NVIDIA chystá ořezanou GTX 560 SE jako odpověď na HD 7770 – 28nm KEPLER v nedohlednu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 18 February 2012
altSpolečnost NVIDIA se snaží odpovědět na povedené 28nm AMD HD 7700 grafiky

 

 

 

 

V nedávném konferenčním rozhovoru si šéf společnosti NVIDIA stěžoval na 28nm výrobu. Ta zůstala za očekáváním společnosti a v případě jejích čipů má prý velmi malou výtěžnost, navíc je kapacitně velmi omezené a pro NVIDIA také velmi drahá. NVIDIA dokonce tvrdí, že prý část grafik ponechá na stávajícím 40nm procesu.

NVIDIA na 28nm procesu opět zaspala, stejně jako na 40nm konkurenční AMD již své čipy naplno vyrábí a nějakou dobu prodává, NVIDIA vyrábí omezeně jen dva čipy, přičemž dostupnost grafik na trhu se odhaduje až na duben a květen a to zdaleka ne všech modelů, které by se měly utkat s celou řadou HD 7000 od AMD. Své obavy už řadu měsíců vyjadřují výrobci grafických karet, zejména ti, kteří vyrábí výhradně grafiky s čipy NVIDIA. Ti ve stávající situaci nemají svým zákazníkům co nabídnout jako alternativu k moderním, výkonným a úsporným 28nm grafikám řady AMD Radeon HD 7000.

Poslední ranou byly zatím HD 7700 grafiky, které ale zanedlouho doplní HD 7800 modely. Protože konkurenční 28nm čipy NVIDIA nejsou zdaleka hotové a grafiky s nimi se ještě pěkných pár týdnů na trhu a běžně v obchodech neobjeví, objeví se tak další verze GTX 560 grafiky. NVIDIA má plné sklady čipů GF114, kterých se musí zbavit, což je samozřejmě problém i vzhledem k nově vydané konkurenci, a tak mají černého Petra opět výrobci grafik, kteří musí odebrat větší množství těchto čipů výměnou za to, že pak dostanou první větší dodávky nových KEPLER čipů přednostně, nebo ve větším množství. To je bohužel běžná praxe – koupíte čipy, co nechcete, abyste dostali přednostně nebo více čipů, co chcete (a hlavně je chtějí i ostatní).

NVIDIA tedy připravila referenční model GTX 560 SE, který se zanedlouho objeví v obchodech. Jedná se o další verzi GTX 560 grafiky, což jsou vlastně +/- OC verze GTX 460 … obě mají vlastně stejná 40nm jádra jen v jiných revizích. Samozřejmě se liší celkovým počtem aktivních jednotek i takty a tedy výkonem. Takže po GTX 460SE, GTX 460 768MB a GTX 460 1GB přišly GTX 560 Ti (s plným počtem 384 aktivních jednotek), pak GTX 560 1GB a existuje i GTX 560 192bit OEM verze, přichází GTX 560 SE. Ta má už jen 288 aktivních jednotek, tedy méně než původní GTX 460 a také má nižší frekvenci 775MHz a jen 192bit sběrnici, ovšem s 1GB paměti. TDP je pořád 150W, ale výpočetní výkon jen 892GFLOPS, což je méně než původní GTX 460. Karta by měla nabízet zhruba 95% výkon GTX 460.

A tím se dostáváme ke srovnání s novou 128bit a 28nm AMD Radeon HD 7770. V našem testu jsme ji srovnali i s GTX 460 právě proto, že GTX 460/560 stále v této výkonové podobě na trhu existují a existovat budou. A jak víme z našich testů, referenční HD 7770 je o chlup rychlejší než GTX 460 1GB, takže v případě že GTX 560 SE bude ještě o pár % pomalejší, není to příliš nebezpečná konkurence a to se nebavíme ani o spotřebě, kdy se 150W GTX 560 k 80W HD 7770 samozřejmě ani nepřiblíží. Bohužel za současné situace NVIDIA nemá moc co nabídnout. Podle informací, která mám k dispozici od výrobců grafik, očekávání 28nm NVIDIA grafiky v malém množství v dubnu s tím, že konkurence přímo proti HD 7700 řadě dorazí až někdy později v Q2.

