Nové ovladače ATI Catalyst i Nvidia ForceWare Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 17 leden 2008
ikonaObě grafické firmy vydaly nové verze svých ovladačů pro grafické karty, co je nového?

 

 

Začneme u oficiálních ovladačů. Těmi jsou očekávané ATI Catalyst 8.1. Od těch jsme docela hodně čekali, bohužel ne všechna očekávání budou naplněna touto verzí. Zdá se, že ATI nám bude servírovat postupně, protože mimo ovladačů Catalyst 8.1 se objevil i poměrně velký hotfix. Co tedy přinášejí nové ATI Catalyst 8.1?

ATI_Catalyst

Asi největší novinkou, kterou mnozí jistě ocení, je zobrazení MultiView, které umožňuje hardwarové OpenGL na více grafických kartách najednou. Nové Catalyst samozřejmě opravují řadu chyb a chybiček v různých hrách. Namátkou v originálním znění:

  • Bioshock: Flickering is no longer noticed during the cinematic introduction of the game.
  • Half-Life 2: Episode 2: Playing the game on a system containing an ATI Radeon HD 3800 series of product no longer results in the game failing to the desktop when CrossFireTM is enabled.
  • F.E.A.R.: A black screen no longer occurs when the display is set to 2048x1536 and the in-game AA option is enabled.
  • Lightsmark 2007: Running the benchmark no longer results in the robot character not being drawn properly.
  • Oblivion: Task switching between the game and the Windows Vista desktop no longer results in corruption being noticed when AA is enabled.
  • Oblivion: Flickering is no longer noticed when first making a move if the in-game settings are set to maximum, CrossFireTM is enabled and AF is set to 16X.
  • Oblivion: The game no longer fails and display corruption is no longer noticed when the game is minimized to desktop and then restored.
  • World In Conflict: The game no longer fails to the Windows desktop when the display resolution is set to 1280x768 and AF is set to 16X.
  • Call of Juarez and Stalker and Timeshift: Launching the games under Windows XP no longer results in intermittent corruption or flashing being noticed.
  • Enemy Territories Quake Wars v1.2: Flickering is no longer noticed when enabling Triple Buffering, setting AA to 8X and setting the display resolution to 2560x1600.
  • TianJi: Logging into the game no longer results in the function buttons not working and the system setting window failing to open.
  • World of Warcraft: Launching two game windows and switching between the game windows on a system with an Apple 30 inch display device no longer results in the game image failing to be drawn properly.
  • Google SketchUP: the application no longer fails to launch on systems running Windows XP and containing an ATI Radeon HD 2900 series of product.

    ATI Catalyst 8.1 jsou dostupné na obvyklém místě a vycházejí ve verzi pro Windows XP i Vista ve verzích 32bit i 64bit. Kromě toho vyšel i zmíněný hotfix, který přináší celkem důležitá zlepšení. Tím prvním je oprava problémů s DirectX na nových grafických kartách ATI Radeon s AGP a tím druhým je nárůst výkonu v Crysis DX10 při použití CrossFireX. I tento hotfix je k dispozici na stránkách AMD-ATI pro operační systémy Windows.

Co neobsahuje Catalyst 8.1, je podpora nových grafických karet ATI Radeon HD 3870 X2 a HD 3450/3650/3670, které mají vyjít příští týden ve středu. Odloženo je také vydání čipové sady AMD 780G (RS780) právě kvůli chybějícím ovladačům. Stále právě čekáme na pořádné ovladače CrossFireX, které budou životně důležité pro HD 3870 X2. Pokud vyjde karta bez nich, lze očekávat, že v testech příliš velkou díru do světa neudělá a AMD -ATI tak zbytečně ztratí další body. Jak ale vidíme, lze toto napravit nějakým hotfixem, takže AMD -ATI má ještě trochu času zjednat nápravu. Nové ovladače CrossFireX byly slíbeny na měsíc leden a jsme teprve v jeho polovině.

nvidia-logo

Mluvil jsem v úvodu o nových ovladačích Nvidie. Nová verze ale ještě není oficiální. Je to jen beta verze. Jedná se o forceware 171.16. jejich zajímavostí je, že obsahují již podporu pro GF 9600GT. Vydání této karty je tedy na spadnutí a mělo by se tak stát přibližně na Valentýna.   

