Nvidia 9800GX2 vyjde až 11.3.2008 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 12 únor 2008
nvidiaAčkoli už karta dávno existuje, její oficiální vydání je kvůli problémům s odváděním tepla a nedodělaným ovladačům stále odkládáno.

 

 

    Za zpožděním vydání stojí zejména velký problém tepla. Pokud si myslíte, že nedávno uvedený duální Radeon HD3870X2 je nějak přespříliš žravá a topivá karta, pak vás 9800GX2 nejspíše rychle vyvede z omylu. Zahraniční zdroje uvádí, že karta celkem dost překračuje 250W TDP. Vzhledem k tomu, že PCB a jádra karty jsou odvozena od modelu 8800GTS 512MB, který sám o sobě není zrovna ideálem nízké spotřeby a nízkého zahřívání, konstrukce dvou PCB proti sobě, kde je všechno chlazeno jediným chladičem uprostřed, který má omezený přístup vzduchu, není zrovna nejúčinnější konstrukcí. Problémům s odvodem tepla se tedy ani nelze moc divit - celkem vzato pochybuji, že by se v současné době, v současné fázi vývoje 9800GX2 dalo s osazeným návrhem referenčního chlazení mnoho udělat.

gf9800gx2-7

    Nvidia také rozesílá partnerům speciální upozornění pro zákazníky. 9800GX2 totiž potřebuje ke svému chodu zapojení jak 6-pin napájení, tak 8-pin. Nvidia chce předejít omylům, pokud by se zákazníci snažili neintegrovat do karty 8-pin napájení ATX určené do základní desky. Sice je pravda, že by normálně to díky jinému tvaru nemělo jít, ale lidi jsou různí a mnohým by se při troše starého dobrého násilí mohlo podařit využít 8-pin ATX napájení k odpálení, či jinému poškození jejich nové grafické karty ...  

9800gx2-napajeni

    Kromě jiného má Nvidie také stále problémy s ovladači. Jedna karta sice funguje celkem bez problémů, i když jak víme z nedávných testů SLI, výkon není vždy takovým, jaký bychom čekali. Přírůstky výkonu proti jedné kartě jsou v každé hře různé. Nvidia se ale snaží nabídnout i funkční spojení dvou těchto karet do QuadSLI. Z minulosti však víme, že tohle spojení nikdy moc dobře nefungovalo, či spíše nefungovalo vůbec. Ptáte se proč Nvidii záleží na funkčnosti QuadSLI? Kvůli konkurenčnímu QuadCrossFireX. ATI totiž pracuje na možnosti CF dvou HD3870X2 a podle posledních informací už stávající beta verze ovladačů přináší zajímavé výsledky. Vydání plné verze QuadCF ovladačů je naplánováno s vydání Catalyst 8.3, tedy právě v březnu.

gf9800gx2-3

    9800GX2 by měla přinést celkově vyšší výkon než HD3870X2, která je v současnosti nejvýkonnější grafickou kartou. Jenže cenově by se o blízké konkurenty zrovna jednat nemělo. Vezmeme-li v úvahu, že HD3870X2 stojí přibližně to, co dva HD3870, tedy nějakých 9000-11000 korun, pak by 9800GX2 měla stát jako dvě 8800GTS 512MB, tedy minimálně 14 000 -16 000 korun, což je na současné poměry v segmentu grafických karet opravdu hodně. Tak tedy 11.3. uvidíme, co nám 9800GX2 za tuhle cenu nabídne ...

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD opet v plne palbe 2008-02-12 10:15:23

To je zase jednou typicky DDho clanek:
1) Kromě jiného má Nvidie také stále problémy s ovladači.

- ATi ma vetsi

2) Jedna karta sice funguje celkem bez problémů, i když jak víme z nedávných testů SLI, výkon není vždy takovým, jaký bychom čekali. Přírůstky výkonu proti jedné kartě jsou v každé hře různé.

