NVIDIA GTX 470/480 dorazily do obchodů! Minimální množství a špatná dostupnost realitou Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 13 duben 2010
altDnešním dnem jsou GTX 470/480 konečně existující produkty. Dorazily do obchodů.

 

 

 

Celá ta anabáze s vydáváním-nevydáním nových grafických karet NVIDIA končí právě v těchto dnech. V minulých týdnech a měsících jsem vás na DDWorld informoval na rozdíl od mnoha ostatní o tom, jak se věci skutečně mají. A jsem moc rád, že se ukázalo, kdo měl jak přesné informace. Dnes to konečně všechno končí a můžu vám potvrdit potvrzení i mých posledních informací o NVIDIA GTX 470/480.

Nedávno jsem psal, že GTX 470/480 jsou stále jen papírové produkty, a že mimo testovací sample vlastně na trhu neexistují. První dodávky se měly objevit 12.4.2010. Dnes je 13.4.2010 a první dodávky skutečně dorazily! Byly zde také rozsáhlé diskuse nad množstvím karet, které přijdou. Vzduchem létaly neuvěřitelné cifry o až 100 000 vyrobených kusů grafik, připravených k prodejům. Já jsem si stál za informacemi i zhruba 8000 kusů GTX 470 a 5000 kusů GTX 480. A realita? Těch grafik se v dohledné době dostane do obchodů snad ještě méně. Ačkoliv obchody u nás i v zahraničí mají předobjednávky na stovky kusů, dostaly z první várky maximálně pár desítek kusů a to je prosím pro zatím vše. Vím, že ještě tento týden pár kusů grafik dorazí, ale většina už je stejně rozebrána.

Rozhodně nás ale v dohledné době nečekají přehnané tisíce těchto grafik. Druhá větší dodávka má dorazit až v květnu! Ale ani tak nepokryje všechny předobjednávky. Mnozí tak budou na svou FERMI čekat dále. Někteří pozorovatelé a komentátoři už s trochou nadsázky dodávají, že s třetí várkou GTX 470/480 grafik, přijde ATI s novými HD 6000 a budeme tam, kde jsme byli. A co o dostupnosti FERMI a vůbec o těchto grafikách tvrdí sama NVIDIA? Byl jsem se osobně podívat na jedné prezentaci směrem k distributorům a prodejcům a nevycházel jsem z údivu. Srovnávat HD 5870, které u nás koupíte bez problémů za 8000 korun včetně DPH s GTX 480, která nedostupná stojí kolem 11 500 korun, dobře částečně chápu, ale ani jednou nevzpomenout na HD 5970 za 14 000, která má evidentně cenově blíže k GTX 480, to je prostě trochu mimo. Zvlášť, když 8500-9000 korun stojí model GTX 470. Marketing se snaží zakrývat celou řadu jiných věcí. Například neschopnost jednoduše provozovat tři monitory na jedné GTX 470/480 ukrývá za jakousi cílenou politiku s technologií SLI. Vysokou spotřebu a TDP karet přechází marketing NV se slovy: „čekali jsme to ještě horší“. Že ta papírová čísla 220W pro GTX 470 a 250W pro GTX 480 jsou spíše účelově vycucaná z prstu, to se přechází. Asi každému, kdo má všech pět po hromadě, je jasné, že ty cifry jsou úmyslně zkresleny dolů. GTX 480 má reálně spotřebu a tedy i tepelné vyzařování vyšší než HD 5970 a ta má TDP 295W. Jak tedy může mít GTX 480 TDP jen 250W? Těžko. A to nemluvím ani o tom úmyslném banalizování zahřívání grafik a až nebezpečném ukazování, že to v kvalitní skříni uchladit s pořádným průtokem vzduchu jde (byť pak PC připomíná spíše ústřední topení než PC). Ale většina uživatelů tak kvalitní skříň nemá a tu grafiku si nedej bože do horší skříně osadí, a co to udělá? Radši nevědět, nemluvě o tom, co se stane, až přijde léto a teploty vzduchu stoupnou. Asi nejvíce jsem byl zvědav na oficiální komentáře k dostupnosti grafik. Jakýmkoliv konkrétním cifrám se samozřejmě NV vyhýbala a víceméně jasnou odpověď nedala, což se nedivím. Omezili se jen na komentář, že prý nemáte věřit tomu, že karet nebude dost, prý budou. Těžko může PR říkat něco jiného, co by dohnalo i ten zbytek nadšenců čekající na FERMi do náruče konkurence a pořízení nějaké z dostupných konkurenčních grafik.

Já si však dělám za FERMI tlustou čáru. Dva kousky míří k nám do redakce k recenzi, už prodejní modely, tak uvidíme a od tohoto dne také beru GTX 470/480 za skutečně existující produkt, byť s dostupností menší než malou. Ale pokud ji hodně chcete, tak ji seženete, stačí si připlatit a posunout se v pořadníku ;). Takže můžeme udělat konečný účet. HD 5870/5850 vyšly 30.9.2009 a jejich alternativy GTX 470/480 dorazily na trh 13.4.2010. Takže zpoždění je téměř 5 a půl měsíce, tedy to, co jsem opatrně říkal už loni. Že jsou GTX 470/480 poněkud zklamáním a zůstávají za očekáváním, na tom se podepsalo jednak zpoždění samotné architektury, rozhodně fakt, že NVIDIA měla moc velké oči s 3 miliardovým monstrem (označení přímo od NV) a jeho 40nm výroba se nedaří a z části i přehnaná očekávání, která byla nafukována mnohými redaktory. Je zajímavé, že ten kdo informoval správně a držel nadšení na uzdě, je vláčen kanály a přitom za poněkud negativní vnímání GTX 470/480 mohou právě ti, co je zveličovali a nechali vyrůst vzdušné zámky, že FERMI bude nějaká pecka, kterou bude muset každý mít. Samozřejmě já a mnozí další nezapomínáme. Každopádně dnes konečně jsou GTX 470/480 více, než pojmem na papíře a papírovými sample draky v ne úplně nezávislých recenzích a skutečně vstoupily na trh, čímž končí ta půlroční anabáze, během které se ukázalo, kdo plnil jak svou informační povinnost, a kterou někteří dotáhli až do absurdního osobního souboje. Pokud mi byly někdy firmy ATI a NVIDIA ukradené, tak dnes je to dvakrát tolik. Nejraději bych o nich nějakou dobu neslyšel, abych se vzpamatoval z té kampaně, ale tomu se při srovnávní některých produktů asi nevyhnu ...