Problémem 28nm grafik je dnes jen vyšší startovní cena, která je ale stejná jako u předchůdců ve stejné pozici, takže až se větší část zavedených starých 40nm modelů odebere na odpočinek a HD 7700 bude dostatečné množství ve výrobě, ceny spadnou na obvyklou úroveň. Nicméně i z vyjádření NV je patrné, že 28nm výrobní proces je velmi drahý, takže nečekejte zázraky.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Johnny8 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 19:56:45

Jo, na keplera už se těším. Podle mě bude za lepší ceny než nabízí v současnosti AMD. Ty ceny jsou nehorázné a nvidii mám stejně radči. Můj názor.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 21:03:37
avatar
vtipné, NVIDIA si stěžuje na výtěžnost, tvrdí že je to anvíc strašně drahý a ty věříš, že NV nabídne proti AMD lepší ceny, i když je to proti faktu, že AMD se na rozdíl od NV běžně soustředí na lepší poměr cena-výkon, má výrobu lépe zvládnutou a karty již dodává, takže má náskok i v tvorbě cen a výměně starších produktů .... fakt zajímavý
Johnny8 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 23:09:54

No jasně, amd má všechno lépe zvládnuté, je vždycky s lepším poměrem cena/výkon a nvidia má jen marketing a plné sklady čipů co nikdo nechce.
Už s tou pohádkou jdi do zádele.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 23:16:35

Citace:
Jo, na keplera už se těším. Podle mě bude za lepší ceny než nabízí v současnosti AMD. Ty ceny jsou nehorázné a nvidii mám stejně radči. Můj názor.


Citace:
No jasně, amd má všechno lépe zvládnuté, je vždycky s lepším poměrem cena/výkon a nvidia má jen marketing a plné sklady čipů co nikdo nechce.


Totální nesmysl .
Máš co dohánět bratře. Uvažuj a nepapouškuj
Johnny8 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 23:24:21

To není papouškování ale ironie. Až ti bude tak 6 let tak jí rozpoznáš, neboj se.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-19 13:14:23

Na některých hloupých výrocích je nejhorší to, že se už většinou nedají vzít zpátky, a člověk má dost času si o některých lidech udělat svůj úsudek, a třeba že to nazývá ironií... Tvůj příspěvek i tvá reakce mi příjde zcela zbytečná, a také by jsi nemusel být až tak útočný..

P.S. Tobě asi ještě šest nebylo, jinak by jsi věděl že cituji "jdi do zádele" nemá s ironií nic společného, tak mluví někdo komu došli argumenty nebo někdo nedospělí kdo se prostě bez podobných výrazů nedokáže vyjádřit..

Edit: Nechápu za co ty palce dolů, vždyť to co jsem napsal je pravda ale poslužte si..
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-21 11:07:23
avatar
Boze, ved je to mimoon, co potrebuje vysetrit... aj ked na nizke IQ sa papiere nedavaju, ale aspon zisti na com je ...
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-21 15:37:28

To beru dnes nedávají papíry na hlavu každému dnes se musí stát v řadě.. , ale jako nový se přeci může trochu krotit a nemusí hned na někoho koho ani nezná útočit, chce to trochu slušnější přístup... . Tedy pokud nechce aby se s ním jednáno stejně nevybíravě, v tom případě je to v pořádku..

P.S. Jestli také náhodou není to číslo v jeho Nicku, i jeho současný věk to by hodně vysvětlovalo..

Edit: Neuvažoval jsi náhodou DD že by jsi zde ohlásil novou soutěž, třeba o Caesarův palec(dolů) myslím že tu máme pár výborných adeptů na vítěze, alespoň nebudou brečet že ještě nic nevyhráli...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-19 02:42:38
avatar
já nevím, ale tyhle pohádky vyprávíš jen ty, já jsem nic takového nikde nikdy neřekl ... jen jsem řekl, že je faktem, že AMD oficiálně má strategii nejlepší poměr cena-výkon, tomu přizpůsobuje i konsktruci čipů a grafik .... NVIDIA jde cestou výkon a profi segment především ....

takže laskavě neurážej a neříkej něco, co jsem neřekl, natož abych si to myslel .... já se držím faktů.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-19 12:40:25

Na Keplera jsem hodně zvědavý, ale takový optimista jako ty ohledně cen teda nejsem..

