NVIDIA GTX 1080 8GB GDDR5X – 1,8GHz, 180W TDP a výkon dvou GTX 980 v SLI za 599 dolarů Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 07 May 2016
altDoplní ji GTX 1070 8GB GDDR5 s výkonem GTX TITAN X za skvělých 379 dolarů. Co umí?

 

 

 

Takže si připravte peněženky, po nějaké době budeme mít důvod upgradovat a hlavně bude na co. 28nm strádání končí. Jak jsme vás informovali, NVIDIA se nakonec rozhodla představit novou grafiku veřejně, i když to mělo být původně ještě utajeno. Šéf NVIDIA představoval nové technologie, mezi jinými třeba 360° snímání screenshotů ;). Zajímavá také byla pasáž, kde si šéf NVIDIA pochvaloval současnou pozici PC platformy a možnosti vytváření her, kdy konzole a PC jsou dnes technicky jedna platforma. Ani jednou samozřejmě nezmínil, že je to díky AMD, které dnes pohání obě hlavní konzole a to svým procesory i grafikami. Nicméně následovala tři zajímavější oznámení a představení.

To hlavní, na co se čekalo, bylo, zda NVIDIA ukáže a potvrdí novou grafiku. A potvrdila a následně se objevily i specifikace a také cena. Takže GTX 1080 ponese 8GB paměti a budou to GDDR5X od Micronu. Tak jádra má být 1,6GHz v základu, ale až 1,75GHz v Boostu. Paměti běží na 10GHz, takže i při 256-bit sběrnici má karta propustnost 320GB/s což je jen o málo méně než současná GTX 980Ti. TDP karty jsem v odhadech trefil přesně, NVIDIA udává 180W, takže je to o něco více než GTX 980, ale méně než 980Ti. Je napájena jediným(!) 8-pin konektorem.  

NVIDIA kartu ukázala i v praktické ukázce, kdy pravděpodobně nějaké OC edice EVGA, běžela vzduchem chlazená (67°C) na 2144MHz! Paměti pak měly asi 11GHz. Takže taktovat rozhodně GTX 1080 půjde. NVIDIA na to chystá i speciální verzi, se kterou byste měly dosahovat nejlepších výsledků. Nové referenční chlazení má Vapor-Chamber atd.

NVIDIA neprozradila nic ohledně přesného výkonu, a kartu v akci prezentovala jen na titulech, které kartám NVIDIA obecně sedí. Jediném nepříliš vypovídajícím grafem pasovala herní výkon GTX 1080 někam zhruba 15-20% nad GTX TITAN X, tedy zhruba v průměru 20% nad referenční GTX 980Ti a 10% nad OC verze GTX 980Ti? Uvedla ale výpočetní výkon 9TFLOPS! To je více, než má Radeon FURY X (8,6TFLOPS). O tom, zda karta zvládá DirectX12 včetně AS nepadlo ani slovo, takže to vypadá, že asi ne. Vůbec se šéf NVIDIA tématu DX12 zcela vyhnul. Nicméně hodně zajímavá byla technologie, která umožňuje snížit nároky při použití více monitorů a VR, takže fakticky karta nevykresluje 3(2) obrázky, ale skutečně jen jeden. Také upravuje fungování „Eyefitnity“ na bočních monitorech, kdy obraz není již dále zkreslený. Vypadá to skvěle, pokud to tedy bude nativně všude fungovat.

Poběží to nicméně jen na nových PASCAL grafikách, takže když prý započítáme vliv i této nové funkce, je GTX 1080 prý 2x výkonnější a 3x efektivnější než TITAN X! Pokud to takhle bude opravdu ve hrách fungovat a zejména když používáte 3 monitory nebo VR, vypadá to hodně zajímavě. NVIDIA také rovnou ohlásila, že Speciální edice se bude jmenovat „Founder Edition“ a bude stát 699 dolarů (21 tisíc korun vč. DPH). Běžná verze pak má stát 599 dolarů, tedy necelých 18 tisíc korun vč. DPH. Karta má být dostupná na konci měsíce. Ano je to hodně peněz, ale karta by měla přinášet docela zajímavé věci a není jisté, že případný skutečný high end, kterým bude až karta vybavená GP100 jádrem a HBM2 paměťmi, tedy nástupce GTX 980Ti/TITAN X, bude výrazně výkonnější, neb GP100 není koncipována na hraní her, což GTX 1080 ano.

Každopádně NVIDIA ohlásila i nižší verzi GTX 1070. Ta bude mít o něco méně výpočetních jednotek a také bude mít „jen“ GDDR5 paměti, takže cena bude výrazně nižší. Karta má mít 6,5TFLOPS a pořád by měla být prý výkonnější ve hrách než GTX TITAN X! To je lepší, než jsme čekali. Cena karta je pak 449 dolarů (13 tisíc) za Founder Edici a skvělých 379 dolarů za běžnou. Takže 11 tisíc za nástupce GTX 970 ale výkonem GTX TITAN X? To nezní špatně. Karta má být dostupná od 10.6.2016.