- jako by to u CF bylo jine

3) ATI totiž pracuje na možnosti CF dvou HD3870X2 a podle posledních informací už stávající beta verze ovladačů přináší zajímavé výsledky. Vydání plné verze QuadCF ovladačů je naplánováno s vydání Catalyst 8.3, tedy právě v březnu.

- ATi pracuje na funkcnosti jejich reseni uz dlouho. Uz v lednu jsme se meli dockat klicovych ovladacu pro CFX a kde nic tu nic. Mam uz urcite pochybnosti, zda se vubec ve verzi 8.3 neco zmeni. Mozna konecne opravi ten bug se spatnou barvou pisma v XP.

4) 9800GX2 by měla přinést celkově vyšší výkon než HD3870X2, která je v současnosti nejvýkonnější grafickou kartou.

- podle testu zde mozna. Jine testy jasne ukazuji, ze je nejrychlejsi jen v nekterych hrach.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 10:24:49
avatar
narozdíl od tebe já mluvím konkrétně ...
tolik k bodu 1.

bod dva - tvrdím někde, že by to u CF nebylo stejné?

bod tři - bohužel můžu zde preznetovat jen oficiální známá fakta a informace a ty jsou takové jaké uvádím ... BTW: vždyť ale v Catalist 8.1 nějaké změny v CF byly a na funkčnosti jim to přidalo ...

bod čtyři - 90% testů i závěrů serverů ukazuje že je HD3870X2 nejrychlejší kartou na trhu takže ano HD3870X2 je nejrychlejší grafickou kartou na trhu, i když víme, že to neplatí všude, ale celkově ano ...

tvoji reakci beru jako očekávatelnou, doufám že si se stejně zlobil i u všech zahraničních zdrojů, ze kterých tyto informace pocházejí ... všichni jsou tak strašně zaujatí pro Nvidii, co?
Anonymní  2008-02-12 10:51:51

Vidíš to vidíš. Zrovna dneska jsme si o tom psali. Crossfire má mnohem více problémů s ovladači než SLI, přesto o nich nepíšeš. A to je jen jeden z bodů. Více to tu rozebírrat nebudu, ale v zásadě souhlasím s Drnohou
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 11:13:07
avatar
jak nepíšu, máš na to tady x článků že CF nefunguje zdaleka dokonale BTW: v článku jsme se srovnání CF a SLI vyhnul záměrně je to článek o nvidii, já jsem tu tohle téma nenahodil ... Obecně mají oba mutliGPU systému (CF i SLi) problémy s vyrovnaným přírůtkem výkonu a nefungují všude ...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 12:37:51
avatar
Cim to je, ze Nvidisti vzdycky krici, kdyz napises jen trosku horsi zpravu o Nvidii, ale kdyz napises spatnou zpravu o ATI tak nikdo ani nepipne? Zajimavy ukaz...
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 13:04:14

Zajimalo by me, podle ceho urcujes, kdo je nvidista a kdo atinar. :-)
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 13:20:18
avatar
Staci se podivat, zadnej neutralni nebo ATInar by tak pracne nevypichoval body o nesmyslech a nehledal v clanku tolik veci, na ktere poukazat a ktere mu vadi. Ja si napriklad clanek precetl a proste nevidim tam nic, co by nejak poskozovalo jednu firmu proti druhe. Proc by se melo psat v clanku o Nvidii taky vsechno o ATI? Jako predstavujes si to takhle?
"Kromě jiného má Nvidie také stále problémy s ovladači. ALE TO ATI TAKY"
"Jedna karta sice funguje celkem bez problémů, i když jak víme z nedávných testů SLI, výkon není vždy takovým, jaký bychom čekali. ALE TO U CF TAKY"
atd atd atd? Ma se snad na kazdou chybu Nvidie vypichovat chyba ATI, aby te to tak nebolelo nebo jako, ja te nechapu... o chybach ATI se pise zas pri jinych prilezitostech, v jinych clankach... v clankach o ATI, chapes?
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 14:19:34

