NVIDIA optimalizuje pro své prodeje, ne pro nás hráče …
GameWorks opět ukazují, jako už poněkolikáté, že nejde o žádné optimalizace, ale o pravý a záměrný opak. Soubor technologií, které nedělají věci lepší, ale pro všechny hráče a majitele GTX i RADEON grafik podstatně horší. Asi se ptáte, proč tomu tak je?
Inu odpověď je jednoduchá, GameWorks jsou nástrojem marketingu společnosti NVIDIA. Pokud chcete optimalizační technologie, musíte za AMD. To má na rozdíl od NVIDIA zájem, aby hry skutečně běžely lépe a také tak činí. Můžeme vytáhnout celou řadu her z poslední doby, na kterých spolupracovala AMD a NVIDIA a porovnat je, které běží lépe všem a které naopak. Které cíleně "ubližují" funování a výkonu hardwaru konkurence, a které nikoliv ..
Technologické posuny jako DirectX12, VULKAN, FreeSync, HairFX atd. nemusíme snad ani připomínat. Stěží si někdo vybaví, kdy naposledy NVIDIA uvedla technologii, která byla skutečně přínosem, skutečně optimalizacím a běžela skvěla na NV i AMD GPU. Neexistuje hra, kde by GameWorks, dělaly věci lepší a použitelnější, a to i pro majitele NVIDA grafik. Zato existuje bezpočet her s GameWorks, které jsou s nimi horší až nehratelné (naposledy Batman, teď FinalFantasy, kdy propady FPS a minimální FPS jsou strašné a microstuttering je znatelný).
NVIDIA nemá žádný zájem dělat něco dobrého pro hráče a své uživatele. GameWorks vytvořila pro sebe a pro účely, jako je třeba sponzorovaný benchmark hry Final Fantasy XV. Tedy ukazovat na nutnost „potřeby“ koupě lepší grafiky, i když ve skutečnosti ta potřeba v tomto případě neexistuje (či není zdaleka taková). Řada novinářů došla ke stejnému objektivnímu závěru. NVIDIA gameWorks v celém testu mají za cíl jen ukázat AMD grafiky co nejhorší, stejně tak ukázat majitelům slabších a starších NV grafik, že by měli nutně upgradovat, jinak si prý nezahrají. Cílem NVIDIA není dělat hry lepší, hezčí a optimalizovanější, ale prodávat svá nová GPU.
NVIDIA také není AMD, které má velký zájem na vývoji her a herních technologií, protože AMD ovládá herní vývoj a optimalizace jsou pro něj alfou a omegou díky přítomnosti ve výkonově omezenějších konzolích PS4/Xbox One. NVIDIA sama oficiálně říká, že herní PC segment ji v podstatě dnes nezajímá, sama se primárně soustředí na výpočetní a AI segment. NVIDIA svůj cíl plní, její benchmark ukazuje přesně to, co potřebuje, i když je to celé lež.
A říkám jasně, NVIDIA dělá přesně to, co se od ní čeká jako od výrobce a prodejce GPU, nic víc. Její GameWorks je již mnohonásobně v praxi prokázaný odpad, kterému se každý slušný herní vývojář a vydavatel vyhýbá. Není tedy na místě vinit ze situace primárně NVIDIA. Ta prostě prodává GPU a používá k tomu sice evidentně zavádějící prostředky, ale prostě je to marketing, který konkurenční AMD má omezený a tak nedokáže na tyto věci odpovídajícím způsobem odpovědět. Spoléhá na novináře, které věci otestují. Bohužel řada běžných uživatelů po příčinách toho, že třeba RX VEGA stěží stačí na GTX 1060, pátrat nebude a zase se od nich dozvíme, jak je AMD na nic atd. Prostě NVIDIA přesně ví, co dělá a co všechno jí dnes u běžných uživatelů, projde a jak snadno se s nimi dá manipulovat.
Aktuální stav situace je tak plně v rukou vývojářů a vydavatele hry Final Fantasy XV, kteří skutečné technologické a výkonové optimalizace pro svou hru vyměnili za miliony dolarů od NVIDIA. To je celé. Final Fantasy XV je tak názornou ukázkou toho, jak lze manipulovat s testováním grafik, kdy lze udělat technologické podmínky tak, že high endová grafika jako RX VEGA 64, která pod univerzálně optimalizovanými DX12 směle konkuruje GTX 1080 Ti, najednou stěží stačí na GT 1060, která normálně v moderních DX12/VULKAN hrách končí dnes i 15-20% pod výkonnější konkurenční RX 580. Jak vidíte, je optimalizace a optimalizace. Prohrává hráč a zákazník, kterému je předkládán zcela lživý obraz, a hlavně je okrádán o výkon.
