NVIDIA FERMI GF100 má TDP 300W! SLI na CES nevydrželo prezentaci. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 08 leden 2010
altNa CES se o FERMI mluví, NVIDIA nic nechce říci, ostatní výrobci ale prozrazují více …

 

 

Na probíhajícím CES je k vidění opravdu hodně a v podstatě nechybí nikdo z významných výrobců. Hlavní pozornost počítačových nadšenců má samozřejmě toužebně očekávaná konkurence k dnes bezkonkurenčním grafikám ATI Radeon HD 5000 v podobě NV GF300 série, založené na čipech FERMI. Na CES je například k vidění povedené technologické demo, které je prezentováno na SLI FERMI grafikách (chlazené byly vodou!):

Bohužel, jak můžete vidět na videu, grafiky FERMI v SLI mají velký problém se stabilitou. Samozřejmě NVIDIA k tomu nic neříká, ale výrobci počítačových skříní byli sdílnější. Za vším stojí obrovské odpadní teplo, které nové NVIDIA grafiky vydávají. Ano, NVIDIA GF100 výkonově o něco porazí HD 5870 s TDP 189W (nejnovější drby uvádějí, že to bude lehce nad HD 5870), ale za jakou cenu? Výrobci skříní to prozradili – jednojádrová FERMI GF100 a tedy model „GF 380“ má TDP neuvěřitelných 300W, což je něco o čem jsme vám zatím raději moc neříkali, ale hodně už se dalo usuzovat podle TDP 225W u nejvyššího modelu TESLA FERMI, kdy tyhle grafiky jsou většinou proti desktopovým podtaktovány, takže tak vysoká TDP nemají. Mnozí návštěvníci CES, kteří viděli FERMI na živo v chodu, tak říkali, že karta je hodně hlučná a vydává až příliš tepla. Problém budete mít s počítačovými skříněmi. Výrobci skříní teď pracují na speciálních certifikovaných chladičích pro FERMI SLI grafiky a pády SLI systému prezentovaného na CES jsou právě z důvodu přehřívání grafik a to byly chlazeny vodou!

(Certifikované SLI "FERMI" chalzení Thermaltake)

Dvě FERMI mají TDP 600W a je mi záhadou jak z toho má vzniknout duální grafika. Na druhou stranu výrobci skříní nekutí certifikované chlazení jen tak pro nic za nic a duální FERMI může být opět sendvič s TDP přesahujícím 500W ….. eh!

No každopádně se FERMI potýká s vážnými problémy s výtěžností (to prostě nelze okecat), teď samozřejmě se ukazuje, že i vysokým zahříváním a velkou spotřebou a to ještě neznáme cenu ani dostupnost grafik a výkon pod DX11, který kdyby za to stál, tak ho NV ukazuje, protože by tím odradila od nákupu ATI grafik. Hovoří se tak už docela nahlas o tom, že FERMI by na desktopu neměla pobýt dlouho a NVIDIA možná uspíší nástup další generace. Otázkou je, zda má NVIDIA vůbec něco v záloze, protože výměnou šéfa vývoje, který udal vývoj směr FERMI, přišla NVIDIA o ten správný spotřebitelský pohon vývoje herních grafik. No bude to zajímavé. Jsme zvědaví, jak se k tomu NVIDIA postaví. Každopádně střípky ohledně reálných FERMI grafik zapadají do sebe a výsledný obraz začíná nabírat reálné tvary.

Zdroj: pcworld.fr, legitreview.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:02:51
avatar
jo tak to je pekna novinka, Nvidii pad preju ale kvuli trhu ne
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:38:58
avatar
jako bych to tu už nepsal : Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATi dle mě udělala 2009-12-19 13:25:59
ATi dle mě udělala hodně dobrý tah s tím HD 5970, že u něj zůstali pod 300 W čímkoliv bude chtít nVidia překonat HD 5970, to bude mít vyšší spotřebu jak těch 300 W
lukasg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 21:02:08

Nepřeji Nvidii pád, ale mohl by být z toho důvodu, aby podobní rýpalové a dementi, co jen kritizujou a sami nic nedokázali, pak museli kupovat za draho herní grafiku od ATI.
tempoleader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 01:07:21
avatar
kedysi boli drahe od nVidie ...
maugggly [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 02:43:00
avatar
a co si dokazal ty?
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 18:31:24
avatar
Rozbil se mě průtokový ohřívač vody,tak prosím objednávam dva kousky Fermy:jeden do koupelny a jeden do kuchyně .......
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:03:42
avatar
V záloze jsou další revize a nová Fermi:-)
Ale tak třeba uspíší vydání karet s nereferenčním chlazením
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:05:23
avatar
tak treba to budou dodavat pouze s vodnim chladicem jako naky specialni verze karet ale tak aspon bude mit clovek i cim topit
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:16:36
avatar
Když ani chlazení vodou nestačí FERMI uchladit tak newim newim podle mě je FERMI nevhodná pro domácí použití když už padá při tak krátké zátěži protože ji vodní chlazení nestíhá uchladit
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:21:28

Není možný, že to padlo čistě kvůli ovladačům?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:23:58

Ak sa z PC skrine nedymilo tak taka moznost tu je.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:16:00
avatar
Dobrá odpověď a dedukce - žádný dým -> možná ovladače
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:21:01

