NVIDIA GTX 580 již tento týden – Pravá FERMI GTX 480 jaká měla být, Vapor chlazení a vysoká cena Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 08 November 2010
altOd zítřka NVIDIA odstartuje novou grafickou řadu G500, která ale nová není …

 

 

 

Už to není žádné tajemství, NVIDIA dokonce veřejně představila GTX 580 v chodu. Upřímně řečeno, kdyby mi někdo před měsícem tvrdil, že GTX 580 vyjde nakonec dříve, než HD 6900, považoval bych ho za blázna a soudě podle reakcí mnoha, jak z řad dalších pozorovatelů trhu, tak výrobců grafik, zdaleka bych nebyl sám. Jenže celá věc má jedno velice prosté vysvětlení …

Teď v listopadu bude mít NVIDIA sezení s akcionáři a investory a nechtěl bych být v kůži vedení, které bude muset vysvětlovat, proč NVIDIA, která ještě předloni hovořila o přímém útoku na Intel a o tom, jak jsou Intel x86 CPU překonané, a AMD není z pohledu grafik konkurence, spadla až na pozici třetího největšího výrobce GPU. Přičemž ji konkurenční AMD s menšími přidělenými výrobními kapacitami u TSMC předběhlo, silně stahuje na poli klasických grafik, kde na DX11 poli má téměř 90% podíl a na poli mobilním zažívá NVIDIA úplné Waterloo a AMD má téměř 68% podílu. Vedení NVIDIA nutně potřebuje nějakou dobrou zprávu a tím něčím je GTX 580.

Karta už je ve velmi omezeném množství v oběhu a recenzenti se (až na výjimky) vzácně shodují, že tento model ani náhodou trn z paty NVIDII nevytáhne (vzhledem k tomu, kam směřuje a kolik stojí ani nemá šanci něco významně ovlivnit), což si budete moci přečíst už tento týden i u nás. Už nyní vám ale mohu prozradit, že GTX 580 = FERMI GTX 480 taková, jakou měla být už loni. Nic moc nového, proč by se GTX 580 měla honosit jménem nové řady, se opravdu na této kartě najít nedá. A stejně tak najít důvod, proč by tahle grafika měla vylepšit pozici NVIDIA, také ne.

Parametry GTX 580, stejně jako vzhled, už unikly na web a jsou přesné. Stejně tak jsou bohužel přesné i ty výkonové odhady. 30% výkonu navrch proti GTX 480 v 3DMark Vantage vypadá docela dobře, bohužel mimo tyto teoretické testy, je výkon GTX 580 s plně funkčním GF110 jádrem v praxi jen o přibližně 15-20% vyšší než u GTX 480 s částečně funkčním GF100 jádrem, což mezigeneračně, jak se název tváří, není mnoho. Není to mnoho ani při pohledu na cenu, která by měla být oficiálních 499 dolarů. Bohužel ty skutečné ceny budou i o 50-70 dolarů výše, takže se dostáváme někam k naprosto šíleným 600 dolarům. Vzhledem k ceně stále ve hrách výkonnějšího a už rok starého HD 5970 2GB, nemluvě o 4GB modelu, není o čem diskutovat. Navíc HD 6900 jsou doslova za rohem a na GTX 580 bude stačit prostřední model HD 6970, který bude rozhodně o dost levnější.

Snad jediné, co nás na této kartě skutečně potěší, jsou proti GTX 480 mnohem přívětivější provozní vlastnosti. Nemluvím teď o spotřebě, která bude přibližně stejná, přičemž karta bude výkonnější, takže i efektivnější, ale mluvím o chlazení. GTX 580 používá Vapor chamber chlazení, které známe z referenčního HD 5970 a některých grafik Sapphire HD 4000/5000. Díky tomu budou teploty níže a hluk také.

