NVIDIA a vadná GPU opět trnem v oku uživatelů – za porouchaný drahý NB, levný běžný jako náhrada Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 07 únor 2011
altUživatelé sice vyhráli v soudním procesu v USA odškodnění za vadné GPU, ale mnozí nejsou spokojeni.

NVIDIA a její vadná a nekvalitní GPU opět na scéně. Grafické čipy NVIDIA dodnes způsobují selhání notebooků a starosti uživatelům a výrobcům. Mnozí již podstoupili několik reklamací. V USA pak uživatelé vyhráli hromadnou žalobu a NVIDIA je musela začít odškodňovat přímo. Mnozí si ale stěžují, že je NVIDIA opět poškozuje.

Část uživatelů totiž přišla vinnou vadných GPU ke škodě na mobilních PC v business i vyšších třídách poměrně drahých notebooků. NVIDIA však jako odškodnění poskytuje jen stroje střední třídy, které jsou o 100-1000 dolarů levnější, než poškozené modely. Problémy s tím mají zejména někteří vlastníci HP počítačů. Nutno ale dodat, že zákazníci v USA si ještě mohou pískat. Zákazníci mimo USA, kterých je mnohem více, byli problémem vadných a nekvalitních grafik NVIDIA postiženi úplně stejně. Ti se ale musí spokojit a doufat jen v reklamace a opravy od výrobců NB. Odškodnění od viníka celé situace, tedy společnosti NVIDIA, se nedočkají vůbec.

Samozřejmě celá věc se dnes často připomíná v souvislosti s problémem čipových sad Intel. Chování Intelu a NVIDIA jsou totiž ukázkovým příkladem toho, jak by se (ne)měla firma v případě problémů čipů chovat. NVIDIA je příkladem firmy, která se zachovala směrem k zákazníkům, jak nejhůře to vůbec šlo. Celý problém tajila, tutlala a dokonce existuje podezření (žaloba akcionářů na vlastní vedení společnosti NVIDIA stále platí), že vyráběla vadné čipy s plným vědomím a to více než 6 měsíců! A to jen proto, aby nemusela přerušit výrobu a stahovat produkty a odškodňovat výrobce i zákazníky jako to udělal Intel. I poté, co se na celou věc přišlo NVIDIA všechno co možná nejvíce tutlala a mlžila a novináři, kteří o problému psali, upadali v nemilost. I dnes jsou za připomínání a psaní o tomto závažném a dalekosáhlém problémů neustále napadáni, zatímco mnozí jiní dělají, jako by se nic nikdy nestalo. I samotní výrobci notebooků byli z celé situace dost naštvaní, a na stole byla i hromadná žaloba z jejich strany, což NVIDIA uklidňovala opět za zavřenými dveřmi, stranou od veřejnosti.  

Naproti tomu Intel se zachoval směrem k zákazníkům ukázkově. Našel problém, který zdaleka není tak provozně akutní a vážný, jako byla výrobní vada u NVIDIA čipů, které prostě a jednoduše shořely (většinou dříve než později). Přesto Intel okamžitě zastavil celou výrobu, což oznámil ihned veřejnosti a ihned se domluvil s výrobci, kteří ihned, i když to není závažná chyba akutně ohrožující provoz desek, tak stáhli všechny desky a PC s těmito čipsety z trhu. Všichni výrobci NB i počítačů pak oznámili, že všechny produkty nahradí kus za kus a někteří budou vracet i peníze. Žádné tutlání, žádné zastírání, žádné prodávání dál prokazatelně vadných produkty a hlavně výměny zařízení všem zákazníkům po celém světě, ne jen zákazníkům z USA, kteří si v USA podali hromadnou žalobu a těm ještě strkat notebooky neodpovídající cenové kategorie, jako byl ten zničený.

Je opravdu pěkné vidět takhle přímo dva ukázkové příklady protikladného chování v podobné situaci vadných čipů. A myslím, že stojí za vážnou úvahu, zda od jisté firmy vůbec něco kupovat, když víme, jak se k zákazníkům zachová v případě problémů – celou věc bude tutlat, prokazatelně jisté fatální selhání odkládat pomocí zvýšení otáček chladiče a hlučnosti a to nejlépe na dobu, až vyprší i prodloužená záruka. To Intel a spolu s ním výrobci dotčeného HW předvedli, jak by to mělo vypadat, i když důsledky jsou dalekosáhlé, ale jako zákazníci nebudeme poškozeni jinak, než časově. Tedy že si budeme muset na Sandy Bridge PC počkat zhruba necelé 3 měsíce.