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 18:36:14
avatar
No je to s těma Fermi teda katastrofa co si budeme povídat.. tuhle generaci tedy také škrtám

Ale abych nerejpal jen do NV, tak pár postřehů čerstvého majitele Sapphire 5970 OC:

1) výkon je fakt solidní, Crysis vše na ultra max bez aa a af to dá kolem 40 FPS
2) řve v zátěži jak startující Super Jumbo
3) nová karta a hned potřebuje update biosu... schválně který normální BFU to dělá, protože se vůbec ale vůbec nekamarádí s CCC a Redline po x64 systémem... no strašný, kdo by takovou kartu provozoval na 32b systému?? (Sapphire hotline si sype popel na hlavu ale co je mi to platné
4) na rozdíl od NV podpora pro GPGPU je teda žalostná skoro nic to neumí (i při srovnání s předchozí roky starou 8800GTS512)... ale tu trošku co umí počítá kurevsky rychle to je fakt
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 18:45:43
avatar
5970 OC??? To je ta se 4GB a tím super chlazením?
s těmi výpočty není problém u ATI to je výrobce HW a podporu těch technologií má ... problém je u vývojářů SF, musíš se ptát jich proč neumí nebo nechtějí tu kartu využívat ... ;) Naštěstí jak sám říkáš, ne všichni jsou takový a když se to umí, tak je to mazec.

Jinak o přehazování BIOSU jsem tedy neslyšel to by bylo na reklamaci

//Osobně si myslím, že je to dobře, že ATI se vyhraňuje jen jako HW návrhář a výrobce a do SF se nežene, pak by dopadla jak konkurence, tedy sice solidní SW podpora ale diskutabilní kvalita a fukčnost HW ... zkrátka dělá jen jednu věc pořádně. Navíc SW má být záležitostí SW firem a úkolem HW firmy má být posktynutí HW který nabízí standardy tak jak má a to ATI splnilo na výbornou ... asi holt není ten software potřeba, když se nevyvíjí ... nebo nevim :/ Já osobně jsem hráč a skutečně běžný uživatele a v tomto ohledu nijak po GPGPU výpočetech a speciálních aplikací netesktním, protože nevím, co bych s nimi dělal a i kdyby byly, tak možná ani nevím, že jedou přes GPU protože je mi to jedno ...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 19:38:48
avatar
bohužel ne.. je to obyčejná 5970. ale má "megalomansky" navýšené takty na 735/1010

http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?psn=000101&pid=295

no co jsem četl tak GPGPU vývojáři tvrdí, že na rozdíl od NV, která naklusala a naprogramovala to, AMD na to hází bobana, udělala jeden pokus a pak se na to zvysoka... a bez jakýchsi neveřejných specifikací oni to sami neudělají...

no já to doted taky neslyšel, prý se to týká jen téhle "OC" verze

Btw. s tím přetaktováním to nebude tak dramatické... už při 740 to hází artefakty
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 19:11:19
avatar
aha ...

no tak to je právě ono ... ATI jim dala jen podporu a SW je na nich. NV se tváří jako SW společnost a podle toho vypadá její HW. Je to prostě problém. Ale já prostě jsem proto, aby si každej dělal co dšlat má ... takže HW výrobci HW a SW výrobci SW .... tak to má být a ne že bude jeden nebo druhý dělat práci toho druhého ...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 21:12:49
avatar
no tak problém už nějaký nadšenec vyřešil před 3 měsíci a Sapphire mi dneska napsalo, že stále hledají řešení, aby ho implementovali do utilit... podle návodu nadšence jsem editoval exe soubor a světe div se, funguje to...

http://www.withinwindows.com/2010/01/31/sapphires-redline-breaks-on-64-bit-due-to-compile-error/

začínám chápat )) manana Hex editor to jistí... a to je přesně to, čemu jsem se chtěl vyhnout, to to pěkně začíná u karty za skoro 15 litrů bych čekal teda trochu jiný přístup
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 21:30:25

BTW 800 MHZ bez problemov , pamate ze vraj sa nevyplati ist 1150 a viac. A voltaz sa da stale navysit . A hovorim , netrap sa s tym redlinom , mimochdom treba editovat v .NET
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 08:06:41
avatar
))))))) čoveče já editor na .NET nemám, takže jsem to editoval v low level HEX editoru ) Já vyrůstal v době kdy okna ještě nebyla, takže mám blíž k assembleru než k .NET
a světe div se,. fungovalo to... teda poté co jsem ještě přeflashoval bios na obou jádrech... ale kua nekupoval jsem si super high end grafiku za 15 kolíků, abych tohle řešil!!! Kua Plug and Play ne, jsem já snad nějakej programátor nebo co?

Ok. tak zapomenem na jedinečný a Sapphirem only recommended RedLine... jaký nástroj tedy doporučuješ?

Podotýkám že Riva Tuner a Cat 10.3 se samozřejmě nekamarádí, překvapivě... jediný co jsem zatím našel co aspoň hodnoty správně zobrazuje (ale nemodifikuje) je MSI Afterburner pro NV grafiky
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 00:13:32
avatar
Plug and Pray.. buď rád, že si jako já nemusel grafiku za 13k 3x reklamovat.. (btw. taky Sapphire ale nebyla to jejich chyba, jen se drželi referenčního designu).

