NVIDIA FERMI GTX 480 – oficiální foto, datum vydání zatím posunuto na 29.3.2010 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 18 March 2010
altPrezentace k novým grafikám NVIDIA už jsou mezi novináři a tak se těšíme z prvních úniků.

 

 

Nebudeme dlouze rozebírat co, bylo již řečeno. Jak jsem říkal již v říjnu loňského roku, FERMI se objeví skutečně až teď v březnu a dubnu. Konkrétně bylo opět posunuto datum uvedení a to ze 26.3. na 29.3., což je pondělí a je to pro vydání článků o FERMI samozřejmě zajímavější. Nicméně dostupnost karet bude až v Dubnu, a to prý od 6.4.2010. Co se bohužel nepotvrdilo, jsou má (nejen) očekávání výkonu – ještě v prosinci/Lednu jsme věřili na základě informací od výrobců a zainteresovaných lidí (včetně NVIDIA samotné), že FERMI by mohly skončit tak 25-30% nad HD 5870. V únoru už jsme ale tušili problém a objevily se nejen drby, ale také důkazy, že to s výkon GF100 není zdaleka tak růžové. No a teď krátce před vydáním (včera byla jedna větší předvydávací prezentace pro novináře), kdy už karty má dost lidí otestováno a výkon není už pro novináře tajemstvím. Dnes se tedy předoficiálně mluví o konečném výkonu GTX 470 pouze 5% nad HD 5850. O 5% by měla být výkonnější i GTX 480 nad HD 5870. Já vám už ten výkon naznačuji pár týdnů a říkal, jsem, že půjde hra od hry skutečně jen o jednotky než desítky % rozdílu. Navíc v současném souboji ovladačů to bude ještě více nepřehledné.

Také jsem říkal, že GTX 480 bude sice výkonově stačit jen na HD 5870 a možná dokonce ani nebude mít ve všech případech 512SP, ale spotřeba vám u této jednojádrové grafiky vyrazí dech. Objevily se uniklé obrázky z prezentace a můžete si prohlédnout referenční GTX 480 v plné parádě. V podstatě se jedná o potvrzení známých věcí.

Na to aby porazila ATI HD 5870 s jeho 330mm2 jádrem, 256bit sběrnicí, 1GB GDDR5 a TDP 186W, potřebuje GTX 480 jádro o téměř 530mm2, 384 bit sběrnici, 1,5GB GDDR5 a TDP téměř 300W! Má také sice tři výstupy (DVI, DVI, HDMI), ale Eyefinity se třemi LCD jedna grafika FERMI neumí. Abychom byly kompletní, tak GTX 470 bude mít 530mm jádro FERMI se 448SP, 320bit sběrnici a 1,2GB GDDR5 a to při TDP 225W, což vedle HD 5850 s TDP 151W při 5% výkonovém rozdílu nijak úchvlatně nevypadá. Navíc levnější HD 5850 se na výkon HD 5870 dá bez problémů dotaktovat a může jít i výše.

V nějak velký OC potenciál GTX 470/480 nedoufejte, karty mají TDP na téměř hranici toho, co jsou schopny jejich 2x6pin (GTX 470) a 6+8pin (GTX 480) konektory dodat. Navíc kdyby šly takty bez problémů u GF100 výše, tak je NVIDIA vysoké dala a nemusí se prát o pozice s parametrově mainstreamovými  a poměrně levnými HD 5850/5870. Slabě přetaktované OC verze se od některých výrobců představí a budou mít lehce přes 300W. Nejvýkonnější grafikou na světě zůstane s velkým přehledem Radeon HD 5970 s TDP 295W v základu a nové 4GB verze jeho výsadní pozici ještě vylepší. Dobrou zprávou je, že by FERMI grafiky mohly být i levnější, ale to budou i grafiky konkurence. Ne, žádné slevy se nechystají, to jen dolar a euro nabraly pro nás, nakupující dobrý směr a dolar je místo 19 korun už za 18,5 a euro místo 26 za 25,4, což se na těch několika stovkách v těchto měnách rozhodně na celkové české ceně podepíše. Jinak ale slevy ze strany výrobců zatím nehrozí …

Zdroj: Donaimhaber.com, DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmmm 2010-03-18 15:05:18
avatar
Tak jestli se tyto údaje potvrdí, tak jsou Fermi neprodejné, hlavně s ohledem na spotřebu 480 - 300W
No a jinak HD5850 už zase spadlo pod 4 999 Kč bez DPH, alespoň tedy v případě MSI
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 15:11:09

Pod 5000kč? Kde?

EDIT: Aha, bez DPH, zdálo se mi to dívné.
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 15:29:01
avatar
jj bez DPH, ta cena se projeví i v normál šopech asi jak doprodají stávající zboží, tak nové koupí už za new cenu a to pude pod těch 4 999 Kč bez DPH, zatím čerpám velkoobchodní cenu, kde už je to aktuální, holt dolar šel lehce dolů , jak správně informuje DD
Kael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 15:56:25
avatar
hmmm a navic MSI=sh*t
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 16:24:02
avatar
Tak to už dávno neplatí...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 17:25:26

Dříve byl ASUS taky značka a dnes mám už v PC podruhé reklamovanou desku. MSI nemohu komentovat. Nic od nich nemám. Ale měl jsem před lety a také to nebyl zázrak.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 17:57:54
avatar
deska co mám já prošla asi 3mi reklamacemi, tedy ještě za majitelství mým bratrem.... a co k tomu dodat? dle mě šecky reklamačky neoprávněné a i tak mu to radši vyměnili..
Tomasjerry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 11:32:59

Ja mam s MSI tiez zle skusenosti, ale iba s MOBO. Mal som od nich aj VGA a vsetko OK, ale doska mi odysla uz 3 razi .
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 12:49:27
avatar
naopak - MSI je aktuálně v deskách IMHO o dost lepší než Asus. MSI mohutně šláplo do pedálů a zapracovalo na kvalitě. Naopak Asus má poněkud problémy se stabilitou desek a BIOSy (což jsou spojené nádoby) - a začalo to s modely P45 a trvá to dodnes (tj. do "tisícovkových" socketů).