Na rovinu říkám, že skutečně optimalizovaná hra Final Fantasy X, kdyby běžela jak měla pod DX12, by neměla problém nabízet v maximálních detailech na RX 580 třeba 4K/60FPS, když to dokáží jiní vývojáři v jiných hrách s podporou GPU výrobce. Ale to by musel být zájem ze strany NVIDIA a tvůrců hry udělat skutečné optimalizace. Tvůrci hry jsou hlavním a fakticky jediným vyníkem situace, protože NV hru a optimalizace nevyvíjí. Oni GameWorks do své hry zařadili a takhle nám ji servírují .... evidentně nemají zájem, aby jich produkt byl kvalitní.
NVIDIA ale nemá žádný zájem dělat pro nás optimalizace lepší, jen pro sebe (na což má plné právo a proti tomu nic nenamítám, pokud je to ovšem jasně řečeno), a podle toho odpad jménem "GameWorks" vypadají ... jestli hra vyjde v současném stavu jak ukazuje oficiální benchmark (a vše nasvědčuje tomu, že ano), je to příšerný PC port, k jehož stavu přispěl záměrně aktuálně neprodávanější výrobce počítačových herních GPU, což je o to zarážející. Pro nás zákazníky jasnou indikací, kterou bychom měli určitě zohledňovat při nákupech grafik, což se ale hlavně v dnešní situaci snadno řekne, mnohem hůře udělá ... je ale jasné, že asi všichni máme na rozdíl od NVIDIA a tvůrcům Final Fantasy XV, o optimalizaci her a toho, co nám mají nabízet a přinášet, zcela odlišné představy. Pokud se najde hráč, který bude NVIDIA GameWorks v této podobě (opět) tleskat, tak je to troll nebo blázen ...
Znovu však opakuji: Není na místě vinit NVIDIA ze současného stavu hry. Tedy pokud věříte pohádkám o tom, že NVIDIA vyvijí optimalizace pro hry, tak ano, ale jinak za situaci může jen vydavatel hry, který dostal přijal a zaplaceno za propagaci NVIDIA. A ta samozřejmě udělá vše proto, aby své grafiky ukázala v nejlepším možném světle, konkurenci v nejhorším a i stávající majitele svých starších grafik donutila k upgradu, a je jí srdečně jedno zda ho potřebují nebo ne. A k tomu slouží marketing a GameWorks jsou jen marketing, nic víc! Zavádějící, v podstatě lživý a záměrně přehánějící, ale bohužel legální ... váš problém, že mu věříte ;). NVIDIA tedy dělá svou práci skvěle pro sebe a své investory a nelze ji nic vyčítat. Vývojáři a vydavatel hry naopak dělají špatně... hra FFXV je nejspíše mizerná, a tak vydavatel vzal radši jisté peníze od NV aby pokryl část nákladů, na které nejspíše díky kvalitě hry moc nevydělá. Tak už je mu jedno jestli ji s GameWorks zničí ještě více ...
Na moji 1080ti jede ve QHD vše skvěle. Nvidia dodala vždy co jsem si zaplatil, vše šlape a plynule. Cokoliv zapnu nastavím na max a neřeším, jsem maximálně spokojen co jsem za své peníze dostal.
Ako sorry, tiez mam 1080ti, ale ocakaval by som ze ked to bolo optimalizivane na NV karty tak mi to pojde na 4K a 60FPS. Na 2K som si mohol kupit slabsiu kartu. FF je pre mna sklamanie. A grafika rozhodne nevyzera na tie HW naroky. Ale este som nevidel od Japoncov pre mna zaujimavu hru, cize mi to zily netrha.
Je vidět, že tobě jde u každého článku pouze o flame a články ani nečteš. Pokud bys tento článek opravdu četl, tak bys věděl, že je v něm několikrát napsáno, že to nVidia dělá pro podporu prodeje svých nejvýkonějších grafik. A ty napíšeš takovou kravinu, jako že ti to jede skvěle na 1080ti. Za jakou jinou grafiku bys asi chtěl tu 1080ti vyměnit? Všichni již víme, že máš spoustu zbytečných peněz na utrácení, tak tě prosím pouze o "objektivní" názory.
A v čem je problém? Zaplatil jsem za to nejlepší na trhu a to se mi dostalo. Co mi může nabídnout AMD? Druhou kartu v pořadí co přišla později ? A vlastně do teď ji v nereferenci kromě recenzentů skoro nikdo nemá ?
Nvidia to děla ukázkově.
Já ti neberu to, že máš spoustu peněz na rozhazování, ale že se chlubíš, jak ti to pěkně běhá na "nejvýkonější" grafice. Když si budou lidé stěžovat, že nové emisní limity sníží obsahy motorů v normálních autech a ty se začneš chlubit, že tvoje F1 udělá 300 za hodinu, tak je to také zcela mimo mísu.
Tady snad nejde o rozhazování ne? Pokud mám důvod tu kartu vlastnit tak si ji koupím a cena 24 tis nebbya zase tak mimo vzhledem k tomu kolik stojí dnes a za kolik přišla vega, která nemá zdaleka tak užitnou hodnotu, výkon a taky ten časový rozdíl mezi vydáním.
Když budu mít smysluplné využití pro formuli tak si ji pořídím a nebudu kupovat oktávku.
