NVIDIA Fermi – flexibilní návrh vypne GPGPU funkce pro herní grafiky, levné ale nebudou Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 06 October 2009
altJak to bude s herními grafikami NVIDIA, kdy se dočkáme konkurence k ATI HD 5000?

 

 

Že společnost NVIDIA oznámila a představila čipy FERMI více než předčasně, je zcela zřejmé. Opravdu není zvykem představovat oficiálně grafiky, které ještě nejen že nemáte připraveny pro výrobu, ale dokonce ani neexistuje finální revize jádra. NVIDIA je však pod obrovským tlakem. GT200 grafiky jsou z hlediska konkurence vyřízeny, výroba drahých GT200 jader nemá žádný smysl a nástupce zatím není. NVIDIA tedy skutečně nemá co by v současnosti nabídla, mimo slibů a prezentací FERMI. Celé představení FERMI čipu tak bylo jen s cílem brzdit prodeje konkurenčních HD 5000 grafik, což je ale celkem zbytečné, protože těch ATI stejně není schopna vyrobit tolik, aby uspokojila poptávku, a prodá se prostě vše.

NVIDIA je tedy v situaci velmi těžké, FERMI je daleko od uvedení na trh a prezentace zrovna neuklidnila situaci. NVIDIA si navíc udělala velkou ostudu tím, že sám šéf NVIDIA mával na novináře nefunkční atrapou grafické karty s uřezaným PCB a nalepeným chladičem, která dost možná ani žádný FERMI čip nenesla. NVIDIA se k celé situaci přiznala, potvrdila ale, že funkční testovací vzorek má. O tom jsme nikdo nepochyboval, protože na něčem ten čip testovat a vyvíjet musí a NVIDIA přiznala, že je to prostě PCB s čipem, ze kterého vede hromada drátů. Zkrátka klasický testovací vývojový vzorek. Žádné další FERMI grafiky natož ve formě hotových karet, jejíž podobu nám NVIDIA ukazovala, prostě neexistují. NVIDIA nechce říci, kdy se grafiky dostanou na trh, protože to prostě sama neví. V současnosti totiž existuje FERMI jen v několika funkčních kusech v první revizi, na grafiky ale chodí až druhé nebo dokonce třetí revize čipů a vytvořit je trvá měsíce. NVIDIA ví, že má před sebou šibeniční termín, když stále živí naději, že se alespoň něco v Q4 2009 z FERMI grafik na trhu objeví. Možné to je, ale je zde hodně háčků, FERMI by muselo být doslova bezproblémové a povést by se musela už jeho druhá revize a je otázka, zda je tu o nové architektury, u tak velkého jádra, navíc na neodladěném 40nm procesu, spíše jen vroucné přání. Navíc jak už jsem řekl v jiném článku, NVIDIA má kvartály posunuté zhruba o měsíc, takže když mluví o konci Q4 2009, pro nás už to bude konec ledna 2010.

NVIDIA zkrátka nemůže říci, kdy se nové grafiky na trhu objeví, protože to prostě neví a chytřejší bude až po výrobě druhé revize, která by už na finální grafiky jít teoreticky mohla. Pokud se povede, je tu naděje, že na konci listopadu se objeví alespoň několik sample na testy, a v lednu pak pár grafik v obchodech, pokud se nepovede, následovat bude několik dalších týdnů vývoje další revize a pak připadá v úvahu vydání prvních FERMI grafik až tak na konec Q1 2010, což už bude březen! Ale tohle je zatím jen coby, kdy by, stále je tu možnost, šance a naděje, že se ta druhá revize povede. Ale to pořád mluvíme jen o vrcholném modelu FERMI, které se objeví na nejdražších TESLA a GeForce grafikách a tedy v podstatě nic, co by mělo konkurovat ATI HD 5850/5870 nebo HD 5750/5770.