Zdroj: Xbitlabs.com, DDWorld.cz      

  

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 06:34:33
avatar
Přesně tak ... doufám že se to odrazí na jejich poptávce ....
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jj 2011-02-07 07:10:54

jj, například já si od nVidie už nikdy nic nekoupím
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 17:19:53

Taky od Nvidia nikdy nic vice.Zaruka v Irsku 1 rok,vyrobce anglicky Medion.600 euro splachnutych v zachode.Pri pristim problemu me Nvidia okrade znovu.Dekuji,nechci.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 18:18:47
avatar
Lenže teba neokradla Nvidia ale tvoja vlastná hlúposť A hlúposť všetkých idiotov ktorý kedy kúpili v zahraničí PC či NTB s 1 ročnou zárukou. Áno, ušetrili na cene oproti ČR/SR ale veľa z nich vďaka podobným závadám aj prerobilo.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 18:40:36

Jaktoze me neokradla Nvidia?Prodala mi VEDOME vadny vyrobek.Byt v notasu jiny nez Nvidia chip tak slape dodnes.Pokud jsem obcan USA tak mam narok na vymenu,prodlouzenou zaruku atd. ale jako obcan EU uz ne?A ze je Medion prilis maly na to aby se ho Nvidia bala a tak nedostal prodlouzeni zaruky na rozdil od nejvetsich vyrobcu Ti prijde koser?Kdyz si koupim nove Daewoo budou v nem nefunkcni brzdy jen proto ze to neni Mercedes?
Apropo,v Irsku ziju uz pres 6 let a notas sem koupil naprosto standartnim zpusobem.A kdo je tu ted idiot?
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 18:40:58
avatar
Tak po poriadku. V prvom rade je to výrobca počítača kto mal po zistený problému urobiť nápravu v podobe predĺženej záruky Urobil to Acer, Asus, Toshiba, Dell neviem prečo by to nemohol urobiť aj "slávny" Medion. Beztak tie matičné vnútri od niekoho prekupujú. Následne Medion mal žiadať náhradu od svojho dodávateľa alebo priamo od Nvidie. Keď ti na Daewoo odídu brzdy tak asi nebudeš nadávať na Lucas či Brembo ale budeš nadávať na Daewoo Dnes je v móde kupovať veci čo najlacnejšie a cez internet, nikto ti nebránil kúpiť si PC s dvojročnou zárukou. Chcel si ušetriť a vinou poddimenzovaného komponentu si prerobil. Bohužiaľ. No nemôžeš z toho viniť len Nvidiu.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 19:15:20

A koho jineho mam z toho vinit?Prodelal jsem proto ze Nvidia s plnym vedomim prodavala VADNE,ne poddimenzovane cipy.Kdyz jsem notas kupoval netusil jsem ze kupuji VADNY vyrobek.Asi jako vsichni tady jsem fanda do PC ale nenapadlo me ze zivotnost nejakeho cipu je 15 mesicu a ze podle Nvidia je to v poradku.S malymi vyrobci se stejne jako s obcany jinych statu nez USA Nvidia vubec bavit nemini.Nehrozi velke zaloby a negativni reklama takze nas ma na haku.
Tohle byl setsakramentsky podraz a proto pisu ze od Nvidia vyrobek uz nechci nikdy videt.Az se stane zase nejaka chyba znovu me okrade.Tady je diametalne odlisny pristup Intelu ktery chybu priznal a napravil ji.
A ze jsem chtel usetrit?Ano,chtel.Horsi displej,2 GB ram,plasty.Ale to preci neni duvod k tomu aby byl uvnitr zmetkovy cip.
Chyba se stane kazdemu.Ale dokud nemam moznost poslat notas na bezplatnou opravu nebo vymenu budu dal tvrdit ze me Nvidia okradla protoze vedela ze prodava zmetek.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 21:33:32
avatar
A keby ti odišla matičná doska na koho by si nadával Na Foxconn. V prípade vadného display by si nadával na Hanns-g Vieš koľko notebookov sa pokazí medzi prvým až druhým rokom. Áno, pravdepodobnosť u notebooku s grafikou Nvidia tam bola podstatne vyššia no nerieši to problém so zárukou a s výrobcom ktorý dal od toho ruky preč. Podobne ako HP v prípade Pavilionov a Presario Notebookov kedy sa tieto Notebooky servisovali v Poľsku kde namiesto výmeny matičnej prepájkovali BGA Nvidia grafiky. Odkiaľ si prišiel na to, že Nvidia sa s malými výrobcami nebaví ? Pokiaľ viem tak Nvidia odškodnila všetkých svojich partnerov lepšími cenami čipov novej generácie. To že sa niektorý výrobcovia zachovali tak ako sa zachovali nie je chyba Nvidie. To že má EU také zákony aké má tiež nie je chyba Nvidie. Čo bránilo tým vypaseným darmožráčom celú vec prešetriť a v prípade neuspokojivého výsledku zakázať predaj Nvidia produktov v EÚ. Nič.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 22:18:47