Vycházím ze vzorku cca 20PC co jsem na platformě Intel postavil. Jinak AMD platforma je vyrovnanější, tam je ale situace jasná, AMD čipset je v dnešní době o dost bezproblémovější a stabilnější (hlavně co se pamětí a sběrnic týká) - btw, kdo by to byl kdy řekl, že AMD bude mít dlouhodobě lepší "podvozky" než má Intel (to je IMHO rovněž výsledek tehdy "nesmyslného" nákupu ATI, který jsem už tehdy považoval za geniální, právě kvůli vynikajícím čipsetům)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 12:31:32

Ano, stejný problém. Měl jsem Asus grafiku na starém 10 let počítači - bez problém. Ale před rokem musel jsem reklamovat Asus Maxumus 38. Pořád problémy, mrznutí atd. Změnila se za 45 od Gigabyte a všechno je OK.
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 21:05:37

ale ked maju MSI afterburner a ponukaju 5970 o 100 lacnejsie tak co si zoberes ??? Sak cipy aj tak dodava ATI
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 18:31:50
avatar
S tím, že by byly Fermi neprodejné nesouhlasím - prodávat se budou skvěle díky markeringu nVidie.

Nicméně nezastírám, že by to bylo pro většínu nV fandů veliké sklamání..

Pokud to s tím výkonem dopadne tak jak píše DD, tak se určitě dočkáme výrazných slev z obou táborů nebo se nVidia bude obhajovat špatnou výrobou čipů a přestane Fermi vyrábět a bude se snažit v co nejkratší době uvést nástupce Fermi 2.

Nebo se dočkáme nějakého derivátu středního proudu..

No co za chvilku je to venku a já se těšim co Obr naslibuje a jak se testy budou lišit s těmi co tady bude dělat DD
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 12:27:53

Pokud někdo chce počítat přes grafiku na Linuxu, tak pro něj jsou neprodejné ATIny
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 12:50:07
avatar
a kolik takových lidí je?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-22 09:32:39
avatar
Moc ne.
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 15:09:30

Cituji:
nemusí se prát o pozice s parametrově mainstreamovými a poměrně levnými HD 5850/5870.
Poměrně levnými?
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 15:14:34
avatar
tak asi vzhledem k Fermi, keré budou dražší nebo to chceš poměřovat s GTX 285 kerá se cenou dotahuje na HD5870 ale výkonem hraje druhou ligu proti HD5850/HD5870 ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 15:14:41
avatar
ano ...ve srovnání s tím, co stály vždy podobné karty na podobných pozicicíh v minulosti - jsou HD 5800 levné. Pokud to chceš srovnávat s HD 4800 tak to nejde, HD 5800 jsou výrobně zhruba o těch 100 dolarů dražší než HD 4800 ;).
Phil [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 15:22:07

Ano, právě s řadou 4800 bych to srovnával. U ní se dalo použít výrazu 'poměrné levné'. Pokud dám za mainstream 8500Kč+ (5870), není to u mě poměrně levné. Max. bych řekl, že cena odpovídá výkonu.
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 15:28:18

omg kartu nemenis kazde 2 mesiace ale zhruba 2 roky ...
sak mainstream .. hlavny prud ved mozme zato ze nemame platy 2000 dolacov ako v USA ?? tam to maju kusek z vyplaty
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 17:26:43

HD5870 je mainstream? Sakra, to mám doma teda ultramegelow end (HD3650).
sushi232 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 23:14:45

jo, to máš kámo...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 18:17:51
avatar
v dobách x1900 a starších stála high endová karta BĚŽNĚ 20000, a to nebyly žádné extreme edice typu ASUS MARS. buď rád za to kolik stojí hd5800 teď.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 18:30:42
avatar
a hd 2900xt stala 10 000,--, taky high end, aspon pro ATi, casy se holt meni.
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 21:17:49
avatar
omg, v dobách 4800 byl dolar i za necelejch 15 Kč, tak se příště zamysli, než zas něco plácneš
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 23:01:24
avatar
Nemužeš srovnávat cenu v korunách. Před pěti lety byl dolar kolem 25,- , před rokem 15,- a ted 18,5. Když budeš brát vga za 350 USD, tak před pěti lety stála 8750,- před rokem 5250,- a dnes 6475,- a to byly i dražší grafiky
PS: loňský rok byl výjmečný (cenově), to se v dohledné době opakovat nebude, bohužel
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 14:52:55
avatar
proc jsou vyrobne drassi? Maji prece lepsi vyrobni proces. A uz kolikrat si tady psal u intelu ze lepsi vyrobni proces = mensi vyrobni naklady.