Edit: Podle palců vidím že se pár optimistů našlo, jen sněte dál to je také jediné co teď můžete..
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 21:34:27

Záleží kolik marketingu dokážou příznivci udělat. Po stránce HW bude myslím jasno. Od toho máme testy a možnost porovnání. Jen ty různé jazykové bariéry překonat a o nějakých trhačích raději pomlčet.
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 20:52:52
avatar
Dobre vediet, ze nVidia zasa bude skusat balamutit a z tolkych 560tok sa uz len maloktoo vyzna a tak sa budu predavat kadejake "spickove herne zostavy" s GTX 560...
Ale toto na konci si si mohol odpustit.
Citace:
Problémem 28nm grafik je dnes jen vyšší startovní cena, která je ale stejná jako u předchůdců ve stejné pozici
Jak mozes tak klamat? Mozno u 7700 je cena podobna ako u predchadzajucich generacii ale 7900 vs 6900 vs 5800??? Nechapem preco stale obhajujes tie ceny a ty nechapes preco nam stale tak vadia, ale uz najdi neaky kompromis a prestan takto vyryvat, ci o to ti ide, ze aj provokativnymi clankami si ziskas viac publicity?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 20:58:35
avatar
můžeš prosímtě pochopit fakt, že HD 7770 stojí stejných 159 dolarů jako stála 159 dolarů při svém startu HD 5770 a že stejně jako ona má tu nevýhodu, že jich je na startu málo a v porovnání se zavednými, ale již končícími modely musí být dražší a je nevýhodnější, což se za pár měsíců srovná a bude za stejné ceny jako dnes stojí HD 5700 aspol, které se musí doprodat?

přestaň si lhát o tom, že je na tom něco špatného a divného je to ÚPLNĚ NORMÁLNÍ u většiny grafik i CPU i aut a vlastně mnoha dalších věcí!
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 21:03:06
avatar
OK, mozno si unaveny a snazis sa co najrychlejsie odpovedat co nemusi byt vzdy najproduktivnejsie, takze precitaj si este raz co som napisal.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 21:15:01
avatar
nejsem unavený, jenom nechápu, proč někteří tvrdíte, že ta cena je nějak divná, když je úplně stejná jako u předchodce, karta je lepší než předchůdce a je logicky dražší, protože kdyby byla stejná jako nyní stojí předcůdce, tak se na všechny nedostane, navíc by nemohla zlveňovat (přirozeně) a staré modely by mohli všichni obchodníci vyhodit ... prostě nechápu.

TVrdím že cečna HD 7700 je úplně stejná jako upředchůdců ve stejné pozici a situaci, v čem tedy klamu?
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 21:27:00
avatar
Tym ze ta veta zacina, ze cena 28nm grafik... to posobi ako vseobecny fakt, pre vsetky grafiky 7000 generacie.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 21:43:37

Oplatilo by sa pockat na 7870 alebo kupit 6970 nejaku nereferencnu za cca. 300 Eur? Z hladiska pomeru cena-vykon.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 23:48:26
avatar
těžká otázka, podle mě ale bude HD 7850 levnější než HD 6970 ... snad za 299 dolarů ... zatím ale nevím, mám v ruce všechno, kromě cen finálních produktů ...
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-19 09:02:31

Tak to je dosť drahá. Ja som mal zálusk na HD 7770 alebo HD 7850...
Skôr by som zobral 7850 ale 299 USD je dosť veľa. Som čakal, že bude o tých +- 30 USD lacnejšia...

No uvidíme...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-19 12:04:11
avatar
těch 299 dolarů bude státá HD 7870 sorry překlepl jsem se
snakehead28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-19 17:18:40

Aha, DD.
Ďakujem za opravu, si ma potešil...

Vlastne som si aj teraz spomenul ako si vravel, že HD 7800 budú cenovo v rozmedzí 150 - 300 USD...