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Catalyst 8.1 2008-01-17 15:18:14

pokud ty ovladače nebudou pro HD3870 X2 připraveny v den jejího vydání, pak je to zase selhání, naopak ovladače by měly být alespoň pár dní předem, z minulosti je jasný, že jim zase nějaký kousek hadrwaru uteče před vydáním a bez ovladačů budou první testy propadák
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 15:20:57
avatar
přesně tak a člověk by řekl, že už se ATI mohlo poučit, no ještě mají pár dní čas
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 16:41:49
avatar
nemely byt tyhle ovladace tak zasadni pro crossfire jak si tady o nich dost casto basnil a jeste docela nedavno???nebyly to nahodou taky naky informace primo od ati???a kdyz sem o nich pochyboval (jde videt ze pravem) tak si mel zas naky keci...no docela trapas pro tebefakt sem se tedka dost nasmaldu jeste omrknout ty tvoje komentare o tech zazracnych ovladacich

a zase u ati naky hotfixy...no nadhera...kolik toho maj ty lidi proboha instalovat...no me by to uz pekne sralo...

btw: okej neni jeste konec ledna...ale kdyz uz maj cislovku 8 v nazvu tak tezko neco zasadniho uz vyjde...jen opravy bugu..podpora novych karet a tak podobne
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 16:49:53
avatar
Nvidia zas vydava bety, tak jakej je rozdil... stouras se v hovnech
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 17:05:43
avatar
jenze beta neni to samy jak hot-fix..beta je stadium vyvoje novych ovladacu...hot-fix je neco jako patch..takze to je uplne neco jinyho
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 17:17:16
avatar
hotfix u ATI je defacto to samý co beta ovladače Nvidie Beta ovladačů nvidie vydá celou řadu .... mnohem více než ATI oficiálních ovladačů ;)
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 17:33:39
avatar
myslel bych ze aspon ty vis co to znamena dovetek beta za nejakym softwarem ach jo...

beta je testovaci stadium nejakeho software slouzici k testovani k hledani a opravam chyb pred tim nez vyjde finalni verze ktera by prave diky betatestingu mela byt bez chyb..

jak tohle muzes srovnavat s nejakymy hot-fixy..a pak jeste rikat ze jich vyda nvidia vic nez ati oficialnich ovladacu...no to je proste uplne mimo

ati ma taky beta ovladace...a taky jich ma urcite hodne...jenze narozdil od nvidie nema beta verze verejne

jednoduse to reknu takle..hot-fixy nasleduji po finalnich ovladacich...beta je pred finalnimi ovladaci...hot-fixy opravuji chyby ktere byly ve finalnich ovladacich...bety slouzijou k testovani a hledani chyb pred vyjitim finalnich ovladacu...tak jak muzes rict ze v nich neni rozdil???

tady neco o cyklu software...kde mate taky co to je betaverze

http://en.wikipedia.org/wiki/Software_release_life_cycle

tady co to je hotfix:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hotfix

pls poucte se a neztrapnujte se...

a to samy by si mely precist i ti co napadaly nvidii za podvadeni v crysis...protoze ten podvod byla chyba betaverze..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 17:45:24
avatar
nvidia nevydává hotfixy ale opravy formou testovacích betaverzí, které následně jsou po nějakém čase sesumírovány do balíků oficiálních plných ovladačů, totéž se děje u ATI, akorát že ta čas od času vydá hotfix , které pak obsahují plné verze ovladačů, beta verze ATI na web neuvolňuje. Takže podobnost je zjevná a můžeš si plácat definicema jak chceš.

Jediný kdo se tady neustále ztrapňuje jsi ty. Všichni víme, že ty "podvody" byly u beta ovladačů, ale jde o to, že Nvidie než se na to zjednodušování přišlo, vydávala ty ovladače za super extra a každý je musel vyzkoušet a potom se začala ohánět tím že je to nehotová beta ... tam šlo zkrátka o něco jiné. Takže už přestaň s tím neustálým napadáním a hraním si na nezaujatého. Máš značně omezené vidění světa a ještě ani nechápeš všechny souvislosti ...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 17:24:50
avatar
Ja samozrejme vim jaky je rozdil mezi patchem a betou, ale v tomhle pripade si nemaj obe spolecnosti co vycitat a je to na jedno brdo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 17:16:48
avatar
Poslední ifnformace od AMD-ATI:

Ano, slibovali vylepšení CrossFire v prvních lednových ovladačích, dnes informace, kterou jsem obdržel hovoří o tom, že nejsou ještě v kupě všechny záležitosti a snejvětší pravděpodobností bude HD 3870 X2 vydána jen s betaverzí ovladačů a plná podpora nového vylepšeného CF přijde až v Catalyst 8.2. Tohle jsou poslední informace staré pár minut přímo od AMD-ATI. já si to nevymýšlím, jen zprostředkovávám, takže si svoje narážky na mě laskavě strč už někam ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 17:47:44
avatar
pozor ony to budou beta ovladace???ne spis hotfix??dyt je to to samy ne???

dobre...uvidime jak to bude...jen sem tedka fakt dost nasmal u tech tvojich komentaru o tech novych zazracnych ovladacich od ati ktere meli byt v lednu...nebo prave v tuto dobu skoro stejne jak kdyz si pasoval hd3870 nekam nad 8800ultra

btw to mas z jakyho serveru???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 17:47:13
avatar
ATI vydává beta ovladače pro testery ke každé nové kartě, nejsou veřejně přístupné. přestaň se neustále ztrapňovat ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 17:55:17
avatar
to si nepsal ze nebudou ty ovladace verejne pristupne..vyznelo jako ze maji vyjit normalne..bylo mi to ale trochu divny

takze ati teda vyda tu kartu bez tech zazracnych crossfire ovladacu???to je docela pekne...chudaci lidi co si ji hned jak tu bude koupijou a kdy teda ma vyjit plna verejne pristupna verze tech super ovladacu???
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 17:57:29
avatar
No pokud ma to ma byt v 8.2 tak ocividne v unoru
Neznámý  2008-01-17 18:15:08

chudaci si ji kupovat nebudou a myslim ze to nebude tak strasny, i kdyz to budou jen beta ovladace, zadnej zazrak s 8.2 ovladacema se neda stejne cekat. ta karta nebude asi spatna, sem koukal na testy crossfire vs. sli a v venkterych hrach hraj byla 3870 lepsi nez 8800 gt, coz me docela prekvapilo. a horsi vykon 3870x2 snad mit nebude. a ovladace na ati stahuju jednou za mesic, hotfixy pamatuju jen na crysis - ten mel smysl, a myslim jeste na bioshock vysel.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-18 13:02:51
avatar
co mas prti tým super ovladacom . .. to super ma dostalo ... daj ece neco
Jarec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 20:00:33

LuckyJosh se bohuzel neztrapnujete. Jste to vy, protoze Vase "zarucene" informace od vyrobcu se ukazuji temer vzdy jako nesprávné a chybné...

Pokud si někdo dovolí o Vašich zajisté "zručených" informacích přímo od výrobců pochybovat, označíte jej za trapného...

Můžete mi tedy vysvětlit proč tedy drtivá většina Vašich dedukcí je chybná. V každém druhém článku o kartách ATI a o 3870X2 se objevuje informace o skvělých ovladačích 8.1. Pokud byste měl informace přímo od ATI, tak byste takovou věc nenapsal, protože o tom co budou ovladače obsahovat se nerozhoduje den dva předem. Ovladače se musejí rozsáhle testovat, či jsou vyvíjeny s několika týdením předstihem a pak následuje 3-4 týdenní testování a ladění... To Vám nikdo z Vašich "zaručených" kontakt nedal vědět.. bystrý čtenář si jistě udělá obrázek, jak to tady je s těmi informace přímo od AMD/ATI
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 20:16:08
avatar
souhlasím, bystrý čtenář si udělá obrázek ... ale o vás a dalších diskutérech, kteří se tu neustále ztrapňují v předhánění, kdo je více zaujatý a kdo více to dá mě, jako autorovi najevo.

Většina mých dedukcí vychází, některé ne, ale nejsou to mé dedukce a píší o nich všichni na celém světě. I informace přímo od výrobců se nemusí splnit, dojde ke zdržení )jako v tomhle případě) a hned tak starší informace neplatí, jenže stejné informace mají k dispozici i ostatní weby a nakládají s nimi stejně, takže vaše dedukce o tom, jak si to tu vymýšlím, jak výrobci testují ovladače 4 týdny před vydáním, jak jsem strašně zaujatý apod, jsou zcela pomýlené.