GTX  580 je GTX 480 taková, jaká měla být už v listopadu 2009. Nic víc, nic míň. Bohužel, píše se listopad 2010 a nejen, že GTX 580 výkonově při podobné ceně nemá na už rok starý Radeon HD 5970 2/4GB, ale HD 6900 jsou doslova za rohem, a HD 5800/5900 jsou ukončená záležitost. Vzhledem k velmi omezenému počtu grafik, které přednostně získali některé NVIDIA vybrané redakce, bude zajímavé sledovat, jaké rozdíly v hodnocení a výsledcích u jednotlivých magazínů budou. To, že je GTX 580 taková, jako píši o něco výše, jí těžko někdo odpáře. Zajímavé bude sledovat, jak se to kde bude okecávat. Každopádně konečně uvidíme FERMI přesně takové, jaké mělo být, a co bylo pro nemožnost výroby a provozu na GTX 480 deaktivováno. GTX 580 není špatná grafika (otázka je jestli za dobrou cenu), ale přichází o rok později, než měla, což hodně věcí ovlivní, a samotné vydání dva týdny před HD 6900 je krok nutný, ať už bude skutečná fyzická dostupnost karty, jak chce mizerná. Samotné jádro GF110 je spíše jen nová revize GF100, nikoliv generace, nebo alespoň mezigenerace. Přesto trvalo celý rok se k ní dostat, což snad konečně otevře některým oči. Hlavně těm, kteří si pořád myslí, že dělání čipů je pečení housek, kdy ráno zaděláte a za pár hodin pečete … Minimálně tento týden (nikoliv zítra) stihneme i vlastní kompletní preview-review  prodejního modelu GTX 580 na DDWorld.cz

PS: Nevím, jestli vydání GTX 580 proběhne v úplně ten správný den, tedy zítra. Zítra má totiž velkou dlouho dopředu plánovanou akci společnost AMD, která bude plná oznámení a novinek pro nejbližší měsíce a rok 2011. Ale asi i to není náhoda …

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 19:52:42
avatar
Zajímalo by mě jaký je protipól Cudy. co má teda AMD ??
usiRev [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 19:58:07
avatar
protipol pre CUDA je OpenCL, ktore ale je funkcne aj na GeForce
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 20:00:07

AMD ma Stream. Co sa tyka CUDy tak ide o najrozsirenejsie riesenie tychto troch(OpenCL, CUDA, Stream). Vyuzitelnost CUDy dalej nasobuje aj moznost jej kompilacie na x86 a teda na CPU.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:03:33
avatar
EE stream končí teď se to bude jmenovat jinak
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:16:55

Takze sa AMD marketingovo posuva? :-) A aj nieco pre "novy" stream urobia, aby mu dali novu tvar?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:31:25
avatar
jak se to vezme, víš že přechází od ATI značky? A Stream je spojený s ATI, takže se to bude teď jmenovat jinak ....

ale nejde jen o to, jde i o to, že na rodzíl od NVIDAI, tahle technologie AMD funguje i na procesorech, nebo brzy bude, protože AMD uvede na trh APU, což je CPU+GPU čip ;) takž eproto ta změna ....
NavratilJirka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:51:22
avatar
Díky kluci za vysvětlení měl jsem v tom zmatek
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 22:18:14

JJ. APU je dost velka vyhoda. NV sa ju urcite bude snazit kompenzovat. Uz kompilator CUDA na x86 moze byt takym krokom. Takto si mozu CUDA, Stream aj OpenCL pekne konkurovat. Som zvedavy ci sa podari AMD dohnat naskok CUDy a jej podpory ako takej.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 23:20:40
avatar
jenže GPU není CPU a pořád je tu milion věcí, které GPU neumí, nebo je mnohem méně efektivní než CPU ;)
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 23:45:43
avatar
Presne tak.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 23:59:17
avatar
a milion veci kde je to naopak,..
hold sem zvedavej na APU,...
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 09:57:35
avatar
Protipól cudy je gouda. Teď si ho dávám na chleba
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Fuj 2010-11-08 20:07:42
avatar
Další prasácké grafy, které nezačínají na nule.
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 20:40:19
avatar
Tie grafy su fakt priserne!!!
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 11:21:57