Len zase na druhej strane mi to pripadá, že medzi nimi bude pomerne veľká cenová medzera...
Ale tak uvidíme :-)

nemáš nejaký odhad, že koľko by mohla stáť HD 7850 v nejakej nereferenčnej verzí (trebars od Asus-u), ale s menším množstvom pamäte ? Myslím, že sa budú robiť vždy 2 verzie, trebars jedna s 3 GB pamäte a druhá s polovicou :-)
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 22:08:41
avatar
Chcel som aj ja pockat do Aprila/Dubna na nejaku Kepler kartu aby klesli ceny Radeonov. Ale po vyjadreni Huanga ohladne zlej vytaznosti 28nm procesu nema cenu dalej cakat, kupil som Sapphire HD 7950 OC kym je dostupna, hrozi ze sa zopakuje situacia spred par rokov a HD 7000 budu nedostupne* tak ako boli svojho casu HD 5000, kedze Nvidia nemala ziadnu odpoved.

* nemyslim uplne nedostupne, kto kartu chcel tak si chvilu musel pockat ale nakoniec ju dostal
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 23:47:40
avatar
doufám že Sapphire model ... je vynikají kolega dělá na recenzi a srovnání HD 7950 vs HD 6950 vs HD 5850
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-19 01:06:29

Je to super grafika, má velice tiché a účinné chlazení a výkon je také velice slušný..
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-19 09:27:45
avatar
Tato: Odkaz

Ja robim na porovnani HD 5850 CrossFireX vs HD 7950 OC.
Anonymní  - obchodna taktika 2012-02-18 21:55:28

aby to vydieranie nevyšlo draho NV Nebolo by dobre keby existoval jediný navrhovateľ výkonných GPU
MK2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 23:43:27

No, NVIDIA zdá se těžce padá na hubu. Mám ale strach, co se stane, až dopadne a z grafického trhu zmizí i ta symbolická konkurence, a zbyde jen AMD. Co se stane pak, DD, jak to vidíš?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-18 23:46:57
avatar
Vzhledem k tomu že úplně stejná byla situace při vydání HD 5000 a NV nikam na hubu nepadla bych to tak nedramatizoval ;)

Jinak z mého pohledu by bylo fajn, kdyby firmy vydávaly rovnocené rpodukty a co možná nejvíce souběžně mě ani recenzování ani reklamě nesvědčí, když jedna firma dominuje, nebo má lepší produkty apod.
MK2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-19 00:28:11

No, dobře, ale sám jsi přece říkal, že se NVIDIA začíná pomalu profilovat jinam, a vzhledem k tomu, že jí část trhu kromě AMD rozdrtil i Intel, nevidím jako jisté, že se zase někdy dlouhodobě stane rovnocennou konkurencí AMD (na poli hráčských grafik).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-19 00:38:35
avatar
no to je pravda, ale než to nastane bude to ještě pár let trvat ... ;)
iam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-20 14:47:22

nvidia na hubu nepada, mal by si si to este raz premysliet ked take pises... 28nm strednu triedu nema ani AMD ani Nvidia na trhu tak pianko
Larry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-19 11:44:35

co k tomu dodat, nejdřív gtx560TI srovnáváte s hd6950 a nyní ji tady překonává (v jakémsi podivném průměru) i hd6870, díval jsem se na testy a většinou gtx560ti poráží hd6870, ale ostatní asi nejsou tak moc neutrální jak tady
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-19 16:09:52
avatar
ehm .... HD 6870 byla vždy GTX 560 Ti blízko, nicméně v moderních DX11 hrách to vychází, jak to vychází, podívejte se jinam jak to vychází v těch hrách co testujeme, možná budete překvapen a změníníte názor .....

Opravdu radím se nejdříve podívat na skutečně aktuální testy skutečně aktuálních DX11 her v plných detailech, než něco začnete vykřikovat, hlavně ty testy, které testujeme u nás aby se to vůbec dalo trochu srovnávat ;)
matox01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-19 19:38:05

hmm tak to vypadá že GTX 560Ti SOC byla moje poslední grafika od Nvidie (až na tegru v telefonech to uvítám)
už to není žádná konkurence a nvidia grafiky se prostě už nevyplatí
iam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-20 14:50:50

ak sa mozem spytat na zaklade akych informacii takto uvazujes ?
v sucasnej situacii by som rozhodne nepovedal ze moja posledna grafika bola nvidia...
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-19 23:25:25
avatar
Příspěvky některých "snílků" mě opravdu baví Jinak jsem na ten Second Edition zvědavej... obstojí??
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 709x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 483x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 957x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1196x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1520x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1343x
Komentářů: 6