Potvrdilo se nám, že NVIDIA plánuje i nižší verze FERMI a také se potvrdilo, že NVIDIA FERMI je skutečně čip, kde jsou výpočty v hlavní roli. NVIDIA tak menší verze FERMI ořeže a to nejen na jednotkách ale i na funkcích. V plánu jsou i mobilní verze ale ty nepřijdou dříve, jak v druhé polovině příštího roku. Pokud jde o podporu pamětí, tak je prý plně kompatibilní jak se starými GDDR3, tak s novými GDDR5. V současné chvíli ale skutečně nelze nic říci o tom, jak budou které grafiky výkonné. Neexistují hotové specifikace jádra, co se týká taktů, natož specifikace grafik. Hovoří se jen o třech variantách grafik včetně duální verze, což asi znamená, že jednojádrová FERMI grafika nemá pravděpodobně na to překonat HD 5870 X2 (5970). Konkurence k ATI Radeon HD 5000 grafikám ale ze strany NVIDIA hned tak nepřijde – můj skromný odhad, který už jsem ale dával před mnoha týdny je, že jednojádrový High end FERMI přijde v Lednu a únoru, dvoujádrový v březnu-dubnu a mainstreamové FERMi verze až v červnu-červenci. V té době už ale u konkurenční ATI budeme pomalu vyhlížet Radeon HD 6000 grafiky, které by se měly prý objevit na konci Q3 2010 a FERMI se tak bude muset utkat nejen se současnými HD 5800/5700 grafikami, ale i s novými modely nové generace.

NVIDIA se však všemi způsoby snaží dát najevo, že nové generaci FERMI grafik věří. Přirovnání k situaci s NV30 nejsou rozhodně neobvyklá. Šéf NVIDIA dokonce má aktuálně plat ve výši 1 dolaru aby podpořil v těžké chvíli svou firmu, ačkoliv nedávný prodej akcií NVIDIA rozhodně nevzbudil velkou důvěru, i když to jen mohlo být špatné načasováním (i když o to asi při prodeji akcií jde především a z pohledu zisku pro prodejce to načasování bylo více než dobré). V současné sobě je NVIDIA mimo hru proti HD 5000 řadě, ale věří si a slibuje si od FERMI investici do budoucnosti a pokud by se měla opakovat situace z dob NV30, pak by po FERMI měly následovat povedené série grafik, které získaly pro NVIDIA rozhodující podíl na trhu. NVIDIA také dává jasně najevo, že FERMI čip je sice zaměřen na GPGPU, ale nezapomíná ani na hráče, to jsou ale zatím všechno jen slova, nic více ale NVIDIA v současnosti bohužel nemůže nabídnout. Víme jen to, že FERMI existuje a co zhruba má přinést, nevíme ale to, zda vůbec bude fungovat, jak si to NVIDIA představuje, nebo je to jen krok vedle, což už se v minulosti stalo i větším firmám. Třeba Intelu s Netburst architekturou …

Zdroj: Fudzilla.com, BSN.com, Xbitlabs.com, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 16:07:11
avatar
No,tato sprava ma dost potesila lebo podla informacii ,ktore doteraz vysli by bola kupa FERMI dost zbytocna pre vacsinu beznych uzivatelov... Je dobre,ze architektura je takto flexibilna a pre beznych uzivatelov nepodstatne veci budu deaktivovane a znizi sa aj cena ... No ,uvidime co z toho nakoniec bude,kazdopadne s gtx 26O vydrzim este dlho dlhooo
Dr.Kusa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 16:08:21
avatar
sorry DD ale neviem aky ma zmysel tento clanok kedze toto iste si uz napisal v clanku po konferencii nvidia a nic nove som sa nedozvedel okrem toho ze riaditel nvidia ma pal jeden dolar
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 16:23:30
avatar
no pár potvrzujících informací jinak nic, je to jen pro orientaci, nic moc nového se kolem FERMI nedozvíme dříve,než vyjde, ale hlasit se to musí
Adam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 18:47:44

Taky myslím, že tam mohl DD přidat alespoň zmínku o tom jak to bylo s Batmanem a o tom kdo nás tady tentokrát vodil za nos.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hadam mi 2009-10-06 19:06:52
avatar
nechces tvrdit ze si hned uveril tvrdeniu Igora Staneka o tom ze ATI klame.
Adam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 19:24:54

