NVIDIA GTX 1060 (Ti) aneb hledá se rychle odpověď na Radeon RX 480 a PR žvásty jedou naplno Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 13 June 2016
altNVIDIA má z AMD a jeho Radeon RX 480 těžkou hlavu. Zapojila všechny síly, ale bude to stačit?

 

 

 

 

Nová generace grafik a hlavně výroby znamená obvykle nové možnosti jak hnout se zajetými stavy na trhu a znovu rozdat karty. A oba výrobci nové produkty startují ve zcela různých cenových hladinách. NVIDIA se jala vydojit z nadšenců maximální peníze a nabídnout jim nové grafiky nižšího high endu za cenu ULTRA TOP high endu, zatímco AMD se soustředí na mainstream, tedy 85% uživatelů.

Výsledkem je, že AMD teď nemá teď hned bezprostředně nic, co by GTX 1070/1080 přímo konkurovalo, ale NVIDIA zase nemá nic, co by mohla teď poslat proti RX 480. A co myslíte, co je větší problém? Ano, problém je mainstream, kde se prodá nejméně 85% všech grafik vůbec a mnozí hráči na zajímavý produkt z tohoto segmentu čekají i s několik let starými modely. Nový AMD Radeon RX 480 zatím vypadá ideálně a je to asi nejzajímavější mainstreamová grafika od uvedení úplně prvních 28nm grafik. Nabízí výkon téměř na úrovni high endu minulé generace, ovšem za cenu současného mainstreamu se spotřebou současného low endu. Navrch má samozřejmě aktuální multimediální výbavu včetně podpory a dostatečného výkonu pro VR. Co více si přát?

Není tedy divu, že u NVIDIA nejsou moc nadšení a napínají všechny síly proti Radeonu RX 480. Takže zapojili i své početné militantní příznivce, kteří si nikdy neštítí žádné lži, osobní urážky, pomluvy a překrucování, a tak přichází spamovat články a diskuse „názorem“ že „prý AMD neumí vyrobit nic lepšího, co by překonalo staré modely, tak nabízí výkon R9 390X za lepší cenu, protože za cenu R9 390X by to nikdo nekoupil. A tohle má být prý trefný názor“. No to není názor, to je slaboduchý nesmysl, a může to prohlásit jen opravdu ten kdo má v hlavě úplně vymeteno a nezná ani nejzákladnější fakta a situaci.

AMD neudělalo Radeon RX 480 (POLARIS 10) jen tak a určitě ne proto, že by nedokázalo udělat nic lepšího (AMD dokázalo spolu-vyvinout HBM paměti, vyrobit pro to celou novou konstrukci a dodat to na trh z prototypové výroby dříve, než u NVIDIA věděli, že nějaké HBM vůbec je a budou ho chtít používat, takže podezřívat AMD že by nedokázalo vyvinout nic výkonnějšího než má, je dost padlé na hlavu). Důvody proč se primárně soustředí na menší čipy POLARIS 10 a ještě menší POLARIS 11 jsou prosté:

Za prvé, čistě technicky, jsou nejjednodušší na výrobu a odladění 14nm výroby, se kterou AMD začíná. Hlavně však je po těchto čipech hlavní poptávka. Míří do všech nových konzolí (bude je mít PS4 NEO i nový Xbox), jsou ideální pro mobilní segment a také se s nimi počítá coby grafickou částí do nové generace 14 APU procesorů.

A pokud by vám ani tyhle důvody nestačili, tak je tu prosté … AMD potřebuje vydělat a potřebuje podíl, který ztratilo v posledních letech absencí marketingu, vlastního vedení apod. A co myslíte, co zajistí pozornost největších davů (=zákazníků), největší prodeje a tedy největší zisk a růst podílu? Grafiky za 15-25 tisíc, nebo grafiky za 6 tisíc? Nespěchejte, promyslete si to, já vím, bolí to některé :). S výjimkou hlupců, kteří jsou schopni i na profesionálním webu vypustit článek obsahující výše uvedený „PR“ žvást o tom, že AMD neumí nic lepšího atd., všichni vědí jaká je situace a že AMD zvolili zdaleka nejlepší řešení a cestu. Produkt, který bude mít široké užití, ne jen grafický high end, na který se navíc AMD také chystá a to už letos.