Klasickej marketing, proste musi zduraznit rozdil. Nic neobvykleho.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 20:09:54
avatar
7800 GTX 512 strikes back!
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:04:28
avatar
Moc bych se nesmál v jednom zařízení "trůní" dodnes, takhle se prodávaj nepovedený jádra : D
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 20:12:47
avatar
Nevím, co si o tom mám myslet. NVIDIA aspoň teď něco dělá, i když do série 500 to nemusela dávat. Určitě ale chválím za referenční chlazení s vapor chamber, nic jinýho jim totiž nezbejvalo. Tahle karta se mi zatím jeví už jako trochu normální, spotřebu má sice na svůj výkon vyšší, ale teploty budou o dost nižší. Určitě si najde třeba více kupců, než jeho předchůdkyně.
honzitamichal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 20:15:31
avatar
Grafika to bude asi dobrá, ale podle mě bude mít spotřebu >250W navíc pokud vezmeme v potaz, že HD6970 bude stát 400USD a GF580 500USD a budou mít +/- stejný výkon, tak je asi jasná koupě HD6970.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 20:40:36
avatar
tu geforce bych tipoval vykonejsi.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 09:56:53
avatar
Já bych spíše tipoval, že po vydání HD6970 půjde s cenou dolů, že holt teď chtějí aspoň z těch pár lidí co si to koupí, vyrazit nějaké lepší peníze.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 20:27:05
avatar
fajn, gtx 580, ale co dal? jedna grafika radu nedela. a gtx 460 a 450 sou jeste moc mlady na nakou vymenu, snad 470 by sla vylepsit. fakt sem zvedavej na dalsi modely rady 5xx
Čupka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 20:41:33
avatar
Já nevím, ale Ty ty GTX580 úplně srážíš dolů, že to jsou vlastně GTX480, které měli být minule a neustále tu říkáš, že HD6900 klepají na dvěře a když máš srovnávat GTX580 proti konkurenci AMD, tak si bereš do pusy pouze HD5970, jak 2GB verzi, tak i 4GB, ale pochop, že to jsou dva čipy proti jednomu. Jako sorry, ale tohle mi příde ubohý.
Nic proti tobě, nehci dělat neplechy, ale myslím si, že v nečem mám pravdu a to zapírat nebudeš.
ScreamCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 20:58:57

srovnává se cena. když to stojí +/- stejně tak proč to nesrovnávat?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:31:46

Pozeral som si teraz ceny u nas v ageme a momentalne najlacnejsia HD5970 je za 595.60E a za najlacnejsiu GTX480 si pytaju 426.73E. Som zvedavy kolko bude stat HD6970 a HD6990.

EDIT: Nieco o cenach 580tky je tu Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:02:52
avatar
Kupuješ si grafiku, ne čipy, takže když ti nekdo dává za stejnou cenu výkonější grafiku se dvěma čipama, ty koupíš slabší s jedním se stejnou spotřebou atd.?

Jinak GTX 580 je GTX 480 v plné specifikaci s původně zamýšlenými frekvnecemi, co je na tom za srážení když to tak je?

Možná by to chtělo dívat se na věci trochu realněji ...
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:13:59
avatar
No jo, ale je tu jistý háček v tom, že dvojčip pořád nefunguje tak dobře jako jednočip. Myslím tím, microstuttering, ne všude zaručená funkčnost Crossfire/SLI atd...
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:25:23
avatar
navic hd 5970 je pekne draha, holt high end
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 10:01:28
avatar
Pravda, ne všude to funguje jak má, ale už je toho opravdu hodně, kde to funguje. A pořád se na tom pracuje, takže kde to nefunguje dnes, to už zítra fungovat může. Takže je to vlastně jedno, jestli jedno nebo 2 jádra.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 11:29:11
avatar
u nových her máš pravdu, ale je spousta lidí co hraje nejen ty nejnovější, software na CF/SLi se zlepšil ale jednočip je prostě hra na jistotu
alifuk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 14:41:34
avatar
by mě zajímala jediná starší hra, kde ti půlka 5970 nestačí na max na 60 fps
anti.77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:27:47