Ne, myslel jsem spíš prohlášení Eidosu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 19:31:37
avatar
upřímně, když to EIDOS táhne s NVIDIA stylem jako to předvádí, má jejich stanovisko stejnou váhu jako stanovisko NVIDIA je to slovo proti slovu a osobně si myslím, že by se z AMD lidi nerozčilovali takhle veřejně kdyby bylo všechno jak mělo ;)
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 21:31:38

Víš a EIDOS by možná nevydával taková tvrzení kdyby to tak nebylo a já zas osobně myslím že má v tomhle pravdu Nvidia.. ale oba víme prd, protože ani jeden neděláme v Nvidii nebo Ati.

Prostě první krok k vyřešení problému je si přiznat že máš problém.

Edit: Proč si smazal ty 2příspěvky co tu byly? pravidla nějak neporušovali.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 01:01:35

Nuz asi tie prispevky nepasovali do hrania sa na nezaujaty web Ja to teda este raz zopakujem - Nejaky clovek z AMD/ATI nieco povie a je to hned brane za pravdu, avsak odpoved NV a EIDOSu su klamstva ... zaujimavy pristup "nestranneho" DD-ho

... uz mi to bolo 2x zmazane, ale ja sa nedam
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 02:01:25

Neboj se, hodně lidí to tady vidí. A to tu někdo odmítal vehementně myego, ale v tomhle je to to samé.
Volda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 07:47:48
avatar
DDw je hodně zaujatý,ale toho si museli všimnout snad všichni
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 09:12:00

zaujimave ze nekomentuje nase prispevky voci zaujatosti
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 12:00:46
avatar
Tak jak DD ? Dočkáme se odpovědi, nebo rovnou Delete ?
Sw!tch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2009-10-07 12:26:28

No jako DD fakt poslednich dobou ruluje .. Ale sem rad,ze se to uz nesnazi vyvracet. To uz bylo uplne smutny cist o ty naprosty nezaujatosti pod tema "clankama". Nicmene to vyjadreni by tu byt melo. Sice sem si to precetl jinde,ale celkem tomu verim. Proc delat neco za nekoho jinyho a vynakladat na to prostredky.. Aneb psat ne uplnou pravdu se tu smi jen z jedny strany :-)
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 12:33:58

co by komentoval, když jste naivky, tak co dodat
Martincz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 15:13:26

Jaký naivky? To že věříme vyjádření Nvidie tak jsme naivky, ale ty když věříš Ati tak jsi letadlo? wtf..
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 16:00:20

ano, já vždy věřím Ati
Já totiž neopouštím svůj tábor ani když mu teče do bot, ani když má momentálně navrch.
Jsem prostě červenej
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 12:36:06
avatar
To bude zřejmě tím, že důvěryhodnost firmy nVidia je díky poslednímu roku trochu narušena.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 12:40:16
avatar
Hoši tak snad musíte uznat, že DDworld se svojí "zaujatostí" myego.cz ani nepřibližuje. Do nVidie kope víc webů, protože je k tomu víc důvodů.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 14:52:54

Kazdej uspesnej ma vice odpurcu - MS, Nvidie, Intel (pridej si dal co chces). To ze do Nvidie kope vic webu nutne neznamena, ze opravnene.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 15:05:23
avatar
Já bych teda neřekl že intel, google, IBM, Toyota atd mají odpůrce kvůli úspěchu. Třeba intel je může mít jenom kvůli potlačování AMD (myslím ty rozumnější odpůrce), ale na to dost lidí kašle. Když byla nvidia opravdu úspěšná tak tolik odpůrců neměla takže to nějak nemá logiku.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 17:11:06