Bohužel to vypadá, že PR NVIDIA pracovníci a najatí redaktoři, se nezmůžou na nic lepšího než tyhle hloupé výkřiky, což je na jednu stranu zajímavé, na druhou stranu poněkud trapné a každý s IQ větší než bublající bláto a trochu sledující situace si musí klepat na čelo. Bohužel to tak spíše vypadá, že zatím vše nasvědčuje tomu, že NVIDIA prostě nemá čím proti Radeon RX 480 vytáhnout. GTX 1070/1080 vydala strašně cenově vysoko, jsou sice výkonnější, ale ani náhodou jejich ceny neodpovídají tomu, co nabízí a co představují. Jejich čip není sice o moc větší, ale větší je (314mm2 proti 238mm2) což je dost aby byl Radeon POLARIS 10 mainstream a GTX 1070/1080 Performance, což také tak technicky platí. Jenže AMD prostě vydává POLARIS 10 za to, co je a za to kolik by měl stát. 199 dolarů je odpovídající cena a s tím má NVIDIA problém, když Performance grafiky poslala na téměř hranici 500 dolarů+. POLARIS 10 je cenově výhodný, pořád je výhodný i pro výrobce, hlavně ale nabízí opravdu velký výkonový skok proti cenově dostupným kartám současné a předchozí generace pro řadu uživatelů a především má zcela dostatečný výkon i výbavu pro současné i budoucí potřeby 90% uživatelů v následujících 1-2 letech. Navíc díky přítomnosti v konzolích pokračující stejné architektury je tu i ideální optimalizace téměř všech multiplatformních her pro tyto čipy/grafiky.

Jedním z možných rychlých řešení je, snížit cenu GTX 1070/1080 na odpovídající úroveň, tedy 10 tisíc za 1070 a tak 14-15 tisíc za 1080. To však zaujme jen malou část uživatelů, protože 10 tisíc pořád není levné (= jen velmi málo lidí je ochotno dát za grafiku 10k) a navíc výkon, který NVIDIA s GTX 1070 předvádí, také není nijak nový v tomto segmentu a skoro by bylo na místě se ptát, zda NVIDIA neumí vyrobit nic lepšího ;) (=vtip, pro nechápavé). Hlavně ale potřebuje něco přímo proti Radeonu RX 480 na úroveň 200-250 dolarů. A tím by měl být čip GP106. Jenže je tu problém. Zatím vše vypadá tak, že GP106 sice bude také přinášet hodně výkonu a skvělou efektivitu proti předchozí generaci, jenže nabídne výkon jen někde na úrovni GTX 970 OC, což bude bezpečně pod Radeon RX 480. A pak je tu problém horšího výkonu a připravenosti pod DX12 než má AMD, optimalizace her na míru AMD GCN a tak dále. Hledisko „nízké“ spotřeby už nebude asi moc hrát roli, když rozdíl nebude zdaleka tak velký jako u minulé generace.

Prostě NVIDIA chystá GTX 1060(Ti), ale má problém ji udělat tak, aby proti RX 480 nabídla něco zásadně lepšího a vůbec zajímavého, což musí, když dorazí až po RX 480 a bude jí tedy přímo čelit jako očekávaná odpověď. Zatím na nic nepřišla a úniky hovoří o tom, že by GTX 1060 měla mít jen 192-bit a 6GB GDDR5 a výkon právě někde kolem GTX 970 OC. NVDIA by navíc měla dost velkou díru mezi GTX 1060 a GTX 1070, pokud by musela nabídnout GTX 1060 za maximálně (i méně) než 199 dolarů. Prostě bude to ještě zajímavé. NVIDIA ale musí spěchat a také spěchá. Důkazem je větší aktivita ve výměně vzorků a také výše uvedená PR aktivita, která se soustředí na „potírání“ Radeonu RX 480 všemi prostředky. Slyšel jsem, že za „špatnou“ recenzi RX 480 vydanou pokud možno před koncem NDA, by měla být referenční GTX 1080 s podpisem CEO firmy zdarma, ale to bude jistě jen nějaký informační šum (=zase vtip, pro ty méně chápavé … ;) ).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 16:37:04

teď je ale otázka jak to bude s dostupností 4GB verze, podle některých zdrojů nebude velká a většina karet bude s 8GB. To by znamenalo, že za slibovanou cenu 199 dolarů = 5850 korun vč. DPH (ve 4GB verzi) prakticky nebude a běžné ceny u nás budou výš, někde jsem četl, že za 8GB od cca 7200Kč výš.
No ještě si počkám, ale 4GB varianta je zatím můj favorit (od doby 7850 konečně zajímavá karta od AMD), teď jen nevyšponovat cenu a zachovat slibovaný výkon za odpovídajících provozních podmínek.
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - veliký OBR 2016-06-13 16:49:47
avatar
no .. .když jsem to u konkurence četl tak jsem nechápal ... ale v podstatě to zapadá do strategie tamtoho a tohoto webu ... každý hážete špínu jiným směrem. Já bych navrhoval zklidnění a psaní trochu s rozmyslem, přestává to bejt čtivý ...

jinak samo každýmu musí dojít že je to AMD kdo má v ruce teď opratě ... tak doufám že to na konci měsíce potvrdí a že před vánoci dodaj i ten poslední drtivý ničivý úder ... sláva technologiím, freesyncu, DP1.4, DX12 (AS), 14nm ... :-D
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 17:10:27
avatar
už toho mám dost ... tvrdit že háži špínu je urážka! A lež. Já žádnou špínu neházím a pokud tvrdíte že ano, dokžte že to co píši to co testuji je tedy lež(= špína). Já píši v souvislostech, objektivně a s fakty. každý kdo tvrdí něco jiného by měl mít sakra důkaz že tomu tak není ... a to nikoliv nějaké psaní mezi řádky, či osobní dojem ... chci hmatatelný důkaz.

