NVIDIA GTX 295 v testech – nový král výkonu Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 18 prosinec 2008
Přejít na obsah
NVIDIA GTX 295 v testech – nový král výkonu
GTX 295 - výkon
GTX 295 - hodnocení Preview

 

 

 

 

 

  • GTX 295 - hodnocení Preview

  Co se týká herního výkonu, tak jsou hry, kde si GTX 295 vede velmi dobře. Třeba DeadSpace. Pokud ovšem nastavíte nejvyšší detaily, není ani tam výkon o tolik vyšší než u HD 4870 X2. Bohužel většina serverů neotestovala také nějaké hry, které více sedí ATI. Většinou testovali hry vyloženě sedící NVIDIA a jejímu SLI. Jistě by bylo zajímavé sledovat výkon v takovém Race Driver GRID, STALKER CS nebo Devil May Cry4. Výkon HD 4870 X2 také některé servery shodily použitím starších ovladačů ATI Catalyst (dokonce na jednom serveru jsou i Catalyst 8.10!). Přitom poslední Catalyst 8.12 skutečně výrazně zvedly výkon právě u HD 4870 X2. Dávejte si tedy v některých recenzích pozor, ne všude skutečně srovnávali férovým způsobem. Bohužel většina serverů prováděla srovnání ve stejných hrách ...

1  

  Z prvních testů vyplívá, že GTX 295 je nepochybně výkonnější než HD 4870 X2, nicméně zdaleka ne všude a pochybuji, že GTX 295 překoná HD 4870 X2 například v Race Driver GRID, STALKER a dalších. Je zde také docela dost her, kde je výkon plně srovnatelný a vlastně není vítěze. GTX 295 ale těží z lepší funkčnosti SLI v nižších rozlišeních, kde funguje lépe než HD 4870, nicméně až na pár výjimek je vše, co je hratelné na HD 4870 X2 hratelná na GTX 295 úplně stejně. Těmi výjimkami je Crysis - GTX 295 je první grafickou kartou, se kterou lze hrát na plné detaily!

4

  GTX 295 je nejvýkonnější grafickou kartou na světě, ne všude, ale celkově ano. Myslím, že odhad rozdílu 10-15% byl velmi přesný. V některých hrách je to i více, ale v mnoha je to téměř o nic, a v některých dokonce i méně. Pokud máte 30" monitor, je GTX 295 jasná volba! Jinak nepřináší GTX 295 nic moc nového a důvod k výměně HD 4870 X2 asi nenajdete. Co je však rozhodně hodně dobré, je spotřeba, která je o něco nižší než u HD 4870 X2, ale ještě zajímavější je cena, protože spotřebu u těchle karet jejich majitelé neřeší  ...

parametry

  GTX 295 nás ale hlavně překvapila cenou, kterou NVIDIA údajně stanovila na 499 dolarů! To je snad nejnižší startovní cena, co kdy NVIDIA u své nejvýkonnější grafiky měla. V minulosti to bývalo v rozmezí 599-699 dolarů! Jako zákaznici se určitě nezlobíme, že to není jako v minulosti. Vzhledem k tomu že konkurenční HD 4870 X2 stojí dnes 489-549 dolarů, můžeme si být jistí, že jeho cena musí klesnout. Minimálně na 429 dolarů. To je také kladný přínos GTX 295. Víceméně ale kromě té ceny, se žádné překvapení neudálo. GTX 295 je přesně taková, jak jsme čekali, vzhledem k parametrům jsme možná čekali ten výkon o něco vyšší - přítomnost dvou GT200 s 240SP, 160 TMU vs 80 a 56 ROPs vs 32 asi mělo udělat více, na druhou stranu stěžovat si nemůžeme - vlastně neexistuje hra, kde bychom měli o výkon s GTX 295 nouzi. Zkrátka nejvýkonnější grafická karta je zde, po půl roce se NVIDIA vrací na trůn a opět s duální kartou (9800GX2 je totiž v mnoha případech des stále silnější než GTX 280). Kdy přijde (pokud přijde) odpověď od ATI?  GTX 295 bude v prodeji od 8.1.2009 stejně tak komplexnější recenze ve větším výběru her ...