Sam jsi si odpoevedel. S Toshibou to nebude mit moc spolecneho, jde o to, ze to nesmi byt moc rozstristene, aby spolecna skupina lidi se stejnymi zajmy mohla sve nazorove presvedceni polarizovat. Sparta vs Slavie, Nvidia vs ATi, Intel vs AMD atd. Pak vzdy ten uspesnejsi z nich sklizi vice nenavisti nez ten druhy, duvod je snad nabiledni. A s logikou to vazne nema co delat, tady hraji roli rysy lidske povahy jako celku, zastavani se slabsich mame v sobe zakorenou vice mene vsichni. Respektive - uspech se neodpousti a to predevsim u nas v Cechach.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 17:27:28
avatar
No chápu - toyota je trochu mimo, ale pořád nechápu proč když byla nvidia v nejlepším tak měla míň odpůrců, než teď když se ji zrovna moc nedaří a tudíž by se jí měli lidi zastávat. Tak jsem to myslel s tou logikou.
Odpovím si zase sám - protože si lidi zapamatovali její úspěch s 8800 a od tý doby jí závidí . Já bych teda neřekl, že by hádky s physx a přejmenováváním byly tímhle podbarvený.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 17:44:59

Ale no tak, diss Nvidia vs ATi je tady uz davno, pokud beres v uvahu rozsireni internetovych diskuzi a pristupu k internetu, tak uz za dob 8800GTX vs HD2900 a uz predtim, byla situace stejna, pouze min frekventovane - ne kazdej se na net dostal a mohl u nej vysedavat hodiny. Nvidia ale zdaleka neni ve srackach, podivej se na trzni podily, podivej se na cashflow, podivej se na planovanou expanzi do jinych oboru - Nvidia je jako spolecnost na tom dost dobre, muze si dovolit ustat i to, ze v segmentu her prijde pravdepodobne o vyznamny podil, chipsety ji konci. To ze to vnimas jako ze je ve srackach bude spis tim, ze to tak chces videt... Jenom jeden priklad za vsechny - projizdej si nejaky cas oficalni web AMD a oficalni web Nvidie - AMD tam upoutavku na HD5870 hodila uplne nedavno, ve slajdu pod tim je dokonce v produktech stale jeste HD4890(?), takhle se spolecnost, ktera ma uspech, respektive ma zajem o to aby se jeji produkty prodavaly zrejme nechova. Jasne muzes to svyst na marketing, jenze vsechno souvisi se vsim. Onen zde nenavideny marketing prave Nvidii umoznuje ze svych vysledku profitovat, coz je pro kazdou firmu to nejpodstatnejsi.

Vsechny hadky jsou tim podbarveny, kazda pravda se da vnimat prinejmensim ze dvou uhlu...: A to je jeste dobra situace, je pravdepodobnost, ze se da dojit ke kompromisu.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 17:50:18
avatar
"zrovna moc nedaří" není "je ve sračkách"

Z dnešní doby mám ale pocit, že se proti nVidii postavili i ti co měli častěji Nvidii než Ati. Je to i můj případ takže je to asi hodně subjektivní...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 18:02:50

Sorry, ztraceno v prekladu... Smysl byl ale snad pochopitelnej.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 21:40:05
avatar
Ok, ale oficiální stanovisko AMD k tomu problému přece není, je to jenom povzdechnutí na Ian McNaughtona na svém blogu, kde je i psáno, že toto nevyjadřuje postoj AMD. Je jednoduché plivnout a pak říct - pánové to je můj názor. A všichni vesele včetně DDho přejímají, že je to stanovisko AMD - není... Můj názor je, že spíše má máslo na hlavě AMD, když dle vyjádření Eidosu nechtělo spolupracovat na odladění hry....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 07:46:29

Mimochodom preco si nedal vjadrenia NV a Eidosu na svoje stranky? Uz ked sa tu objavil narek jedneho cloveka, ktory tvrdil ze ich NV poskodila tak to sem prislo hned. A to podla AMD nie je vobec oficialne stanovisko firmy. Uz len z principu aj ked NV neveris, tak to tu mohlo byt. Ked sa uz pasujete za objektivny web...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 08:01:12

Rociloval se pouze jeden a uz nerozciluje.... Uz to McNaugton z bloku stahl, stejne jako celou diskuzi. Myslim, ze maslo na hlave ma McNaughton, ktery placnul neco o cem vedel prd.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 08:57:05