Já nejsem jako Obr, který hází špínu na AMD (což by mi tak nevadilo, protože nemám s AMD nic společného) jako že píše kraviny, hlouposti, totální nesmysly a výmysly ... tvrdit že já jsem jako Obr je opravdu urážka a hlavně na tom není ani ani zrnko pravdy pokud tvrdíte že házím špínu a jsem jako obr akorát z druhé strany jste vy obr ... taky lže a vymýšlí si nesmysly ... prostě nezlobte se na mě ... ale já si tady 10 let plácám nervy a stejně někdo přijde a prohlásí jen tak, že má ten dojem že jsem zaujatý a házím špínu ... nikdy jsme špínu neházel a nehodlám s tím začínat. píši jen fakta v souvislostech ať se líbí mě nebo ne, nebo někomu jinému ...
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - špína 2016-06-13 17:18:21
avatar
zajímavý, že jediný co tě na tom příspěvku zaujalo bylo slovo špína ... smutný ...

prostě se to tady nedá číst už fakt. měl by si změnit styl psaní ... a abys sis nemyslel na ostatní velké české servery už nechodím dávno ... a tím mám na mysli nvidiatunin, světničeho, a nicmochardware.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 18:48:25
avatar
nedá se to tady číst? takže fakta, souvislosti ti nestačí? to je mě pak líto ... nehodlám měnit styl protože bych nebyl objektivní, přesný ani bych nemohl správně radit ... můj styl je prostě v pořádku a nikdo jste nedoložil ničím, že by nebyl. Ano, špína mě zaujala, protože řekneš že házím špínu, ale neuvedeš jediný hmatatelný důkaz, že by tomu tak bylo ...
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 21:22:05
avatar
víš to je právě ta výhoda spotřebitele ... já sem v podstatě chodím, abys ty měl zobrazenou reklamu, a ty si ještě myslíš, že místo toho aby ses pod článkem v diskusi snažil bavit s lidmi o těch "technických" problémech, tak se cítíš být napadán ... dej mi chvilku dám ti sem jeden příklad za všechny ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 21:27:59
avatar
když napíšeš že házím špínu jako obr tak je to prostě urážka, když to není vůbec pravda ... co jinýho by to jako bylo? příklad klidně, ale já chci důkaz toho že házím špínu, tedy píši nepravdu atd. ... jinak je to házení špíny, ale na mě ;)
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 21:44:33
avatar
napsat do "objektivního" článku, kterej je založenej na nepotvrzených informacích (nebo aspoň z AMD poloviny) ať někdo něco nekupuje není podle mně "objektivita" ale prostě jen špína. Nejenže si jako "IT" magazín odřezáváš cestu od těch, kteří ti možná můžou poskytnout železo k recenzi nebo zpávičku extra, tak ještě odrazuješ i čtenáře, kteří prostě nemají chuť číst agresivní "novinařinu" ... zahraniční media psát umí a umí psát důstojně - česká media stojí za starou bellu - jako příklad za všechny - paní Drtinová, která neumí položit jedinou otázku a je považovaná za jednu z top žurnalistek u nás ... co to?

takže urazit jsem tě nechtěl - spíš jsem tě chtěl upozornit, že tvůj styl psaní býval lepší, čtivější a nebylo tenkrát potřeba se vyjadřovat tak skoro až zaujatě oproti jedné nebo druhé straně ... ale pokud i tohle bereš jako útok na svou osobu, tak nemám co říct
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 21:55:22
avatar
ehm ... nedoporučuji nic na základě nepotvrzených informacích, ceny, provozní vlastnosti chladiče na základě kterých bylo "nedoporučení" k nákupu doporučeno vycházející ze známých objektivních faktů a měření. Nikdy bych nic nedoporučoval na základě nepotvrzených info. Takže to mám brát za špínu?

agresivní novinařina? no u mě ne ... já piši prosta zaujatě pro věc s maximem faktů nadhledu a nejlepších informací které mám zrovna k dispozici ...

Ano beru to útok na svou osobu, protože co chvíli slyším že prý házím špínu a tedy píši neobjektivně, ale ještě nikdo nikdy nepředložil jediný důkaz, že bych nějakou špínu a neobjektivně opravdu psal. A dojem není důkaz, protože je to váš dojem a to je subjektivní věc ;)¨
¨
Pořád jsem tedy od tebe neslyšel kde konkrétně házím tu špínu ....
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 22:48:35
avatar
ani neuslyšíš - když si věci vykládáš po svým tak jak se ti to hodí

a ještě jednou ti to napíšu polopatě:
nepíšeš to pro sebe - tak buď připraven na reakce těch pro které to píšeš - mně připadáš jak malá holčička co jsem jí právě utrh hlavu její oblíbené panenky ... prostě se mi nelíbí že za poslední měsíc jsi vyplodil možná 10 článků na stejné téma, ve všech pořád jen dokola opakuješ stejnou věc, píšeš věty který nemají konce - možná si to umíš zanalyzovat, možná to umíš dát do souvislostí, ale psaní nech někomu po kom se to bude dát číst ... to je můj důkaz

já si články přečtu na spoustě serverů - pak si tam vybleju svůj názor, ale jenom tady jsem se setkal s tím, že se autor cítí dotčený.