No,já po zkušenostech se SLI bych asi doopravdy bral o něco málo pomalejší jednočipovou kartu.Teď mám 5850 a problémy s podporou her mě nezajímá .... spíš mám teď problém s dostupností 6970,čekám na ni a to oddalování mi vadí,už jsem dokonce začal přemýšlet,že zkusim tuhle 580 i když nVidii zrovna nemusim,uvidíme co řeknou recenze a jakej bude rozdíl v dostupnosti...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 10:33:52
avatar
Tak jsem našel, že by HD6970 mohlo být oddáleno, ale zatím nikdo neví, co je na tom pravdy. O HD 6950 se o žádném oddálení zatím nic nepíše. Tak uvidíme.
Čupka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 08:37:16
avatar
Nevím, ale GTX480 stojí 9600Kč nejlevnější dle alzy a HD5970 stojí dobrých 13850Kč dle alzy...
Nevím jestli vidíš stejnou cenu, ale poukazoval jsem na to, že GTX480 má jeden čip a HD5970 má dva čipy a srovnaváš to, což je blbost si myslím já. Kdyby si napsal HD5870, tak nic neřeknu...
Jak říkáš budu se na to asi dívat reálně, ale v nečem mám pravdu a to nepopřeš...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 08:57:45

Porovnavanie kariet v rovnakej cenovej kategorii je podla mna v poriadku. Ukaze to ktora karta je vyhodnejsia. Ale tu tiez nevidim rovnake ceny. GTX480 stoji podstatne menej ako HD5970. Uvidime ako to bude u GTX580. Ak bude stat naozaj tak vela, tak bude mat problem si svoju cenu obhajit. 20% vykonu navyse stacit nebude. Ale to su vsetko len predpoklady. Niekde pisu ceny pre GTX580 inak ako tu.
pK! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 10:07:21
avatar
to je přesně ono, to vaše věčný "já si myslím". víš jak, myslet znamená h*vno vědět, tak tady radši nemysli
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 10:11:34
avatar
A co takhle srovnání toho nejlepšího od nV s nejlepším od AMD? Taky to má svou logiku. Sice cena je nesrovnatelná, ale zase jsou to top produkty obou značek. No a hlavně HD5970 a GTX580 budou opět aspoň krátkou chvilku top produkty obou značek a za zhruba podobné ceny, tak jsem zvědavý jestli je budou v testech proti sobě srovnávat. Proti tomu můžeš mít jenom jednu námitku a to jen to, že ATI prostě má dvě jádra, což ale bude podle mě irelevantní námitka. Pro bude mluvit podobná cena a to, že to prostě budou TOP produkty obou. Tak jsem zvědavý, jestli se opět nV bude vyhýbat srovnávání jejich top produktu s top produktem konkurence.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 10:13:21

Maltrabob dal dolu odkaz na testy GTX580, kde sa zrovanava aj s HD5970.
JN38 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:05:16

Ja si myslim, ze hlavni konkurence bude prave (pred vydanim 6900) HD5970. Nic nemeni to ze jsou to vlastne 2 cipy...napr. budou stat relativne stejne, spotreba by mela byt taky vyrovnana...takze dd spravne rika ze tu mela byt pred rokem nechci nikoho obhajovat, jen muj osobni nazor...a rek bych ze HD6900 budou mit vykon o neco nizsi nez GTX580 ale taky spotreba bude nekde jinde a jak to bude s dostupnosti po vydani obou modelu to si nedokazu tipnout
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 20:47:39
avatar
len tak dalej. drzim place obidvom firmam aby bolo co najvacsie zlacnovanie
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 21:26:32

Je mozne ze GTX560 bude plne aktivovane GF104 s 384SP, teda +17% vykonu a spotreba prizlizne opet rovnaka za vyssiu cenu Ak by nV vydala tuto vydarenu GF110 a GF104 este pred rokom, tak by som v PC nemal uz ROK HD5850
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výborně 2010-11-08 22:01:35

Takže střízlivě hodnoceno má AMD minimálně půlgenerační náskok před Nvidií. GTX580 není dokonce ani respin GTX480 jenom novější revize jádra s naprosto shodnou architekturou.U AMD kompletně měnili DISPATCH procesor v jádru, u HD69xx dokonce snad měnili superskalární processory z 5D na 4D. A to už jsou pěkně razantní změny. Navíc s integrovanou DX11 grafikou v procesoru (Llano kolem 400 stream jednotek) zabije AMD i segment low-endu a nižšího mainstreamu. To je další špatná zpráva pro Nvidia a její prodeje. Navíc tohle řešení je přímo pro mobilní platformu, kde Nvidia hodně hodně ztratí. Takže ve finále jí zbyde konkurovat v mainstreamu a high-endu, kde se jí vůbec, ale vůbec nedaří. Aby toho nebylo málo, ve spojení s GF bude mít AMD laděný výrobní proces přímo na míru. Být Huangem prodám i ten zbytek akcií co má. Zlaté časy Nvidia (a doufejme i její obrovská arogance)skončili.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 23:01:44

