NVIDIA a AMD ukazují RayTracing zpracování grafiky! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 15 srpen 2008
ikonaMáme se na co těšit. Zatím se nejvíce v souvislosti s RayTracingem mluví o Intel Larrabee, jenže AMD ani NVIDIA nespí ...

 

 

   Nedávno se nechal šéf společnosti NVIDIA slyšet, že Intel Larrabee je zatím jen powerpointová prezentace a že do skutečného výrobku má ještě na míle daleko a s ním i reálné využití RayTracingové metody od Intelu. Způsob zpracování grafiky v reálném čase není vůbec nový. RayTracing je vůbec jednou z nejstarších metod, nicméně až dosud nebylo dost výkonu na to, aby se o jeho nasazení do běžné praxe dalo vůbec uvažovat. Asi tušíte, že jistý potenciál v tomto mají současné moderní grafické čipy. A právě jejich výrobci -NVIDIA a AMD-ATI, už představují a ukazují první DEMA toho, jak takové zpracování obrazu v reálném času, neboli RayTracing, vypadá ...

osk2519c0_nvidia_rt_demo2

   Společnost NVIDIA představila světu pěkné technologické DEMO automobilu, kde právě bylo využito této technologie. Celé DEMO bylo vytvořeno na systému Quadro Plex 2100 D4, nebo-li se jedná o stroj se čtyřmi G92 jádry a to na grafických kartách na variaci GF9800GX2.

   Ovšem nezahálí ani konkurenční společnost AMD-ATI. Ta představila technologii Cinema 2.0, která v reálném čase vykresluje a zachycuje 3D modely. Výsledkem je pak například toto (je to skutečně renderované!):

18a

   Už dříve tuto technologii AMD-ATI prezentovala ve fotorealistickém DEMU. Na vývoji této technologie, která má být použita v nové generaci počítačových her, se spolu s AMD-ATI podílí hned několik společností - studio Crytek, které stojí za v současnosti technologicky nejpokročilejší hrou, dále Splash Damage, Rebellion, REMEDY (tvůrce hry Alan Wake) a také společnost BLIZZARD (Warcraf, Diablo). Tato technologie je již údajně připravena a vše se blíží k jejímu nasazení. Ostatně pokud budou hry vypadat nějak takhle, tak se nebráníme (scéna je opět referovaná přes GPU):

( AMD Cinema 2.0 rendering na RV770)

   Nevím, jak vy, ale tomuhle říkám fotorealismus a už se nemohu dočkat prvních her, bojím se ale, že vývoj bude tak ještě nějakou dobu trvat, a tak uplynou nejspíše ještě tak 2-3 roky, než si tuhle nádheru doma pustíme ....   

Zdroj: TechpowerUp a PCGH

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
George458 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nádhera, ale co HW nároky? 2008-08-15 18:37:21

Vypadá to opravdu moc hezky, prostě realita (blíží se to , ale co HW nároky? píšeš o 4 poměrně silných kartách, al co ostatní nároky na procesor, paměť a bůh ví, co ještě? Za případné 2-3 roky nevím, jestli současné karty, procesy a jiné na to budou stačit?
md20 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 19:32:09

Ak som to správne pochopil, tak sa píše o dvoch kartách GF9800GX2 a každá ma dve jadrá G92, takže 2x2=4.
George458 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 19:42:04

Já to chápu stejně, 4 jádry na dvou kartách. Ta realita je ale neskutečná, ale možná by to chtělo více vtáhnout do hry (snímače pohybu atd.) a nejenom sedět jako pecka u PC, to je to na co se těším, až někdy bude. Snad
blater [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 19:57:08

na to mas wii
George458 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 22:02:48

wii je možná dobrá na pohyb a nějaký ten sport, ale myslel jsem spíše vidět 3D a přitom ovládat něco jako Wii, být v té hře a mít k dispozici více typů her. Ale jinak to není špatné na srandu s kamarády.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-16 09:52:39
avatar
nejlepšíby bylo optické snímání pohybu aby to hráče neomezovalo.
Jedno je s raytraced grafikou jisté,vývojáři se nebudou moct vymlouvat na vývoj grafiky a budou mused nabídnout extra gameplay. klidně by se však výkon zonzumovaný na sledování virtuálních paprsků dal využít k extrémům za použití rasterizace. představme si kompletně realistické materiály nebo HW náročnou AI.
Hlavaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-16 11:32:23

