NVIDIA GT212 – 40nm ještě silnější GT200? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 05 January 2009
altPoměrně zajímavé spekulace se objevují kolem údajně chystaného GT212 jádra společnosti NVIDIA, které by mělo nahradit současné GT200

 

 

   GT212 by nakonec mělo být tím, které nahradí na 40nm současné 65nm a nově samozřejmě 55nm GT200 na modelech GTX 260, 280(285) a 295. Nepotvrzené parametry se objevily na internetu. Všeobecně se předpokládá, že GT212 bude stále současná generace čipů, tedy i co se týká podpory pouze DX10.0 apod. Nicméně NVIDIA nějaké úpravy jádra udělá.

  40nm výroba samozřejmě umožní plochu jádra zmenšit ze současných asi 470mm2 (55nm) na méně než 300mm2, čímž by se NVIDIA přiblížila ploše mainstreamového ATI RV770, které její high endové GT200 k její nelibosti prohání. Podle spekulací by ale NVIDIA nezůstala jen u zmenšení. Přidala by mu také opět něco na síle a to hned o výpočetních 144 jednotek. Taktéž by díky ploše jádra nebylo už moc praktické používat 512bit sběrnici a tak NVIDIA by sáhla po 256bit. Nasadila by ovšem stejně jako dnes ATI u 256bit HD 4870, paměti GDDR5, takže by tím nijak výkon neutrpěl.

gt212-info-1-09

  Nutno však upozornit, že tyto spekulace opět přicházejí pouze z jediného zdroje, víceméně se tak pravděpodobně opět jedná o logické úvahy a na to, jak to bude doopravdy, na to si budeme muset počkat. Onen datum dostupnosti Q2 2009 se také vzhledem k současné situaci nejeví až tak úplně reálný, možná započne výroba, ale stejně jako u 55nm GT200 karet se případných 40nm GT212 dočkáme pravděpodobně až někdy během Q3 2009. Můj odhad výkonu mezi GTX 285 (55nm GT200) a „GTX 290" (GT212) je zhruba 35% - beru-li v úvahu kromě možného zvýšení počtu jednotek i pravděpodobné zvýšení taktů a GDDR5. A to zhruba při podobné spotřebě, jako má 55nm GT200.  

   GT212 je high endové grafické jádra, ostatně NVIDIA stále trvá na své strategii s vydáváním kompletní řady grafických jader včetně monolitického highendového, které naopak ATI dělat nechce. Jak zareaguje konkurenční ATI je prozatím otázka. V tomto ohledu není stále jasno. Vzhledem k tomu, že ATI už půl roku nepředstavila nic, ani žádnou novou revizi RV770, můžete si být 100% jistí, že se posledního půl roku neflákala a něco v brzké době chystá (už jen proto, že 9-10 měsíců zanedlouho vyprší a to je doba, kdy ATI mění generace čipů). Spekulace jsou různé - od RV775 přes  40nm posílené RV770 (obdoba GT212), či stále je podle polooficiálního plánu ve hře i 40nm RV870 s DX11. To vše během následujících měsíců. Uvidíme, co ATI od vydání RV770 ve svých laboratořích kutila - 40nm RV775 by bylo asi trochu málo :/. Je samozřejmě jasné, že souboj NVIDIA a AMD-ATI bude pokračovat i v roce 2009 a to ve všech kvartálech, na všech frontách. Jako zákazníci to samozřejmě jen přivítáme ...

Zdroj: En.expreview

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 13:22:18
avatar
GT212... Podobne parametry jsem cekal spise u G300. Doufam,ze ma ATI pripravene nejake eso v rukavu,jinak ji nVidia rozdrti jeste pred pristi generaci.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 13:24:18
avatar
Přesně tak - jestliže je tohle GT212, tak pod GT300 se prolomí PCB.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 13:36:47
avatar
No horsi,nez to je momentalne u GT200 na 65nm,to uz asi nebude
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 13:40:07
avatar
To by pak prolomení pcb nebylo obrazné, ale skutečné
Svým způsobem ale dělají skoro totéž, co AMD - více výpočetních jednotek, užší sběrnice, GDDR5. Schválně, jestli tenhle trend udrží i pro GT300, nebo tam bude NV pořád opatrná a nasadí 512bit*GDDR3 .
Jenom škoda, že o mainstreamu pro normální smrtelníky (nebo dokonce pro studenty ) moc informací není. Další karta za 10k mi může být šum a fuk.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 14:12:06
avatar
Pokud GT212 neni kachna,pak pochybuji,ze by sli u G300 zpatky k GDDR3. Spis jde o to,si je vyzkouset spolecne s 40nm procesem a pak to uplatnit na nove generaci.
A zadny strach,mainstream bude,vsak oni to taky nejak "orezou" ..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 14:21:42
avatar
NVIDIA i ATI se minimálně shodují v jedné věci - GDDR5 jsou jasná budoucnost a tak silně pochybuji, že by GT300 bylo s GDDR3 na konci roku 2009 ... Změna Paměťové řadiče není zase takový problém, problém je, zda bude mít GDDR5 u stávající konstrukce NVIDIA jader nějaký efekt, na druhou stranu 256bit sběrnice by GT200 s GDDR3 výrazně zpomalila a tak GDDR5 se jeví jasná volba jak tomu řpedejít ... horší výkon než 512bit + GDDR3 mít 256bit+GDDR5 něbude ... cenově by to mohlo být i levnější protože GDDR5 budou cenově klesat na úroveň GDDR3 během celého letošního roku a 256bit je o mnoho levnější než 512bit ...