ZDROJ (testy): 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Maraw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotřeba 2008-12-18 17:07:52

he he. Do balení by měli přidat eště aj samostatný zdroj Jinak pěkný, jen se perte o koryto, pro nás jedině dobře
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 17:15:03
avatar
ta karta žere stejně v loadu jako 4870X2 k tomu ale přece zdroj nedávali

V idle žere podstatně méně ))

Btw. ještě nejsou na tuhle kartu vůbec ovladače, oficiálně vyjdou 8.1.2009, takže výkon půjde nahoru.

Btw. všichni testovali stejné hry, protože to bylo v podmínkách preview Stále platí NDA na recenze až to 8.1.2009.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 17:17:32
avatar
nemyslím si, že výkon nějak poroste ... je to valstně jen SLI a pro to ovladače dávno jsou ... ale určitě v některých případech je co opravovat ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 23:26:17

Ahoj, DD. V předchozích člancích na toto téma jsi říkal o možném omezení v počtech vydaných karet(295). Co je to tom slyšet? Protože, pokud ty karty reálně nebudou, tak cenu můžou dát jakoukoliv, třeba i 1 dolar/kus.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 23:36:33
avatar
no myslím že to bude jako u 9800GX2 - ta byla také vyráběna v jediné továrně a všichni ji dostávali jen na nalepení samolepek ... myslím že u GTX 295 je to to samé ... co se týká omezení kusů, asi tam nějaké bude, protože v eldnu má NVIDIA omezit výrobu takže dražších akret se to určitě dotkne ... navíc se nevím, kdy přijde GT300 ... jsou zpárvy že na 55nm už v Q1, takže GTX 295 by nemusela mít louhého trvání ... fakt nevím ...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 17:18:08
avatar
no v loadu ma zrat o neco mene nez 4870X2..teploty jsou podle obra take dobre. holt na chlazeni a spotrebu plati NDA. uvidime tedy v lednu. docela by me zajimala i hlucnost..porad mi ale plne dostacuje 8800GTS 512
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 17:25:19

aha, tak to jsou potom recenze objektivni jak hovno
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 18:00:34
avatar
bože proč? protože se testovaly hry: Crysis Warhead, Fallout 3, Left for Dead, Far Cry 2, GTA IV? Samozřejmě je několik her co by mohly být dodány do testů taky, ale tyhle hry by tam byly na 100% stejně, takže co je na tom neobjektivního? Navíc nejde o recenzi, ale o preview...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 21:29:26
avatar
No jo, ale většina potenciálních kupců a (preorderů) se bude řídit podle tohohle "testu-ne-testu a.k.a. preview", pro které byly nejspíše velmi pečlivě vybrány jen ty hry, kde je výkonový náskok vůči ATI jasně vidět NEBO ty hry, kde grafika není úzkým hrdlem.

Je to jednoduše takový ten podprahový marketing, který nVidia umí velmi dobře.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 21:49:12

Máte nějakou krátkou paměť, pokud se totiž nepletu, tak při uvedení 4870X2 udělalo AMD to samé. Povolili testovat v maximálně čtyřech hrách. Neřekli sice jaké hry to mají být, ale ve výsledku to bylo téměř to stejné, protože většina webů zvolila pro testování ty stejné hry.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 23:23:06

Omezovat počet her při volném výberu a určovat samotný výběr - opravdu si myslíš, že je to totéž? Vrať se do školky - to je logický příklad právě školkové úrovně.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 10:11:12