už jsem zavrhl spoustu českých "IT" serverů a po tvojí ubečený reakci zavrhuji i tento :-D číst tlachy někoho kdo neudrží slzu a vztek vážně je pod mojí úroveň
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 23:59:48
avatar
já nevím jediný bečení jsi předvedl ty ... já se zcela vážně ptám a chci vědět kde jsem házel špínu, kde jsem tedy llhal a chci konkrétní důkaz ... kdybych házel špínu a lhal apod. tak by to snad neměl být žádný problém. Zjevně je a pak přijdeš ty ublížený čtenář který tu píše jak si vykládám věci jak se mi to hodí opět bez jakéhokoliv důkazu a ještě se tu uráží .... vážně vás nechápu .... já se ptal zcela vážně a objektivně a nikdo mě není schopen nic objektivně doložit jen tu zase slyším brečení a plácání o tom jak je někdo nad moji úroveň apod ...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 00:21:12
avatar
DD kľud...rozčulovanie škodí, ja som sa v minulosti na podobnú tému vyjadril, skrátka by sa dalo písať jemne citlivejšie, ako príklad (nebudem dávať linky):

...bolo tu napísaná informácia v zmysle - nekupujte referenčné GTX1080 - sú predražené a majú nekvalitné spracovanie, súhlasím...lenže mohlo to isté byť napísané napr. Na základe nekvalitného prevedenia chladenia, ktoré nie je plne dostačujúce a rovnako kvality PCB, nemôžem nákup danej grafickej karty (GTX1080 Founders edition) doporučiť....a hneď je to jemnejšie a pritom to isté

...potom sa vyskytla aktualizácia - nekupujte GTX1070/1080 obecne, teda vpodstate aj nereferencie, stratia na hodnote - no takto napísané to nevyznie ako doporučenie ale skoro ako rozkaz, navyše myslím, že sa predávať asi budú - ľudia nevydržia a RX480 je inde, takže tu by som napr ja napísal, ano sú to výborné karty teraz, ale ak sa rozhodnete pre kúpu, tak zanedlho môže byť na trhu lepšia ponuka - proste by som nenapísal, že nekupujte - recenzie sú max doporučenia a takto to vyznie ako niečo viac...ja si osobne myslím, že toto vadí, a toto je to, na čo mnohí narážajú...prakticky nič kladné na NV, to, že kde sú ceny ich grafík a že by mali byť inde iste, ale ak sa to predá aj za tú sumu, tak potom je cena aká je, očakávam jej klesanie - v prípade GTX1080, hoci nie príliš drastické - to by nebola Nvidia...
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 09:19:26
avatar
hele zkoušel jsem to slušně - ale s tebou to slušně nejde.

NIKDY jsem neřekl že lžeš!!! (házení špíny je i to, že natvrdo řekneš nekupovat - aspoň pro mě a doufal jsem že si to z mých dalších odpovědí pochopil, ale protože si "vykládáš věci jak se ti to hodí" tak si to očividně ani pochopit nechtěl)
NIKDY jsem neřekl že si vykládáš věci jak se ti to hodí!!! (to co jsem řekl se vztahovalo výhradně k reakcím na moje příspěvky)

a důkazy? ještě jednou - já to tady čtu a sjíždím ti reklamy a je tvojí prací se zamyslet

a ještě jak někdo podotknul, že kážu víno a blabla - jo - jenže já nepíšu IT magazín ...
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 00:32:24
avatar
@tralala: kdyz uz kritika, tak at je konstruktivni... jaka veta konkretne v tobe vyvolala pocit hazeni spiny a jak by to bylo spravne?

Bez toho jsou tve prispevky taky velice agresivne ladeny.

Ja chapu ze ten tvuj prvni prispevek mohl byt mineny opravdu jako rada, ne utok. Bohuzel si kombinaci srovnani s obrem a hazenim spiny vytvoril opravdu drsnou kombinaci. Tak se nediv ze se to DDho dotklo.

Pokud nekoho odsuzujes za agresivni vyjadrovani, proc to delas taky?

Citace:
...tohoto webu ... každý hážete špínu jiným směrem.

...a tím mám na mysli nvidiatunin, světničeho, a nicmochardware.

...prostě se to tady nedá číst už fakt...


Navrhuji vice sebereflexe a nasledne srovnat sve vystupovani s tim co vyzadujes u jinych. Takto to vypada ze kazes vodu a sam pijes vino.