Za tu dobu se mi ta karta několikrát zaplatila. Vydělala mi 2400 dolarů. A spoustu ještě udělá. respektive udělám ale díky ní.
To že na ni vše jede krásně plynule je příjemný bonus.
Mimochodem, když už jsi mi psal sem, tak jsi mohl odpovědět i na ten žblept o technologiích nVidie. Ale to se nehodí do zdejšího koloritu což ?
Jojo klasika, až jednou něco AMD udělá tak nám bude všem hej . A teď si to představ, že tě ty karty mají živit jako nástroj tvého podnikání. A budeš čekat až AMD něco jednou možná někdy udělá a zatím s rukama založenýma v klíně tupě zírat na svou krásnou novou kartu od AMD. Bravo, to je ideální přístup.
jinými slovy je podle tebe lepší věc, která nefunguje, dělá věci pro všechny hroší, ale je tu "hned", proti věci která sice není využita hned naplno, ale postupně se to zlepšuje a přináší skutečný přínos pro všechny???
Ano, z pohledu businessu je to problém, proto také NV vydělává a AMD byť nabízí často dlouhodobě lepší věci, tak výrazně zaostává ...
obě společnosti mají prostě odlišný přístup k businessu což je běžné i u řady dalších firem.
V tomto případě však můžeme, protože to není zdaleka poprvé, prohlásit, že GameWorks od NVIDIA jsou proti optimalizací, znevýhodňují všechny, dělají věci horší a ubližují hráčům, nenabízí nic co by bylo přínosem pro kohokoliv, kromě marketingu NV a kapes NV a vydavatele hry, kterému NV za užití zapalatila (ano, vývojáři neplatí NV za užití jejích technologií, ale naopak, i proto GameWorks nejsou žádné optimalizace ani něco zlepšující technologie, je to jen reklama .... )
AMD nám přináší technologie, jako MANTLE a z něho vzešlé VULKAN a DX12, technologie jako tressFX, FreeSync atd. Ano nejsou hned dobré pro jeho business nedojí ovečky jako NV, ale dlouhodobě jsou přínosem pro všechny .... pokud chceš tohle popírat a že je to největší rozdíl mezi přístupem a chováním AMD a NV, tak se nemáme o čem bavit ...
Jak jsem uvedl jinde gameworks je jen soubor knihoven, které si tvůrci zaplatí a nebo jej dostanou aby nemusely příslušné funkce a efekty programovat do daných enginů a očividně to šetří dost peněz a nebo je to pro ně jinak výhodné, když se to používá Mě je to vcelku jedno kdo jak to dělá, pokud mi to nevyhovuje tak to jednoduše vypnu.
A určitě je pro mě lepší věc hned fungující než věc co čeká na dokončení a nebo očekává dokončení od aktivní komunity.
Nepopíratelně AMD přináší přínosné technologie, ale bohužel pro ně hrají druhé housle a proto si nvidia z posice silnějšího může prosazovat technologie vlastní. A nepochybně by to bylo stejné kdyby se karty otočily. AMD v minulých letech ani nemělo jinou možnost než vše co udělají udělat open source, protože by jim za to jednoduše navíc nikdo nic nedal. Prostě a jednoduše jsou v pozici toho kdo konkuruje cenou a to je hodně složitá pozice.
tvůrci je neplatí, NV jim zaplatí aby je použili .... gameworks je marketingová technologie nemá dělat hry hezčí ani lepší .... má propagovat NV a dělat ze zákazníků blbce ... FF je další příklad stejně jako Batman a řada her před tím ...
naštěstí AMD je silnější, pokud jde o herní GPU a herní vývoj jako takový, k těm PC grafikám musíš připočítat i desítky milionů herních Radeon GPU v konzolích ....
Obávám se, že i přes veškerou snahu, kterou eufigenie vynaložil jsi vůbec nepochopil, co se ti snaží říct ;-)
On Ti v žádném případě ani nezávidí ani nekritizuje nákup 1080ti!
Co eufigenie kritizoval a pod co se můžu podepsat je, že jsi nejspíše vůbec nepochopil smysl článku i toho benchmarku. Ten benchmark je cíleně udělaný tak, aby ukázal AMD karty ve špatném světle a donutil lidi, kteří nemají v PC NV Titan nebo 1080ti, k nákupu nové karty.
Takže pokud máš v PC 1080ti, tak je samozřejmé, že ti to běží v pohodě, protože to je záměr NV a nikdo kdo trochu přemýšlí ani nečeká nic jiného.
Chlubit se pod tímto článkem tím, že ti to na 1080ti krásně běhá je tedy buď nepochopení, nebo jen čisté dětinské vytahování...
Pro jistotu ještě jednou: Nemáme žádný problém s tím, že máš peníze na 1080ti. Naopak, nákup 1080ti byla rozhodně skvělá volba a přejeme ti to. Dokonce je to pořád velmi dobrá volba i dnes, protože AMD na ní stále nemá odpověď. Cokoliv slabšího od NV nemá smysl kupovat, tam už je AMD lepší volba, ale pokud chce člověk to nejlepší do herního PC, tak je to pořád 1080ti...