Á, takže znova pro méně chápavé a pro ty co nerozumí psanému textu. Napsal jsem, že je to stejné? Ne. Napsal jsem TÉMĚŘ, protože výběr her byl sice volný, ale těch her se nakonec dohromady otestovalo snad jen 7. Takže v tom opravdu moc velký rozdíl nevidím. Zkus se nad tím zamyslet, jestli toho seš vůbec schopen.
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-21 16:03:18

ja v tom vidim rozdil obrovsky, pokud ty ne tak uz fakt nevim
JamesZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Topení 2008-12-18 17:20:44
avatar
GTX 295 se mi zdá jako docela dobrej přímotop na zimu, jen doufám, že nějaká zima bude, jinak tahle karrta nemá smysl...
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 17:26:30

jn, X2 karty maji vzdycky extremni spotrebu. Nedavnou jsem na youtube videl jak na 9800GX2 varili vajicka :-D :-D
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 21:50:21

To je jednak staré snad víc než rok a za druhé to byl fake.
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 16:57:09

hm
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 17:30:51

Jo jasně, staré víc než rok
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 17:36:07

Tak ten přímotop by se mi teď hodil, klepu se doma zimou . Jinak největší klad týhle karty je jasně minimální fps, určitě se mrkněte na tabulku v pct.
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 17:39:28

Účelem týhle karty je jen jedna věc. Být nejvýkonější na trhu a to se jí povedlo (aby ne s tím co má na palubě), teplota,spotřeba a hluk jsou až na vedlejší koleji, takováhle karta se kupuje na machrování, případně na 30" displej pro movité. Nemůžu si pomoct, ale technologicky mi přijde řešení ATI mnohem elegantnější a neznalý člověk si ani nevšimne, že má víc jader,ne jako u tohodle obra. Taky by mě zajmala váha těhle sandwichů. To musí trhat sloty, ne? Sem zvědav kolik se těhle příšer celkově prodá, když za pár měsíců tu máme přinejmenším od ATI novou řadu karet, které ten samý výkon nabídnou v jednom čipu s poloviční spotřebou,teplem a hlukem za poloviční cenu jako každý rok. Záměrně píšu ATI, pt o nV kartách se toho zatim moc neví, takže známé firmy si doplní místo ATI nV a můžou zůstat v klidu...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 18:17:20
avatar
"když za pár měsíců tu máme přinejmenším od ATI novou řadu karet, které ten samý výkon nabídnou v jednom čipu s poloviční spotřebou,teplem a hlukem za poloviční cenu jako každý rok"
To si delas srandu,ze??
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 21:52:57

Vy jste se snad všichni zbláznili. Podle recenzí je spotřeba i teplota lepší než u ATI a u toho hluku to bude nejspíš taky tak. Na venek jsou ty karty stejně obrovské. Tak mi teda vysvětli v čem je to řešení ATI mnohem elegantnější, když je horší snad ve všech parametrech.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 23:46:59
avatar
Nevim?,ale ti co nemaji ATI HD 4870 X2 a chteji neco super po svatcich je GTX 295 lepsi volbou nez ATI(POKUD NEPUJDE S CENOU DOLU!!!)A ne ze je pro movite.Co pises je podivne-prece pokud cenu stanovenou nV(budes brat v pomeru s dnesni cenou HD 4870 X2)je pro nemovite lepsi volbou -GTX 295
1-cena
2-spotreba
3-vykon(relativne)=GTX 295
ja si myslim ze NEmoviti lidi nehledi na ElEganCi(narozdil od prachacu),jim je jedno jak velka bude,ale hlavne kdyz bude dobry pomer cena VS vykon popr.-spotreba(samozdrejme nesmi to byt GIGANT co se nevleze do CASEsu atd.)ale jinak obe VGA ''jsou skvele'' je jen na kazdem co si vybere.Mozna by bylo lepsi pockat na VGA od obou firem s DX 11
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2008-12-18 17:33:46
avatar
Stejne je to ted uplne zbytecna karta v dobe financni krize. Technologicky vubec nezari a je to zas jen slepenec kterej musel proste vyjit jen proto aby sesadil HD4870X2.
negru.inger [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 17:42:57
avatar
Zastance ATI promluvil samozrejme mas pravdu, ale trvalo to nvidii 4 mesice nez upravila ty svoje dva roky stary jadra aby to zase bylo pouzitelny
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 18:01:39

