NVIDIA chystá změny a propouštění Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 19 September 2008
altSpolečnost NVIDIA oficiálně oznámila několik kroků, které mají vést k tomu, aby se společnost opět stala konkurenceschopnou …

 

 

  V loňském roce zažila NVIDIA nejúspěšnější rok ve své historii. Letos však zažívá, pravý opak a strmý pád. Ovšem nemůže za to vinit žádnou třetí stranu, či prostou smůlu. Ke dnu táhne společnost NVIDIA série vlastních chyb a špatných rozhodnutí.  Mezi hlavní tahouny patří nekonkurenceschopnost grafických čipů, které proti konkurenci technologicky i výkonově zaostávají. Do této situace se však dostala společnost NVIDIA sama, podceněním schopností a odolnosti konkurenční AMD-ATI. NVIDIA také udělala chybu při návrhu výroby svých čipů, výsledkem čehož je, že všechny grafické čipy vyrobené za dlouhé měsíce mají výrobní vadu, způsobenou nevhodným spojovacím materiálem na pouzdro čipů. Problémy mají zejména mobilní čipy, kde jsou teplotní výkyvy častější. NVIDIA oficiálně vyplatila více než 200 milionů na pokrytí škody výrobců notebooků. Neoficiálně ji ale tento problém stál mnohem více a to nemluvíme jen o financích. Zejména utrpěla pověst firmy jako kvalitního a spolehlivého výrobce v očích výrobců grafik a notebooků.

8600M-GT

 

   Do této situace ještě NVIDIA zvolila krajně nevhodnou marketingovou strategii, nazývanou „proti všem". NVIDIA dokonce neváhala vyhlásit otevřenou válku Intelu s tvrzením, že CPU je v podstatě mrtvé. Jenže výsledkem této marketingové politiky je jen to, že NVIDIA nezískala licenci pro výrobu čipových sad pro nové procesory Intel NEHALEM ani pro procesory ATOM. Nevyšel ani krok s jakousi spoluprací se společnosti VIA, čímž měla NVIDIA zatlačit na Intel. Nakonec dokonce musela přistoupit ke kroku otevření ovladačů SLI pro platformu X58 a to samé i pro mobilní platformu a to všechno dokonce i bez speciálních čipů, které plánovala dodávat. Následkem toho můžeme považovat kdysi velmi výnosný čipsetový business společnosti NVIDIA za v podstatě mrtvý. V posledních týdnech však NVIDIA musela politiku boje proti všem výrazně zmírnit. Dokonce už oficiálně prohlašuje, že CPU nechce nahrazovat, ale jen doplňovat a ostrá vyjádření na adresu Intel CPU už neslyšíme. NVIDIA se ale stále naváží do Intelova projektu Larrabee a RayTracng obecně. Co se týká Larrabee, tak možná právem, ovšem dost možná jí to jen ublíží, protože navážet se do Intelu, není zrovna šťastná strategie. Ve srovnání velikosti firem NVIDIA a Intel je NVIDIA nanejvýš jen otravným hmyzem létajícím kolem slona. NVIDIA si sice říká světový leader ve vizuálních technologiích a vynálezce GPU, ale největším výrobcem grafických čipů je s velkým náskokem právě Intel. Co se týká RayTracing, tak to nejspíše jen proto, že zpracování touto metodu nemá NVIDIA v současnosti příliš zvládnuto a společnosti AMD i Intel jsou ve vývoji o něco dál.

osk2519c0_nvidia_rt_demo2

(RayTracing v podání 4xGPU NVIDIA GT200)

  Výsledkem nevhodně zvolených strategií, firemní politiky a špatných rozhodnutí je tedy nejistota ohledně budoucnosti grafických čipů NVIDIA, kdy do následujících měsíců nejsou na obzoru žádné novinky, které by zhoršující se situaci měly zlepšit nebo změnit. Výdělky z vyráběných čipů díky levněji vyrábějící a technologicky pokročilejší konkurenci klesly na samé minimum. Klesá i podíl společnosti NVIDIA na trhu grafik a to zejména na mobilním trhu, ale v aktuálním čtvrtletí díky úspěchu konkurenčních modelů i na trhu desktopovém. Čipsetový business je víceméně v troskách, z SLI a HybridSLI udělala NVIDIA licencovatelné technologie. Problémy s kvalitou čipů společnost stojí desítky-stovky milionů dolarů a zdaleka není vše v této otázce dořešeno. Proti společnosti se obrátili i vlastní akcionáři, kteří podali na šéfa společnosti žalobu za podvod, kdy vedení společnosti NVIDAI mělo o problémech s výrobou čipů vědět už loni a akcionářům tuto informaci měli zatajit, následkem čehož akcionáři přišli o miliardy dolarů. Akcie společnosti totiž od loňského listopadu spady z 35 na 11 dolarů. Společnost se také neočekávaně už ve 2Q letošního roku dostala do finanční ztráty v hospodaření za daný kvartál a ani výhled do dalších kvartálů nejsou pro společnost NVIDIA vůbec růžové ...