Nebo z nas tahaji penize a porad se vymlouvaji na nevyteznost. A kdyz uz nvidia jde na trh s novyma GK tak vyteznost musi byt lepsi. Ovsem ceny u AMD nejak nepadaji
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 15:32:42
avatar
40bn TSMC je bohuže asi o 10% dražší než 55nm, výhodou je vyšší počet tranzistorů na mm2, bohužel není to bez problémů a velké čipy se tím skoro nedají vyrobit ... proto má NV GF100 půl roku zpoždění a bude problémové ...

Gražší je GTX 470-480 už jen proto, že jádro má o 200mm větší plochu než RV870 větší plocha, vyšší cena a navrh ještě horší výtěžnost, samotnégrafikymají větší- dražší sběrnici sloýitější vícevrstvé PCB a více paměti i když pomalejší než ATI ...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-22 09:36:10
avatar
No. Poměrně levná by pro mě byla HD 5850 za 5000Kč s DPH. To bych do ní šel hned. Zatím mě nic neláká přesedlat z HD 4850 na 5850.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 15:18:18
avatar
A OBR tomu pořád nevěří a píše jak 300W je nereálných,to že lže všem kolem se nedivím, ale nechápu proč ještě lže sám sobě, nebo si snad myslí ze 480 bude mít spotřebu 200W
Jano952 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 15:20:21

pozname ... zase budu vypravat a potom mazat ...
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 15:29:01
avatar
To jsou zase problémy kvůli pár wattům navíc, to je jak řešit spotřebu u sportovních aut, akorát tam ji nikdo neřeší, ani výrobci ani zákazníci. Navíc je to stejnak jenom v loadu, a to by mě zajímalo čistě statisticky, kolik % času, který je počítač zapnutý jede opravdu na 100%. A přitom, když si dáte 3 27" monitory do eyefinity, tak ty vám sežerou dobrejch 300-400W a to za celou dobu provozu počítače, takže v reálu se vám do uctu za elektriku grafická karta moc nepodepíše i kdyby žrala kilowattku ;)
biker00x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 18:10:31

Řešit spotřebu má podle mě cenu, protože kartu je potřeba napájet a chladit, tady nejde o spotřebovaný proud, to je opravdu většině lidí putna, ale jde o to, že kartu je třeba napájet a chladit. A když budu s proudem na hranici, co snese deska, resp. napájení, už tu kartu nemám šanci přetaktovat.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 18:37:56
avatar
Tak to už snad je na výrobci karty samotné, jak moc naddimenzuje napájení, ty karty zase nejsou nijak přehnaně velký, aby nebylo napájecí kaskádu kam rozšířit, stejně tak s napájením, pokud máš těch pár pětikorun na highend kartu, tak si k tomu nekoupíš zdroj od EC, a stejně tak chlazení, to taky záleží jen na výrobci, kolik mědi na to obětuje, pamatuji doby, kdy bylo běžné k extrémním edicím přidávat vodní chlazení, a nikdo nic nenamítal. Ačkoli je pravda, že doba již pokročila, s počítačů je spotřební zboží, a jakmile něco stojí vic jak 10k, tak lidi neobyčejně nadávají, tak si nemůžou výrobci už běžně tyhle fičurky dovolit...
sushi232 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 23:28:56

to je sice hezký, ale když už ses bavil o těch 27" Eyefinity monitorech, tak já si dovolim podotknout, že ATIna stačí na Eyefinity jedna(pokud to hezky utáhne...berme tedy v potaz onu HD 5970, která má výkon skoro jako dvě GTX470ky a spotřebu necelých 300W) , kdežto karty od "zelených" jsou potřeba na takovouhle vymakanost jako 3 monitory rovnou dvě!!! když si tedy vezmeme v potaz, že jedna 470ka žere asi 225w, tak při zapojení té namakané 27" trojky nám jenom karty od nVidie sežerou tolik, co celej komp s HD 5970kou a výkon je přitom srovnatelnej...a žádný výmluvy ohledně PhysX nebo 3D Vision nefungujou protože tady ATI nehorázně stírá nVidii s jejich otevřeností k výrobcům a nechá je aby mezi sebou sváděli konkurenční boj...a pak tu máme ten známý Bullet, který je více než jen konkurence PhysX a navíc je co? Open-Source...
PS: Sakra, zase se mi nepovedlo udržet si neutrální a objektivní postoj...proč asi?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 13:05:05

Ktovie ake budu plany s Buletom do buducnosti. Keby mal ale vyrazne ohrozovat PhysX, pochybujem, ze by sa mu od NV dostavalo takej podpory ako ma teraz. Mozno si NVIDIA tak s PhysX-om veri, ze jej to nevadi...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-22 09:59:13
avatar
No jo. Třeba v mém případě si k mému zdroji můžu dovolit koupit ještě bez problémů HD 5850 s velkou rezervou, kdybych měl aspoň jeden 8pin PCIe konektor, tak i HD 5870, ale GTX 470 už by to bylo těsně, takže OC by už nepřipadalo v úvahu) a GTX 480 vůbec.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 12:54:47
avatar
ono to je relativní - řešit spotřebu 25W vs. 50W asi nikdo nebude. Ale řešit spotřebu 280W vs. 300W (kdy už opravdu záleží na každém wattu, zda PC bude stabilní či ne a zda to utáhne napájení desky a daný zdroj, který má svůj výkon většinou rozeskládaný do několika 12V větví(čest výjimkám)) už smysl IMHO má.