Covece...2 roky starej bazmek porazi technologicky nadupanou ati..trochu divny ne?
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 20:19:21

ani ne
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 21:05:16
avatar
co je divne natom ze karta ktora ma 2x viac tranzistorov porazi 4870x2??? divne je ze len o 10% a ako to drzi na tej doske
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 21:54:16

Hlavně je divné to, že má menší spotřebu. Zejména v idle o dost. Kde jen udělali soudruzi z AMD chybu
Neznámý  2008-12-19 00:14:49

Zdar LukášeSBéčko, viď, taky, si tak, říkám, vůbec, už mně, poslední dobou, Firma AMD, Deptá, to pořád, jak, budou, mít ty procesory, se Čtyřmi Jádry, na Architektuře AMD K-10.5, na stejné, Frekvenci, asi tak, o 30%, vyšší výkon, než ty, procesory, a to ty, procesory AMD K-10, na stejné, Frekvenci, a oni, jsou, snad, výkkonější, ty procesory AMD K-10.5, asi výkkonější, jen o tu Frekvenci, už mně, to vážně, se*e, a kde, je tedy, ten vliv, větší L3 Cache, u těch procesoru AMD K-10.5, to je divné, že se ta větší L3 Cache, snad, v průměru, vůbec, neprojevuje, já už procesorů AMD, plné Zuby, můj příští počítač, a to příští počítač, bude, s procesorem od Firmy Intel, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 08:39:18
avatar
Ládíku, tentokrát máš naprostou pravdu. Čárky nečárky
Neznámý  2008-12-20 04:32:34

Zdar Bennie, viď, taky, si tak, říkám, bohužel, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 18:09:24
avatar
ale ten vykon az o 30% vyssi oproti K10 architekture slibovali v serverove oblasti a ne v desktopove. to je podstatny rozdil. a v serverove oblasti jsou ty narusty az 30% opravdu k videni.
Neznámý  2008-12-20 04:35:18

Zdar RAIGORe, aha, tak to jo, a to, jakto a to jakto-že, ale vůbec, s u těch, procesorů, a to u těch procesorů AMD K-10.5, tak, jakto-že, se u nich, neprojevuje, a to neprojevuje, vůbec, více té L3 Cache, co mají, a to, oproti, a to oproti, těm, procesorům, a to oproti, těm, procesorům, AMD K-10, a nebo, jak co?
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :D 2008-12-18 18:04:46
avatar
Nemas tak zcela pravdu. Jsem zastancem pokroku vpred a ne preslapovani na miste jak to ted dela NVIDIA aby se ve hrach zase nahnaly FPS i kdyz je to stejne hratelny. Chce to technologicky vyspely grafiky, malou spotrebu, velky prostor pro takotovani slusnou vyrobu a kvalitni a hlavne SLUSNOU cenu.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 18:23:27
avatar
Samozrejme mam taky rad pokrok v pred.Ale na rovinu,to,co nazyvas u ATI pokrokem,je celkem k nicemu (DX10.1??)
K tomu zbytku: mala spotreba,velky prostor pro pretaktovani,slusna vyroba a cena.. To myslis nove 55nm GTX,vid?
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 18:40:29
avatar
Ale di, ty si k ničemu... Proč myslíš že je k ničemu DX10.1? Ano nevyužívá se tak jak by mělo, s tím se nedá než souhlasit Ale zamysli se kde je chyba? V prvé řadě u toho, kdo kdo vydal "sprasený" DX10. A zadruhé, aby byl rozšířen, musí ho zvládat ATi i nVidia. Jelikož nVidia jde v tomhle případě proti stádu tak se do her nerozšířil, stejně jako se nerozšíří Physx(to si troufám tvrdit ikdyž technologie to není špatná a mohla by mít velký přínos).
DX 10.1 opravuje mnoho nedostatků a chyb DX10, neřikám že graficky to je spása. Vypadá téměř stejně, mnohdy rozdíl nenajdeš. Ale ve vysokém rozlišení se zapnutým vyhlazováním dochází k malému propadu výkonu. Takže pokrok tam jednoznačně je a tím správným směrem, špatný směr je to že nVidia ho zazdila...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 20:12:17

