NVIDIA GTX 295 v testech a obrázcích Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 16 December 2008
altDuální NVIDIA GTX 295 byla s předstihem představena tradičně na čínských webech. Bez překvapení.

 

 

   NVIDIA GeForce GTX 295 ničím nepřekvapí a vše je přesně tak, jak se dlouho čekalo. Tradičně ji jako první bez ohledu na platné NDA představily asijské magazíny, které si tradičně hlavu s NDA nelámou. A co představení ukazuje? Přesně to, co jsme čekali - Duální sendvič očekávaných parametrů s očekávaným výkonem. GTX 295 bude nejrychlejší grafickou kartou začátku roku 2009 na trhu a překoná současného leadera ATI Radeon HD 4870 X2 ...

  Radeon HD 4870 X2 suverénně vládne od 12.8.2008, kdy byl představen. Za tu dobu se příliš nezměnila jeho cena. Půl roku poté ale vystřídá HD 4870 X2 na trůnu nejvýkonnější grafické karty světa, model NVIDIA GTX 295. Oficiálně se tak stane 8.1.2009. Nikdo o tom nepochybuje, protože GTX 295 je udělána pouze a jedině za tímto účelem.

gtx-295-1

   Technologicky se nejedná o žádnou pokročilou novinku. Řešení této karty je předem očekávatelné a už z minulosti známé. Jedná se vlastně o dvě singl "GTX 265" s jádry GT200 vyráběnými 55nm a 240SP a tyto dvě karty jsou vlastně SLI. Celé tohle řešení je pak uděláno jako jedna grafická karta - jen jedno PCB má PCIe konektor. Konstrukčně je to vlastně přímá obdoba duálního sendviče 9800GX2. Nic jiného se ale ani nečekalo. NVIDIA oficiálně prohlašovala, že dvoučipové grafické karty nejsou jejím současným stylem. Nicméně je nucena je na trh uvádět, protože nic jiného konkurenční grafické karty, kdy ATI naopak má s vícečipovými kartami velké plány, nemůže dnes porazit.

gtx-295-2

   Na parametrech je zajímavé víceméně jen to, že ačkoli karty mají parametry spíše modelu GTX 260, tak jádro je jakoby vykuchané z modelu GTX 280. Má plný počet jednotek - 240SP. To by mělo zajistit, že GTX 295 skutečně HD 4870 X2 bezpečně překoná. S dvojicí slabších jader jen s 216SP by to nejspíše nebylo úplně ono. Testy to přesně ukazují. Berte je však s nadhledem, pocházejí totiž přímo od NVIDIA - jakékoliv testy přímo od výrobce nelze brát jako 100% objektivní, jsou spíše orientační, tak doufejme že správné.

gtx-295-3

    V testech PhysX je to porovnání dosti diskutabilní, pomineme-li fakt, že HD 4870 X2 nemá PhysX, tak ATI nemusí mít ani vyladěné ovladače což se není čemu divit, když Mirror´s Edge je herní titul vyvíjený na NVIDIA, který na PC ještě nevyšel. Vzhledem ke koncepci GTX 295 nikdo nepochybuje o tom, že tohle je grafika přesně pro PhysX hry - půl grafiky se stará o herní výkon a druhá půlka o PhysX efekty. Ani měření spotřeby nejsou moc překvapivá. Spotřeba GTX 260-280 je velice slušná, 55nm verzí opravdu hodně dobrá. V tomto ohledu ale těch pár Wattů mezi půl roku starou HD 4870 X2 a novou GTX 295 není zase tak velký rozdíl. Rozhodně ne tak velký, aby to majitel grafiky za tolik peněz řešil. Nicméně GTX 295 má lepší poměr výkon-spotřeba. I to se ale očekávalo.

gtx-295-4

gtx-295-5

gtx-295-6

  Pokud jde o cenu GTX 295, tak by měla být někde kolem 13 000 korun včetně DPH. ATI H 4870 X2 bude muset zlevnit a také zlevní. I zde nám do toho vstupují diskuse kolem RV775 a RV870. Server En.expreview totiž opět trvá na svém a neodpustil si ve svém článku poznámku, že RV870 vyjde v Q4 2009 a dotaz, s čím ATI hodlá bojovat. Na druhou stranu myslím, že starost o to, kdo má nejvýkonnější grafiku na trhu je to poslední, co v současnosti a v nadcházejících měsících bude výrobce grafik trápit. Prodeje dražších grafik klesají, poptávka obecně po PC klesá a grafiky jako HD 4870 X2 nebo GTX 295 nikdy nebyly určeny jako hlavní výdělečný produkt. Jsou jen pro okrajovou část zákazníků. Výrobci teď budou muset řešit hlavně poptávku po levných grafikách, které je živí a umožňují jim tvorbu high-end modelů. Ani mezi zákazníky asi nelze očekávat, že GTX 295 trhne prodejní rekordy, jinak řady potencionálních zájemců v souvislosti s hospodářskou krizí značně prořídly a pak, když to vezmeme kolem a kolem, GTX 295 zase nepřináší nic moc nového. Co bylo hratelné na HD 4870 X2 je hratelné na GTX 295 úplně stejně. Asi málokdo bude z HD 4870 X2 upgradovat na GTX 295, nepochybuji však o tom, že GTX 295 si pár zákazníků najde - ostatně bude to nejvýkonnější grafická karta počátku roku 2009, což je dostatečným důvodem pro některé, si ji pořídit. Co a kdy ji překoná je otázka.  

