NVIDIA GTX 580 oficiálně už příští týden – nová revize GTX 480 alias FERMI jakou měla být Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 03 November 2010
altTrvalo to více než rok, ale příští týden dorazí FERMI v přibližně té podobě, jakou mělo mít.

O tom, co je GTX 580 zač, jsme vás přesně informovali a tak byste se žádného překvapení dočkat v tomto směru neměli. GTX 580 by se spíše měla správně jmenovat GTX 485. Je to jen nová revize jádra a hlavně je to to, čím zhruba mělo být GF100.

GTX 580 tedy bude mít plně využitý celý potenciál čipu a pojede naplno. Jádro ponese název GF110 i když GF100b by bylo příhodnější. Je o něco menší a optimalizované, jak už jsem říkal dříve, má údajně o 300 milionů tranzistorů méně, čímž NVIDIA prý trochu obětovala schopnosti FERMI ve výpočtech. Získala ale možnost GF110 vůbec vyrábět a prodávat.

Jádro je tak schopno dosáhnout s plným počtem jednotek na vyšší frekvence a to zároveň při o malinko nižším TDP. Samotná karta bude téměř totožná s GTX 480. Sběrnice zůstane 384 bitová, což je nejvíce, co na současných grafikách najdeme. K tomu NVIDIA dodá rychlejší GDDR5 paměti a to 4GHz. Kapacita paměti zůstane na 1536MB. To dává propustnost zhruba 192,4GB/s, což je zlepšení proti GTX 480 a jejím 177,4GB/s. TDP GTX 580 je 244W což je o 6W méně než u GTX 480, i když tam reálně víme, že žere více než HD 5970 s jeho 293W.

Výkonově ale nečekejte zázraky, reálně se dočkáme nárůstu HERNÍHO výkonu zhruba o 15-17% proti GTX 480. To bohužel znamená, že v současnosti nejvýkonnější grafiky světa Radeon HD 5970, zůstanou stále nejvýkonnější. A to nejen základní 2GB model, ale samozřejmě ještě výkonnější 4GB modely. I když ne na dlouho.

Čím NVIDIA na poslední chvíli překvapila, je jak brzy chce grafiku vydat a oznámit. Doslova na poslední chvíli pozvala několik vybraných médií do Londýna, kde hodlá novou grafiku představit tak, aby mohla oficiálně vyjít už příští týden a to 9.11.2011. O brzkém vydání jsem mluvil už dříve, kdy jsem dostal informace o tom, že NVIDIA dělá všechno proto, aby vydala GTX 580 před AMD Radeon HD 6900. Problém je ale s fyzickou dostupností grafik na trhu, které ještě nějakou dobu normálně v prodeji nebudou. Pár kusů by se mělo u výrobců objevit až zhruba na přelomu listopadu a prosince, ale ta skutečná dostupnost v běžném slova smyslu by pak měla nastat až v lednu příštího roku. NVIDIA však nutně potřebuje dobré zprávy pro akcionáře a potřebuje pozitivní recenze, protože zanedlouho bude mít sezení s akcionáři nad kvartálními výsledky, které příliš k jásotu nebudou a hlavně zanedlouho vyjdou AMD Radeon HD 6900, proti kterým to bude mít GTX 580 dost těžké a kdyby vyšla až po nich, příliš nadšení by nevzbudila.

Každopádně mohu sám za sebe říci, že GTX 580 vypadá přesně tak, jak měla přesně před rokem vypadat GTX 480, která nakonec dorazila s obrovským zpožděním, s obrovskými problémy při výrobě i provozu čipu. Bohužel rok je velmi dlouhá doba a mezitím už konkurenční AMD zcela ovládlo trh s DirectX11 grafikami, dominuje v mobilní sféře a silně stahuje NVIDIA i v desktopové a jako celek se dokonce dostává do vedení, kde Mercury research uvádí dokonce aktuální stav na 52% vs 48%. Velký podíl na tomto stavu má, samozřejmě kromě povedené HD 5000 grafické generace AMD, i to, že FERMI není tím, čím mělo být. I proto se snaží NVIDIA pojmenováním nové revize novou řadou dát na neúspěch zapomenout. Otázka je, kdy si GTX 580 budeme moci reálně koupit, za kolik a hlavně co o pár dní později ukáží Radeon HD 6900 grafiky. Bohužel, z toho co víme, 15-17% herního výkonu navrch u GTX 580 proti GTX 480, nebude pravděpodobně stačit na provozně srovnatelné, cenově ale levnější HD 6950/6970, přičemž HD 6990 tomu nasadí korunu s ohromným náskokem. A to je jeden z hlavních důvodů, proč NVIDIA musí představit GTX 580 tak brzy, bez ohledu na reálnou dostupnost grafik. Takhle ji totiž ještě 14 dní může srovnávat s HD 5870 (ano, Radeon HD 5970 bude opět ze srovnání vynechán). Kdyby NVIDIA čekala až na přelom listopadu a prosince, kdy by se možná pár prvních kusů grafik objevilo v obchodech, už by musela srovnávat s HD 6900 a to by výkonově ani cenově GTX 580 zrovna nezazářila ….

Stejných optimalizací, kterých se dočkalo GF110 jádro (GF100b) se příští rok dočkají také GTX 560 a GTS 550 modely atd.