Je ale jasné, že si NVIDIA chce vyzkoušet 40nm výrobu, i když je mi torchu divné, že hned u nějvětšího jádra, když s 55nm měla takový problémy, anvíc když vždycky nový výrobní postup testuje nejdříve na nižších modelech ...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 15:38:48
avatar
Třeba nebude největší Přece nebudou už 4. generaci znovu recyklovat G80/G92/G94/G96 To už by asi vážně nestačilo

Bohapustá spekulace: "G212" bude mainstream, a chvilku po něm přijde nová architektura "G300" jako DX11 kompatibilní a highend s plochou podobnou aktuálnímu G200.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 17:23:28
avatar
jestli opravdu vyjde takovehle GT212 tak si myslim, ze opravdu bude smerovat na pomezi nizsi high-end/vyssi mainstream. na pomery high-end jader nvidie je preci jen trosku male
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 15:44:02

zajímavé je, že tahle zpráva se objevila už na podzim 2008, kdy Fudzilka psal, že Nvidia je 40 nm výrobou nadšená a dokonce prý uvažují (to se nepotvrdilo), že 55 nm proces vynechají a rovnou přejdou na 40 nm. Něco ale nesedí ..pokud GT212 bude takové dělo, co bude potom GT300 - bude ji muset překonat a ještě přinést podporu DX 11 ...logičtější by byly tyhle parametry pro kartu úplně nové generace. Pokud by GT212 měla vyjít ve třetím kvartálu tak její smysl moc nevidím. Pokud vyjde začátkem druhého jako náhrada 55 nm čipů ..tak pak ano.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 16:17:27
avatar
GT300 je opravdu zcela nová generace včetně DX11 a polde plánů je skutečně až vydáím naplánována na samotný závěr roku 2009. Mezi tím je logické používat stávající generaci návrhu byť na 40nm ...

NVIDIA potřebuje snížit výrobu u GT200 protože je prostě drahé i v 55nm, nejde ani tak o samotné jádro, jako o grafiky, drahé PCB, drahá 512bit sběrnice atd. a musí konkurovat rize mainstreamové konkurenci, navíc je rozdíl mezi předsatvením jádra a uvedením grafik na trh ...
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 13:26:33
avatar
mohli by obměnit vyšší mainstream, to by se pak dnešní GTX260 snad dala sehnat pod pět tisíc Ale stejně jestli má letos vyjít nová generace grafik, tak by tyhle modely měly jepičí život, pokud by fakt šly až během léta, protože někdy na přelomu podzimu a zimy by měla přijít ta nová generace, ne? Jinak to nestihnou navézt do obchodů před Vánocema a tam už by si dost komplikovali situaci prodejů... nu uvidíme uslyšíme
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 14:24:11
avatar
jsem si téměř jist, že 55nm GT200 tu budou minimálně 5-6 měsíců. Navíc to není nijak nová generace. GT212 je jejich náhradou a pokud se ATI nepodaří další zázrak, obávám se, že cenově rozhodně levnější než jsou GTX 260 a 280 nové 40nm modely nebudou ... obměna nižších modelvých řad se u NV také chystá ale všechno až tak ke konci Q2 a během Q3 ...
grovik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 13:44:01

Moc logicke to neni. Zmena pameti potrebuje taky zmenu radice. Zmena sbernice taktez. Navic pridani jednotek do jadra si ponekud protireci se zmensovanim a tim oduvodnenim snizovanim prostupnosti.
Taky je treba vzit v potaz fakt, ze nejspis pujde jen o zmenseninu jadra tedy nejake velke zmeny jsou dost malo pravdepodobne.
Tohle mi prijde jako takova marketingova kachna. 40nm Nvidie je v nedohlednu, ale porad se o ni mluvi.
Tomasek1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 14:22:08

jen aby z Q2 09 nebylo Q2 2010
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 15:18:15
avatar
Co dodat asi fakt treba pockat
Triminka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nVidia & 40nm 2009-01-05 15:20:04

