S předstihem se na svět dostaly nové ovladače ATI a v některých případech je nárůst výkonu opravdu ohromný.
ATI catalyst 9.8. budou známy jako opravdu velmi vydařený update. ATI se soustředila na zvýšení výkonu a to hlavně u CrossFire, jak X2, tak X3 a dokonce i Quad. Nárůsty výkonu jsou v některých případech opravdu značné. V některých případech došlo i na nárůst výkonu u singl grafických karet. AMD se soustředilo na optimalizace u komplexní platformy AMD DRAGON. Na této konfiguraci jako je AMD Phenom II X4 940/955/960 se základní deskou s čipsetem AMD790GX/FX a grafikou HD 48xx bychom se měli dočkat následujících vylepšení:
Battleforge DirectX 10/DirectX10.1 – zlepšení o 50% zejména u CrossFire režimů.
Company of Heroes DX10 – zlepšení až o 77%!
Crysis DX10 – u CrossFire X2 nárůst výkonu o 41%, QuadCrossfire (X4) až o 34%
Crysis Warhead DX10 – u CrossFire (X2) o 7% u QuadCrossFire (X4) až o 69%!
Far Cry 2 DX10 – u CrossFire X2 až o 50%, u QuadCrossFire o 880%!
Tom Clancy HAWX DX10/DX10.1 – o 40% u CrossFire X2 a o 60% u QuadCrossFire
World in Conflict DX10 – zvýšení výkonu o 10%
Zvýšení výkonu bylo optimalizováno pod Windows Vista a Windows 7 tedy v DX10/DX10.1. U starších Windows XP nejsou nárůsty výkonu tak velké, nebo vůbec patrné. Z vlastních prvních dojmů, jako majitel HD 4870 X2 (což je vlastně crossFire X2), mohu říci, že smekám. V mnoha hárch je nárůst výkonu skutečně značný, žádný 1-2FPS, ale daleko více. Nárůst výkonu se týká téměř všech her s DX10 režimem obecně, i když ATI ve výčtu všechny neuvádí. Zkusil jsem i CrossFireX – HD 4870 X2 + HD 4890 tedy 3way CF a zaznamenal jsem výrazné zlepšení funkčnosti. V některých hárch je opravdu nárůst markantních 50-80%. Což je ale dáno tím, že tam třeba tento režim moc dobře proti CF nefungoval. Trochu zklamu majitele singl grafik, třeba u HD 4890 jsou u DX10 her znát výkonové posuny o 3-5FPS někde, ale u většiny titulů nic nového, takže Catalyst 9.8 je zamřen hlavně na CF systémy. Tato verze ale nepřináší jen výkonová zlepšení, ale také funkční:
Support for OpenGL Shading Language 1.30 and 1.40.
Instanced rendering with a per-instance counter accessible to vertex shaders (GL ARB draw instanced).
Data copying between buffer objects (GL EXT copy buffer).
Primitive restart (NV primitive restart). Because client enable/disable no longer exists in OpenGL 3.1, the PRIMITIVE RESTART state has become server state, unlike the Nvidia extension where it is client state. As a result, the numeric values assigned to PRIMITIVE RESTART and PRIMITIVE RESTART INDEX differ from the NV versions of those tokens. o At least 16 texture image units must be accessible to vertex shaders, in addition to the 16 already guaranteed to be accessible to fragment shaders.
Nově přibylo několik vychytávek pod OPENGL. AMD si totiž velmi rozumí právě s iDSoftware, které pod OpenGL hry primárně vyvíjí. Catalyst 9.8. jsou dostupné kromě Windows XP/Vista/7 ještě také ve verzi pro Linux, kde nově zavádí podporu pro RHEL 4.8. a UMBUTU 9.04 a obsahují také novou verzi CCC pro Linux platformu. Ovladače zatím nejsou oficiálně k dispozici (jen pro partnery), ale můžete očekávat, že se v průběhu příštího týden objeví na webu AMD-ATI, zde.
,,AMD se soustředilo na optimalizace u komplexní platformy AMD DRAGON. Na této konfiguraci jako je AMD Phenom II X4 940/955/960 se základní deskou s čipsetem AMD790GX/FX a grafikou HD 48xx bychom se měli dočkat následujících vylepšení: ,,
budou mít náárust výkonu a ostatní nic ?
to je pěkná reklama a sviňárna dohromady
Prinaseji masivni narust vykonu,ale bohuzel zejmena v cross,coz je dost podstatne
Nicmene kdyz jsem si precetl nadpis bez teto zasadni informace,docela ve me nevericne hrklo,coz byl ale urcite i zamer
no osobně sem teda hodně zvědavý na jejich údajné vylepšení ovladačů na Linux, kde mluví přímo o podpoře Ubuntu 9.04, pod kterým mám s ATI grafikou samé problémy a nutno říct že v podpoře Linuxu AMD/ATI značně zaostává za Nvidií
Opět musím dodat, že já tam problémy nemám žádné. Catalyst 9.7, Ubuntu 9.04, jádro mám to poslední, co se stáhne přes aktualizaci z repozitářů. Mám to v notebooku s AMD RS780MN (HD3200). Na desktopu s HD 4850 teď momentálně Linux nemám, takže to teď nemám vyzkoušené, ale s dřívějšíma Catalyst mi to na 9.04 taky jelo bez problémů.
