Divoké spekulace se šíří světem. NVIDIA údajně chystá hned dvě nové grafické řady.
V tuto chvíli je už spíše jen veřejným tajemstvím, že současná generace grafických karet NVIDIA PASCAL, je již u konce. Jak jsme vás informovali poprvé již před několika měsíci, NVIDIA chystá nástupce postaveného na 12nm místo současných 14nm.
Velmi pravděpodobně půjde o AMPERE architekturu (i když jiné jméno je také možné) a téměř jistě půjde o vlastně takový větší refresh současného PASCALu. Velmi pravděpodobně NVIDIA doplní podporu a technologie kolem DirectX12 a API VULKAN, kde nyní zaostává a spolu s přechodem ze 14 na 12nm trochu zlepší další aspekty čipu. Také je možné, že vyšší modely jako GTX 2080, využije GDDR6 paměti. Je tak téměř 100% jisté, že nástupce současné GTX 1080 bude mít výkon někde blízko úrovně GTX 1080 Ti.
Aktuálně jsme si také téměř jistí, že NVIDIA přestaví novou generaci grafik na své GTC akci na konci března s tím, že grafiky budou oficiálně vydané v dubnu s dostupností možná v květnu. Očekává se v první řadě uvedení GTX 2080/2070, pravděpodobně následované nějakým novým TITANem a pak mainstreamovou GTX 2060 atd. Vše rozloženo do několika měsíců. I když otázka dostupnosti je právě s ohledem na současné kryptošílenství otázka. Otázka, kterou NVIDIA možná vyřeší …
- NVIDIA chystá speciální architekturu a řadu GTX karet pro těžbu?
AMD i NVIDIA rozhodně nejsou současnou situací nadšeni. Tedy nadšeni jsou prodeji, ovšem nejsou nadšeni tím, že si jejich stálí věrní zákazníci z řad hráčů nemohou jejich produkty koupit vůbec a když už, tak ne za normální ceny. Navíc herní grafiky nejsou určeny pro 24/7 provoz v zátěži, jak je těžaři používají. Obě firmy navíc potvrdily, že vzhledem k trvající poptávce, která převyšuje nabídku, což dělá právě ty vyprodané obchody a extrémní ceny, by byly ochotné navýšit výrobu. Jenže oba výrobci tvrdí, že problém vlastně není na jejich straně. Že kapacity na větší objemy výroby GPU nejsou problém a byly by schopné dodávat téměř okamžitě více. Problém je na straně výrobců pamětí, zejména GDDR5, kterých je málo, jsou drahé a objem výroby poklesl. HBM2 a GDDR6 nejsou se svými objemy a cenami zatím schopny to vykompenzovat.
NVIDIA tak možná přijde s jiným řešením. Udělá speciální architekturu, speciální GPU optimalizované a navržené pouze pro těžbu. Mělo by tak odradit těžaře od nákupu univerzálních herních GPU, přičemž by tedy muselo být o poznání výkonnější či efektivnější. Celé jsou to zatím spekulace, kdy onou „výpočetní kryptoarchitekturou“ má být údajně NVIDIA TURING, a k jejímu představení má dojít již v březnu. Jako teorie to zní realisticky, uvidíme, jaká bude nakonec praxe. Zatím stále platí, že nástupci současných herních GTX grafik se velmi pravděpodobně představí v březnu s uvedením do prodeje někdy na přelomu dubna/května.
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|