Boze muj, tohle nikdy neskonci. DX10.1 nezazdila Nvidia, zazdilo ji to, ze MS dal DX10 jen do Vist. Kolik mas nativnich DX10 her? A to bys jeste chtel aby vyvijeli specialne DX10.1 a jeste se soustredili na mensi cast trhu? Mysli, paneboze mysli, nez neco napises. DX10.1 je slepa vetev vyvoje, uz se s tim smirte a nedelejte si z toho modlu stejnou jako z dva roky stareho jadra Nvidie. 2 roky stare, ale stale ma dost prostoru na to aby bylo konkurence schopne a to se pocita. A neni vam zastancum pokroku divny, ze technologicky vyspely jadro zere vic nez zastaraly? Trochu rozumu a ne jen slepe prezvykovat stale dokola to samy by to chtelo.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 20:16:23
avatar
Nevýhodou DX 10.1 je že než na něj někdo udělá hru, bude tady DX 11
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 20:17:04
avatar
Ja bych z DX10.1 opravdu nedelal takovou vedu
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 18:12:57
avatar
Krásné preview
Ale nesedí mi hra Left 4 Dead. V tabulkách hodnot zhruba o 10% vede Radeon. Proč v tom grafu pod tím to je obráceně?
Dranci [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 20:09:27
avatar
Protože jak je psáno na konci některé weby požívaly staré catalysty 8.10 misto 8.12 takze nekteré ty testy se musí brát s rezervou.
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 18:57:31
avatar
zaujimala by ma hlucnost asi isto katastrofa ako sa divam na stavbu karty.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 19:24:59
avatar
Nepřijde někomu trochu podivné, že GTX295 Spartanovi ve většině případů odskakuje jakmile se zapne AA?
Já jen, že u SLI GTX260 byla situace zcela opačná, tam jakmile se zaplo vyhlazování, tak byl R700 výkonnější/ne o tolik méně výkonný.
Samozřejmě, že SLI GTX260 není totéž jako GTX295, ale přeci jen by ten princip snad měl zůstat, ne? Nebo, že by u NV zapracovali nějak výrazněji na návrhu jádra, aby AA šel lépe?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 20:24:04

Dohnani i predehnani HD4870X2 v AA a to ze se zvysili minimalni FPS z ty karty dela dost dobrej pocinek, plus snizena spotreba a pravdepodobnost dobreho OC. No myslim, ze G200 teprve ted ukazuje co v nem je skryte.
Bucho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 20:36:29

jsem hodně zvědavý na ty nové die shrinky, možná opravdu udělali nějaké drobné změny
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 00:06:05
avatar
Podle HardOCP.com je na tom s vyssim AA lip HD4870x2 ale GTX295 je pry zase tissi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 01:23:50
avatar
mám nereferenční ASUS HD 4870 X2 a má skvělej chladič a stojí stejně jako refereční
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 19:37:35

Karta rozhodně bude mít s dalšími ovladači výkon vyšší. V současných testech jí totiž hodně vysoké rozlišení zase tak nesvědčí. Přitom právě pro tato rozlišení je karta určena. Kupovat si ji na hraní v 1680x1050, což je dnes hodně populární rozlišení je holá zbytečnost.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 20:18:53
avatar
Přesně. Účelem preview je podle mne Ati trochu ukolébat... a v lednu to přiostřit S tím co má na palubě musí X2 dávat minimálně o 25 procent v extrémních nastaveních.

