, zejména pokud by se měl používat u her. Takže na to, že Ray tracing se nějak zásadně prosadí do her, bych v nejbližší době určitě nespoléhal. Těch pár téměř jistých malých sotva viditelných implementací, bude sloužit čistě jako demonstrace technologie, benchmark a marketingový nástroj. Drtivá většina karet (zejména mainstream a konzole) na to jednoduše nebude mít výkon, takže nějaké rozšíření Ray tracingu ve hrách v dohledných mnoha letech určitě nehrozí, a až se tak stane, bude z RTX 2000 série karet dávno muzeální exponát.

Ray Tracing je stále hudbou vzdálené budoucnosti a nové NVIDIA grafiky na tom nic nezmění. Ti, kteří používají RT už dnes budou mít radost z výkonnějšího HW, pro ostatní se nic nezmění. Současný způsob vytváření počítačové grafiky a her se nijak nezmění. V této oblasti nás tak zajímá hlavně klasický nárůst výkonu a tady to vypadá, že RTX 2080 bude zhruba o 30 – 50% výkonnější než GTX 1080, v případě RTX 2080 Ti proti GTX 1080 Ti to vypadá také na minimálně 30%. Osobně bych doporučil referenční verze jen těm, které nezajímá hlučnost, případně určitě těm, kteří plánují vodní chlazení, protože na reference se jistě objeví brzy vodní bloky na míru. Jinak ale určitě radím počkat na ty pěkné, tiché či přetaktované nereferenční modely …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 14:52:29

"mezi-kvartálně NVIDIA klesá ve všech ohledech"
Tak jestli pokles v divizi OEM & IP a vsude jinde narust je "ve vsech ohledech", tak to potom ANO.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 14:58:15
avatar
??? mezikvartálně spadlo všechno, příjmy, zisky, a jednotlivé segmenty ... meziročně je to samozřejmě něco jiného ...

každopádně vybral jsi tu nejméně podstatnou informaci v celém článku gratuluji.
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 15:12:04

"mezikvartálně spadlo všechno, příjmy, zisky, a jednotlivé segmenty"
Segmenty Q/Q:
Gaming +4.8%
Professional Visualization +11.9%
Datacenter +8.4%
Automotive +11.0%
OEM & IP -70.0%

A ano, vybraljsem si tu nejmene podstatnou souvislost z clanku. Nevim proc se tamvubec objevila. A kdyz objevila, tak se divite, proc na to ctenari reaguji.
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 18:35:40

Ta zmínka o "mezikvartálně spadlo všechno" je tam z mého pohledu naprosto v pořádku. Je to totiž jediný důvod proč teď ze strany NV vydávat nové karty. AMD do highendu neplánuje v blízké době nic. Jediné co je na cestě, je mainstream ohlášený tuším na konec Q1/2019. Pro NV by bylo finančně daleko lepší doprodat co nejvíc z toho co má na skladech a nové karty nasadit na trh cca 1-2 měsíce před konkurencí.

To že vydává karty teď ve 3Q (reálně) má jediný důvod a to jsou akcionáři. Je třeba si uvědomit, že se nebavíme o malých akcionářích ,ale o těch velkých. Ty zajímá pouze největší možný zisk. Nezajímá je, že firma je stále v zisku a je ekonomicky zdravá. Oni vidí pouze pokles nebo růst. Stačí jediný index poklesu z celého firemního portfolia a klidně akcie prodají a půjdou za vyšším výnosem. Pokud velký akcionář začne prodávat, jde cena akcií dolů. Tu firmu to může dost stáhnout dolů. V minulosti i jinak zdravé firmy toto neustály a "krachly". Pokud by velkým investorům/akcionářům akcie firmy co vyrábí kadibudky vynášely nejvíc, věz že do nich budou investovat. Je nezajímá kdo co vyrábí nebo nějaký technologický vývoj. je zajímá kolik jim to vynese.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 19:04:51
avatar
přesně ;)
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 21:07:13

What? Ja vidim, ze mezikvartalne 4 z 5 segmentu Nvidie rostly. Takze kde je to vase "mezikvartálně spadlo všechno". A akcie klesly aktualne hlavne kvuli vyhledu na Q3. Staci si o tom precist nejake odborne nazory.
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 16:29:47

Jsem na posun v RT renderingu zvědav. Ta demo scéna a vaše reakce na to, že to nevypadá nikterak dobře, je úsměvná.