PS: recenzi vám na příští týden slibovat nemůžu, testujeme jen prodejní verze grafik a nechceme aby nám někod výměnou za zápůjčku továrního sample diktoval, jak a co máme testovat a jaký výsledek je žádoucí ukazovat. Grafiku, kterou si nemůžeme koupit, nemá smysl testovat. Přislíben už mám ale hned jeden z prvních prodejních GTX 580, jakmile nějaký dorazí do ČR, což může být někdy v následujících 3 týdnech. Což tak akorát vyjde na srovnání s prodejními kusy a přímou konkurencí v podobě AMD Radeon HD 6950/6970 grafik, které opět budeme mít hned v několika kusech od několika výrobců. Upřímně řečeno srovnávat GTX 580 s HD 5870 je pasé. Radeon HD 5870 se již nevyrábí a kromě toho, řada HD 5000 byla konkurence pro řadu G400, ne pro řadu G500 ….

EDIT by DD: Alespoň pár prodejních verzí grafik se prý objeví na ukázku - půjde o karty z jediné univerzální várky GTX 580, takže všechny budou stejné, refereční jen s vlastním polepem. Na příští týden, pokud všechno vyjde a letadlo nespadne, tak ji budeme mít v úterý nebo ve středu. Otázkou je cena .... mluví se o 599 dolarech, což je nějakých 13 000 - 14 000 korun včetně DPH (jako HD 5970 2GB). S takovou je jednoznačně GTX 580 soupeř pro nový HD 6990, který dorazí za měsíc. Srovnávat ji s něčím jiným než HD 5970, třeba HD 5870, tkerá stojí 349-379 dolarů, je vtip. Nový HD 6970 míří na podobnou cenovou hladinu kolem 400 dolarů. Takže pokud není GTX 580 alespoň o 20% výkonější než bude HD 6970 .....

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 10:17:24
avatar
to vypada tak,ze nvidia ma opravdu nahnano z radeonu 69xx,,no a srovnávat s 5870 v grafech je no commnent
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 19:44:54

A s cim by jako mela srovnavat? Proti HD 5970 by sli sami proti sobe. Kdyby uz byly HD 6950 a 70 na trhu a srovnavali s HD 5870, to bylo no comment, takhle na tom nevidim nic spatneho.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 07:41:57

Treba s crossfire 6870 se muze srovnavat kdyz uz si chces hrat na zaslepeneho demagoga...
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jenze 2010-11-04 14:28:38
avatar
on ma pravdu v tom, ze minimalne v CR jde u HD 6xxx skutecne o paper launch (tech par grafik nepocitam) - vzdyt se staci podivat do ceniku. Sam "pokukuju" po HD 6850 a vsude jen ctu "Na ceste", "Prijimame predobjednavky", "Termin neznamy". Ale abych AMD nekrivdil - u 580tek to bude stejne.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 10:35:58

to ljelinek
Teď (koukám...) Czechcomp má 5-9ks 6850 a 2ks 6870. Není to paper launch.

to MadMaxII:
1. "hrat na zaslepeneho demagoga..."? Něco jsi včera říkal o koréktnosti diskuze...
2. Tím by porovnávali svou stávající kartu se soupeřící kartou z budoucna. To by BYLO fér. Ale až tak férové se firmy většinou nechovají, bohužel.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zda se, 2010-11-05 12:48:08
avatar
ze se to trosku zlepsilo, nicmene po nahlednuti do ceniku Alza, Softcom, T.S.Bohemia lze jen konstatovat, ze kazdy z nich ma (mozna) nejaky ten kousek jen nektereho z vyrobcu grafickych karet. Takze uplny paper launch to neni, ale moc daleko od nej nema a podle meho je to u nas presne podle hesla "aby se vlk nazral a koza zustala cela" (takze par grafik sem, samozrejme, zavitalo).
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-08 07:40:25

Promin, pro mne je alibismus a vyhybani se pravde jinymi tvrzenimi stale alibismem a vyhybanim se pravde(ale priste se to pokusim rici mirneji i kdyz skryte provokovani prispevku na ktery jsem reagoval tam je pokud si uvedomis realitu), to ze nemam rad marketing nVidie mi ovsem nebrani ji fandit s FERMI druhe generace nebo v minulosti kupovat jeji vyrobky, ja proste nikoho neposuzuju podle chyb ale podle kvalit a prinosu... Ja proste nemam problem si pripustit, ze nikdo ani nVidie nejsme dokonaly, opravdu ti vadi z meho pohledu opravnena kritika konkretniho projevu dane firmy?
Preci nerikam ze je firma spatna(opravdu nikdo nejsme dokonalej) naopak je prirozene ze kazdej obcas dela chyby, jen se mi v danou chvili nelibi dane chovani a snazim se otevrit oci tem co to nevidi at uz umyslne nebo neumyslne, tot vse
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 20:18:49

Ale sak to mas jasny, NVIDIA ma mesiac na predaj GTX580=(GTX480 plne odomknuta), potom pridu 6900 a moze si ich strcit nekam.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 23:36:23
avatar
NV jde o to mít pořád nejsilnější singl čip kartu, o to jde tou GTX580...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 07:48:07

To je stejna chujovina s tim singl chipem jako kdyby jsi chtel auto do hor a prodavac ti tvrdil ze sice nVidie ma nahon jen na jednu napravu ale za to je zarucene nejsilnejsi....

Singl chip je radobyargument resp. proste neni argument

PS: To ze se tim nVidie chlubi neznamena ze nemuzes pouzit vlastni mozek a ze to musis papouskovat
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 22:14:40
avatar
Co píšeš je úplný nesmysl, CF ani SLI neškáluje 100%, snad až časem se to povede Hydře, takže výkon jednoho čipu je směrodatný.