Může tě tedy hřát vědomí, že jsi udělal prozíravý nákup a nečekal s nákupem jako spousta jiných, jestli AMD Vega dokáže 1080ti sesadit z trůnu. Ač je Vega 64 dobrá karta, tak až tak dobrá aby to dokázala nakonec není a 1080ti zůstala nejlepší volbou i po vydání Vegy.
BAN jsem po vás chtěl v příspěvku, který jste mi smazal. Odregistrovat se tu nejde (nechápu proč) a dál s vámi diskutovat nehodlám, takže si varujte koho chcete a jak chcete. Reagujete na kritiku jako malé dítě, takže ještě jednou - chci váš BAN, (ne)mocný Admine. Díky.
s opačnými názory tu nemá nikdo žádný problém ... problém tady máme s vyjadřováním, kdž svůj opačný názor opřeš o lži, je to problém, stejně tak když svůj opačný názor vyjádříš tak, že urazíš všechny na DDW a co stojí za DDW, tak je to také problém ...
nelhat, nepopírat fakta, neignorovat fakta, nepřekrucovat a vyjadřovat se tak že to neuráží web či jiné rozumné lidi, to je jediné co chceme. Názory a pohledy na věc klidě můžou být zcela rozdílné ...
Můžeš mi prosím jmenovat jedinou technologii z posledních pěti let, kterou vyvinula nVidia a je skutečně použitelná i pro něco jiného, než je marketing nVidie?
AMD je v současné době jediným inovátorem v herních technologiích.
iRay, Shadowplay, Freestyle, Hyperspace, Deep learning To už je 5. Pravděpodobně znáš možná shadowplay, ale to je tvůj problém.
Víš to že si přečteš pár článků o tom jaká je nvidia ti mnoho nic nedá dokud s ní nepracuješ. Zapnout si hru umí každej ňouma.
Mimoto víš proč je nvidia o tolik napřed? Oni totiž často tyhle hodně pokročilé technologie dávají uživatelům a společnostem zadarmo a teď můžeš namítnout, že to dělá i AMD.
Ovšem problém je že u AMD je to většinou značně DODO řešení a jeho aplikace trvá i několik let. A za další tyhle technologie jsou především pro produkční prostředí.
A to je důvod proč má nvidia tak velký ekosystém v produkčním prostředí a uživatelé nemají jednoduše důvod ani pomýšlet na to, že by ty karty vyměnili za AMD.
Protože by možná něco ušetřili ovšem ta časová náročnost implementace by nic nevyřešila.
Ano spoooousta technologií a kolik je jich použitelných i na jiných grafikách než geforce? Promiň, ale kraviny jako nahrávání videa ze hry a úprava interface neberu jako něco co zlepší kvalitu hry.
Na druhou stranu bez AMD by zde nebylo ani obyčejné DX12, což vlastně pro nVidii není dobrá zpráva, protože se sice chlubí plnou podporou, ale všichni ví jak to ve skutečnosti je.
nVidia je "tolik napřed", protože má mnohem větší rozpočet a ovečkovskou základnu, která koupí i tu největší zhůvěřilost, její herní grafiky jsou pouze herní hardware, zatímco AMD má grafiky univerzální (což samozřejmě souvisí s výše uvedenými omezenými financemi - formule bude vždy rychlejší než jakýkoliv sedan, ale s formulí si na nákup nedojedeš) a navíc nVidia dělá ostatní produkty pouze okrajově, zatímco AMD dělá jak grafiky tak i procesory na 100%.
Takže mi prosím povyprávěj nějakou další pohádku o tom, jak nám nVidia zlepšuje hraní.
Je videt ze vuuubec nemas tuseni o cem plácáš. Proč by to nvidia dávala zadarmo ? Je to PRODUKČNÍ prostředí ! AMD dělá sice kráásný karty ale nemají to kde použít chápeš to ? Na co bych kupoval super nabušenou VEGu, kterou mi nebude podporovat SW. AMD jednoduše může dělat karty sebelepší, ale bez té uživatelské podpory to bude stále nic a k ničemu. Užitelnost Vegy je tak v 20%. U 1080ti si můžu být jist, že bude dělat co má v každém SW, né tak výkonně v SW, kde je Vega podporována, ale pojede.
Můžeš mi prosím povědět, který SW není na kartách AMD podporovaný, mimo SW šitého nVidií na míru pro karty od nVidie? A hlavně, jaký přínos pro hraní má Gameworks, když pořádně nefunguje ani na grafikách nVidie, pro které byl vytvořen?
P.S. Chci vidět, jak budou odůvodňovat použití Gameworks na konzolích, které jsou komplet na AMD technologii. Pokud tedy někdo nebude tvrdit, že s grafikami od nVidie by to bylo v pohodě.
Jaké gameworks, kdo tu ted mluví o gameworks. Gameworks je jen soubor knihoven které ti nvidia jakožto vývojáři nabídne za nějaký poplatek aby jsi se s tím nemusel programovat sám. Nic víc.