Citace:
po tvojí ubečený reakci zavrhuji i tento :-D


Co dodat?
Leos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 05:33:10

Vidím tu jedného jediného, ktorý hádže špinu. A to je tralala.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 09:01:11
avatar
mě třeba na pctuningu smázli příspěvek (nechápu proč, důvod ti nesdělí) za to, že jsem napsal kriticky, že první polovinu článku psalo asi nějaký dítě... tipuji, že mě z fleku smázl ukřivděnej Obr... pravidla jsem žádný neporušil

a poradím ti, tak to nečti ne ? jednoduché...
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 11:17:31

A čo si tam napísal pls. doslovne pokiaľ môžeš ?
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 12:47:54
avatar
"tvl tu první půlku článku psalo snad nějaký dítě co si po roce šetření přineslo domů 3dfx voodoo ne ?? "
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 13:23:11
avatar
Nic proti, ale to zrovna nezni moc jako namet na konstruktivni diskuzi
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 14:10:08
avatar
jasně, tak si přečti příspěvky tam a smazáno by mělo být 3/4 z nich... a přeci jde o porušení pravidel...

já porušil pravidlo do Obra se nerýpe že ?

jen jsem vyjádřil k obsahu článku jak byl napsán...
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 14:37:05

No čakal som či si mu nedaroval niečo šteklivé, ale to decko asi neuniesol. Tu taky za decko "zablikal" celý účet tuším Mysider
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 15:18:00
avatar


jasné, ale prostě ten úvod článku tak vyzněl.. jak když se těšil na vánoce ... navíc to bylo psáno fakt stylem dítěte Tak jsem se jakože "zasmál" a hned výmaz a ani ti tam nenapíšou v tom mailu důvod...
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 21:59:53

DD Zmazať (pozn. obdivujem tvoju odhodlanosť ale oni Intel maju 70%či80%trhu)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 18:55:17
avatar
já nikomu nenadávám a žádný styl menit nehodlám ... objektivitu slušnost a vyjádrřování v souvislostech měnit nehodlám ...

já nechci kvantitu, já chci kvalitu ... takže klidně méně čtenářů, ale kvalitních berou to tak všichni ... intel to tak bere taky, nemá komu by v ČR dalšímu ty CPU na testy posílal a kdo by dělal takové recenze jako DDW .... pár trolů a spamerů na tom nic nezmění. A vzhledem ke koloritu a trvalé stejné skupině DDW-haterů, kterou už všichni znají, to všichni berou jako standard a nikdo je nebere dávno vážně. Intel a ostatní ví, že naše recenze jsou objektivní přesné a je na ně spoleh a že nikomu nekřivdíme a dostanou od nás kvalitní odezvu a máme dost čtenářů kteří podle toho nakupují a tak nás berou ... nikdy se nezavděčím každému. někteří prostě budou dokola lhát a pomlouvat DDW aniž by měli jakýkoliv objektivní důvod pro to. Intel ten test viděl a četl a žádné stížnosti jsem nezaznamenal ....od nikoho!

Já s Intelem vycházím dobře a máme na něm postaveny sestavy, má skvělé produkty v současnosti vůbec nejvýkonnější a nemám s ním žádný problém ...
Joohn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 19:36:22
avatar
Myslím, že "s3icc0" tím házením špíny myslel "stly/v jakém duchu" je článek napsán a ne, že nepíšeš fakta. Myslím, že jen nepřesně volil slova? Mě osobně tenhle styl vyhovuje, jde vidět, že to děláš s nadšením A taky věřím, že musí být těžké držet si nadhled a chladnou hlavu, když někdo někde jinde píše lži.... to člověka prostě nasere

p.s. Jen tak dál v dobré práci! už 10 let nakupuji sobě i ostatním známým PC sestavy podle těchto stránek, bez nich bych byl ztracen Díky za to!
ron68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 20:36:19
avatar
Hmmm,to chce klid ,dát si pivko , nohy nahoru a zajít si s přítelkyní na véču,nebo do kina....Vždyť o nic nejde
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 20:53:00
avatar
jde, protože to nechápu proč to tak je a co je na tom tak těžkého objektivně dokázat co tvrdím
ron68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 21:21:09
avatar
Ale ano,každý máme svojí pravdu.Někdo tvrdí A,druhý zase něco jiného .DD ty máš určitě svojí pravdu ,ale to neznamená,že to musí bý dogma.Vždyť svět není jen "červená a zelená".Obě barvy mají svoje + i -.
Měl jsem karty od AMD i od nVidia.Nikdy jsem neměl problém ani s jednou.
Teď mám 980Ti,ale to neznamená,že si příště nepořídím něco od AMD
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 21:29:38
avatar
to není moje pravda, já jen říkám že to je, nejsem dogmatik, věci se mění a já podle toho píši já nikomu nikdy neříkám že NVIDIA je špatná AMD dobrý, vždy mluvím konkrétně o konkrétních věcech s konkrétními fakty ...
ron68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 22:03:45
avatar
Ok,ale to jsme tam , kde jsme byli .Já to chápu,máš ohromné znalosti a vědomosti,ale dle mého je potřeba mít určitý nadhled a brát to s klidem .Jak jsem psal,každý má svojí pravdu a těžko se to dá změnit.
Bohužel, (pro nás všechny),AMD jen těžko,v poslední době konkuruje nV.(ne kvalitou,ale obchodně)
Třeba se to změní a AMD nám všchny překvapí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 22:12:04
avatar
s klidem? no když ti někdo tvrdí, že házíš špínu a jsi DDbil aniž by měl v ruce jediný fakt, který by potvrzoval tak je to na palici ... prostě to nikdy nepochopim.
ron68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 22:32:03
avatar
Jasně, naprosto chápu,ale s tím asi nic neuděláš...Těžko se ti oponuje (většina lidí nemá takové odborné znalosti,jako ty),ale to není špatně.
Ono z tvých komentů vyzařuje fandovství pro AMD.Já to chápu.A zase se budu opakovat-(myslím si),je potřeba mít určitý nadhled a pochopit i druhou stranu.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 00:16:27