Takže když bych to aplikoval na tvou teorii s autem tak by byla velká šance že jeden náhon čas od času nečekaně vypadne a to by v horském terénu hodně nasralo
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 22:30:57
avatar
promiň, ale prostě lžeš ...

nejedno měření na internetu, máme to i v nedávném testu, dokazuje, že když to funguje, tak CrossFire i SLI dokáží škálovat se 100% účiností! Ne všude, ale dokáží to a tam kde ne, a pořád to funguje, je přínos pořád hodně vysoký.

Jestli mermomocí chceš, můžeme to aplikovat na ty teréní auta, že když budeš mít výkonné auto s náhonem na jednu nápravu a jiné stejně výkonné teréní auto s dvěma hnanými nápravami, kde třeba bude mít nižší přidělený výkon, než ta druhá třeba v poměru 60:40, ale pořád na tom bude to 4x4 lépe.

Takže při stejných cenách a stejně výkonných teréních autech (stejně jako jsou HD 5970 a GTX 480 obě herní grafiky), je lepší mít jednu hnanou nápravu, nebo obě i když jedna čas od času nebude tak silná jako ta druhá?
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 23:12:57
avatar
s tim lhaním pomalu...
nijak vícečipovky neshazuju, jen poukazuji na fakt že ne všude a rozhodně ne hned po vydání hry vše funguje jak má a nedělat rozdíl mezi singl a multi je pochybné.
Je pravda že většinou to funguje ale ne vždy a ne všude, většinou se podpora nejdřív dává do hype titulů ale u těch menších a ne tolik protěžovaných v médiích to tak horké není
Boj o největší výkon jednoho čipu tu stále je, jen když AMD bylo bez šance tak se tvářilo že o nic nejde ale ve skutečnosti je to dost mrzelo a teď když se výkonem vyšvihli tak půjdou do boje o nejsilnější čip. Přiznávám, je to jen spekulace ale hodně pravděpodobná, protože v marketingu je to silně využitelné a jde o prestiž
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 00:17:45
avatar
Takže ty lhát můžeš ale pomalu?

řekl jsi, že SLI a CF neškálují na 100%, to je prokazatelná lež. Ukážu ti hry, kde škálují na 100% a není jich málo. Kdyby si řekl že ne vždy škálují na 100% bylo by to něco jiného, to si ale neřekl.

Navíc je rpavda, že i když neškálují všude na 100%, ve všech nových titulech škálují minimálně se 60% přínosem a často s 80%, takže prostě fungují i když třeba pár dnímusíš počkat na profil.

co se týká souboje o výkon na jeden čip, ten tu samozřejmě je stále a nikdo netvrdí že není. Jenže zákazíci si nekupují grafické čipy, ale grafické karty! A tak je úplně jedno, kolik ta karta má čipů! Záleží jen na ceně a výkonu. když je jeden výrobce schopný za podobnou cenu dodat místo jednojádrové dvoujádrovou kartu s vyšším výkon není se o čem bavit a je jedno který jeden čip je výkonější. Pokud duální grafika funguje, a to víme že ano, nemá kromě marketingu žádný smysl se bavit o počtu čipů a výkonu na ejden čip.

Kromě toho, nejde jen o výkon, jde o výrobu a hlavně o efektivitu a když srovnáš poměr výkon na watt nebo výkonn na plochu 1mm2, tak G100 s RV870 prohraje. Vyšší výkon je ti k h... když ten čip nemůžešskoro vyrábět a hlavně když konkurence za cenu jednoho tvého čipu prodá dva, byť je ten jeden čip v některých ohledech výkonově o něco slabší ....
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 01:39:59
avatar
Hele, klid o co se tu hádáš? Ostatně můj komentík ani nebyl adresován tobě... opět se hádáš o slovíčka, tvou víru v porovnatelnost vícečipů s jednočipem ti nikdo nebere, ale spousta lidí to vidí jinak, zvlášť ohledně spolehlivosti
Nevím o co ti jde když píšeš podobnou věc co já, dohadovat se nehodlam, je to o ničem, jediný co jsem z toho vyčetl je to že dáváš přednost dvoučipovkám, nic víc - já mám zase radši jednočipy, jak z důvodu konzistentního výkonu tak nižší spotřeby, toť vše a už na tohle téma nehodlam psát.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 02:09:18
avatar
Já se nehádám, jenom ti sděluji, že si nekupuješ čip, jak se NVIDII podařilo tě přesvědčit, ale kupuješ si grafiku. A tak tě zajímá výkon nikoliv čipu, ale grafiky ...

a co se týká spolehlivosti, grafiky se dvěma čipy a s jedním čipem jsou stejně spolehlivé ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 10:50:25

DD, zase při správné myšlence vybíráš nevhodná slova a tím jí i sebe znehodnocuješ.
Nelže. Opravdu ještě začátkem léta efektivita SLI/CF byla pod 70%. Přišli nové drivery, které dobře berou existující hry. Setsakra dobře, jako dříve nebývalo. O něco dříve u SLI, o něco později u CF, ale teď oba šlapou občas i VÍCE, než 100%. Tento fakt sám o sobě by určitě zasloužil článek, a ne jeden. Tak kolega četl výsledky straších testů a nové si nevšiml. Stane se.
Já jsem také byl v tom na omylu, za co se všem přítomným omlouvám.
Ano, Hydra je méně efektivní, prohrává 10-20%, ale byl o tom jen jeden článek http://www.tomshardware.co.uk/lucidlogix-hydralogix-p55a-fuzion,review-32029.html, od 25.října, mohl člověk ho prostě nevidět?
Mimochodem, zajímá mně, jak tato změna efektivity SLI/CF zapůsobí na tvůj výběr počítačových sestav? Už se těším :-)
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 08:11:41