No ale o tom to tady je! Tady se pořád uvádělo ATI a ne někdo soukromě na blogu. Takže zveřejnění nových faktů v této kauze by mělo být poviností.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 18:13:44

uz je to na tom blogu naspet
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 22:14:20
avatar
A máš vyjádření AMD že je to pravda ? Nvidia vydala prohlášení, že AMD lže a AMD nevydalo nic...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 07:56:15

Co si to poradne prostudovat a nezjednodusovat? Nikdo neklame. AMD zadne oficalni prohlaseni o tomhle nevydalo, Ian McNaughton (mimochodem zastupce marketingu, nikoliv sw inzenyr nebo clovek majici spojitost s HW oddelenim) na svem blogu uverenil jistou pochybnost o praktikach Nvidie v Batman AA. Nvidia na to reagovala spolecnym prohlasenim s Eidosem. At uz je to jak je to, ono blogovani uz bylo stazeno, takze mam takovy pocit, ze maslo je evidentne na strane pana McNaughtona, ovsem nikoliv AMD - on nereprezentoval jejich nazor, ale svuj soukromy. A vyjadreni Nvidie taky nic o lhani AMD netvrdi.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fascinující 2009-10-06 16:08:26
avatar
fascinující - podle tohohle článku to fakt vypadá, že nvidia plánovala vyrábět GT200 opět celé dva roky jako GF8 a (její lehce modifikovanou) GF9 řadu...

A pokud čekali na 40nm (aby mohli vůbec Fermi vyrobit), tak to inovačně "propásli" jednu ATI (půl)generaci.
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Situace kolem nV 2009-10-06 16:30:09

V podstatě je tady stejná situace jako na přelomu 2006/2007 kdy nV měla na pultu přelomovou 8800GTX, zatímco u fandů ATi se netrpělivě cěkalo na spásu jménem 2900XT. Ta spása nakonec ukázala jako horké "blato"..

Nicméně tady ze všech možných sil obhajovalo, proč to tak není dnes? Inu být nestranným novinářem není jen tak..
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 16:42:19

Tak tohle jsi napsal moc pekne a pravdive.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 19:34:07
avatar
to tedy není stejná situace .... pořelomová 8800GTX tu sice byla, stála ale 16 000 druhá 8800GTS stála 12000 a pak nebylo dlouho nic a jen karty staré generace v maisntreamuá a tedy stejná pozice pro obě společnosti ... nelze srovnávat se sočasností, kdy je tu mainstream HD 5800/5700 a konkurence nikde ... v high endu, který stejně kupuje max 10% zákazníků bude konkurence dříve, ale hlavní tahoun trhu je mainstream a grafiky 100 - 250 dolarů ...
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 20:56:06

Jaký je prosím rozdíl mezi cenou grafické karty 16000 na konci 2006 a cenou 9000 na konci 2009??? Myslím, že prakticky žádný. Jen se zase hledá nějaký "takyargument".
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 21:20:54
avatar
a HD 5850 za 5500,- a HD 5700 za 3000-4000,- jsou vosk?
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 21:45:46

Ale já píšu jasně o GTX8800 a o HD5870! Přece nechcete srovnávat GTX8800 s HD5850.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 00:33:42
avatar
Super tak 8800GTX stála při vydání 549 dolarů, HD 5870 stojí 399 dolarů to je pořád sakra rozdíl i co se potencionálního množství zákazníků a tedy dopadu na trh týká ... navíc jsou tu i modely HD 5850/5700 které nemůžeš ignorovat, pokud chceš něco vyprávět o podobnosti té situace ...
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 01:59:02

Proboha kde žijete? V nějakém vakuu? Nějak jste si nevšiml kam spadly ceny grafických karet od té doby!!! Pořád nám tady melete ty svoje hranice segmentů jako by se nechumelilo, asi máte klapky na očích jako kůň. A když to tedy chcete tak prosím - když 8800 GTX byla hiend, tak v dnešní době je HD5870 superhiend.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 07:56:32

co potom bude X2 verzia??? mega-super-hyper-high-end?