Nejde o to jak to vypadá, ale jak se to vytváří. RT je simulace světla, jako když simulujete kouřové efekty a nebo šíření zvuků či vodní afekty, výbuchy a podobně. RT je jednoznačně další logický krok k fotorealistické grafice, ano zatím je to jen malý krůček, ale konečně se objevuje něco jako standartní představa jakou cestou ony kroky povedou. Asi jako se dříve unifikoval pixel a vertex shadery.

I tak jsem asle trošku skeptický, že by výkonový skok v opravdovém RT renderingu byl tak obrovský, ale pokud to tak bude budu jednoznašně rád. Co jsem renderoval pár hodin bude v desítkách minut, bylo by to super.

Ono udělat dnes fotorealisticky vypadající obrázek ve 4K rozlišení, ve kterém je použito několik zdrojů světla a Modelované pozadí nikoliv HDRi zabere na 1080ti třeba 13 hodin a cca 15 000 iterací. Podobný obrázek s horším osvětlením potom stejná karta zvládne třeba za hodinu. Rozdíl je znatelný oba obrázky budou vypadat pěkně, jeden však bude opravdu skoro jak fotka druhý bude jen prostě Dobrá grafická práce.
vantages [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 16:30:39

jenom debil by to kupovatl aspon o 30% drazsí dobre te adibia vymyslela s tou cenou ....kupujte ...
Rohl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 18:31:52

Asi mě tu budou hajtovat, ale pro mě jako hráče je raytracing zbytečnost a nechce se mi za ni připlácet. Raději bych viděl 120 hz ve 4K.
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 18:39:05

Nevíš o čem mluvíš .-) Proto je pro tebe zbytečnost. Asi jako HDR bylo dříve taky považováno za zbytečnost.
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 18:45:22

Kdyby napsal: v dohledné době, dal bych mu plus. Chce to opravdu čas, aby to dozrálo. Takto souhlas s Objektiv a ode mne + pro něj.
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 18:52:39

Ono je to samozřejmě v dohledné době ještě trochu vzdálená budoucnost, ale jde tu celkově o tvorbu her, prostě simulace světla je to nejlěpší co lze udělat. Už žádné programování toho jak má scéna vypadat, prostě se plácne zdroj světla a vše se spočte přes RT jako v realným světě.

Je to jako dřív byla ve hrách voda, který nereagovala na dopady střel nebo brodící se předměty a podobně. Když to někdo chtěl udělat musel té vodě říct v jaký moment bude dělat jaké vlny a jak. Od doby co začala být voda simulovaná se jednoduše deformuje při dotyku jak=hokoliv předmětu který ji naruší. A RT je takové simulované světlo, podobně jako ta voda. Zjednodušeně řečeno.
chimera [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 20:18:15
avatar
No dle mě, je to trochu podle toho co kdo od hraní chce, já nehraji nové hry proto, že vypadají reálněji, ale pro příběh a hratelnost (má to šťávu) a samozřejmě i proto jak vypadají. Nicméně nepletu si hraní s realitou, hry můžou být animované (kreslené) jako je Machinárium nebo Fallout 3 apod. vůbec nevypadat reálně a přesto je to pařba roku. No a dokud se nebude RT cenově a výkonově vyplácet, bude mi jeho nasazení ukradené. Podobně jako v mnoha současných filmech plných efektů za stamilióny dolarů to z nich nedělá dobrý filmy.
PS: nic proti vývoji a posunu např. RT, ale některé věci si mají počkat na jejich smysluplné nasazení...
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 11:44:20

