NVIDIA AMPERE – nová generace GPU zatím trochu zaostává za očekáváním? Co herní verze? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 17 květen 2020
Přejít na obsah
NVIDIA AMPERE – nová generace GPU zatím trochu zaostává za očekáváním? Co herní verze?
Jaké budou herní 7nm grafiky NVIDIA AMPERE

 

 

  • Jaké budou herní 7nm grafiky AMPERE?

Zde bych ale rád zastavil a zdůraznil pro všechny, že je velmi těžké odvozovat od představeného extrémního GA100 čipu a jeho evidentních hraničních problémů s výrobní efektivitou a provozními vlastnostmi, jaké budou herní AMPERE grafiky. Tedy čipy GA102/104/107/106 a další, které NVIDIA chystá pro běžné herní, ale i profesionální grafické karty.

826mm2 obří GA100 čip, totiž na klasické herní grafice s velkou pravděpodobností neuvidíme. Pokud tedy NVIDIA nebude potřebovat každé % výkonu. S jeho nasazením by to ale bylo komplikované, protože výsledná karta by se nemohla honosit názvem RTX. NVIDIA totiž u něj vypustila překvapivě RT jednotky pro RayTracing akceleraci! A vydávat v roce 2020/2021 TOP výkonnou herní grafiku bez akcelerace RayTracingu, by bylo poněkud podivné. Je ale samozřejmě možné, že se objeví nějaký „TITAN A“. Každopádně 400W nová AMPERE A100 „grafika“ je pořád hodně výkonné řešení. Není sice nejvýkonnější na trhu (tohle prvenství stále přísluší Radeon PRO DUO II, duální VEGA 20 karta do jednoho slotu s výkonem ohromujících 28,3 TFLOPS. Tomu by nestačila ani plně aktivní A100). Bavíme se ale i tak o cca 25% výkonu nad TITAN V, tedy velmi zhruba nějakých až 40% nad RTX 2080 Ti. Plně aktivní GPU by dokázalo být klidně až o 60% výkonnější. S případně ještě vyššími takty a TDP překračujícím 500W+, určitě ještě výkonnější. Je samozřejmě otázkou, zda by se to na dnes běžných boost taktech u 12nm RTX modelů, tedy až kolem 1900MHz, dalo nějak rozumně chladit. Takže v potenciálním výkonu AMPERE zjevně problém není. Výkon tam je, jenže jak ten výkon z toho dostat a použitelně nabídnout?

NVIDIA musí najít balanc, mezi velikostí čipu, cenou a výkonem, takty a spotřebou. GA102 jádro pro RTX 3080 Ti, tedy bude určitě menší na GA100. Ale nemuselo by být o moc menší (že by těch spekulovaných 600mm2?). Bude mít kolem 5000 výpočetních jednotek a takty snad přes 2GHz v boostu. Výkon karty by měl být údajně přes 20TFLOPS. Jen trochu nevěřím těm udávaným 200W TDP. Pokud to bude na stejné verzi výrobního procesu a s méně efektivními GDDR6, tak to těch 400W bude mít taky. Ale nevím, jen se divím, že by ta efektivita v rámci stejné architektury, byla tak výrazně odlišná. Ve finále by ale GA102 pro RTX 3080 Ti mohla mít podobný herní výkon, jako právě A100 orientované na AI a bez RT. GA102 bude mít méně Tensor ale bude mít RT a vyšší takty? Tedy alespoň 40% nad RTX 2080 Ti? Právě to je poslední údaj, který jsem slyšel z věrohodnějších zdrojů. Tedy že NVIDIA cílí v současnosti na minimálně 40% nárůst klasického výkonu ve hrách proti RTX 2080 Ti u RTX 3080 Ti, ale možná to bude moci vytáhnout až na 50 či dokonce 60%. Tady bude hodně záležet na tom, zda bude muset. Rozdíl několika % totiž může znamenat mnoho desítek W spotřeby.

Karta ovšem nebude prý spoléhat na drahé, ale velmi efektivní a výkonné HBM paměti, ale jen lacinější GDDR6 a 384-bit sběrnici. Je ale prakticky nemožné odvozovat něco přesného pro GA102 z představené GA100. Kromě toho, že bude mít stejnou grafickou architekturu a tensor jádra, vše ostatní bude jiné. Už jen proto, že čip bude určitě menší, tak bude mít lepší výtěžnost, lepší provozní vlastnosti a snad tedy vyšší takty bez nutnosti mrazícího zařízení. Proč na tom záleží?