nvidia-logo

  Zkrátka problémů je více než hodně, výhledy na zlepšení velmi mlhavé. Co s tím tedy NVIDIA plánuje dělat? Oficiálně oznámila restrukturalizační kroky. NVIDIA poprvé po 13 letech sáhla k hromadnému propouštění. O práci přijde hned 6,5% jejích zaměstnanců. NVIDIA omezí své pobočky a zástupce po světě. Celkem se má propouštění dotknout 360 lidí. Podobný krok nedávno udělaly i společnosti Intel a AMD, v jejich případě se ale jednalo o tisíce zaměstnanců. Podle ředitele společnosti NVIDIA je propouštění akce těžká, ale nezbytná a má vést k návratu na správnou cestu. NVIDIA také ústy svého ředitele specifikovala, na co se hodlá v budoucnosti zaměřit. Jejími hlavními produkty se má stát CUDA a Tegra. Zaměstnanci pracující na těchto projektech se tedy nejspíše nemusí obávat toho, že přijdou o práci, Naopak mezi ohrožené druhy tím pádem patří zaměstnanci kolem výroby a vývoje čipových sad a PR sekce. Tímto oficiálním prohlášením se NVIDIA snaží rozptýlit obavy investorů z finančních potíží společnosti a konkurenceschopnosti proti silné konkurenci společností AMD a Intel a jejich platforem. Něco mi říká, že jen propouštění stačit určitě nebude. CUDA jako technologie je sice zajímavá, ale její pozice není rozhodně tak jistá, jak se snaží vypadat. AMD má stále velmi silný GPGPU projekt, který v profesionální sféře je minimálně stejně úspěšný jako NVIDIA CUDA. Lámat chleba se ale na poli těchto technologií bude až s příchodem Intel Larrabee. CUDA tedy společnosti NVIDIA v dohledné době trn z paty určitě nevytáhne. Tegra, to je otázka. Z toho, co bylo uveřejněno, vypadá Tegra nesmírně zajímavě a ta by mohla přinést kýžený úspěch a finance. Ovšem hlavní jsou pro NVIDIA grafické čipy a ohledně nich žádné podrobnější zprávy ani plány, což není zrovna uklidňující ...  

Zdroj: NVIDIA, DailyTech

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 07:35:06
avatar
Machrovali a domachrovali dlho som mal Nvidiu ale teraz naozaj neni co dodat. Pycha predchadza pad.
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 09:32:01
avatar
Naprostej souhlas, VŽDY jsem měl nVidiu asi 5karet ale nevidím důvod kupovat šestou... Nikdo nemůže být nahoře věčně
Majkl777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 10:53:37
avatar
Přesně tak. Dříve jsem Nvidiu chválil a přál jí, ať to funguje takhle dál.. Kor když konkurence měla neustálé problémy s obvladači.

Ale ta doba je nenávratně pryč. Konkurence se poučila a Nvidiu předběhla o pěkných pár mil.

Vzhledem k tomu, že má grafika už kulhá rád vyzkouším co ATi umí...

Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - já nevím co tu řešíte 2008-09-19 15:46:39
avatar
každý chvilku tahá pilku
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 07:42:57
avatar
Ozaj dal som nove CCC 8.9 a stale mi to blbne mam preflash hd 4850 ma niekdo podobne problemy? na 100% mi to ide na 8.7 Amd phenom 9850 BE GA 790FX DQ6 Hd4850 700/1150 Zdroj Coolermaster 700 cableselect Vista 64 HP ram patriot 4gb 1100 pretektovane
Neznámý  2008-09-19 09:10:12

Zkus nový RBE 1.15 ,nebo tam vrať neupravený bios a taktni si to v ATT.
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 15:50:43
avatar
Uz som to skusal aj na 1.15 a skusal som aj original biosi a nic. v ATT to nespustim lebo Vista 64 hlasi nepodpis digi ovladac takze to nejde spustit. Zmenim v biose na takt 500/750 v idle a ono to ide aj tak na 500/500 neviem preco. a pokial Ram neni na 750 tak je nestabilna a pada. Ked netektnem tak mi to ide v idle 965/1000 a neklesne ja som s toho jelen. A to iste aj na original Biosoch. Poradte!!! Na CC 8.7 to ide 160/500 v idle a v takte 700/1150 bez problemov ako hodinky len vyssie CC su nestabilne. Karta je od Gigabyte.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 16:04:24
avatar
ja mam Gigabyte HD 4850 a v ATT zvysene napeti i frekvence a na vsech ovladacich no problem . Neni nad to taktovat softwarove a zbytecne se neharabat do BIOSU, ATT podporuje zalohu profilu pres registry, takze i reinstal woken neni v tomhle ohledu zadny problem, navic je to uplne bezpecne (pri reklamaci je v karte i kdyz je nefunkci porad puvodni BIOS a nikdo by nemel poznat ze byla pretaktovana)

Pokud ti karta zlobi i s puvodnim BIOSem, nahraj ho tam a zkus kartu reklamovat, jina rada me nenapada (pokud mas kartu z CZC, myslim ze by s reklamaci nemel byt problem, ja uz tam reklamoval asi 10 veci a vsechno mi uznali )
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 22:19:27
avatar
Ok to berem ale skus mi vysvetlit preco na CC 8,7 vsetko slape a na 8.9 uz nie. To by ma fakt zaujimalo
Mizu165 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nepodpisane ovladace 2008-09-20 12:53:47

skus toto:
Pokud potřebujete používat nepodepsané ovladače, tak zde je postup jak tohle vypnout:
1. Odinstalujte aktualizace KB938979 a KB932596
2. Přihlaste se do uživatelského účtu, který má administrátorská práva
3. Zmáčkněte winkey(na klávesnici je vlevo dole mezi klávesami ctrl a alt) napište: cmd a následně současně zmáčkněte klávesy ctrl + shift + enter. Tím jste spustili příkazový řádek s administrátorskými právy.
4. napište: bcdedit /set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS a zmáčkněte klávesu enter.
5. restartujte PC
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-20 13:07:57
avatar
OK skusim dam ti vediet dik za radu
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-21 18:40:40
avatar
neviem mam tam vista 64 home premium a ten odkaz co si mi dal napisalo uspesne zapisane restartujem a nic. Skusal som vsetko a nic. Fakt neviem
chose292 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 07:51:16

No je mi docela jedno jestli šlo v minulosti o AMD-ATI či v současnosti NVIDIA, sice mám doma ATI ale už nějakých dobrých 6 let. Ale co mi na tom vadí je, že první co přichází na řadu je propouštění lidí. Sice je to pomoc pro tu danou firmu, ale už určitě ne společnost. A nejhorší je že to jinak nevypadá ani jinde, všude se akorát propouští ale nových míst moc není ... Proto bych já osobně byl rád kdyby se dařilo všem.
Neznámý  2008-09-19 08:22:09

Vedení společností(většiny) si asi neuvědomuje,že za problémy může hlavně jejich vlastní špatné rozhodování .Domnívají se,že za jejich problémy může někdo jiný a proto propouštějí své zaměstnance místo sebe.Bohužel lidská hloupost je nekonečná....
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 09:56:00
avatar
Myslím, že propouštění v Nvidii není nějaká forma trestu, ale spíše způsob jak ušetřit. Jakkoli se samozřejmě může časem ukázat, že to byl chybný krok, prozatím to je pro ně asi jediná možnost (tedy mohli šéfům ubrat na výplatách, to je taky pravda )
Neznámý  2008-09-19 10:50:51

Místo aby investovali do protipožární ochrany,hledají kde sakra mají ten hydrant.Snad to stihnou než jim domeček lehne popelem.Přišlápnout hadici by jim asi chtěl kdekdo.
Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 10:52:39
avatar
Jestli nV propouší lidi z oblastí které ji nevynáší nebo se uvažuje o ukončení tak je to celkem logický krok. Kdo by chtěl zaměstnávat lidi kteří již nejsou přínosem že
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 17:01:25
avatar
tak to mas vsude, neni dlouho co propoustel intel i amd. a pochybuju ze by si ty delal na jejich miste neco jineho. vsem lidem jde jen o to co nejvic si vydelat cest vyjimkam..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 08:10:43

Hehe, moc pekny... Takhle krasne napsanou predpoved a cucani z prstu uz jsem dlouho nevidel.. Jako sranda dobry, realita bude vsak asi jinde.