Na taktování MSI Afterburner se mi docela osvědčil, jinak klasicky přes Catalysty a odemčenej BIOS (obvykle ASUS nebo XFX).
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 22:46:45

Koukám, že si dopadl podobně, jako když jsem si jednou atinu koupil já.
2600XT do AGP .. tenkrát nedokázala spustit ani jedinou hru ve 3D, tak jsem jí s úsměvem předal na reklamaci a ati už nikdy víc.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 23:44:21
avatar
jj jednou jsem si koupil Celeron Wilammate 1,7Ghz, od té doby už Intel nikdy více ...

inteligentní člověk pochopí ....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 01:32:55
avatar
tohle zadnej inteligentni clovek nepochopi. to byla jen tvoje chyba ze si se v procesorech v ty dobe neorientoval a neprecetl si si testy nejaky nebo si se s nekym zkusenym neporadil. vsude snad bylo psany ze pentia III nebo athlony jsou vykonejsi a vyhodnejsi nez vyse taktovany p4, natoz lowendovy celerony a zvlast jeste ve hrach. ja si v dobe P4 kupoval amd (i kdyz northwoody byly dost dobry) a kdyz intel prisel s core2 tak sem si bez predsudku koupil klidne q6600. jak pak chces byt objektivni kdyz pises ze intel uz nikdy vice?
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 08:36:53
avatar
ja si myslim ze to bolo myslene ironicky.. Ze ked si kupis jednu vec co bola zla tak to neznamena ze veci od toho vyrobcu budu zle stale.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 15:35:33
avatar
to je mozny ale tezko rict, kdyz treba tady je v testovaci sestave porad cpu od amd, at uz to byl predtim athlon x2 nebo prvni phenom ci ted phenom II. a to intel core 2 duo ci quad bylo urcite lepsi nez athlony x2 nebo prvni phenom.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 20:22:51
avatar
A včom by bol lepší Core2 Dou proti Athlonu X2 v testovacej zostave Tam predsa nejde o tých pár percent výkonu naviac ani o OC potenciál

Keď už sme u "zlepencu" Core 2 Quad tak ten je síce výkonnejší než prvý Phenom ale je to asi taký štvorjadrák ako Obrmeier nezávislý redaktor.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 21:16:39
avatar
jen takovejch par procent to teda rozhodne nebylo a k testovani je potreba co nejvykonnejsi procesor, aby grafiky nijak neomezoval.

vzhledem k tomu ze core 2 quad byl vykonejsi, mene zral a se slusnou deskou se mnohem lepe taktoval. v system nevidi rozdil mezi tim jestli to jsou dve "slepeny" dvoujadra nebo nativni ctyrjadro, takze me to taky muze byt uplne jedno.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 00:15:21
avatar
Nic ve zlém, ale skutečný rozdíl mezi C2D a X2 byl pěkně brutální.. to jen recenze to "vyhladily". Tu X2 ještě mam.. k televizi. Nejtragičtější CPU co sem měl.. (ale je fakt, že to byl i prostě špatnej kus).
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 08:19:27
avatar
Fíha, no nepamätám sa že by DD testoval na X2 Quad SLI 8800 GTX alebo na Phenome1 3870 X2 v Crossfire, to by asi boli karty kde by cpu mohlo brzdiť GPU tie procesory čo používal boli normálne dobové a grafiku brzdiŤ nemohli ani náhodou a keď už áno tak brzdily všetky testované grafiky a tým pádom bol celkový test objektívny.
Mescalamba: Core 2Duo som poskladal množstvo a žeby to bol spomínaný "zázrak" proti X2 sa nedá povedať. Samozrejme ak neporovnávaš modernejšie 45nm C2D s vyšším FSB napr. 1333 Mhz proti prvým 90nm X2 tam by bol rozdiel naozaj priepastný.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 09:15:54

Ty zas odpovídáš na nějaké své myšlenky... :-)
Víš, existuje taková metoda důkazu - dovedení myšlenky oponenta ad absurdum. Právě to DD provéd. Takže oponovat tomuto absurdy je... absurdní, ten je tam schválně, a DD ví, že je to absurd. Pokud chceš stůj co stůj DD-mu oponovat, musíš ukázat, že chyba je v tom logickém přechodu nebo v analogii.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 08:03:40
avatar
Čoveče tak nevím jestli to jako high end byla dobrá volba procesoru
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 17:42:32
avatar
Ja som si tiež raz kúpil grafiku Asus Extreme N7800GTX za 20 litrov a odvtedy Asus no more Okrem hlučného chladenie, mizernej podpory dodávateľských modifikovaných ovládačov a trápnych nefunkčných Asus utilít som si svoje užil aj s kvalitou obrazu Nv zrejme niečo kutila aby to hodilo čo najviac FPS

Ježíš, kedy ľudia pochopíte, že čím drahší a prepracovanejší komponent, viac elektroniky tým viac sa to serie ... Keď sme za skoro 2000 € skladali na objednávku prvú I7 tak sme skoro 3 dni dávali dohromady komp ktorý robil blbosti, mrzol hádzal bsod až kým nám výrobca dosky neposlal beta bios na opravu TLB
Asi som si mal povedať intel no more alebo azda Gigabyte no more
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 00:16:43
avatar
Zajímavý.. já si koupil i7 a desku poměrně exotickou.. sestavil, nahodil, přetaktoval a od té doby šlape. Akorát pořád ladí BIOS k lepšímu a já vyměnil CPU..