Nyní tedy dávají celkem smysl informace o AMD a POLARIS grafikách, kdy jsme mnozí nevěřili té efektivitě a tomu, že by tak malé čipy mohly mít tolik výkonu a nabízet ho skutečně v mainstreamu. Myslím, že můžeme bezpečně říci, že nové mainstreamové POLARIS grafiky míří mezi 200-300 dolarů a pokud 14nm generace AMD bude alespoň stejně schopná jako NVIDA GTX 1070/1080, tak by klidně mainstreamový Radeon R9 480X mohl mít výkon na úrovni FURY bez X, tedy téměř GTX 980Ti. Na straně AMD pak bude výhoda nativních optimalizací současných her pro tyto čipy a lepší podpora DX12 vč. AS. Doufám také, že AMD má připravenu podobnou technologii pro více monitorů a VR. Každopádně myslím že NVIDIA nám poskytla celkem pěknou ukázku co od nové 14/16nm grafické generace čekat a že to opravdu bude pořádný skok jak ve výkonu, tak hlavně v efektivitě. Nemůžu se dočkat, až dorazí skutečný high end, tedy ty nové super grafiky s velkými GPU a HBM2 k tomu. Ale na to si počkáme, minimálně do začátku roku 2017. Každopádně GTX 1080/1070 vypadají opravdu skvěle, rozhodně pro mnoho uživatelů pořádný důvod k upgrade, ale karty na trh půjdou až za pár týdnů, takže uvidíme, zda AMD něčím nepřekvapí. Ačkoliv POLARIS ukazuje už půl roku, nikdy neukázala jejich skutečný potenciál, výkon atd. Představení, byť papírové, nových grafik NVIDIA je hozená rukavice. AMD má sice nejvýkonnější grafiku, Radeon pro DUO, ten ale nepůjčila nikomu na recenze (což je zvláštní), ale asi věděla proč a je dost možné, že má něco v rukávu. NVIDIA sice skoro půl roku mlčela, ale představení rozhodně stálo za to a teď je tedy zase řada na AMD …

Pravdou je, že jakkoli GTX 1070/1080 vypadají skvěle, stejně skvěle vypadala i řada jejich předchůdců ve své době. Bohužel, i když zejména GTX 1070 vypadá cenově zajímavě, pořád je to vyšší segment – Performance a high end. A ten tvoří dnes zhruba 10-15% podejů. NVIDIA nepředstavila třetí model a tak má AMD se svými 14nm POLARIS docela zajímavou šanci v mainstreamu, který tvoří drtivou většinu prodejů. Tak co, chystáte se upgradovat?

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 08:23:48
avatar
Sledoval som online prenos.
Prekvapil vykon ale hlavne cena. Ta cena fakt laka. Co ma stve pretoze radsej by som AMD grafiku.
Ale rozhodne uvazim aj 1080ku..
Len sa trosku obavam podpory DX12.

Ale zas Grafika s vykonom 20% nad titanom za cenu 50% titanu (pretoze na alze ide titan po 1100€+ takze cca. 2xtolko) co papa max. 180W, da sa pretaktovat a ani sa niako extra nehreje (67 stupnov je este pohoda na pretaktovanu grafiku na 2144Mhz) je fakt suuprove.

Uvidime ako na tom bude Polaris 10. Ten este moze prekvapit.
GDDR5X u 1080ky idu na 10Gb co je najmenej takze ak by mal Polaris najvysiu konfiguraciu tak moze ist na 14Gb + 14nm namiesto 16nm, ....

No uvidime dufam ze aj Polaris ma prekvapka tak ako 1080ka.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 07:17:16

Ak AMD ponuknie nieco o cca 10% pomalsie za 50% cenu, tak nieje nad cim rozmyslat
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 07:37:03

A to je u nVidie ještě záhada v DX12, obávám se, že AMD bude jistota, nVidie stále risk.
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 08:24:47
avatar
snajprik to ano ale obavam sa ze to tak nebude.
1080ka je 20% nad titanom a polaris 10 ma byt max. nieco okolo 980ky bez Ti. Takze asi tazko 10% pod 1080.
Ale uvidime no hadam nas Polaris tiez prijemne prekvapka
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 13:29:39
avatar
Vy už tu hádžete výkony kariet ako by tie slidy a marketingové tabuľky boli božia pravda a sväté písmo.
celeb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 22:11:18
avatar
presne
co je na grafoch, to je posvatene svatymi otcami z Jeruzalema, Rima a Konstantinopola.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 09:32:18

Uprimne??? Bez sance, aj ked AMD zvykne mat cipy s vyssou hustotou (Dajme tomu o 10% naviac) + 14nm proces je o 9% "hustejsi", co je celkovo 19%... nope, 20% nad GTX 980ti sa dohnat neda + vyssia hustota nie je spojitelna s vysokymi taktami vid prechod z tahity, ktore dosahovalo bez problemov nad 1200MHZ, dokonca aj nad 1300MHz, na Hawaii, ktory malokedy dosiahne 1200MHz a priemer ma pod 1150MHz, az na FIJI, ktore ma problem dosiahnut nieco nad 1100MHz (s kazdou subgeneracou AMD zvysovalo hustotu designu). Kazdopadne... vyzera to tak, ze pascal sa podaril.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 22:16:09
avatar
Podle situace na 28nm odhadovat situaci na 14nm nejde. Uvidíme.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 06:08:52

Hm, odkedy je 9TFLOP 2x viac ako 7??? Zaujimave, ako sa im podarilo vyladit maxwell tak, aby ako Pascal daval bezne takty 1,7GHz+ (zaujimalo by ma, kolko z toho ide na vrub 16nm FF procesu). Taktiez by ma zaujimal taktovaci potencial. Kazdopadne, nech uz NV nerobi taku hlupost ako s maxwellom pri laptopovych grafikach... obmedzit a istu dobu zrusit taktovanie??? Moja gtx 860m OC (+135MHz jadro, + 250MHz pamate)si hovie na 68°C pri 100%-nej zatazi... vedel by som z nej vytlacit este dlasich 15 a viac %...Kde su tie casy, ked som svoju ati mobility HD 4530 posunul z 500MHz na 700MHz pre jadro a 850MHz pre pamate...
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jak to děláte... 2016-05-07 07:24:57
avatar
Ty grafiky jsou pěkné (papírově), ale zase jsme na cenách, kdy prostě chlap od rodiny řekne. Hezké, ale raději něco pro rodinu. Čili jak jde život a přibude rozum, tak je GK za 10 000 blbost. Urpage na letošek chystám, ale čekám na něco s hranicí 5 až 6 max. Grafika za 18 000, popravdě to už je PS4 s VR setem. Tady bych měl jasno co bych jako hráč volil. VR má co nabídnout a i na google cardbord se člověk vyblbne, tak si myslím, že s PS4 by to byla taky fajn zábava. Takže kdybych měl na 1080 tak bych šel raději do VR.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 07:38:50
avatar
Frekvencia je luxusná, na referenčnú kartu až neskutočná. Chcem vidieť nejaké nereferenčné s poriadnym napájaním.