Co se tyka propousteni lidi, to je vzdycky zly, ale bohuzel to nekdy jinak nejde.
chose292 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 09:22:23

Vždycky to jde udělat jinak, ale dřív než se dostaneš do situace kdy to nutně potřebuješ abys někde ušetřil. Jo to třeba kdyby si milé firmy (v tomto případě NVIDIA) nechávali nějaký kapitál pro případ horších časů když tolik vydělala minulý rok, ale to nem, musí se taky nakrmit bříška všech papalášů ve vedení... no nevím já třeba ještě nikdy neviděl, jakožto obyčejnej zaměstnanec bez kterýho by i ten papaláš neměl vůbec nic, neviděl prémii přesahující několik tisícovek (nechápej desetitisícovek) natož řádů milionů atd ... Bohužel to v dnešním světě chodí tak že v první řadě jsem já, pak zase já a pak pro změnu zase jenom já a až někde na míle vzadu možná někdo jinej když ne zase já
Rocman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 08:50:04
avatar
Ackoli mam trosku radsi ATI, tak me tato zprava dost desi. Doufam, ze NVidia nespadne moc hluboko a ze zustane konkurence schopna, jinak bych nechtel videt ty ceny grafik.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Měli by dělat co umí a ne sr.. 2008-09-19 12:04:45
avatar
Podle mě by se nVidia měla vrátit opět ke svému řemeslu, které jí šlo asi nejdéle a nejlépe. Ke grafickým čipům only. Od doby co se vrhla na chipsety udělala několik bot i v oblasti grafických čipů. Holt chipsety pro ni byly velké sousto. Sice výkonné, ale nikdy nebylo na trhu tolik chipsetů s tolika mouchami jako po příchodu nVidie. Měla by se fakt držet toho co jim jde nejlépe(i když s těma grafikama to s nimi momentálně taky není tak slavné). Za rok ale určitě přijdou s nějakým čipem, který bude konkurenceschopný čipům od AMD, co se budou v té době prodávat a budou i přinášet nVidii nějaké rozumné zisky.
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 18:45:11

Nvidia uz je zde vyrizena, mepomuze ji ani svecena voda.
kocour [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 09:40:57
avatar
Zdravím maníci !
Ale teraz k veci. Preco mam stale pocit, ze v kazdej newske je pisane furt to iste dookola ?! Jedina nova prinosna informacia, ktoru som sa dozvedel je 4. odsek newsky. Tie ostatne teda 3 zo 4 odsekov sa stale opakuju furt a furt ! Nestacilo by tieto 3 odseky stlacit na par viet a zhrnut tak celu situaciu ?
A to nielen v tejto newske. Uz sa mi par krat stalo, ze som cital celu newsku na cca. A4 a až na poslednych par viet som sa nic nove nedozvedel !
2 DD: nemam nic proti tebe je mi fuk co o tebe pisu na inych weboch. Pises vacsinou pravdu aj ked to niekedy prehanas s takymi malymi "zarypnutiami" do jednotlivych firiem . Rad citam tento magazin. Jedina vyhrada, ktoru mam je len ta, ktoru som spomenul vyssie.

btw: este dotiahnite web, lebo to ma od prehladnosti vcelku dost daleko. ale inak teplate OK
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 10:56:06
avatar
To samé jsem zrovna chtěl napsat. To omílání toho samého dokola mi taky přijde zbytečné. DD, pro lidi, co si čtou newsky pravidelně, je to jako kdyby v seriálu bylo na začátku slogan: "V minulých dílech jste viděli:", teď 30 minut ukázek, reklama a 10 minut nového děje.