Nezlob se ale tu myslenku jsi nepochopil... Me nenasere kdyz v nekolika %tech pripadu pojedu jen na predni nahon(ktery bude stejne dostatecny), me nasere kdyz budu lejt o Xlitru benzinu na 100km vic, budu muset o hodne vic chladit motor a hlavne na nejvyssi zatez(vyhlazovani AA a AF a max rozliseni) budu mit stejne srovnatelny ci mensi vykon nez s dual resenim....

PS: Promin mam jiny nazor nez ty na zaklade faktu, uz od rady hd4000 je ten smer jasny, kdyby nebyl tak by nVidia prestala podporovat SLI ale nemuze protoze to proste funguje. A i kdyz ne na 100% jak spravne rikas tak ale co nechapes a na co ja narazim je ze je SLI/CF efektivnejsi reseni nez jeden OBR chip jak na herni vykon tak na prikon tak na cenu. Jo a mimochodem, ty jsi tiskovym mluvcim ze muzes tvrdit co nVidia chce a nechce a mysli a nemysli? Ono totiz navrhnout maly chip bez chyb a odladeny je podstatne jednodussi nez udelat obr chip ve stejne kvalite, to se nebavim o odladeni vyrobaku a dalsich komplikaci s tim spojenych.
Nastesti mame demokracii a ja respektuju tvuj nazor, jen s nim nesouhlasim(protoze jsi nicim nepresvedcil, zadne hodnotne argumenty jen omylani ze to tak nVidie chce. Co z toho kdyz je OBR na realnem trhu horsi nez konkurence? Tohle kolo nVidie prohrala at uz si myslis cokoliv a ja doufam ze pristi generaci FERMI mk.II se zase zvedne) a koupim si lepsi reseni za stejny peniz nez je nyni "reseni" od nVidie. Mimochodem ted znamemu odesla 2,5roku stara 8800GTS co stala 7k Kc kterou jsem mu doporucil(to se jeste nevedlo o tech usporach na vyrobe vedoucim k poskozeni chipu), diky nVidii 7k Kc v riti pac usetrila na materialech na pouzdru chipu, fakt supr...
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 10:24:33
avatar
No co dodat,NV musí dělat co může aby trochu ovlivnila trh ale myslím že by musela nasadit velmi dobrou cenu aby trochu poškádlila AMD jelikož to až vyjede s 6900 řadou tak to bude asi rychta pro NV.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 10:48:07

1. Pořád říkáš "580 je jaka měla být 480" Měla podle slíbů Nvidia nebo měla by být, aby byla úspěšná na herním trhu?

2. A kde je, prosím, celá diskuze k předchozímu článku o 580? Vůbec ji tam nevidím.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 11:25:06
avatar
1, Měla být podle původních specifikací GTX 480 slibovaných NVIDIA

2, a vysvětlení tam vidíš? Nemám co dodat ...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 23:55:04
avatar
s větou" kromě toho, řada HD 5000 byla konkurence pro řadu G400, ne pro řadu G500"nemohu souhlasit.To přece nedává smysl.AMD přece při navrhování 58xx řady nemohlo vědět(ač věděli co NV chystá)co nakonec půjde od NV do prodeje a že se problémy nepodaří NV rozumě odstranit.Dle mého AMD šlo do boje proti NV s tím že ve výkonu zřejmě prohraje ale na prodeji GPU bude vydělávat více jak NV.Že to pro AMD nakonec dopadlo ještě lépe než se původně u AMD očekávalo je věc druhá.Budit dojem že inženýři AMD koukají do křišťálové koule a vědí jak to nakonec dopadne je přece neudržitelné.Dle mého zkušenost inženýrů AMD velela k opatrnosti při návrhu velikosti GPU a vyplatilo se toť vše.Mohu inženýrům AMD zatleskat na otevřené scéně ale nadpřirozené schopnosti jim přisoudit nemohu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 00:18:12
avatar
???! HD 5000 alias Evergreen bylo současníkem pro FERMi, původně měly vyjít současně! Ano AMD ani nikdo jiný nemohl předpokládát, že AMD se Evergreen až tak podaří a NVIDAI bude mít až takové problémy ....

AMD mění řady grafik zhruba každý rok, takže HD 6000, které ale původně měla být 32nm měla být konkuencí pro vylepšenou Fermi, protože i NVIDIA, když musí tak mění řady každý rok-rok a půl ....

