NVIDIA 3D Vision – 3D téměř pro každého Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sunday, 11 January 2009
alt NVIDIA už konečně zcela oficiálně uvedla svůj 3D Vision pack. Aktivní 3D Brýle, které za 200 dolarů na speciálním LCD dokáží poskytnou 3D obraz …

 

 

Společnost NVIDIA ve snaze zatraktivnit své grafické karty, se snaží přinést něco nového. 3D v jejím podání ale rozhodně žádnou převratnou novinkou koncepčně není. Aktivní 3D brýle známe už z let 90. minulého století. NVIDIA však celý systém poněkud upravila a vylepšila a tak jeho hlavní výhodou je (mělo by být), že brýle jsou celkem malé (tedy jak se to vezme), a hlavně funguje to bez speciálních ovladačů téměř v každé v poslední době vydané počítačové hře. Samozřejmě nutnou podmínkou je pořízení speciálního 120Hz LCD, což je dnes větší kámen úrazu. Ale o tom až později ...

3d-vision-pack

Co to vlastně to 3D obraz je? Fotka se dělá dost blbě :), ale lze to přirovnat asi k populárním 3D obrázkům:

3d-vision-3d-obraz

  Víceméně stejný princip, kdy vlastně obě oči musíte sladit pohledem do určité hloubky tak, aby vytvořili dohromady onen 3D obraz (nevím přesně, jak to mám vysvětlit). Zkušeností s 3D brýlemi už je celá řada. Zkušenosti s NVIDIA 3D pak ještě mnoho ne, nicméně ti, kteří už je na otestování měli tvrdí, že víceméně nic nového pod sluncem. Když to funguje, je to super.

3d-vision-3d-obraz-2

(Stereoscopic 3D)

   Jenže ono to zdaleka ne u každého funguje a zdaleka ne všude funguje. Anandtech už uveřejnil vlastní dojmy a problémy této technologie zajímavě popisuje. Nutno říci, že 3D technologie bude vždy subjektivní a vnímání je u každého člověka jiné. Někdo to vidí, někdo ne, a dokonce mnoho lidí to ani používat nemůžu, protože je z toho bolí hlava (dokonce prý někteří dostávají i mořskou nemoc). Anandtech dále popisuje, že ačkoliv NVIDIA tvrdí, že to funguje v mnoha hrách, testeři u mnoha her, kde by to fungovat mělo, narazili na značné nedostatky. Problém je se stíny a vyššími herními detaily, které prostě nejsou zobrazeny správně. K vidění jsou různá rozostření atd. I tam, kde NVIDIA tvrdí, že to funguje, to nefunguje použitelně. NVIDIA ale slibuje, že na problémech pracuje s vývojáři her (takže asi nějaké ty ovladače a patche zapotřebí budou). Problém 3D je navíc ten, že opravdu hodně zatěžuje oči. A zkrátka ne každý to může používat. Problém budou mít asi lidí s dioptriemi apod. Zkrátka a dobře, do dokonalosti má 3D NVIDIA Vision hodně daleko a zdaleka to není technologie pro každého. Navíc kromě obtíží při používání 3D technologie obecně, má NVIDIA Vision ještě dva háčky.

3d-vision-pack-2

  Ten první je, že NVIDIA tento balíček nabízí za nemalých 200 dolarů, tedy za 4500 korun včetně DPH. Tím ale investice nekončí. K tomu, abyste mohli NVIDIA brýle používat musíte mít samozřejmě i NVIDIA grafickou kartu - majitelé ATI Radeon jsou tedy ze hry vyřazeni. Ale to dá celkem rozum, poměrně velkou překážkou je ale mizérie 3D LCD 120Hz monitorů. Dostupnost je velmi malá, konečně se už nějaké ty modely objevily, ovšem zase jsou to jen 22" modely. Už vidím někoho, kdo má na to dát 4500 korun za poměrně svátečně využitelné 3D brýle a kvůli tomu vymění svůj velký LCD panel za 22". Kdy se objeví alespoň 24" modely 120Hz LCD, je ve hvězdách.

