Na Cebitu se NVIDIA oficiálně vytasí s nově přejmenovanými grafikami. Nejde ale v žádném případě o nové modely.
Prodeje grafických karet výrazně poklesly, díky tomu se již dávno oznámených přejmenování současných grafických modelů NVIDIA GF9 dočkáme až v březnu. Jako první nás čekají modely GTS 250 a GTS 240. Bohužel nejde v žádném ohledu o žádné novinky. Jen o přebalené a přeznačené stávající modely 9800GTX+ a 9800GT (8800GT), bez jakékoliv další změny.
Od NVIDIA je to samozřejmě další skvělý marketingový trik. Ačkoliv uživatelé znalí oprávněně nad tímto počínáním budou skřípat zuby a rozhodně na tom nevidíme nic přínosného pro nás zákazníky, pro NVIDIA je to levný způsob, jak na sebe opět upoutat a zmást nepříliš dobře se orientující zákazníky, kteří si budou myslet, že se jedná o novinky. NVIDIA ale tímto tahem téměř zadarmo získá další pozornost, v testech se znovu objeví staré modely. Zkrátka brilantní marketingová strategie, která je jako řada dalších podobných trnem v oku mnoha lidem, kteří společnost NV nemají pro tyto praktiky rádi. Jasně že k uživatelům nejsou tyto triky vůbec fér, dokonce by se to dalo nazvat téměř podvodem na neznalých, když například 8800GT (9800GT), která vyšla v říjnu 2007, vydáváte v březnu 2009 za novou GTS 240. Tohle opravdu nemá obdoby. Na druhou stranu nelze upřít to, že zkrátka díky téměř neznatelnému vývoji na poli her, úspěšné marketingové strategii o zbytečnosti DX10.1 jakož to i celého DX10, jehož je DX10.1 nejaktuálnější neoddělitelnou verzí, a kterou NVIDIA grafiky neumí, je i technologicky zastaralá 9800GT stále kartou plně výkonově dostačující. NVIDIA zkrátka marketing umí a na zákazníky znalé i méně znalé hraje jako umělec na housle, nezbývá než skvělému marketingovému tahu NVIDIA zatleskat a spolknout hořkou skutečnost, že prodejně úspěšný neznamená nutnost být nejlepší produkt v nabídce. Well done NVIDIA.
Poznámka pod čarou by DD:
Pokud jde o marketing obecně a teď nemluvím o konkrétní společnosti, rozhoduje agresivita a vytrvalost přesvědčování o tom, že často ten horší je ve "skutečnosti" ten lepší. Nějaká realita už dávno nikoho nezajímá. Bohužel právě tento styl chování, kdy se obchod stal pro mnohé věcí bez nějaké morálky, svět dovedl k současné prohlubující se nejen ekonomické krizi. Mnozí zákazníci i obchodníci si dnes už ani nedokáží představit, že mohou existovat také firmy, pro které je dobro zákazníka na prvním místě, bohužel těchto firem a lidí kteří je řídí, ubývá a není dobré se tím chlubit, protože se to dnes bere jako slabost (dobro zákazníka na prvním místě neznamená prodávat se ztrátou). Spolu s tím se také vytrácí to, že peníze nikdy nemají být na prvním místě a to ani v obchodě - nemít na prvním místě peníze rozhodně neznamná mít nižší cíle, či ambice. Chápu, pro mnohé utopistický, naivní pohled hlupáka. Podobný názor na tento pohled je ale právě ta tragédie současné doby. Možná současná celosvětová situace donutí mnoho lidí přemýšlet o tom, co je příčinou oné krize důvěry - malá nápověda by DD: „jak můžete věřit někomu, u koho je hlavně vydělat peníze jakýmkoliv způsobem na prvním místě?"
Zdroj: DDworld.cz
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|