BTW: krom toho já snad používám slovo zaručené? Zaručená informace neexistuje, vždy se může mnoho změnit .... i přes plány a ujištění výrobců.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 22:10:17
avatar
No tady se musím DD zastat, docela bych i věřil tomu, že ATi vypustilo informaci, že nové ovladače ohromně zvýší výkon, ostatně takovéto zprávy jsou celkem obvyklé u všech firem, jejich účel je zřejmý, zvýšit prodeje u sebe a zmenšit prodeje u konkurence.
mmatrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-18 06:57:11

S tímto názorem souhlasím. Vy si někdo myslíte, že ATI by komukoliv řekla, že ovladače nebudou včas nebo nejsou dodělané? Proč by to proboha dělali? Samozřejmě že řeknou, že budou naprosto super, ikdyž dobře vědí, že to nestihnou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-18 11:27:18
avatar
já si nemyslím, že kalkulují s tím že to nestihnou ... to jsou sami proti sobě, jak dlouho jim asi tohle může vycházet. Prostě se to nestihlo to se stane, není to první ani poslední firma co něco nestihla, Intel také sliboval vypuštění 45nm čtyřjader a budou později, protože zjistil chyby ... prostě stane se.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-18 08:02:08
avatar
nejde mi o to zas jestli rovna o tech ovladacich mel informace od ati nebo ne..je jasny ze ati je bude do nebe vychvalovat..me de o to jak moc tomu DD veril a psal to tady jako uplne jasnou vec...

stejne jak psal o hd3870 nad 8800ultra a jeste predtym o vykonu hd2900xt...kolik ze to bylo??30% nad 8800gtx??
Neznámý  2008-01-18 11:21:17

myslim ze neodhadnul ani 8800 gts (tu novou), taky ji predpovidal vetsi vykon, jestli se nepletu, takze i u nvidie se sekl , ale to neni az tak dulezity, recenze hotovejch produktu ma dobry, tak co, 2900xt sem si tehdy koupil i na zaklade jeho recenze a mel pravdu, odhadl to tenkrat dobre, ta karta je proste vykonejsi nez 8800gts...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-18 18:18:04
avatar
Vis tomu se rika spekulace...
A k tem ovladacum, kdyz ti nekdo fundovany rekne neco, co je povazovano za jasnou vec, neni duvod o tom pochybovat... a kdyz to nakonec nevyjde? Hrome, to se holt stava.. ale urcite to neni vina toho cloveka, co to dal propagoval.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 16:59:00
avatar
no sak ale neny tam to zlepsenie ? pokal nes ati pekne odrbalo .... naco ich vydavalo skorej nechapem . . . .pokal nebude k vidaniu 3870 X2 8.11 tak ... je to na štyri a potom zase ati nedodržala čo slúbila
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 17:06:37
avatar
8.11 ? To uz mame listopad
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-18 13:07:15
avatar
sry tam som scel dat 8.1
thno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - X1650 2008-01-17 18:36:51
avatar
Tyhle ovladače asi nemá cenu stahovat pro takovej šunt jako X1650Pro, že ? Budu si muset pořídit novou grafiku :/
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ovladače 171.16 2008-01-17 19:13:14

Tak jsem vyzkoušel ovladače 171.16 (stažené z 3D Guru) a jsem zklamaný. Na incrysis.com foru psali, že zlepšují výkon v Crysis cca o 20%. Nic takového jsem nepozoroval, naopak se očividně zhoršila kvalita textur, vidět je to na té skále ze začátku (první úsvit). Další chybka je, že nějakým způsobem vyřadí automatickou regulaci otáček a větrák na mé 8800 GTX brutálně řve i půl hodky po dohrání ...tak jsem se vrátil k pů vodním 169.25 a spokojenost. Myslím, že Crysis už moc vylepšit výkonově nepůjde a není jiná cesta než počkat na úplně novou generaci GK.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 19:48:04
avatar
mám 8800GTX a s 171.16 zcela podobné zkušenosti, vracím se zpět ...
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ladění ovladačů 2008-01-17 19:41:29

Musím se ozvat, příjde mi, že tento trend v poslední době je dost špatný. Neměli byt spíše vývojáři her přizpůsobovat své hry dostupnému HW a ne že výrobci grafických karet musí přizpůsobovat svůj HW pomocí ovladačů k vydaným hrám?