3d-vision-pack-3

  Sečteno a podtrženo, NVIDIA 3D Vison není žádnou převratnou novinkou, staví na víceméně starých principech a díky tomu je terčem nejedné kritiky a to zejména za aktivní 3D brýle, od kterých se dnes upouští a budoucnost 3D má být bez nich - ostatně za ony aktivní brýle, je 200 dolarů hodně peněz. Co se týká použitelnosti, je to víceméně stejné, jako v minulosti, a rozhodně to není pro každého. Pokud vidíte pro mnohé neproniknutelné 3D obrázky, pak by se vám mohla ale tahle technologie líbit, i když ne všude dnes funguje korektně. Pokud nevidíte 3D obrázky, pak se obávám, že tahle technologie vám moc k duhu nepůjde. Důrazně bych doporučil si ji před pořízením vyzkoušet, zda to vaše oči a vaše hlava vůbec snesou. Otestovat vám 3D Vision od NVIDIA sice můžeme, ale vaše oči a hlavu nemáme :). Já osobně 3D technologii vítám, NVIDIA to sice pojala tradičně marketingově jako nástroj pro upozornění na své grafiky, než jako snahu a šanci po technologické stránce posunout 3D někam dál od aktivních brýlí apod., ale hlavní je, že se o 3D zase mluví. Na druhou stranu si myslím, do běžné použitelnosti u PC má pořád 3D technologie hodně daleko a rok 2009 rozhodně nebude nějakým převratným rokem, kdy se 3D dostane do každé domácnosti. V současné době a podobě je to stále spíše jen taková zajímavost ....

Zajímavé dojmy z NVIDIA 3D najdete v tomto článku.

Zdroj: Anandtech.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 09:38:09
avatar
3D je velké lákadlo, ale cena brýlí a monitoru, který v ničem jiném, než v frekvencí neviniká, je přece dost..a ještě ty nároky ....
myslím, že by se našla spousta cest na vyřešení 3d obrazu, ale invidia si samozřejmě vybrala svůj unikát
carterkrieg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 10:03:34
avatar
Kde a od koho můžu sehnat LCD které má víc jak 75HZ? Hladal jsem, hledám a hledat budu, ale stále nenacházím. (velikost 19-24)

určitě mi tu někdo odpoví, že k normálnímu hraní je to fuk a 75Hz stačí bohatě. - já mu odpovím ať si zahraje něco na Quake enginu na CRTčku 140hz a pak ty vymění za 75Hz LCD. Například já se málem poblil (a to nemyslím obrazně, vážně se mi, asi po 3 minutách, zvednul žaludek)
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 11:47:09

Zjisti si jaký je rozdíl mezi refreshem na CRT a LCD a pak tu něco piš. LCD narozdíl od CRT nebliká, takže při statickém obrazu ti nemůže být z LCD špatně, ani kdyby mělo jen 10 Hz.
Při hraní, při vysokých fps rozdíl teoreticky vidět můžeš, ale dost pochybuju, že bude tak výrazný, aby se ti z něj dělalo špatně.
lordjustice [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 16:49:11
avatar
To sú zasa keci. Prejdi si fóra. Milujem skálopevných teoretikov. je síce pravda, že technológia je iná, ale bohužil prax ukazuje že je sakra rozdiel či máš na LCD 60, 75 alebo inak herzov. Ak to nevnímaš, tak citlivosť tvojich očí asi nebude bohvieaká.