To bol vtip. Ved sa imm to cele vyplo. Martin.666 to napisal vcelku presne.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:41:05
avatar
Já vím, taky mě to pobavilo
tempoleader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 01:02:01
avatar
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:30:08
avatar
ne tam je vidět jasně černá obrazovka kdyby to byli ovladače tak to spadne do vindows a ovladače to restartuje ale tohle fakt vypadalo na přehřátí
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:15:36
avatar
nebo netesnost vodnika,... ale spis prehrati
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 01:31:56
avatar
jasné...zvalme to na vodníka
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-10 19:03:55
avatar
Nebo to neutahl zdroj.... je ale fakt, ze to ~3 minuty trapil a nekolikrat zahlasil, jak to demo neni pro tyto zabery optimalizovane. 3x300W + zbytek systemu, to uz chce MOOOC amperu na 12V vetvi... Muzou se zapotit i 1200+ wattova monstra... Tezko soudit, kazdopadne se zatim potvrzuji castejsi (skeptictejsi) predpovedi ohledne Fermi v GeForce rade.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nove revize 2010-01-08 20:09:21
avatar
Nove revize ,vyssie TDP
Nove skrine
nove...
nove radeony
KTORE MAJU nizsie tdp
NOVY ROK
...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 01:42:47
avatar
Nový den, nové datum, Nová Paka, Nový Bydžov, Nové město nad Metují...
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:05:12
avatar
Doufám, že to NVIDIA do března ještě nějaké ty watty dá dolů jinak to bude hodně velkej průser...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:53:45
avatar
Tu je odpoveď na to, prečo potrebujeme v dnešnej dobe do desktopov kilowattové zdroje...
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:16:52
avatar
rsp uz i 1,5kW,...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 01:45:56
avatar
a čo tak 4*duálna Fermi??? V prípade 4*5970 (kľudne aj pretakovaných) - no problem. V prípade Fermi - nemožné.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:42:24
avatar
Pruser je uz to, ze si k tomu SLI budes asi musiet kupit aj certifikovanu skrinku, co znamena platit viac.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:48:26

Blbost, tahle skrinka je udelana na zakazku u Thermaltaku pro potreby prezentace na CES.... Zadny ceritfikovany skrinky nebudou. Jestli se bude prodavat, pak v omezeny serii jako agdget a ne jako certifikovana skrin pro Fermi. A pokud budes chtit Tri-Sli budes si muset chlazeni vyresit at tak ci tak, stejne jako kdybys chtel jakykoliv jiny vicekartovy reseni, tak na to musis pri nakupu myslet.

Odkaz
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:00:25
avatar
Uvidime, s tymi kartami co prezentuju teraz, by ti SLI stabilne neslo ani v Antec 900 :-). To chladenie je asi fakt problem a vyriesia ho az s dalsou reviziou cipu (mozno). Proste to zlepili narychlo pre potreby prezentacie (klekani) na CES.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:02:16

Sorac vypadlo mi tam sluvko. Nebudou potreba. To mas jako ted, SLi/CF certifikovany zdroje, jasne muzes si ho koupit, ale nemusis. Jen dalsi trik, jak vylakat penize navic, nic vic.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:10:59
avatar
Je to mozne, ale sucasne FERMI by si do skrinky len tak vedla seba do SLI pravdepodobne nedal, nepouzili vodne chladenie len tak zo srandy - potrebovali to uchladit.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 21:47:38

I kdyby mela 300W TDP tak to uchladis vzduchem. Meli tam tri-SLI a vodu spis jakoze to je suprkhuul skrinka....preci jen to je prezentacka, tak aby to bylo vsechno co nejvic wow. Kdyby meli prodavat bezny karty, ktery uchladis jen vodou, tak by to asi zadny prodejni hit nebyl.
StachanVodky01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 22:08:44

Souhlas. A největší žrádlo je, jak tady pořád někteří operují s TDP, zvláště když se jim to hodí. A přitom vůbec nechápou co vlastně to TDP znamená. Ona taky může být reálná spotřeba 200W nebo 250W a nebo i 290W. Připomíná mě to děcka, která říkají, to je ale dělo, má to tachometr do 300. Ale o maximálce toho opravdu tachometr moc neřekne.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 00:15:01
avatar
Vsetci tu operuju s TDP ako sa im to hodi, "jenom tys na to kapnul", ze? TDP sa udava pri maximalnej zatazi, co pre high-end grafiky nie je problem dosiahnut, kedze presne na to su urcene. Jasne sa pise, ze vyrobcovia skrin udavaju TDP 300W. TDP u HD5870 je 189W, a nech to pocitas ako chces, stale je tam priepastny rozdiel viac ako 100W. Tebou odhadovana realna spotreba FERMI 200W alebo 250W je potom dost nepravdepodobna, ked udavaju 300W. Podla tvojej originalnej logiky by potom kludne mohla mat HD5870 spotrebu 90W, resp. 140W. A to je dost mimo, nemyslis?
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 00:03:18
avatar
Problem moze byt ten, ze inak ako vodou to proste v tomto stadiu vyvoja cipu neuchladia. Ved FERMI este ani zdaleka nejde do predaja, maju na to tri mesiace s tym nieco spravit. To co predvadzaju je len narychlo splacany prototyp pre potreby prezentacie.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:29:06

ooooooh jsem rad ze NVidia si muze dovolit vyrabet tisice prototypu....:-) O boze proste se jim ten cip nepoved, a pokud si dobre pamatuju to uz je druha revize. Ano mas pravdu verejnosti bude prodavana az 3 revize...:-) Maj trosku malinkaty problem se spotrebou, pochybuju ze jenom revizi cipu shodi 100W!!!!!!!!!!!!!!!!!! To je nemozne, pouze v jednom pripade ze srazi o 1/3 - 1/2 bud tranzistory nebo takty aby mohli snizit napajeni cipu...:-) Coz udelat nemuzou pac by nemeli ani na 5870
Rok nas blbnou a vy jim to furt zerete...Ach jo, jestli TAKHLE BUDES/TE VOLIT JAKO DISTUJES/TE TAK POTES PRDEL TO BUDEM ZASE V RITI....:-) doufam ze kvuli temto dvoum vulgarnim vyrazum nebude muj ripajici prispevek smazan, dekuji.
Nechci aby NVidia skoncila nebo mela nejakek problem, ale u nas je klamava reklama a zamerne uvadeni v omyl trestny cin se sazbou od 2-8 let (myslim nevim to presne)
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-10 09:09:24
avatar
to ze to ide do predaja o 3 mesiace neznamena ze na to maju 3 mesiace cas
DDment [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:05:18
avatar
Tak tuhle novinku si snad uložím a v březnu porovnám s realitou. 300W TDP?? Opravdu nevěřím To je mimochodem teoretické maximum, které dokáže dodat PCIe16x slot +8pin a 6pin.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:10:44
avatar
Teoretické ani ne, spíš oficiální specifikace.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to DDment 2010-01-08 18:03:18
avatar
A k čemu ? nVidia může na spotřebě zapracovat a navíc neznáš takty těch karet co jim exli. Nedivil bych se kdyby měli o něco navýšené frekvence aby měli pro veřejnost o něco lepší výkon. Tyhle prezentace jsou na PRD.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:17:58
avatar
Jenom bych upozornil, že tohle vypadá na revizi A2, co maj na těch grafikách a od té se teda stabilita nečekala a může se to (doufám) zlepšit i s tou spotřebou. Ale určitě si to oscreenuj, důkazů není nikdy dost ;)
NOSTRA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:07:19