Jinak dneska už monitory přecházejí na LED podsvícení..
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 12:58:31
avatar
Rozdil 280 nebo 300 bych neresil....to je prakticky stejne. Zdroj musi byt stejne naddimenzovany. Ty LED diody se stavaji dobrym marketingem...je to mozny pokrok, ale bacha na kvalitu samotneho podsviceni - ne vzdy je to tak rovnomerne, jak by si kazdy predstavoval, ale na to trpi i trubicove podsvicovane a to castokrat jeste mnohem vice.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 13:44:33
avatar
v nových Dell noteboocích E-řady jsou LEDky snad už téměř výhradně a rozhodně to není na škodu.. Všechno to je jen v kvalitě provedení a meteriálu.

A rovněž nesouhlasím s těmi 300W. Každý systém našponovaný na své hranice výkonu má daleko vyšší tendenci k tomu, aby nefungoval tak jak má. PC sestava je dynamický systém, kde odběr proudu kolísá podle zatížení komponent, což v nepříznivé konstelaci vede k potenciálním potížím i u "předimenzovaných" PSU. A to nemluvím o procesu stárnutí, který dokáže i z výkonného PSU za 2-3 roky udělat pěknou "šlupku", co nic nevydrží.
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 15:39:52
avatar
suhlasim ked si niekto moze dovolit kupit taku grafiku tak ho vobec nezaujimaju nejake watty aj keby zrala 500W no a co? Kupujes ferrari a zaujimas sa o spotrebu??? Kto si moze dovolit take auto a platit poistku par stoviek € ho nezabije na benzine to iste je pri grafikach to je uplne to posledne co by ma zaujimalo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 15:43:49
avatar
toje pravda, ale proč by si kupovat GTX 480 když může mít o dost výkonější HD 5970 nebo rovnou dvě HD 5970 a třeba ARES ;)
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 16:01:53
avatar
no napriklad preto aby mu fical i-ray cez cudu
ch4ser [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 18:13:39

Třeba kvůli HD videu a CUDA. To tě ještě nikdy nenapadlo DD...
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 20:13:04
avatar
kedze ATI nema cudu tak je to blbost vies?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 20:49:03
avatar
ATI taky umíHD video a máSTREAM, které nemá NVIDIA ;)
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 21:07:45

co sa tyka technologii , tak by si nemusel byt optimista , cuda je proste lepsia , no ale ATI proste muselo mat nieaku odpoved na konkurenciu ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 22:34:54
avatar
CUDA je lepší? všechny běžně používané aplikace, které využívají GPGPU fungují na oobou grafikách. CUDA nemá samostaně budoucnost, stejně jako STREAM, obojí je název pro to samé a to je GPGPU prostředí - jediné dva standardy na tomto poli jsou OpenCL a DirectCompute - to musí a podporují obě firmy a rozhoduje pak výpočetní výkon (nebo by měl) a v to případě je ATI výrazně rychlejší ...

Opravdu by to chtělo ubrat toho nadšení pro nestadnardizované CUDA a zaměřit se na to, co budoucnost má ... Ano NVIDIA má s CUDA náskok, ale pokud se začne používat stadanrdů GPGPU, nebude to hrát roli. Stadanrd bude standard a hrát roli bude výpočetní výkon ...
Derryk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 08:13:10

"všechny běžně používané aplikace, které využívají GPGPU fungují na oobou grafikách."

Tak to je super. Ani jsem nevěděl, že Badaboom už jede pod ATInama. Že mi ti šmejdi ani nedali vědět, když už jsem si to koupil. . Na řadě 5xx0 to musí být hukot. Už na 9800GTX+ nVidii to do H264 běželo cca 1.5x rychleji než realtime. I filtry přes GPU v TMPGEnc občas ušetří dost času (i když bohužel ne vždy). Tak teď už jen se obout do ovladačů pro Linux ať můžu upgradovat. Photoshop mne sice kvůli ceně nebere, ale je fajn, že GPU akcelerace běží na obou značkách. Snad se díky tomu dostane de levnějších programů a ideálně i do Gimpu.

EDIT: Tak ani Badaboom a ani TMGEnc na ATI přes GPU nejedou. Photoshop jsem nezjišťoval. Které aplikace jsou podle tebe "všechny běžně používané"? Folding@home ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 13:32:06
avatar
Badaboom není běžná aplikace vytvořená třetí stranou ...

Myslel jsem aplikace od Cyberlinku, Adobe atd .... prostě aplikacekterou vytvářejí nezávislé firmy tak aby jeli všem a ne že si u nich někdo zaplatí aby jely na jeho HW ....
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 14:57:03
avatar
a ADOBE nebo CYBERLINK nejsou treti strany? A tyhle dve urcite nejsou nezavisle
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 15:35:42
avatar
to právě jsou nezávyslé a jsou to třetí strana!
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-22 10:13:00
avatar
Tak rozhodně od Adobe je úplně jedno jestli máš nVidia nebo ATI. Jede to přes GPU u obou. Jen je problém v tom, že jedno bylo naprogramováno přes CUDA a druhé přes ATI Stream a tudíž to musí prakticky programovat dvakrát. Přes DirectCompute nebo OpenCL by to už stačilo programovat jen jednou na obě značky. To bych řekl, že to tak v budoucnu už bude.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 13:12:19

Ano je pravda, ze nejlepsie by bolo pouzivat technologie alebo frameworky fungujuce na kartach oboch vyrobcov grafickych cipov. Ale aj tak pochybujem, ze CUDA bude aspon v najblizsom obdobi ohrozovana OpenCL. V podstate je otazne ci tu je nejaka hrozba. Kedze za OpenCL stoji Khronos a sef Khronosu je zaroven viceprezidentom NVIDIe. Tym padom sa NV bude vediet vzdy vcas prisposobit zmenam, ktore nas v ramci vyvoja cakaju. A urcite si nebudu zabijat svoje vlastne technologie...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 16:00:45
avatar
Tak na tie spotreby som veľmi zvedavý. Aj na vykony.
Tie percenta prezentované v clanku vyzeraju fakt hrozivo zle. Kazdopadne vsetko bude jasne až pri finalnych testoch. Som fakt zvedavy.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 17:28:23