  • AMD bude tentokrát zlobit …

NVIDIA každopádně bude se 7nm bojovat, protože tento výrobní proces evidentně podcenila a velmi podcenila spolupráci TSMC a AMD. U AMD navíc nevíme o nových čipech prakticky vůbec nic. Spekuluje se o 505mm2 velkém RDNA2 čipu, což je ovšem 7nm+ EUV výroba. To by znamenalo ekvivalent téměř 600mm2 na té výchozí 7nm výrobě, jakou je vyráběno i nové AMPERE GA100 (současné i NAVI 10 atd.). Tedy rozhodně to nebude žádné ořezávátko. NVIDIA vůbec není nadšena z toho, co AMD RDNA2 předvádí v nových Xbox X a PS5 konzolích, kdy se evidentně AMD podařilo opravdu zásadně zlepšit efektivitu architektury a GPU a žádné z těchto GPU přitom nemá ani zdaleka velikost 505mm2 a už tak je výkon evidentně hodně vysoko. U NV existuje reálná obava, že NVIDIA bude v souboji 7nm generaci minimálně provozní efektivitou zaostávat. Speciálně když bude muset hnát svá GPU výše na taktech. Zde už může velké AMPERE GA100 napovídat. Není totiž ani jisté, že herní AMPERE budou vyrábět tím lepším 7nm procesem u TSMC (EUV), kterým ovšem budou vyráběna RDNA 2 NAVI 2 jádra AMD. Zatím to vypadá, že NVIDIA hraje na cenu, kdy 7nm výroba bez EUV je levnější. Ovšem svou zásadní roli může hrát i fakt, že jednoduše jiné výrobní kapacita, než právě starší verze 7nm, dostupné u TSMC pro NVIDIA letos prostě nebyla. To teprve uvidíme.

Osobně si myslím, na základě toho, co mě bylo řečeno některými zdroji, že můžeme počítat se slušným nárůstem výkonu u AMPERE grafik, kdy ale spíše, než klasický bude zajímavější ten RT výkon, který by mohl poskočit konečně na použitelnou úroveň (údajně díky vylepšení tensor jader i více než dvojnásobně). Jenže výkon je jen jedna z věcí. Jak říkám, AMPERE ten výkonový potenciál zjevně má, ovšem zda jej bude možné použitelně nabídnout s rozumnými výrobními a provozními vlastnostmi, je zjevně otázku. NVIDIA ovšem podle průmyslových zdrojů rozhodně není tak klidná a optimistická, jako před vydáním RTX 2000 série. Což ani nemůže být. Situace se velmi změnila. AMD zjevně opravilo nedostatky svých grafik. RDNA 2 z toho málo co víme, vypadá velmi působivě. NAVI 2 není VEGA. NAVI 2 je herní GPU bude přímo v herních konzolích, což bude obrovská výhoda pro AMD. VEGA byla univerzální nouzovka. AMD se ovšem daří skvěle držet věci pod pokličkou, takže NVIDIA prostě neví, co přesně má od nové série konkurence čekat. A to je zásadní, protože neví, jak má nasadit takty, a tedy vyladit finální karty. Zda bude moci držet takty nízko, a tedy mít slušnou efektivitu, nebo bude potřebovat vytáhnout z těch čipů absolutní maximum, což pošle efektivitu do háje a současně ovlivní, jak kvalitní čipy bude potřebovat a kolik jich takových vůbec bude moci mít a také za kolik je bude moci na kartách nabídnout. U současné generace grafik se NVIDIA vůbec nemusela ohlížet na AMD, což je vidět u zaostávajících RTX 2060, které už konkurenci ze strany NAVI mají a ta je prostě lepší.  Ale u nové generace se NVIDIA ohlížet bude muset, protože konkurenci dostane i TOP model.

AMD navíc chystá konkurenci i pro výpočetní A100 přímo. A už s ní vyhrála i některé zakázky pro nejvýkonnější počítače světa, což naznačuje, že by na tom AMD nemuselo být s velkým výpočetním CDNA GPU špatně. A vůbec špatně nevypadá ani RDNA 2 co by herní řešení, zejména se vší tou podporou a asistencí ze strany SONY a Microsoft. Tohle tady ještě prostě nebylo. AMD také těží z úzké spolupráce s TSMC a toho, že speciálně 7nm EUV výroba byla na něj optimalizována od začátku, stejně tak RDNA 2 architektura pro ni. A několikaleté zkušenosti AMD se 7nm se také zákonitě projeví. Navíc, AMD nemá na grafickém trhu, co ztratit, takže bude určitě agresivní. To znamená HBM paměti (které navíc samo spolu-vyvinulo) i u některých herních grafik a firma se nebojí ani případného referenčního AiO chlazení u TOP modelu, pokud to přinese zajímavý výkon atd. Nicméně vše nasvědčuje tomu, že ho možná nebude potřebovat, protože RDNA 2 má být výrazně efektivnější a současně i reference budou mít axiální ventilátory.