Příjde mi to dost zvrhlé. Je přeci fakt, že pro konzole musí optimalizovat vývojáři her a ne výrobce konzole. Kde se vzala ta zvrácená móda to na PC dělat opačně?
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 19:46:02
avatar
Jedna konzole = stejny HW pro vsechny. Jeden PC = ruzne HW, nekdo ma Ati nekdo Nvidii, nekdo Intel... kazda karta ma jinou architekturu. Proto neni mozny upravit hru pro vsechny naraz... a proto je to na vyrobcich karet.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 19:55:20
avatar
jeden vyrobce CPU jeden vyrobce GPU a taky problemy nemame
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 20:12:09
avatar
Ne diky, ja radsi budu mit tyhle problemy... jakoby nestacilo, ze tu mame jeden monopolni OS.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-18 11:15:44
avatar
JJ. To je přesně výhoda konzolí. Ikdyž XBox360 stejně používá API DirectX, aby byly hry na něj i z něj lépe portovatelné z nebo na PC. Kdyby to tak nebylo, tak by ty hry běžely podstatně svižněji, protože by se nebral ohled na API, které vlastně vzniklo kvůli podpoře více HW, která vlastně u konzolí není potřeba, ale zase by se rovnou musely vyvíjet 2 verze, jedna na PC a jedna na XBox. Jenže to tam je i kvůli budoucím modifikacím konzole, holt se tam dá výkonnější CPU, výkonnější graf. karta od jakéhokoliv výrobce co ten konkrétní DX podporuje a je to.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 19:47:28
avatar
lenost tvůrců her
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 19:59:18
avatar
lenost???jak taky hovno muzes vubec napsat...je videt ze vubec nevis jak je obtizne naprogramovat hru...g80 jedna architektura...radeony hd druha..geforce 7 a 6 dalsi...radeony x1xxx dalsi...4 architektury grafickych karet...na vsech to musi fungovat...kdyby byl jen jeden vyrobce tak tu mame mnohem pokrocilejsi grafiku...a lepsi optimalizace
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 20:18:09
avatar
jednoduše .... zmáčkneš L pak E, potom N, O, S a nakonec T.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-18 08:13:40
avatar
jestli si tohle opravdu myslel vazne tak si totalni idiot

vyvoj dobre hry trva minimalne 3 roky...takze tvurci jsou jeste podle tebe lini optimalizovat hry...

tohle by se dalo akceptovat kdyby jsme meli na pc jednu architekturu grafickych karet...ale takle je to ve vetsine pripadu nadlidsky ukol...

u crysis mohla byt lepsi opimalizace...to jo..ten byl dost zprasenej ale to je mezi AAA hry vyjimka

za tohle muzou jenom vyrobci hardware...na trhu jsou 4 uplne odlisne architektury...vyvoj her je cim dal tim vic slozitejsi..a je videt ze ty vubec nevis co to je zac pracovat na jedne hre 4 roky..casto cely dny od rana do noci..zkus precist naky vyvojarsky deniky nebo rozhovory s tvurci a vyvoji...pak se mozna dozvis vic...nebo vyuzi svych kontaktu kdyz jich mas tolik a sam se zeptej proc sou tak lini jak pises...
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-18 08:13:46

Nevim co se rozcilujes, DD ma pravdu. Ty jsi snad videl, ze by AMD nebo Intel vydavali nejaky novy mikrokod pro CPU, aby je optimalizovali pro hotove aplikace?

Navic k cemu je potom DX nebo OpenGL? Preci hra ma vyuzivat tyto API a ma ji byt uplne jedno, jaka grafika je na opacne strane tohoto API. Kde ma co hra sahat rovnou ke grafice nebo tak?

To je opravdu bordel a hnus vyvojaru her, kterym se nechce optimalizovat.
Anonymní  2008-01-18 08:25:47

přituhuje přituhuje
Ravenhorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-) 2008-01-18 10:26:56
avatar
Všechno je stejné! "Intel, AMD, Ati, nVidia = všechno je Tai-wan"
jlm2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Radeon 9600 2008-01-17 21:30:12

Omluvte mou neznalost, jsem v to celkem laik.
Nevíte, posím, proč když nainstaluji nové ovladače, nastaví se mi zobrazení na 800x600 a nejde nic změnit.
Takto staré karty již nepoporují?
A kde zjistím, které poslední ovladače mohu použít?
Děkuji moc za pomoc.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-17 21:41:29
avatar
A odinstaloval si nejdriv tu puvodni starsi verzi?
jlm2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-20 00:47:13

Udělalo to i po reinstalaci Windows.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-20 16:58:34
avatar
Zkus Omega drivery... ja sam vlastnim v desktopu 9800pro a od asi 7.8 a vys, mam s ovladaci od ATi problem... maj tam spatnou podporu a nefunguje potom directx, dela to temer vsem kartam do AGP (klidne i X1950 aj.) ale asi i existuje par stastlivcu, pac mi to v jedne diskuzi par blbcu neverilo... ze jim prej fungujou v pohode
jlm2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-21 00:11:56