Ono nVidia je na tom len s 55nm vyrobou asi tak daleko ako ATI s ich 40nm, takze 40nm od nVidie este pred koncom 3Q je len zbozne prianie.
Mozno by mali odkuknut dalsiu vec od AMD a zaplatit si prvotriednu manzelsku poradu od IBM
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 15:32:59
avatar
To je pořád dokola Ani ATI ani NV si sami čipy nevyrábí, ale vyrábí jim je TSMC. Takže ten kdo zvládá či nezvládá technologii výroby není ATI ani NV, ale TSMC.

A TSMC má momentálně nevyužité 40nm kapacity. Tzn. že 40nm výroba bude ze začátku nechutně drahá, a ten kdo přejde jako první se nedoplatí.
Triminka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TSMC 2009-01-05 15:56:04

To ano. Nevyrabaju si tie cipy sami, ale musia zvladnut detaily navrhu pri nizsom vyrobnom procese, co TSMC zatial nerobi
Nevyuzite kapacity? Kto pride ako prvy? Neviem co vies ty ale mne sa zda ze ATI vyraba 40nm cipy od decembra
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 16:09:37
avatar
Co jsem četl, tak 40nm čipy už objednávají oba... ale i tak to nevytěžuje kapacity TSMC dostatečně, takže se to dost prodražuje.

Možná proto NV vydala nakonec ty 55nm, protože to prozatím stačilo a vyšlo laciněji, a ATI musí přejít na 40nm, aby mělo čím konkurovat v další vlně, protože už mělo ty 40nm kapacity vykoupené dlouho dopředu a za vyšší cenu.

http://www.amdzone.com/index.php/news/video-cards/10845-ati-a-nvidia-move-to-40nm-tsmc-for-new-chips

http://news.cens.com/cens/html/en/news/news_inner_25472.html
Triminka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 19:14:10

Moznoze objednavaju obaja vyrobcovia GK, ale skratka podla mne dostupnych informacii niesom ochotny verit ze by nvidia presla na novsi vyrobny proces, ktorym 40nm je, rychlejsie ako z 65nm na 55nm, ktore sa od seba odlisuju naozaj len minimalne, pricom rozdiel medzi 55nm a 40nm az taky "minimalny" nie je.
Rovnako neverim, ze by nvidia vydavala HIGH-END 55nm cipy, ktore prinasaju iba vykonnostne zlepsenie v ramci %, resp moznost dosiahnutia vyssich taktov, pri ktorych sama neocakava velku predajnost (lebo H-end zrazu neni najpredavanejsi :lol - cize investicia do 55nm vyroby by sa vobec neoplatila, kebyze dane cipy vyraba MENEJ ako 2Q a potom prejde na este mensi a drahsi vyrobny proces.

Podla mojho skromneho nazoru nvidia so 40nm zatial maximalne experimentuje a marketingove oddelenie sa cini... Ako obvykle.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 20:39:25
avatar
no sám říkáš, že přechod 65-55 nm není zase tak velký, třeba za něj ani nedali tolik peněz aby se jim to aspoň trochu nezaplatilo tím, co jde teď...Jinak proč by se nVidia nemohla bodnout a prostě tenhle krok se nepoved a než aby se v tom rok a půl plácali, tak to prostě odepíšou a vydělaj na to zpátky s 40nm grafikou? nemluvě o tom, že díky GF8 si na to vydělali už dávno...
Triminka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 20:59:52