Na finálním vyladění taktů karet samotných, tedy bude hodně záležet a NVIDIA by potřebovala vědět, co AMD má a chystá. Ke zklamání mnohých tak šéf NVIDIA na GTC vůbec o herních AMPERE kartách nemluvil, protože jednoduše není připraven odhalit, co má v ruce a s čím pracuje. Samozřejmě AMD také kalkuluje a bude nastavovat některé finální specifikace podle toho, proti čemu bude ze strany NV stát. NVIDIA podle mých informací řeší výrobní kapacity, řeší optimalizace a ráda by věděla, co AMD chystá. Finální nastavení taktů a tomu odpovídajícího výkonu a provozních vlastnostech teď bude opravdu důležité. Stejně tak to ovlivní ceny. NVIDIA si nemůže dovolit teď napálit ceny jako u RTX 2000, protože konkurenci mít bude.

AMD ovšem zatím své produkty a informace o nich, úspěšné uhlídalo a jen oznámilo, že RDNA 2 bude o 50% efektivnější než současná generace (což NVIDIA výrazně znepokojilo, speciálně po demonstracích RDNA 2 v konzolích). RDNA 2 dorazí na trh v závěru roku. NVIDIA AMPERE herní grafiky by se měly představit v Q3, nicméně s uvedením na trh se počítá také až v závěru roku. A i tady si NVIDIA nechává otevřená vrátka, když prostě ještě nic přesného o herních AMPERE neřekla.

  • Závěr

Rozhodně to tedy bude zajímavé a první AMPERE GA100 řešení naznačuje, že NVIDIA si tentokrát nemůže být úplně jistá ničím. A dle mého názoru není vůbec jisté, že NVIDIA bude mít nejvýkonnější herní grafiku na trhu i v nadcházející nové generaci … neříkám že ne, ale ani nevidím nic, co by nasvědčovalo, že ji mít určitě bude. konkurence se zkrátka vrátila a AMD se u RDNA (NAVI) snaží udělat to samé, co udělalo na procesorovém trhu s RYZEN. A víme, jak to dopadlo ;).

Samozřejmě pro nás uživatele by byl fajn opravdu vyhrocený a těsný souboj, jak výkonově, tak cenově. A ideálně srovnání tržních podílů ideálně blízko 50:50, ne-li větší podíl pro AMD, což by byl konečně impuls pro NVIDIA trochu přidat. Zkrátka po letech snad konkurence, která tady delší dobu příliš nebyla. Zatím mohu říci, že souboj nové generace 7nm grafik obou společností bude mnohem zajímavější než mnoho posledních generací. Změnilo se totiž úplně vše, tedy až na NVIDIA. Ta je stejná. Jenže stojí proti zcela jinému AMD ve zcela jiné situaci, situace na PC je jiná, situace v herních technologiích díky AMD konzolím je jiná atd.

Výrobci počítačů a hardware si od obou novinek slibují hodně, což ledacos naznačuje. Je škoda, že současná situace ve světě zkomplikovala věci kolem a podepíše se na produktech, speciálně na jejich uvádění a termínech uvádění na trh. Nicméně práce pokračují, zatím můžete být ještě několik měsíců v klidu, osobně vidím start prodejů grafickou novinek obou výrobců nejdříve na říjen, spíše ale listopad s možností odkladu a nebo větší dostupností karet až začátkem příštího roku (ano jsem trochu více pesimistický, snad se pletu) …

 

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 08:20:57
avatar
Tá karta je 10x rýchlejšia ako predchodca (20x v sparse matrix). Pointa je, že Nvidia len slepo nezvyšuje FLOPs a ostatné papierové parametre, ale reálne zapracovali na optimalizácii.

Mohli urobiť len copy-paste Volty čím by sa dostali na nejakých 12K jadier na 2GHz+ čím by dosiahli tých 50 TFLOPs, ale načo by im to bolo, keď grafiky nad 4096 jadier už pomerne neškálujú a tiež by tam bol problém s pamäťovou priepustnosťou (keďže 2,5x viac HBM stackov tam nedajú).