Nevim kolik lidí, kteří čtou novinky, je čtou pravidelně, ale podle mého to malé procento nebude.
kocour [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 14:14:45
avatar
naprosto souhlasim ! je tiez poctivo citam kazdu newsku. mam zhruba 10 webov kde chodim denne a citam si kazdu newsku. medzi nimy aj DDsvet
Mapek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dovolím si nesouhlasit 2008-09-20 14:47:51

Nemůžu si pomoci, ale po dlouhé době se mu článek povedl. Přestože to, o čem píšete, je pravda, tak zrovna pod tímhle článkem bych si kritiku odpustil, protože tenhle článek je skutečně dobře napsaný. Většinou články DD nemají hlavu ani patu (nemyslím ani tak obsahově, jako stylisticky). Tenhle zrovna má to, co dobře napsaný článek má mít. A dobře napsaný úvod k tomu patří (a tenhle se skutečně povedl, bez něj by článek neměl tu příjemnou gradaci). Pokud vám to vadí a jako článek by vám stačila věta: „Nvidia propustí 6,5% zaměstnanců.“, doporučuji navštěvovat stránky tiskových agentur- ;-)
Luke10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 10:28:06

Pekny clanek...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 13:47:47
avatar
"Společnost NVIDIA oficiálně oznámila několik kroků, které mají vést k tomu, aby se společnost opět stala konkurenceschopnou …" Jak je tohle mysleno? Aby se stala konkurenceschopnou jako pred rokem s 8800GT,nebo pred dvema lety s 8800GTX (monopol az hruza)nebo kdy?? Snad prave ted jsou si spolecnosti opet po letech konecne vzacne vyrovnany (neberu zretel na pul rok nebo rok do budoucnosti,to nikdo nemuze vedet,ale soucasnost)
dusan.dj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pc Tuning a Obermaier 2008-09-19 13:18:29

Obr zase utoci
...22.10 ale nebude pouze datum n
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CHCI DIGIAURU 0 2008-09-19 13:48:33

Mam rad Nvidii a Intel, doufam ze AMD/ATI krachne.
kocour [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 14:28:25
avatar
ano Lukas. Dakujeme za tvoj kvalitny a ucelovy prispevok
Naozaj vsetci budu radi ak AMD/ATI krachne !!! Uzivatelia budu vychutnavat stale "nove a nove" PREZNACENE karty Geforce s inym nazvom a nelepkou. Ich cena bude takym ako si ty vyhovovat tj. 10 kilo a viac < . Herny vyvoj sa zastavi a enginy hier sa menit nebudu, nebude na to dostatocny HW.
A co je na tom najlepsie, ten tvoj oblubeny Intel a nVidia budu stale vysetrovane protimonopolnymi uradmi
btw:berte to cele nadnesene
2 Lukasb: Takyto situaciu naozaj chces ?
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CHCI DIGIAURU 0 2008-09-19 14:44:45

Ano, a taky bych rad videl slovaky zpatky na slovensku.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 17:35:02
avatar
Hmm, pádný argument. Když už nemám jak obhájit svoje "moudro", tak se aspoň začnu navážet do národnosti oponenta. Bravo imbecile.
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 18:34:38

Svoje moudro obhajuji o par prispevku niz.
Prvne poradne cti a pak nekomu nadavej kriple.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 18:48:23
avatar
Myslíš tu utopii o firmě bez konkurence, která dává svoje výrobky za hubičku? A nechceš radši začít psát náměty pro science-fiction? Třeba by ti to ještě něco hodilo... A věty typu "chtěli jste se oddělit, chtěli jste svoji republiku" už nechápu vůbec - on to chtěl konkrétně člověk, se kterým jsi diskutoval? Navíc čechů na slovenském internetu jsou taky houfy. Dva bližší národy jak jazykem, tak kulturou bys asi těžko našel, ale vždycky tu budou lidé, kteří nemají rádi nikoho kromě sebe sama a jako vhodný cíl rádi používají třeba cizince.
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 19:13:36

Ted placas ty bez argumentu. Zkus me vyvratit mou teorii s jedinym vyrobcem grafik. Nerikam ze by staly na korunu stejne jako ted, ale to jak se tady vsichni desi ze by si kupovali karty za 20k a vys je proste blbost. To s pouhym preznacovanim a zastavenim vyvoje taky. Ano, nove modely by nejspis nevychazely kazdeho pul roku jako ted, ale o to lip by se dalo optimalizovat, a o to mene by jste utraceli za grafiky.
Na slovaky se ted vykasli, jen je provokuju abych mel digiauru 0.