Já myslím, že už je to jasný teď.
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 15:57:27
avatar
inak uz si sa nejak prestal vyjadrovat o tom ze ich ma byt len 5000 pre cely svet. predtym si to pripominal v kazdom clanku a zrazu nic. preco? zistil si ze to nebude pravda? a uz vela veci si pisal o vykone a pride mi to ako strely naslepo. cize pokial to nemas ako dokazat je zbytocne to stale dokola pisat.
mylil si sa uz vo vela veciach. cena, dostupnost. pozor aby si sa nepomylil s vykonom DD
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 01:07:10
avatar
Cena a dostupnost? Nepozname ani jedno, ked bude FERMI v obchode bezne dostupna za menej ako 8500,- CZK ako pise traposko na OBRovskom blogu, potom mozes hovorit ze DD sa mylil.
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 11:18:58
avatar
ceny 349$ , 499$
pozri si ake nezmyselne ceny stale dokola omielal DD.
dalej pisal ze dostupnost bude 5000ks pre cely svet. dalsia kravina. s dostupnostou na tom bude lepsie ako 5870 v cas vydania. DD sa proste zas len mylil a zas si nepriznal chybu a ani sa za mylne informacie neomluvil ako minule pisal.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 16:03:56
avatar
Nechapes to co napisal? Ved to je jasne, si jak male decko clovece. Za ceny, za ktore mali byt FERMI povodne predavane by boli nepredajne, kedze vykon bude podla vsetkeho naozaj +/- HD5850/HD5870. Je len logicke, ze ak chce Nvidia karty predat, musi cenu znizit a to aj za cenu ze ich bude dotovat. Preco ho obvinujes ked ty ani nemas sajnu odkial a od koho on ma informacie? Tak sa tie informacie zmenili, no boze. Obermaier uvadzal ze vykon bude 30% nad HD 5870 a 5% pod HD 5970, teraz bude rad, ak sa vobec vykonovo udrzia v hladinach ATI mainstreamu. Nvidia ma obrovske tazkosti vyrobit tie cipy, preco si myslis ze na tom budu lepsie ako ATI, obidve firmy maju zakazky u TSMC, je len logicke ze budu mat rovnake problemy. Fakt tu len zasieras diskusiu, uz ta mal DD davno zabanovat, sa divim ze ma taku trpezlivost. Keby si nieco povedal k veci, ale este ani cena ani dostupnost niesu zname.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 16:18:29

Co sa tyka cien bola chyba ze sa DD odvolaval na Sabre PC. Uz len to, ze sa nezhodovali parametre uvadzane pri ponukanych kartach tento web velmi doveryhodnym nerobilo. Samotna NV poprela pravdivost tychto cien a celkovo vsetky pokusy o predpredaje jej kariet co DD opat spochybnil a stale tvrdil to svoje. Nakoniec sa jeho ceny nepotvrdili, ale to zasa nahrava k tvrdeniam, ze tie karty nie su take vykonne ako sa ocakavalo. Inak by stali urcite viac. Celkovo budeme mudrejsi az po finalnych testoch predavanych kariet. Zatial by som to uz nechal tak.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 16:44:12
avatar
Tak mu to odpust, proste sa spoliehal na svoje zdroje a tie sa mozu mylit tiez. Toto je typicky folklor pred uvedenim novych kariet - spekuluje sa, zamerne sa zahmlieva a manipuluje, menia sa uz vyslovene specifikacie a podobne. Prve odhady cien vychadzali z nadsadenych udajov o vykone FERMI. Robite z toho tragediu. Sa pozri na PCT, tam Obermaier pisal o 100% zarucenych informaciach uz pred koncom minuleho roku a ako sa veci maju teraz? Vsetko nasvedcuje tomu, ze vykon a prevadzkove vlastnosti FERMI budu tragicke v porovnani s prehnanymi ocakavaniami a cena bude primerana tymto parametrom, aby sa karty vobec predali. Som naozaj zvedavy ako sa budete obhajovat ked FERMI bude tym, cim podla indicii vyzera ze bude - totalnym prepadakom. A to sa este modlite aby tu kartu naozaj uviedli v ten datum o ktorom sa hovori.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 17:05:46

Tragediu by nikto z toho nerobil keby sa DD za tie ceny na diskusiach nebil. Ale kaslat na to. Co sa tyka obra tak ten pise uplne ine informacie ako sa nachadzaju tu a je jasne ze niekto zavadza. Bud DD alebo Obr sa bude musiet citit velmi trapne ked budeme mat konecne po testoch a budeme vediet pravdu.

Citace:
Som naozaj zvedavy ako sa budete obhajovat ked FERMI bude tym, cim podla indicii vyzera ze bude - totalnym prepadakom.