Preto je frekvencia tak nízka. Každé SP je oveľa viac využité ako u predchodcov.

To je ako keby niekto kritizoval v čase uvedenia ZEN alebo Core 2 / Nehalem. Aj oni mali nižšiu frekvenciu ako predchodcovia a to znamená že papierovo mali nižší hrubý výkon (frekvencia x počet prvkov vo vektore) ale vďaka optimalizáciám v architektúre bol reálny výkon lepší.

Čo sa týka výťažnosti, TSMC prezradilo, že verzia 7nm pre veľké čipy (custom proces pre Nvidiu) má lepšiu výťažnosť ako verzia pre mobilné SOC. V spojení s tým, že podstatná časť kremíku je deaktivovaná to znamená, že výrobné náklady sú nižšie ako v prípade 12nm GV100.

No a k tej dráme okolo vzťahov s TSMC. Nvidia má s TSMC perfektné vzťahy. Nie len obchodne, ale aj osobne majú obaja CEO nadštandardné vzťahy. Dlhé roky spolupracujú na výrobe high-end a mainstream GPU a na 7nm už od začiatku spolupracovali. TSMC neposkytne svoje PDK niekomu, kto sa vyhráža že prejde ku konkurenčnej firme.

Naopak by som sa bál o AMD. Pamätáte si ten podraz, keď AMD využilo 14nm GF/Samsung namiesto 16nm TSMC? TSMC si to pamätá, a je veľký risk, že ak by Samsung zajtra úspešne vydal 5nm, tak by AMD zase zmenilo továreň. TSMC uprednostní stabilného partnera pred niekým, kto strieda továrne ako ponožky.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 09:36:48

Hej AMD zmeni tovaren len tak, lebo proces nie je navrhovany na konkretny proces, ze.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 10:27:54
avatar
nesmysl ... těch 10x platí jen ve velmi speciálních případech jen ve speciálních AI nasazeních, nikde jinde. Nárůst výkonu je maximálně 24%. Samozřejmě je v pořádku, že NV se soustředí na AI, když tam tento produkt míří, ale je hloupé říkat, že je novinka všude 10x výkonnější, není, ale to jsi asi nepostřehl, protože NVIDIA se tím samozřejmě nechlubí ...

frekvence čipu je evidentně nízká kvůli problémům s vysokou spotřebou a chlazením ... NVIDIA nemá 7nm dobře zvládnuté, čip je příliš velký a už 1/8 deaktivovaná s jen 1,4GHz má 400W TDP ....

nesmysl, 7nm výroba je určitě dražší než 12nm ... nikde jsem neviděl cokoliv, co by tvrdilo opak.

O AMD se neboj, s TSMC mají mnohem lepší vztahy než NVIDIA a TSMC, protože AMD je dnes největší zákazník firmy, spolu optimalizovali 7nm EUV proces, TSMC dělá pro AMD speciální 5nm proces a pracují už na 3nm ....
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 10:52:40
avatar
Citace:
nesmysl ... těch 10x platí jen ve velmi speciálních případech jen ve speciálních AI nasazeních, nikde jinde. Nárůst výkonu je maximálně 24%.

Áno, pretože karta je určená na AI.

Nárast výkonu v iných oblastiach by som hodnotil až po uverejnení benchmarkov GTX/RTX kariet.

Citace:
frekvence je evidentně nízká kvůli problémům s vysokou spotřebou a chlazením ....

Kvôli utilizácii. Dosiahli 10x vyšší výkon bez toho aby zvyšovali teoretický výkon pridávaním FLOPs. Teda niečo ako 10x vyšší výkon na takt (v niektorých úlohách).

Spotreba je teda daná tým, že karta sa oveľa menej fláka.

Citace:
nesmysl, 7nm výroba je určitě dražší než 12nm ....

Písal som, výťažnosť 7nm je vyššia ako 16nm. A aj tie kremíky kde sa objaví chyba sú plne použiteľné vďaka tomu že je tak veľká časť deaktivovaná.

Teda z wafera majú takmer 100% použiteľných kremíov.

Citace:
O AMD se neboj, s TSMC mají mnohem lepší vztahy než NVIDIA a TSMC, protože AMD je dnes největší zákazník firmy, spolu optimalizovali 7nm EUV proces, TSMC dělá pro AMD speciální 5nm proces a pracují už na 3nm ....