Pokud se tu bavíte o snímání pohybu ve spojení s wii, tak bych tu pro vás měl jedno zajímavé video Odkaz ,kde je předvedený tzv. headtracking, což je vlastně natáčení a další úpravy 3D scény v závislosti na poloze pozorovatele. Dohromady to i na klasickém LCD dává hodně věrné 3D zobrazení. Hlavní nevýhodou je, že to funguje jen pro jednoho člověka, ale to už vyplývá ze samotného principu jak to funguje, ale jinak mi to přijde jako hodně zajímavý nápad.
beYYYk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Lepší než život 2008-08-16 14:10:07

Chtělo by to něco jako v Červeném Trpaslíkovi v díle Lepší než život , že ???
roman63 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-16 09:56:06

Demo u nV běželo na čtyřech Quadro FX5800.
GeForce Quadro FX 5800 (ještě není oficiálně venku) je založeno na GTX280.

Quadro FX 4700 X2 je založeno na 9800GX2.
roman63 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-16 21:55:02

Copak pánové, došly Vám fakta?

Nehodláte tento příspěvěk ani znegovat?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-17 13:18:37
avatar
Z toho si nic nedělej

Skutečně to běželo na Quadrech na GTX280 a navíc cca při 30FPS. A dokonce i zástupci od Intelu se měli vyjádřit, že netušili, že je NV až takhle daleko s RT.

Navíc srovnávat to s Cinema 2.0., která nemá s raytracingem absolutně nic společného je zcela mimo mísu.
Neznámý  2008-08-15 18:53:31

Panecku 4 G92
Inak toto je uz fakt velmi blizko realite, omg za niekolko rokov ani vo videu nespozname ci bolo nakrucane napr. videokamerou alebo urobene pocitacom..
George458 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 19:04:12

Hmm, už dnes nepoznáme, co je ještě natočené a co je provedené na PC, ale zatím je asi mnohem dražší dělat triky na PC než klasicky točit, ale díky technologickému pokroku v PC se ten rozdíl brzo srovná a točit klasickou kamerou budou jen nezávislí filmaři (v kinech po značkou "Retro" )
Neznámý  2008-08-15 19:38:14

No jo, moc to nesledujem...
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Auto 2008-08-15 22:06:46

To auto se někomu líbí? Nebo si myslí, že to je super grafika? Vždyť takhle pěkně renderovaný auta už byly v Need For Speed Underground 2 a v Most Wanted...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ROFL 2008-08-16 00:24:10
avatar
to sis bevšiml dokonalých odlesků? to je tak jediné čím se raytracing toho veyrona visuálně liší or rasterizace ve hrách. odlesky i detail z něch dvou NfS jsou příšerné,jestli mi nevěříš,lidněs i zkontoluj screenshoty.
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-16 12:13:17

To je sice pěkný, ale od čtyř GTX280 bych čekal podstatně víc, nejen realistický odlesky, ale nekostrbatý auto atd... Přijde mi to, že Ruby utíkající před robotem je mnohem líp udělaná.
blater [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-16 12:20:05

jenze srovnani tehlech dvou dem je uplne mimo...nvidia predvadi realtime raytracing (to stejne jak predvadel intel raytraced quake wars)...ati predvadi technologicke demo s vyuzitim vice ruznych technologii porovnavat se takle nedaji kdyz chcete neco porovnavat tak ruby s nvidia demem medusa...
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-16 12:04:32

Ne, nelibi. Moznosti raytracingu jsou hodne daleko za tim, co se predvadi v tomhle demu.
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-15 22:35:26
avatar
to auto je nic moc, tam ide prave o tie odlesky ktore sa pomocou raytracingu pocitaju v realnom case... take odlesky neboli ani v undergrounde ani v most wanted to auto je nvidia demo s 2 000 000 polygonov... ta fotka zeny nieje od nvidie ale od amd a to video tiez, a vraj je renderovane v realnom case nasjkor s dvojicou r700
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - uff 2008-08-15 22:36:37