Řek bych asi šťastná ruka, někdy je to víc než jakákoliv značka.. prostě mít kliku.
DD je blbec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 21:30:11

Ze vraj nezaujaty lol
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 21:14:38
avatar
Jasne DD, ted jsi nam to vysvetlil NV je hrozna firma , ktera nikdy nic poradneho neudelala a neumi. AMD-ATI je super firma delajici HW, od pristiho mesice nebudou ke svojim vyrobkum davat ani ovladace to si musi napsat uzivatel sam
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 23:42:15
avatar
ovladače k vlastní funkci vlastního HW a software třetích stran využívající HW je dosti rozdílná záležitost .... a pokud chceš v tomto vyvolávání flame pokračovat, vaqruji tě .... nenapsal jsem nic ve smyslu že je NV hrozná firma, tak si toho laskavě nech!
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 21:28:14

SW podpora ATI je 50 % oproti NV , NV nema HW ale SW jej ide na 100 % ...
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 00:17:26
avatar
Mě osobně prudí absence podpory AMD u GPU computingu.. jinak maj super grafiky na hraní.
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 09:16:28
avatar
osobne, moja starsia sapphire 5870 mala problem s biosom od novoty, nez som sa docital ze to robi konkretny bios teda nie kazda verzia tak preslo par mesiacov, no a to som si dvakrat rozmyslel ci to poslem na reklamacku kde by som musel platit postu do francuzska a navyse byt mesiac bez PC.
takze som to riskol a flashol dobry bios sam.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 12:07:19
avatar
Já flashuju ostošest cokoliv, takže u mě by to bylo velmi rychlé rozhodnutí
honcka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 17:11:08
avatar
SW ma byt zalezitost SW firem, pravda, ale SW firma se na 90% prikloni k reseni spolecnosti, ktera jim da nalezitou podporu, proto se CUDA narozdil od Streamu (OpenCL) prosazuje - viz akcelerace v aplikacich v ADOBE CS5 baliku. V ramci firem pouzivajicich akcelerovane aplikace zadny podnet na vyvojare ohledne standardizace nepujde, ze vydaje na HW jsou oproti napr platovym opravdu marginalni (GTX 480 vyjde zhruba jako 14 denni superhruba mzda prumernyho grafika)
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 21:25:24

takze , dufam ze mas eyefinity , blazon si to kupi na 1 monitor. Mne to z daleka nereve , a to nemam priamo fukane na tu grafiku ... 85 v zatazi a sama si taha vzduch cez filter a vobec nereve ... A gpgpu sa neda porovnavat s NV a nemal som vobec to potrebu pouzit . No a co sa tyka ovladacov katastrofa , preblikavanie obrazoviek , obcas domotane. A ja som napisal safiru , a samozrejme robot mi odpovedal , tak odporucam pouzivat MSI AFTERBURNER , funguje aj overvolt ;-). ale celkovo je to pre mna prijemna grafika , pozri si PC ake mam , a utiahne nataktovanu 5970 na 620 W zdroji ! A mimochdom , to oc , 15 mhz - nevolaj to OC , lebo takmer nic ti to neprida . A mimochdom , co by si cakal 4+ Tflops , 3,2 k stream procesorov
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 22:28:30
avatar
Co to jsou zase za hovna co tady čtu.Sapphire 5970 mám už 5 měsíců a šlape na jedničku.OC mám stabilní na 955Mhz pro jádra.Naprostá spokojenost.Toto je má 4 GK od sappphire a vše 100%.To mi připomíná článek na PCt při recenzi na Just Cause 2,že ATI karty na této hře jsou nepoužitelné a pořád padají.Jsem se opět pobavil.Asi by chtělo udělat si pořádek v systému.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 14:33:39

Spis by to chtelo udelat poradek v redakci a ti, co neumi(at uz umyslne ci neumyslne) kop a s bohem satecku....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 14:31:30

2) Jeste ze jsi neslysel 470/480 v akci, to by ti prisla 5970 jako vetron a to se nebavim po par hodinach hrani ze by jsi mel z 470/480 i pocit ze sedis u proudoveho motoru ohledne prokukovaneho tepla....


PS: Fakt by me zajimalo co by jsi psal o FERMI kdyz takhle tvrde sjizdis 5970ku....
Osobne tipuji ze by jsi nejaky ten kladicek nasel, kdyz si jednou hrajes na BFU co neumi flashnout BIOS a podruhy na typka co dokaze vyuzit GPGPU(coz ma do BFU daleko)....
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 20:49:45
avatar
neslyšel Ale 5970 rozhodně větroň není ani v klidu, natož v zátěži

))))))) já umím flashovat bios, už asi 15 let , jen říkám, že to BFU normálně nedělá a rozhodně by to nemělo být standardní po nákupu nového hadrware

Fermi bych nejspíš sjel ještě víc, čehož důkazem budiž ti, že jsem si ho nakonec nekoupil, přestože jsem na něj celou dobu čekal a tu 5970 jsem si mohl koupit už před půl rokem místo minulý týden

využití GPGPU pro distribuované výpočty je přesně aplikace pro BFU pokud umís stáhnout instalačku a spustit ji a klikat na next, nic víc nepotřebuješ ) malá nekomerční reklama: http://www.czechnationalteam.cz Osobně používám Boinc už tak 5 let, protože je to sponzoring pro dobrou věc.