Technológia 3D je veľmi zaujímavá, ale s problémami, ktoré sú uvedené v článku je to zatiaľ naozj iba pre nadšencov.
Inak tie 3D obrázky sú úplne jednoduché, najhoršie je prísť ako na to, potom je to už úplná banalita.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 18:08:02

Tak hlavně, že citlivost tvých očí je dokonalá ty chytráku Jediné co by člověk mohl vnímat je blikaní podsvětlovacích trubic, overdrive, či něco podobného, ale určitě ne obnovovací frekvenci.
Neznámý  2009-01-11 21:01:03

Presne ako píše Thomas. Ja presne rozoznám, či CRT pracuje pri 60, 75, 85, 100Hz, 120Hz (AOC, Samsung SyncMaster) podľa blikania a pálenia očí, no LCD je bez problémov aj pri 60Hz. Pridal som mu na 75Hz ale žiadny rozdiel.
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 23:03:04
avatar
když jsem si poprvé po 15 letech na kvalitních CRT, na zkoušku pořídil LCD, tak mě z toho taky bylo nějak špatně a bolela mě šiška, ale nebylo to z blikání, ale z blbý odezvy. to byla hrůza oproti CRT jak to bylo v CS při rychlým pohybu jakoby máznutý, ikdyž ne nějak viditelně na první pohled, asi právě proto. oči a mozek se asi nějak nemohli dohodnout no. monitor s 2ms to vyřešil
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ale bliká :D 2009-01-12 01:23:00
avatar
Pokud vím tak podsvětlovací trubice LCD displejů generuje světlo blikající frekvencí okolo 200Hz .. čili taky makačka pro oko.. Ale v kontextu máš pravdu .. protože každý bod svítí pořád... ona ta trubice nikdy nezhasne ... pulzuje.
Neznámý  2009-01-12 04:54:45

No zarovka taky blika na 50Hz. Pokud by ta trubice mela blikat tak, ze to nekomu bude vadit, tak bude vadna nebo bude vadny invertor. Ale to pak bude jedno, jestli bude 75Hz nebo 60Hz. O to tady slo. Proste LCD je v tomto uplne jine nez CRT.
KALIK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-12 08:21:16
avatar
Já si myslím, že žárovka nebliká a to z důvodu, že za dobu 1T se vystřídají dvě maxima (+ a -), čili frekvence žhavení žárovky je 100 Hz. Navíc mezi těmito maximy vlákno ihned nevychladne a nezhasne, takže o blikání žárovky nemůže být vůbec řeč.
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pravda 2009-01-12 12:46:57
avatar
Máš pravdu ... žárovka je pro lidkské oko jedním znejlepších zdrojů světla ...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-13 21:26:18
avatar
a dioda taky nemusí blikat,ikdyž může se s ní dosáhnout poměrně nečekaných frekvencí
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 13:24:17
avatar
Bůhví co si sněd.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 22:14:29
avatar
tak v cr je jeste problem sehnat 120Hz lcd, ale jenak jesou docela běžné. Nejvíc jich má asi Samsung
Orbb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mě se to netýká 2009-01-11 10:04:24
avatar
Když jsem šel 1x do 3D kina, tak mi bylo po 10 minutách tak blbě že jsem musel odejít a ještě 2 hodiny mě bolela hlava...
Luke10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 10:33:59

Orbb:
Ja jsem byl na 3D v IMAXu v Praze na Harry Potter 5 a sice to bylo pul hodky na konci ve 3D bylo pekny (clovek se musel koukat na stred jinak to bylo takove zvlastni... a hlavne po pul hodine me boleli pomerne dost oci take..

carterkrieg:
Rekl bych ze 140Hz u CRT je neco jineho nez 60 u LCD, myslim ze u CRT se obnovuje cela obrazovka a u LCD kazdy bod zvlast.Hlavne pokud takovoutu frekvenci mas pouze na nizsich frekvencich. Nebo jsi mel graficky monitor? Pro me 60Hz na LCD je lepsi nez 85Hz na CRT a to dost. Pokud si mel problem s o brazem tak si zapni vertikalni synchronizaci a vobraz budes mit v pohode!
Ja jsem treba rad, ze CRT (AOE 19" "plochy" )uz nemam a nikdy uz mit nechci. Ted mam LCD (Samsung T220HD) ostrost s tema to monitory se neda vubec stovnat!!
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 12:21:39

ja som bol v 3D kine 3krat a oci ma boleli len obcas...tak som si dal tie okulaire na chvilku dole a potom som zase veselo pozeral len skoda ze to uz v bratislave neni
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 11:48:32