Zdroj: en.expreview 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
necrocz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 13:18:37

Nejak se mi tomu nechce verit, to zase vypada na ty grafy od nvidie kterym sem moc verit neda ...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 13:31:16
avatar
co by ne? +/- by to odpovídat mohlo. Tak jako tak se jedná o karty, které si skoro nikdo nekoupí, takže mně osobně to je celkem jedno. Jen podotýkám, že nvidii trvalo půl roku dorovnat výkon s tím, že volí řešení o jehož dlohodobé spolehlivosti si dovolím lehce pochybovat (příliš mnoho mechanicky spojených dílů, příliš mnoho elektrických spojů, velké teplotní gradienty) - v tomto ohledu má jednodeskové (a s menším počtem vrstev) řešení ATI IMHO celkem náskok.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 13:36:18
avatar
k tom že GTX 295 vydrží nepochybuji - od vydání ´9800GX2 máme tu kartu v PC a dodnes spolehlivě funguje
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 17:06:53
avatar
jenže ten čip v 9800GX2 je 4x menší..
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 19:21:54
avatar
Co to tu meles?Nevim,proc hledas rozdily nekde,kde ti to je jako pouhemu uzivateli stejne k nicemu.Problem tohodle multiGPU urcite neni v tom,ze je delany jako sendvic
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 13:45:58
avatar
no očekával jsem spíše ty rozdíly větší, nemyslím si, že by to v předvedených hrách vypadalo jinak než graf ukazuje ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 15:42:27
avatar
jsem stejneho nazoru..a vubec tyto grafy me velmi potesili. testovano je v rozliseni pro ktere je karta urcena, grafy zacinaji od nuly, a na stupnici jsou primo FPS. doufam ze se ati pouci take. ty jeji grafy s procenty zacinajicimi prinejlepsim na 80% a kde ani rozliseni casto neni uvadeno jsou peknej hnus.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 22:22:59
avatar
Mě dost překvapuje, že je to neni až tak dobré.. chtělo by to porovnání s GTX260 v SLi..
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 23:01:54
avatar
nekde je docela velkej rozdil, treba v dead space nebo codku a l4d. u falloutu a far cry 2 bych to odhadoval i na limitaci procesorem. zalezi jakej pouzili teda. to sem se nikde nedocetl
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 13:35:54

No ja bych rekl, ze jsou vcelku strizlive, tan naskok zas tak velky neni (L4D je na source, takze hrubej vykon vice FPS a Dead Space moc X2 neskaluje), ve zbytku jsou rozdily minimalni. Dulezita vlstnost, ktera z toho plyne, ze Nvidia dohnala X2 v pouzitelnosti s AA, coz se cekalo. Ono zanedlouho to bude provereno. V preview bude techto pet her plus jedna dle vyberu webu provadejiciho preview.

To DD: vim, ze ti to nejde pod fousy, ale alespon u ty spotreby se to moc necekalo... Tam to trochu prekvapeni je. A prijemne. I kdyz to v tyhle cenovy hladine neresis, je to spis technologicke prekvapeni. Tohle zkratka G200 uprit nejde, ze se co se tyce spotreby povedla a jeji 55nm obzvlast. Jinak se taky necekalo, ze to bude takrka plna 280 na sbernici a frekvenci 260. Takze OC potencial tam bude pravdepodobne dost vysoky, samozrejme omezeny sendvicovou konstrukci. Jinak vcelku ocekavane prevzeti trunu. Uvidime co RV790.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 14:07:16
avatar
Bude to presne taký istý hučiak ako moja 4870X2. Ten výkon bude tak cca 10% nad 4870X2. Nevýhoda týchto monstier je produkovaný hluk v 3d. Preto sa mi zdá byť lepšiou alternatívou zapojenie grafik do SLI, alebo crossu.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 15:44:51
avatar
s tou spotrebou souhlas...nedavno jsem tu cetl jak ma byt prave GTX295 nejzravejsi grafikou soucasnosti (njn nejvyssi TDP - u grafik spise spravneji oznacovane jako max board power) a ted tu pise ze se podobna spotreba ocekavala.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 19:48:40