P.S. 5970 je opravdu veliká karta, to je neoddiskutovatelné minus, do mého velkého midi toweru se vešla jen po "technických" úpravách a odstranění koše na HDD, jinak to chce velký big tower

PPS: OC jsem to nenazval já ale Sapphire
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 22:36:31
avatar
bennie, ja mam 5890 od asusu a som velmi spokojný. Mám big tower a s hlukom nemam problem v klude je uplne nepočutelna a výkon super. V burne je počuť, ale je to stále v rámci normy. A ver, že ja nemám rád hluk. Čiže spokojnosť a som rád, že som nesiahol po sapphirke.
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 23:30:54

5890?? sory no si asi jediny na svete...
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 18:40:30
avatar
Fermi mala NV nechat primarne na vypocty a nie ju za kazdu cenu predlacit do desktopu. V desktope mali vyvijat inu architekturu.Fermi proste neni hracska grafika, aj ked zvlada dost slusne aj hry.
domino2301 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 18:59:06

Presne tak. Hlavne mi tam nesedí ta L2 v hernej grafike. Načo to tam vlastne je. Dúfam že tie nižšie modely jej ušetria a tým sa zníži spotreba, ale aj veľkosť jadra
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 19:04:13
avatar
Tak jsem osobne rad, ze Fermi uz je na trhu a krome nejakych testiku uz se tu snad nebude rozebirat. Koukame do budoucnosti, takze od ted zajimavosti o HD 6000 a za nejaky patek snad i o Fermezi II

PS: Kdyby nekdo vydal knizni podobu diskuze o Fermi za tech uplynulych pul roku, to by byla bichle
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 20:20:41
avatar
Prosím tě DD, kde bez problémů seženu 5870 za 7500 včetně DPH? Pošli mi odkaz, okamžitě tam vyrážím. To teda pořádně slevnili, co jsem se nedíval (od včerejška)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 20:36:38
avatar
v krámu koukal jsem že na czc byla dnes ještě levněji
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 20:46:48
avatar
Nejlevnější je tam za 8500kč.. Ale stane se..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 20:51:17
avatar
JAJ koukam že tam mají chybu a HD 5850 vedenou jako HD 5870 ....
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 21:04:25

to v czc byla 5850 - špatně zařazená a ukazovala se mezi 58sedmama.

5870 se dá nejlevnějc dlohodobě sehnat u asbis za 8081 s DPH.(i teď je skladem víc jak 100+ kusů a mívali karty i v době nedostupnosti.)


//edit. sry, na chybu u czc se jak koukám přišlo dřív než jsem ověřil ceny u všech prodejců, kam se musí do eshopu logovat
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 17:35:25
avatar
no, když je to distributor tak co čekáš.... tam bez IČ A DIČ nenakoupíš, viz jejich obchodní podmínky, takže nic pro normálního člověka. ještě něaká další "nejnižší" cena?
ale jinak viděl jsem dnes na mironetu ASUSku 5870 za 8000 ale to byla výprodejová cena, pokud se nepletu...
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 13:08:56

Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 20:29:09
avatar
Jj.. Ta cena mě taky zaujala.. nechtěl DD napsat HD5850? Ale to by ta cena byla zase vysoká..

To DD : nehoň si triko. "Já jsem vám to říkal.. Jak jsem již psal.. Já měl ty správné informace.. apd..." Jen aby se z tebe nastala karikatura Obra
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 10:54:25

Presne tak, kdo te cte DD tak to vi ze jsi to rikal a kdo te necte a zacal cist poprve tak pro nej jses predevsim "honic" a "resitel" zabomysich valek ktery nic ale lautr nic nevyresi(akorat nove ctenare odradis, nic vic), tohle proste delas jen pro sve EGO, ne pro uzivatele - ctenare....
Robo77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nevim 2010-04-13 22:08:45

Na recenzi Fermi od DD se opravdu těším.Určitě se ukáže trošku jiná pravda o reálných vlastnostech ....( pak si to zprůměruju s jinými weby a budu velmi blízko ke skutečnosti )
Jen už PROSÍM přestaňte psát :"Já jsem vám to říkal.. Jak jsem již psal.. Já měl ty správné informace.. apd...".Už to všichni vímé že jsi měl pravdu zaco jsis získal u dost lidí respekt (aspoň u mně ano), ale číst to v každé zmínce o Fermi to už je skutečně zoufalé....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 23:36:06
avatar
neboj, bylo to doufám naposled ... vždyť píši, že počínaje dneškem můžeme udělat tlustou čáru ... karty jsou opravdu reálně na trhu ...
Sibstr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-13 23:58:45

Ať počítám, jak počítám tak mezi HD 5870/5850 a GTX 470/480 je skoro 6 a půl měsíce.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 12:14:29
avatar
Takže počítáme oba stejně. Mě to podle těch dat co tam jsou taky vychází 6,5 měsíce.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 07:50:19

Citace:
rovnávat HD 5870, které u nás koupíte bez problémů za 8000 korun včetně DPH s GTX 480, která nedostupná stojí kolem 11 500 korun, dobře částečně chápu, ale ani jednou nevzpomenout na HD 5970 za 14 000, která má evidentně cenově blíže k GTX 480, to je prostě trochu mimo.


Ja neviem co si cakal DD. Spominala by podla teba AMD GPU od NV na ktoru vykonovo nema pri svojich prezentaciach ak by to bolo v opacnom garde? Ja si myslim, ze nie.

Citace:
Asi každému, kdo má všech pět po hromadě, je jasné, že ty cifry jsou úmyslně zkresleny dolů. GTX 480 má reálně spotřebu a tedy i tepelné vyzařování vyšší než HD 5970 a ta má TDP 295W.


Mozes mi ukazat, ktore testy dokazali, ze to tak je?