A dúfam že Polaris 10 neostane na 1GHz, pretože by to mohol byť celkom problém...
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 09:48:21

Tak 20% nad GTX 980ti... no, to AMD neprekona... mozno s VEGA ak bude dosahovat dobre takty, pridaju poriadne mnozstvo ROP jednotiek (fiji bolo nimi brzdene ako hrom) a ak nebude vdaka HBM 2.0 prilis draha. Polaris nebude konkurenciou tychto GPU, ale Pascal vyzera tak dobre, ze ak vznikne nejaka gtx 1060ti orezanim GP104, tak polaris 10 bude mat s vykonom okolo R9 390x poriadne problemy.
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 10:51:15

A konektorová výbava? DP1.4 a HDMI2.0?
O freesync ani slovo? Aspoň cez HDMI2.0 ho mohli zapracovať.
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 15:45:07

Tak si odpoviem sám, podľa oficiálnej stránky:
Standard Display Connectors: DP 1.4, HDMI 2.0b, DL-DVI

Pričom k DP je poznámka: DisplayPort 1.2 Certified, DisplayPort 1.3/1.4 Ready.

Odkaz
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 16:30:56

Freesync podla mna nedaju, ostanu pri gsync, z toho maju dalsi zisk od vyrobcov monitorov
pawelino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 11:06:35
avatar
U mňa to bude upgrade na R9 480 alebo aj možno R9 480x uvidím ešte ako sa rozhodnem,no moju Radeon 6870 by som už naozaj chcel vymeniť
Marucs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 11:57:24

1080 vypadá hodně dobře, ale kdo dá dneska za kartu 20 tisíc Kč?! Před týdnem mi odešla 290x, takže buď koupím 1070 nebo počkám s čím přijde AMD, které snad své karty ukáže co nejdřív...
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 13:48:18
avatar
tak to mosis met este zaruku
Marucs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 18:22:39

V záruce to mám, ale už jsem měl 3x stejnou vadu, takže mi vrátí peníze.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 16:07:02

Pre Americana, alebo niekoho zo zapadnej Europy nie je 599 $ tak vela...
Marucs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 18:23:01

To jo, já to bral spíš jako pro lidi tady ve středu Evropy.
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 21:07:42
avatar
Marucs to mas pravdu, ale ked nepijes nefajcis, a setris nanu uz rok a pol tak sa da aj 599 dat.
Zalezi len na prioritach no ...
Aj ja som doteraz kupoval len nizsiu strednu triedu ale uz chcem nieco co mi chvilku vydrzi.
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 21:36:33

A este nech jezdi na kole
Marucs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 22:09:39

Nepiju, nefajčím, z výplaty ušetřím 3 tisíce měsíčně. Ale nehodlám za grafickou kartu, kterou využiju hlavně na hry dát 20 tisíc Kč.

Nemám 4K monitor, VR je také dost drahý. Takže takhle drahá karta je pro mě naprosto zbytečná.

Hraju na 1080p monitor ve 1440p, a tam mi má 290x celkem stačila, takže 1070 bude naprosto dostačující s ještě nižší spotřebou. Co víc si přát?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 22:19:56
avatar
Přestaň jíst maso, ta karta za to stojí .
Citace:
Hraju na 1080p monitor ve 1440p

Jak to děláš?
Marucs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 08:41:14

V nastavení AMD i Nvidie se to dá zapnout. U AMD je to Super Resolution nebo takhle nějak. Když to zapneš, můžeš mít v nastvení rozlišení větší nastavení. Do monitoru ale jde větší napětí, takže se může podělat...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 12:09:15

A k čemu je to dobré - cpát větší obraz na málo pixelů? To to musí ten monitor pak ještě interpolovat... a vůbec to musí být fuj. Kde je přínos?
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 13:00:02
avatar
Je to supersampling. Má to lepšiu kvalitu ako MSAA a funguje to skoro všade.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 14:21:51

Jo tak, supersampling znám, jen jsem z popisu nepochopil že je to ono.
Protože:
"Hraju na 1080p monitor ve 1440p"
"Do monitoru ale jde větší napětí, takže se může podělat..."
mi nějak nekoresponduje s tím, že grafika počítá větší obraz a pak ho algoritmem zmenšuje na rozlišení monitoru.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 14:39:28
avatar
hmm, moja chyba, neprečítal som si príspevok, na ktorý si reagoval
Marucs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 16:51:10

Omlouvám se, ne všichni jsou tak technicky zběhlý v grafikách, jako ty...
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 13:39:10

som zvedavy na real benchmark hlavne pre VR a potom OC edicie. Trosku sa obavam ci kvoli founder's edition vobec respektive kedy tie OC edicie uvidime. Kazdopadne konecne je to tu a AMD ma pred sebou slusny benchmark.
Bobulak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vykon nV 2016-05-07 14:17:36
avatar
No nedavno tady DD blil neco o tom, jak bude mit nV veliky problemy s AMD Polaris(vyspelejsi technicky, vybavou DX12,hustotou apod).