Jinak kde kdo mluvil o napřirozených schopnostech inženýrů AMD?? Oni dělají jen svou práci nekoukají napravo ani nalevo, úkol zněl udělat co nejmenší a zároveň co nejvýkonější čip pro grafické karty se schopností DX11 a všech multimediálních vymožeností, které jen existují s podporou všech moderních standardů tečka. Co z toho nesplnili?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 04:30:46
avatar
Zdá se že si nerozumíme.Já z výše vámi jmenované poznámky odvodil že GK řady 58xx neměli jít proti GK NV s plným počtem bloků tedy tomu co vyjde teť GTX 580 ale proti ořezané GTX 480.Jak vy sám jste uvedl že GTX 580 je vlastně karta která měla vyjít původně a tudíž měla jít proti 58xx řadě AMD což si protiřečí s výše jmenovanou poznámkou a tím potvrzujete mou domněnku.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 07:54:38

Proste tim chtel rici ze srovnavat novy chip nVidie se starsim od konkurence kdyz konkurenci vychazi nova rada je zcestne. Ja s nim souhlasim a dokonce mi to prijde od nVidie jako podraz na zakaznika kde se nVidie snazi umyslne nektere veci temito zkreslenymi testy schovat a prodavat tak "zajice v pytli"....

PS: Jsem zvedav kolik radobyrecenzentu se bude snazit vyhnout v testech prime konfrontaci GTX580 s HD69x0...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 10:53:25

Ale tak nám jen vyjde, že Nvidia CHTĚLA vydat lepší kartu, než konkurence, pokud ty parametry neměla doopravdy. No, asi ano, chtěla. A co?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 11:07:16
avatar
jasně pokud to bereš takhle jako že GTX 580 s GF110 je to FERMI jaké mělo být před rokem, pak ano je to konkurence pro HD 5000, jenže ono je o rok více HD 5000 je pro výrobce grafik pomalu ale jistě minulost a HD 6000 přichází. Stejně tak GTX 480 a celá G400 řada je tu také, takže?
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 08:27:50

Každý nový čip vždy reaguje na konkurenční čip o generaci pozpátku. Když přišely karty HD 4xxx několik měsíců po GT 260/280, byly velké překvapení, ale nevznikaly jako odpověď nVidii. To už byl vývoj ukončen. Tak Fermi nereagoval na HD 4000, to už byl v pokročilém vývoji a nemohl zareagovat na novou filozofii ATI užití dvou jednoduchých čipů pro výkoné karty. Proto je Fermi takové kopyto. Když v loni na jaře vyplavaly na povrch problémy s HD 4770 a 40 nm technologie, taky už s Fermi nemohly hnout, tady začali práce na GTX 580.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 11:42:13

GTX 480 - něco podobného potkalo AMD s PhenomI. Měl své problémy (přetaktování, L3..), všichni se shodly, že melo začínat s PhII, ale k němu se muselo bolestně propracovat odstraňováním chyb, byl to úplně nový čip (tak jako Fermi), teď z toho těží i Intel.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 13:09:13

Ano, také vzpomínám na PhenomI.
Ale tady je docela nepříjemný rozdíl. Způsoby použití různých CPU jsou takřka stejné. Možná, existují programy, optimalizované pod Phenom nebo Core, ale rozhodně nejsou rozšířené. S grafikami je to jinak. Pokud Nvidia byla nahoře, většina výrobců her dělala na Nvidia grafikách. A většina her byla optimalizována pod Nvidia. I AMD potřeboval velké úsilí, aby tuto tendenci přelomil. Teď čas hraje proti Nvidia. Když propase, například, rok, a potom příjde s kartou stejného výkonu, jako bude AMD 7***, vyjde v herních testech o moc horší, než AMD. Bude potřebovat dělat kartu o moc lepší, jen aby dohnala AMD.
Grafický trh má o moc větší setrvačnost v porovnání s CPU.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 14:12:32

Tak to ošvindlují v ovladačích, oba tábory už to zkusily.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 16:49:48

Aha, myslíš jako budou doopravdy dělat horší obraz a tak ukážou lepší výkon? Je to velice pravděpodobné. Dříve se testovala nejen rychlost, ale také kvalita obrazu. Myslím, i DD to dělal. Pokud testeři to budou muset dělat zas, je to smutek - testy stanou absolutně subjektivní.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 18:41:13
avatar
PhenomI nebol zlý CPU, od revízie B3 bol celkom použiteľný, mal som 9850 a na vzduchu som ju dal z 2,5 na 3 Ghz. Je pravda že konkurencia mala výrazne lepšie ale aj podstatne drahšie CPU. Chyba bola hlavne vo výrobnom procese, čakalo sa na mokrú litografiu a 45nm.
t.s.28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 11:16:13

podla mna je hlupost zrovnavat rok stary model hd 5870 s novinkou gtx 580 neviem kde nato chodia ale to ako kebyze si kupim rok stare auto a potom ho idem zrovnavat s novym,sak to je bezviznamne maly bi to zrovnavat s 6900 ale toho sa boja len nechapem tych akcionarou ako mozu nieco take dovolit a takto sa nechat oblbovat
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 07:41:53

Podľa môjho názoru nVidia veľmi dobre vie čo robí, keď ju stavia oproti rok starému modelu

Nehovoriac, že o HD 5970 sa stále tvári ako keby neexistovala. Samozrejme je pre ňu výhodnejšie ju porovnávať so slabším produktom
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 11:19:00
avatar
wtf?
Citace:
Mercury research uvádí dokonce aktuální stav na 62% vs 48%
nemelo by to byt treba 38%?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 11:25:35
avatar
opraveno 52 vs 48
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 12:31:20

EDIT by DD: První varování, druhé bude znamenat BAN
SmrKol4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sapphire 6870 2010-11-03 12:10:54
avatar
Zdravím, má někdo zájem o grafiku Sapphire 6870, za lepší cenu než jsem koupil, před týdnem? Cena dohodou. Koupeno v alfacomp. Tel 720 111 783
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 12:26:08

nesplnila ocakavania?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 12:27:53

Preco ju po tyzdni predavas?
SmrKol4 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 12:31:07
avatar
Chci jinou , vyšší třídu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 12:32:24
avatar
nedivim se ... HD 6870 je jen mainstreamek
Lukeee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 17:42:40
avatar
Ty seš rozmazlenej ... ... já už mám půl roku ATI 5650 ... a ještě mi snad rok postačí ...
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 19:51:23

Tomu se rika rozvazne planovani nakupu...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 22:08:14
avatar
Tomu sa hovorí rozvážne plánovanie splátkového kalendára...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 07:58:33

husty...