DD: Tak si to zas tak neber na VV by sa tazsie nieco vymyslalo, na DD to netreba velke iq Ale kazdopadne tí tvojí zaškodnícií webu DDW pomáhajú vlastne ti robia free reklamu, DD že ty robíš Guerilla Marketing Campaign?
No pochop aj tých "druhých", či by sa ti článok páčil ak by si v ňom tie dve značky vymenil?
Korektne to budeš mať vtedy, keď to nebude urážať, ale to iste vieš
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 1060ti 2016-06-13 16:58:33

Vetšina hráču si rado počká na NVIDII 1060. V mem okolí nemám nikoho kdo by měl AMD a kdo by nebyl nazoru že NVIDIA je pro hry lepší. A ano ikdyž to je skreslený a marketingem vyvolaný tak AMD prostě s většinovým nazorem nehne. Sám sleduju jak to je, vidím ty testy ale koupim si raději NVIDII. AMD prostě nevěřím.

Znamej nedavno stavěl PC a když sem se ho ptal jakou bere grafiku a CPU tak rekl ze NVIDII a INTEL a když sme se ho ptal co AMD tak rekl že četl/slyšel že k Intelu a na hry nemá AMD smysl...prostě to už je zažitej názor...bohužel pro AMD
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - realita 2016-06-13 17:00:56
avatar
hele to je bohužel realita ... a skoro bych řekl dost smutná a konkurenčnímu prostředí neprospívající ....

co chápu je, že člověk co jede na linuxu řekne že třeba čeká na 1070 ... tam nemají moc na výběr. AMD sice slibuje že Polaris už bude mít řádnou podporu na linuxu, ale zase je to omezené linux kernelem 4.7 a toho se většina linuxáků hned tak nedožije, takže zase šáhnou po nVidii
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 17:18:08
avatar
už 10 let je tady DDWorld.cz aby jako uživatelský magazín napovídal co je lepší a bohužel se setkávám s tím samým co vy ... když řeknu že AMD je lepší atd. atd. hned prý házím špínu na NVIDIA a jsem AMDfanatik apod .... přitom já jen píši o věcech jak se skutečně mají .... problém je prostě v tom, že PR síly nejsou vyrovnané, NV jich má moc, AMD skoro žádné, tak to pak skoro vypadá, že když pochválíte AMD děláte vlastně PR za ně ... až tam to PR NVIDIA dopracoval ... pochválíš nezávisle AMD a zkritizuješ NV a nenecháš se ovlivnit? Tak jsi prostě AMD fan a basta ... NVIDIA má více peněz a silnější PR a je mnohem snažší a výhodnějí psát pro ni. AMD nenabízí nic, o to směšnější je, že by někdo AMD nějak nadržoval .. proč by to dělal, když nadržovat NV je výhodnější a AMD ti za to nedá nic
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - test 2016-06-13 17:20:12
avatar
no ale ty se divíš? třeba tvůj test grafik s aktuálníma ovladačema - ukážeš realitu a si za to pranýřován. AMD prostě odvedlo kus práce na ovladačích i HW a teď v tom doufejme pokračuje
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 17:32:40

Právě jsem si přeložil tvůj příspěvek takto: Jsem zblblá ovce marketingem, nemám svůj mozek, dělám, co ostatní, ale nevím, proč. Je to tak správně? Dík.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 09:06:11
avatar
bohužel takových hloupých ovcí je většina.. všude svítí logo NV, u eshopů nevyjímaje, tak co si pak asi takový BFU koupí že ...
Anonymní  2016-06-13 17:37:33

Zde bych řek, že ale ten známý nebude moc moudrý... Moudrý člověk se podívá co je výhodnější a ne že slepě a tupě táhne se stádem... Ale ano fanatici zblbli už fakt hodne lidí... Pokud tomu človek rozumí tak volí podle rozumu...

