Uživatelé sice vyhráli v soudním procesu v USA odškodnění za vadné GPU, ale mnozí nejsou spokojeni.
NVIDIA a její vadná a nekvalitní GPU opět na scéně. Grafické čipy NVIDIA dodnes způsobují selhání notebooků a starosti uživatelům a výrobcům. Mnozí již podstoupili několik reklamací. V USA pak uživatelé vyhráli hromadnou žalobu a NVIDIA je musela začít odškodňovat přímo. Mnozí si ale stěžují, že je NVIDIA opět poškozuje.
Část uživatelů totiž přišla vinnou vadných GPU ke škodě na mobilních PC v business i vyšších třídách poměrně drahých notebooků. NVIDIA však jako odškodnění poskytuje jen stroje střední třídy, které jsou o 100-1000 dolarů levnější, než poškozené modely. Problémy s tím mají zejména někteří vlastníci HP počítačů. Nutno ale dodat, že zákazníci v USA si ještě mohou pískat. Zákazníci mimo USA, kterých je mnohem více, byli problémem vadných a nekvalitních grafik NVIDIA postiženi úplně stejně. Ti se ale musí spokojit a doufat jen v reklamace a opravy od výrobců NB. Odškodnění od viníka celé situace, tedy společnosti NVIDIA, se nedočkají vůbec.
Samozřejmě celá věc se dnes často připomíná v souvislosti s problémem čipových sad Intel. Chování Intelu a NVIDIA jsou totiž ukázkovým příkladem toho, jak by se (ne)měla firma v případě problémů čipů chovat. NVIDIA je příkladem firmy, která se zachovala směrem k zákazníkům, jak nejhůře to vůbec šlo. Celý problém tajila, tutlala a dokonce existuje podezření (žaloba akcionářů na vlastní vedení společnosti NVIDIA stále platí), že vyráběla vadné čipy s plným vědomím a to více než 6 měsíců! A to jen proto, aby nemusela přerušit výrobu a stahovat produkty a odškodňovat výrobce i zákazníky jako to udělal Intel. I poté, co se na celou věc přišlo NVIDIA všechno co možná nejvíce tutlala a mlžila a novináři, kteří o problému psali, upadali v nemilost. I dnes jsou za připomínání a psaní o tomto závažném a dalekosáhlém problémů neustále napadáni, zatímco mnozí jiní dělají, jako by se nic nikdy nestalo. I samotní výrobci notebooků byli z celé situace dost naštvaní, a na stole byla i hromadná žaloba z jejich strany, což NVIDIA uklidňovala opět za zavřenými dveřmi, stranou od veřejnosti.
Naproti tomu Intel se zachoval směrem k zákazníkům ukázkově. Našel problém, který zdaleka není tak provozně akutní a vážný, jako byla výrobní vada u NVIDIA čipů, které prostě a jednoduše shořely (většinou dříve než později). Přesto Intel okamžitě zastavil celou výrobu, což oznámil ihned veřejnosti a ihned se domluvil s výrobci, kteří ihned, i když to není závažná chyba akutně ohrožující provoz desek, tak stáhli všechny desky a PC s těmito čipsety z trhu. Všichni výrobci NB i počítačů pak oznámili, že všechny produkty nahradí kus za kus a někteří budou vracet i peníze. Žádné tutlání, žádné zastírání, žádné prodávání dál prokazatelně vadných produkty a hlavně výměny zařízení všem zákazníkům po celém světě, ne jen zákazníkům z USA, kteří si v USA podali hromadnou žalobu a těm ještě strkat notebooky neodpovídající cenové kategorie, jako byl ten zničený.
Je opravdu pěkné vidět takhle přímo dva ukázkové příklady protikladného chování v podobné situaci vadných čipů. A myslím, že stojí za vážnou úvahu, zda od jisté firmy vůbec něco kupovat, když víme, jak se k zákazníkům zachová v případě problémů – celou věc bude tutlat, prokazatelně jisté fatální selhání odkládat pomocí zvýšení otáček chladiče a hlučnosti a to nejlépe na dobu, až vyprší i prodloužená záruka. To Intel a spolu s ním výrobci dotčeného HW předvedli, jak by to mělo vypadat, i když důsledky jsou dalekosáhlé, ale jako zákazníci nebudeme poškozeni jinak, než časově. Tedy že si budeme muset na Sandy Bridge PC počkat zhruba necelé 3 měsíce.
Zdroj: Xbitlabs.com, DDWorld.cz
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|