To je FAKE. Pochádza to z rovnakého zdroja ktorý tvrdil, že Nvidia bude používať 7nm Samsungu.

Písal som, AMD strieda foundry ako ponožky. Nvidia je stabilný zákazník TSMC.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 11:57:20
avatar
jenže pořád je to normální GPU a dá se a bude se používat i mimo AI případy to je snad jasné a ne, není to GPU jen pro AI ...

AMD nestřídá továrny jako ponožky, AMD používalo/používá GF protože to jsou jeho bývalé továrny a protože TSMC ani nemá takové kapacity, aby zvládlo vše, co AMD potřebuje dnes .... nicméně vždycky používalo i TSMC a nyní je AMD největším partnerem TSMC. Společně také odladili 7nm EUV, 5nm je na míru AMD a pracují na 3nm. To AMD a TSMC oficiálně říkají .... NVIDIA není stabilní partner, TSMC dobře ví, že jim vyhrožovalo přechodem k Samsungu a snažila se o to a není to jen z jednoho zdroje ... AMD je dnes perspektivnější zákazník než NVIDIA pro TSMC a proto také spolupráce jsou jaké jsou ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 13:04:00

Já bych to viděl tak, že ta karta je dělaná pro specifické použití. Ten základ může být stejný. Ale změní se zase X věcí, které dodají ten herní výkon.
Motor u dvou aut může být také stejný. Ale záleží na váze auta, použití gum, přítlaku, světlá výška, rozvor, odklon kol, atd. V tomto to bude podobné.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 13:05:16
avatar
pořád je ten výpočetní výkon podstatný a je tu nárůst 23% ;) navíc ta architektura není zase tak odlišná aby se to nedalo s VOLTA srovnávat ;)
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 13:08:17

Tak pokud není tak odlišná a je v některých případech tak velký nárůst, tak může být i takový nárůst v jiném odvětví. Sám jsem zvědav. Osobně si myslím, že nárůst herního výkonu bude 50%. V RT bude 70%. Ale na to si budeme muset počkat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 13:12:57
avatar
rozdíl jsou tensor jádra ;) speciálně optimalizovaná pro AI ....

kdyby byl takový nárůst, NVIDIA by to uvedla, neuváděla by jen o 23% vyšší výkon u A100 vs V100 ;)

u A100 nebude RT výkon dobrý, nemá RT jednotky ;)
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 13:13:47

A o tom mluvím. V herní kartě ale ty RT jednotky budou. Takže základ je sice stejný, ale dalších X věcí se k tomu teprve přidá
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 15:35:52
avatar
v článku o tom přesně píši ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 17:07:53

Já vím. Já jsem to četl. Proto reaguji na to, že nelze brát jen surový výpočetní výkon. Stačí se podívat například na Vega64 vs GTX1080. Herní výkon podobný. Výpočetní je diametrálně odlišný.
Vega64:
FP32 12.66 TFLOPS

GTX1080:
FP32 8.873 TFLOPS
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 13:09:48

A vlastně u auta je ten výkon motoru taky podstatný. Ale ten zbytek udělá kolikrát víc, než ten motor
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 13:12:23
avatar
jenže pořád tam musí mít něco sílu ... a když je ta síla menší je prostě menší, prostě nebagatelizujte věci, kterým nerozumíte ...
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 13:17:07

Já nic nebagatelizuji. Beru to tak jak to je. Koukám na to z více úhlů. Je to tak ve více odvětvích. Můžu mít sice stejný surový výkon, ale záleží na spoustě dalších věcí. Jak je i zde vidět, surový výkon je tedy jen o 24% vyšší, ale v určitých věcech je mnohonásobně vyšší
Yamaha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 12:47:00

Ty članky jsou furt stejny.Jen se meni datum Proste AMD opet dozene RTX 2080TI.Prekona ji o par %. Nvidia slevni a tim bude konkurovat TOP modelu AMD.Dokud se nevyprodaji sklady tak bude furt vyhodnejsi RTX 2080TI.No a pak vyleze RTX 3080TI.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 13:03:23
avatar
to nevím kde jsi se dočetl, že AMD překoná 2080Ti jen o pár % ;) natož že by byla 2080ti výhodnější ...
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 17:16:55

DD ty tomu nerozumíš, za tu velkou cenu má grafika s čipem NV VŽDY něco navíc (není určeno normálním fanouškům NV, ale těm co píší o výhodnosti karet a zapomínají na ten základní vzoreček CENA/výkon, jinak by dávno pochopili, že na tomto webu nejvíc vadí ceny těch karet a ne jejich výkon). 2080Ti je prostě nejvýkonější, ale měla by stát méně a ostatní věci naokolo jsou jen vlhké kecy na koledu.

