Nový AMD Radeon HD 6870 na fotografii a v prezentaci – již velmi brzy na trhu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 08 October 2010
altDnes mám pro vás už finální fotografii referenčního HD 6870 a první část faktů …

 

 

 

Jak už víte z mých starších zpráv, už tento měsíc proběhne vydání prvních modelů HD 6000 řady grafik AMD s vylepšenými 40nm jádry. Konkrétně se tak začne dít už od příštího týdne s tím, že recenze na grafiky budou vycházet v týdnu od 18.10.2010.

Jak už asi víte, jako první půjdou na řadu grafiky s kódovým označením BARTS. Jedná se o modely pro mainstreamový segment, které míří na úroveň někam kolem HD 5830 a jako přímá odpověď (či spíše popravčí četa) proti všem GTX 460. Jak už také víte, tyto nové modely bohužel neponesou logické označení HD 6700, ale rovnou to budou HD 6800 … AMD opravdu mění trochu systém označování a tak je jasné, že HD 6800 opravdu nejsou skuteční nástupci HD 5800 … ale na jméně zase až tak nesejde, důležitý je výkon, technologie, provozní vlastnosti a cena.

Na fotkách vidíte referenční verzi nového HD 6870. Asi není žádným překvapením, že AMD příliš nemění vizáž a HD 6800 je dost podobná HD 5800. Ono ani není moc důvod cokoliv měnit, protože i ty chladiče se docela povedly. Samozřejmě platí to, co jsem psal již ve dřívějších zprávách …

BARTS a vůbec HD 6000 grafiky jsou vylepšenými HD 5000. Vzhledem k tomu, že AMD je nuceno zůstat na 40nm a 32nm generace jader se tedy nekoná, nečekejte zbrusu novou generaci, jako v případech přechodu z 55nm RV770 na 40nm RV870. Na druhou stranu zase nečekejte, že AMD udělá jen pár kosmetických změn, to si nechce a nemůže v současné situaci dovolit. Chce využít historické příležitosti, kterou mu dala svou chybou konkurence …

Každopádně HD 6000 budou mít pár nových technologií a vylepšené ty stávající. Jak už jsem naznačoval dříve, AMD budou mít vylepšené funkce, co se týká HD videa s pomocí nové verze svého UVD (konkrétně UVD3). Už dnes na tomto poli jsou jasně lepší, než grafiky konkurence, což dokládají i mnohé testy. Nově se AMD zaměřilo na podporu 3D technologie, které se u AMD jmenuje HD3D a bude vlastní všem novým HD 6000 modelům.

Jedná se o plnou podporu Stereoscopického 3D hardwaru, tedy všech brýlí i 3D monitorů. A to pro 3D Blu Ray filmy, i 3D hry. S tím souvisí i plná podpora nového HDMI 1.4a. S výstupy souvisí i úprava fungování AMD Eyefinity technologie, k níž přibude ještě AMD EyeSpeed obrazová akcelerace, což je poměrně zajímavé vylepšení, které se vám bude líbit.

Vylepšení se dočkaly i technologie ATI PowerPlay a vůbec se AMD u nových čipů a grafik snažila o vylepšení efektivity a spotřeba nových HD 6000 modelů, se vám vzhledem k jejich výkonu bude opravdu líbit. Samozřejmě vylepšení se nové čipy dočkaly i co týká různého přístupu k technologií jako OpenCL, DirectCompute 11 a podobně, týká. Jisté změny byly udělány i na podpoře DirectX11, protože je to druhá generace DX11 hardwaru a AMD mělo skoro 2 roky na to, podívat se na specifikace těchto technologií a udělat jejich fungování efektivnější, což u HD 5000 nešlo, protože ty byly dokončeny v podstatě jen krátce poté, co Microsoft vydal specifikace standardu DX11 a tak HD 5000 na rozdíl od konkurence, podporuje DX11 do puntíku tak, jak to MS chtěl. HD 6000 už mají pár vylepšení. Samozřejmě DirectX11 funguje přesně tak jak má, tedy jako standard jak na HD 5000, tak na HD 6000, jde jen o efektivitu toho fungování. Žádné nové standardy jako DX11.1 se neobjevily.