Suhlasim, jedine k tomu zarobeniu na osmickovej rade... Mam pocit, ze financna kriza je dost velky pozierac uspor ktorych mala nvidia nadmieru vela vdaka GF8, co nvidii uskodilo tak velmi, ze neverim ze si financne moze dovolit dalsie "faux pas" ako GTX280, respektive dalsiu uplne zbytocnu kartu / seriu. (no dobre, moze, ale potom by uz bola nvidia dost seriozne v prdeli )
Na AMD kriza nemala az taky velky ucinok najme vdaka ich neexistujucim usporam
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 23:08:25
avatar
no nevim, právě díky neexistujícím úsporám bych se o ně dost bál, protože pokud by se dostali do platební neschopnosti, tak těžko dneska seženou adekvátní půjčku...ale zase teď je sand trochu zahojil arabskej kapitál, tak jsou v pohodě.
Já nevim jestli je 280 tak velký prodejní propadák jak se z něj dělá... nikde jsem neviděl žádný čísla prodejnosti, ale řek bych, že zase tak velkej prušvih to pro ně neni. Jasně 8800GTX bylo něco jako zázrak, ale spíš jim uškodilo to s těma mobilníma grafikama než to, že 280 je vlastně to co slibovali, nesmí se zase hned věřit všemu co si pár webů vycucalo před vydánim z prstu.(stejně to bylo s R600 HD2900 mělo bejt něco jako dar z nebes podle toho co se objevilo než vyšlo) Prostě žádná sláva to neni a rozhodně to je jedna z karet na který se za pár let zapomene, ale jak se prodává, kdo ví
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 23:28:29
avatar
Taky si myslím, že finančně z dlouhodobého hlediska nebyla GTX280 až tak bolavá záležitost.
Hlavně je NV celkově hooooodně v plusu, vždyť letošní 2Q byl pro ně prodělečný po hodně dlouhé době. Sice nevěřím, že 55nm "odbydou" a spěšně nechají za sebou, ale i kdyby tak udělali, finančně to imho zvládnou levou zadní.
Triminka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 23:34:06

GTX280 ma vcelku slusnu predajnost, to je pravda. Problem je ten, ze nvidia na jednej karte z rady 2xx zarobila cca 8x-10x menej ako na vtedajsich 88xx co sa tyka marze
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 00:36:10
avatar
já tedy nevim jestli je NVIDIA za rok 2008 v plusu když se koukneš na známé výsledky 123Q 2008 tak je to zatím mínus a je otázka co NVIDIA udělala s pěnezi co vydělal dříve ... nevidíme do všeho ...

Každopádně finance zatím nejsou problém NVIDIA pořád nemá na krku dluhy jako AMD ... současný problém NVIDIA z hlesika financí jsou nízké marže na které si stěžuje už několik kvartálů a GT200 k jejich zvýšení rozhodně nepomohlo ...
Triminka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 01:07:43

To je to co robi nvidii problemy, dlhy kriza moc neovplyvni, uspory ano
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 08:26:46
avatar
Ty jsi mi ale ekonom ) Krize znamená menší příjmy )
Když máš menší příjmy, nemáš z čeho splácet dluhy a končíš

Cashflow je to oč tu kráčí, a s úsporami se cashflow udržuje trochu lépe než s dluhy.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 10:43:11

Uspory si delas ty doma pod polstar, firmy nikoliv. Penize se toci, investovany jsou uz budouci predpokladane prijmy. Zadne uspory neexistuji, tva teorie je hodne mimo. Krize ovlivni prijmy a stim spojene dalsi veci jako vyvoj, marketing a tim padem nakonec znova prijmy.
Triminka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 11:32:57

Ano, kriza znamena mensie prijmy a vyssie riziko pri investovani do cohokolvek, pricom prakticky kazda investicia sa stava stratovou. Tot oc mi kraca.
Inak suhlasim...
Btw: asi som dost zle vysvetlil co som mal na mysli (zjednodusoval som)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 10:38:59

No tak, s timhle nesouhlasim. Financne je Nvidia za 2008Q1Q2Q3 v plusu. Q4 zatim neznam. Nvidia mela par spatnych obdobi jako napr. vadne mobilni grafiky a predevsim krize ve vyrobe chipsetu. Co se tyce grafickeho trhu, tak ten rozbor jsem tenkrat delal velmi peclive a Nvidia je rovnez v plusu, marze sice nizke byt mohou, ale jsou. Ono dodnes tvori podstatnou cast prodeje Nvidia jadra derivatu G80, kde je ziskovost maximalni vzhledem k dobe pusobeni na trhu. G200 sice taqk vydelecne jak se pred uvedenim cekalo neni, ale propadak to rozhodne neni. Cely je to postaveno jinak. Objem prodanych grafik se az do Q3 navysoval, ovsem podil v tom zvysenem objemu se Nvidii snizoval, nicmene prodej jako takovy stale rostl. Tzn. ATi za Q2Q3 zvysovalo svuj podil na trhu rychleji nez Nvidia, ale Nvidia nesla do minusu, ale navysovala svuj prodej vyrazne pomaleji. Ted teprve se ukazi realne vysledky. Da se ocekavat ze prodeje poklesnou a ted teprve by teoreticky meli jit firmy do ztraty.
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 18:16:18
avatar
a zmenšujeme, paráda největší docela hodně se těšim na rv740 do notebooku, to si pak budu pařit sc2 a budu vychechtanej zas na pár let než vyjde další díl
Triminka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RV740 do nb... 2009-01-05 19:05:31