az budu takto vizerat hry spolu s uzasnou fyzikou tak to bude nieco, sice pozorujem ze ma hry v poslednom case prestavaju zaujimat resp. uz pri nich presedim len zlomok casu ako kedysi (uz si radsej pockam na kvalitne kusky typu Fallout 3, Mafia 2 a pod.) ale ak sa stane toto skutocnostou tak sa k nim urcite velice rychle vratim ked uz pre nic ine tak len pre ten pozitok z toho "umeleckeho" diela; ako pocitacovy grafik amater a nadsenec som velmi zvedavy ako to dopadne; no kazdopadne im drzim palce nech im to vide a nech je to aj za rozumny peniaz
DEVastor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RayTracing 2008-08-15 22:42:03
avatar
Zpracování obrazu v reálném čase se nerovná RayTracing. RayTracing je metoda renderovani pomoci sledovani parsku.
ElectricKota [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - blabla 2008-08-15 22:44:15
avatar
Tak tohle mě pobavilo "(je to skutečně renderované!)", opravdu to renderované je(cokoli v CG se renderuje ;) ), asi si chtěl spíš zmínit že je to realtime
Jinak raytraicing je parádní věc ale až budou mít GPU popřípadě CPU tolik výkonu aby pomocí něho renderovali plynule a! kvalitně tak to ještě chvilku trvat bude... btw auto pěkný ale za takhle blbě nasvícené a nastavené materiály by mě asi investoři nepochválili, možná kdyby šlo realtimově to auto procházet :-D
Prostě chci naznačit že rasterizace bude ještě hodně využívaná a do nějakého smysluplného nasazení raytracingu to bude ještě hodně pár let trvat... aspoň ve hrách... už ale aby to bylo v CG aspoň jako částečná akcelerace výpočtu, 4jádra na dobrej render fakt nestačej :/
Pajoncek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - e 2008-08-16 09:05:35

ehm... ,asi tym chcel povedat to co tym povedal. Ze je to renderovane a nie fotka.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-16 00:34:50
avatar
už teď ? vždyť RT by mělo být až v DX11. A realtime raytracing je ten výraz pro herní raytracing(v reállném čase). BTW raytracing je nejpřímější způsob renderingu,takže nastavíš materiály a o všechno už je postaráno. Akorát by snad bylo daleko lehčí používat NURBS místo polygonů.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-08-16 12:07:52

Spravna poznamka, ty polygony tam vypadaji strasne. NURBS nebo implicitni povrchy to uz by bylo jine kafe a taky si myslim, ze pro raytracing jsou vypocetne vhodnejsi.
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - poměr ATi : nVidia 2008-08-16 11:04:04
avatar
http://translate.google.cz/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.digitimes.com%2Fnews%2Fa20080814PD228.html&hl=cs&ie=UTF8&sl=en&tl=cs
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - linkity-link. 2008-08-16 11:32:55
avatar
síń slávy RT renderů z povray: http://hof.povray.org/
Radeon 4800 a raytracing (využívá některé instukce instrukce z Dx9) http://www.tgdaily.com/content/view/38145/135/
BTW příště radši odpovídejute místo thumb down,takový negativismus fakt nemá smysl.
Panzer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak schvalne 2008-08-18 03:37:12
avatar
16. srpen 2008 - 23:32 od Mirek Jahoda

Re: Nic moc
Mám pocit, že většina lidí v téhle diskuzi je nějakým způsobem úplně mimo. Asi za to můžu sám, měl jsem to rovnou napsat do té novinky:
1. jde primárně o prezentaci raytracingu na GPU (či GPGPU), komplexní scéna @ 30 fps
2. samotné auto, či odrazy na skle za ním, reprezentují raytracing velmi dobře
3. demo je určeno pro SIGGRAPH (tedy pro lidi, co ví, vo co gou a kteří například toto (hrušky) s jablkama v podobě AMD Cinema 2.0 demo ani nenapadne srovnávat)
4. z podobného důvodu jako v bodě 3 a taky proto, že by to bylo jen zbytečným mrháním programátorských a grafických sil, nikdo neřešil nepodstatné detaily jako kola, mrakodrapy v pozadí apod. (tyhle stovky člověkohodin pak třeba někdy může vynaložit herní studio pro komplexní produkt, do dema pro SIGGRAPH se jedná o ryzí plýtvání)

jsem zvedavy na komentar...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?Pondělí, 23 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1032x
Komentářů: 0
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?Čtvrtek, 19 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1535x
Komentářů: 6
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?Středa, 18 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1450x
Komentářů: 0
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?Úterý, 17 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1193x
Komentářů: 1
UBISOFT doufá, že nový Assassin's Creed Shadows nepropadne
UBISOFT doufá, že nový Assassin's Creed Shadows nepropadneSobota, 14 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1785x
Komentářů: 5
Test Drive Unlimited Solar Crown – návrat se nezdařil?
Test Drive Unlimited Solar Crown – návrat se nezdařil?Čtvrtek, 12 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1551x
Komentářů: 0