No nevím, třeba IMAX je bomba a problémy jsem s tím žádné neměl.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 18:56:11

To není problém 3D, ale problém přemrštěného paralaxu v IMAXu. Dělají to, aby to vypadalo více 3D, než ve reálu,, a že se z toho každeho po hodine rozbolí hlava, řeší omezením seanci na 40 min a naším slibem nežalovat je, když se ta hlava rozbolí.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 11:35:18
avatar
3D viesion Nvidia prezentovala na poslednom Invexe amôj subjektívni pohľad je, že to je uplne kničomu, Kedže to bolo naouzaj chabe a oničom. Jeden krát som bol na filme, ktorý bol 3D a to spykids xD, ale to bolo celkom dobre a bavilo ma to, ale toto od nvidie, čo tam prezentovalo bola chabe, malo využité 3d potenciálu. Nevyhodil by som zato ani 20 eur ne to ešte 150
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 11:48:12
avatar
Ja nevidim ani ten obrazok 3D takze tato techologia bude premna naveky 13ta komnata
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 12:07:05

V obrázku je napsáno "AT". Ale můžeš být v klidu, protože ta technologie funguje úplně jinak, než tyto obrázky. Trošku podobně jako ten zmiňovaný IMAX (i když tam je to vychytanější, protože brýle jsou založené na polarizaci světla a nemusí být tudíž aktivní). A vidí to opravdu každý ;)
Neznámý  2009-01-11 12:16:28

Jsem, byl jednou, v Kině, a ty, Brejle, jako, na Jedno, oko, mněly, a to mněly, ty brýle, udělané do Zelena, a na druhé Oko, do Červena, a byl, jsem, na Spy Kids 3D, a bylo, a to bylo, to tedy, v pohodě, bylo to docela, dobré, ale jako, to jsem, byl, v Takovém Zapadákově, v Jablonečku nad Jizerou, tak, nevím, a to nevím, jestli, třeba, ty 3D Kina, nefungují a to nefungují, nějak, jinak, třeba, lépe, nebo, hůře, v těch velkých Městech, a nebo, třeba, jinak, a nebo, já nevím, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
fuzzy3d [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-12 17:37:25

Vesnice nebo město- to je fuk, jde o použitou technologii. Ty mluvíš o barevných brýlích- to je anaglyph. IMAX používá polarizované světlo a fa. NVIDIA o které je článek má závěrkové (shutter) brýle. Jenom jedno všechny spojuje- do každého oka musí dostat trochu jiný obraz. pokud jsou obr. udělané správným způsobem, mozek z toho sestaví trojrozměrnou podobu scény. Problémy o kterých se DD zmiňuje (kouř a další) jsou způsobeny programátory her a stejné problémy jako s nimi má NVIDIA dělají i ostatním. I ATI a jejich iZ3D řešení. Jde jaksi o fyzikální zákonitosti
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - +++ 2009-01-11 12:19:29
avatar
Já jsem pro každou blbůstku která mi otevře Očka do té vysněné Virtuální reality :-) myslím že těch 4500 za "Balíček" není moc..Spustě lidí stačí když na měsíc či dva přestanou kouřit a maj to doma Jinak ale největší problém pro mne je že to jede jen na Nvidia kartách Jsem v podmanění ATI už od dob 3D Rage a od té doby nejsem schopen se této břímě(slasti) zbavit...No a ten 3D Monitor zase taková pakárna nebude...jen co se sklady vyprázdní od zavážek starších LCD TV tak se začnou prosazovat rychlejší Obrazovky...No holt to chce včas vše prodat(ostatně jako vždy u PC ) a pak Hupky dupky do 3D
PS: IMAX je SUPER jen je drahej
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prosím o radu 2009-01-11 12:23:06
avatar
Mám desku MSI K9N SLI a CPU Athlon 6400+ s otevřeným násobičem. Problém je vtom že když chci v biosu nastavit vyžší násobič tak tam už vyžší není. Nemusí se to někde v biosu povolit ?
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 18:27:35
avatar
no tak za prvé se píše vyšší a za druhé, kolik tam máš nastavenej teď?
Rips [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 12:53:17