Chtěl jsi abych ti vyjmenoval alepon jednu technologii se kterou přišla nvidia v posledních 5 ti letech, a která byla pro někoho přínosem, než pro marketing nvidie. Tyhle všechny mají obrovský přínos pro jakékoliv vývojáře, modeláře, umělce.
Mluvím o iRay, Deep learningu a Hyperspace. Jaký SW? Nativně jej podporují všehny. Daz3D, 3DSmay, Maya, Cinema atd, nektéré mají nativní podporu i pro AMD, ale ostatní buď nemají. Daz 3D a nebo ji mají po doinstalování pluginů, které bohužel ne vždy fungují jak by měly.
AMD je v současné době jediným inovátorem v herních technologiích.
Děkuji všem těm, co nečtou celé diskuse a vyjadřují se bez znalosti souvislostí, za jejich záporné palce, protože jsem zde pouze zkopíroval a zvýraznil část jednoho svého předchozího komentáře, na který zcela mylně a "pohrdavě" reagoval Epyc.
Nikdo se tu nebaví o produkčním použití herních GPU.
Když už se bavíme o herních GPU, tak se samozřejmě bavíme o herním využití a tedy o herních technologiích.
To, že Nvidia udělala díru v produkčním prostředí a jsou tam pro spoustu lidí lepší volbou je fakt, který tu snad nikdo nezpochybňuje.
A tys celkem přesně popsal, proč to tak je, za čož bych ti poděkoval, kdyby to nebylo mimo mísu, páč se tu bavíme o hraní her a ne o produkčním využití karet od NV/AMD ;-)
Produkční využití je něco, co nás tu zrovna moc nezajímá. Kvůli tomu si tu Nvidia kartu téměř nikdo z nás nekupuje. Tady si karty kupujeme na hry! :-)
Tak to bych tě ale trosku vyvedl z omylu protože velká část tvůrců samozřejmě i hry hraje a myslíš, že sáhnou po AMD ? A nebo když za nimi někdo přijde, že chce poradit kartu, že vyberou AMD ? Ono je to jak s SW třeba windows nebo office. Microsoftu je celkem párek, že si jej domů lidi ukradnou, protože lepší kradenej windows než nainstalovanej linux nebo koupenej ios, samozřejmě, že dělají naoko bububu. Ale na druhou stranu vědí, že kdo ten SW používá doma byť kradenej tak ve firmě jej bude vyžadovat také.
Jednoduše i v tomto světě existují návyky,sympatie a prolnutí a lidi jsou konzervy a nebaví je řešit něco nového.
To máš samozřejmě pravdu a vůbec mě z žádného omylu vyvádět nemusíš.
Nicméně kolik myslíš, že je tu lidí, kteří si koupí nejdražší NV na práci a shodou okolností na ní i hrajou?
Většina lidí buď skládá čistě herní PC a práci dělají na stroji, který jim koupil zaměstnavatel a kde si ani často nemohli vybrat, co v něm bude.
No a to domácí PC skládají buď na poměr cena/výkon jak zde propaguje DD a pak mají s velkou pravděpodobností AMD a nebo ho skládají na nejlepší výkon bez ohledu na peníze a pak mají velmi pravděpodobně Intel+NV, páč AMD až do minulého jara moc věcí v high-endu nenabízelo...
Odmysleme si teď těžařskou mánii, a se slzou v oku zavzpomínejme na ceny grafik předtím, než se to podělalo: Pokud za tebou přijde někdo s tím, že staví PC do 30-ti tisíc, tak mu poradíš levnou NV grafiku proto, že jsi vždy byl spokojený se svou 780ti/980ti/1080ti, atd? Pokud ano, tak je mi toho chudáka líto...měl se jít zeptat jinam.
Já bych i řekl, že kolikrát nemusejí po ničem sahat, ale sama NV z pozice jejich síly marketingu, jim ty nej karty nacpe... takže nic ani pořizovat nemusí..
Ale to je jen taková moje úvaha..
Freestyle je sprostej ojeb na úrovni cheatu, do technologie to má hodně daleko. Konkrétně myslím Exposure a HDR toning.
Ve videu čas 1:50 a 3:50 Odkaz Je smutné jakým způsobem nVidia získává zákazníky. Podobně funguje i ReShade.
To formatovanie polovice textu boldom a polovice standardnym fontom je nejaky novy trend? Obycajne sa bold pouziva na zdoraznenie dolezitych casti textu. Pri takomto percente zvyraznenia samotne zvyraznenie straca vyznam.
Neriesim tu text, chapem, ze autor je nahnevany na grafy ktore nekoresponduju s jeho propagandou a urcite ma aj z casti pravdu ... ale clanok je zbytocne dlhy, pouziva zbytocne expresivne slova a je tam priliz vela emocii.
Skratit na polovicu, boldom vyslovene 1 max 2 odseky NAJDOLEZITEJSICH informacii, odstranit "hlupakov" a pod a je z toho celkom slusny clanok.
Tak za seba by som povedal, že ak niekto vydá hru, ktorá je nehrateľná, alebo veľmi zle hrateľná, tak ju proste nebudeme kupovať a hrať.