No proto jsem si taky rypl... Tohle je zrovna vlastnost ktera se podle meho hodnoti kladne i high-endu.
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 14:02:28

Necekane pekne napsano, bravo.. samozdrejme to myslim bez ironie.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 14:45:46

souhlas s DD ..dopadlo to skutečně dle očekávání a myslím, že Nvidia s ní přišla pozdě a v nevhodnou dobu. Osobně upgrade z GTX 280 na GTX 295 naplánuji a to hlavně z toho důvodu, že její výkon dneska nemám kde využít. GTX 280 v pohodě stačí na všechny dnešní hry. Ještě se nestalo, že bych něco nedal na full detail v rozlišení 1920x1200. Dokud nevyjdou hry, které budou stát za zahrání a budou odpovídat grafickým a fyzikálním možnostem dnešní doby, nemá smysl investovat do takového železa. Obávám se, že herní studia se do projektů značně převyšujících standard her na X360, nijak nepohrnou, pokud nepřijde hodně účinná podpora ze strany výrobců hardware (tedy Nvidia a Ati a možná brzy i Intel)). Klidně bych prodej každé GK zatížil menším poplatkem pro podporu vývoje only PC titulů (pak by hry mohly zlevnit), aby se to někam pohlo. Kromě Mafia 2 a FEAR 2 vypadá rok 2009 hodně beznadějně. Vím, že to sem moc nepatří ale začínám být k PC hraní opravdu hodně skeptický.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 21:07:30

Ja ti vazne nevim. Pokud se na to kouknu ze sveho hlediska, kdy mi staci par her za rok, tak se rok 2008 vydaril dobre. To ze je vic i spatnych her me netrapi, protoze je nehraji. A popravde takova sranda jako je L4D uz tady dlouho nebyla, takze z tohohle hlediska vidim PC hrani naopak ruzove...
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2008-12-16 15:51:51
avatar
Vse stejne ukazi az testy od dd kterym verim
Silas15 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 16:10:11

neříkala nVidia, když ATI vydavala HD4870X2, že spojení dvou jader je slepá cesta a budoucnost je v jednom velkým? taky říkala, že budoucnost je v silným GPU a CPU není skoro potřeba. a zase jí to budocnost ukázala. měli by si dávat pozor na to co říkaj, většinou je to pak na opak :-)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 21:08:37

Njn, marketingova bitva se vede na vsech frontach a ve valce je neucinejsi dezinformace...
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 16:35:32
avatar
Pekný článok. Som zvedavý na ďalšie testy. DD čo myslíš, zoženieš GTX 295 na testy?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 17:53:45
avatar
Na spotrebe sice u tehle karet nezalezi, ale i tak je pekna spotreba GTX 295. Zvlast vuci GTX 280. Rekl bych ze spotreba 55nm GTX karet bude velmi prizniva, zajimavy by mohl byt i OC. Uvidime co na to ATI
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 18:43:21
avatar
konecne se nvidia trochu probrala...ale moc se mi nechce verit ze gtx 295 je lepsi nez 4870 2x
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 18:54:23
avatar
kdyby nebyla tak tu kartu nevydavaj
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 19:34:58
avatar
A procpak? Protoze je zastarala,bez DX10.1,ma velke jadro a proto ze to je sendvic,vid?? Kluci uz jste vazne uplne zblbnuti Navic jak pise DD,nVidia si pojistila vyhru nekterymi parametry z GTX280
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 19:27:15
avatar
Takty su na moj vkus velmi nizsko nastavene pokial sa poriadne taktne bude to pekna raketa.
caca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 19:41:39
avatar
řek bych, že takty sou tak nízko kvůli chlazení, takže s vodou by to šlo as krásně a mnohem vejš...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 21:19:41
avatar
je to kvůli chlazení ... vlastně dvě GTX 260 proti sobě chladiš jediným chladičem pro GTX 260 ;)
RomanNFS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-16 20:58:20

To je dobře že zas Nvidia je na poli nejvýkonější karty aspon půjde ATI Hd 4870 X2 dolů s cenou...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - marketing nV 2008-12-17 08:34:28

Nejak nam slabne marketing nV, jsem cekal jak nam vysvetli ze dx10.1 je na nic a ze dx11 bude uplne neco jineho a to uz podporovat budou.... Alespon ze nezklamala s marketingem na PhysX(pro mene chapave ironicky mysleno)....

Za chvili se bude zazito nove dogma "marketing=lzive udaje", a hadejte diky komu....
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-17 08:48:54

Ty uz ho zazity jak vidno mas. Ostatni normalni lidi si tohle uvedomujou a berou to s nadhledem, doporucuju.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekMonday, 25 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 352x
Komentářů: 3
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1016x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 721x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1102x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1250x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1587x
Komentářů: 0