hmm, ono je to ale úplně jedno kolik to stálo a jakou to má záruku, ne?
my máme koupené DELL XPS 1330 a vadné (a opravené) (a některé znovu opravené)jsou všechny. Rozhodně nikdo nešetřil. Od absolutního průseru nás zachránil jen fakt, že DELL poskytuje 3roky NBD (za což si ale nechává řádně zaplatit) a žehlí tak průšvih nVidie. Jako zákazník se cítím okraden a podveden. Notebooky za 50k mají určitě delší morální životnost, než 3roky prodloužené záruky... nVidia mě tím neskutečně namíchla a v notebooku si u nás už nikdy neškrtne. U grafik na desktopu je mi to jedno, tam morální životnost kryje běžná záruka a případný fail se řeší mnohem snáze.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-08 22:17:10
avatar
Ako môže byť jedno aká bola cena NTB a akú má záruku
Veďod toho sa všetko odvíja. To nie je len o Nvidii, X-krát sa stalo že poškodené UB zariadenie odfajčilo matičnú v NTB, používaním sa prelomil kábel k displayu alebo sa vykýval konektor na nabíjačku. Notebook so zárukou menšou ako 24 mesiacov by som nekúpil ani za 200 €. A naopak, notebook po záruke je bezcenný. Nech je to akákoľvek značka s akoukoľvek výbavou. To nie je len o Nvidii. Áno, urobili chybu dokonca sa zachovali svinsky keď predávali vadné čipy. Ale v prvom rade je to hlúposť ľudí ktorý si myslia že svet je gombička, rok záruka im stačí hlavne že to kúpili lacno. Keď si niečo kupujem s ročnou zárukou tak musím aj počítať s tým že to po roku môže odísť. Nie len bezhlavo nadávať a zastrájať sa. Takisto si stojím za tým, že chybu urobili aj firmy čo kupovali priamo od Nvidie. Mali priznať farbu, predĺžiť záruku a vymieňať čipy bezplatne. Notebook predsa neskladala a nepredávala Nvidia.
t.s.28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 07:49:44

intel sa zachoval ako bi firma mala a Nvidia no ta bi sa mala hambit.ja si tiez uz od Nvidie nic nekupim lebo sa mi nepaci ako sa zachovala a v buducnosty bi sa zachovala pravdepodobne rovnako.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 09:13:18

..a to se posledně nadávalo DD, že potřebuje editora
Kamaráde, tvoje gramatika je úděsná. Zlatý DD.
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 09:19:50

nefunguje ti Ypsilon? (nepíše sa "bi" ale "by")

inak máš pravdu, správanie Intelu po zistení chyby je ukážkové, a verím tomu, že začnú svoje výrobky podrobnejšie a ešte lepšie testovať
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 11:36:58
avatar
Správání Intelu je hlavne ekonomickejší,... čím dříve zastavím prodej a výrobu, tím méne pak budu mít reklamací, žalob a problémů vůbec
Navíc sice nová platforma získá zdržení, ale Intel jako takový z toho vyjde s čistým štítem

takže ve výsledku je tutlání dražší rešení, navíc, tady si lidi počkaj s nakupem na to až budou desky,.. kdyby je Intel prístupem nas**l, presli by k AMD co by byla ješte Večší ztráta
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 10:25:09
avatar
myslis ako ze firma je bisexualka? ved by sa pise s tvrdym y
drk222 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NV 2011-02-07 08:35:53