Jedna myšlienka v článku ma však zaujala, preto by som sa k nej chcel vrátiť. Píše sa tam v tom zmysle, že AMD vyvíja technológie pre všetkých hráčov a Nvidia iba pre tých svojich. No ale ak sa to dívam z pohľadu spotrebiteľa, tak radšej by som mal taký produkt, ktorý mi bude fungovať aj na AMD technológiách aj na Nvidia technológiách. A keďže Nvidia technológie na AMD grafikách nefungujú, tak žiaľ jedinou možnosťou ako mať doma univerzálnu kartu je mať kartu Nvidia. Ak by som totiž mal kartu AMD a náhodou by sa mi páčila nejaké Nvidia friendly hra, tak by som mohol mať problém s výkonom.
Hele a na to jsi přišel sám, nebo ti to někdo poradil? ;-)
Proč asi myslíš, že Nvidia vyvíjí Gameworks a prodává ho vývojářům her? Aby co největší počet lidí došel ke stejnému výsledku. A tedy, že je lepší koupit si kartu od nich, aby ti vše šlapalo bez prolbémů.
A ty jsi jim to kamaráde sežral i s navijákem! Bravo :-D
Protože to je samozřejmě jen marketingovej podvod!
Téměř ve všech hrách kde je tahle úžasná Gameworks technologie použitá, to jde vypnout a pak to běhá dobře jak na AMD, tak na starších kartách NV.
To, že cílem téhle technologie je dotlačit tě k nákupu nejvýkonnější a nejdražší NV karty na trhu je tak průhledný, že naletět jim může bez výčitek snad jen malé dítě;-)
Takový humus mi do kompu nesmí. Když se hra udělá dobře, použije se DX12/Vulkan tak na 2560x1440 stačí i RX580/GTX1060-70 a Vega/1080 pak na 4K. Není-li tomu tak, je něco blbě se hrou a nekupuju
NVidia opět předvedla, že jim na hráčích nezáleží a jde jim jen o vlastní prospěch a zisky. Nechápu jak někdo vůbec může nesmyslné Gameworks obhajovat, když v podstatě všem nepřináší nic pozitivního! Více k tomu není co dodávat... Klidně mi dejte kolik chcete těch "palců dolů", toť můj názor. Sleduji a hlavně hraji už PC hry natolik dlouho (možná tu někteří z Vás ještě nebyli ani na světě ), abych dokázal posoudit co je přínos a co ne. A to co předvádí NVidia se svými "Gameworks" je pro pláč a výsměch hráčům!!!
Na to jak dlouho hraješ, tak sis už mohl zvyknout na praktiky NV. Je to především marketingová společnost a mě osobně to nepřekvapuje. Stále je tu AMD alternativa, dříve ATi : )
Rozdíl mezi společnostmi je patrný už 25 let od vzniku NV, akorát NV v prvních letech byla progresivní a férovější. Časem se z ní stala "dominantní", (pujčím si termín) "přes mrtvoly fungující společnost". Produkty má dobré a že používá podpásovky? Nic nového.
Za posledné roky vyšlo veľa hier, ktoré boli viac ako očakávané, no po ich uvedení na trh počiatočné nadšenie vystriedalo škrípanie zubov.
I keď je toto len benchmark, celá táto publicita nevytvára pozitívny obraz o danej hre. Kedy si už konečne niekto uvedomí, že tu niesu len peniaze hráčov, ale aj hráči samotný! (Chris Roberts ? )
Tohle je fakt smutný vzlykot.
Doporučuji ke čtení Ayn Rand, Atlasova Vzpora (Atlas Shrugged).
Je to i zfilmované:
https://www.youtube.com/watch?v=6W07bFa4TzM
Ve zkratce: Svět se dělí na to, co něco dělají, a na ty, co si stěžují na to, že to tamti dělají blbě. nVidia něco dělá, a nám se to nelíbí. Přitom to není nijak mířeno proti nám, a hlavně se proti tomu dá reagovat.
Je to stejné jako se systemd. Všichni nadáváme, jen Lennart udělal.
Nebo Bitcoin. Nadáváme na zlo, ale činil se někdo jiný.
Pokud už mám tak ostře vyhraněné názory, jak tu DD předvádí, chce to přestat žvanit, a začít konat. Jen tak lze něco změnit. Svět je dynamické prostředí, a jestli lidstvo něco umí opravdu dobře, pak je to přizpůsobit se.
Jenže v poslední době se mi zdá, že by se měl najednou svět přizpůsobovat nám. No tak to se ani náhodou nestane co si člověk neudělá sám, to nemá.
Ani ne. Protoze to nesedi na tento pripad. Tady jsou to jen radoby hezky znejici kecy. Rozhodne bych netvrdil ze DD je pouze pasivni prihlizejici co place nad rozlitym mlekem. Leta tu vede blog ktery ma nejaky smysl. To ze u toho neni opreny o lopatu neznamena ze nic nevykonava.
