Jak výkonná je nová TITAN RTX grafika za 69 500 korun? I poměrem cena/výkon „ohromí“.
Společnost NVIDIA začala oficiálně prodávat grafickou kartu TITAN RTX. Jinak, než přímo přes stránky společnosti ji nepořídíte, prodává se také výhradně v referenčním provedení a nejde tedy o „běžný model“. Sama NVIDIA neinzeruje TITAN (v této generaci) jako vyloženě herní grafickou kartu, ale jako „tu nejvýkonnější grafickou kartu pro PC“.
V každém případě ji prodává za 69 500 korun vč. DPH (doprava zdarma!), a tolik peněz tedy musíte zaplatit za čip TU102 v plné kvalitě a 24GB GDDR6 pamětí. Na rozdíl od ořezané lacinější RTX 2080 Ti, která sice nese stejný čip, ale méně povedený a horší kvality jen se 4352 jednotkami, má také jen 352-bit sběrnici a 11GB paměti, nový TITAN RTX nabízí plných 4608 jednotek, 384-bit sběrnici a 24GB GDDR6 paměti. Oficiální výkon je pak na base taktech 12,4 TFLOPS proti 11,8 TFLOPS. A jaký je výkon ve hrách?
NVIDIA tuto kartu poslala oficiálně jen několika vybraným youtuberům-influencerům, pro klasické počítačové magazíny vzorky neposkytuje, takže recenzí bude minimum. Každopádně JayzTwoCents pár měření tedy udělal, karta je zhruba v průměru o 8% výkonnější než RTX 2080 Ti FE, tedy bude o trochu rychlejší než většina nereferenčních RTX 2080Ti, které mají výhodu lepších chladičů proti FE kartám NVIDIA.
TITAN RTX je tedy určitě nejvýkonnější herní grafikou na trhu, nicméně za těch cca 8% výkonu zaplatíte proti už tak šíleně předražené RTX 2080 Ti více než ještě jednou tolik! NVIDIA RTX 2080 Ti FE stojí totiž 32 700 korun vč. DPH a i dvě karty budou pořád levnější než jeden TITAN. Nový Titan tedy ohromí nejen výkonem, ale i cenovkou a naprosto nejhorším předražením a nejmizernějším poměrem cena/výkon v historii herních PC grafik. TURING grafická generace je skutečně přelomová, protože tak velké skokové zdražení a posun cen žádná generace před ní nepřinesla. Zcela to ale odpovídá situaci a pokud zákazníci budou RTX grafiky i za tyhle peníze kupovat, pak je zjevně vše v pořádku. Dobré zprávy pro případné konkurenční Intel a AMD grafiky, nebudou muset jít s cenami výrazně níže. NVIDIA s RTX generací tak stanovuje nové normy. Mainstream za 11 tisíc, Performance segment za 22 tisíc a high end za 33 tisíc. Zvykejte si …
Nedostatok konkurencie... Este nedavno v dobe vydania GK110, resp. celej kepler generacie sa obe spolocnosti vyslovene predbiehali, kto vyda co a s akym vykonom, bolo to dynamickejsie. Holt, niekto, kto vlastni pomaly 4/5 trhu si to moze dovolit a monopol je citelny. Hadam sa to zlepsi s prichodom next-gen (osobne si myslim, ze to bude nieco ako Zen v GPU) po vydani NAVI kariet. Jeden grafik mi nedavno povedal, ze oproti quadro kartam sa Titan stale oplati, prave pre velke mnozstvo VRAM, ktore je casto zakladnym limitom v tomto pripade jeho work-flow. Z karty je mi zle, za 750 eur som si kupil poriadne naslapany laptop a v dnesnej dobe uz za to nedostanem ani GK vyssej triedy
Včera sa objavil na stránkach alzy RTX Titan. Čomu som sa dosť čudoval lebo som si myslel, že tento Titan sa bude predávať len exkluzívne na stránkach Nvidie. Dokonca aj v tomto článku je to tak napísané.
Čo sa alza stala súčasťou stránok Nvidie?
Tak tyto ceny grafik už jsou schopny zabít PC hry a potom i většinu PC samotných. Což si Nvidia zatím neuvědomuje, ale za chvíli už může být pozdě. Začne hromadný úprk od předražených PC k levným konzolám??
Vždyť za cenu pouze high end grafiky můžu mít všechny významné konzole na trhu včetně několika her.