Ono to zas tak divoké nebude. Pořád něco vyrábějí, pořád něco prodávají. Teď jenom musí překlepat tu bídu, zůstat v podvědomí a udržet si výrobce. Teď určitě dokončují novou generaci čipů a větší blamáž jak s FERMI to nebude, můžou jít už jenom nahoru. Pro nás zákazníky (i skalní fandy ATI) je to dobrá zpráva.
bananomet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 23:11:12

Do 2 let AMD koupi Nvidii a nastane 2.křemíková válka AMD vs Intel xD
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 23:19:53
avatar
Nemyslím si, sice je to pravděpodobně, než že Intel koupí NVIDIA, ale v obou případech by k tomu měly co říci antimonopolní úřady a asi by to neprošlo .... jedna firma by měla 100% podíl v segmentu diksrétních grafik ...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 00:00:09
avatar
Všetci predsa vieme potenciál, ktorých dvoch spoločností čo by tretej silnej platformy zostáva nevyužitý a s najväčšou pravdepodobnosťou FTC, EÚ (Európska komisia) a iné Protimonopólne úrady jednotlivých štátov WTO by len s touto nazvyme to právnou formou či už ako fúzie, či join-venture podniku a pod. nemali námietky. Ale to je na dlhšie, možno min. na nejaký dlhší blogový príspevok v budúcnosti...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 08:27:26

Len aby sme sa za 3 roky nebavili o tom, ci nahodou NVIDIA nekupi AMD. Zatial na tom NV nie je az tak zle ako si niektori myslite. Aspon o ziadnej krize takeho rozsahu, ze by sa dalo uvazovat nad jej kupou, neviem.
realista [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 07:07:02

Opět opakuji, pokud bude výkon takový jaký je prezentovaný bude se jednat o nejvýkonější singl gpu.
Opět - dle slov DD se jedná pouze o revizi, ALE tahle revize prožene nové GPU konkurence a vypadá to, že hodně. Uvidíme.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 10:35:25
avatar
Ano, možná to bude to nejvýkonnější singl GPU, ale zase jen o několik procent proti singl GPU konkurence. A to ještě opravdu neznáme předpokládané výkony HD6970, tak aby nakonec nebyla ta HD 6970 +/- stejně výkonná, ale opět menšího rozměru s lepší výtěžností a s lepšími provozními vlastnostmi.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 07:24:51
avatar
Ano bude se jednat o nejvíkonější singl do doby než dorazí 6970 pak asi tento post bude mít problém obhájit.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vykon v hrach z recenzie 2010-11-09 07:28:55
avatar
na TechPowerUp: Odkaz
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 10:48:26

Takže to odpovídá předpokládanému nárůstu výkonu GTX580 o 15-18% oproti GTX480, tj. přesně podle předpokladů.Takže žádné zvýšení efektivity, nárůst je dán navýšením počtu SP jednotek a frekvence. Plusem je snížení spotřeby a teplot.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 11:14:33

Nexy, pokud se zvysi herni vykon a klesne nebo je stejna spotreba a teploty, pak se jedna o navyseni efektivity, otazkou bude o "how much" se zvysi efektivita a tady se bojim ze to o moc nebude. Ale na preziti do FERMI druhe generace to asi stacit bude a to momentalne zajima akcionare.....
vlado.sk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 07:57:55

Ja si myslim že my všetci aj ja osobne sme tak trošku blazni,grafiky menime min.raz do roka a AJ TAK NIEJE CO HRAT ,ved za chvilku tu bude DX12 a ja osobne som poriadne ani dx11 nezaznamenal.Treba spisat nejaku peticiu alebo niečo podobne.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 08:12:45

Citace:
za chvilku tu bude DX12


Hej A kedy, keď tak mudruješ
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 09:35:13
avatar
DX12 tak skoro nebude. DX11 je nove DX9 a bude tu dlho.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 08:11:07