No kdyz vidim takt oc edice nad 2GHz, tak AMD docela lituju.

Pokud nepredvede neco uspornyho,vykonnyho a s vybornym pomerem cena vykon, tak bude mit obrovsky problemy!!!

Mam R9 280 toxic 1150/6000 a rad bych neco o 25% vykonnejsiho s polovicni spotrebou.
Nejlepe zase od AMD(pomer cena/vykon)
Kdyz tak ale koukam na ceny, je to absolutni nesmysl.

4 roky z nas tahaj prachy a po 4 letech vyrukujou s gk, ktery tady mely byt uz pred 2 roky s cenama jak z jinyho souhvezdi!!!

Jako rodic, si nechsm upgrade ujit, nez to spadne nekam k 6tisicum.

Na tuhle zlodejnu jim neprustoupim, at si tady kdo chce pise, ze ty ceny jdou opravneny!!

Az vyleze Hi-end, tak ti cenou pude dolu razantne, nebo na ho budou prodavst za 35tisic???

WTF OMG!!!
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 14:45:54
avatar
Citace:
No kdyz vidim takt oc edice nad 2GHz, tak AMD docela lituju.

Ale to nieje OC edícia, je to referenčná verzia a tak vysoko ide len boost. Myslím, že OC edície s riadnym chladením a napájaním pôjdu ešte pár pernect nahor. ;)

Ale inak to je fakt. Ak AMD nedosiahne výrazne vyšších frekvencií tak má problém, pretože bude musieť konkurovať dvojnásobným počtom tranzistorov, čo nebude vôbec lacné.

Citace:
4 roky z nas tahaj prachy a po 4 letech vyrukujou s gk, ktery tady mely byt uz pred 2 roky s cenama jak z jinyho souhvezdi!!!

Pred dvoma rokmi tu mali byť 20nm karty, len ten proces bohužiaľ Nvidia aj AMD preskočili. Inak myslím že nik nesľuboval 16nm produkty na rok 2014. Maximálne nejaké samply a potom v 2015 mobily.
gumojd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 14:47:42
avatar
Myslím, že se ho budou snažit prodávat za 30k+... Je to fakt úlet. 2 roky zpátky jsem si koupil 2 měsíce starej radeon 270x 4Gb za nějakých 2200 kč. Před 8 lety jsem kupoval mainstream PC Phenoma II x4, radeon 6850 atd za nějakých 16k. Dneska toto stojí grafárna, která ani není high end.. Nemám zrovna nejhůř placenou práci, ale myslím, že ty ceny neodpovídají ČR.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 16:14:30

Mas pravdu, ale pre Nvidiu / AMD su cielove trhy USA, zapadna Europa a Cina (je tam vela bohatych ludi) a tam je trocha ina kupna sila :/
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 12:16:49

Hele, musíš to mít jako já - nemít čas. Já se běžně dostávám k hrám s několikaročním zpožděním a hardware mívám sice slušnej, ale taky ne nejnovější. Takže to pak končí tak, že na 290x jsem hrál witchera 1, na Fury witchera 2... bůhví na čem budu hrát trojku. Problémy s výkonem díky tomu fakt nemám

(A ještě šetřím za hry z výprodejů a za starší HW)
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 23:35:05
avatar
Nvidia bude mit problemy, ty ale nevyplyvaji z Polaris nebo jakekoliv jine architektury jako takove, ale z faktu, ze architektury obou vyrobcu se zacinaji rozchazet a AMD ma co se profitu z prodanych her podle platforem obrovskou cast trhu. To vse spolecne s pouzitim novych API zmeni zasadne vyvoj pro PC a prakticky kazda hra prichazejici na konzole a PC bude optimalizovana pro AMD.

Pascal alespon podle toho co vime neprisel technicky absolutne s nicim novym!
VRWorks a Simultaneous Multi-Projection jsou skvele technologie, ale nemaji nic spolecneho s HW, dokonce vsechny musi byt implementovany primo v hernim enginu, takze opet bude dost zalezet jak moc NVidia otevre zdroj. kod a dovoli ostatnim HW vyrobcum, aby tyto technologie mohli akcelerovat. VRWorks audio ma AMD uz nekolik let a ve vyspelejsi podobe jako AMD TrueAudio a bylo by hodne fajn, kdyby to oba vyrobci nejak sjednotili, prestoze si uplne nemyslim, ze vypocet odezvy obdobne jako raytracing je pro grafiku idealni (vykonove to muze byt dost narocne a dost omezit vykon pro grafiku samotnou, navic nvidia podle vseho neumi dobre AS coz vykon jeste snizuje).
Oboje rozhodne skvele technologie, ktere by mohli pomoct dost zasadne VR coz je jenom dobre, doufejme, ze nebudou nvidia only, ono totiz VR nebude nvidia only, spis naopak diky konzolim.
AMD ma porad vyhodu v AS, nvidia nerekla ani slovo o vykonu v Preemption Context Switching, ktery jak vime je dnes pro VR dost zasadni atd. Obdobne nevime jak moc se architektura hodi pro low level access, kde ma nvidia stabilne problem prakticky u kazde DX12 hry.
AMD vylepsislo znatelne GCN a na prvni misto v seznamu vylepseni dalo Primitive Discart acc., ktery sam o sobe muze obrovsky zvysit vykon prakticky v kazde situaci. (teoreticky by mohl pomoct znacne i v DX11, protoye omezi pocet draw calls, kde ma AMD problem u DX11 a nizsich, u DX12 ma naopak lepsi vysledky)
Dnes to jeste problem uplne neni, ale uz za dva roky by mel byt high end u AMD tvoren nekolika mensimi cipy, coz prinese jednak velkou efektivitu (vyssi nez nvidia, ktera touto cestou nebude moci jit), ale jednak obrovsky tlak na vyvojare, aby danou konfiguraci podporovali. Ti ji budou podporovat pouze, pokud bude na vetsine HW (tedy v konzolich) a to by mohl byt pro nvidia pomerne velky problem! (protoze ve svych ovladacich s tim sama nvidia uz nic neudela a PC je porad co se profitu z prodeje her pomerne mala cast trhu).