ceny sli dole u nas.. ale to je vinou kurzu.. v dolaroch sa tie hranice udrzuju cca stale rovnako..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 08:14:36

To neni pravda, v roce 2007-2008 ceny klesaly celkove, nejen u GPU - u vseho. Si srovnej cenu pameti, cenu harddisku, desek atd. Ty ceny se celkove posunuli, dneska uz opravdu segment highend nestoji 15000. Pred dvema rokama stal PC 30000 KC a to takovy, ktery dnes poridis za polovicni cenu. Kurz byl jenom plus, takze to pro nas bylo jeste levnejsi.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 09:02:51

Jj, přesně tak. To je jako když jsem si před 6 roky koupil notebook na skoro 60000 a byl to mainstream. A dnes bych prohlašoval, že pořád platí, že lowend je do 40000, mainstream 40000 až 60000, a highend nad 60000. Pěkná blbost, že. A přesně takto jsou tady prezentovány segmenty grafických karet.
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 12:19:35

Presne tak DD vubec nepochopil trend klesajici ceny PC a NTB!!! (nebo nechce pochopit) To by mohl psat ze geforce 3 byla ve sve dobe nezajimava protoze stala 23000. Tenhle trend je myslim vec, ktera musi byt evidentni kazdemu kdo se IT zabyva...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 14:36:43
avatar
jjenže dolarové ceny klesaly jen málo!!!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 14:56:20

Taky neni pravda. Musis zapocitat i valku mezi Nvidia/AMD - opravdu neni na trhu stejna situace ako pred dvema roky. Hranice se posunuly smerem dolu. To ze AMD stale ve sve strategii sweetpot jede na mainstream, uz HD5870 proste nepotvrzuje - v dnesni konkurenci nabidek je to draha karta. To ze highend dnes nestoji 16000 je fakt, ale 9k vazne neni mainstream.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 19:31:45

Myslíte tím tu nepravdivě uvedenou počáteční cenu za 8800GTX?
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 23:37:59

rozdil je pouhych 7000
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 23:57:14

Správně, cena je plus minus poloviční. To samé je v dalších segmentech, ceny (bez ohledu na výrobce) plus mínus na polovině. Tak by mě teda zajímalo, kde je ten rozdíl made in DD?
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 08:01:21
avatar
vzhledem k inflaci a tim co se za 16000 dalo koupit tehdy, by ted ta karta stala dvacitku minimalne
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 08:19:08

Je fajn, ze beres v uvahu inflaci. Ale uz zapominas na obrovskou nadprodukci v letech 2007/08 a tim padem celkovy pokles cen vsech komponent. I elektronika sla neskutecne dolu. Ceny jsou i vuci dnesni kupni sile polovicni nez pred 2-3 lety.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 11:23:13

On to asi myslel tak, že pokud by nepřišel celkovy pokles cen, tak by tolik stála dnes taková karta. Takže srovnávat cenové segmenty z konce 2006 a dnešní je imho totální blbost.

P.S. Třeba cena tehdejšího hiendu v podobě PC XT
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 20:19:01

Stejna pozice pro obe spolecnosti? To si snad delate srandu, ne? Faktem zustava, ze nVidia DX10 karty mela, a AMD jeste pul roku ne - a okecavat se to muze dookola jak chce, na tom se stejne nic nezmeni... A nevidel jsem tady zadne kriticke clanky na adresu AMD, kde ty DX10 karty jsou...
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 09:16:47
avatar
To je trefný přirovnání. Nebo je to jako v době GeForce FX5800 kdy Nvidia po velkým očekávání a v honbě za nejvyšším výkonem zplodila hučící topení, který bylo skoro neprodejný.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 16:34:42

A to jsem tu dostaval na frak kdyz jsem psal ze Fermi je primarne vypocetni profesionalni karta a bude podle toho taky draha .Ted je to asi jasne,pro hrace bude orezana,budou vypnuty funkce.Zajimalo by me jestli bude herni model skutecne mensi plochou,nebo se jen vypnou urcite jednotky jako v dobach 386 SX a DX.Uplne nejlepsi by bylo kdyby byl vykon a pokrocile funkce snizeny jen softwarove.To bych pak pockal na nejakeho hodneho pirata a sel bych do toho i ja Jinak asi ne protoze FERMI v plne palbe bude pekne draha
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 16:36:11