Tak uz si z nej nedelejte srandu, vzdyt si svoji chybku stejne zaplati a nekdo ze ctenaru bude na tom profitovat...
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 12:37:33
avatar
no mě příjde srovnání s 5870 normální, nic lepšího zatím není. Je ale taky pravda, že ty grafy se budou muset za pár týdnů předělat a doplnit o 69xx karty - pak budou vypovídat o situaci. Ale stejně to je takové divadlo - můžeme mít ve výsledcích pak dost komické věci - GTX480 (neprodejné), GTX580 (nedostupné), 5870 (nevyrábí se už), 6970 (první a předražené verze).

Pro mě osobně už to podstatné vydáno bylo - to co se blíží je fajn na pohled, ale výkon těchto nových "trhačů asfaltu" není pro mě (ani výkonem ani cenou)
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 13:08:12

Momentálne je na trhu aj menej aj viac výkonná varianta. Áno, v podobnej cenovej hladine GTX 480 sa nič nenachádza, lebo HD 5870 je zhruba o 100€ lacnejšia a HD 5970 o 100€ drahšia (približný rozdiel).

Problém je, že to porovnanie od nVidie nemá širšiu vypovedajúcu hodnotu, lebo nezohľadňuje ďalšie parametre

To je ako keby si porovnával dve autá, z ktorých je jedno síce rýchlejšie, ale zároveň drahšie, viac žerie, je hlučnejšie a toto všetko schválne zamlčíš
SirIndy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 20:34:20

Vitej ve svete marketingu.
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 12:54:56
avatar
Citace:
52% vs 48%

Čeho? Koupených nebo provozovaných? Tipoval bych první možnost.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 13:14:14
avatar
odkdy kvartální podíly, které sledují Mercury či JPR vyjadřují něco jiného???? A co to má opět znamenat za rýpnutí?
iSheep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 13:27:16
avatar
Nějaké divné, že by si 42% procent lidí vybralo nVIDIU, když poslední kvartál přece nemá co nabídnout... Nebo že by si lidi přece jenom poslední kvartál kupovali Nvidiu 460 - někdejšího krále poměru cena/výkon?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 15:05:50
avatar
ne není to divné .... a kdyby si nedělal hloupého, tak dobře víš, že ty kvartální podíly vyjadřují počet dodaných GPU, přičemž když je výroba zadána u jednoho výrobce TSMC, který ji rozděluje zhruba 60 ku NVIDIA a 40 ku AMD, tak je úplně jedno jaká je poptávka, AMD má sice menší čipy, proto jich je schopno vyprodukovat více a jsou žáadanější, ale není jishc schopno dodat více, takže NVIDIA má odbyt jistý. Navíc přes 70% trhu tvoří low end GPU které míří do dekstopových i mobilních PC, kde zákazník ani netuší, co to GPU je ....

GTX 460 na tom nic moc nezměnit nemohla, je určna pro segment, tkerý tvoří necelých 7% trhu s GPU, navíc AMD opět posílilo jak na desktopovém, tak mobilním trhu přičemž na mobilním už má 64% a to je tam GTX 460 taky ...

Každopádně mám tohle tvé flamování brát jak? Děláš si srandu, nebo to děláš schválně?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 23:30:19

CO PO NÁS CHCEŠ?
Člověk se tě slušně ptá - ty nadáváš.
Napíšeš normální vysvětlení, a k němu, jako přílohu - další nadávání. Proč se bez té zbytečné přílohy neobejdeš?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 00:22:59
avatar
Komu nadávám??? neřekl jsem ani jednu nadávku! jen jsem se zeptal, jestli toho hloupého hraje schválně protože:

kdykoliv se mluví o podílech na thru od výše uvedených firem, vždy je to otázka vyrobených GPU .... a vzheldem k tomu, jak často o tom mluvíme mi přijde že to dělá schválně ....

Stejně tak situace s výrobou GPU ... někteří si stěžujete, že se opakuji, zjevně se opakuji málo, protože každý by jinak věděl, že když GPU vyrábí vlastně jediná firma, která má vztah k oběma čipovým firmám jaký má a výroba je rozdělena jak je ... tak jak to asi může podílově dopadnout?

Zkrátka slušná otázka vypadá jinak navíc od tohoto člověka, který rozhodně moc dobře ví o co jde .... Co po tobě konkrétně chci? Abyses tak hloupě neptal. Člověk vám tu opakuje některá fatka dokola, vy si stěžujete, že vám to opakuje dokola, že nejste hloupí a pak se "zeptáte" znova, co si mám myslet?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 10:02:11

Promiň, možná je to rozlišné chápání termínů, myslel jsem, že flamování = "flame", což je uražení lidi, nepřípustné chování na jakémkoliv fóru. Ty ho v tom obviňuješ, nadáváš mu, i když viceméně v rámcích slušnosti (ano, nadávku jsi použil "jen" jednou - "..kdyby si nedělal hloupého.."). A nerozčiluj se - téma slušnosti na webu jsi otevřel ty sám.