Nvidia ma ale naslapnuto v jinych oblastech a tak dost pochybuju, ze by ji ztrata pozic v acc. herni grafiky nejak zasadne vadila. Koncekoncu behem rad let se bude jako dadikovane reseni prodavat pouze high end a to samo o sobe na zaplaceni vyvoje nepostaci.
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NVIDIA FTW 2016-05-07 15:11:32

No myslím že AMD to muže zabalit. Nikdy nebyly moc oblíbený ale tohle je zadupe uplně. Pokud bude 1060 model kterej je asi nejrozšířenější taky tak luxusní tak je tato generace dobojovaná ještě dříve nez začala.

Kevšemu je opět vidět mnohem lepšéí marketing. O novejch Nvidiích se na internetu a socialních sítích mluví jak o život. Všichni sou z toho na větvi a dost lidí píše že AMD ani nic neukazalo jeste...přitom ukazalo davno ale neumí to prostě prodat a dostat mezi lidi.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 16:24:54

Nvidia aj teraz, pri uvedeni novej generacie kariet tazi z ovela vyssej popularity (+ dobreho marketingu).

To by sa mohlo vyrazne zmenit jedine ak by by AMD uviedlo ovela lepsie produkty, co sa asi nestane.

Samozrejme AMD karty mozu byt (a urcite aj budu) velmi vyhodne v pomere cena/vykon, ale to uz moze byt neskoro.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 23:39:46
avatar
karty ještě nejsou venku a ty už máš jasno, nejsi Obr ? Ten si ve svém článku honí triko, jak vše věděl měsíce dopředu.. komik fakt
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 01:20:39
avatar
Ta neoblibena firma ma obrovskou cast trhu! 53% herniho HW a co se profitu z prodeje her tyce tak se dostavame pres 80% u velkych vydavatelu (ubisoft, EA atd.).
Nevim co presne je ma zadupat, ale AMD prezentovala polaris uz pred mesici a je cca 2.5x efektivnejsi nez predchozi generace, dostavame se tedy k obdobne efektivite jakou ma pascal a co se ostatnich veci tyce, tak temer vsechny ostatni technologie jsou pouze software na urovni ovladace a API, coz muze AMD udelat taky. Priklady jako je freesync nam pritom ukazuji, ze to mnohdy muze delat jeste efektivneji a nasledne otevrit jako standard ke prospechu vsech.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 17:11:10

Akosi mam pocit, ze AMD gp104 nerozdycha.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 17:37:20

Dovolim si citovat:

"Také výkon proti GTX 980 Ti vypadá skvěle, ovšem vše jen díky vysokým frekvencím. Samotná efektivita čipu je možná horší než měl Maxwell - na stejných taktech bude GTX 980 možná i o kousek rychlejší než GTX 1080.

Osobně čekám frekveční rezervu tak 10 procent max, karta zcela určitě jede téměř nadoraz. V mnoha náročných hrách také jistě nepojede na 1,8 GHz ale spíše kolem 1,6-1,7 GHz.

Nvidia opět vybalila taktiku prodeje mainstream čipu, na který nemá konkurence odpověď za High-end cenu. To samé udělali s GTX 680. Ovšem tentokrát je to opět dražší. Máme zde vymaxovaný čip střední třídy za cenovku High-endu, který stejně nebude mít dost výkonu na 4K. GTX 680 stála 499 USD, 1080 stojí 699 USD."

Autor: Z. Obermaier, 7.5.2016
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 17:48:45

Az na fakt, ze ukazali ako karta bezi na 2,1GHz pre jadro a vyse 11GHz pre pamate.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 01:23:41
avatar
Polaris 10 bude o neco mensi ale nemusi byt vyrazne pomalejsi, predevsim pod DX12, navic by mohl byt efektivnejsi a rovnez by mela byt verze s G5X. Skutecny high end si pritom AMD chysta na prelom roku s vegou, na kterou zase nebude mit zrejme odpoved nvidia, protoze jejich nejvyssi pascal vypada jako vsechno jen ne herni grafika.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 21:57:58

No je jsem hodně zvědavý na recenze, protože pokud se potvrdí specifikace i takty, tak 1080 bude rozhodně hodně zajímavá karta svým výkonem. Zatím to vypadá, že by opravdu mohla překonávat OC edice 980Ti a to s podstatně lepší spotřebou. Zajímavý výkon by měla mít i ve VR, takže už to bude jen o tom, jak se bude chovat ve 4K. Tam to asi ideální pořád nebude, ale pro 2K to bude naprosto bez kompromisů.

Současně mne zajímá Polaris 10 a konečné specifikace tohoto čipu. Protože pokud bude Nvidia schopna v polovině letošního roku kompletně vyřadit karty 970 až 980Ti a nahradit je rychlejší a úspornější alternativou, tak bude mít AMD problém, pokud bude mít pouze kartu na úrovni kolem 290X doplněnou o doslova přímotop ve formě Fury X, která na výkon 1080 podle všeho stačit nebude a bude tak srovnávána většinou s 1070, kterou sice porazí, ale spotřebou a cenou bude někde úplně jinde. Polaris 10, pokud bude na úrovni 290X by mohla být někde mezi 1060 a 1070. Což omezí její prodejní cenu do tohoto rozmezí.