tak pokud tato zpráva je pravdivá, tak je to v háji!!!
Zdejší soudruzi a fanATIci se zase budou chvástat, jak to ATI je super!!!! a to skoro zadarmo!!!
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:12:36
avatar
Zdejsi soudruzi a fanATIci sa chvastat nebudu, ide o to ze to skor Nvidiotom nebolo mozne vysvetlit, ze asi nieco nebude s FERMI v poriadku. Ale ked je niekto zaslepeny a zo zaslepenosti obvinuje druhych, tazko je potom diskutovat. Ja by som osobne chcel aby bola FERMI dobra grafika, Nvidia ale robi vsetko preto, aby odradila este aj tych, co im fandia. Kazdy ma problemy, stat sa moze cokolvek komukolvek. Mne ale vadi vystupovanie Nvidie smerom k zakaznikom. Hlavne toho sikmaca co tomu veli, nemozem ani citit - arogantny, namysleny a "prolhany" jak taka def.. .
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - KDE JE FUNKCE tesla fermi 2010-01-08 20:11:08
avatar
KDE JE FUNKCE tesla fermi
NAOZAJ EXISTUJE ???
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jo, 2010-01-09 13:57:58
avatar
dneska jsem ciste nahodou zabrousil na dva e-shopy (ok, moc to neni), jak to vypada s 58x0. No, nic moc, ani jeden je nemel. 57x0 uz sice skladem, ale nejvyssi modely stale nic. A to ani nemluvim o tech cenach, zadna lace, ty tam jsou doby, kdy bylo ATI opravdu levne - holt kdyz neni konkurence, tak at si to fandove rudych (a i ti ostatni uzivatele) uziji, mozna je blizko doba, kdy jsme tady u CPU meli Intel, Intel, Intel, potom dlouho nic a az potom AMD, Cyrix a spol.

Edit: Ojoj, to jsem ale pichnul do vosiho hnizda, co? Jinak nechapu, proc nekdo da finger dolu na nazor "neni konkurence = ceny na prd" - no nic, asi nepochopeni.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:47:48
avatar
Ceny zvysuju predajcovia, nie ATI. Kolkokrat vam to treba vysvetlit abyste to pochopili konecne? Ste jak mali poniektori, fakt. ATI nastavila cenu dobre a je stale rovnaka, tym sa mysli ze za aku cenu ju oni predavaju vyrobcom grafik. Koncova cena pre uzivatela je potom cosi ine. Okrem toho, dnes maju cely den dostupne Sapphire HD5850 za skvelych 219 libier vratane DPH na overclockers.co.uk, co je len o 12 libier vyssia cena ako som dal za svoju kartu Sapphire HD5850 ja pred dvoma mesiacmi.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No a? 2010-01-09 13:58:44
avatar
Co jste tim chtel jako rici? Pokud je na trhu jen jeden vyrobek, pro spotrebitele je uplne sumafuk, jestli ceny nasadil vyrobce nebo prodejce - ceny jsou proste nadsazene, a to jen diky nedostatku konkurence, to jsem tim chtel rici, nic jineho. Jinak to vi snad i polointeligent, ze ceny v obchodech jsou ty, ktere stanovi vyrobce, to tady nemusite omylat. A ze maji v UK karty skladem - ok, maji, tam kam jsem koukal ja (ceske shopy), tam je proste nemeli. A ta cena - zvyseni? No, po dvou mesicich by snad mela jit dolu a ne nahoru, ne?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-11 09:11:56

To je problem Ati ze se nV nedari a neni schopna vytvorit konkurenci a tlak na prodejce???? To je dobrej ulet obvinovat Ati za to ze to ze je nV neschopna, sice je pravda ze je v tom castecne TSMC ale nutno rici ze nepripravenost nV na mozne problemy je ohromujici, kdyby meli pripravenu mainstreamovou radu uz by davno prodavali takze to v zadnem pripade neni problem Ati
Zacni vice premyslet a mene psat prosim....
oink_oink [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 22:06:30
avatar
Aktuálně v Bohemce 35ks 5870 a 1ks 5850 za 6500 Kc...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 12:03:50
avatar
oficiální cena 5970 je 549$. Což při dnešním kurzu dolaru je cca 10200. Když přidáme DPH tak to je 12240. Ale ty karty se prodávají za ceny přes 17k. To bylo min. týden na CZC u karet, který měli skladem... Myslím, že tady není chyba na straně AMD...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-11 09:06:24

Nepichnul jsi do vosiho hnizda, jde o to jak to pises. A vycitat ATI ceny, no probuh ATI se vyhrabala z nejhorsiho a uz nemusi byt samaritanem a ma nejvyssi cas byt ziskova aby prezila a utahla vyvoj a ty ji vycitas vyssi ceny, pritom vysoke ceny nV jsi vzdy obhajoval ze musi mit z ceho zaplatit vyvoj???? Evidentne se lide vyjadrovali palci k tvym kecum okolo, ne k problematice trhu "jeden vyrobce = monopol"...