To jo. A ja som ratal s tym, ze si ju kupim z 50% kvoli GPGPU a oni to proste vypnu(uvidime v akej miere). No bude to dobre draha zalezitost.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 18:12:44

Urcite GPGPU nevypnou .Bude i v herni verzi urcite o celou tridu vykonejsi nez v soucasne generaci karet.Ale je proste skoda nemit tam vsechny ty technologicke ficurky a plny vykon GPGPU kdyz uz tam jednou na te karte je Ja bych samozrejme nikdy vse nevyuzil ale i tak
nikdonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 17:16:03
avatar
někdy se tady člověk i zasměje ,,"Šéf NVIDIA dokonce má aktuálně plat ve výši 1 dolaru aby podpořil v těžké chvíli svou firmu" no s jeho kontem bych to taky překousnul,možná bych přispíval i na charitu.
Jinak zajímavej článek na abclinuxu "http://www.abclinuxu.cz/clanky/hardware/nova-architektura-nvidia-fermi"
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 17:46:42
avatar
Tak to tu temer rok nebude zadna konkurence, to sem zvedav na ty ceny.
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 21:06:47
avatar
Opravdu nechápu jak je možné že už nemají finální verzi když todle jádro vyvíjejí(alespon podle toho co kdysi psal DD) už od uvedení 8800
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 21:21:37
avatar
protože FERMI nabralo směr svého vývoje teprva nedávno, nebylo vyvíjeno od počátku tak jak je dnes představováno ...
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 21:51:31
avatar
Já tu nVidii nechápu jestli se teprve ted(respektive nedávno) rozhodli kterým směrem se bude vývoj ubírat(pravděpodobně kůli tomu že na trhu s herními grafikami už to marketing dlouho zachranovat nebude a zaslepení zákazníci jednou procitnou a a stokrát přejmenovanou nvidii si nekoupí,takže se nvidie zaměří rači na jiný segment kam se ATI pokud vím moc nehrne ale kde bude možná zase brzo konkurence larabee)*tak co celé ty dva roky ten tým dělal??
*v těch závorkách sem se trošku rozepsal
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 21:42:52
avatar
Tak, FERMI je zcela nová architektura proti ATI 5kové řady, která je imho derivátem s několika vylepšeními 4kové řady...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 00:58:10
avatar
podle me to teda neni uplne nova architektura. fermi stavi porad na zakladech g80. jen je ve fermi oproti g200 mnohem vice a radikalnejsich zmen nez u rv870 vs rv770.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 09:07:41
avatar
JJ napsal jsem to blbě, chtěl jsem napsat, že proti 5kové řadě ATIn je to nová architektura...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-07 07:57:29

NV bude konkurovat aj AMD. A neskor aj Larabee. Uvidime ako to dopadne. Ja dufam,ze dobre. Konkurencne prostredie je vzdy dobre.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 22:26:47

A na to jste prisel jak? Mate to nejak dolozeno? Podle me je to totiz absolutni nesmysl. Nova architektura (zadne upravy, ale uplne nova) se vyviji nekolik let, bez pohledu na to, jestli se jedna o CPU nebo GPU.
Stanislav007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-10-06 23:15:01
avatar
ale vy vo tom víte všichni prd, prostě jednoho hezkýho dne (po propršeném víkendu se spoustou volného času)přinesu omalovánku a druhej den se vyrábí jádro....tak to chodí nee?
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pýcha předchází pád. 2009-10-07 15:33:12

A proč by se Nvidia honila, když podle jejího vyjádření:"je GeForce za $129 stále rychlejší, než nový Radeon za $399".
Temi 399$ asi myslela Ati 5870, nevíte, co Nvidia prodává za 129$, at můžu kuknout na testy, jestli se neprsí neprávem?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 685x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 458x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 952x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1192x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1512x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1341x
Komentářů: 6