Heh. Mozna mas pravdu. Ja totiz kdyz si to ctu, tak v clancich ani nemusim nic hledat, ono se to jaksi nabizi samo.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 15:51:14
avatar
Tak ale přesně tak jak to píšeš články od DD většinou vypadají... samozřejmě s opačným znaménkem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 15:57:44
avatar
? no a co je na tom špatného, když píši o konkrétní jedné věci piši o ní a neo o deseti dalších ... žádné informace vám netajím ...
Neznámý  2008-02-12 13:30:31

nevis? to je prece jasny. ATi je trpenej smejd pro poblaznene pubescenty, ktery muze dobrych vysledku dosahnout jen zjevnou chybou v mereni. S neuspechy a chybami se u nej tak nejak pocita. Zatimco nVidia je bezchybna stejne jako allah. Zkus si rict neco porti bohu nebo nedejboze tvrdit, ze to neni jediny buh na (grafickem) nebi. Verici te ukamnujou tak jako tak.

btw, ja jen nechapu, ze na tyhle prispevky vubec nekdo reaguje. Vazen Vam to za to stoji? Neni dulezitejsi co si myslite vy? Me je popravde jedno, jestli nekdo pliva na nejakou znacku. Jeho problem. Ja si koupim to co se me zda vyhodne a pak jsem s tim ja spokojeny nebo nespokojeny. To ze nekdo nemuze nejakou znacku ani cejtit, to je mi vazne jedno. Jeho porblem. Nechapu, proc mu to porad nekdo musi vyvracet. Hlavne nechapu DDho, proc plytva svym casem na hlupaky, co ho porad napadaji. Sice by me taky s*alo, ze me nekdo z neceho obvinuje, ale tady ocividne jakakoliv obrana nema smysl. Kazdy dalsi clanek vyvola stejnou diskusi, se stejnym zaverem. To jest, se zadnym zaverem. Hlupaka nepresvedcis a chytri uz davno vedi. Je to plytvani casu a energii vsech zucastnenych. Asi tak.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 14:22:17

Samo mas pravdu, akorat muj prvni prispevek dokazal jednu vec. Na tomto webu clovek nesmi do diskuze napsat nic, co mistnim ctenarum nebo redakci nevoni. Hnedka je z toho problem, je oznacen za hlupaka a vyvrhela.

Jakozto clovek, ktery uz mnoho let pouziva produkty ATI (v soucasne dobe chipset i grafika) pisu sve nazory na zaklade zkusenosti. A rovnez vidim, ze zatico prusery ATI jsou zde zlehcovany, problemy NVIDIE naopak zvelicovany.

Samozrejme chapu, ze s tim nemusi kazdy souhlasit. To mi ale nebere pravo na kritiku nejakeho clanku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 15:53:15
avatar
hmmm ... a já jako autor, ať napíšu cokoli nezaujatého, ihned jsem označen za zaujatého, protože jsem nevuedl to a to a takhle a takhle ... prosímtě dyť ta tvoje první reakce ihned obsahovala srovnání ATI vs Nvidia ala flamewar, i když můj článek nic takového neobsahoval a ihned jsem byl označen za toho špatného ...

Jinak ne na tomto webu je vše OK ... jen někteří diskutéři (a pořád ti samí) zveličují problémy ATI a zároveň zlehčují problémy Nvidie ...

právo na kritiku neberu nikomu ( s vyjímkou luckyJoshe, tkerý je ve spiciálním režimu) ... víte dobře že na ddworldu diskuse nemoderujeme ani necenzurujeme a když se někomu něco nelíbí říci to může ... jenže je kritika a kritika, když tvůj příspěvek napadá něco, co článek neobsahuje tak to je pak težký ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 16:09:01
avatar
aspon by si me mohl napsat spravne ja sem uz rek ze to nema cenu tady tak ode me nic takyho ani necekej ztrata casu jedine ze by sem nekdy prisel dom zase pod vlivem a chtel byt v diskuzich trochu cervene barvy a tucnyho pisma