Popis mi, jak by podle tebe vypadala situace pouze s jednim vyrobcem grafik.
Lukyn1811 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 19:19:38
avatar
Pokud by tu byla jediná firma, která by vyráběla grafiky, tak by nemusela přesvědčovat zákazníky o koupi nového modelu(jak píšeš níž), protože by ten výrobek byl jediný a jaksi by nebylo z čeho vybírat. S tím přeznačením by zase podle mě klidně mohli sklízet úspěchy, protože praní mozků opravdu funguje(těch, kteří dají spíš na fakta místo reklamy rozhodně není většina). A optimalizace pro jeden HW je sice taky pěkná myšlenka, ovšem situace s jediným výrobcem hlavně ani nenastane, takže je to všechno "coby kdyby" bez většího významu.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: lukasb 2008-09-22 12:53:16

Zacni trochu premyslet prosim, tve demagogie jsou velmi velmi daleko od reality...

Uz ted kdyz ma nV konkurenci tak cpala do zakazniku stejne modely jen preznacene, PROC by to nedelala kdyby tu byla monopolem kdyz NYNI ji v tom nezabranila ani konkurence Sam varis z vody a obvinujes druhe, proste si priznej ze jsi fanouskem nV bez objektivniho nadhledu....
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-20 13:44:28
avatar
Mal by si tento rok navstivit Tatry. Vies, lavina alebo pad zo skaly by ti urcite pomohla.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 18:54:58
avatar
takova situace by nemohla nastat ani kdyby amd/ati krachlo..chtel bych videt kdo by si ty karty kupoval, za 10k a porad stejne vykonny jen s jinou nalepkou asi nikdo takze s takovouhle by brzo krachla i ta jeho mila nvidia. a herni vyvoj by se take nezastavil, sak na konzolich mas taky porad stejny HW a hry jsou graficky lepsi a lepsi. cim tohle vysvetlis?

a i kdyby treba nvidia krachla nepochybuju vubec o tom ze se najde nejaky velky investor ktery by ji odkoupil u procesoru to je kvuli cross-licenci mezi amd a intelem trosku komplikovanejsi ale u grafik zadne takove problemy nejsou nebo o nich nevim
julo9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 15:07:52

inteligent sa nezaprie, asi nevie co je konkurencia a zákony trhu nebyt amd/ati platis za procaky a grafiky 5 krat tolko co dneska ty idiot. a narazky na slovakov si nechaj do svojej krcmy kde mozes s ostatnymi tupcami rozvijat plodne debaty okorenene slovom vole v 3 sekundovych taktoch a budes obdivovany
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 16:29:59
avatar
AMD/ATI mozna krachne, Nvidia jde pomalu taky ke dnu, jediny kdo ma penez mraky je Intel... Takze se nakonec muzem dozit monopolu jedne firmy na poli CPU i GPU... Hrozna predstava ne?
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CHCI DIGIAURU 0 2008-09-19 19:09:29

Myslis, ze kdyby tady byl jen Intel a Nvidia, ze by grafiky a prociky staly desitky tisic? Myslis, ze by neco prodali? Museli by nejak primet lidi aby po roce zase koupili svuj novy model, a pokud by byl drahy, nic by neprodali. Pokud by byl jen preznaceny, nic by neprodali. Konkurovali by sami sobe, svym starsim vyrobkum.
Ale hlavne by tady byla konecne moznost poradne optimalizace pro jeden typ hardwaru, a ta tva slovenska makovice si ani neumi predstavit co dokonala optimalizace dokaze.

Slovaci - na rozdil ode me se chovas jako buran. Chteli jste se oddelit, chteli jste svoji republiku, tak mne vysvetli proc jsou vas plne VS koleje? Proc jsou ceske vysoke skoly plne slovaku? U vas zadne skoly nejsou? A kdyz uz tady jste, proc se nechovate slusne? Proc se na kolejich chovate jako prasata?
Az tady ti chytrejsi z vas studium za ceske penize ukonci, budou tady zabirat praci cechum nebo se vrati na slovensko? Oboji je spatne.

Na jednu stranu nas nenavidite, pri kazdem hokeji musim poslouchat o zabijeni ceskych pepiku, a na druhou stranu je vas plna CR i cesky internet.