Nárusty v Crossu jsou sice "super". ale že v CCC zmizelo několik položek, celé CCC je už od 9.7 naprosto hloupě předělané a v ANNO 1404 je totálně podělaný obraz už nikoho nezajímá Pro mě za mě ať se na těch pár lidí s Crossem nebo Linuxem (berte s nadhledem prosím ) klidně vyflajznou a ne*urví funkčnost toho jediného co fungovalo stejně dobře jako u konkurence - single karty pod Windows.
Někdo říct musí, že ne všechny změny v nových Catalystech jsou jen k dobrému a DD to asi nebude Doufam, že v opravdu ofiko verzi, která se objeví na stránkách AMD, alespoň to ANNO 1404 opraví. Jinak je to ovladač na dvě věci.
co je za chybu v ANNO?
pokud by tyto ovlaače mněli pos..t jedinou výbornou hru co za polední rok vyšla tak to teda ani nubudu instalovat. To ať si strčí do špic.
tak nějaké problémy tam vskutku budou Odkaz
schválně to teda testnu ty 9.8. Jestli ty chyby v obraze v ANNO vskutku jsou tak si je můžou strčit někam. Já mněl již problémy se stabitou 9.7 a musím používat 9.6
já jsem na problémy s HD 4870 X2 nenarazil (mám 1920x1200 FULL) s dalšíma kartama to testuje kolega pro recenzi a nehlásí nic neobvyklého ... asi to zase bude věcí konfigurace.
ta hra je fantastická detaily neskutečný, moc mě baví, problémů žádného druhu jsem si nevšiml ...
no a neviete či majú v dohladnej dobe vyjsť nové ovládače pre X1950XT ? Používam windows 7 s ovládačmi pre vistu ( 9.3 ). Inak ja viem, čo mi tu 90% ludí povie ale čakám až na HD58xx :-)
Takže ukázka toho jak posrali Anno 1404 s těmito novými ovladači 9.8 Odkaz Odkaz Odkaz
Jsou to mé screenshoty pořízené po kombinaci HD3870 a ovladačů 9.8. S takovou ať si s promynutím nějaké nárusty výkonu strčí do zadnice, když mně nefunguje jediná kvalitní hra co za poslední dobu vyšla.
Navíc po nainstalování mně ovladače natvrdo hodili do rozlišení 1024*768 a nešlo nastavit větší. Po čase sem přišel na to že mně detekovali připojené dva monitory a TV, přitom mám připojen jen jeden monitor. Takže sem musel deaktivovat TV a druhý pseudo monitor a až pak sem mohl nastavit rozlišení 1680*1050 a těžce uspořádávat spřeházené ikonky na ploše.
EDIT: takže na fórum Guru3D.com sem se dočetl že lze tyto problémy vyřešit tím že hře vnutím spuštění pod DX9 editací souboru Engine.ini. Odkaz
Tak sem to provedl a hra již žádné artefakty nemá a vše se zdá v pořádku. V každém případě mně přijde ujeté používat ovladače které mají přidat výkon pod DX10 a muset hry nuceně spouštět pod DX9. To trochu nedává smyslu, takže jdu naistalovat staré dobré 9.6
já jsem na problémy s HD 4870 X2 nenarazil (mám 1920x1200 FULL stíny max všechno max a mám dokonce dva monitory 27+22 a hraju na 27 a 22 je zaplá normálně na ploše a vše OK. S dalšíma kartama to testuje kolega pro recenzi a nehlásí nic neobvyklého ... asi to zase bude věcí konfigurace.
ta hra je fantastická detaily neskutečný, moc mě baví, problémů žádného druhu jsem si nevšiml ... CF jede jako z praku u jiných her jsme měl větší trbale, třeba u SIMS3 to dělá problémy při AA něco jako tobě u Anno 1404
taky jsem se dočetl že tyto ovladače (stejně jako 9.7) způsobují u Company of Heroes neustálé padání hry. A předejít tomu lze pouze snížením kvality shaderů, protože najvyšší kvalita shaderů je DX10. Takže ono asi se snažili max. urychlit DX10, ale nějak si to dostatečně neotestovali.
Nechci byt vestcem spatnych zprav pro zelene ale tohle vypada jako kvalitni priprava pro zarazeni X2,X3 grafickych systemu do bezneho zivota ze strany AMD-Ati....
Ze by se situace obratila a nyni naopak AMD-Ati tlacila nVidii ke zlepsovani?
PS: Moc se tesim na G300, pac nejsem fanouskem ani jedne staje, ja fandim sobe(a ostatnim normalnim zakaznikum) a kvalitnim nakupum za co nejnizsi cenu a pokud bude nV stejne draha pri lepsim vykonu ma RV8x0 smulu...
Taky nikomu nefandim, ale jestli se podarilo ATI zlepsit CF, tak to bude pro Nvidii znamenat zrejme dost komplikaci. Pokud vyjde to X3, jakoze to tak zacina cim dal vice vypadat, tak by to mohl byt fesny masakr.
Zarazil mě v tom anglickém popisu údaj "Support for OpenGL Shading Language 1.30 and 1.40." Asi to shading language bude znamenat něco jiného, než prosté openGL. Chci na PC používat SketchUP a ten má v systémových požadavcích grafiku s openGL 1.5+. Mimo jiné se tam uvádí, že pod nVidia grafikama běhá program bez problémů, což se nedá říci o radeonech. Takže, jakou verzi openGL umí ATI karty?