Jak už ode mě také víte, BARTS grafiky se objeví minimálně ve dvou specifikacích (říkám minimálně ;) ) … HD 6870 logicky doplní HD 6850. HD 6870 má referenční provedení, HD 6850 také, ale to je spíše jen doporučením, jinak je konstrukce HD 6850 z velké části ponechána v rukou samotných výrobců grafik. Takže očekávejte, že HD 6870 se v obchodech objeví v té podobě, jakou vidíte na obrázku, samozřejmě s různými polepy chladiče, HD 6850 pak budou vypadat jako HD 5830, tedy nereferenční edice všech druhů s různými chladiči. A pokud se ptáte na dostupnost na trhu, tak pár se jich dostane na trh už ten týden, kdy začnou vycházet recenze, většina dodávek je ale plánována na poslední týden v Říjnu a první týden v Listopadu. Tím odstartuje postupné nahrazování HD 5000 grafik, které ale nejdříve začne tedy kolem ceny 200 dolarů, pak se přesune nad 300 dolarů a levnější modely přijdou na řadu až začátkem roku příštího …. Herní maniaci a zájemci o výkonné a nejvýkonnější grafické karty všech dob si přijdou na své ještě letos ;).

Každopádně už příští týden se připravte na to, že se v plné palbě dostanou kompletní informace o HD 6800 na svět, protože AMD rozešle finální karty testerům, stejně jako výrobci grafik začnou posílat první kusy do skladů. Spolu s příchodem HD 6000 definitivně skončí ATI, kterou definitivně pohřbíme v první polovině příštího roku, kdy i integrované ATI grafiky v čipsetech začne nahrazovat FUSION (nejdříve v Q1/2011 40nm Ontario, v Q3/2011 32nm Llano). HD 6000 grafiky pak budou aktuální zhruba minimálně 10 měsíců a to do startu 28nm výroby, což bude úplně jiná, nová nikoli kapitola, ale rovnou kniha ve výrobě samotných GPU a souboji NVIDIA vs ATI. AMD Radeon HD 6000 jsou poslední stopou původních čipů, technologií a rukou firmy ATI, kde současná generace stále vychází z R600 (ve skutečnosti je myšlenka a technologie současných čipů ještě o pár let starší). 28nm čipy už budě zcela jiná grafická generace a zcela AMD architektura. Na ní si ale zhruba ještě rok počkáme …

PS: Aktuálně už v tuto chvíli je na cestě ke mně zajímavý balíček, ukrývající první kousek jistého HW v ČR ;).

Zdroj: DDWorld.cz, IT.com.cn

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 11:08:04
avatar
No hurá alespoň evoluce když ne revoluce. Já osobně se moc těším že zase bude o čem psát a co číst a to na základě legitimních testů a ne nekonečných spekulací i když dnes to asi jinak nejde jelikož by toho psaní opravdu moc nebylo.Jinak k tomu značení pro někoho to nic neznamená ale mě trochu mrzí že zase dojde v tomto ke změnám už jenom s toho důvodu že jsem si navykl brát řadu 48,58,jako výší třídu.No změna je život.Co se dnes nemění.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 16:19:33
avatar
Možná ta změna značení má opodstatnění v tom že integrovaná GPU do CPU se výkonem blíží(dotáhla)k levnému segmentu přídavných GK AMD - ATI což vede k nevyrábění těchto GK i samotným AMD.Logicky se ve značení zbylé karty(bude modelů zřejmě o něco méně)posouvají výše ale to je jen má domněnka a možná to AMD při prezentaci uvede na pravou míru.
devilek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 21:56:02
avatar
Těším se na testy

Edit: A kdo se netesi, pise blbosti
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 17:57:51

myslím, že by se měl předhodnoti význam negativů a pozitivů......tohle nabírání aury zaplňuje diskusi těmito *račkami....navíc bych zamezil dání pozitiva své vlastní identitě.....šak jen zkuste si dát ke svýmu každýmu příspěvku palec nahoru......o pár bodu to stopro stoupne (nezkoušel jsem

navrhuji "přínosný příspěvek? ano , ne." žádný "souhlasím" - souhlasím s každým, kdo napíše "1+1=2"
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 11:10:55
avatar
Uff, tak to aby se to P.S. velmi rychle přetavilo na velmi nečekanou recenzi.