Samozřejmě. Také hraji hry jako Ori, Trine a novodobé FPS až na vyjímky skoro vůbec, protože mě to prostě nebaví, ale mám rád grafický pokrok a je to moje práce a jsem nadšený z toho že se tato technologie konečně začne více rozšiřovat.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 19:56:50
avatar
RAY Tracing je hudba budoucnosti tak cca 10let. Dle mého nejdále je v tomto Intel, který již před několika lety prezentoval tech-dema, ale nedala se srovnat třeba s tech-demem METRO Exodus, které tady je ukázané. Neříkám, že hned, ale NVIDIA neměla vždy nejlepší a nejpokročilejší technologie, třeba jako AMD v GK, ale co se této firmě nemůže upřít, umí nové technologie, které má, třeba i později nejlépe aplikovat do běžného použitelného stavu, i když třeba silově.
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 20:14:41

Intel v rt totalne vyhorel ty tech dema co predvadel pred lety. Byly docela jednoduche modely s hdri pozadim coz neni problem vyrenderovat. A ani drive nebyl. Je to takovej trochu cheat na lidi co nevedi jak to funguje a na demu to zaroven vypada dobre.
alien5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-17 20:11:48
avatar
Bude dnes recenze na 2950x ? Diky
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1080 Ti alebo 2080 Ti 2018-08-18 11:57:54
avatar
Chcel by som poprosit o radu. Chcel by som postavit novy pocitac pre pracu (Lumion). Mal som v hladaciku 1080 Ti prave kvoli 11GB pameti, no teraz neviem ci pockat a zobrat 2080ku alebo popripade zlacenu 1080ku.
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 12:05:37

Ahoj Kdybych měl možnost pouze jedné stanice tudíž jedné karty šel bych cestou 1080ti právě kvůli její paměti. Záleží, ale jak moc video paměti zkonzumuješ pokud víš že se pohybuješ okolo třeba 5GB tak bych počkal na RTX 2080. Další věc je jak výkonný plánuješ CPU pokud to bude nějaký TR 16 a více jader, tak bych asi také počkal na RTX 2080. Protože když by náhodou nestačilo někdy její 8GB Vram tak by jsi to vytvořil na CPU, sice by to bylo pomalejší, ale už se s tím dá občas něco udělat.
FilipAGuy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 12:36:50
avatar
Objektív ďakujem za rýchlu reakciu. Stanica bude len jedna. Procesor by som volil i7-8700K, keďže software viac ako počet jadier využije vyššiu frekvenciu. Preto K verzia. Dúfam v stabilných 5GHz. Čo sa týka náročnosti na grafickú pamäť je to rôzne. Pri menších scénach a statických rendroch stačí 4-6GB. No pri väčších scénach a renderovaniu videa využije plných 11GB. RAM 16GB. Stále neviem či jeden 16GB modul alebo dual channel 2x8GB. Ideálnych by bolo 32GB, no pri súčasných cenách môžem snívať.
Objektiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 12:53:41