Preco sa mam napriklad ja obhajovat ak to tak aj bude. Ja som vzdy pisal iba v duchu, ze dufam, ze sa Fermi podari. Nikde som sa nebil, ze to tak musi byt. Ak som sa do niecoho obuval, tak to byvalo podanie v akom to, co bolo o NV pisane, vyznievalo. Mozno sa niektorym tu dobre cita o tom aka je NV strasne zla. To ma nezaujima. Toto je ale na dlhsiu debatu.
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 17:16:48
avatar
trapne sa budu citit obaja, lebo kazdy sa bude mylit v istych veciach. 100% pravdu nema ani jeden. ono by to chcelo nezaujateho redaktora. nie cerveneho DD a zeleneho obra.
a presne o toto ide. ze DD sa za tie ceny v diskusiach bil a ludi co tvrdili opak alebo spochybnovali jeho tvrdena nazyval nvidioty, naivkami a tak podobne. pastol by som citaciu ale prispevky upozornujuceho na vymyslene ceny sabrepc boli zahadne zmazane.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 19:22:07
avatar
ale ja sem mu rikal kolikrat, ze ty ceny nemuzou byt realne a ze finalni cenu urci az trh tak, aby ta karta byla konkurenceschopna. takle to bylo vzdycky (viz treba slevy gtx2xx po vydani radeonu 48xx) a kazdymu trochu rozumnymu cloveku je snad jasne, ze to tak musi byt. a navic nvidia pak sama vydala prohlaseni ve smyslu ze predprodeje jsou nelegitimni a zadne ceny nebyly zverejneny, coz si DD spatne prelozil a pak prezentoval jako ze ceny jsou spravne...komentare informujici o jeho spatnem prekladu pak ignoroval nebo nektere smazal. tohle tim ze se pry jeho zdroje mylili nijak neobhajis, navic ty zdroje tady byly prezentovany jako ddworld.cz
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 16:58:04
avatar
TSMC mali problemy nazaciatku vyroby. ocakvas ze budu mat so 40nm problemy navzdy? obzvlast ked sa v nedavnej dobjavili clanky ze TSMC problemy so 40nm vyrobou vyriesili.
odkial mal DD ceny. zo sabrePC. a ja som mu vtedy pisal ze to je nezmysel ze nvidia nemoze predavat za hentake ceny, ze by nemala ako konkurovat ati atd. vtydy mi prispevok zmazal. dovod neviem dodnes. ludi nezaujima ci si nvidia dotuje karty. ludi zaujima kolko svojoch penazi za nu daju a odzaciatku bolo jasne ze hentaka cena co tu DD omielal je totalny nezmysel.

a s tou cenou sa s tebou vsadim ze to bude tych 349$, 499$.
a taktiez sa s tebou mozem vsadit ze jeho spominanych 5000ks pre cely svet je dalsi nezmysel.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 17:15:28
avatar
Clanky o vyriesenych problemoch vyroby u TSMC sa objavili niekolkokrat a neboli pravdive. TSMC problemy nevyriesilo, to ze sa mierne zvysila dostupnost ATI kariet nesuvisi s vyriesenim problemov ale len s tym, ze otvorili viacej vyrobnych liniek. Jednoduche vysvetlenie.
Ceny FERMI sa odvijali od vtedy spekulovanych vykonov kariet, ktore sa medzicasom zmenili a tomu sa prisposobila aj cena dnes. To, ze si ty vtedy tvrdil, ze ceny su nerealne, bola len spekulacia tak isto ako aj spekulativne ceny FERMI na SabrePC. Ked budu karty v predajniach a bezne dostupne, mozeme sa bavit. Vysoke ceny kariet od Nvidie nezmysel nie su, sa pozri za ake peniaze sa este stale predava GTX 285, nebol ziadny dovod mysliet si, ze by Nvidia karty predavala lacno. A to ze bude Nvidia FERMI dotovat mozno teba nezaujima, mna ale ano, lebo to vypoveda mnohe veci o pozadi a skutocnostiach.
Cena 349 a 499 realna byt moze, takisto 5000 ks pre cely svet vyzera byt nerealne cislo - ale to naisto nevies ani ty ani ja.
RadX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 17:20:26
avatar
len DD vsetky svoje domnenky prezentoval ako iste fakty.
ja som sa o vykone nevyjadroval lebo neverim ziadnym tym "REAL" testom co koluju po nete.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 16:02:17
avatar
RADIATOR
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-03-18 16:35:45
avatar
V zimě zahřeje, v létě si na ní můžeme smažit pokrmy

dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 21:08:18

Vajicka na NVIDIA
sushi232 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 00:15:13

hmm...vůně grilovaného kuřete při zahradním FERMI barbecue...to by bylo něco
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 17:39:30
avatar
...ovšem faktem je, že půjdou na dračku...
Protože NVIDIA (a Apple) prodají cokoliv, i kdyby to byla sebevětší cypovina...
Znáte to: "Dobrý den, já bych chtěl tu... jak se to, no džýforcku, na hry a dejte mi tu největší, ať už to stojí za to. Máňa se v tom vyzná, uklízí v tej Alze a říkala že velikost džýforcky je směroplatná...!"