A nieco z komentarov:

Citace:
ATI jim dala jen podporu a SW je na nich. NV se tváří jako SW společnost a podle toho vypadá její HW


DD prosim ta neospravedlnuj pasivitu AMD na poli, kde je konkurencia lepsia tym, ze AMD je HW firma. NV mala dobru podporu SW aj v case ked prisla s radou 8xxx a aky to bol kvalitny kus HW, ze? Sam si tu kartu v recenziach chvalil.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 08:13:45
avatar
Naco ti to bude? Aj tak si ten radiator nekupis a fakt je, ze to zere ako svina . Podla vyjadrenia Nvidie ta udavana maximalna spotreba sa tyka zatazi v hrach (a aj tak sa to moze menit v zavislosti na hre), nie v maximalnej zatazi. Takze prezen milu GTX 480 cez Furmark a o Nvidiou udavanej spotrebe 250 W si mozes nechat akurat tak zdat. V kazdom teste ma Fermi o triedu horsiu spotrebu ako HD 5970, takze akekolvek spekulacie a prikraslovanie skutocnosti nie je na mieste.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 08:28:37

Jop. Sorry. Mas pravdu. Som si to zle pamatal. Pozrel som si este raz test na EHW a spotreba v Burne je fakt o triedu vyssia. Co sa tyka kupi rozmyslal som skor o GTX470. Ale cakam este na testy tu a na EHW. Potom uvidim.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 09:09:32
avatar
Ak chces silou-mocou Nvidiu tak to uz naozaj radsej tu GTX 470. Ale mat tych 8-9 tisic na grafiku, vybral by som si HD 5870, cena +/- rovnaka a vykon a prevadzkove vlastnosti lepsie.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 09:19:14

HD5870 sa mi nezmesti do skrinky. Musel by som uz robit "technicke" upravy v skrinke a to fakt nechcem. Co sa tyka GTX470 tak tam ma este mozu odradit namerane teploty a hluk chladica. Chcel by som hlavne upgradnut na kartu, ktora ma vacsi vykon ako GTX285. Nepreskocil som tuto generaciu iba preto, aby som si nakoniec kupil kartu s rovnakym hrubym vykonom.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 10:48:42

Tak to radsi preskoc jeste jednu generaci kdyz nechces menit case, pac stejne ho pri pristim upgradu pro pristi generaci vymenis(ja taky skoncil u bigtoweru chte nechte )....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 11:14:38

Keby som bol vtedy sledoval dlzky kariet ked som si skladal posledne PC tak by som urcite siel uz vtedy do big toweru. Najblizsie to je jednoznacna volba. Preskakovat generaciu sa mi nechce. Uz poslednu som preskocil a chcelo by to uz nieco s lepsim vykonom.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 12:30:44
avatar
Tak to bych si s tou skříní radši pohrál. O kolik je ta 470GTX menší než HD 5870? Možná se ti tam ta HD 5870 i vleze. Jinak já mám volbu jasnou. HD 5850 a to jenom protože můj zdroj má jen 2×6PIN PCIe a můžu to zatížit "jen" 21A(252W) takže 470GTX je mimo hru kvůli spotřebě a HD 5870 kvůli těm konektorům. A vrazit 3 litry do nového zdroje se mi nechce, když ten můj je teď starý jen něco přes 2 roky.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 13:01:40

Nastastie u mna nie je problem so zdrojom. Konektory aj vykon na zostavu s touto kartu ma. Co sa tyka skrinky a uprav kvoli HD5870 tak by som si musel robit priestor cez box na disky a to by zasa urobilo skrt mojim planom s kupou SSD disku na OS, ktory si casom chystam zabezpecit. Volneho miesta mam iba pre kartu s dlzkou max 26.5cm(+4mm rezerva :-) ) co by malo byt miesto akurat pre GTX470.
DD je blbec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 21:23:14

Vies ten Furmark budem asi casto hrat :-DDD
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 23:35:04

Len pre zaujimavost Blbec si ti...
Neboj GTX 480 topi pri vsetkych novych hrach teploty okolo 100 furmark 105 to je len bonus...
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 17:38:48
avatar
Tak třebááá na diit.cz (cdr.cz) testovali GTX480, celá spotřeba sežrala s touto kartou cca 450W, přičemž extrémně až 475W? přitom když o půl roku dříve testovali HD5970 tak ta ve stejné sestavě způsobila žravost 360W, což je skoro o 100W ( ) horší výsledek pro GTX480!
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 19:42:05

JJ. Vid moj dalsi prispevok pod maltrabobovym. Uz som si to checkol.
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 08:43:55

No,je jasný,že Fermi je velkej problém ale proč to stále opakovat!!! Mě například umřela HD 5850 po dvou měsících provozu zcela nečekaně(ze dne na den bez problémů předtím) a čekám na reklamaci,teda nezahraju si žádnou hru(integrovaná grafika 4200 jaksi nestíhá....),k čemu je mi teď to,že ATI je dostupná,když mě čeká skoro měsíc její nedostupnosti ???
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 15:47:13
avatar
A kde kupuješ HW. Mě zatím reklamace vyřešili nejpozději do 10 dnů s posláním do reklamace a i s cestou zpět.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 17:42:03
avatar
stačí udělat scénu a vyřeší ti to okamžitě - takhle už jsem to pár lidí praktikovat viděl
kameiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ja to vedel 2010-04-14 10:34:12

Clanek, ktery zacina "ja to vedel, ja mel pravdu a nikdo jiny", si strcte do spic. Po bitve kazdy general. Asi presedlam k Obrovi, ten umi rozlisovat mezi praci a osobnimi preferencemi.
steve721 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - general? 2010-04-14 14:56:23
avatar
Prosim ta o com tu rozpravas? kto je tu general? Vsak DD tie veci ohladom vydania a poctu kariet rozpraval pred vydanim. Bud nechapes tomu prisloviu co si napisal alebo nemas asi zjavne prehlad v tom co uz DD spominal alebo je tu este posledna moznost, ze zo zufalosti nemas co povedat...
DD je blbec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 21:21:49

Ty mas asi ATInu v bedni vsak? Si este raz precitaj tu DDho kvazi recenziu, ale predtym si zloz tie cervene okuliare.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 22:18:54
avatar
A ty jsi asi zelenej bezmozek .... tvůj nick vypovídá o všem. že sem vůbec lezeš. DD se možná v něčem sekl, ale v globále se trefil do černého! Klobouk dolů
steve721 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 22:34:03
avatar
Ano mam ATInu v bedni...A vidno ze asi ani nevies citat poriadne alebo nechces...Pisal som o vydani kariet(6 mesiacov zhruba od vydania ATI)v tom sa trafil a taktiez som pisal o pocte dostupnych kariet, ktorych nie je 100 000. Mimochodom nosim kontaktne sosovky s jemne modrym otienom...
kameiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 07:36:03

Trefit mohl, co chtel. Ale abych tu cetl u kazdeho clanku, jak je vyborny a ze mel jediny pravdu, me opravdu nebavi. To se na profesionalni server, jako je tenhle (neb tohle jsem si donedavna myslel), nepatri. Sve bolistky a krivdy at si resi nekde na blogu, ne ve clancich.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 23:02:47
avatar
Tohle není "profesionální" server, je to čistě uživatelský web.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 10:46:03

DD co si myslis o serverech ktere venuji jedne znacce vice prostoru nez druhe(samozrejme v prime konkurenci), je objektivni nebo ne?