Nevieme nieco DD? Ci este stale stadium overovania? xD
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 22:21:30
avatar
tak udajně má být tohle konkurence pro RV870 ale v tom pripade takova karta nema smysl. Kdyz uz nekdy v polovine roku 2009 kupovat high-end garfiku tak jedine s DX11 a tahle dalsi derivace stareho jadra uz je opravdu moc. naopak Pokud by GT212 mělo být cistou meinstremovou kartu (coz sem tedy puvodne ocekaval) davalo by to smysl stejně jako nejspiš prvni 42nm grafika od ATI RV740, na kterou se teda osobne hodne tesim (bez pridavneho napajeni, nenarocna na chlazeni, DX10.1, a přitom dostatek výkonu).
Přijde mi to tak ze u Nvidie pokulhava vývoj GT300 a chteji necim zalepit diru v nabidce.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 23:11:16
avatar
nevím jestli pokulhává vývoj, ono vydat grafiku na začátku léta, když Windows 7 kde bude DX11 přijde až někdy v září by bylo zbytečný plýtvání případným potenciálem a vlastně by tím umožnili ATi ještě rychle něco dokutit, pokud by to bylo opravdu povedené. Pro nVidii je lepší když ty karty vyjdou spolu někdy na podzim než konec jara/léto...
Triminka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-05 23:35:19

Pre nvidiu aj ATI je len lepsie cim neskor budu musiet nove grafiky uviest
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 00:36:56
avatar
proč? ATI HD 3800 s DX10.1 taky vyšlo dříve než SP1 Vista které DX10.1 přineslo ...
Triminka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 01:05:10

Ano, ale vtedy ATI zufalo potrebovalo novu seriu / die shrink, aby zachranilo svoju situaciu.
Neznámý  2009-01-06 01:32:24

Jo, jo, a Firma nVIDIA, udělala, a to udělala, některým, svým,a to svým, Grafickým Kartám, Die-Shrink, z asi tak, a to z asi tak, 65 NanoMetrů, na asi tak 55 NanoMetrů, a ani, a to ani, DirectX10.1, do té Grafické Karty nVIDIA, asi tak, na té, Výrobní Technologii, 55 NanoMetrech, nedala, celkem, trapáci, tedy, oproti, a to oproti, Firmě ATI, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 06:59:36
avatar
Pochybuju, že dát tam 10.1 je taková sranda, protože jinak by to asi nVidia těžko blokovala...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 16:53:20
avatar
u ati to byla docela sranda, protoze dost funkci z dx10.1 uz obsahovaly radeony HD2xxx serie.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 06:57:29
avatar
no řek bych, že oni už tenkrát asi věděli o tom jak bude DX10.1 těžkej oříšek a nebyl důvod na to čekat. Nalijme si čistého vína, ani obyčejný DX10 se zrovna dvakrát neuchytilo...
Neznámý  2009-01-06 11:46:11

Oho, zajímavé, a to zajímavé, že pro, a to, pro Firmu ATI, to, takový problém, nebyl, při přechodu, a to při přechodu, z asi tak, té 65 NanoMetrové výrobní Technologie, asi tak, na tu 55 NanoMetrovou, výrobní technologii, zvláštní, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 12:14:58

U prechodu z R600 na R670 bylo vice zmen, takze to nebyl cisty die-shrink s navysenim jednotek jako z G8x na G9x. A ono je to sice stale to same dokola, ale k cemu je DX10.1? Jak nekdo napsal vyse ono ani samo DX10 se moc neuchytilo, takze tahle prednost DX10.1 je opravdu v zasade jenom marketingovy balast. DX10 v dobe kdy konzole jednou na DX9.0c s maximalne nejakyma funkcema navic je proste zabitee API. Vyvojari her to podporovat nebudou.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-01-06 14:52:26
avatar
to si vážně myslíš, že DX je něco co ten čip zvládá jen podle nm kterejma je vyroben? To je kravina. na 10.1 se musí upravit návrh toho čipu a pokud nVidia věděla, že to 10.1 stejně nebude žádný velký plus, tak prostě neplýtvala penězi a na 10.1 se vybodla. Já jim to schvaluju, protože stejně nevyšla (nebo jsem jí nechytil) jediná nativní hra s DX10, natož aby přišlo DX10.1.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hm 2009-01-06 12:09:14
avatar
ta tabuľka sa pekne podoba na tabuľku, ktorá hovorila o tom, že rv770 bude mať 480 stream procesorov a takty sp budu vyššie než zvyšok jadra
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 968x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 679x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1074x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1245x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1580x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1395x
Komentářů: 7