Máme se na co těšit. Zatím se nejvíce v souvislosti s RayTracingem mluví o Intel Larrabee, jenže AMD ani NVIDIA nespí ...
Nedávno se nechal šéf společnosti NVIDIA slyšet, že Intel Larrabee je zatím jen powerpointová prezentace a že do skutečného výrobku má ještě na míle daleko a s ním i reálné využití RayTracingové metody od Intelu. Způsob zpracování grafiky v reálném čase není vůbec nový. RayTracing je vůbec jednou z nejstarších metod, nicméně až dosud nebylo dost výkonu na to, aby se o jeho nasazení do běžné praxe dalo vůbec uvažovat. Asi tušíte, že jistý potenciál v tomto mají současné moderní grafické čipy. A právě jejich výrobci -NVIDIA a AMD-ATI, už představují a ukazují první DEMA toho, jak takové zpracování obrazu v reálném času, neboli RayTracing, vypadá ...

Společnost NVIDIA představila světu pěkné technologické DEMO automobilu, kde právě bylo využito této technologie. Celé DEMO bylo vytvořeno na systému Quadro Plex 2100 D4, nebo-li se jedná o stroj se čtyřmi G92 jádry a to na grafických kartách na variaci GF9800GX2.
Ovšem nezahálí ani konkurenční společnost AMD-ATI. Ta představila technologii Cinema 2.0, která v reálném čase vykresluje a zachycuje 3D modely. Výsledkem je pak například toto (je to skutečně renderované!):

Už dříve tuto technologii AMD-ATI prezentovala ve fotorealistickém DEMU. Na vývoji této technologie, která má být použita v nové generaci počítačových her, se spolu s AMD-ATI podílí hned několik společností - studio Crytek, které stojí za v současnosti technologicky nejpokročilejší hrou, dále Splash Damage, Rebellion, REMEDY (tvůrce hry Alan Wake) a také společnost BLIZZARD (Warcraf, Diablo). Tato technologie je již údajně připravena a vše se blíží k jejímu nasazení. Ostatně pokud budou hry vypadat nějak takhle, tak se nebráníme (scéna je opět referovaná přes GPU):
( AMD Cinema 2.0 rendering na RV770)
Nevím, jak vy, ale tomuhle říkám fotorealismus a už se nemohu dočkat prvních her, bojím se ale, že vývoj bude tak ještě nějakou dobu trvat, a tak uplynou nejspíše ještě tak 2-3 roky, než si tuhle nádheru doma pustíme ....
Zdroj: TechpowerUp a PCGH
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|