S vadnou mobilní sérií grafik 8xxx se bohužel setkávám kolem sebe dnes a denně. Zajímalo by mě, jestli všechny čipy této série jsou vadné, nebo NV vyrobila nějaké dobré. Spousta lidí totiž dá do servisu NB s vadnou grafikou, stojí je to +-6kKč a už několikrát jsem viděl opakovanou závadu na vyměněném čipu...
Osobně lidem radím, pokud není grafika v MXM a nejde vyměnit za ati či novější sérii (což jde spíše výjimečně), neopravovat a raději koupit nový NB.
Mára [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 11:51:14

Ano máte pravdu. Zrovna teď mi odešel notebook s 8600M GT a vypada to na grafiku - po 2,5 letech. Jestli oprava bude stat kolem 6k tak to urcite opravit nenecham.
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 08:40:18

Jsem taky jeden z poškozených. Notebook od aceru za 36 tisíc, chipset nvidia grafika nvidia. V záruce jsem PC reklamoval na zelené pruhy vrátili mi ho že prej byl špatný ventilátor, pc bylo od té doby podstatně hlučnější hned po záruce odešla grafika, tak jsem jí nechal u aceru za 7 tisíc vyměnit v pozáruční opravě o měsíc déle odešel chipset, který byl taky od nivdie řekli mi 11 tisíc tak jsem hodil notas pod postel, protože dát po dvouch letech na opravách takový prachy je podle mě od té firmy dost sprosté, obvzláště když se to vše stalo necelé 2 měsíce po záruce. Takže příště kupuju notebook, který bude mít všechno v jednom čipu, aspoň opravy nebudou tak drahé. (amd fusiou, intel bridge atd.). Jinak problémy na desktop platformě jsem nezaznamenal, takže tam bych se výrobku nvidia zas tak nebál, i když už to ve mě podezření zanechá a určitě před koupí produktu nvidia, projedu fora přes google, pod názve Nvidia is lying.

Dneska už vim že notebook na hraní je prostě kravina, je to sice mobilní, ale na hraní nepohodlné a pod. Nejni nad to sednout si do pořádněho křesla u pěkného stolu kde mam pořadnou myš s klavesnici, před sebou 24" monitor a u nohou mi vrčí ztišený Pc, které mi i v zátěži přeřve notebook přítelkyně :-)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 09:16:41

jj to se řešilo silnějším ventilátorem a nižšími takty. Čip doklepal záruku a rozpadl se. Vietnamci mají větší charakter.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 15:06:58
avatar
no, nevím. Já v desktopech měním vadné nvidia grafiky celkem běžně (a to už od GF4(MX/Ti), hodně "pukají řady GF6xxx a GF8xxx), naopak "chcíplý" Radeon je spíše výjimka (ne že by nebyly vůbec, ale chcípají většinou ještě v záruce).

Ano, je to "prastaré železo", ale je to i jistý ukazatel...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 21:12:13

Tu GF 4400 TI mi ani nepřipomínej! 5x jsem jí měnil (jednou vadný ventilátor). Přesněji 4x, popáté mi dali 5700, taky odešla. Konečně šestá vydržela. Po roce jsem ji odpálil já
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 22:12:38

asi taky jak kdo má štěstí. Statistika mluví jasně, poruchovost je +/- stejná, nějaka řada se povedla nějaka ne. Třeba řada Hd 2900 nebo XT1950 hodně odcházeli, možná to bylo tim že to taky byli hodně žhavé grafiky. Jinak GF 4 MX mi v záložnim PC frčí do dneška a to prosim pasivně chlazená :-)
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-08 00:38:24