Dost se těším na testy všech grafik, jen je škoda že od zelených v dohledné době nebude nic co by stálo za otestování :-( ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 11:21:56
avatar
bohužel pro vás musím dodržet NDA ...sice jsem nic nepodepsal, ale dal jsem své slovo a moje slovo je více než kus papíru, což je také důvod, proč ta NDA já nemusím podepisovat a firmy nám věří ;), když dostanu povolení, udělám příští týden pár promofotek detailů
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 12:51:17
avatar
Však mě to nevadí, ani bych po tobě nechtěl nějaké podrazy... Počkám si a uvidíme co to tedy bude "MRK"
D3aTH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 13:39:30

Kéž by ke mně taky mířil nějaký balíček s jistým hardwarem. Nejspíš ho ale přinese až Ježíšek.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 13:42:24
avatar
ke mě tech balíčků občas směřuje tolik, že mám vánoce dva ndy ... problém je, že pak mám práce na dva měsíce tolik, že už to taková sranda není ... ty balíčky bohužel nedosávám jen na hraní a ne všechny aspekty psaní a testování člověka baví ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 11:15:11

Citace:
AMD budou mít vylepšené funkce, co se týká HD videa s pomocí nové verze svého UVD (konkrétně UVD3). Už dnes na tomto poli jsou jasně lepší, než grafiky konkurence, což dokládají i mnohé testy.


Mozes dat odkaz na spominane testy?

Citace:
tak HD 5000 na rozdíl od konkurence, podporuje DX11 do puntíku tak, jak to MS chtěl


A ako to vlastne MS chcel? Teda v com konkurencia odporuje specifikacii DX11?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 11:28:39
avatar
odkaz byl ve starších aktualitách a testech ... byl to test kvality výstupu videa nějakým benchmarkem u všech grafik na trhu ... nemůžu si teď vzpomenout jak se ten SW jmenuje ...

Specifikace DX11 jsou jedna věc, ale to jak je splníš věc druhá. ATI neměla čas zkoumat, jak se ke splnění specifikací DX11 dostat co nejefektivněji a tak to udělal přesně podle návodu MS .... NVIDIA měla minimálně půl roku času navíc a tak třeba právě tessellaci dělá jinak než jak si to MS představoval, ale pořád samozřejmě tak, že výsledek odpovídá tomu, jaký má podle specifikací DX11 standradu být ... na tom není nic divného .... jak jistě výše, tessellace se dá dělat různě, ATI grafiky ji už umí více než 10 let, ale ve specifikaci DX11 je tessellace řešena jinak a tak AMD muselo fungování svého řešení upravit ... teď mělo více než rok na to se na fungování DX11 a všeho okolo zase podívat a vymyslet, jak se to dá udělat lépe ;)
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 11:50:10

Mam za to že teslační jednotky přímo na teslaci maji až grafika s označenim HDXXXX a ty s námi na trhu zas tak dlouho nejsou, pokud se mýlim, tak se omlouvám ze deinformaci. :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 12:27:22
avatar
ne teselační jednotku měly už ATI grafiky kolem roku 2000 ;)

ale samozřejmě to jak to nakonec je v DX11 je trochu jiná věc, proto to taky se starým principem a technoloigí ATI nefunguje ;)
zero8324 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 21:37:35
avatar
Presne tak, bolo to v roku 2001 s čipom R200 (radeon 8500, DX 8.1, Pixel Shader 1.4). Čip obsahoval tesselačnú jednotku, ktorú nazývali "Trueform". A od tejto doby viac inklinujem k ATI ako k nVidii :-)

http://www.anandtech.com/show/773/4
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 13:19:57

Myslel jsem, ze ten test kvality videa se tykal zpracovani 3D a ne HD videa a tak jsem to chapal. Moznosti zpracovani videa me zajimaji, ale nemuzu to najit. Nemohl by jsi sem dat odkaz?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 13:37:02
avatar
měl jsem na to i aktualitu .... někdy v Q2 letošního roku ... zkusim to najít ...
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 12:21:54
avatar
No tak ať se to už hýbe.Kdepak je ta moje nová 6990?
SmrKol4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 12:22:35
avatar
Radši za foto budu, když by si napsal nástin výkonu jestli se potvrdí, že je 6870 výkonější než 5850 až budeš kartu testovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 12:28:46
avatar
nepochybuji, že se to příští týden dozvíme, protože to někdo vydá před koncem NDA ... já vás o tom budu informovat, ale z vlastních zdrojů a test, to ne ... to musím počkat na konec NDA, přes to vlak u mě nejede ....
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 20:23:58

A az někdo NDA poruší, oznámíš jeho hodnoty, nebo můžeš dát do placu svoje? To se ptám jen pro informaci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 10:20:27
avatar
jeho hodnoty oznámím .... své ale až po skončení NDA ...
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 21:49:24

:-)
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 12:24:51
avatar
Jak mají na tom výkonově být 6850tka něco jako 5830 a 6870tka jako 5850tka?V tomdle značení nám v tom dělaqjí trošku zmatek než si zvyknem.
peg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 12:34:49

Není pochyb že AMD má nejlepší výkon, spotřebu a fičůry, tak proč je podpora OpenCL a DirectC na tak mizerné úrovni ? Adobe, Vray, SonyVegas a další urychlují výpočty jen pomocí CUDA.... Nechápu... Jsem před stavbou kompu a vypadá to, že půjdu (sice nerad) do GTX460 na Quadra nemám
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 13:07:29
avatar
no zjevně máš spíše mizerné informace ...