Zaujímalo by ma čo nové prinesie táto "nová" generácia 5xx oproti 4xx

Alebo opäť ideme len preznačovať a keď-tak navyšovať výkon
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 08:32:05

Z povodneho GF100 bolo odobratych 300 milionov tranzistorov, ktore boli pre hracov nepodstatne. Nove jadro bude podavat vacsi vykon pri mensej alebo maximalne rovnakej spotrebe a teda aj ako pise DD bude efektivnejsie. Budu sa moct pouzit vacsie frekvencie a plny pocet SPs(alebo CUDA cores ak chcete ). Naozaj si myslis, ze ide iba o preznacovanie?
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 11:44:28

No nepovedal si mi, čo nové (okrem výkonu, ten sa berie akosi "automaticky") prinesie.

Alebo hej ?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 12:17:47

Ide o prepracovane nove jadro, ktore samozrejme vychadza este zo stareho. Nejde o reviziu GT100 ale ide o GF110 revizie A1. Opisal som ti zmeny aby bolo jasne co hlavne sa v GT110 zmenilo oproti predchadzajucej GT100. Vysledkom tychto zmien je aj iste navysenie vykonu pri nizsej spotrebe a teplotam. Keby si sa na to pozeral aj z druhej strany tak by ti rovnako kvoli znaceniu vadilo aj HD68xx, ktore su vykonovo slabsie ako ich menovci HD58xx(ja viem, ze ich nemaju nahradzat ale kolko ludi o tom bude vediet?). Ja taky problem s oznacenim GTX580 nevidim. Ide zrejme aj o marketingovy tah, aby sa nova Fermi nestotoznovala s nevydarenym GF100 a GTX480. To by sa mohlo stat, ak by sa volala GTX485 tak, ako to chce DD.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 12:32:24

Stále mi nerozumieš a nemiešaj tu značenie HD 68xx, keď sa bavíme o 5xx vs. 4xx

Ešte raz sa pýtam, čo nového OKREM VÝKONU, SPOTREBY prínáša nová 5xx rada?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 12:36:59

Ak myslis na technologie tak o ziadnej novej zatial neviem.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 12:40:14

No hurá, na to som sa pýtal
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 12:59:56

Neviem ako beries ty generacie podla znacenia, ale podla mna nova generacia u NV prisla s G80 a teraz s Fermi, u AMD to bola R600 a bude nieco v HD7xxx(ak sa bude takto znacit). To ostatne beriem ako medzigeneracie a vylepsovanie stavajucich technologii(a tym myslim aj samotneho cipu).
Ak spravne predpokladam, tak ti vadi, ze sa preslo na GF5xx pricom ziadne nove technologie neprisli(aspon o ziadnych zatial nevieme).

PS: Aby sme sa chapali ja nijak neobhajujem nove znacenie pretoze mi je to naozaj jedno. Nijak mi nevadi. A preto hadat sa o tom, ci je opodstatnene, nechcem.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 13:46:52

Možno to moje označenie "generácie" nevystihuje presne to pomenovanie, ale osobne za generáciu považujem povedzme "set" kariet, ktoré vychádzajú v určitom slede pomenovaní, ktoré sa viac-menej každý rok obnovuje (napr. pri AMD Xaa0, X1aa0, HD 2aa0, HD3aa0, HD4aa0 a t.ď.), pričom je podstatné, hlavne kvôli objektivite brať do úvahy vyššie modelové čísla (nemá zmysel sa baviť čo priniesla povedzme HD 4350 oproti HD 3350). To znamená, porovnávajme čo priniesla napr. HD 58xx oproti HD 48xx.

Keby sme brali do úvahy samotnú architektúru jadier, tak by sme mohli oponovať, že HD 2xxx a HD 5xxx majú asi spoločnú akchitektúru, ale pre mňa je podstatnejšie, že napr. HD 2xxx mala DX 10 a HD 5xxx má už DX 11 (spomínam len ten najväčší rozdiel) a t.ď.

Z princípu veci, mne osobne a aj ako zákazníkovi, je úplne jedno na akej architektúre je tá, či oná grafika postavená. Mňa zaujíma pomer výkon/cena/spotreba a aké funkcie mi daná grafika ponúka.