btw ale souhlasim s drnohou...ale na to sem si tady uz zvykl..a verim ze spousta uzivatelu take..taky komentare jsou zbytecny
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 15:55:24
avatar
tak se podívej na hodnocení pod komentáři a bude ti hned jasný kdo koho tady kamenuje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 16:00:43
avatar
no kamenují ty co mají na hlavu padlej názor, že mám nějaký důvod být zaujatý, když se snažím ze všech sil o to být nezaujatý a kamenují je ti co mají o celé věci jasno ... tedy že články jsou vyvážené, neděleja z jedné firmy svatou a z druhé světce, jasně vypichují chyb y rozdíly každé z nich, stejně jako klady daného produktu atd. ... prostě konkrétně, věcně, nezaujatě a srozumitelně pro každého ...
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 16:09:39
avatar
jj trefa do cerneho
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 10:54:10

K bodu 1: Mluvite konkretne? V cem je tohle "jedna pani povidala" proboha konkretni?

Rozdil mezi zpravou v zahranicnich zdrojich a tou zde, je pomerne veliky a to v celkovem podani. Jestli to nevidite a nebo nechcete videt to uz je vas problem a vlastne jsme ani nic jineho necekali

Zkuste se nekdy zamyslet, proc se na ostatnich serverech u tech stejnych zprav nikdy neobjevi zadne podobne obvineni a u vasich "pruzracne nezaujatych" clanku se jich vzdy vyroji spousty. Mozna v nich prece jen nejaky rozdil bude
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 11:13:55
avatar
u bodů není žádné jedna paní povídala, ale důkazy - obecně SLI ani CF nemají stále stejný přínos výkonu ...

nikoho za nic bezdůvodně neobviňuji, takža jaká zaujatost? Smysl článku vždy odpovídá smyslu zahraničních zdrojů ze kterých jsou čerpány, žádné úpravy neprovádím ...

Navíc článek neměl být o srovnání CF a SLI, nikde jsem tam nic nesrovnával, to začal drnoha v diskusi ... a zase jsme za špatného já ... Aktuality byla o nvidii 9800GX2 jejíž nejbližší konkurence je HD3870X2 a o problémech s Quadovladači a vývoji u obou firem ... nic o srovnání ATI CF a Nvidia SLI ...

začínám mít pocit že si ze mě střílíte, hledáte zaujatost tam kde není ...
Pif Paf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 12:20:57
avatar
Myslím že nazaujatý vůči Nvidii/ATi a Intelu/AMD může být jen křovák z Afriky, tak bych se klidnil.
Beztak se divím že ty komentáře pod aktualitami už dávno DD nezatrhl. Stejně to ve většině případů tady končí flamem a obvinováním se ze zaujatosti . DDoomovi by aspon odpadla povinnost kontrolovat co za zvěrstav se tu děje a nemusel by se snažit je uvádět na pravou míru.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 16:02:24
avatar
Já to říkal dávno, že nejlepší by byla cenzura jako u Hulána. Ušetřil by se tím čas nejen DDmu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 16:06:15
avatar
nojo, ale to já nechci - proto tu mám to hodnocení příspěvků, ty blbé nechť si určí sami čtenáři a budou označeny, ty disksue budeme vyvíjet dále do přehlednosti ale cenzuru dělat nechci, jen ve výjimečných případech, když toho někdo zneužívá ... svoboda je fajn věc, ale nemělo by se zapomínat, že osobní svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého ... takže zbytečně zasírat web si nenechám/me
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 15:59:41
avatar
problémem u těchto řešení je to, že už nelze jednoznačně určit nejvýkonější kartu. Protože jakmile je X2 závislá na ovladačích a ne na hrubé síle, nelze ji označit za nejlepší, protože třeba u Gothic 3 zdaleka nejlepší není. A když si někdo koupí dle testů "nejrychlejší" grafiku a pak hraje právě Gothic 3, tak si potom o recenzích asi myslí svoje...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 16:03:25
avatar
ano, ale to snad říkám v každém článku kde o CF nebo SLI píší, že ten výkon není stálý a rozhodně HD3870X2 není nejvýkonější všude a vsadím se, že ani 9800GX2 neporazí HD3870X2 všude a přesto říkáme že je obecně výkonější ... prostě bereme většinové výsledky v potaz ... ale rozhodně netajím a netvrdím, že by HD3870X2 byla všude nejrychlejší ...
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 14:07:57
avatar
1.) asi si chcel napisat mala