Ja osobne si myslim ze takovy server z principu objektivni neni....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 11:38:53
avatar
já věnuju pozornost tomu, co mě jako uživatele a tedy i ostatní uživatele zrovna zajímá Pokud někdo věnuje množství prostoru zrovna tomu méně zajímavému, je otázka roč to dělá a co z toho má ;) ....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 12:21:15

Zasa musis brat do uvahy aj to, ze ak ta nieco zaujima menej, tak niekoho ineho to moze zaujimat viac.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 14:34:39

DD, krome tebe uz nikoho(protoze jsi vetsinu odradil) nezajima zakulisi jake ac neuveritelne provazelo FERMI porodnimi bolestmi, a vis proc?

Protoze jsi to kazdemu tim neskutecnym omylanim dokola otravil a kdyz se na to divam bez emoci s odstupem, nedivim se ze vznikly iniciativy jako antiddworld.cz a to je jednoduse proto, ze jsi neznal miru a cpal jsi to do kazde newsky a ted zase...!!!

KUWA newska je o vecech novych, a ty mas uz 1/2 roku newsky z 95% obsahu STEJNE nikoliv NOVE!!!!
To co pises o zakulisi s tim naprosto souhlasim, ale prestan takove veci mermomoci cpat do newsek kam proste tohle bahno NEPATRI a pekne bez emoci a s nadhledem to dej do megarecenze na FERMI, ty potom nebudes za cloveka co nesnasi nVidii a pritom velmi pekne sdelis uzivatelum jaka nVidie ve skutecnosti je(coz si porad myslim ze je tvuj zamer). To co predvadis dela na vetsinu ctenaru opacny dojem, vypadas jak agresor bez mozku co ma rudo pred ocima jak zaslechne slovo nVidie a ja se tem lidem ani nedivim ze te tak vyobrazuji, a vis proc? Protoze skoro nic pribarvovat nemusi aby jsi tak vypadal, timhle tvym zaujatym postojem jim davas neskutecny prostor aby te napadali a aby jim ostatni verili ze takovy jsi i kdyz (snad)nejsi....

PS: Stejne tak se muzou lide ptat a opravnene ptat, proc venujes nVidii 3x vetsi prostor i kdyz na negativni reklamu nez AMD-Ati, a vyjde jim z toho ze jses vice ci mene "provazany" s AMD-Ati....
Objektivita proste neni zadna sranda a rozhodne, rozhodne ji nezajistis jen svym vlastnim pohledem takze budto prestan prednaset o objektivite nebo ji zacni provozovat, ale mluvit o objektivite a delat neco jineho to budes u lidi za obycejneho "TLUC HUBU".... A ujistuju te ze povest dobreho redaktora si zpravidla muzes zkazit jen jednou, pak uz se nahoru nedostanes
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 15:47:25
avatar
Nezajímat zákulisí, které utváří výsledný produkt a psaní oněm, může jen hňupa ....

já články píšu tak, jak se věci mají, to že vy tam hledáte něco agresivního, zaujatého a mezi řádky, to je chyba u vás ... navíc většina lidí co se do mě naváží je sama dosti zaujatá, stačí se podívat do diskuí na inkriminované Antiweby ... oni tam svou hloupost a zaujatost dávají veřejně na obdiv a mají tu drzost ještě někoho poučovat a jedná se o stále ty samé lidi ...
DD je blbec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 21:28:46

OMG ale si chudak. Ze "to je chyba u vás".
alebo "stačí se podívat do diskuí na inkriminované Antiweby ... oni tam svou hloupost a zaujatost dávají veřejně na obdi"
Podla mna sa staci pozriet tu na tychto tvojich skalnych cervenych a ich red comments.
Ano vsetci su blby len ty nie. Ty nikdy redaktorom nebudes, ty mas len stastie ze mas internet a mozes si tu pisat taketo blaboly.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 22:21:26
avatar
Když Tě to tak sere, tam sem nelez. Věcnou poznámku nemáš a jen blbě kecáš Běž do padous
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 23:39:44

Nvidiot... NV prehrala boj a ty to nezvladas...LOL:::
Realita je Realita
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 11:59:45

Nepise tu blaboly ty tele majovy co nemas vychovani a hned urazis a pises agresivne, ja narazim na ten styl psani ktery kdyby byl jiny tak by se v tu ranu odpoutal od pct ci ehw urovne, na tvoji uroven(cti dno) klesnout nemuze nikdy....