Nicméně i mně prozatím 8800GTS512 bude stačit, protože není moc co hrát, kde by nestíhala. Počkám na 40nm a DX11.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 21:15:13
avatar
Ale páni. Ovladače si nvidia odladila tým svojím big bangom 2.
B4rr4cud4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 21:15:11
avatar
dost by ma zaujimalo ako je mozne ze pri zdvojnasobeni poctu suciastok sa cena nezvecsila o vela
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 21:57:51

Mě kdysi na ekonomce učili, že cenu určuje nabídka a poptávka. O počtu součástek nemluvili
popkec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 16:59:56

tak je to prece konkurence pro ati 4870 X2, a pri svym vykonu kterej je o neco vyssi nemuze stat treba 2x tolik
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 22:14:43
avatar
Ešte som nedočítal celý článok a hneď mám pripomienku k tomu komentáru ohľadom Crysisu...neviem či som slepý Ja alebo Ty DD, no v rozlíšení 2560*1600 má Radeonka väčší výkon, než Nvidia, takže ten tvoj komentár mi tej hre príde naozaj od veci. Hlavne si všimni ten spodný graf, ktorý máš uvedený pri Crysisovi(na ňom to hlavne pekne vidno).

PS(zhrnutie): Čakal som od tej karty viac a keby som mal teraz na výber, tak by som rozhodne nemenil za moju 4870x2, ani zadarmo!
Pit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-18 22:18:57
avatar
Sry ale to si slepy asi ty Veyrone.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 10:31:20
avatar
no stačí, keď sa ti pozriem na záporné palce a hneď mi je jasné, že asi s tebou tento názor ostatný nezdieľajú...ktovie čím to bude
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 08:25:12

no vidis.. a keby som mal ja dnes na vyber medzi 4870X2 a GTX295 - tak zoberiem GTX295...
preco ? vyssi vykon, mensia spotreba, podla hardOCP GTX295 nie je taka hlucna ako 4870X2, rovnaka cena...
a podla mojho nazoru po vzore 9800GX2 by to ani s chladenim nemalo byt tragicke a myslim, ze teploty by mali byt o nieco lepsie ako 4870X2.. uvidime..

btw: to, ze vlastnis 4870X2 uz vieme vsetci - spominas to v kazdom druhom prispevku... skoda, ze sa nepochvalis aj s tym 17" monitorom - isto si tu svoju 4870X2 na tej 17tke uzijes naplno... no a ja som velmi rad, ze sa tesis z toho, ze mas doma super kartu a si s nou spokojny...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 10:44:07
avatar
heh, nechválim sa mojou 17ckou??? Tak jak to, že sakra o nej vieš...určite si musel mať na mne nasadených nejakých agentov ...ja sa ničím nechválim a ani sa za nič nehanbím, veď je to HW, ktorý som si jedine kúpil a nato mám byť pyšný, či naopak sa za to hanbiť??? Neviem ako ty, ale Ja takéto veci z toho hľadiska neposudzujem...hanbiť, či naopak byť pyšný, môžem byť na svoje vlastnosti, správanie, či svoje vlastné výrobky a pod. Takže rýpeš zbytočne

A ohľadom 4870x2...jj spomínam ju, ale myslím, že je to jedno z najaktuálnejších tém dnešnej doby, takže mám na to myslím právo ju spomínať a medzi týmito komentármi je to viac menej hlavná téma, keďže je to hlavná konkurencia k recenzovanej karte(čo je už pochopiteľné)

PS: Kde si nabral tú rovnakú cenu??? Fakt zaujímavý vícuc s prsta, keďže inak sa to nazvať nedá...atina bude určite lacnejšia ako Nvidia
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nic ve zlým :) 2008-12-19 10:48:30
avatar
Veyrone, kamaráde, o tvojí HD4870X2 potící krev na sedmnáctce tady snad každej už slyšel legendy, stejně jako každej věděl, když Bohoušek Stejskal koupil konečně tuším HIS HD3850 s 512 MB RAM ))
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 13:33:11
avatar
...tak prečo to ešte stále rozoberáme???
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 09:19:29

