Nová verze populárního 3DMark čelí podezření ze záměrného zkreslování výkonu pod DX12.
Od nového 3DMarku Time Spy jsme si slibovali na základě příslibů tvůrců, že bude testovat DirectX12 výkon včetně asynchronních shaderů a výpočtů a to by také měl. Jenže to vypadá, že tvůrci se nechali „ovlivnit“ a udělali věci tak, že nevyužívají ty skutečné asynchronní shadery, které a jak je využívají DirectX12/VULKAN hry, protože by totiž grafické karty jisté značky měly velké problémy. K tomu je zde navíc obecně podivně velký výkonový náskok některých NVIDIA grafik, proti jejich obvyklému výkonu ve všech reálných hrách.
Nový 3DMark obsahuje možnost testovat s vypnutými nebo zapnutými Asynchronními shadery. Jenže celá věc zde funguje divně, kdy mají přínos i na některých NVIDIA grafikách, ačkoliv ty by z nich vzhledem ke své architektuře neměly příliš těžit, ale a hlavně přínos na AMD grafikách je sice větší než u NVIDIA grafik, ale proti tomu, jaký je v reálných hrách, je směšně a nápadně malý. Tvůrcům 3DMarku se nedaří věci uspokojivě vysvětlit a spíše to vypadá, že opravdu benchmark netestuje to, co by měl, tedy DX12 včetně AS jak to používají hry, ale testuje věci záměrně tak, aby fungovaly i na NVIDIA grafikách a ty aby neměly propad proti AMD grafikám.
„3DMark does not use the same type of Asynchronous compute found in all of the recent game titles"
Nicméně i bez Async mají GTX 1070/1080 nápadně vysoký výkon, ačkoliv to nic nevysvětluje. No podívejte se na to sami, zda odhalíte, v čem je problém:
(zdroj: pcper.com)
Myslím, že netřeba asi moc dlouho hledat. GTX 1070 má výkon a ve většině her (DX11) se výkonově nachází těsně nad GTX 980Ti (na úrovni GTX TITAN X což tvrdí i sama NVIDIA) a na úrovni FURY X, která ji celkem jasně poráží v DX12 hrách. A co nám předkládá „DX12“ 3DMark? Bez ASYNC je prý GTX 1070 o 21%(!) lepší než FURY X a s ASYNC je to stále o 11-12%!
Hlavně proti GTX 980Ti je prý o 17% lepší, což je hloupost. Podezřele malý je i přínos Async, u FURY X, který je daný architekturou a má být v reálu několikanásobně vyšší proti PASCAL architektury. Jenže GTX 1070 má s ASYNC +5,4% zatímco FURY X jen + 12,9%. Zvláštní, žádná DX12/VULKAN hra tohle neukazuje a že už jich pár je.
Celá věc se už prošetřuje a rozpitvává se kód testu. Nutno dodat, že 3DMark je opravdu hodně populární test a výrobcům opravdu stojí za to jej ovlivnit. Ostatně si někteří jistě pamatují, že v dávné minulosti už jednou bylo neférové ovlivnění pro jednu z firem dokázáno. 3DMark je silný marketingový nástroj, který znají i „BFU“ a tak opravdu je zájem aby neukazoval skutečnou realitu výkonu některých grafik pod DirectX12/VULKAN, zvlášť když všechny dosavadní DX12/VULKAN hry ukazují realitu dosti jednoznačně. Pokud je pravda, že tvůrci vědí o tom, že „testují“ něco, co všechny hry používají jinak (hlavně na rozdíl od nich funkčně), pak je opravdu otázka k čemu jinému než „záměrnému vytváření falešné reality“, nový 3DMark je.
Celou situaci budeme nadále sledovat a určitě nás zajímá tajemství celé té zvláštní situaci jak nám ji v rozporu s reálnými testy 3Dmark ukazuje. Uvidíme … vše se prověřuje.
Že by Nvidia zaplatila pořádný balík tvůrcům 3D Mark za ovlivnění výsledků? Ani bych se tomu nedivil! Jsem zvědavý jak to všechno nakonec dopadne a jestli pravda vypluje na povrch.
plácáš nesmysly. Zrovna nedávno mi do kompu v práci dali AMD, ač jsem chtěl NV. A výsledek? V CADu má AMD stále artefakty resp. nevykreslování entit po nazvětšování. To samé jsem měl před XXXXX lety na nějaké Rage Pro (nebo jak se to jmenovalo). Na NV jsem tohle nikdy nepozoroval. Netvrdím, že by NV byla v posledních letech nějak aktivně inovativní, ale v CAD/CAM mě sedí více než ATI/AMD.