Přijde mi podivné, že by čip Polaris 10 na 14nm nebyl schopen běhat na podobných taktech jako GP104 na 16nm. A pokud je toho schopen, pak by taková karta s GDDR5X měla podstatně lepší výkon jak 290X, spíše hodně blízko Fury X.

Hodně je důležité, kdy budou všechny karty bez problémů dostupné na pultech. Otazník se vznáší nad kartami s GDDR5X. Nicméně pokud by Nvidia své karty dostala na pulty dřív, tak to rozhodně nevypadá na nějaké zlepšení příjmů pro AMD. Spíš bude současný stav pokračovat a to by byl problém. Grafická divize potřebuje začít vydělávat AMD aspoň pár milionů do plusu.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 01:29:44
avatar
Pokud by rust zalezel pouze na PC platforme, tak by nerostl asi nikdo, vcetne intelu. Bohudik diverzifikace platforem je u AMD pomerne vysoka (vlastne jedna z nejvyssich v porovnani s ostatnimi) a do budoucna to pro ne bude obrovska konkurencni vyhoda predevsim v hernim prumyslu. Takze v hernim prumyslu bych o ne strach nemel, v ostatnich uz by problem mit mohli a budou muset hodne investovat.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2144MHz 2016-05-07 22:09:29
avatar
Ta frekvence je úžasná. AMD získala titul první na 1GHz u CPU i GPU, ale na 2GHz bude dřív Nvidia. No, frekvence není všechno, tak uvidíme. Stejně je ta cena tak trochu out.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 22:45:36
avatar
no nezíská protože reference 2GHz nemá ;) na 2GHz grafiku si budeme muset ještě počkat ...
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 23:18:29
avatar
Citace:
no nezíská protože reference 2GHz nemá ;) na 2GHz grafiku si budeme muset ještě počkat ...


...ak nereferencie budú mať, tak problém nevidím - čip v nich bude stále GP104...
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 09:16:39

Pri tych demach ktore boli prezentovane GTX1080 bezala stabilne na 2.1GHZ pri 67 stupnoch chladena vzduchom. Viem si predstavit ze ta founders edition budu mat vyssie takty uz v zaklade kludne aj 2GHz.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 22:50:31

Turbo frekvence bych do toho nepočítal. Nicméně bude to grafika schopná překonat 2GHz.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 22:20:35
avatar
Citace:
Přijde mi podivné, že by čip Polaris 10 na 14nm nebyl schopen běhat na podobných taktech jako GP104 na 16nm.


No práve to ešte nevieme.

A ak môžeme z niečoho vychádzať, tak snáď z SOC od Samsungu, kde sú ale frekvencie rovnaké ako pri 28nm.

Naopak 16nm A9X si frekvenčne polepšil nielen voči 20/28nm, ale aj voči samotnému 14nm A9.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-07 22:29:08
avatar
Já bych sem SOC obecně netahal. Tablety a mobily jsou jiný svět. A Pentium 4 běhala na 3,8GHz, ale bylo jí to k prdu.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 09:48:05
avatar
Tak podľa čoho by si odhadol frekvenciu Polarisov?

Pentium 4 je úplne iný prípad, pretože frekvenciám padla za obeť architektúra. Ale toto je úplne iná situácia, Pascal zvýšil frekvencie vďaka procesu.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 11:23:32
avatar
Zatím podle ničeho. IMHO je nesmysl aby na 14nm dosahovaly čipy stejných frekvencí jako na 28nm. Možná když by v AMD udělali revoluční architekturu, která by výkon nahnala jinak.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 22:19:56
avatar
Hmm, teraz som si spomenul, že sú už známe parametre PS4 neo ktorá má mať Polaris s frekvenciou 911 MHz. Viem, že frekvencia desktopových Polarisov bude niekde inde, ale vzhľadom na starú PS4 je tam nárast cca 13%.

Takže by to mohlo vyzerať nejak takto:

390X -> 490X : 1050 MHz -> 1195 MHz
380X -> 480X : 970 MHz -> 1104 MHz
...

...teda aspoň podľa Polarisu 10 použitého v PS4.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 03:49:30
avatar
Na vyšší mainstream jsou karty cenou docela vysoko. :/
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 01:13:28
avatar
performance/vyšší mainstream...hlavne GTX1080
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 01:31:14
avatar
1080 neni mainstream, cenou rozhodne ne, prakticky prevysuje mainstream temer dvojnasobne!
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 13:45:33

Je nutné se podívat na aktuální postavení na trhu. 1080 bude na trhu do příštího roku top karta. Rychlejší jednočip na trhu nebude. Proto to bude prostě highend a cena tomu bude odpovídat.
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-09 18:56:07

Kdyby nvidia pojmenovala 1080 jako 1050 tak se tu najdou lidi co budou rikat ze se nvidia zblaznila chtit za low end 20k. To ze to aktualne bude top highend karta to uz je uplne vedlejsi.

Pritom vlastne zatim nikdo ani nevi jak vykony budou top karty pristi rok a hlavne ani jak budou drahy.
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 10:53:11
avatar
pokud bude chtet AMD tento rok s polaris aspon trosku vydelat cena bude moset byt zatracene nizka!!!

protoze vykonem sa k temto grafikam nepriblíži!
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 13:44:12

Tak cena se bude odvíjet od výkonu. Logicky pokud se Polaris 10 pohybovala mezi 1060 a 1070, tak tomu bude odpovídat i cena. A druhým faktorem bude, kdo bude dřív na trhu. Pokud bude na trhu dřív Nvidia, pak bude muset AMD nasadit nižší cenu i při stejných parametrech a snažit se tak potenciálního zákazníka přitáhnout k sobě.