PS: Uz se tesim az budes od dubna do prosince vycitat FERMI(tedy pokud se jim treti revize povede) ze je nedostupna.... Me nevadi ze jsi nV fans, jen by jsi si to mel sam uvedomit nez zacnes obvinovat druhe z tve vlastni neobjektivity.... A mimochodem, mozna vic nez ty si preji aby to nV vyslo, protoze dalsi mrtve obdobi uz by nemusela prezit, tegra jeste neni tak nastartovana aby utahla celou spolecnost a CHS dojizdeji, nicmene naprosto souhlasim s maltrabobem ze nV se chova ke svym zakaznikum jako ke stadu debilu a to mi neprestane vadit nikdy, snad se to zmeni az budou mit konkurenceschopne produkty zase...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:08:31
avatar
Myslim si že je celkom logické že nastup dalsej generacie by si mal pohnúť. Meskanie za ATI v dalsej generacii by bolo už osudne.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:12:59
avatar
To nechápu, nVidia udělá superúspornou Tegru a pak tohle... Z extrému do extrému.
struhanka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hanba 2010-01-08 17:08:47
avatar
Cítil som sa trochu fádne, keď som čakal jak to padne.
Nakoniec to zaseklo, Fermi sa nám upieklo.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:19:14
avatar
No sakra, seš první aspirant na novou cenu ddworldu o nejlepšího básníka v oblasti PC HW
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:33:03

by si zaslouzilo nejakou odmenu...:-) vazne dobry, ja bych mu zaplatil tetovani v jeho zneni...
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:08:55
avatar
TPD 300W len potvrdzuje ake velke problemy ma NVidia vyrobou, ked to pustie v takomto stave do vyroby tak si myslim ze vela inteligentnych ludi zvazi kupu, jedine ze by vlada schalila specialnu sazbu el. energie pre majitelov Fermi kedze pri tomto TPD sa bude dat pouzit ako vykurovnie NED (nizkoenergetickych domov)
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:48:36
avatar
Mě spíš zajímá, jak moc úsporná bude v idle, většinu času jsem na netu...když bude mít lepší chlazení, tak nějaké TDP není problém. Navíc elektřina není zas tak drahá, je to jako si stěžovat na vysokou spotřebu ve Ferrari

EDIT: Vezmu cenu 5 Kč/kWh, ta karta za den průměrně tolik může odebírat, to za rok, dělá cca 1825 Kč i se slušnou rezervou, při stejném výpočtu nás méně výkonný HD5870 bude stát 1140 Kč, takže Fermi bude dražší o zhruba 700 korun ročně, nevím na jak dlouho si kdo pořizuje GPU, ale tu cenu to zvýší maximálně tak o 2 000, což při ceně karty cca 10 000 Kč, spíš víc je imho téměř zanedbatelný rozdíl.

EDIT2: Takových mínusů já se na nulu dostanu dřív než zumpar To mám za to, že moc píši, čím delší příspěvek, tím víc mínusů
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:21:01
avatar
proc kupovat ferrari kdyz jsou lepsi auta? jde jenom o styl a o vzhled ? nebo zkutecnou uzitecnost ?
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:27:05
avatar
Když má někdo prostě rád Ferrari (NVIDII), tak proč ho nutit do jiného auta (ATi) ?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to gamerhd 2010-01-08 17:45:10
avatar
Asi proto, že Ferrari nabízí něco jiného než ostatní auta - jiný design např., ale grafické karty se kupují hlavně podle parametrů čipu. Jakou roli u tebe hraje design karty ? Pokud nejseš magor tak ti stačí čistě dobré technické parametry a jakýkoliv průměrný design. Stručně řečeno - pokud někdo koupí auto podle designu tak je to omluvitelné více než když si někdo koupí nvidii "jen tak" ze zvyku. Ale tebe přece nikdo nedonutí - ty si fermi koupíš i kdyby žrala 500W.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:04:28
avatar
Tak třeba chci, aby karta hezky vypadala a do skříně se vešla:-)
A co 3D, PhysX, Eyefinity a další? To při koupi nerozhoduje?
A já se tedy u aut dívám na parametry, jestli si koupíš něco bez brzd, jen proto, že to hezky vypadá, je to tvoje věc, ale parametry by měli být to hlavní, pokud oboje jezdí, má ABS, klimatizaci, tak pak může rozhodovat vzhled, to samé u GPU, když to umí DX11, Tesellaci atd, tak pak se člověk může rozhodovat podle zbytečností, nebo žijeme v diktatuře, že jen jedny specifikace jsou ty správné?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:57:30
avatar
On připodobňoval výběr grafické karty k výběru automobilu a naznačil, že je normální si kupovat nvidii jen tak bez důvodu jenom proto, že to je nvidia. Aneb sympatie bez důvodu.
BTW - Každý auto co jde na trh musí splňovat nároky na brzdnou dráhu.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 01:37:25
avatar
presne takhle sem to myslel pripodobnoval sem to k autum kdyz to udelal i on, jinak pokud jsou nake chladice stejne vykone tak si koupim ten hezci pro me ;) to jen tak mimo... u me hraje u aut jako u grafik (cena,vykon,spotreba,kvalita vyroby), byt mam HD2600XT a u aut vyhrava Mercedes-Benz W124 2.5TD
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:31:07
avatar
To byl jen příklad a bylo to myšleno tak, že Ferrari-sportovní vůz=High-end karta, tedy že vysoký výkon znamená vysokou spotřebu. A oboje něco stojí, tak je nesmysl si to pořizovat, pokud na to nemám.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:50:10
avatar
lenze vysoky vykon sa nemusi rovnat vysoka spotreba o tom to je ze si mozes vybrat ( ked vykonovo porovnatelne karty budu mat rozdiel v spotrebe cca 30%, tak co si vyberies ? tu co zerie viac len zato ze to je "ferrari" ? )
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:17:11
avatar
Nemusí, ale nevšiml jsem si, že by superpočítače byly úspornější než notebooky...prostě vyšší výkon stojí víc energie, to je fyzika, bojovat se s tím nedá, může se zmenit architektura, výrobní proces, optimalizovat software, ale prostě výkonnější řešení budou vždy energeticky náročnější. Pokud tedy srovnáváme odpovídající si produkty. Může se to lišit mírně ale i kdyby měla nVidie TDP 300, tak to není dvojnásobek HD5870 a odpovídá HD5970, hroznému to žroutu energie, zvlášť po OC