ADOBE, Cyberlink a řada dalších, akcelerují své běžné aplikace stejně dobře i přes ATI STREAM .... tam není CUDA v žádné výhodě ...

Pokud jde o specializované softty, tak je to prostě rozdílnou politikou a směřováním firem. AMD je čistě HW společnost, jejíž jedinou starostí je vývoj co nejlepších čipů s podporou nejnovějších standardů. SW mají na starostí SW firmy. NVIDIA se naproti tomu už delší dobu vyhrazuje jako SW spoelčnost, navíc před časem vyměnili šéfa vývoje, a je jím vědec, proto to zaměření na vědecké apliakce a výpočty ....

Nicméně platí, že běžný uživatel, který využívá GPU i akceleraci výpočtů běžně dostupného SW od ADOBE, Cyberlink atd. má stejné možnosti s technoloigí ATI STREAM jako NV CUDA. Rozdíl je až na profesionální úrovni a vysoce specializovaných aplikací, kde se prostě projevuje rozdílná fylozofie firem ... ale věř tomu, že když si dáš záležet a ve spolupráci s AMD něco odladíš, že díky vyššímu výkonu AMD grafik to na nich prostě jede lépe ... problém je ta úroveň podpory a toho se k tomu odladění dostat, u NVIDIA je prostě ta snaha na tomto poli vyšší než u AMD ...
Rastislavovic2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-10-08 13:30:37

DD, to rozlisovanie na hardwarove a softwarove firmy je uz trapne. AMD je taka ista softwarova firma ako aj Nvidia, len sa v tejto oblasti-co sa tyka grafickych kariet angazuje o nieco menej.
......................................................
Na to,aby si mohol vyuzivat OpenCL alebo DX11, ti musi firma AMD dodat nejake API, pomocou ktoreho to dokazes. Na to,aby si vyuzil plny potencial Opteronov, potrebujes mat dobre kompilatory. AMD konecne zacalo v tomto smere nieco robit a prispievat aspon do opensource kompilatora GCC. Vlastny kompilator maju tiez. AMD prispieva do projektov typu milkyway@home a podobne.
.......................................................
Mimochodom,ak by tvoje tvrdenie o tom,ze AMD je cisto HW spolocnost bolo pravdive, tak AMD na trhu neprezije ani rok. Vyrobit cip a nedodat k tomu API, podporu v kompilatoroch atd. je mrhanie dolarmi...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 13:39:19
avatar
Co je na tom trapného když je to pravda??? AMD je HW vývojovou společností, jejíž aktivit yna poli SW jsou zaměřeny jen na podporu fungování jejího SW ne vývoj aplikací aby její HW měl smysl ;)

zkus být trochu méně trapný a akceptuj ty skutečnosti, že NVIDIA a AMD jsou trochu jiné spoelčnosti, kde AMD je klasický HW vývojář a NVIDIA dnes inklinuje spíše k vývoji SW, což i sama potvrzuje nejen slovy, ale i činy ... proto to ale s jejím HW vypadá, jak vypadá ...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 19:40:48
avatar
žádná větší firma si nemůže dovolit dělat opravdu čistě jen hw, musí dodat základní soft a podporovat a směrovat vývojáře aby optimalizovali pro jejich čipy, před fakty nelze strkat hlavu do písku. AMD by bylo o kus dál kdyby podporovalo vývojáře. Představa že hodí na plac čip byť vyspělejší než konkurence neznamená že se stane automaticky používanější.... Dokonalý hw nezaručuje konkurenceschopnost a kdo tohle nechápe je naivka, takových výrobků už tu bylo co pohořelo na chabé podpoře
Yakuza_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 20:56:36
avatar
Myslim, že velmi dobrym příkladem toho co píšeš je iPhone od Applu. První tři generace byly podprůměrný a 4. je zase předražená a konkurence nabízí srovnatelně kvalitní telefony za nižší ceny. Ale je to appstore, itunes a další služby které se nabalily okolo. Protože se prodává celá platforma, nikoli jenom ten hmatatelný produkt.
Teď samozřejmě mluvím o BFU, lidi kteří se v dané věci vyznají si pak už vybírají podle konkrétních požadavků a proto si někdo radši vezme AMD, protože ví že bude potřebovat Eyefinity víc než PhysX např.
Rastislavovic2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2010-10-09 12:55:30