No to potom budes mit tezke rozhodování .) Každopádně pro přímo rendering by měl SW využívát plně CPU takže by to mělo jet dobře i na vícejádrovém CPU.
LordBexr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výkon neodpovídá reálnému počt 2018-08-18 12:30:20
avatar
Zajímala by mě jedna věc. Nvidia grafické karty mají ve hrách zpravidla vyšší počet fps, než cenově odpovídající protějšky od AMD a to navzdory tomu, že udávaný potencionální výkon mají dle specifikacích nižší. Například GTX 1080 má mít výkon až 9 TFLOPs, zatímco její výkonově odpovídající konkurent od AMD, Vega 64, uvádí výkon 12,7 TFLOPs. Jak je toto možné? Znamená to, že současné hry nevyužívají plný potenciál AMD grafik a že se v budoucnu u AMD karet dočkáme výkonostních skoků směrem nahoru? Nebo jsou AMD grafiky jen špatně navržené a nedokáží svůj výkon adekvátně využít?
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 12:57:45
avatar
Je to tak naprosto vždycky ... AMD grafiky zrají jak víno ... já třeba když byla přímá konkurnce GTX 780 Ti, která stála 16 tisíc, koupil radši radeon R9 290X za 14 tisíc a dnes po letech mám o třetinu větší výkon oproti o 2 tisíce v té době dražsí Nvidii, obzvláště v novějších hrách, takže pokud nekupuješ kartu co rok či dva, tak si myslim, že koupit AMD je rozumnější. Ovšem když neni co vybrat a chceš to nejvýkonnější, tak do teď to byla samozřejmě GTX 1080 Ti, která se prostě fakt povedla a teď ji nahradí nová generace, která nebude mít alespoň nějakou dobu žádnou konkurenci, takže pokud chceš high-end tak neni nad čím přemýšlet.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-18 13:50:30
avatar
znamená to že tvůrci her neuvyužívají plný potenciál výkonu grafik. Ten výkon karet přitom není žádné teoretické číslo, ale je tam k dispozici.

To máš stejné jako s vícejádrovými CPU, když máš aplikaci, co využije jen 4jádra/vlákna tak 8jádrový procesor prostě nebude rychlejší než 4jádrový, přitom ten 8jádrový procesor prostě je výkonnější.

Problém je prostě v SW. DX12 a zejména VULKAN hry však ukazují, že to jde. Problém je, že než se dočkáme toho posunu ve většině her, už je tady nová generace grafik a vše se opět opakuje. Ale ano, historicky v posledních mnoha generacích, AMD a NV modely byly srovnatelné v době kdy vyšly, ale už jen o rok dva později byly AMD grafiky i o desítky procent před svými tehdejšími konkurenty. AMD totiž obvykle prostě dělá karty s důrazem na budoucí technologie, zatímco NVIDIA s důrazem na současné technologie.

nejvíce je to vidět u současné RX VEGA, což je architektura postavena prostě primárně pro DX12/VULKAN, zatímco PASCAL je téměř výhradně pro DX11. problém je, že hry jsou stále většinově DX11, takže NVIDIA má velmi dobrý výkon, ale když už se nějaká DX12/VULKAN hra objeví, NVIDIA v ní většinou silně propadá právě za VEGA atd. Jenže ke smůle nás i AMD, tvůrci her jsou prostě pozadu s vývojem. Až se DX12/VULKAN dostanou do většiny nových vycházejících her, které an nich budou postaveny skutečně v základu ne dodatečně do nich importovány jako DX11/10 základ, tak na trhu bude další generace karet ...
Timmaigh! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-19 15:24:46

Lebo je to teoreticke cislo, ktore sa pocita nasledovnym sposobom: pocet jadier x 2 x frekvencia - cite napriklad v pripade 1080 je to 2560 x 2 x 1,8 = 9,216 TFLOPs...

ziadny dalsi parameter sa neberie do uvahy, preto ma vysledne cislo mizivu vypovednu hodnotu. Maximalne sa nim da porovnavat vykon medzi dvoma cipmi od jednej firmy a vramci jednej generacie, ale porovnavat takto AMD a Nvidia cip, su jablka vs hrusky.

Obdobna situacia bola aj s bulldozer procesormi - ak by clovek ratal ich vykon podla vyssie uvedeneho vzorca, tak FX 9590 so svojimi "8" jadrami a 5GHz by musela bit vtedajsie 4 jadrove Intel procesory ako zito... pritom v realite bol mal 4 jadrovy 6700k na 4GHz podobny vykon.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-08-19 15:07:56
avatar
to není žádné teoretické číslo .... si děláš srnadu s tím FX že jo?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 597x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 398x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 906x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1176x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1502x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1334x
Komentářů: 6