Intel grafiky za nějaký čas tuto situaci jen zhorší, jeho marže už jsou dobře známé. Doufejme, že se AMD udrží, ale nástupem Intelu do grafik mám o grafickou sekci AMD velké obavy.
souhlasím ... pokud budou nové konzole s Radeon NAVI + RYZEN tak dobré jak se předpokládá, tak cenová politika NV ohledně grafik bude zabíjet PC platformu .... a ne Intel nebude určitě levnější .... AMD díky konzolím má největší šanci udržet se na trhu a mít přijatelné ceny ...
DDw - "AMD díky konzolím má největší šanci udržet se na trhu"
Zatím ano, ale - nejhorší, ale reálný scénář s přesným ročním datováním:
2021-2022 - Intel spolu s Nvidií vyšoupnou AMD z PC grafického trhu(velmi reálné)
2021-2024 - AMD grafiky na PC už jsou mrtvé. Intel a Nvidia budou pokračovat ve svých extrémních cenách=konec PC her ve prospěch konzolí.
2022-2025 - Výrazně se sníží prodej samostatných grafických karet ve prospěch integrovaných=Nvidia pomalu umírá. Intel se v pohodě drží.
2018-2024 - AMD vesele dodává grafiky konzolím - ovšem za směšný zisk. Intel nebo smrtelně nemocná Nvidia nemá zisky, ale má peníze, tak všechny peníze vrhne do konzolového čipu a do jeho "marketingu". A protože všichni víme, jaký marketing obě firmy provozují, tak pomalu vyšoupnou AMD i z konzolového trhu.
2026 - AMD už na konzolích není a Intel brzo zabíjí na konzolích Nvidii.
2026 - A to je konec, Intel vyhrál, Nvidia je mrtvá. Intel se po předchozích zkušenostech opět domluví s AMD na nějaké té konkurenci na grafickém trhu, ovšem nyní pod jeho přísnou kontrolou.
2021-nástup jiné herní platformy - ceny konzolí letí nahoru, ale lidé už u nich zůstávají a Intel vydělává a vydělává dokud jej nekoupí Google.
End.
Nu očekávám, že jako vždy o schopnostech ovladačů vůči Quadro grafikám bude dlouho ticho po pěšině. Resp. nějaké srovnávačky se objevily i v minulosti, ale zřídka a muselo se na ně čekat.
Jako čistě herní karta bez bonusů v poloprofi sféře.. co na to říct.
Chjo i v tom videu říká, že karta je pro amatérské tvůrce ideální. A to že má i herní ovladače je jen kladný bonus. Quadro tohoto výkonu stojí přes 140 000Kč jen pro představu. Mimoto podporuje i plný nvlink což RTX herní karty neumějí. Umí to jen Quadro a tento Titan. Tak potom jaký je tedy Titan?
Když už amatérský tvůrce s videem tak třeba o umělém omezení enkodovacího engine na 2 streamy na počítač - nikoli na 1 kartu. Mluvím o stejném engine, který využívají videoeditační programy pro akceleraci. To je věc na kteou i amatér narazí dříve než na obsenci NVlinku. Herní ovladač není bonus , ale kurvítko, které existuje jen proto aby omezilo funkčnost HW a NVIDIA se mohla volně pakovat na vysokých maržích QUADER a Tesla. Zabraňují tak i využití funkcí karet prostřednictvím třeba opensource softwaru. Jedna věc je něco pro profi sféru vyvinout a druhá věc je zbránit nkomu jinému, aby plně využíval HW díky vlastnímu vývoji SW. Takže kecy o tvůrcích je jen krasožvást. Za ty prachy se na to kdokoli, kdo to myslí s tvorbou vážně ...vyprdí. Buď je OK s herními ovladači a koupí si 2x RTX 2080TI nebo s nimo není OK a koupí si Quadro.
Připomínám, že AMD má jednotky pro enkodování otevřené - softwarově neomezené. Titan populární? To znamená co? Máte statistiku jejich prodeje? Podíl na trhu? Nebo jen polupární v ezinech? T by totiž odpovídalo, drahá cena a podíl z ní na marketing. Vlastně pro většinu využití je to výkon/cena na urovni telemarketingu. Jen človek nedostane tu sadu nožů (funkcí) navíc.
A co tedy přesně znamená ta amaterská tvorba? Prosím konkrétně. Ne jen marketingové mantry. Pak se podíváme jak si povede na stejném úkolu řada herní řada včetně starší generace. To bude pohled. To je jasné.