A mozete mi povedat co take Nvidia vyvyja za software a AMD to nema? Aky je po softwarovej stranke rozdiel medzi Nvidiou a AMD?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 14:24:56

Pro bezny uzivatelsky SW plati ze podporuji grafickou akceleraci jak od AMD tak od nV, a pokud budes chtit nV kvuli ficurkam typu 3D vision atp. tak zapomen na GTX460, ta by ti neutahla v 3D pri 1280*1024 a plnem vyhlazovani nejnovejsi hry ani omylem. Takze pro normalniho smrtelnika to neni o znacce jak se mylne domnivas a naznacujes, pro normalniho smrtelnika bude fungovat u obou firem vse normalne zadna firma nema zadnou vyhodu, snad jen ati ze umi 3 monitory a nV jen dva ale to uz zase neni otazka normalniho smrtelnika takze plati viz vyse...

Takze se proste podivej na parametry jako je cena, vykon, spotreba(postaru prikon), popr. moznosti OC a musis mit jasno , proste zadny dramo ani s jednou firmou neudelas chybu pokud se divas po cenove hladine gtx460/hd5850, v jinych hladinach uz tahle veta s chybou platit nebude...
AAAAAAAAA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 14:38:54

no koukam jsi asi 3d jeste nehral nebot kdyby ano tak bys zjistil ze tam ti je nejake AA k nicemu nebot ten obraz je 3d tim paden nevim co tam chces vyhlazovat takze si na 460 zahrajes i 1920x1080 jen blazen si zapina AA pokud hraje 3d ono koukat na obraz 2d a 3d je sakra rozdil ;)
SmrKol4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 12:38:10
avatar
Ještě jeden dotaz, za jak dlouho myslíš, že od uvedení 6870 budou výrobci kartu nabízet s nereferenčníma chladičema ? ( doufam že to nebude trvat dýl než měsíc )?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 12:52:54
avatar
no to PCB by mělo být z HD5800 grafik (tuším z HD5850), takže tam půjde osadit nějaký chladič od Thermalright či AC.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 12:51:35

O tomto sa da samozrejme iba spekulovat ale da sa ocakavat od hd7000 100% narast vykonu oproti hd6000?
alifuk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 14:50:42
avatar
Za stejnou cenu určitě ne :-D
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - POMOC 2010-10-08 13:13:25

Pardon za OT, ale už som zúfalí. Už dva dni sa snažím zohnať program, ktorým by som zvýšil otáčky ventilátora na mojej HD 4850, ale neviem ho nikde nájsť. Nastavenie v catalystoch mi nefunguje a staršie catalysty majú zase problém s niektorými hrami. Kedysi ešte keď vyšli HD 4850 tu bol jednoduchý program na nastavenie otáčok chladiča neviete niekto ako sa vola prípadne kde by som ho stiahol?
D3aTH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 13:36:18

Mám starou Nvidia 9800 GTX+ od Leateku a také jsem dlouho hledal program, který by zreguloval otáčky, protože Winfox mi na Win 7 nefunguje. Našel jsem MSI Afterburner. Zkus to.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 14:14:11

Si borec, konečne som mohol nastaviť ten chladič ako potrebujem
D3aTH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 10:32:12

To jsem rád, že ti to funguje.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 13:00:24
avatar
Umí to i Ati tray Tools, ale je trochu problém ho rozchodit ve win7.
mesmerized21 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 13:16:23

To nadšenie sa mi páči. Orgazmus už v dnešnej dobe nič neznamená . . . ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 13:40:44
avatar
uživatelské nadšení z novinky a orgazmus jsou dvě zcela jiné věci ... pokud tě sexuálně vzrušuje HW, měl by ses jít léčit ;)
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 18:08:08
avatar
Tá 6870 má takú sexi prdelku
Už sa tším ako jej tam vrazím to prídavné napájanie
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-10 12:01:41