Ja natom obrazku tiež nič nevidim ale v 3D kine som nikdy nemal probleem
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 13:25:55
avatar
Imax je fakt super.Jen pěkně drahej.Byl jsem tam asi 12x a pokoukáníčko je to paradní.Jen jednou se mi na chvilku zamotala hlava,když byl nějaký rychlej sešup ve vertikále, ale jinak bych to na svém monitoru bral.Třeba ve hrách Deat Space či Aliens vs Predátor či podobných. Jen bych si koupil pemprsky a mohl pařit.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 19:04:36

IMAX jsou zločince, které vzali starou 50 let bezpečnou technologie a rozhodli, že přinutí je vypadat lépe a nepřirozeně zesílili paralax. Lidem je z toho blbě, ale koho to zajímá. Kvalita filmů ja téměř na nule. A cena - 500 rodinný lístek.
Ani jim nevadí, že na seanci mohou mít třeba i 20 lidí. Zaplať pánbůh, krize je buď zničí, nebo přinutí dát smysluplnější ceny a zvětšit kvalitu filmů. Jinák krachují.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 23:12:03

Ale prosím tě, nejsi drobet zaujatý? Co ti udělali? Byl jsem v IMAXu několikrát s partou lidí a nikdy nikomu nebylo špatně ani ho potom nebolela hlava. Naopak byli všichni nadšení.
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 23:28:53
avatar
IMAX: nejsou zločinci ale obyčejný podnikatele a o tom že se muže udělat špatně je o tom že nemusí snýst mozek pokud má člověk jakou koli vadu očí a nemá naprosto přesný brýle tak je hrozně namáhaví na oči vim taky jsem tam byl ale stěžovat si nemužu a že je drahý to nepopíram ale myslim že při srovnáni s cenou normalníhu multipexu si myslim že drahý není sice ja pravda že dobrý filmy nejsou všechny ale dokumenty jsou užasný
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-12 10:04:06

Abych to argumentoval podrobněji, byl jsem na Titaniku a dinosaurech. 3D efekt je přemrštěný.
1. Paralax přemrštěný je, učil jsem se fotogrammetrie, měl jsem nějakou praxi a prostě to vidím. Je to laciný efekt, zatěžující lidské zdraví. Mně z toho hlava nebolí, ale to neznamená, že to budu schvalovat, stačí, pro mně stačí když to uškodí i několika cizím lidem, abych to odsoudil. Mimochodem, to, že my tam problémy nemáme, znamená jenom, že citlivost našich s tebou oči je podprahová, příliš slabá, abychom ten efekt pocitily. Tak že není čím se pyšnít.
Zrak to zhoršuje pro úplně všechny, jen Ty to tak hned necitíš, máš ho už horší (nemluvím o dioptriech, ale o schopnosti vnímat 3D). A chudáci, co ho zatím mají dobrý (vesmes děti) to pocití naplno.
2. Obsah v obou filmech slabý nebo velice slabý. Pro člověka znalého věci tam není nic nového, pro dítě velice malo simulací. Asi se to hodi pro dospěleho s informovanosti ditěte, to jo. Možná, tam jsou i lepší filmy, nevím, mně to stačilo.
3. Drahý to je, protože sehnat nebo půjčit film domu je 10krat levnější. Proč bych to porovnával s jinýmy superkiny, také se hodí jen jako temná a útulná místa pro pareček, který nemá, kde se líbat(a víc) v tomto mrazu.
Neznámý  2009-01-14 02:50:48