Určitě zkusím,
děkuji moc za odpovědi i rady.
DJ Rix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI 2008-01-17 21:57:13

Tak ovladače 8.1 ATi na HD2900 CrossFire nefungují jak mají,dělají chyby v obraze v Crysis,výkon na nule... Možná pro jednu grafiku OK,ale na Cross s HD jsou k ničemu,jdu instalovat z5 7.12-tky
Neznámý  2008-01-20 23:02:22

na crysis crossfire dx10 vysel zaroven hotfix, muzes to zkusit
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-21 02:58:02
avatar
Jo ale pirati se skoro ani nemusej obtezovat - vetsina takovejch patchu vydanejch po vydani hry taky likviduje nejcastejsi cracky.... Ja mam originalku a s narustem vykonu ve verzi 1.1 jsem docela spokojenej
DJ Rix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-23 21:17:08

Patch na crysis zamozřejmě mám,s ním funguje CF s ovladači 7.12 (do té doby prostě v crysis CF nefungovalo vůbec) korektně,ale s 8.1 to prostě blbne.

Rebel44: Crysis je snad první hra co znám,u které po aplikaci patchu stačí znovu přepsat exe soubor a patch se tím nezk..ví a hra jede. Vyzkoušeno
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Čtvereček 2008-01-17 22:10:32
avatar
Nevíte sakra co má znamenat ten čtvereček v levym hornim rohu po naistalovaní 8.1 ???
Obrázek
DJ Rix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-18 06:52:59

To by mě taky zajímalo,měl jsem ho tam taky....ale vzhledem k tomu že mě stejně nejedou to je vcelku jedno
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AGP 2008-01-18 10:48:44
avatar
No. Aspoň že už u ATI ví, že je problém s AGP grafickýma kartama v DirectX.
Jinak výrobci her by měli optimalizovat hry pro API (DirectX nebo OpenGL) a ne pro nějaký HW, a výrobci HW by měli ovladače optimalizovat tak, aby s tím API fungovaly co možná nejlépe, takže takové ty nVidia The Way It's Meant To Be Played vlastně znamenají, že to není optimalizované pro nVidia, ale že si dali za prachy nVidie vývojáři práci, vložit nějaké kódy, aby to na ATI jelo pomaleji. :-D Proč asi myslíte, že ty API vlastně vznikly? Aby vývojáři měli ulehčenou práci. Hra optimalizovaná pro určitý HW by znamenalo, že to API ignoruje a tudíž by na jiném HW neměla fungovat. A takovou situaci tu naštěstí nemáme. Ikdyž by to bylo nádhera, jak by ty opravdu optimalizované hry na tom HW běžely. Jenže právě kvůli takovému množství HW vznikly ty API aby se zaručila co možná největší kompatibilita s HW různých výrobců. Takže bych řekl, že jsou vývojáři líní zoptimalizovat hru pro DirectX nebo OpenGL tak, aby nemuseli pak výrobci HW dodělávat ovladače, aby to vůbec fungovalo.
certmir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-19 03:38:18
avatar
Jeste vas bavi se v tom stourat? :-) Ja si koupil ATI 3870 a k tomu na letni casy CBR 600 RR a K tomu spustil ve sluchadlech Liv Kristine a je mi to buřt. Celkove to nepresahne 130.000,- Kc, coz je slusny vykon za prijatelnou cenu. A FPS nekonecno. Doporucuji. Zatim cao...
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - LuckyJosh 2008-01-20 21:16:42

Po přečtení týhle diskuze sem si to nemoh odpustit a nenapsat, že ty sra**y co tu mele LuckyJosh,to se fakt nedá číst. BetaXHotfix,definice fajn, ale pro uživatele to vyjde úplně nastejno. Nedá se také přehlédnout že pán je jasný NVIDIOT, nerad házim těmahle termínama,ale jinak se to říct nedá. A ještě aby bylo jasno, taky mám trochu radši nvidiu už podle karet co sem měl (G4MX440,G4Ti4200,X550 nouzovku a 7800GT) Jinak teď mám R3850 512MB a to jen proto,že za 4300Kč se jí žádná karta od NV ani nepřibližuje. A po tom co si nahraju novej bios se dokonce dotáhnu na 8800GT,takže NVIDIA pro mojí cenovou skupinu je prostě mimo
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 323x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 228x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 834x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1154x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1467x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1314x
Komentářů: 6