no nevim myslim ze to se vyleci samo, skus si ho treba strcit do roztoceny NOCTUA NH12 .... :-) myslim ze bude potreba spise plasticke chirurgie. A nebo si ho dat ohrat na grafiku...:-) tadle uchylka bude asi uplne neskodna a jenom na chvilku...:-)
SmrKol4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To: "DD" 2010-10-08 13:46:41
avatar
Ještě jeden dotaz, za jak dlouho myslíš, že od uvedení 6870 budou výrobci kartu nabízet s nereferenčníma chladičema ? ( doufam že to nebude trvat dýl než měsíc )?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 13:48:46
avatar
HD 6850 bude hned s nereferečními, budeme ji mít i v testu .... HD 6870 je otázka, mylím že minimálně ten měsíc to trovat bude, spíše 2
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 14:14:02
avatar
No vida, uz jen chvilku a mame je tady! Podzim patri AMD Radeon
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 14:28:44

a co verzia na 28nm? hovoris o novej knihe a nie kapitole.. to uz su nejake info o vykone?
Masar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ati 6xxx 2010-10-08 15:46:06
avatar
Jedno oko place druhe jasá.Nevim ci se mi to zda,ale odkdy NVidia jede dolu vodou,nakolik nevi ponuknout nic konkurenceschopnyho ATI moc nehybe ani cenami.Alespon na Slovensku co sleduji ceny,nejak moc se nehnou smerem nadol.Mam kartu 4670 2rocna, kupoval sem ji kolem 100euro a ted kdyz koukam po bazarech tak ji ponukaji za 45-65 eur to moc nezlavnila.Chtel se ji menit za 5750-5770 ale rocne karti prodavaji v bazarech o 20-30 ur levnej nez v obchodech.A vo velkoskladu se ceny moc nehnou.
Je to tak neni konkurence neni soupereni ani cenova valka.Z casti si za to NVidia muze sama,ATI vstala z popela za pomoci AMD a ted je kral.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 19:46:37
avatar
(ati)AMD je král jen díky tomu že NV koncipovala architekturu na výpočty v očekávání vstupu INtelu do arény
Intel by pro NV znamenal značně větší hrozbu a dle toho jednali, označovat Fermi za chybu je lehké jen do té dobe než si uvědomíme proti čemu měla jít....
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 01:08:19
avatar
Označovať za chybu to môžme s úplne kľudným svedomím - to že sa nVidia zamerala na nejaký zahmlený produkt od Intelu a odignorovala AMD je chyba priam obrovská ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 16:00:33

Lenze NVIDIA AMD neodignorovala. Ocakavala ze vykon ich cipov bude niekde inde(vyssie) ako nakoniec dopadol za dnes uz znamych okolnosti. Ani v jednej z tychto spolocnosti nepracuju hlupi ludia. My sa mozeme dohadovat z nasho pohladu co mohli urobit lepsie alebo co pokazili. Akurat ze ani jeden z nas netusi s cim ratali alebo ake plany mali oni.
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 19:06:13
avatar
Počítám s tím, že procentuální nárůst výkonu u HD6800 bude podobný jako u HD4890 v době HD4870.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 19:06:44
avatar
vianoce budu tento rok o nieco skor
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 19:21:06
avatar
No vida, nakonec na jméně nesejde, ale když jsem označoval že náhrada za HD4850 co měl pomalé DDR3 a 256bit sběrnici je HD 5700 tak to nebyla pravda a označení AMD bylo svaté a DD mě málem za to ukamenoval, ikdyž stejný názor měli i třeba na EHW...
Windwalker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 19:26:24

dd vím, že to nemůžeš moc komentovat, ale molh bys trochu naznačit jestli crossfire z 2x 6870 bude výkonem srovnatelné s 5970? nebo bude lepši počkat si na vyšší modely? díky
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 19:39:32
avatar
To P.S. je najlepšie. Test by mohol byť v deň oficiálneho predstavenia hw.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 21:14:01
avatar
kdyz se mrknete na aukro, tak se lidi uz pripravuji na novou radu
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-08 21:35:51
avatar
LoL "Popravci ceta"to je vyjadrovani navztekaneho ditete. Ano dle meho nazoru take ukazi,ze jsou vykonejsi, ale proc to psat takovym stylem, to je mi zahadou.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 16:54:46

Jistý kousek HW v ČR. takhle me jeste nikdo nikdy nenavnadil
Ayemark [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-10-09 19:15:00

No ak je to skryty nazov pre HD6850 (karty este naflashovane nie su, teda v piatok urcite neboli a zrejme nie su este ani dnes), tak je na ceste akurat karta bez biosu, co prilis pouzitelne nie je
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 478x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 314x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 871x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1163x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1323x
Komentářů: 6