Navíc pokud AMD promešká tu první vlnu, kdy řada lidí již přešlapuje a čeká, protože nechce kupovat 28nm kartu a nákup tak již nějakou dobu odkládá, tak ti lidé koupí to, co je aktuálně na trhu a pokud budou nějakou dobu v nabídce jen karty Nvidie, tak nikdo nebude čekat dál.

Staré zlaté časy, kdy Radeon byl ještě produktem Ati ... to to ještě fungovalo. Poslední týdny se mluvilo pořád o tom, jak AMD už ukázalo funkční karty a Nvidia jen makety a nakonec to bude zase Nvidia, kdo bude mít nové karty na trhu, opět to bude Nvidie s nejrychlejším jednočipem na trhu a AMD bude zase dotahovat ztrátu a dohánět ujetý vlak lepší cenou. Je to docela smutné, vidět, kam to dotáhli od odkoupení Ati.
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 15:57:35
avatar
je smutné co předvádaju idu sami proti sobe

a myslim si ze polaris nema vykon ani jak 1070

ale zda sa me ze ten pascal je akorat pretaktovany maxwell s taktem na 1ghz to ma urcite vykon jak 980

toto projedu stejne jak s 9xx
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 20:51:01

Pokud bude platit, co už předem AMD oznámilo, že Polaris 10 bude pohánět kartu s výkonem kolem R9 290X, tedy cca. R9 390 OC edice ... tak potom to bude skutečně pasovat mezi 1060 a 1070.

A na tom se bude špatně vydělávat. Ono pokud 1080 má mít TDP 180W, pak 1060 a 1070 budou vcelku úsporné karty a Polaris 10 s plánovaným TDP kolem 135W-170W nebude mít v tomto směru žádnou výhodu. Uvidíme, co AMD nakonec vypustí na trh. Ale pokud bude jejich letošní maximum karta mezi 1060 a 1070 a stropem bude řada Fury s obřím zravým čipem a jen 4GB drahých HBM pamětí jako konkurence možná 1070 možná mezi 1070 a 1080 ... to nebude dobré. Protože pokud bude 1080 za 18 tisíc, pak bude muset Fury X padnout pod 15 tisíc, spíš kolem ceny 1070 a zisk z prodeje bude minimální při vysoké výrobní ceně řady Fury.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 21:48:02
avatar
Ehm ... ano na dražších grafikách se vydělává více, ale AMD jde dnes jednoduše o podíl a ten drahými grafikami neuděláš ...

GTX 1080 je ultra drahá grafika, tedy segment, kde nakupuje maximálně 5% uživatelů (a to možná dost přeháním.) GTX 1070 je sice o dost zajímavější a oslovuje dalších 10%, 379 - 449 dolarů co bude stát je ale pořád strašně moc a prostě drahé.

AMD se rozhodlo začít na opačně straně s novou generací grafik a zatímco NVIDIA chce oslovit horních 10-15%, AMD se rozhodlo oslovit všechny zbývající, tedy 85%! Kromě toho AMD má pro POLARIS odbyt i v konzolích (pravděpodobně všech třech)a chystaných APU. Takže ano, AMD jistě nebude mít takovou obří marži jako NVIDIA na jedné GTX 1080, jenže může hodně získat podílově a stejně na tom celém vydělá ...

AMD navíc dlouho tvrdí, že POLARIS je maximálně Mainstream. ještě nedávno se někteří dušovali, že prostě není možný aby měla mainstreamová grafika výkon R9 390/390X, tedy více než má GTX 970/980, žrala 130W a stála 200-300 dolarů. NVIDIA vám teď ukázala, GTX 1070, co bude mít spotřebu tak 170-180W výkon jako GTX 980Ti a bude stát těch 13-15 tisíc. Takže pořád si myslíte že má AMD s POLARIS nějaký problém?
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 23:39:10

ak by AMD islo o podiel zacne u notebookovych grafik alebo sa mozme tesit AMD predstavy zaroven aj notebookove verzie?

Karta s vykonom 390x v notase ktory by bol normalne prenosny ved to na 14nm nemoze byt take scifi.
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zákazník 2016-05-09 14:06:16
avatar
V podstatě se dá říct, že hardcore hráči budou mít teď na nějakej čas zase nVidii a na obyčejné hráče zbyde zase AMD ... (nakonec proč ne) ... a je pravda, že AMD bude prostě krájet větší porce koláče a věřím že polaris 10 i 11 za to stát budou. Každopádně já čekám na Vegu ... nebo si koupím zbytky GTX980Ti protože se z ní teď stává s její cenovkou neprodejná karta ...
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-09 17:16:07
avatar
pokud bude polaris 10 met vykon jak 390X a bude za dobre prachy tak nebudu váhat ale nvidia tam hodi 1060 a hromada stejnak kupi nvidiu protoze je nejake AMD nebude zajimat
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-09 19:05:44

"cena se bude odvijet od vykonu"
A v tom je prave ta finta protoze je novy vyrobni proces a nove architektury. Takze pomer vykon/cena ktery byl doted si muzes uplne vymazat. Zalezi pouze na nvidii a amd jake ceny si vycucaji z prstu. Samozrejme karty jsou mnohem vykonejsi ale musi nastavit takovou cenu aby nalakali co nejvic lidi k upgradu a aby na tom co nejvic vydelali.
alesv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-08 21:58:06
avatar
to co nv prezentovala byla pekne nataktovana oc edice a to srovnavala z predeslou generaci. ale jak vykona karta se teda dostane do bezneho prodeje? at pak lide nejsou zklamany z vykonu cca 10% mensi nez tady predvadeji. a ta spotreba je pri bezne edici nebo pri te silne nataktovane? s dx12 je to asi zase skoda snahy at to zlepsi, pac rychlejsi prepinani asi nepomuze
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-09 06:44:53