EDIT: Když budou výkonově na tom stejně, tak tu úspornější, nejspíš, ale výkonnější a žravější Fermi (GTX380?) by mělo konkurovat spíš HD5970 a to má stejné TDP. Dokud nebudou nějaké spolehlivé a kompletní testy, tak nemá cenu se o tom nějak vážně hádat.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:21:51

Problem ale je, ze aj keby FERMI s TDP 300W porazilo HD5870 so 189W o 30%(ako sa hovori) tak by to bolo malo vzhladom na navysenie spotreby. To uz by sa fakt radsej oplatilo pockat si na MSI HD5870 Ligthting alebo rovno na HD5890. Dufam, ze to nebude az take zle. To by som si musel kupit ATI kartu. Brrrrrrrrr

PS: Tie posledne vety su vtip.
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:23:03
avatar
presne na to narazam
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:35:11
avatar
Problém je reálná spotřeba, TDP mě moc netrápí, stejně tak je pro mě důležitější spotřeba v idle, kde trávím víc času, bez detailních testů a znalosti výkonu se bavit o hypotetickém TDP 300W mi přijde divné, ale jo 50% spotřeby navíc za 30% výkonu není moc výhodných, ovšem mě zajímá spíš výkon (a cena) než spotřeba.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:46:22

Tiez ma zaujima hlavne vykon a cena. V podstate ak hram tak len cez vikend ked mam cas takze PC aj tak je vacsinu casu v idle takze pre mna bude smerodatna spotreba v 2D. Momentalne taham 8800GT + GT240 takze ak ich FERMI vyrazne neprebije v idle spotrebe tak to nevidim ako problem. Ak nebude za 600E. Tolko im urcite nedam.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:42:07

existuje zavislost mezi min TDP a max TDP a fakt nemuzes mit pri 300W TDP mit idle (min) TDP 30W - to je nesmysl - me spis prijde zazrak idle spotreby u 5770 a muzu ti rici ze jsem toho temer dosahl i u 4870 ale mato jiste neduhy ktere u 5XXX rady odstranili

FERMI ma bejt HIGHEND ne "EnergyGreen solution"....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 13:57:39
avatar
1) tdp nerika nic o realne spotrebe. gtx280 mela spotrebu v zatezi snad o 40-50W nizsi nez bylo jeji tdp.

2) mezi max a min spotrebou nemusi byt vubec zadna zavislost. v idle neni problem velkou cast jadra deaktivovat, stejne jak to umela g200
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:14:13

Jak to tak vypadá, budou muset majitelé Fermi karet ještě počítat náklady na dusík.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:49:39
avatar
Proč? HD5970 také běhá bez dusíku
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 10:40:19

5970 se ale normálně chladí vzduchem. Fermi evidentně nestačí ani voda
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:45:02

a dokonce bez vody a jsou tam dva cipy.... ty sis pekne nabehl Na fermi aby jsi mel akvarko s nejakou emulzi aby ti neshorela - jedna revize to moc nezmeni, sem zvedavej na ty vzduchovy chladice - k tomu budou prodavat spunty do usi
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:17:44

od 01.01.2010 nam klesla elektrika z 0,13 na 0,075€. Ani srnky netusia, dokedy ta cena vydrzi, ale ak by to bolo na stalo, tak aj fermi moze byt.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:52:28
avatar
Sposobenu stratu z prijmov si ta bolsevicka vlada vyberie na niecom inom, neboj. Blizia sa volby, komancovia podhodia vygumovanym drotarom par populistickych kosti a percenta su zabezpecene.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:33:43
avatar
doufam ze to nebude tak zly s fermi, jinak to vypada na vetsi prusvih nez byl hd2900, to tdp a prehrivani je fakt mazec teda, navic grafiky se podle sefa nVidie uz vyrabeji, tak to asi nijak nevylepsi....
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:43:24
avatar
tak tyhle "kartičky by měli nakoupit teplárny a kotelny, aby nás mohli dálkově vytápět ... je škoda nevyužít toho tepla
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:57:27
avatar
Cloud computing trochu inak?
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:59:06
avatar
Cloud heating
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:23:10
avatar
jj tak nejak,... v teplarne hafo tehle borcu a prenajimat vypocetni vykon,....
dostanou za stjnou vec zaplacene 2x
CZRaptor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:49:59
avatar
pěkný trapas když se snaži něco vychvalovat a spadne jim to
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 17:57:59
avatar
o tom by vedelo MS rozpravat
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:25:10
avatar
Jj, jen ze starsich rocniku vystav u nas
pohodlna preinstalace win95 na win 98 (nenabehlo ani jedno)
pripojeni tiskarny pres USB s moznosti tisku bey resrtu,,... takz ne,.... a mnoho mnoho dalsich
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:42:35

Murphy by mohl vykladat.... Kdy jindy to ma padnout nez na prezentacce.... Prezentujes odladenej Sharepoint u reditele v kanclu a klekne server.... Windows Server 2003, bezi v kuse dva roky a padl jednou, zrovna v ten spravnej cas.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:57:03
avatar
Zeroground, ty si vecny FERMI optimista . Tie grafiky im mozno "klekaju" pravidelne, tak ako turbanisti v Mekke.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:59:35

A mozna ne... Ty to nevis, ja to nevim, kazdopadne z toho vyvozovat zavery mi prijde predcasny....
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:16:15
avatar
Ber to s nadsazkou, ja si ta tak trochu kvoli FERMI doberam .
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 21:49:21

Kdyz na me nebudes kricet, jak je nvidia zla, tak si me dobiraj jak chces.... Ale jakmile mas svoji "kazatelskou" naladu, tak radsi davam ruce pryc...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 00:27:24
avatar
Co ja viem, ja nerad niekoho presviedcam, akurat ze to co robi Nvidia je tak do oci bijuce, ze som proste musel svoj nazor vyjadrit aj mozno trochu so zdvihnutym prstom . To, ze Nvidia na CES nepredviedla nic, co by aspon zdaleka pripominalo funkcnu hernu kartu novej generacie, povazujem za dostatocny dokaz toho, co tvrdim (a samozrejme co tvrdia aj mnohi iny) uz niekolko tyzdnov - FERMI karta je niekde na polceste vyvoja a na CES sa objavila len preto, zu proste musela. Ak niekto snad caka, ze si Nvidia schovava nejake tromfy na koniec vystavy, takemu cloveku uz niet pomoci. Zije v inom, imaginarnom svete .
Ego [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - EPIC FAIL! 2010-01-08 17:53:55