Samotné HD 68xx prinieslo nejaké veci oproti HD 58xx (to isté bude platiť o HD 69xx).

Preto ma hlavne zaujíma, čo prináša GTX 580 oproti GTX 480 okrem toho výkonu a prevádzkových vlastností.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 08:36:25

A nieco pre ludi, ktori cakaju na HD6970: Odkaz
national [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 10:49:01
avatar
To je zradáá :-/
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 11:29:56
avatar
DD psal, ze 580 vyjde dva tydny pred 6900 a jak psal, pokazde kdyz mu nekdo oponoval. "mam sve zdroje" tak by prece nepsal blabol!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 11:41:42
avatar
prosimtě neroznášej tady tyhle lži, které pochází z jediného zdroje. Už před pár dny jsem psal, že GTX 580 i HD 6900 jsou, je jich málo, ale jsou a je to jen proto, že 40nm kapacity jsou stále omezené a přednost má výroba jiných čipů ... žádné problémy s výrobnou HD 6900 jader nejsou protože to jádro je jen o chlup větší než RV870, které také problémy se samotnou výrobou jako takovou nemělo, takže nevěř všemu, co se někteří snaží nalhávat ...

HD 6900 jsou, nebude to bohužel stejně jako při vydání HD 5800 s dostupností žádný med, ale na to jsme si už u 40nm výkonných grafik zvykli. Kamenem úrazu je v totmo případě omezenost kapacit, které nevynahrazují fakt, že 40nm výroba má do dokonalosti daleko. Výtěžnost GF110 je tragická, výtěžnost RV970 je o něco lepší, proti 55nm a tehdejším jádrům je ale opradu špatná, ale s tím se zřejmě nedá nic dělat.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 12:21:06

Ono to uz aj tak zacina, ze ide zrejme o rumours. Mne je to v podstate jedno. Dal som to sem iba ako moznu variantu, ze mozno nebude s vytaznostou HD6970 vsetko ok. Ale v pohode.
realista [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:43:27

Dovolím si Vás nazvat lhářem!
Tvrdil jste, že GTX580 nevyjde před 6900, prý to je jen přání.
Navíc karty jsou nyní skladem!!
A recenze jsou i na webech kde "teoreticky" být neměli!
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 17:23:15
avatar
Ja jsem jen psal co jsi psal, reakci na ten horni, ze ty jsi psal,z e prijdou do 2 tydnu coz je uvedeno primo v clanku, tak proc roznasim lzi?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 20:35:25

DDho reakcia bola na mna a nie na teba.
foxocs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 23:56:58
avatar
už je to aj na EHW ...sekol si sa s GTX580 môžeš sa mýliť aj teraz ...veď dokopy nič o nových caymanoch ani nevieš ...btw stále mi nieje jasné čo nového veľmi prevratného pribudlo na HD 69XX ...najvýkonnejšia jednočipová bude zas prvá od NV a ani nevieš či 6970 nebude zas par jednotiek percent za nou takže obaja predviedli len kozmetické úpravy ...chápem že zelenú nemáš rád ale treba sa riadiť faktami ...AMD tiež malo nazvať svoju vlajkovú jednočipovku 5870XT(namiesto 6970) navyše ak má naozaj problemy s výrobou aj spotrebou tak to XT by bolo výstižné nie? ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-10 00:19:40
avatar
to že to EHW někde opsal, anvcí stále z jednoho zdroje (vím odkud ta informace je) neznamená, že je to pravda ...

a není pravda, že o Cayman nikdo nic neví, karty už mají někteří na testy ;) doporučuji vám nevěřit všemu, cos e kde píše, obzvlášť když se ty informace zjevně někomu učelově hodí do krámu ...

Jaká bude dostupnost a co bude HD 6900 jsem vás již informoval a zatím to na žádné změny nevypadá ...
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 11:26:16
avatar
A já už vím cenu, a je to poměrně dost.....
Asus ENGTX580 782/4008Mhz cena začina na 12 000
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 11:40:07
avatar
hmm podle obra by mela byt pod 10k ten ale spis mysli bez dph...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:47:39
avatar
prosimtě jeho "recezím" nevěřte, občas to ani netestuje a jeho řečem okolo už vůbec ne, cucá si je z prstu. (I když v poslední době se snaží krotit, byť má zjevně občas problémy s rozdvojením názorů)

Cena GTX 580 je 499 dolarů, což při přepočtu je (499x17,66)/100x120= cca 10 600 včetně DPH to je minimální cena.