Mohu souhlasit. Proto jsem užil označení pro konkrétní kartu, nevylíval jsem si dodatečně zlost na cele nVidii. MX byly jednodušší, proto méně poruch. Měl jsem 2MX a spokojenost.
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 08:43:58
avatar
ako tvrdí DD nekukáme na značku čipu ale čo dokaže,tento članok to nejako vyvracá,ked bude mat nvidia minimalne rovnako dobre gpu ako ati čo má,nevidim dovod ju nekupit,osobne nechápem jak dd pise o technologiach o HD6000 oproti GTX500 ked nvidia ma minimalne vsetky standarty čo ati.
PS:osobne idem do 6950 kvoli 2GB a moznost unlocku
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 09:18:17

Jasne v tomto článku to DD dosť prepískol, čo sa určite odrazí na antiwebe.
Avšak s tým správaním nVidie má pravdu. nVidia ešte nikdy neukázala, žeby sa jej dalo veriť a preto ja osobne tiež nVidiu nemusím, aj keď v mojom PC aktuálne nVidia funguje, ale aj to len dočasu, pokiaľ si na svoju prehrievajúcu sa Atinu kúpim Accelero.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 09:53:12
avatar
no já za to, jak se NV zachovala opravdu nemůžu a o nějakých rozdílných technologí, dokonce o AMD, nebyla v tomto článku ani řeč, takže proč tu flamuješ a proč mě napadáš?
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 12:42:18
avatar
to nikto nehovorí že za to možeš ty,samozrejme to nebolo od nvidia fer,ale ked bude mat dobre grafiky povec mi jediný dovod proč ju nedoporučit?ako taká mi je firma ukradnutá,o AMD v tomto clanku rec nebola,ale ty sam si velmi objektivny tak nech je to objektívne,nikto ta nenapada,len zdoraznuje,inak velmi by ma zaujímalo ako by sa zachovalo to bozske AMD keby mali napr podobnu vadu ako intel,myslim že by tutlali ako nv lebo moc z ich primami by vyskakovat a dobre meno si urobit nemohli ako intel ktoreho to moc nezasiahne,u amd by to zasiahlo plany na rok minimalne
PS: Nezabudnite mi dat minimalne 10ti "zažratý" amDD-čkary palec dole ale ja som najvecší nvidiot pritom som vživote nvidia gpu nemal
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 13:08:16
avatar
Božské AMD? taková firma neexistuje ....

Jak by se zachovalo AMD nemůžeme říci, protože se jí v poslední době podobný problém nikdy nestal ....
Spock [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 14:39:50
avatar
To bych netvrdil, jelikož fakt, že se nic nedostalo na veřejnost, ještě nutně neznamená že AMD nemá problémy s čipy... A pokud k tomu připočteme fakt, že většina hráčů nebo fandů kupuje cca co 2 roky nové komponenty tak to v podstatě ani nemohou zjistit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 14:47:08
avatar
ehm ... AMD nemá problém s čipy pokud ano, předlož důkaz ...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 15:53:09
avatar
To je zase hlod dne. Si nejdřív něco nastuduj než začneš plácat kraviny. Proč se tedy podle tvé teorie dostalo na povrch tohle o Nvidii, když AMD by to dokázalo ututlat.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-08 00:47:04

To je těžké. Když se podíváš na začátek vlákna, tak vidíš, že si plete Návrh čipu a výrobu čipu.
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 13:28:11

ale napisal si cistu hlupost a pises o necom o com ani nic v clanku neni...
sysel2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - i 2011-02-07 09:23:05

jen takova mala pripominka, ten intelacky problem je podstatne zavaznejsi nez ten od nvidie, u ni se prinejhorsim vyhodi grafika a poridi se nova = ztrata je pouze cena hardwaru, u intelu se muzou poskodit data = ztrata muze byt podstatne vyssi a v americe by tak na intelu mohl nekdo vysoudit zajimave penize
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 09:50:46
avatar
vsadím se s tebou o co chceš, že na rozdíl od vadných čipů NV v tomto případě v následujících 3 měsících, žádný PC by nebyl poškozen chybou v Intel čipu ...

navíc u NV si troufám říci, že je jistota, že dotčené čipy selžou na 100%, u Intelu je pravděpodobnost 15% za zhruba 3 roky.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 09:32:29