HD4870X2 ma vetsi vykon v 2560x1600 s 4xAA a to tak, ze 20FPS oproti 17. Ten druhej graf z guru3d ma nastaveni 2xAA a tam je rozdil 7 FPS 25 vs 18. Takze ani jedno neni hratelny. Bez AA se naopak Nvidie dostane i v tomto rozliseni na hratelnou uroven, HD4870 jen stezi. Takze nevim kde je chyba... To ze bys nemenil je jasny, pro 1280x1024 tuhle kartu opravdu nepotrebujes... Pro 30" je to ale dobra volba, predevsim s tim AA se Nvidia dotahla ATi a dokonce i predehnala. K tomu vyssi minimalni FPS. Kdo ma tenhle panel, tak pro nej dneska nej koupe.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 11:01:03
avatar
No tak hratelnosť je jedna vec, ale keď sa pozriem na čistý výkon, tak je víťaz v najvyššom rozlíšení myslím jasný a do toho sú tieto karty určené A neviem, ale ty si asi nikdy nehral Crysisa, že??? To by si určite vedel, že 25 FPS je pre Crysis bez problémov hratelná hodnota
Takže Ja myslím viem, kde je chyba

Ja ťažké polemizovať o tom, ktorá z týchto kariet je naozaj skutočne tým lepším, pretože jedna je v niečom a druhá v inom, no môj názor je, že tá ATIna bude mať hlavne ešte v budúcich hrách viac navrch, pretože je to karta podporujúca DX10.1 a pochybujem, že Nvidie pôjdu hry s tým rozhraním, alebo podobným novším DX11, lepšie, než na Radeonoch

A k pomeru cena/výkon je to už myslím jasné, i keď to sa bude dať porovnávať až keď karta vyjde a v AMDčku na ňu zareagujú znížením cien...i keď nemôžem nespomenúť, že keď som si túto kartu kupoval pred dvoma mesiacmi, tak v Ageme(z ktorého som nakupoval) stála necelých 14 tisíc SK a teraz stojí presne 16 600 SK, takže tí ktorý čakajú na zníženie cien, aj tak pravdepodobne nenakúpia nejak výhodnejšie, ako mohli nakúpiť pred zdražením dolára
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 12:59:04

DX10.1 ti nepomuze v DX11 hrach. To by opet museli programovat hry pro dve API najednou a to nikdo delat nebude. DX10.1 je slepa vyvojova vetev a kdyby jsi trochu premyslel, videl bys to sam. Je to sice technologicky pokrok, ale slepa vetev. Nez budou DX11 hry, bude uz zase standard DX12. Pokud nevidis jasne testy, kde v soucasne dobe GTX295 je lepsi volba (mimochodem, zatim jine otestovany hry nejsou, jak vis jak si v nich povede resp, ze v nekterych je HD4870 lepsi?), je to tvoje smula. Protoze me kdyby nekdo nabidl kartu zadarmo, bral bych ji a ni bych nepip... To ze ty ne, nam neco ukazuje. Pomer cena/vykon je v soucasne dobe tezko soudit, kazdopadne u karet na 10000 tohle neresis. Jak te tady pozoruju, mas par svych pravd na kterych trvas stale dokola, takze je mi jasne, ze ani predlozene argumenty te nepresvedci, natoz abys zmenil nazor. Takze dal v tom pokracovat nehodlam a ne proto ze by mi dosli argumenty, ale nemam cas se hadat, kdyz to nikam nevede.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 13:44:42
avatar
Každý by bral kartu zadarmo, no to som nepovedal...vymeniť a dostať ďalšiu, je rozdiel(neviem či v tom nič nevidíš)...keby som ju dostal, tak hneď berem samozrejme všetkými desiatimi, veď by som ju aspoň mohol predať

Ohľadom toho DX10.1 netvrdím, že to je tak, ako som povedal, ale myslím si to a nikde som zatiaľ nezistil, či mám pravdu alebo nie a myslím, že i to čo tvrdíš ty je iba dohad a je otázne, kto z nás dvoch má naozaj pravdu(to ja už neviem).