Bohužel člověk dnes a denně vidí příklady jak jsou lidi zblblí a jak se daj snadno ovládat a neptají se zda to co jim je podsouváno je pravda... :-(
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 20:44:21
avatar
Tak to doufám že nepoužíváš nebo nebudeš používat vše co běží na DX12 nebo pod Vulkanem.
Protože tyhle API mají základ od AMD a ty AMD přece nevěříš.
Jak píše KOCHREN, mnoho lidí táhne se stádem nebo nakupuje podle marketingových keců.
Ale máš pravdu v tom: "...bohužel pro AMD."
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 09:04:34
avatar
zajimavy, ja to mam přesně naopak
Anonymní  - tak zde tak nějak souhlasím... 2016-06-13 17:38:58

Těch fanatiků už má Nvidia dost a dost a věřte tomu, že na czc.cz nebo alza.cz když přijde neznalý tak mu tam budou ti dotyční tlačit 960, 950, 970 i když už bude na trhu RX480... A to jen proto aby se pak smáli, že i přes nový radeon se prodávají starší nvidie... Dyť už dnes i přes podle mě lepší 380X si vymýšlí spoustu hovadin, aby protačili 960tku a odstavili 380X... Přitom 380X má ano spotřebu o 60W vyšší v plném vytížení víc, ale i vyšší výkon... Nyní se ukáže jak moc jsou lidi zdegenerovaní a zblblí...

Závěrem: jsem zvědavý a budu to sledovat
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 18:04:27
avatar
Na druhou stranu budme za nvidia radi, ze se vybodla na vyvoj a tak si zvykla jen na dojeni zakazniku, ze ma tim padem amd sanci, kdyby udelali technologicky bozi kartu, amd by nemelo tak prihodne podminky zautocit a vsici vime, ze amd potrebuje uspech jako koza drbani.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 18:12:46
avatar
problém AMD nikdy nebyl v produktech ale právě v neexistujícím marketingu a neschopnosti prodat to co vyrobí ..
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 19:20:30
avatar
Presne tak DD. Som nadsenec do PC a IT technologii. Je mi jasne uz nejaky ten piatok, ze AMD posuva technologicke hranice. Neustale vylepsuje. A nie iba na jednom poli, akym su GPU, ale aj na poli CPU, kde ma co robit proti gigantu Intel. To Nvidia nema a pri tom ma viac penazi. Je preto smutne, ze technologicky dravec AMD v ramci svojich fianancnych a vyrobnych kapacit, dokaze vzdy technologicky napredovat, a pritom nema zdaleka taky podiel na trhu ako Nvidia Oproti Intelu to uz je ina kava, vyrobne kapacity AMD nesahaju Intelu ani po paty, pritom je AMD technologicky proti Intelu zdatne.
Anonymní  2016-06-13 20:04:01

Jane neuraž se, ale byť fandím AMD aby se zvedlo a byť mi vadí ty neustále blbé kecy o tom jak má být AMD špatné, tak i já vidím, že to píšeš více tendenčně než by asi bylo dobré. Stačilo by konstatování, že Nvidia zkouší co si ještě může dovolit a že není pravda, že co je AMD je zákonitě špatné. Když zmírníš útočnost v textu tak vemeš mnohým jejich munici... V mnoha věcech s Tebou můžu souhlasit viz to co jsem napsal, ale zvolil bych jiný tón. I když je mi jasné že fanatici by se do Tebe pustili tak jako tak. Ale proč jim ještě dávat munici do ruk... Já třeba i souhlasím že FujEdice v podání Nvidie se mi nelíbí, ale jinak nereferenční řešení už jo a to jak u 1080, která prostě je nyní nejvýkonnější grafikou tak u 1070 která není zbytečná. Ten kdo chce nyní kartu za cca 13-16tisíc a ne za 21-24.000 tak si veme 1070 protože prostě taky zatím nemá konkurenci... Jiná věc je cena ta je příšerná....

Blbé hloupé napadání nechme všichni Obermaierovi ono k němu to sedí jaký je tak vystupuje... A PCT z něj těží, protože se pod jeho blbostmi vždy strhnou brutální diskuse a PCT se pak může honosit jakou má čtivost a vydělává i na reklamě. Proto už tam nechodím a ten "ICT web" jsem zařadil mezi bulvár a chodím na testy na Guru3D a TomsHardware...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 20:07:52
avatar
zase ... neviděl jsem žádný hmatatelný důkaz že píši tendečně ... tedy že píši hlouposti, faktům a realitě odporující věci ... dojem mě nezajímá to není objektivní věc ... takže když píší tendenčně, moc by mě zajímal nějaký důkaz že tomu tak je ...
Anonymní  2016-06-13 21:21:10

Tendenčně není o tom že bys měl psát hlouposti... Chceš li to jinak píšeš hodně citově zabarveně. Prostě z toho jak píšeš jde cítit, že Nvidii tolik nemusíš. Třeba ten název článku "GTX 1070 se začaly prodávat a nejsou ani trochu zajímavé – stojí 14 až 17 tisíc!" Ano ta cena je snad špatný vtip... to samé ty referenční FujEdice, ale ta karta zajímavá je za cca 14 tisíc co bys chtěl nabídniout nyní jiného?... (a ještě, že to Nvidia zkouší co si ještě může dovolit aspoň to bude výhoda pro AMD)

Je mi to jedno piš si jak chceš je to tu Tvůj WEB jen sem chtěl říct že tím jak citově zabarveně to píšeš dáváš munici odpůrcům... Ber to třeba jako přátelskou radu nebo jak kritiku od nějakého blbce KOCHRENa to je na Tobě...