Abych se mohl vysmát všem nvidiotům, tak jsem se nakonec zaregistroval... Ahahahahhaaahahahahahahahaah LOLZ
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:20:44
avatar
...což nás těší...že ses zaregistroval
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:49:37

takovy namahy kvuli vysmani.....to se musi ocenit...:-)
Tokamak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:05:21
avatar
Provozovat to v lete v neklimatizovane mistnosti by mohl byt problem.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:07:56
avatar
Ono stačí v zimě ve vytápěné.
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:47:21

I v nevytápěné.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:53:45
avatar
A v létě by to mohli používat k vyhřívání sauny revma je revma
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:27:18

Reuma je nejlepší mastit opodeldokem...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 21:49:59

Koreny konopi, alpa....na reuma to nejlepsi...
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bububu 2010-01-08 18:05:45
avatar
Při pohledu ven na teploměr a sněhovou nadílku mě sere, že ty karty vyjdou nejdřív v březnu
XTad [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fermi 2010-01-08 18:24:34

nvidia fermi mi docela pripomina to vozitko v prezentaci
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:41:03
avatar
Že by nová nVidia 2900XT?
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:48:08

Myslím, že 2900XT bude mít míň much než Fermi.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:59:00
avatar
Až bude fermi tak bude. PR prezentace jsou k PRdu.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 18:59:49
avatar
Ach ano toho sem si vědom...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:05:32
avatar
Cim dalej tym viac sa utvrdzujem v presvedceni ktore mam uz par tyzdnov. Nie je to nic mensie ako to, ze Nvidia nemala vobec pripravene herne grafiky na druhu polovicu roku 2009 a mysleli si, ze ATI kartam budu opat konkurovat na maximalne limity nadopovanou radou GT200 a ze im to bude stacit. FERMI sice subezne pripravovali, ale mala vyjst az niekedy neskor tento rok. Kedze ale Radeony HD58xx nechali karty od Nvidie daleko za sebou, pristupili k zufalemu kroku urychlit vydanie FERMI grafik, na co bohuzial aj vdaka TSMC nebola najlepsie doba. Dokazov na takuto hypotezu je plno, proste to Nvidia nezvladla a nerozumiem ako mohli pocitat s nasadenim tri roky recyklovaneho jadra proti novej serii ATI, ked im dochadzal dych uz pri suboji s HD48xx. Apropo, stale som presvedceny o tom, a teraz uz na sto percent, ze to demo, co ten Nvidia odrbavac prezentoval spolocne s maketou FERMI (Ladies and gentlemen, this thing I am holding in my hand is - BULLSHIT), bezalo na nejakom SLI/Tri-SLI GTX 2xx.
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:37:12

Ono podle mě to nebyla až zase tak špatná doměnka, že ATi nikam neuteče a není kam spěchat, přeci jen řada HD5XXX je postavená na staré architektuře, zjevně vůbec nečekali takový mezigenerační nárust výkonu.
Jen ten tip Nvidii nevyšel, a násilné urychlování nasazení fermi může mít klidně za následek i TDP 300W. Ono s trochou štestí to bude jediná komplikace.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 00:32:45
avatar
S tym co si napisal samozrejme suhlasim. Je normalne ze veci sa nemusia vzdy darit a obcas sa nieco pokazi, mne vadila forma "prezentacie" FERMI, nic ine.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:52:49

jj souhlas na LZI mame politiky a ze se firmy zacinaj chovat jako politici me fakt SERE
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-11 09:19:52

Na lzi by jsme nemeli mit ani politiky(bohuzel co jineho ale cekat od dozivajici postbolsevicke generace), na lzi mame zakony, a pak se ruku v ruce umravni i firmy uvidis...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ta zahřívání je schválně 2010-01-08 19:19:39
avatar
Chtějí zrujnovat výrobce tepla a radiátorů, to je ideální domů taká grafika na takové to domácí ohřívání, však víme děcka, FERMI do každé domácnosti a nikdy nezmznete
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:51:37
avatar
No, ale aby ses pak pojistil proti požáru
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 19:38:16
avatar
Máme nového výrobcu nezávislého kúrenia. Kde sa hrabe Webasto a Eberspacher.
Máte ráno studené auto ? Nechajte si ho výkúriť.
Nová envydyja fermy.

P.S. Možnosť napájania aj z trolejbusového vedenia.

Dosť bolo srandy, sám som bol zdržanlivý na tému fermi s tým, že to predsa nemôže nVidia tak pos.ať
Stalo sa, história sa opakuje (Athlon vs P3/P4) len na inom poli, ostáva nám dúfať, že AMD nezneužije svoje momentálne postavenie a vzhľadom k menšiemu obsadeniu bude trh aj naďalej zaplavovať lacnými a výkonnými grafikami. (A že s HD6xxx nezaspia dobu ako tomu bolo s Conroe.)
Kael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:28:13
avatar
Hmm nová HD2900XT eště přidělat zelený plameny a vzhůru do prodeje! nVidia by se měla zamyslet, protože další trapas jak s GTX2xx si už nemůžou dovolit a takovouhle perdu už by nesneslo hodně výrobců... (už se těším na ATI ZOTAC )
a snimi i OEM výrobci protože todle nikdo kupovat nebude + ještě menší dostupnost než u RV870
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:36:11

Aky bol vlastne trapas s GTX2xx? Viaceri ste to uz spominali ale ja o ziadnom neviem...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:46:43
avatar
Taký, že high-endu (nVidia) dokázal slušne konkurovať mainstream (Ati).
Kael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:43:08
avatar
No zas tak velký nebyl ale výhodné se staly až za půl roku... dle mě = TRAPAS!
Moje 4850 drtila GTX260, která stála více než dvojnásobek
Giacomo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 21:21:08
avatar
technická - zas tak nevyladene ty ovladace nvidie pri zacatku gt2xx nebyly, ku 260tce byla/je vykonova konkurence az 4870--> a to plati dodnes, to nepocitam karty ati57xx
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 20:48:06
avatar
nemala sa nova seria volat TEFAL miesto TESLA??
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 21:14:34
avatar
A ešte tam mohli šupnuť to červené koliečko aby si vedel že si na správnej teplote.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 21:32:00