Na slovensku zadne servery nemate?

A dneska jdu do hospody, krcmy si nech tam u vas. I o tvem psanem projevu se da s uspechem pochybovat, nechtel bych te slyset na zivo.

JO, A JÁNOŠÍK BYL MAĎAR.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 16:59:38
avatar
s tou prvni casti se da souhlasit ale s tou druhou neto zalezi na lidech a ne na narodnosti. nekteri cesi jsou na kolejich taky pekny prasata, proto sem s 2 kamosema taky na privatu, at si na nas nikdo nestezuje koleje jsou uz dost velky prezitek
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 18:39:47

Jasne ze to zalezi na lidech, ale zkus si porovnat pocty slovaku v CR a pocty cechu v SR.

Ja teda ty presny cisla neznam, ale zajimalo by me to.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 19:30:06
avatar
Ani nečtu co píšeš, hned ti dávám palec dolů, když tedy chceš tu auru 0.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 19:44:33
avatar
a diky takovym jako ty bude cim dal vic zasirat zdejsi diskuzi naschval stupidnimi provokativnimi a urazlivymi blaboli, dekuji ti takovy lide by se meli ignorovat..pak je to samotny prestane bavit a ne jeste podporovat jak si to ted udelal ty.
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 20:01:17

Nebudu cim dal tim vic zasirat zdejsi skvelou a hodnotnou diskuzi, nebavi mne to. Slibuji. To co napise GOS nebo kdokoli jiny nehraje zadnou roli. Necham vas tu v klidku fandit ATI jako driv.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 20:06:31
avatar
ja nefandim nikomu, ani ati ani nvidii. jen sobe
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-20 12:35:50
avatar
Tebe kto stupil na palec? Ze sa takto vyjadrujes? Co si ty zac ked tu sudis slovakov ako narod? Sami zda, ze patris k tym chudakom ktory sa nevedia presadit a vinu hadzu na druhych. Ked sa ti na niekom nepaci, ze je prasa tak mu to chod povedat a netahaj to sem.
Mam s tebou sucit lebo takeho chudacika ako si ty som este nevidel!!!!
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nevíš co plácáš 2008-09-21 14:01:40
avatar
Todle je teda výlev lukasb Hochu i když se Slovensko oddělilo,tak určiťě za to nemohou lidi v našem věku,ale vláda. Slováci vždy byli na našich VŠ ,protože nemají tolik dobrých VŠ,ale nejsou to žádní blbci. Argumentovat,že zabírají místo je směšné. Já se dostal na VŠ a to sem měl maturitu jen za 10 a příjmačky za mrtě málo bodů... vzali mě. A pokud nějaký čech ví s prominutím hovno tak je jasné že raději vezmou slováka. Vím taky o češích co se chovají jako prasata.. Viz třeba ty .D Já jsem rád že tu braťa jsou.
Pokud se tu do někoho chceš navážet tak táhni.A nevracej se.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 14:17:58
avatar
NV si bola prilis ista sama sebou az padla na nos Ale nemyslim ze by sa z toho nedostala ... BTW DD nemate nejake informacie o tom co pise OBR ?? Ze kralovanie 4870x2 zanedlho skonci ? Ze by Gtx 260 gx 2?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 14:38:54
avatar
kdyby se k něčemu takovému schylovalo, už by toho byl plný čínský Internet ... kralování HD 4870 X2 bude pokračovat minimálně do příchodu RV870 ... duální karta na bázi GTX 260 není nereálná, ale že by z ničeho nic přišla 22.10? To mi nereálné přijde ...

Celkem vzato bych byl v klidu, opravdu nových novinek se od Nvidia letos už nedočkáme ...
Lewak88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 15:17:56
avatar
No já zase někde čet, že se chystá GTX 280 GX2 a byl k tomu i obrážek, jak by to mělo vypadat
Obrázek
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 15:46:09
avatar
Jaj, peknej obrazek. Byt to realita, tak by jsi s tim dokazal aji nekoho zabit, kdyby jsi mu s tim majznul pres hrb
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 16:55:34
avatar
peknej obrazek jen nevim na co 2kW zdroj kdyz ta karta ma jen 8+6pin napajeci konektor
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 14:47:40