Aneb jak by rekl Three Dog: "He's figting the good fight"
Hmm, proc myslite? Ano, DD, hlavne posledni dobou, jen prihlizi. A prska. Nevim, co je jeho cilem, ale z faktu se v jeho podani stavaji spinave hadry, ktere je treba zdimat. To, co tu vytvoril kolem Meltdown a Spectre1,2 a Amd vs Intel, to je unikat, ktery jsem ukazal uz mnoha lidem z oboru.
Na systemd nebo Bitcoin se prska uplne stejne. DD prska na nVidii a Intel, protoze jsou to bezcitne akciovky pracujici jen pro zisk (ostatne to jim narizuje zakon). Nikdy jsem nevidel, ze by DD pouzil nejakou pozitivni manipulaci, vsechno je to tezce negativni.
DD to stale stejnym zpusobem dela cca 10 let. Za tu dobu nedosahl ve svem sporu AMD vs zbytek zadneho pokroku. Pokud by to skutecne bylo jeho cilem, uz davno by to prehodnotil, a zkusil to jinak. Takze DDmu jde ocividne o neco jineho, doufam, ze o penize, tak jak by v idealnim svete bylo zahodno. Nedela to spatne, ma obrovskou pili, snahu a cilevedomost, odmenu si rozhodne zaslouzi. To ja jsem tu ted ten, co prska, zatimco DD inkasuje drobne.
Ale netvrdte mi, ze se DD snazi o nejakou zmenu. To byste z nej nutne delal neschopneho loosera.
To, jak nezaujatý jsi, nech na posouzeni čtenářům. Člověk je z principu zaujatý vždy, je to jen o tom, jak velký nadhled si vytvoří.
To, co jsi napsal o Meltdownu, tedy že Intel tu chybu defakto vědomě využíval k vlastnímu prospěchu, je něco, co by si netroufli napsat ani experti v oboru. Ptal jsem se. Ale dost možná máš informace, které holt nikdo z nás nemá.
Jenže když jsi básnil o bezpečnosti o AMD v den, kdy se povedlo najít exploit na Spectre přes Javascript, už to na mě bylo moc, a jakékoli iluze o objektivitě jsem ztratil.
Jinak tvého informování si vážím, jen s dovolením tvrdím, že informuješ tak, jak chceš, o čem chceš, a vkládáš do toho svůj názor, což považuji za přidanou hodnotu, kvůli které má smysl tě číst. Tvé postřehy nejsou vždycky tak mimo, jak s Meltdown a Spectre. A kdo ví, třeba se ukáže, že máš pravdu. Já si to s dovolením nemyslím; taky budu první, kdo přijde uznat svou chybu, jakmile se ukáže, že pravdu máš.
A to čtení fakt doporučuji. Je to tam všechno (taky to má 1200 stran...) pěkně popsáno. I co se stane, když je někdo tak subjektivně objektivní, že si troufá definovat dobro všehomíra a jak je mu to platné oproti těm, co zkrátka makají. Mně to dalo opravdu hodně.
ale Intel to vědomě používal je zvýšení výkonu je to prvek jeho architektury ... samozřejmě určitě to nechtěl používat jako zadní vrátka do systému ... to také netvrdím. Ale je to zranitelnost, kterou vědomně používal a konkurence ne právě proto že je to riskantní ....
Máš k této informaci zdroj? Tedy že Intel věděl o Meltdownu ještě dříve, a využíval ho?
Protože kromě mě by to zajímalo i spoustu dalších lidí a konsiprátorů.
ehm ... zase tvrdíš něco, co neříkám ... MELTDOWN to jako zranitelnost pojmenoval až Google, nicméně na tu zranitelnost se přišlo před skoro rokem či spíše se přišlo na to, že to jako zranitelnost jde zneužít .... do té doby to Intel používal jako prvek architektury k urychlení některých věcí ....
Takže tvrdíš, že to Intel využíval jako prvek architektury, a připouštíš, že nevěděl o bezpečnostním riziku?
Ono mi to totiž (a nejen mně) vyznělo docela jinak.
Ano, Intel to nevnímal jako bezpečnostní problém, o to větší je kritika řady lidí dnes, kteří jasně říkají, že Intel to měl vědět. AMD třeba tu stejnou věc nepoužilo právě kvůli bezpečnosti ...
"AMD třeba tu stejnou věc nepoužilo právě kvůli bezpečnosti ..."
A k tomuhle bys měl zdroj?
Je nevím, v roce 93 nebo kdy jsem do Intelu moc neviděl, a už vůbec ne do AMD. Zajímalo by mě, jestli si tehdy opravdu řekli, že to risknou, a pak se na to zapomnělo, nebo je to další konspirace.
Vymyslet si něco a považovat to za pravdu jen proto, že nemám důkazy pro jinou variantu, je naprosto absurdní. Zvlášť od někoho, kdo sám sebe tituluje jako objektivního.
Nevidel by som to az tak ciernobielo.
Najdolezitejsie je aby SW/hry chodili dobre na vsetkom HW v standarnom nastaveni v ramci dohodnutych spolocnych (OpenGL / DX / Vulkan).