RRoD - Red Ring of Death
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 00:34:32
avatar
Tento styl humoru mi je blizky .
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 21:12:15
avatar
Páni mne je jedno ako dopadne fermi, ale prajem nvidii nech je tá karta najrýchlejšia. Ale všetci čo sa zaujímajú o IT tak sú skôr skeptický. Neverí tomu nikto. A na druhej strane si všetci nové radeony pochvalujú. Proste a jednoducho nič lepšie ako 5870 dnes nepotrebujete. Tá karta má super výkon, spotrebu, a najnovšoie technologie. V podstate je to karta, ktorá plní komfortné hranie aj pre náruživeho hráča v DX 11.
Bruder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 21:13:00

Hele panové Jak ATI tak Nvid.- neco vám napíši
Ohledně Fermi :
1) postřílet sodruhy z NV jsou jak bolševíci kecaj kecaj a kdenic tu nic (banany budou ale nevime kdy ale už prý rostou)
2)budu stavět ale misto kotle koupím 3Sli a budu vytápět celý dům už se těším na to teplo .
3)Čez bude mít radost heuréka konečně zase zvednou roční obrat a tržby (pan řídící bude mít prémie).
No a to je vše .
Ps : jsem míru milovný ale některé věci mě fak točí zvláště když někdo lže jak tiskne (NV)
KoHHHnA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 21:14:09
avatar
Omg já si doma topim nataktovanou HD4870, přetaktovanym Intelem E8500 a bohatě mi to stačí...hlavně pochybuji, že výkonem překonají karty ATI s nižší spotřebou (i když bych si to přál..konkurence musí bejt, navíc si už chci pořídit nějakej hologram projektor a ten bude potřebovat dost výkonu, ne? ).
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-11 09:26:37

U nV asi v rovnici zamenili parametr vykon a prikon...

Delam si srandu preju nV aby tuhle generaci zvladla ovsem zaroven ji preju aby prestala delat ze svych zakazniku a fanousku debily...
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 21:19:57
avatar
Wow přes 500W jen grafika? To bych bral ale jen s příslušenstvím na napojení sporáku a průtokového ohřívače Nejenže bych si zahrál ale u toho by se mi uvařila večeře a pak ohřála voda na mytí rukou Nevim co proti tomu lidi mají, taková multifunkční věc by šla na dračku
KoHHHnA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 21:32:53
avatar
Já proti tomu nic nemám....kdyby se při stavbě baráku počítalo s timhle typem topení, dokonce bych jásal
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 14:19:26
avatar
proc, pokud mas klasicky radiator tak ho vypojis z obvodu na kotel a pripojis na vodnika od kompu, ze slusnym cerpadlem by to mohlo v klidu fachat a diky vyzarovaci ploche to nebude potrebovat vetrak,...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-11 09:31:45

Jsou elegantnejsi zpusoby, napr. vzduchotechnika s rekuperaci, v zime rozvadi po baraku teplej vzduch a v lete studenej(holt v lete bude mirne vyssi spotreba klimatizace), ta rekuperace resi problem pridavnych spotrebicu jako jsou kamna, krb, PC atpdb., proste doda mene tepla ze sveho tepelneho zasobniku....
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 22:07:26
avatar
Fermi bude BOMBA !!!, moze sa stat ze niekomu aj buchne
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 23:41:21

Kde jsi proboha vyčetl 500W?
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 01:02:04
avatar
Pise sa to v clanku, je to len uvaha v pripade, ze by sa urobil sendvic z dvoch sucasnych FERMI grafik.
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 22:05:15

Stale nechapem co mate stymi certifikovanymi skrynkami a zdrojmi ? Je to uplne naprd, tak jak USB Flash disk for Win 7 Ready

Radsej by som privital ZAKLADNE DOSKY certifikovane pre SLI, 3x PCIe x16 sloty a kazdy vdialeny odseba na 2 metre (tolko zas nie, staci 2 sloty odseba)
A preco by TDP 300W nebolo mozne dostat do karty len cez PCIe slot a 8+6pin PCIe konektor ? Vezmite si ze HD5970 ma 295W, ma 6+8pin PCIe a to po pretatovani mala TDP cez 350W.

Ze sa im to zosypalo ? Skor by som sa zacudoval ,ze 3-way SLI ma hentaku ... ? WTF ? Kde su tie prezentacie nV kde im to na JEDNEJ karte sla 10x narocnejsia aplikacia ? Realita je vzdy odlisna, uvidime o mesiac ake info im dotedy uniknu.
Bruder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 22:28:29

Samozřejmě máš pravdu 3sli min 2 sloty od sebe aby jsi tam dal chlazení tekutým dusíkem a místo plošnych spojů na desce to budou muset výrobci MB taha dráty min půřezu 1,5 aby jim to nezhořelo. Bohužel jsou to magoří zachvíli vytáhnu startovací kable z auta abych moh zapnout pc. Jentak dál ATI i NV .
jo jen abychom nemuseli pc krmit přímo z hlavního rozvodu EL a s 32A pojistkama.
ČEST SOUDRUZI
Zrzavej chlup [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 22:36:23
avatar
Já myslim že všichni nepochopili NV, přestala dělat grafárny a začala vyrábět grafárny s tepelnym čerpadlem pro vytápění rodinejch domků, NV zaslouží potlesk její strategie je úžasná, hrajete a při tom topíte a nemusíte přikládat brikety do kotle. Rusáci zavřou plyn, ale všem pašákům s fermi bude hic že můžou sedět u kompla v trenclách
Bruder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 23:15:51