EDIT: rozchodil jsem 100Hz, resp. rozhodil až do sklepa... Koupil jsem si 24" LCD. Už su starý na to trávit noci rozcházením něčeho, co má fungovat samo od sebe... LCD jsem vzal takovou plečku, ale jsem VELMI příjemně překvapen kde se dnešní i neznačková TNka pozorovacími úhly, rovnoměrností podsvícení a možnostmi nastavení pohybují. Samozřejmě s IPSkama kterými jsem "obklopen" v práci se to moc srovnávat nedá, hlavně barevným podáním, ale za ty čtyři a půl litru je to sakra hodně muziky!!!
A 22" CRT NEC půjde na aukro. Ještě někomu poslouží... :-)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 17:04:08
avatar
Ty seš zlý . Apple je mnohem horší než nvidia - ta si svůj úspěch zasloužila víc. Dokud neuvidím reálnou cenu, spotřebu a výkon tak se budu radovat, že konečně něco new od zelených co překoná stará GTXka. Kupci budou nejenom zelení zaslepenci. No máš dobrou náladu tak si asi 100 Hz rozchodil, nebo ne ?
Dyžtak dej jen Edit ať nezasíráme diskuze offtopicem.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 19:18:48

No počkejte, holoto zpovykaná, až si pořídím ten Mac. To vám teprve ukážu, co to je Apple-fan, budete vidět...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 10:26:57
avatar
Teď mám v práci nové xeonové Pročko... S raidem a podobnýma cypovinama za jářku osumdesát. A je fakt "zážitek" pozorovat osum COU teploměrů jak v zátěži vyskakuje nejčastěji jen jeden a ostatní se flákají... No nekup to... :-)
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 20:17:50

Hmmm, to se někdo má...
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 17:44:11
avatar
NVIDIA alespoň něco navíc oproti AMD nabízí, já vím, že ne všichni to rádi slyší, ale NVIDIA je softwareová firma a podpora 3D i ve starších hrách, PhysX, nejspíš i přehrávání videa (nově ve 3D) spoustu lidí přesvědčí.
Spoustu lam, tedy lidí, přesvedčí samotné GeForce, ale ti si jsou schopni koupit radši GT340 než GTX275.
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 19:31:51
avatar
uz aj v mojom okoli - a to zijem na dedine, vela ludi hra s ATI 58xx na troch monitoroch.. periferne videnie je viac oku po voli ako 3D okuliare!
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 21:09:35

urcite bude taka moznost u nvdie ako EYEFINITY , proste je to bomba , a nvidia nemoze byt pozadu
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 21:47:18
avatar
maju nieco take.. ale maximalne na 2 monitoroch na jednu kartu.. ked chces viac, musis ist do SLI.. a potom mas aj prirucny gril z case! a to zas nemusim!!! platit za dve karty, co mi da ATI v jednej!
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 12:59:00
avatar
jj, levné TN panely jsou "na doma" pro většinu lidí naprosto postačující.

No a stádo bude kupovat (i grafiky) vždycky podle ostatních ovcí..
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 16:57:44
avatar
Vysly oficialni specifikace Fermi:

GeForce GTX 480 : 512 SP, 384-bit, 295W TDP, US$499
GeForce GTX 470 : 448 SP, 320-bit, 225W TDP, US$349

link: http://vr-zone.com/articles/nvidia-geforce-gtx-480-final-specs--pricing-revealed/8635.html?TB_iframe=true&height=650&width=850
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 11:58:51

Je zajímavé, že už tu stránku změnili, ceny zůstali stejné, ale SP šli u 480 na těch 480, s tím, že TDP na 250 ... Takže to asi nebudou ´plně finální informace, snad nebudou muset upravovat i tu cenu.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 17:58:38

Cena GTX470 je dobra. Vykon, ak sa potvrdi tak ako je v clanku, zasa zalostny. Radsej si pockam na realne testy. Potom budem robit zavery.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 13:03:07
avatar
ale co se divíš? Pokud jsou výkonově srovnatelné s konkurencí, tak je MUSÍ prodávat za podobnou cenu - pokud je tedy chtějí prodávat.

Já to vidím tak, že ty karty budou v e-shopech klasicky "na objednávku", "nedostupné", "termín neznámý" atp. - tedy pokud o ně vůbec bude větší zájem, protože ty provozní parametry jsou fakt otřesné.
Dadakk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pls 2010-03-18 18:33:04
avatar
pls radu. pobezi hd5970 na starsi desce Gigabite 965p-ds4 rev 2? Mam v tom quad core a mam prebytecny 3x22"LCD. a bojim se ze hd5870 to nebude zvladat. Tim myslim novejsi hry. jako je treba Metro atd. diky za odpoved

pripadne kdyz pobezi, tak jakou znacku by jste u ty 5970 preferovali
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 18:37:03
avatar
ano mala by
Ma certifikaciu CROSSFIRE , tak nevidim problem.
Ved kup grafiku , vyskusaj a ked nepojde , tak im ju vrat
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 21:10:58

tam nejde o certifikaciu , ked je to 2 jadrova grafika , skor by som sa pozera ci je x16 2.0 a ze ci ma dost Watt
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 21:54:50
avatar
grafika moze mat specifikaciu aj x16 10.0 , stale je to kompatibilne. ( akurat mas mensiu rychlost zbernice - doska ma iba 1.0 pripaadne 1.1 )
A ak nevies tak HD 5970 je crossfire.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dadakk 2010-03-18 18:40:27
avatar
"pripadne kdyz pobezi, tak jakou znacku by jste u ty 5970 preferovali"

Jedině ATI
Dadakk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 19:30:32
avatar
ha to je mi jasny, me jde spis jestli Asus, Sapphire nebo Powercolor atd.
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 20:03:30
avatar
Jelikož mám Sapphire HD 4870 Vapor-X tak se přidávám taky k Sapphire
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 21:48:26
avatar
SAPPHIRE Vapor-X

EDIT neskor: nevsimol som ze chce 5970
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 20:02:20
avatar
jasne ze Ati
A zo znaciek - PowerColor HD5970 ) dostanes aj DIRT2

nanuq -- HD 5970 nema chladenie VAPOR chamber
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 22:28:18