PS: Prosím neflamuj OT, ako tie tvoje posledné dve vety...tie sú teda trochu naozaj (s prepáčením) blbé...aj tak už celý príspevok smrdí sarkazmom až príliš(nič v zlom, ale napísal by si to inak, tak by si vyznel oveľa dôveryhodnejšie a serióznejšie).
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hádam.. 2008-12-18 23:57:44
avatar
..že cena bude poplatná výkonu, bude nějakej extrémek 15k Kč. No aspoň, že vyřešili lépe chlazení.. 9800GX2 je hrozné topení..
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 09:27:13

Cena by mela byt cca 13000,-- Kc s DPH. Teda o neco malo drazsi naz HD4870X2.
Raskin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vyplívá nebo vyplývá 2008-12-19 10:48:11

Myslím, že vyplívat může moje manželka záhon. Z testů může něco spíše vyplynout. Prosím o opravu DD. Oprava gramatiky většinou vede k záporným bodům. Ale risknu to, protože to plivání mi rve uši.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 09:27:53
avatar
Za gramatiku ti aspon nikdo nenaklika 250(mozna vic) zapornych bodu jako me vcera naklikal nejakej retard. Tipoval bych budto LordJustice nebo 00000000 nebo nejakej podobnej chytrak.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 11:30:23
avatar
Na co si reagoval? Docela by me to zajimalo za co to bylo.
PeT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-20 11:41:18
avatar
Tak to mel asi nekdo hodne volneho casu
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 18:24:43
avatar
jestlipak tohle zvládne fyziku i grafiku v Cryostasis?
podle politiky nVidie bych řekl že ne,ale zkusit by to někdo mohl
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-19 18:28:04
avatar
Odkaz
Neznámý  2008-12-20 02:41:46

nvidia ma hezci logo nez ati
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-20 10:57:46

Objektivně změřeno?
Neznámý  2008-12-20 14:46:10

samozřejmě,
grafické karty s logem nvidia fungují lépe
www.hrabemi.de
zde je test
www.hrabenamvsem.com
zde bylo testovano 437 her na 2546 pokusných osobách
www.uzmihrablo.sk
zde je zajímavy test ktery ukazuje opak a tvrdi ze hezci je logo ati, a ze vsechny predchozi testy byly ovlivneny pouzitim ovladacu 8.10 misto 8.12, coz jsou mimo jine skutecne prelomove ovladace, ktere stejne jako vsechny predesle rapidne, ale opravdu brutalne zvysuji vykon karet ati

bohuzel jsou nyni uz vsechny testujici weby zablokovane, protoze pri nich byli tyrani lide, web www.uzmihrablo.sk byl zrusen uplne, protoze pri testovani 2 lide zemreli
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-20 16:48:02
avatar
no mne sa náhodou viac páči tá holka(jak že sa to volá?), ktorú má ATI Ako nie, že by bola nejaká nádherná, ale tá od Nvidie je fakt hrozná(fuj) a tá ATIňácka už jednoducho ku ATI neodmysliteľne patrí
Ale aj tak je najkrajšia tá japonka, na kartách ASUS
Neznámý  2008-12-20 23:50:58

nejake linky?
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-12-21 16:54:40
avatar
no konecne nvidia neco peknyho predvedla....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?Pondělí, 23 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 394x
Komentářů: 0
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?Čtvrtek, 19 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1218x
Komentářů: 3
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?Středa, 18 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1086x
Komentářů: 0
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?Úterý, 17 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 951x
Komentářů: 1
UBISOFT doufá, že nový Assassin's Creed Shadows nepropadne
UBISOFT doufá, že nový Assassin's Creed Shadows nepropadneSobota, 14 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1710x
Komentářů: 4
Test Drive Unlimited Solar Crown – návrat se nezdařil?
Test Drive Unlimited Solar Crown – návrat se nezdařil?Čtvrtek, 12 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1507x
Komentářů: 0