Zalezi na tom ci aj referencne karty sa budu dat tak pekne taktovat, lebo 1600MHz oproti 2144MHz je celkom rozdiel. Myslim ze kazdemu je jasne ze ten prezentovani cip nieje seriovi, ale s tych lepsich. Dalsia otazka kolko uzivatelov si dokaze pretaktovat GPU o 500MHz? 5%?
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-09 10:53:13
avatar
Konecne Nvidia prehovorila Vizera to velmi slubne z ich strany. Znacny pokrok. Tesim sa, ked budu von aj Polaris. A konecne bude o com citat a hlavne z coho vyberat K tomu este skutocne nove DX12 nativne hry a my hraci tak budeme znova technologicky o krok vpred
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-09 11:23:31

Proč tu lidé pořád porovnávají GTX 1070/1080 s Polaris 10 a 11? Myslel jsem, že to jsou dvě různé kategorie, kdy AMD cílí na jinou část trhu oproti NVidii. Nebo mi něco uniklo? Navíc nechápu to číslování u AMD, kdy označuje nižším číslem výkonnější kousek. Zhlediska marketingu tohle může neznalého dost mást.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-09 11:33:47
avatar
Citace:
Navíc nechápu to číslování u AMD, kdy označuje nižším číslem výkonnější kousek. Zhlediska marketingu tohle může neznalého dost mást.


tak tomu bolo vždy, napr osobne si myslím, že súčsné značenie AMD kariet je dosť neprehľadné - zvlášť to R9 a R7 by tam vôbec nemuselo byť, lebo pri slabších modeloch už občas rozmýšlam, či je to ešte R7, alebo už R9...trocha zbytočné z môjho pohľadu...

...ak si narážal na polaris 10 a 11, tak tam je značenie ešte v poho, interné značenie čipov má tak aj NV - vyššie číslo, slabší čip napr GM206, GM204, GM200 - dosluhujúca súčasná architektúra a interné značenie čipov NV, ale aj tu bola výnimka napr pri Kepleroch- tam bol GK110 najvýkonnejší, nedali GK100, takže výnimky sú...
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-09 14:20:05

Značenie NV čipov - nie je prehľadné vôbec
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-09 16:59:25
avatar
no ja myslím, že je omnoho prehľadnejšie ako to od AMD, a to ako interné značenie čipov, tak aj to marketingové...ešte pred rokmi by si pri NV riešil veci ako 8600GT, 8600GTS, 8800GT, 8800GTS 320/640MB, 8800GTS 512MB, 8800GTX, 8800 Ultra...príde ti to ako dobré značenie? napr 8800GTS vo verzii 640/320MB má orezaný čip G80, 8800GTS 512 MB už novší - G92 a 8800GT rovnako...trocha chaos nie?...pri herných grafikách NV to má marketing značením dnes vyriešené výborne: GTX-950,960,970,980,980Ti a TitanX, čo je myslím na zapamätanie omnoho jednoduchšie pre bežného užívateľa, svojho času to malo pomerne dobre AMD s HD radou a len číslom za tým, to bolo prehľadné...

čo sa interného označovania čipov týka, tak je znova prehľadnejšia NV v značení ako AMD (tu treba počkať aké ostrovy to zasa budú a pamätať si to), no pri NV som už dopredu mohol z minulej generácie odvodiť, že čip pre GTX1070/1080 sa bude označovať ako GP104, čo sa u AMD dopredu nedá ani odhadovať, kým názvy čipov nezverejnia...takže toľko...môže sa na to pozrieť každý, možno si aj priamo pamätať tak ako ja čo som tu písal, či googlovať a keď si to overí, tak si myslím, že mi dá zapravdu...tí znalejší určite
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-09 15:08:59
avatar
Sucasne Pascal modely urcite nie su kategoricky porovnatelne so sucasnymi Polaris modelmi. Nvidia ide odhora, kym AMD oddola. Porovnatelne nie su ani vyrobnym procesom, pretoze kym Nvidia je na 16nm, tak AMD na 14nm. Praveze o to bude zaujimavejsie sledovat postupne vyplnanie vsetkych kategorii u oboch a porovnavat tak ich vykon a efektivitu. Co sa tyka hw vybavenosti, tam to je zatial otazne. I ked, zatial to vizera na technologicku prevahu u AMD aj nadalej, ale cas ukaze. V kazdom pripade, sa mame na co tesit, pretoze takto rozdielna situacia ci uz vo velkosti vyrobneho procesu ako aj pristupu k hw technologiam tu este nebola.
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-09 19:19:27

"Proč tu lidé pořád porovnávají GTX 1070/1080 s Polaris 10 a 11?"
To mas jednoduche. To na kterou cast trhu miri nove karty amd a nvidia je pro lidi irelevantni.
Vetsina chce lepsi grafiku nez ma.
Nvidia neco malo ukazala ale je "draha".
Zatim co AMD jeste neukazala nic ale bude levnejsi.
A ted protoze nikdo vlastne najisto nic nevi je obrovsky prostor pro predstavivost a spekulace. A protoze podvedome kazdy vi kam ty nove karty vykonove miri tak pranim kazdeho srovnavace ted je aby ta "levnejsi" karta od AMD byla skoro stejne dobra jako ta "draha" od Nvidie. Takze je potreba je srovnavat a utvrzovat se v tom ze to nakonec bude tak jak si preji aby to bylo .
uni [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-05-09 15:51:15

Tyjo, co sakra máte za monitory, že řešíte tyhle monstr GPU:-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 655x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 434x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 935x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1187x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1509x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6