To je jedno, stejně kecá. Prošel jsem stavárnu, teď spravuju počítače v několika grafických/architektonických firmách kde se používají různé CAD a GIS a nikdy nebyl s žádným hardwarem problém, ať už to byly integrované odpady nebo dedikované herní či profi karty. Vždy byl problém v nějakém softwaru (například archicad a ta debilita jménem quicktime dělala dost problémy).
Takže dokud jelinek nenapíše co v čem konkrétně že nefunguje, tak ať si nechá kecy od cesty. Pravděpodobně si nezapnul hardwarovou akceleraci a jede to vše přes procák a RAM a diví se. Takových expertů jsem viděl za svůj život hodně, většinou plná pusa předpojatých nesmyslů vůči výrobci a schopnosti/vědomosti nulové.
tu nejde o to kto hra 3D mark, tu ide o to, ze nvidia podplati futuremark a tym poskodzuje konkurenciu, lebo aj 3D mark sa mnoho krat zahrnuje do testov
Veru, veru. Su niektore pamatihodne sceny, kde mi z grafiky padala sanka a slza z oka, pretoze mi to na tu dobu vtedy nesthihalo Napriklad test podobny Max Payne v 3DMark 2001, nezadbudnutelna Mather Nature z 3DMark 2003 alebo nadherny Deep Freeze z 3DMark 2006 Krasna scena bola aj High Temple 2 v 3DMark 2011 Co sa tyka aktualneho 3DMarku, zatial neviem posudit, mam totiz W7. Ale je pravdou, ze podobne nekale praktiky od Nvdie, tu su uz nejaky ten cas aj v 3DMarkoch
to je blbec, pokud nedokáže připustit, že by NV zašla ještě o kousek dál.. Škoda, že se pravda nepotvrdí jak chceme.. určitě 3D mark neřekne, hele NV nám zaplatila vývoj pod podmínkou... zkreslených testů tak, aby se neprovalilo, že všem neustále lžou
Coz o to, asynchronni shadery AMD svedci, jen uplaceni konkurenci firmy pro lepsi vysledky, ji nesvedci.
Jinak doufam, ze vetsina rozumnych lidi uz na vysledky 3d marku rezignovala a bere to jako bezvyznamny, nicnerikajici udaj.
Kedysi bol 3DMark takmer nutnost, aby sa dal porovnat vykon a kvalita PC ale dnes uz takmer kazda hra ma vstavany svoj vlastny benchmark, ktory je vzdy vierohodnejsi nez 3DMark. Vykon a kvalita realnych hier su predsa to, co nas vsetkych zaujima najviac
Jen aby to nakonec nedopadlo tak, že se zjistí, že DX12 implementované ve hrách je schválně upravováno na GCN a ne na NV a 3DMark je ten co to postavil, tak jak to má reálně fungovat. Neříkám, že to tak je ale takovou 25% šanci tomu dávám
kdyby to bylo zbytečné, tak je u konzolí nepoužívají už roky AS není novinky pprvé se ale dají masivně používat v základu díky low level API přístupu v DX12/VULKAN.
Poziadavky su jasne, DX12 HW, ziadny feature lvl, ked to nema DX12 a vsetko co ktomu parti, tak sa test nespusti a hotovo, mali to tak naprogramovat a nebol by potom bordel.
Akem_cz - zkus si znovu přečíst co jsi napsal, nevidíš, že to co jsi napsal je absolutní nesmysl?
"Jen aby to nakonec nedopadlo tak, že se zjistí, že DX12 implementované ve hrách je schválně upravováno na GCN a ne na NV a 3DMark je ten co to postavil, tak jak to má reálně fungovat"
Hlavně je nesmysl "schválně upravováno na GCN". Není to spíše tak, že architektura AMD GCN mnohem lépe využívá DX12 než NVidia?
Další nesmysl "DX12 implementované ve hrách je schválně upravováno na GCN a ne na NV" - nechceš snad tvrdit, že všechny dosud vydané hry jakože DX12 jsou SCHVÁLNĚ upraveny ve prospěch AMD? Hry samozřejmě jsou schválně upraveny, ale jen kvůli zvýšení výkonu. To, že to využije AMD není přece jeho chyba, ale +.
Cituji: "3DMark je ten co to postavil, tak jak to má reálně fungovat" - ale přece reálně to má fungovat tak, že na DX12 dojde k navýšení výkonu. Což dochází. Jen u AMD víc než u Nvidie. A realita je, že ve všech DX12 hrách je navýšení u AMD velké.
Co na tom prosím tě není realita?
Tak nesmysl to možná je, ale ty další argumenty co píšeš jsou snad ještě, ve všemu demagogie...