Minimalne u HD 5870 nehra verzia zbernice stale ziadnu rolu. Na tomshardware som kedysi videl na to test. Vyzera to tak, ze hranica PCIe x16 1.1 resp. 1.0 este nebola dosiahnuta. Otazne je ako je to s HD5970. Ale velke straty tam podla mna nebudu.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 18:39:59
avatar
no tak to je sklamaní ještě větší než u předchozí generace, když byla konkurence mezi hd4870 a gtx260 , teď je to souboj mezi gtx470 a hd5850 a gtx480 a hd5870
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 18:48:03
avatar
Tak uz se pomalu blizi den "D". Snad se konecne nekomu otevrou oci po testech apod.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 20:10:06
avatar
No někomu se třeba i zavřou pokud nevyjdou jejich cenově optimistické předpovědi .
tienovlas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-18 20:52:31

No čo Nvidia bude hrať druhé husle.Tak dúfam že investuje viac do nových technológií ako do klamstiev a antireklám. Nvidia sa doťahuje a je sranda že o 5970 ani necekne ,ako by tá karta neexistovala.A je jasné že Fermi sendviče v najbližšej dobe neplánuje.Takže sa karta obrátila a je to len dobré pre ďalší vývoj a hlavne pre nás zákazníkov.Bez konkurencie by sme len ticho závideli a snívali o grafikách za 20 litrov.
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 01:50:49
avatar
Stejně jsem si jistej, že to bude parádní pecka. Dokonce to bude taková rána až Huang chytne druhou o stůl.
rmw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotřeba 2010-03-19 08:09:29
avatar
Já měl procesor Q6600 a grafiku 4870X2 celý počítač měl spotřebu kulatých 500W, takže oněch 300W me snad nerozhodí

P.S.:
Jen aby na pozadí tohoto humbuku se nVidia nevytasila s tím, že čip lze používat jako samostatný procesor, nebo přijde s vlastním procesorem ;)
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 08:43:02

na vlastny cpu nvidia nema.. vyvoj stoji neskutocne prachy.. VIA uz ma nieco za sebou a zeby nejako ohrozovala AMD alebo dokonca intel?

jedine mozno zahodit x86 architekturu (tu len v pripade potreby emulovat) a prist s niecim super novym..
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 13:06:39
avatar
to už tady bylo (dokonce několikrát v různých mutacích), jmenovalo se to např. Intel Itanium, Transmeta Crusoe apod. a vždy to bylo zadupáno překotným vývojem x86 platformy do země..
Ryccardo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - výrobní proces 2010-03-19 09:15:04
avatar
Jen čistě teoreticky. Kdy plánuje TSMC nasadit 28nm proces? Přerostlé jádro Fermi si o to vyloženě říká. Pokud by se vyrábělo na menším výrobním procesu. Stala by se z GTX 470/480 karta, která by se dala i koupit, ale do té doby to bude asi o ničem. Leda by někdo sháněl drahej 300W přímotop
BooYaa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nVidia CPU 2010-03-19 12:50:53

to jardop
nVidia ma uz davno vlastny CPU. Osadeny v supercomputri nVidia Tesla.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_Tesla

http://blog.pcnews.ro/wp-content/photo/2007/06/nvidia-corporation-tesla1.jpg

http://www.nvidia.com/object/product_tesla_c1060_us.html

a presne ako hovori rmw je to GPU chip ktory pracuje ako CPU.
Vlastne rovno 4 GPU chipy pracuju ako 1 procesor a dosahuje neskutocny vykon v porovnani s klasickymi 4 jadrovymi procesormi.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zpozdení? 2010-03-19 13:11:44

Nechtěl jsem to tu vytahovat už včera, ale zda se že OBRovi se do komentování tohohle vydání moc nechce. Včera jsem myslel že DDworld je jen rychlejší ale na PCT pořád žádná zmínka
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 17:18:17
avatar
Nakoniec to uvedu 1. Aprila/Dubna a aspon sa pobavime .
red13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-19 17:55:58

http://www.brightsideofnews.com/news/2010/3/18/updated-gtx-470--480-specs-leak-out.aspx

.. jo .. ja myslim ze bude legrace
tempoleader [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - futureTrue 2010-03-19 23:33:25
avatar
Zdravim,no asi sa pobavime,ale zda sa ze DD mal zasa len pravdu,a to sa mi na tomto serveri paci,.. excellent
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ceny a specifikacie 2010-03-20 16:19:31
avatar
Na Fudzille pisu, ze GTX 470 ma mat odporucanu cenu 350 Euro a GTX 480 450 Euro (takty 675 Mhz - 700 MHz, 480 Cuda cores), ceny sa vraj mozu lisit v zavislosti od krajiny a Nvidia vraj bude davat pozor na to, aby obchodnici cenu dodrzali. V UK to vraj vychadza tak, ze odporucana cena za GTX 470 ma byt 299 libier a GTX 480 sa ma predavat za 429 libier. Pre porovnanie: HD 5850 sa da kupit v nereferencnych OC verziach za 270 libier a HD 5870 sa da kupit od 295 do 360 libier a za 400 libier uz kupite super kartu od MSI HD R5870 Lightning. Ak maju FERMI vykon len mierne nad svojimi rivalmi a vyssiu spotrebu, ta cena je stale pomerne vysoka a ATI nema dovod ist so svojimi cenami dole.

EDIT: teda nie zeby som bral Fudzillu za bernu mincu, je to skor pre informaciu.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 872x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 591x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1035x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1224x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1560x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1380x
Komentářů: 7