2.) suhlasim

3.) uz som videl grafi kde testovali 3870 X2 v CFQ na sucasnych ovladacoch a vysledky prijemne prekvapili.. FPS labs ..... Obrázek

4.) toto budeme môcť posúdiť s odstupom mesiaca
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 14:23:45

1) Stale ma.

Jak si jinak vysvetlit, ze od verze 7.12, kdy se nekterym uzivatelum Windows XP meni barvy pisma, neni tato chyba stale nijak vyresena ani ve verzi 8.1?
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 22:16:42
avatar
sam som vlastnil X1600PRO donedavna a sice musim priznat ze obcas ovladace zahaspruju ale podla mna to neni nejaky problem co by malo vyznammnejsi charakter
AgentWC40 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 10:15:40
avatar
ty jejich počiny mě přijdou už k smíchu. Místo toho aby se snažili o co nejmenší spotřebu/zahřívání jako je to poslední dobou u procesorů tak nám servírují čím dál víc nenažranější a žhavější karty...S takovým tempem za chvilku nebude stačit ani domácí elektrárna
Anonymní  2008-02-12 10:53:09

tak si tu kartu nekupuj. Dokud se na ně budou stát fronty, tak je budou vyrábět.

Pokud máš pocit, že je to na hlavu, ano máš pravdu. Ale na hlavu není nVidia, nýbrž zákazník!
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 12:17:44
avatar
Na tuhke kartu se nekde budou stat fronty?
Anonymní  2008-02-12 18:09:07

na zapad od nas zcela jiste
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 12:44:24