Závěrem chci jen říct, že snad lidi nebudou hloupé ovce a rozhodnou se opravdu pro to co je pro ně výhodné a to RX 480 jistě bude.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 21:28:37
avatar
cítění není důkaz, já přeci nemůžu za to jak ty to vnímáš já to piši jak to prostě je. ... a já ti mohu objektivně říci, že NVIDIA nemusím pro některé její chování a kroky což ale platí i o AMD a mnoha jiných, ale to jak o ní píši a jak píši o produktech s tím nemá co dělat. Držím se faktů a souvislostí ...
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nemilosrdná "tvrdá data" 2016-06-13 22:33:06
avatar
Vendor Discrete GPU Share Q4 2015 Discrete GPU Share Q1 2016
AMD 26.2% 29.4% (+3.2)
Nvidia 73.8% 70.6%
AMD RX 480 & 470 Polaris 10 & 11 Specs & Performance Leaked

Vendor Desktop GPU Share Q4 2015 Desktop GPU Share Q1 2016
AMD 20.9% 22.7% (+1.
Nvidia 79.1% 77.3%

Vendor Mobile GPU Share Q4 2015 Mobile GPU Share Q1 2016
AMD 31.4% 38.7% (+7.3)
Nvidia 68.6% 61.3%

Read more: http://wccftech.com/amd-takes-gpu-share-nvidia-q1-2016/#ixzz4BUeRbLYn
Hrabi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-13 23:26:42

Do doby GCN 1.0 jsem měl vždy NV. Po příchodu GCN 1.0 a navíc s agresivní cenovou politiku NV, jsem NV přestal kupovat a o nic jsem nepřišel. Pro těch pár wattů navíc...
Je až s podivem, kolik lidí si koupí předraženou 960 a nebo shitovou 970 a to i z mého okolí, kde se mi ty lidi prostě nepodaří přesvědčit, že je to klump a aby dali přednost AMD! Prý stabilita a ovladače, cha cha cha...

Článek to vystihl pěkně.

Jelikož jsem skeptický, tak pochybuji, že se to výrazně zlepší. Třeba si AMD ukousne 5% navíc ale ambice má jistě větší.

Kdo je zákazníkem NV? Někdo kdo měl NV v notebooku a chce ji pak i do desktopu? Nebo je to BFU , který si koupí již hotovou sestavu, kde jsou převážně karty od NV? Může to pak být i někdo, kdo chodí číst IT magazíny, kde hanit cokoli od NV je zakázané,... Je to hlína.

Nová generace je ale každopádně v rukách AMD.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Objektivní vers. subjektivní 2016-06-14 11:13:15
avatar
Velmi frekventovaným výrazem v příspěvcích je slovo "objektivní" (jen na této stránce je v commentech uvedeno 6x). Určitě není od věci se podívat na jeho přesný význam...

Ze slovníku:

OBJEKTIVNÍ - význam:
• týkající se objektu, věcný, předmětný, shodující se se skutečností
• existující nezávisle na subjektivním mínění, chtění n. zájmu, faktický, skutečný proti pouze míněnému

SUBJEKTIVNÍ - význam:
• vztahující se k danému jedinci, pro něj příznačný, osobní
• nevěcný, předpojatý, zaujatý, jednostranný
• vyvstávající z mysli jedince, odehrávající se v ní, náležející k ní spíše než k vnější skutečnosti


Rysy a kritéria žurnalistické objektivity

Rysy objektivity:

• zachování neutrality ve vztahu k předmětu zpravodajství (tzn. vyloučit subjektivní pohled nebo osobní zaujetí),
• absence stranění (tzn. nestavět se na ničí stranu a zdržet se jakékoliv předpojatosti),
• zachování přesnosti, relevance, úplnosti.

Kritéria objektivity:

Faktičnost
• pravda
• informativnost
• relevance

Nestrannost
• vyváženost
• neutralita
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 11:21:13

Takže slovník uvádza, že testy na DDW môžu byť objektívne, ale v kontexte vyjadrovania autora a jeho subjektívneho otisku ním vnímanej reality (z relatívneho pohľadu autora), to v konečnom dôsledku neutrálne a objektívne nie je a už vonkoncom to nie je korektné ?


""objektivní" (jen na této stránce je v commentech uvedeno 6x)" Tak ide o zdôraznenie, že je to jediný objektívny web, však ?
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-06-14 11:29:32
avatar
Slovy autorů přelomu minulého a předminulého století: "Laskavý čtenář nechť si udělá obrázek sám."
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 398x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 257x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 846x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1156x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1471x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1317x
Komentářů: 6