"Člověk vám tu opakuje některá fatka dokola, vy si stěžujete, že vám to opakuje dokola, že nejste hloupí a pak se "zeptáte" znova, co si mám myslet" - že máš opakovat tak, aby to zůstávalo zajímavé. Pokaždé jinak. Používaje jiná slova, jiné obrazy, jiná porovnání, jiné argumenty, jiné závěry atd. Ano, je to těžký úkol, být zajímavý i pro nové i pro stálé čtenáře, ale JÁ jsem ti ten úkol nedával, vzal jsi ho na sebe sám. Pokud nějakého čtenáře tvůj text nudí, a řekne ti o to, máš být vděčný, že můžeš se opravit. Mohl by neřeknout nic a prostě v tichosti odejít. To, že neodejde, i když se mu konkrétní materiál nelíbí, znamená, že od tebe očekává více, že má rad tvůj časopis a přes něj i tebe. A vyčítat mu to... Není to rozumné ani slušné.

To, že rozdělení výroby v poměru n:m vyústí v rozdělení prodejů takřka n:m, vůbec není tak očividní myšlenka. Tak by bylo, jen kdyby žádanost vyráběných kousků byla stejná. Ta žádanost se definuje, nebo měla by se definovat, podle Tebe (tady souhlas) podle provozních parametrů a ceny. Pokud by Nvidia podle poměru parametry/cena neměla co nabídnout, prodej by byl o moc horší, než 48%. Tak jak to je, znamená, že poměr parametry/cena pro grafickou produkce Nvidia sice JE horší, než u AMD, ale jen o něco. Přesně to neřeknu, ekonomové na to formuli nemají, pokud vím. Takže, pokud 480 , 470 a 465 jsou na tom velice bídně, něco musí ten poměr mít pořádně lepší. iSheep řekl o 460. Ty jsi řekl o lowendu. To beru. Mobilní segment, pardon, tady není argument - 460 má větší spotřebu, než 5770 nebo 5770 OC, sám to víš, takže naopak, horší pro Nvidia poměr v noteboocích svědčí spíše v prospěch právě 460 - Nvidia v mobilním sektoru v 3Q měla použitelný jen starý lowend. Takže nic strašného, nebo odporujícího tvým článkům iSheep neřekl. Naštvalo tebe asi kladné emoční hodnocení 460. Na to má právo stejně jako ty se svými "široko daleko" pro 6850/70. Ale k sobě jsi o moc shovívavější.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ale "prd", 2010-11-04 14:39:11
avatar
osobne si myslim, ze tech cipu (at zelenych nebo cervenych) je tolik, ze se ani nestaci prodavat, stejne jako ve vsem ostatnim (staci se podivat treba na auta a na preplnene sklady).
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 16:13:14

Podíváme se do Czechcomp na položku sklad
4870 - 0 ks
4850 - 0 ks
4670 - 2 ks
4650 - 4ks
GT 240 - 8 ks
GTS 250 - 5 ks
GTX 260 - 6 ks
285 - 0 ks
Prosím - Nvidia nejsou vykupené, ale ATI ano. Takže omezení zásob existuje.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Proboha, 2010-11-05 07:19:54
avatar
a proc sem vystavujes generaci Radeonu 4xxx, ktera uz je de facto mrtva?? Nebo myslis, ze si ji prodejci budou "zas.rat" sklady, kdyz je tady jiz generace 5xxx a za chvili bude (snad) i slusna dostupnost 6xxx?? Mimochodem rada 5xxx je skladem uplne bezne. Tvrdit pohledem na ceniky cosi o omezeni zasob je, dle meho, uplne zcestne. Jedine, co bych si mozna troufl rici je, ze prodejce objednal takove mnozstvi, ktere byl i schopen prodat (a tak by to snad melo i byt, jinak je opravdu spatny obchodnik).
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 13:24:16

Do konce týdne poprosím ještě o jeden úplně stejný článek o GTX580 a HD69X0, protože do třetice všeho dobrého.
MaXXiS456 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 14:35:31

ako vidim strasne sa nevies zmierit s tym ze 6900 zakope zelnacov 10m pod zem a ked sa ti nepaci tak necitaj
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 14:47:21