JOJO a ještě si můžou pustit saunu
F.low [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nechapu nVidii 2010-01-08 23:16:30
avatar
Někde jsem četl, že v nVidii pracovali na herní grafice s architekturou vycházející z dnešních G##, ale s DX11 a dalšíma vylepšeníma. Už jí měli skoro hotovou, ale pak zaměstnali nového šéfa vývoje, vyhodili tento návrh a začali pracovat na Fermi, která jim měla zaručit vyšší příjmy. Myslí, že jsem to četl tady. Opravdu to nechápu, proč vyhodit něco co už je skoro hotové, pro herní trh, je to levnější na výrobu a nahradit to něčím co ještě není ani na papíře a je to zaměřený na profesionální sféru.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:30:51
avatar
Tak na to je možno celkom jednoduchá odpoveď. Zamyslím sa...
Predstav si, že ešte v roku 2007 bola nVidia podľa časopisu Forbes vyhlásená za firmu roka, pod vedením Jen-Hsun Huanga.. všetko šlo podľa plánu, GeForce drtia konkurenciu, rekordné zisky.. Príde 2008 a niečo sa pokazí (všetci vieme čo to bolo).. No a v 2009, kedy by v takej úspešnej firme už dávno celé predstavenstvo očakávalo návrat na víťaznú cestu, sa stále nedarí otočiť kormidlo.
Potom sa kľudne mohlo stať, že sa jedného dňa pán Huang zobudil, zistil že mu žena zahýba, deti v škole prepadajú, titul Dr.h.c. ktorý dostal na Oregonskej univerzite bola len fraška.. a prišiel do roboty, kde sa ako naschvál s prvým stretol so šéfom vývoja.. ten sa naňho zle kukol a už to bolo.

Ale toto je len nepodstatná úvaha.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 16:43:47

NV podle mě měla už skoro připraveno něco jako GT200@40nm, než vyměnili šéfa vývoje.
Bruder [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-08 23:16:49

kurna tu fermi musim mit i kdyby na elek. nebylo
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 15:27:02

to si děláš srandu, nebo máš nějaké problémy?
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GPU 2010-01-08 23:56:36

Ľudia netrápte sa výberom GPU, aj tak vám ktorákoľvek nová grafika bude stačiť výkonom min. na 2 roky, pretože toľko môžu ešte brzdiť vývoj PC hier konzoly. Kým neprídu nové konzoly tak nám stačí aj priemerný hardware.

Inak za chvíľu bude ozaj treba PCI Express 3, pretože už na ďalšiu generáciu GPU nebude stačiť napájanie.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 15:27:53

to mluvíš k babičce ze Šumavy?? jinak nechápu, na koho je příspěvek zaměřen
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-11 20:53:02

omg veď všetci tu riešite aký bude mať výkon nová grafika od nvidie. Len som chcel povedať že je jedno či si chcete kúpiť nvidiu alebo ati, obydve budú mať značnú výkonovú rezervu aj do budúcnosti kôli konzolám ktoré brzdia vývoj grafiky v hrách. Vyberte si GPU ktorá bude mať najlepší pomer cena/výkon.
Matejcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 00:27:28

Nvidii preju at ma s ffermi uspech, ale s tim marketingem at jdou uz do hajzlu.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 08:33:08
avatar
tak každý je určite zvedavý na FERMi a určite by ho každý vítal s otvorenou náručou, keby ho ale nevyrábala tá firma plná žartov
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 10:50:37
avatar
tak to opravdu sedí, fermi jednou vyjde , o tom žádná jen je otázka, zda vychytají ty "muchy" okolo
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 12:06:59

no jestli vychytaji mouchy tak zadny FERMI nebude, protoze ta moucha je to FERMI a placacka co uz ji davno pohrbila se jmenuje PR odedeleni NVidie...
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:04:08
avatar
fermi sa nechiti...
a co sa tu pisalo o dostupnostui aty 58**,5970 tak su v pohode staci hladat a ceny tiez.. 5970od XFX za 520E je podla mna odpovedajuca cena 5870 dostupne 4druhy z 330-370E a 5850 230E+
Musite hladat a vediet kam pozret dostupnost je len hladat.
...lebo nema zmysel pre ludi
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 11:20:01
avatar
No spotřebu má teda slušnou
To abych zaved vodníka a připojil ho rovnou na topení baráku :-D
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lol xD 2010-01-09 11:45:00

hlavne ze kdyz mela nejaka karta od ati spotrebu 295W tak to bylo OK ... /sice nwm co to bylo za kartu ale byla to ati.. /
Gorlim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 13:22:35
avatar
ak narazas na 5970 tak to je dvojcipova a o dost vykonnejsia grafika

300W na jednocipovku je skratka vela
suchac500 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-09 15:35:23

nemuzes rict ze je vykonejsi... ;)
na trhu oficialne neni... nevis co s ni nvidia udela...
porovnavas neco co na trhu je..a neco co na trhu neni a este par mesicu nebude (predpokladam...)
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-11 09:38:39

Tak proc tu rozebiras prikon kdyz ho neni s cim porovnavat a provokujes tim druhe k reakcim? Jestli jsi reagoval na DDho tak to napis do nazvu komentare misto krasneho facinujiciho ale naprosto nicnerikajiciho "lol xD"...
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - vyrazit 2010-01-09 12:05:21

tak já být akcionář, tak tohle by byla poslední kapka.....všechny z vývoje a asi i z vedení vyrazit!
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-01-11 09:41:33

Take jsem zvedav, melo by to mit nejaky dozvuk v podobe alespon jednoho "obetniho beranka", nicmene je mozne ze to okecaji na zaklade presumpce neviny a stavajici vedeni bude tvrdit at je soudi az bude FERMI hotova a odladena do prodejni verze....
Uban [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ))) 2010-01-25 21:07:00

To uz bylo naprosto jasne uz delsi dobu, ze je nVidia v pr.eli...zaspali minimalne pul roku vyvoje a s Fermi toho moc nevytrhnou, a pokud jse jim ji opravdu podari uvesti na trh, tak ji ji koupi jenom obsolutni maniaci nVidie, ale rozumny clovek vi co je pro neho lepsi...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 630x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 422x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 920x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1184x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1507x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6