to DD: Jestli si myslis ze my jsme chyba a ty to delas dobre, udelej anketu na to komu se libi tve newsky o nVidii, ostatni newsky OK ale nVidia newsky jsou jaksi nesmysl popirajici princip newsek
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 11:45:29
avatar
Přesně tak, DD se posledních 10 měsíců věnoval jen Fermi, skoro každý týden vyplodil několik špatných zpráv o Fermi. Tohle protěžování fy nVidia prostě musí přestat!
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 15:53:27
avatar
Je pravda, že dělání reklamy nV (ač záporné) se tu věnovalo snad 2×více času, než děláním kladné reklamy ATI/AMD.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 11:38:23
avatar
Do prčic, ti mě neskutečně se..ou...
Vážně totiž přemýšlím že si "nějaké Fermi" koupím - kvůli Premiéře CS5, ne kvůli hraní, na to jsem zcela spokojený s 5750. Ale takové topení... Ach jo... Bohužel Adobe akceleraci neudělalo přes nějakou univerzální cestu, ale přímo přes CUDA... A ta je pokud vím, stále oficiálně NVidia only... Více zde:
Odkaz
Ukázka zde (otázka je, nakolik se na tom výkonu podílí CUDA a nakolik bezpochyby našlapaná RAIDová mašina na které to běží...):
Odkaz
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 18:15:17

Přesně nevím jak to je, ale pna Applu snad podpora CUDA není, akcelerace tam je přes OpenCl, takže si myslím, že OpenCL dodělaj kvůli Applu (i když se teď hádají, stejně mají velké procento platících zákazníků z Applu)...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 10:34:01
avatar
No, ono na Apple těch Premiér moc netento... Tam se to valí na (kupodivu levnějším) FinalCut Pro, který má návíc punc profesionálního řešení (otázka je jestli oprávněně...). Prý to "vinou Ati a nehotových specifikací OpenCL" byli nuceni udělat na CUDA, ale v CS6 už prý to pojede na OpenCL...
No nevím... V poslední době nevěřím Adobe nos mezi očima. Nějak se jim ten monopol zažral pod kůži...
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Minimální množství a špatná do 2010-04-14 12:04:55
avatar
To je opravdu strašné selhání firmy nVidia, že nedokáže uspokojit poptávku po těch svých předražených, nevýkonných, topících a žroucích kartách s čipem Fermi!
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Skladem 2010-04-14 14:11:40

Už jsou Fermi skladem
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 14:39:57

Mozna by bylo zajimave sledovat jako dlouho jeste budou skladem(pro mene chapave jestli 14dni nebo mesic ci dva)....
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 21:15:04

Tak jsem mrknul znova a maj je furt,čekal bych ,aspoň podle žvanění na PCT,že se po nich jen zapráší,když je to taková hitparáda........
DD je blbec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 21:42:34

To nie. Skor je to preto ze ich je viac ako to tu ten DD...l pisal.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 10:52:01
avatar
Podle mě ani po těch pár kusech, hlavně za ty ceny co mají, prostě není poptávka. Se stačilo podívat do nejhledanějších zboží na stránkách Alfacompu po uvedení HD 5xxx, kde na prvním místě byla HD 5850 a hned na druhém HD 5770 a pak taky nějaké HD 4xxx, ale zatím po fermi se tam moc lidí neschánělo, když tam vůbec v tom seznamu není.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 11:27:36
avatar
Ano. Je jich "hrozně moc". Našel jsem je dokonce ve 3 shopech, že je mají skladem. Problém je v tom, že to bylo ve 3 shopech z 200 co jsem na zbozi.cz našel. A to jsem hledal 470 GTX a nejlevnější byla za 8744. Za to si už koupím výkonnější HD 5870 a uspornější a chladnější a maximálně tak stejně hlučnou jako 470 GTX a k tomu ještě půjde o něco přetaktovat. Ale abych jenom nV nehanil. Podle mě je zajímavá spíše 480GTX. Kdo má finační mez nastavenou na zhruba 12500,- tak holt za tu cenu sežene něco výkonnějšího než je HD 5870 a to je zrovna 480 GTX, protože na HD 5970 mu holt bude ještě minimálně 1500Kč chybět a holt za ty prachy dostane nejmaximálnější výkon zrovna s 480GTX. Tak by si 480GTX mohla najít své zákazníky. Ale 470GTX pokud nebude aspoň teď za cenu kole 7000Kč, tak si své zákazníky opravdu nenajde. Takže pokud ATI slevní HD 5970 zhruba o 1000Kč, tak bude mimo hru i 480 GTX. Což by mohlo vést taky ke slevnění HD 5870 aspoň o 500 a tím by 470 GTX absolutně zabnili, a nebylo by taky špatné, kdyby HD 5850 slevnilo aspoň o 250Kč.
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Už jsou i skladem 2010-04-14 14:13:03

našel jsem je v jednom velkém eshopu
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Neni co resit 2010-04-14 17:18:59
avatar
2GB 5870 skladem
GIGABYTE R5876P-2GD-B Eyefinity
http://www.alza.sk/gigabyte-r5876p-2gd-b-eyefinity-d164453.htm

dufam ze DD nejakou urve na test
16xAF 8xAAA
DD je blbec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 21:19:43

Ako myslis ze v jeho teste dopadnu. Budu to najhorsie grafiky pod slnkom predsa.
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-14 23:42:14

Lutujem ta si kus chudaka.. Najhorsie grafiky pod slnkom su GTX 480/470... grillkarty
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 10:46:19
avatar
Někde na netu už jsou videa, jak si na nich někdo dělá vajíčka. Na 480GTX
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 17:07:18
avatar
To tie grafiky pekne podcenuju ked na nich iba pecu vajicka, ved GTX 480 ugriluje aj celu svinu .
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 01:04:47
avatar
Aha, pán Obrmeier sa nám zaregistroval
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 01:42:31
avatar
Bejt na DDho miste tak bych toho saska uz davno vykopnul - nechapu proc DD toleruje takove provokatery
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 10:44:24
avatar
Si asi ještě DD nevšiml jeho nicku. Ale dobrá sranda dostat BAN jenom za nick . Tedy až ho dostane.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 10:47:22
avatar
Ježiš vyprdněte se na něho, dyť je to emocuc...
Když ho necháte být, zahyne na úbytě...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-04-15 10:45:12
avatar
HD 5870?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 846x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 572x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1026x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1217x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1548x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1371x
Komentářů: 7