Já navíc vím, že ASUS, GB a další, jejich karty tu nejčastjěi v obchodech máme, nacenili GTX 580 na 529-549 dolarů, tedy mezi 11 000 - 11 500 korunám, což při připočtení marží atd. bude minimálně těch 12 000 včetně DPH.

Ale nebojde, s uvedením HD 6900 ta cena poletí dolů, i když je otázka nad dostupností všech těchto grafik, skladovky to rozhodně nebudou, takže tahle situace snižování cen nahrávat nebude ....
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 15:19:28
avatar
ty jo sem myslel ze to aspon s tim smajlikem poberete jak je to mysleno...tak sem zkus hodit nejaky tag pro sarkasm, podobne jako je treba pro tu citaci nebo nevim uz
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 12:02:40
avatar
Já uvádím koncovou cenu Obrovi v ceně neverim.
NHKG [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Obr 2010-11-09 14:33:38
avatar
V Alfě ji mají na cestě za 12 000Kč, ale GB, tu bych nikdy nekoupil.

Podle Obrovského blogu? Tam si vymyslí co se mu zrovna hodí, aby pomluvil ATI, DD a další lidi a firmy co nemá rádna Na PCT ho aspoň asi někdo koriguje, tam si tak nevymýšlí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 14:43:54
avatar
všechny GTX 580 jsou v tuto chvíli úplně stejné
NHKG [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GB 2010-11-09 14:49:35
avatar
To nevadí, mám v poslední době s GB tolik špatných zkušeností, že věřím, že zkonili aspoň krabici a nálepku na krabici. Stejně 12k Kč je pro mě moc. Čekám až HD6850 sleze s rozumným chladičem pod 4000Kč, abych mohl nahradit historickou HD3870.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 14:26:42
avatar
Myslim, že by GTX560 mohla uspět proti HD6850/70 pokud bude o něco málo výkonější tak bude určitě o něco více žrát. Ale celkově by možná mohla mít lepší poměr cena/výkon. No nechme se překvapit.
Richmond [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hluk, teploty... 2010-11-09 14:34:41

Odkaz
Odkaz
...dá se tam najít ještě pár jiných, zajímavějších Odkaz
Drzka CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pravda? 2010-11-09 15:16:22

Citace:
prosimtě jeho "recezím" nevěřte, ani to netestuje a jeho řečem okolo už vůbec ne, cucá si je z prstu.
DD tohle pise OBR o tobe... tak cemu mame verit?

stejny je to s vyrobou HD 6900... na DDW ze neni problem, ale jinde pisou opak... ??
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 15:50:50
avatar
no nic tak sem shledl par recenzi 580ky a dd mel pravdu,,ikdyz magaziny se to opet snazi zamaskovat ,,vykon ani ne 20% nad 480kou ale pctuning uz tomu navalil bronzovou medailii,
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 16:14:44
avatar
já chápu proč tomu dali ocenění, také tomu ocenění dáme ale jen v následujcích 3 týdnech, pak už by to na ocenění nebylo ...
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 20:17:56
avatar
Kurna na czc meli dve skladem za 10900 od EVGA a jiz jsou fuc
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 20:48:38
avatar
no to je jak když plivneš do moře za jediný kvartál se prodá na 15 milionů desktopových grafik i prodeje high endu, který tvoří tak 6-7% čítají tisíce grafik ... takže jednotky kusů je jak kdyby to neexistovalo

Já vám to říkal, že první várka jsou jen karty na testy a pár kusů pro výrobce aby bylo co ukazovat jinak toho moc nebude ...
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 20:54:23
avatar
Naja po me ji chtelo par zakazniku, tak sjem myslel,z e bych si ji doma otestoval mno a mam smolika
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 21:05:30
avatar
Tak GTX 580 je tu a co bude dal?
Milamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-09 21:31:19
avatar
No ted doufam 6900 rada od ATI
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 614x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 405x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 909x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1180x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1504x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1335x
Komentářů: 6