Pořád se řeší, jaký má AMD nárůst oproti dx11 na dx12...
No jo, ale když se podíváš na výkon NV v dx 11 VS AMD dx11 tak je něco špatně u AMD a to nikdo neřeší (stejnej výrobní proces... a je horší AMD - horší efektivita... NV nemá tak vysoký nárůst, ale už v dx 11 je na tom lip, možná je to proto, ze mají lépe optimalizovaný HW než AMD a pak je ten rozdíl menší spíš na oko...
Proste NV ma ten výkon konzistentnější, než AMD...
Jednoduše řečeno
AMD ted orofituje z toho co NV svojí architekturou dává výborně na dx11 a na dx12 to proste lépe moc nejde???
Porovnej výkon 1070 VS 480 na WAT... kdo ma lepší výkon?
Sama AMD tvrdila, ze 480 v CF bude výkonnější a efektivnější než 1080 a to rozhodne pravda není...
Proč ma AMD horší výkon v dx11???? Muze mi to někdo vysvětlit? Jsou horší na W VS výkon... PROČ?
A odpověď ve smyslu "Ehmm" mě přijde těžce neprofesionální a hloupá, prostě my to celé vysvětlete
Ano architerktura AMD umí DX11 hůře než NV. A ano architerktura AMD umí DX12 lépe než NV.
Ano NV grafiky jsou obecně o dost úspornější.
Máš otázky jak malé dítě. cituji: "Proč má AMD horší výkon v dx11?". Kdyby to snad AMD vědělo, tak to okamžitě spraví.
Co kdybych se zeptal proč je tričko od Lacoste lepší než z Adidasu?
No je to prostě jiný výrobní proces a z toho nikdy nemohou vyjít dva identické výrobky.
Ale odpovídal jsem hlavně na to: cituji tě "DX12 implementované ve hrách je schválně upravováno na GCN a ne na NV a 3DMark je ten co to postavil, tak jak to má reálně fungovat".
To je takový žvást, že jsem musel odpovídat a ty potom ještě přidáváš další. Je prostě absolutní nesmysl, že by AMD byl schopen donutit VŠECHNY výrobce her, aby dělali něco schválně jen pro AMD.
no tak počkej ... ty karty mají nějaký výkon, výpočetní ten se zjevně v nových hrách využívá a když 6GFLOPS grafika AMD má v DX12 hrách obecně výkon někde kolem 6GFLOPS NVIDIA grafiky, jaktože 3DMark nám ukazuje že NVIDIA grafika má o 30% více výkonu?
To, že má AMD dluhy přece neznamená, že nepodplácí.
Právě naopak, když jsou dluhy, tak se často uchýlím k nefér praktikám, abych přežil.
To myslím obecně. Logické je, že AMD nepodplácí, to by na tom byla jinak.
Stejně bych ale řekl, že podplácí skoro každý, jen to Nvidia umí prostě mnohem lépe než AMD a hlavně na to má víc peněz.
Chápu, že podnikání je jen o výdělku peněz, ale ne každý zajde tak daleko jako NV. To jen Ty největší k.... takové věci dokážou a takoví by neměli podnikat. A kdo s takovými praktikami souhlasí, tak je na tom stejně prašivě jako NV
Ty jsi asi opravdu v podnikání nikdy nebyl že? Ono je hezké vidět svět přes růžové brejličky, proste každá firma která pracuje s obratem min jako AMD se k nekalejm praktikám uchylovat prostě musí. Já chápu jsi jeden z těch co řekne " za Babiše dám ruku do ohně, ten má peněz vyděláno dost, určitě nepotřebuje nefér vydělat další. "
ehm ... a nepřijde ti divné, že i v DX11 hrách GTX 1070 nijak FURY X výrazně neuniká a tady je najednou výrazně lepší )což v žádné DX12 hře není) ... ani trochu divného ti na tom nic nepřijde? Alespoň trochu?
tak uvidí se jak je to s 3D markem (jestli je upraven a nebo jestli je to jinak, ale osobně bych se nedivil kdyby to byla trochu kachna "a ochlazovani od AMD", leč u synt. testu je to vždy otazka)
Tady nesmíš proti Fury X nic říct, vedle jsem dostal 8 mínusů za to, že je Fury X horší karta než GTX 1070 a 1080 a to jak po stránce výkonu, tak provozních vlastností za stejnou (a oproti 1070) vyšší cenu. Dneska za takovou kartu může dát skoro 19 000 jenom blázen.
no FURY série už se nevyrábí a jediná co se běžně prodává je Pro Duo, zbytek už se opravdu prodávat nebude neaktuální naopak je v dohledu i výkonnější nová generace, která přijde ještě letos ...