Zrovna fronty asi nieje optimalne slovo.Aj ked NV ma urcite dobre odhadnuty pocet ludi co by si to kupili k 30" LCD 2560x1600.
Pokial to marketingovo vyhypuju a nebodaj to bude mat aj akceptovatelne vlastnosti tak sa po nich zapraši
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AndyF1 2008-02-12 15:46:55
avatar
Ano zapráší se po nich pač si myslím že se nich na trhu objeví jen pár ks..pochybuji že nvidia toto bude prodávat jako na vietnamské tržnici vietnamky..toto hold má zajistit zase nvidii její prvenství na trhu(čti výkonostní prvenství) tak jako kdysi 7800GTX 512MB kterou dostali jen novináři a do obchodu po celém světe se snad dostali jen zbytky od recenzí.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 14:54:04
avatar
hhhhhhhhhhhhhhhhh vcelku čumím.povinně 1x6+1x8 pin je už fakt mazec. . "ale lidi jsou různí a mnohým by se při troše starého dobrého násilí mohlo podařit" ..jo o tom jsem slyšel boreček si koupil 7800GTX TOP hnedka jak vyšla a měl agp desku tak ořezal konektor a karta byla samozřejmě na odpis .Spotřeba 250w je už poměrně mamutího rázu vážně co ta nvidia vyvádí v poslední době nezná mezí.mé oblíbené nforce si nechala czela vyšachovat z trhu pač 780i sli je na hown a 790i sli se přehřívá.fandím nvidii at tyto problémy vyřeší a at nforce začnou být opět zajimavým kandidátem ke koupi.Nvidia sice výkonově překoná HD 3870X2 ale o kolik 10-15% njn ale ta spotřeba hluk zahřívání a hlavně cena!!nic proti ale toto vážně se mě totálně nelíbí kdyby byla cena stejná jako u HD3870X2 neřeknu ani slovo a už si pro ní běžím do obchodu ale toto?co poslední dobou dělají inženýři v nvidia vážně nechápu.ani prodejnost nevidím moc růžově koupí si jí oproti HD 3870X2 jen málo lidí díky výše popsaným věcem.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 15:33:32
avatar
Jak sem psal uz driv... Nvidia tuhle kartu vydava hlavne jako vykonovou odpoved proti ATI, ale technologicky je Nvidia v tomhle dost pozadu za ATI. ATI si s temahle dvojcipovyma kartama sbira zkusenosti do budoucna uz nekolik let. Nvidie nejspis vzdycky vydala dvojkartu jen z popudu, aby mela cim konkurovat, ale jestli z toho ma nejaky uzitek? To si netroufam rict...
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 15:46:05
avatar
ano má atj:reklama.
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 17:27:26
avatar
No 780i SLI nneni na to co jsi napsal, ma dost podstatne vylepsene napajeni a to ve vsech smerech. Jenze topi jako P4 a velmi spatne se to chladi. A ma o sitovku mene nez 680i coz me nepotesilo. Co se tyka graf. karet. uz jsem to psal ATI to asi v 8.3 nevyresi { jako vzdy } a nV tu X2 tak zbastlila ze bude opravdu zajimave kolik si za to rekne.A to nehlede jak vykonne to bude a ackoli to pisi nerad reseni od ATI semi zamloval vice .Problem je ze desky hrejou karty taky uz fakt nevim cim se to ma chladit aby se pak clovek jeste slysel
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 19:41:57
avatar
no veď čo nezožere procesor (viď athlon BE, alebo nové intel e8x00, to môže grafická nie? )
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 17:11:23
avatar
Jednu věc nechápu, proč nVidia použila tak dementní způsob výroby 2xGPU karty. Tentokrát vážně nebylo na místě se za každou cenu odlišovat..
Grook [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 17:29:53
avatar
taky jsem to nepochopil zase stejna chybka, a je ztoho 9800 X2 zerouci a topici , co vic si prat.Prestavam se orientovat co to je Hi-End. Jestli tohle, tak to nechci.
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 20:03:43
avatar
Obavam se, ze nejde o snahu se odlisit, ale o to, ze Nvidia to zatim jinak udelat neumi.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 20:42:05
avatar
lidem by asi stacilo, kdyby pouzila misto gts gt verzi karet, stejne by to byla nejvykonejsi karta, a mensi spotreba
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-12 20:54:54
avatar
Taky nechápu, proč se nVidia snaží mít nejvýkonější řešení co nejrychleji za cenu nějakého slepence. X2 není žádný zázrak, který by highend nVidie posílal do důchodu, kdyby se raději soustředila na výrobu a zlevňování GT a GTS, udělala by lépe.
ssnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-13 00:47:57

proc? g92 ma skoro 2x vetsi plochu nez rv670, takze s tim zlevnovanim to asi tak lehce nepujde, prodavat pod cenou produkt kterym si odrizli prakticky vsechny ostatni drazsi karty...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - obc a Ssnake 2008-02-13 09:58:23

Prechodem na nizsi vyrobni proces usetri hodne.... Nicmene i v nV jiste vedi ze to byl nesmysl s 2xpcb a jednim chlazenim takze pocitejte s tim ze to je provizorni reseni na par mesicu neco jako u ati mela jepici zivot 2900gt, zaplacli diru v portfoliu a zaroven zvysovali prodejnost "neidealnich" reseni... Nicmene ze to je spatna koncepce je jasne vsem(dva primotopy, jedno chlazeni a pomalu jeste s mensi plochou jak pro jedno PCB), ne jen nV....
Warlord [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zaplat pan boh 2008-02-13 09:14:26

nechapem politiku nvidie. oplati sa im vobec, vyrabat tuto tepelnu ozrutu?? kto to bude kupovat? nvidioti asi. ale rozumny clovek tazko. dalsi priklad toho ako nvidia dba o to aby za kazdu cenu ukazala, aha, my mame o par fps viac ako konkurencia, ale na spotrebu, technologiu, na gamerov... to im je zcela šum a fuk
Anonymní  2008-02-13 09:18:23

Ach jo. Pořád nechápu tyhlety výkřiky o hrozné nVidii. O zákeřné nVidii. atd..