Nejspíše asi všechny profese spojené se zobrazováním a počítáním modelů. Takže fyzikální engine, Rendering, CAD. O Ui a deep learning nevím takže to zmiňovat nebudu.
Pokud, někdo dělá enkodování tak si jej asi tedy nekoupí a koupí si AMD. Je to každého volba. Nvidia dala možnost těm co jim tato karta stačí mít stejný využitelný výkon za poloviční cenu, co je na tom špatného to nevím ?
No tak vámi vyjmenované oblasti jsou přesně ty, kde bez profi ovladačů je výkon srovnatelný s obyčejnými herními řadami (navíc to jsou všechno typicky profi aplikace). Takže kde je ta featura pro amatérské tvůrce? Odpovím si sám. Prostě není. Karta by musela mít speciální řadu ovladačů kde aspoň něco povolí. Třeba jako u Vega Frontier Edition. Ale to řady Titan nemají. Kdyby to byl marketing tak bude poukazovat na něco existujícího a zvýrazní výhody pro kupce. Ale v tomhle případě nejde už ani o marketing, ale lživou propagandu, protože míří jen na víru své komunity bez vazby na realitu.
Tyhle všeobecné soudy co prezentuješ jsou opravdu "užitečné".
Takže ještě jednou pro které domácí ! tvůrce je tenhle Titan určen? Dokud nebudou naprosto konkrétní testy pro konkrétní software tak jsou to jen plky. Pro uživatele, který provozuje konkrétní software je podstatný konkrétní výkon pro jeho aplikaci vs cena. Hráč sáhne po herní verzi. Pokud nevím! jaký software budu provozovat tak Quadro RTX5000 je pořád univerzálnější a bezpečná volba za stejnou cenu.
Jakýkoliv uživatel co potřebuje více jak 11 GB grafické pamětí jsi blbej a nebo máš problém se čtením? Pokud máš scénu co zabere více jak 11GB tak máš výkon nula, chápeš to ? Asi ne viď?
Tak tedy jako v pomocné škole, ať neurážíme blbce. "Pepíčku ptám se tě potřetí. Pro jakého že domácího tvůrce je tento Titan určen? Který že domácí tvůrce potřebuje více jak 11GB videopaměti? S jakým softwarem? Neboj se Pepíčku a odpověz. Nakonec se k tomu dostaneme"
Pro zdatnější čtenáře ještě jednou link:
https://www.gamersnexus.net/guides/3399-best-workstation-gpus-2018-for-adobe-premiere-autocad-vray-and-more
Není tam ještě uveden Titan RTX, ale je tam NVIDIA RTX 2080TI.
Z výsledků lze vyčíst aplikace, které jádru Nvidia TU-102 vysloveně sedí. Protože Titan RTX sdílí stejné jádro, lze logicky dovodit v kterých aplikacích bude excelovat a tudíž lze vést debatu o jeho smysluplném využití. Podobných testů není uváděných moc a výsledky jsou fascinující. Jsou tam uvedeny příklady, kdy VEGA 64 poráží s více jak dvojnásobným rozdílem Nvidia RTX 2080 Ti. (Siemens NX), ale také aplikace, kde se nechytá. Jak jsem již uvedl výše, výkon u takzvaných poloprofi a profi karet lze posuzovat výhradně ve vztahu ke konkrétní aplikaci, protože rozdíly jsou dramatické a paušalizovat jako někteří uživatelé nelze.
Edit ještě jeden link. Sice původně test AMD 8200 WX. Je tam Nvidia RTX 2080Ti s jádrem 102.
https://techgage.com/article/amd-radeon-pro-wx-8200-review/
Třeba Franta Ohrádka a nebo Dominik Jitrnice.
11GB vram jsou v dnešní době 4 postavy na scéně okolo auta zaparkovaného u baráku.
Nechápu proč tu pořád postuješ ty testy, které jsou k věci absolutně nic neříkající Oni tam renderují jeden objekt. A ani jeden test se o využití Vram nezajímá. Jak by taky mohl, když je to věc silně závislá na každém objektu a nastavení scény.
Podívej se třeba na Patreon neboo devianart kolik tam je lidí co dělají animaci a 3D a představ si, že si ty karty koupěj. Protože potom ty obrázky co dělají budou mít lepší textury a budou vypadat opět líp. Víš dnes textura hloupého oblečení pro postavu zabírá 600-1200MB.