A pro ostatní co si teď chystají střelivo mě ukamenovat: je to reakce na Yamahova slova "bude furt výhodnější". Cena/výkon je pro výhodnost základ a nevím o ničem co by kromě ohromného výkonu RTX2080Ti dávala navíc proti zbylým RTX2060-2080 kartám. Za mě je momentálně nejvýhodnější z NV karet 1080Ti, kdo ji má ten si rochní a čeká právě na AMPERE.
Yamaha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-19 12:52:27

Mam RTX 2080TI protoze mam Monitor kterej to proste potrebuje.Kdyz uz si konecne udelam cas(a mam chut) a neco si zahraju,tak chci TOP kvalitu.Mel jsem taky GTX 1080TI..dokonce dva kusy do SLI.Uz je pro mne stara.Takhle so zapnu RTX efekt(nekde to fakt prida na Atmosfere) a udelam si radost.Nemusim resit nastaveni a snizovat kvalitu hry.Na VR je dokonce takova karta IdelaniZase ale vim ze nebudi kupovat RTX 3080TI...Tu generaci uplne vynecham.Az budou dostupne lepsi Monitory(rozliseni) tak prejdu.Na tech mejch 3440x1440 je to idelani Karta.Na Full 4K uz tak TOP neni.To bude prave ta 3080TI..ta zaruci 4K 60-100FPS na MAX.
VendyPhoenix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-19 16:24:04

Já ale reaguji na toto: bude furt výhodnější. Podle čeho se posuzuje výhodnější jsem napsal. Ty píšeš na téma: bude pro mě užitečnější. To je podstatný rozdíl a ne, není to slovíčkaření. Všimni si, že já nekritizuji výkon RTX2080Ti ani to, že prostě pro někoho je užitečnější, případně vhodnější. Já chápu a respektuji, že pro spoustu lidí má smysl RTX2080Ti mít. Ale není prostě výhodnější, to se dle mého názoru posuzuje poměrem cena/výkon. A tady už souhlasím s DD, který dlouhodobě tvrdí, že RTX2080Ti by měla být levnější než za kolik se dá koupit.
Yamaha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-19 10:08:18

Tak urcite jsem to necetl od DD.Psal jsem nedavno o tom ze to dopadne zase stejne.Ze je to furt dokola...a od DD byla odpoved ze blbost a vse se zmeni.Tyhle clanky ctu furt...Posledni Grafika co byla fakt jako dobra a Nvidia se nemusela kupovat,to byla ATI 1800XT(ne XL).Pak uz je to furt stejny. Proste AMD nebude opet lepsi nezli Nvidia.Dozene a predzene RTX 2080TI cca 5-10%.No..cena tak 24-29tis dle kvality samotne karty.No...RTX 2080TI slevni a bude konkurovat cenou(dokud se nevyproda).Pak prijde 3080TI a bude to zase roky stejny AMD se bude vedele prodavat(ta horsi)v XBOX a PSku. AMD nemohlo vydat tu NOVOU Grafiku a zmasakrovat vlastne XBOX a PSko.To by kupce blbe koukal .No...Proste furt stejny
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No a vedle tohoto 2020-05-18 16:43:06

https://connect.zive.cz/clanky/cip-cerebras-wse-o-velikosti-celeho-waferu-ma-400-tisic-jader-a-12-bilionu-tranzistoru/sc-320-a-200001/default.aspx je celá Nvidia GA100 jen kapesní čip do hodinek a to i výkonem. Plocha čipu 46 225 mm2 (vepsaný čtverec 300mm waferu), tranzistorů 1,2 bilionu a 400 000 spec SLAM AI jader. Propustnost pamětí 9Pb/s, fabric bandwidth (sběrnice) 100Pb/s, velikost superrychlé SRAM cache paměti přímo v čipu 18GB. Připojení in/out zajišťuje 12x100Gb síť. :-)
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-18 21:05:55

Trochu OT. Ohledně konzolí:
Odkaz
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-05-19 12:12:37
avatar
Joj joj 2060. No nic moc.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 549x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 371x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 890x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1170x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1490x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1330x
Komentářů: 6