Ale Fury je stále v prodeji a je to Top 1čipová karta AMD (aspoň plně proti R9 Pro Duo "které je navíc za lidové 43.000 kč, aby si na full zapařili i chudší HCpařani")
edit: teď me napadlo jak je na tom SLI 2xGTX1080 vs 1x R9 Pro Duo - jestli se nepletu tak 2x1080 vyjde levnějc a to jsou tam 2x chladiče, výstupy, ... a za méně peněz ?
DD ani nevíš jak netrpělivě HBM2 grafiky vyhlížím, pokuď Vega nebude jen megahype tak v mé pripární herní sestavě 100% bude, ale po Fury X to nemůžu říct s jistotou (ta karta je někde skvělá a jindě velmi průměrná).
A ano hraji i DX 7 hry (dost i starších ) a chci aby karta měla dobrej výkon všude a vždy.
Pro duo je za tu cenu absolútne nepredajný produkt ako 1,6 litra len za grafiku vsak dám 1,4 za 2x1080 a tie si ju natru na vianocku a ešte budu aj menej žrat ....vega je reálnejšia na budúci rok a zajtra sa ukáže ci bude mat zmysel čakať na nu kedže nvidia uvádza 1060 k rx-ku ...navyše co som zistil rovno prídu nereferencie
Navyše to co si písal o 3gb 1060 s inými specifikaciami (akože podvod na ľudí) ma byt vraj 1050 ....uvidíme coskoro ...
do každého PC je dám, proč bych nedal? Neříkej mi case nebo deska (vymění i nezkušenej uživatel "už sem par upgradu po tel. delal) Ano do svého mobilního telefonu asi R9 Pro Duo nedám . Jinak mi rekni kolik lidi tady na portalu ji v HTPC má (HTPC je madiální centrum, ne herní topend)? A případně je možné tu grafiku provozovat mimo case.
edit: a vodník z R9 Pro Duo se taky moc nevejde všude, nebo snad ne?
no pokud máš desku jen s jedním PCIe tak nedáš. Kromě toho jedna karta se chladí jednodušeji než dvě atd. vodník z Pro DUo se vejde všude i do mini ITX skříní má jen 120mm
Podľa mna je ten výsledok 3Dmarku relevantný ...co by chcel 30% nárast výkonu vďaka AS? ...nieje to nic viac ako znižovanie latencie na výpočty oproti dx11 ... Niekto tu napíše ze AMD ma problémy v CADe a nejaký "Jalav" mu na to napíše ze mu neverí ako čokoľvek ale byt fanatik na spotrebný tovar je aj na mna moc ....
Konecne nieco relevantne a nie ako AoS ktore je namieru ušité na GCN a je to vlastne dieťa AMD prínos dx12 rozhodne nieje taky ako bol okolo toho hype (ked nerátam ze predĺži životnosť cpu, znižovaním nárokov a dobre no 10-15% výkonu vďaka AS, tiene, raytracing) a niektorí tu čakali ze prinesie nárast výkonu v radoch niekoľko desiatok percent , no zďaleka to tak nieje a nikdy nebude ...
Me spis zajima kdy uz konecne bude 480 Nitro. Pristi tyden mozna konci upgrade na Win10 a krom grafiky uz vsechno mam doma (Asrock X99 ITX, 5820k, 950 PRO 512GB M.2, 32GB DDR4)
Také si myslím, že ty reference brzdí nástup nereferencí. Ty počáteční problémy s napájením odradilo mnoho kupců a spíš všichni čekají na lepší modely. Ať se stalo co se stalo AMD tímto odradí pár fanoušků.
Cela ta zelena finta je Concurency namisto parallel execution. Kedze NV-Pascal sice nevie paralelne+async ale vie zastavovat a rozdelovat beziaci kod-beziace kody, co maxwell nevedel
Concurrency refers to techniques that make program more usable.- V podstate niekolko beziacich uloh za sebou spravne rozsekas takze to ciastocne moze vyzerat ako ASYNC a PARALELNe beziaci
Parallelism refers to techniques to make programs faster by performing several computations in parallel. This requires hardware with multiple processing units = hardware
Najlepsia predstava je
1 zeleny pruh ktory dostal navyse 20 semaforov a elektromobily aby sa nejaky ti compute chodci vedeli zaradit a po zastaveni elektroauta rychlo zrychlia na povodnu rychlost
Cervene pruhy su vsak dva a podla potreby sa do zipsu spajaju alebo prechadzaju bez zastavenia
Tento zips riadi Async hardware
Tento spravny hardware vsak zeleny team nema, takze zase ukecali Futuremark aby namiesto 2 cervenych oviec dal do kodu timespy polovicnu zelenu /
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!