Bla,Bla, Bla Bože DD to jsou zase kydy! Až na poslední odstavec je to jenom obyčejné navážení do nvidie (za spoustu věcí nemůže - třeba ty napájení se mohlo stát komukoliv v oboru). Jinak nvidia má chipsety na nehalem ale "jenom" na mainstream. Nechápu třeba proč nenapíšeš newsku o tom, že ač má ati dost slušné karty, na americkém trhu si prodejně moc nepolepšila... Fakt by to chtělo tyhle jednostrané věci přestat - když informuješ o problémech amd, atk napíšeš 20 věcí proč bude na tom amd zase líp, ale tady...Jen slepý to nevidí.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 16:27:32
avatar
No ale na tom ze ati ma skvele karty nic nemeni to,ze amici ich nekupuju ... NV si za toto moze sama,aj si to priznala i ked samozrejme to pekne obalili kecami aby to nebolo take zjavne ...
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-20 15:26:00
avatar
Jsme jenom lidé Já taky mám raďěji AMD. Každý si vytvoří názor apak se ho drží,jinak by jsme byli jako kloni ze star wars
Allesgute [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 18:34:58

Doufam ze se zelenaci zvednou.. ne proto ze je mam rad ale.. prispiva to gpu trhu a tezi z toho zakaznici..
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-19 21:22:27
avatar
Trochu se v clanku zapomina na bídnou situaci na americkém trhu. Spoustu americkych firem ma jednoduse problemi kvuli stagnujicimu trhu a obrovskem poklesu akcii
Neuge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Misto 360 lidí 2008-09-19 22:59:06
avatar
Místo 360 lidí z (dle předpokladu) divize chipsetu a PR) by mělo vedení vyhodit lidi, zodpovedné za kvalitu a konkurence schopnost čipů. Dále lidi z marketingového oddělení. A pak by se vedení možná mohlo zamyslet, jestli by nemělo vyhodit i samo sebe...
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-20 11:50:34
avatar
Ja by som vymenil to vedenie. Za to su plateny aby sa taketo veci nestavali! Ked vyroba dala nekvalitny komponent niekto im to musel schvalit. Ked preznacovali grafiky tak to nerobila vyroba ani vyvoj ale vedenie s marketingom. Jednoducho si mysleli, ze su nedotknutelny! Treba novu krv do vedenia lebo tyto uz spia ako sipkova Ruzenka.

PS: a stou nekvalitnou pajkou to podla mna urobili schvalne. Tesne po zaruke sa to pokazi kupis si nove.Len sa im na to chvala bohu doslo!
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-20 13:25:15
avatar
Podla mojho nazoru uz to muselo proste prist. Neda sa byt stale na vrchole a robit bez chyb. Myslim si ze Nvidia sa tento rok pouci a bude pristupovat k tomu uplne inac kedze dostali peknu facku
AceBob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - docela krutá situace 2008-09-20 15:11:18
avatar
Doufám že to pro nvidii nedopadne špatně. Ale z mých skušeností AMD tuším že jeden neuspěšný rok se dá přežít v pohodě a lámat nad nvidií hůl by byla velká chyba. I když intel velmi rychle vstupuje na grafický trh (ohledně čístel prodejů grafických karet Intelu-je to dáno tím že zákazník nemá možnost volby,v notebooku za 10k je intel gpu téměř vždy) Nvidia se podle mého měla co nejrychleji zefektivnit výrobu gpu. A obměnit vedení,které činí nespočet mylných rozhodnutí, jako je otevření specifikací svých architektur.
T90 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-09-21 00:28:13

amici su podla mna blbci neviem ako teraz ale boli.

prepustat dobrych a schopnych ludi je blbost (teda ak to nejde (cipsety) tak zrusit to treba) napriklad prepustitt z 30 zamestnancov 25% lebo sa minaju penaze nie je uplne najlepsie. pricina moze byt v tom ze jeden (alebo viac) zamestnancov okradaju zle pracuju su pomaly spomaluju druhych (tatko zazil ze skovali vykresy aby to dany clovek nemusel robit, lebo s mu nechcelo) a bum strata 4 hodin a peniaze utekaju...
dany clovek sa vyhodil a praca sa zrychlila a vyhodil sa len jeden clovek (omg majster).
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekMonday, 25 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 671x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1092x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 793x
Komentářů: 1
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1273x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1608x
Komentářů: 0