Zdar GANGu, i ty, jsi se nám, a to jsi se nám, dneska, nějak, rozvášnil, ale to je, v pořádku, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  - Názov článku 2009-01-11 14:36:07

Už som si začínal myslieť, že to má nejakú šancu. Ale ten názov je zavádzajúci, skôr by som dal "3D téměř pro nikoho". 3D, ktoré ničí ešte aj zdravie, to je teda bomba.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 17:56:35
avatar
Táto 3D je jedna z vecí čo mi je ukradnutá. Ja by som to nechcel ani zadara. Neviem prečo, ale je mi milší môj placatý LCD monitor.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 18:45:12
avatar
no ja nebudu svoje oči zas tak pokoušet, už tak dostávají zabrat a 3D mi ve hrach nijak zvlast nechybi...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-11 18:51:07
avatar
Ten systém "3D" obrázků je dobrej leda na získání dioptrií.. zeptejte se očního lékaře. Jestli nVidia používá něco podobného, tak pěkně děkuju..
Neznámý  2009-01-11 19:39:11

Ne opravdu to s temi "3D" obrazky nema absolutne nic spolecneho.
fuzzy3d [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-12 17:24:01

Protože byl můj předchozí komentář shledán nepřístojným a smazán, pokusím se to napsat slušněji: Připojené obrázky nemají nic společného s technologií závěrkových brýlí od fy. NVIDIA. Je to tak lepší, DD? Tohle přeci není "...napadání DDWorldu...".
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-12 17:50:22
avatar
ono i upozornovani autora, ze nevi o cem pise je tady napadani..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-12 19:18:53

Taky nesouhlasim s clankem, prijde mi napsanej hodne narychlo a dost nezasvecene. Sam sice doma 3D technologii neprovozuji, ale zajimam se o ni, byt okrajove. Pripadnemu zajemci doporucuji vyhledat relevantnejsi zdroje.
Neznámý  2009-01-14 02:53:30

Zdar Fuzzy3D, ty, jsi a to ty, jsi moc, skvělý a super, je mi, a to je mi, moc, líto, že a to že, tě, náš Digital DOOM, smazal, a díky, ti za vysvětlení, toho, 3D-EFEKtu, u těch Brýlí, Firmy nVIDIA, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no nevím 2009-01-12 01:09:25
avatar
To už mi připadá levnější technologie s dvěma barevnými sklíčky a brýlky za 35kč.. Trackmania Nations se s tím hrát dá ale né trvale Jinak lepší je technologie založená na polarizaci světla ... sice potřebujete spešl monitor co to umí(nutnost zdvojení každáho pixelu nebo prokládání a samozřejmě jejich odlišná polarizace ).. ale pak stačí do brýlí jen dva polarizátory světla z LCD displeje kalkulačky jeden pro horizontální a druhý pro vertikální polarizaci (jeden a ten samý ale pootočený). a máte hotové a netřeba 120Hz obrazovek. jen počet renderovaných snímků musí být vždy dvojnásobný - všší zátěž grafiky(ale to zase jde provést i jinak - prokládáním polarizovaných pixelů).. každopádně máme se na co těšit .... myslím že nvidia tu honí ze svou předraženou technologií vodu. p.s. spešl ovladač(pro tu nvidiackou technologii) určitě bude nutný.... protože je třeba aby se generovaly vždy dva snímky vzájemně horizontálně posunuté .... jo ještě sem si vzpoměl že sem kdesi četl o polarizační fólii pro jakýkoli displej co máte doma takže je možné že nebude třeba tak moc utrácet ...
fuzzy3d [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-12 17:32:26