Citace:
...tajila, tutlala...vyráběla vadné čipy s plným vědomím..
Dokud nevyjde přiznání oficiálně od výrobce, dá se dělat mnohé. Bagatelizovat problém, tisková oddělení jsou úžasná - zatloukat, zatloukat zatloukat. "Nezávislé" testy IT serverů. Odrazovat od reklamace, v servisu dát větší chladič a snížit takty (rigix může potvrdit). Málo kupujících navštěvuje diskuzní fóra a o problému neví. Vezmi kalkulačku a počítej. Postupné reklamace a neuvolnění trhu konkurenci (viz Intel P4) je daleko levnější. Chladný, bezcitný kalkul.
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 11:29:55

Nedelejte si iluze, kazdej kapitalista se chova stejne, jenom nekterej, treba Intel si muze dovolit v pripade pruseru priznat chybu a zmetky vymenit.700 milionu nebo kolik ho to bude stat je smesna polozka u takoveho molocha jakym je, raci to da nez aby si poskodil povest co by ho stalo nakonec mnohem vic, takze nad nim zas tolik nejasejte, je to jen chladny kalkul.U mensich firem to ovsem muze byt otazka zivota a smrti, takze do toho rizika musi jit.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 13:02:58
avatar
Suhlas, Intel je bohata firma a ak by vyslo na svetlo sveta ze o probleme vedeli a tajili to ako Nvidia, poskodeni zakaznici by z Intelu zodrali kozu a to uz nehovorim o tom ako by si na Inteli zgustli sudruhovia z EU.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 15:11:57
avatar
Neděláme si iluze. Je to věc hlavně marketingu. Někdo si jej staví na výkonu a siláckých řečech, jiný zase na spolehlivosti. Proč asi ajťáci mají preference směrované na na Intel? Protože je dlouhodobě orientován na kvalitu. Jejich procesory běhají v serverech desítky let bez problémů, vše okolo shoří stářím, a CPU jede dál. Je to pravda poněkud předimenzované, na druhou stranu je to i garance spolehlivosti, vím, že ten procesor vydrží ať klidně padají trakaře...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 15:42:43
avatar
upřímně řečeno, když to vemu podle téhle logiky, dle mých zkušeností to platí i o AMD procesorech prootže jediný co jsem viděl že měl nějaké problémy byl ten, co schytal od "skvělého" EC zdroje pecku a nebyl nadále schopen fungovat při vyšším FSB než 133, ale to nebyl problém čipu.... takže to že si lidi kupují Intel má jiný důvod. Výkon.

Na druhou stranu od některých lidí zase slyším proč nekupovat Intel CPU, protože ten "skvělý" Intel se*e na opravy chyb v CPU, narozdíl od AMD...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 16:46:14
avatar
vsadím se s tebou o co chceš, že AMD procesory nejsou o nic méně kvalitní a spousta serverů jede na AMD a to dlouhdobě k plné spokojenosti ....
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 22:32:21
avatar
Levné AMD servery měly donedávna problémy s čipsety, nforce i Serverworks nedosahovaly kvalit těch intelovských. Ale co třeba mám AMD za zlé, je dlouhodobě nekvalitní uchycení chladičů (ano, ten černý nesmysl u Socket754/939/AM2/AM3, popř. bílé výstupky na ZIF soketu u SoketA, jeho rané verze měly jen jeden, později tři) - pravděpodobnost, že úchyt časem praskne, je dost vysoká (cca 10-15% během 5 let), a to hovořím o BOX chladičích. V okamžiku nasazení něčeho většího a ještě s větším přítlakem, jde pravděpodobnost strmě nahoru.



Ale třeba u desktopů v poslední době pokládám AMD za o dost lepší a stabilnější.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 22:42:38
avatar
ehm no a jak se to týká samotných CPU a jejich kvality?

U intelu třeba hoří patice ;)
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-08 00:02:44
avatar
NO lol to bych fakt necekal od nekoho kdo tvrdi, ze ma rozhled. Patice horeli to je pravda, ale jen po brutalnim pretaktovani.
Jak muzes tohle napsat a tvarit se seriozne mi je teda zahadou.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-08 02:08:52
avatar
no třeba proto, že jsem neslyšel, že by se to stalo u AMD ;) ...