Měli by jste si uvědomit, že nVidia je firma jako každá jiná a řídí se výhradně vidinou zisku. Takže dělá to, co si myslí že se bude prodávat. Pokud se na to chceš dívat takto, pak ne nVidia ale ty já my všichni jsme idioti, protože si ty tzv. hrozné produkty kupujem. Ale ony nejsou až tak hrozné, to víme oba dva

PS.: nikdo tě nenutí si to přece kupovat. Můžeš si koupit nepochybně perfektní 8800GT, ale ty asi nakupuješ u ATI
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-13 10:18:37

Ja nevidim nic spatneho na tom si pripustit ze nV udelala s timto provizornim resenim chybu, chyby delaji VSECHNY(Intel, AMD/Ati, nV, MicroSoft, etc etc etc) firmy, ale to neznamena ze pomlouvam nebo zatracuju celou firmu, preci se tu stejne jako v jinych diskuzich bavime o konkretnim produktu. Proste se dvema primotopy a jednim chlazenim(mysleno kapacitove pro jedno GPU) se asi moc "parady" nenadela to snad doslo i tobe, a predevsim si nedovedu predstavit ze by vyrobci GK mohli menit referencni design karty resp. konstrukce chlazeni...

A to ze od pocatku je to tak ze Ati vyvijela GK primo pro DX a OpenGL mela jako podporu a nV presne opacne je smutna vec a idealnim resenim by bylo nejake free treti SW rozhrani jak pro MS tak Linux je pravda ale to uz je velmi velmi vzdalene tema ktere by se k tomuto clanku nemelo otevirat....
Anonymní  2008-02-13 10:54:42

Myslím, že to, zda nVidia udělala chybu ukážou až prodeje tohoto produktu. Ne vždy totiž záleží na kvalitě, což krásně demonstruje třeba microsoft. Ten je v situaci, že i kdyby vydal pozlacené hovno místo Windows, stejně zaznamená obrovský prodej. určující je zákazník. A pokud touhle obludou nVidia natrhne konkurenci prdel, pak si to spousta lidí zeména v USA prostě koupí. A to nemluvím o tom, že ne každý výrobce dodržuje referenční design chlazení. To snad moc do bře víš
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-02-13 14:54:02

Ano jsou i taci co si koupi nV jen diky "spravne" reklamni masazi ale neveril bych tomu ze se to bude prodavat "samo" jako u MS, tam je totiz ta situace trochu odlisna a ty to vis moc dobre... Ne jen ze open source zadne ZAZEMI v podpore proste nema protoze kdokoli muze prestat vyvijet dany SW produkt do OS a nikdo s tim nic nenadela(coz firmy vyzaduji mit jistotu budouci podpory) ale take z principu open sorce neexistuje zadna reklama ktera by temto komunitam prospela takze se snadno stane ze vetsina laiku nema ani poneti o tom ze existuje jiny OS nez od MS(teda pokud se takto da nazyvat)..... Podle mne to jsou dve nejvetsi brzdy aby se prosadil open source,a jelikoz z principu nema penize na prosazeni v herni komunite tak se neprosadi ani tam, protoze bez penez herni vyvojare tezko donutis aby psali ne jen pro DX...


O tom (ne)dorzovani refiku neni pochyb, tentokrate jsem mel spise na mysli ze to o moc(kontrukcne) vylepsit proste nepujde protoze prostor(a tudiz i hmota) je pevne dan, leda ze by nejaky vyrobce udelal trislotovou verzi a to uz by asi neproslo....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 551x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 371x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 892x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1171x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1490x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1331x
Komentářů: 6