.... jo ještě sem si vzpoměl že sem kdesi četl o polarizační fólii pro jakýkoli displej co máte doma takže je možné že nebude třeba tak moc utrácet ... -fólie samotná ti nepomůže. Buď máš drahý monitor a levné brýle nebo naopak. V důsledku neušetříš.
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3d lépe 2009-01-12 01:43:32
avatar
Například tento monitor : Hyundai LCD 3D W220S 22" polarizovanou vrstvu pro zobrazení 3d už má .... a pak už stačí jen neaktivní brýlky s polarizátory světla....
Citanek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-12 03:39:03

OT
Dobrý den, kdysi sem viděl na prodej brýle, které měly na sobě LCD displaye misto sklíček, samozřejmě se nejedná o 3D brýle, ale chci se zeptat zda je to pořád k dostání, měl bych o to zájem. Děkuji
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - heh 2009-01-12 12:49:38
avatar
přeně jako virtuální realita z červeného trpaslíka ... do toho bych šela taky ale bude to notně drahé ....
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - postřeh 2009-01-12 12:54:36
avatar
Jinak oči bolí jen tehdy pokud je něco na té technologii uděláno špatně .... je to nepřirozené ... pokud by se dosáhlo kvalitního prostorového vjemu oči by nebyly namáhány a připadali by jsme si opravdu že jsme přímo tam ....
fuzzy3d [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-12 17:29:06

http://www.highinthesky.cz/obchod/sortiment/e-d-glasses-wired-p127/
Upozorňuju že dokud nebudou 120Hz LCD musíš používat CRT (nebo DLP projektory).
fuzzy3d [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3D stereoskopie 2009-01-12 17:55:33

Používám závěrkové brýle EDimensional, CRT monitor na 140Hz a videokartu s ovladači NVIDIA už několik let. Jde o předchozí generaci popisovaných brýlí. Nesouhlasím s autorem tohoto článku a už se těším až budou dostupné nové rychlé LCD.
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vyzkouseno 2009-01-12 20:55:03
avatar
Tak jsem mel moznost si to vyzkouset na vlastni oci. Konkretne zcela ultimátní zážitek se mi dostavil při hraní starý dobrý mafie, Assasin creedu. nefunkční byl zcela unreal tournament 3 a half-life2 vsechny episody po chvily zamrzali a stereskopie nesla s HDR. Left 4 death bylo nejaky divny, totalne bez hloubky, podle mne nefunkční. Jiny hry jsem nemel moznost otestovat. Co jsem hral dele byla mafia, ta diky jednoduche grafice byla prehledná a pritom se vam dostavalo totalniho IMAX efektu ;) to samé v assasin creed kde pobihani stredovekym mestem bylo naprosto vtahujicí , ale menu a vyber pametovych bloku byl dost blbe zpracovany(blba perspektiva-bolela z toho hlava). Po asi 2hodinovyho hrani jsem ale dosel k nazoru ze stereskopie ve hrách není nic pro mne, už jen kvuli nepřesnému míření(mafie) a po delším hraní se dostavila lehká nevolnost (nic hroznyho ale oci byly dost zmateny, neco co se cloveku nedostavi ani pri 6hodinovým hraní v kuse :-) ). Proste zlaty stary 3D v 2D.)
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-13 21:34:15
avatar
problem je ze menu bude asi dlouho 2D,takže to bude problém,a míření by se dalo vyřešit laserem,nebo nastavením zaměřovače na bod kam míří hlaveň,jenomže neznám jinou hru než max payne kde hlaveň míří tam kam lítají kulky(zastané animace!).
problem zobrazeni bude v tom že si nenastavime vzdalenost od monitoru ani velikost a taky pixely je treba brat odjinud nez pri 2D,to proto ze lidske oci se samy zamiri na bod podle vzdalenosti na kterou se divame. takze idealni reseni mby snimalo pozici oci a podle toho menilo virtualni kamery(ale mozek by se musel odnaucit preostrovat podle vzdalenosti,nebo by jsme vsichni museli videt tak spatne jko ja).
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 950x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 660x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1062x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1240x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1576x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1389x
Komentářů: 7