Strana 3 z 3
Ještě tu máme oblíbené 3DMark testy, které většinou kopírují reálné výkonové rozlišení napříč mnoha hrami. A takhle to s GTX 465 dopadá:
Jen o málo vyšší výkon, než nabízí GTX 275. HD 5850 hodně uniká spolu s GTX 470, od které je GTX 465 odvozena.
Můžeme sice tvrdit, že testován byl jen vzorek GTX 465 a můžeme se dočkat ještě vylepšení ovladačů, ale nemá smysl si stavět vzdušné zámky. Nic jiného nelze od prodejních vzorků čekat, protože ty budou úplně stejné. Stejně tak těžko čekat něco od ovladačů, protože kde nic není, ani smrt nebere a GTX 465 a její jádro je dosti ořezáno.
GTX 465 se svými 352SP s 256bit sběrnicí a 1GB GDDR5 je stejně výkonná jako GTX 275 s 240SP, 448bit sběrnicí a 1GB GGDR3! Odhaluje tak značné nedostatky, které FERMI čip jako herní multimediální čip má. V moderních hrách s DX11 není výkon tak špatný a na HD 5850 to +/- bude poměrně stačit, ale jen do chvíle, než zvýšíte rozlišení, pak GTX 465 dojde dech. Jenže DX11 her bude stále poměrně málo v porovnání s množstvím her, které vycházejí multiplatformně jako DX9 a zde je GTX 465 doslova tragická. Nabízet stejný výkon jako stará GTX 275, která navíc bude mít lepší provozní vlastnosti, to je opravdu smutné. Navíc výrobní náklady na GTX 465 budou tak jako tak astronomické, GF100 i takto ořezané má pořád ty 3 miliardy tranzistorů a plochu čipu 530mm2.
Pokud jde o ty provozní vlastnosti, tak xbitlabs spotřebu neměřil, ale uvedl, že GTX 465 topí opravdu hodně a je hlučnější než GTX 470 a přitom se jedná v podstatě o stejnou kartu. Já provozní vlastnosti GTX 465 už znám, ale zatím si je musím nechat pro sebe. Nicméně mohu prozradit, že od GTX 470 (220TDP) se TDP příliš neliší, což znamená jediné – neschopnost konkurovat ATI HD 5850 s jeho 150W! Při v podstatě stejných cenách je GTX 465 opravdu špatná grafika, která ukazuje všechny problémy FERMI grafik více než by se možná hodilo:
Špatná výtěžnost, reálná nekonkurenceschopnost, nerentabilita vůči malým mainstreamovým čipům RV870. Příšerné provozní vlastnosti, které neodpovídají ani poskytovanému výkonu. Kromě toho GF100 technicky zaostávají.
Ano, DX11 s Tessellací jim jde dobře, jenže nejde jim o moc lépe a použitelněji než HD 5000. Takže reálně je více než jisté a vsadím se, o co chcete, že co bude i v následujících letech s DX11 a tessellací hratelné na GF400 bude stejně hratelné i na HD 5000. Jenže HD 5000 umí nejen dobře DX11 ale i DX10/9. Je to zkrátka výrazně univerzálnější čip – nemluvě o tom, že je v podstatě parametrově poloviční proti GF100 – menší, levnější, v mnoha případech i výkonnější a s mnohem lepšími provozními vlastnostmi! GTX 465 toho o FERMI odhaluje opravdu hodně a NVIDIA opět není schopna vystoupit ze svého stínu a starší generace grafik jí opět dělá starosti – měnit GTX 275 za číselně o „dvě generace“ novější GTX 465? Někdo by řekl jasná věc, ve skutečnosti to ale bude dobrá pastička na neznalé zákazníky, a ve výsledku to bude velká hloupost …
Zdroj: Test xbitlabs.com
AUTOR: Jan "DD" Stach |
---|
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně. |
|