Kazda firma samozrejme chce ponuknut aj nadstandardne funkie ktore ich odlisia od konkurencie. Akym sposobom ich ponuknu je ich problem. My ako zakanici si mozeme vybrat za co stoji si priplatit. Hlavne aby sa tieto "bonusy navyse" neboli nanutene nasilu ale dali sa na HW od konkurencie vypnut.
Problém je v tom, že Gameworks korektně nefunguje ani na většině karet od nVidie. Ano hráči s nejdražšími grafikami, kteří na nich hrají Age of Empires 2 HD se mohou rozplývat, jak jim to na nich pěkně chodí, ale pokud si nezahrají nebo nepřečtou něco o hrách, které byly díky použití Gameworks naprosto nehratelné, tak to prostě nikdy nepochopí.
Takže jestliže si nVidia dělá reklamu tím, že do her prosazuje svoji technologii, díky níž se hra nedá hrát, tak ano - nVidia se zviditelní, ale moc hráčů to asi neocení.
Uvidíme, jak se v tomto směru projeví kupní síla konzolí s technologií od AMD a jestli konečně vývojáři projeví trochu soudnosti a oželí peníze od nVidie, které jim v důsledku sníží prodeje a zařídí negativní reklamu díky nehratelnému produktu.
P.S. Celý článek je o tom, že Gameworks je podplacený "bonus", za který se hráčům nevyplatí připlácet.
A napisal som snad nieco ine? V tomto niesom na ziadnej strane. Nie nikto si nemusi priplacat za NV Gameworks bonus vo Final Fantasy XV pretoze sa to tam da vypnut a hrat to bez toho.Ani si nikto nemusi utekat kupit vykonnejsiu GK aby to lepsie behalo.Je to volitelne. Okrem toho ta hra by aj tak nebola lacnejsia keby do nej vobec nedali NV Gameworks. Cenovka by bola uplne rovnaka . Moznoze paradoxne este vyssia. Lebo NV to zasponzorovala zo "svojich" penazi=ktore im poslali zakaznici kupujuci NV GPUs. Ze to gameworks robi NV blbo je ich problem. Nevadilo by keby to uberalo vykon za cenu naozaj viditelnych vylepseni kvality obrazu a bez trhania. Lebo takto ako to spravili to len zerie vykon a plynulost hry vymenou za nic.
GameWorks by měl jít normálně ve hře vypnout, aspoň tedy v Zaklínači 3 to šlo, a jde. A nemyslím si, že FF bude špatnou hrou, jen bude mít špatnou, tedy přesněji odfláklou optimalizaci. Majitelé AMD si s GameWorksi prostě nezahrají, protože je Nvidie prostě vyšachovala ze hry.
Jidinou obranou, je hru nekupovat nebo doufat, že AMD vydá optimalizované ovladače, nebo Nvidia poladí GameWorski(o tom pochybuju).
Podraz a jasná manipulace proti majitelům AMD.
Vegy jsou výborné karty, bohužel ještě jsem nikde v E-spohu, nebo kameném obchodě neviděl nereferneční edice(a to měli být už v prosinci min. roku). A kvůli tomu si radši spousta lidí koupí GTX 1080, která má v 80-85% her +- stejný výkon jako Vega 64.
Některé ty efekty nejdou vypnout, pokud je hra nastavená na vysoké detaily. Zhruba tak nějak. Jinak vypnout samozřejmě jdou.
Dá se možná souhlasit s tím, že je to podraz a manipulace proti majitelům AMD. Ale vinna tím není nVidia (ta to neimplementovala), ale vývojáři FF. Tak jim do dejte sežrat, a hru si nekupujte.
nVidia dodává akorát munici. Vendor lock-in je jedna z nejstarších nekalých praktik v IT světě, nabízí jej každá společnost (ano, i AMD umí věci, které nVidia nebo Intel ne), a vinen je ten, kdo onen lock-in použije. Tady v tom případě FF.
Nechci nijak obhajovat nVidii, je mi ukradená. Ale dala k dispozici balík funkcí (knihovnu), která logicky funguje nejlépe u nich. Že si toho někdo nevšiml a implementoval to natvrdo, je to jeho věc.
napr. ja ako majitel 1080-ky som v Batmanovi odinstaloval PhysX a FPS islo hned vyssie,
kvalita obrazu uplne rovnaka, cize prinos physx a gameworks v obraze nulovy, vo vykone negativny
takze odporucam vybrat a instalovat z instalacneho balicka len ciste drivery bez ostatneho bordelu
Mě už ani nevadí NV cenovou politikou jako dříve... mnohem víc mě sere tímhle záměrným mrvením her pro hráče bez jejich karet (jak vidno nyní i pro vlastní zákazníky)...
4900 Bodu pri 4k titan xp .... "Fairly High A standard level of performance can be expected. Adjustments to the graphics settings are recommended if possible." to uz si snad delaj prdel..... rozdil mezi standard a high nastavenim jsem vubec nepoznal....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!