já chci jen poukázat na to, že tvrdit, že platofrma Intel je v něčem kvlaitnější co se týká prcesorů a spolehlivosti proti AMD, je pěkná volovina. Jsou na tom minimálně stejně a Intel/AMD není o nic víc/míň kvalitní než AMD/Intel ...
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-08 09:52:29
avatar
Jop u AMD horeli procesory.
Me jde o to, ze udavat nejakou vlastnost, ktera nastane jen pri brutalnim pretaktovani a jeste takovym vykrikem do tmy, kde si neznalej uzivatel muze muze myslet, ze to je normalni vlastnost pri normalnim provozu je neseriozni.
Tod vse.
gandy93 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 15:20:04

Pred cca troma rokmi som kupil toto http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=10040329 . Moj prvy nb - vyzeral paradne. Bola to otrasna chyba! Cely cas sa prehrieval a v hrach sa dokonca vypinal. Nepomohla mu ani aktivna chladiaca podlozka s tromi vetrakmi. V marci to bude rok, co sa uz nezapol. V servise mi povedali, ze odisla grafika. Oprava by stala cca 200€. Teraz mam HP (AMD-ATI) a zatial ide dobre. Teda az na to, ze od vyroby mrzol. Nastastie, za to mohlo iba blbe predinstallovane AVG. Stare MSI teraz stoji v kute a zapada prachom. Neviete, ci sa do neho neda zohnat nejaka superlacna ATIna? Mal by mat MXM slot, ak sa nemylim...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 20:56:54
avatar
vidis a to stacilo precist nejakou recenzi nebo diskuzi o tom notebooku. ze byli zvlaste ty herni msi strasne nespolehlivy hlucny a prehrivajici se smejdy bylo obecne znamo. a ono i to ze s danyma HW konfiguracema byly nejlevnejsi na trhu rikalo o nich dost.
gandy93 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-08 17:31:13

No v tom case som na tento model nenasiel ziadnu recenziu. Mozno som hladal slabo... Inak ten fakt o hlucnych a zle chladenych msi mi na forach, na ktorych som sa radil, zabudli povedat. Uz som sa poucil a msi sa vyhnem.
Suprak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 16:25:54
avatar
Já mám osobní zkušenost s neochotou nVidie. Měl jsem (ale i více lidí) problémy s jednou aplikací, ve které jednoduše padaly jejich "slavné" ovladače. 3x jsem jim o tom psal e-mail, ale nikdy jsem nedostal žádnou odpověď...Co jiného mi tedy zbývalo, než vzít našetřené peníze a koupit ATI...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 16:43:19
avatar
A mame tady dve odvracene strany mince. Vetsina jiste vi, ktera strana je ta spravna.
chello123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 17:53:32

Měli bychom si ukázat prstem na toho kdo ty notebooky navrhl. Ano jsou to výrobci, kteří špatně navrhli chlazení a správnou cirkulaci vzduchu. Dále vinu můžeme hodit na samotné uživatele, kteří se řádně nestaraly o své notebooky ve smyslu, že při častém používání a v prašném prostředí, nebo v kombinaci s domácími zvířaty se zacpala žebra chlazení. To znamená že větráček se mohl točit jak chtěl, ale chladný vzduch nemohl projít horkými žebry tak aby je mohl ochladit. Takto se zahříval notebook, nikdo mu nevěnoval pozornost. Teplota 80-90C nebyl problém. Jednoho dne se ale stalo neštěstí. Na chipsetu nebo na Grafickém chipu se udělal studený spoj ve smyslu, že se pod BGA pouzdrem jedna cínová kulička oddělila od základní desky. Nemusí se oddělit úplně, může tam vzniknout jen větší přechodový odpor a grafický chip nemusí fungovat korektně (bezchybně). Kdo tedy za to může? Materiál u Nvidia má nižší kvalitu v řádek procent, maximálně v několika desítek procent než jiní výrobci, jak bylo řečeno Intel, AMD. Díky tomuto častému problému mají servisy víc kšeftů. Aspoň někdo na tom vydělá . Závěrem chci říct, pokud budete dbát na to, aby se vaše notebooky tolik nepřehřívali, vždy je měli vyčištěny, je pravděpodobné, že vám notebook vydří mnohem dýl.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-07 18:35:43
avatar
Já osobně nesoudím tak tvrdě člověk nikdy neví jak jsi třeba bude stát za pár let AMD.Prostě to NV zrovna nevychází.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 430x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 279x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 850x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1472x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 6