Trosku treba spadnut na zem. Vykon HD6970 by mal byt obdobny ako GTX580. Plus minus zanedbatelny pocet %(ak to bude 10 a viac tak to samozrejme zanedbatelne nebude ). Spotreba HD69xx ma byt uz trochu ina ako sme zvyknuti u AMD a nebude to prave ona co bude tym jazyckom na vahe pre volbu novej GPU. O tom podla mna rozhodne az cena. S tym zadupanim 10 metrov pod zem to bude platit iba o HD6990. To bude trieda na ktoru zatial NV nehlasi ziadnu odpoved. A asi ani tak skoro nebude.
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 15:46:03
avatar
EE on to chápe, akorát tvůj zelený mozek ne . Nebojím se že do neděle tady budou ještě dva články o GTX580 "nástin výkonu" atd atd. Kecy o tom jak 6900 zadupe do země miluju, nikdo neví absolutně nic ale všichni ví jak ji rozseká na subatomární ůrovni. Hezký den.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 16:16:39
avatar
Můžeš si odpustit řeči jako že nikod neví?! .... není to totiž pravda ano možný ... HD 6900 jsou ve výrobě pro uvedení na trh.
Poling [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 19:04:40
avatar
Vím že víš, ale neví ti co tady píšou, vím že sou 6900 ve výrobě, ale ví se kulové o výkonu (snad jen krom tebe atd)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 00:25:14
avatar
Ano já vím částečně, stejně jako mnozí jiní v mé pozici, ale jsou na světě i lidi a není jich málo co to ví úplně přesně a už poměrně dlouho .... a ještě se nestalo, aby někdy, z důvěryhodných zdrojů, ze kterých pocházejí informace před vydáním některých věcí, unikaly informace a nějak výrazně se lišily od skutečnosti .... ;)
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 16:58:11
avatar
Článků o GTX580 tady bude jistě ještě mnohem více, stačí se jen podívat na ty tuny článků před vydáním čipu Fermi, které nám DD jako natěšený technologický fanda servíroval dvakrát do týdne. Smutné na nich bylo jen to, že se většinou jednalo jen o samé špatné zprávy.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 16:51:00

A proč by mi to jako mělo vadit přesně? Moje současná grafika je HD4870, moje další bude buď něco z řady HD6000 nebo spíše až 7000 protože zatím důvod k upgradu nevidím. Samozřejmě pokud bude za rok na špici nvidia tak se po letech vrátím k ní.

Nedávej mi do hlavy něco, co tam není, já psal o opakování článků nikoliv o tom, že mi něco vadí na současné NV vs AMD situaci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 15:06:19
avatar
určitě, opakování matka moudrosti ...
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 16:56:46

No rozhodně. Ale neuvažoval jsi také tak trochu nad změnou tématu? Já plně chápu, že kolem grafik se něco děje, ale není toho zase tolik, aby bylo třeba vydávat několik obsahově téměř schodných článků. Ve světě IT existují přece zajímavé technologie také mimo oblast GPU.

Co takhle zapracovat na nějakém testu monitorů, disků, periférií, do hesla Technology & Lifestyle by se daly nacpat také mobilní technologie (telefony), o těch tu není ani slovo. Zde se člověk dočte výhradně jen o GPU, článek o čemkoliv jiném je docela vzácnost.

Nebo jsem jediný, kdo si toto myslí?
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 19:20:50
avatar
Ne, nejsi.

Přesně to samé jsem už psal ve vymazané diskuzi u předchozího článku.
janx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 14:39:07
avatar
Uvidíme zda Nvidia s GTX 580 udělala dobře, ale s dostupností to bude horší a v tu dobu tu již budou první AMD 69xx, které nabídnou lepší výkon. Chtělo by to nějakou konkurenci k 69xx, kvůli udržení rozumné ceny.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mazanie diskusii 2010-11-03 14:48:53
avatar
nepovazujem za stastne riesenie. Je to kontraproduktivne DD a vobec sa mi to nepaci. Okrem toho je to nestastne nacasovane, kedze je November/Listopad a bude vyrocie padnutia komanca. Skus hadkam s diskutujucimi venovat menej svojej energie, vobec to nepotrebujes. Zacinam mat z toho neprijemny pocit ze sa to ubera zlym smerom.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 15:07:21
avatar
já také ... mnoho volnosti a někteří toho jaksepatří zneužívají. Takže to trochu uklidníme. Pak budu moci věnovat méně pozornosti a času diskusím a více článkům ...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 15:29:14
avatar
Jasne, ale nemaz cele diskusie proosimta. Su tam aj prispevky ktore su k veci a ktorym ludia venovali svoj cas. Ja s tebou v podstate suhlasim, ak je niekto rypak tak ho zabanuj, ak ma viac nickov, zakaz mu celu IPecku a je to.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 16:51:01
avatar
Přesně tak, člověk si musí vlastní diskuse hlídat jak oko v hlavě, co kdyby ho náhodou pomlouvali. Já plně souhlasím se systémem vytvořeným géniem českého internetu p. Hulánem. Každý příspěvek by měl nejdříve projít přes admina, který se rozhodne, zda ho povolí či nikoliv. A hloupé ironické či dvojsmyslné poznámky navrhuji mazat okamžitě.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 17:53:34
avatar
to nehodlám dělat, já každému dám možnost se svobodně vyjádřit, a je na každém jestli toho využije, nebo zneužije ...
Patyjon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 19:22:36
avatar
Aha, a proto pak radši smažeš celou diskuzi...
Ach jo...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 22:03:30
avatar
Ou, všetky moje príspevky, kde som chválil jedného tunajšieho diskutujúceho s červenou digiaurou sú preč!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 00:25:45
avatar
já je nesmazal, já je jen schoval
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 08:20:39

DD maltrabob ma pravdu, nejsou to tvoje diskuze tak by jsi s nima takto nemel zachazet. Ja myslel ze chapes vyznam demokracie, a to ze se tu najde par kokotku co kazi diskuze to je na vsech serverech, i zahranicnich ale jde o to nebrat ctenarum svobodnou vuli a NEPREDPOKLADAT ze to jsou ovce bez nazoru...
Kdyz neco mazes tak delas z te vetsiny normalnich ctenaru bezmozky co potrebujou tebe aby vedeli co je spravne a co nikoliv!!!! Ano par blbecku tu hyzdi diskuze, tak zaved system 3x a dost a je to, udelej pravidla neco na zpusob Odkaz, 1. poruseni - na den banana, 2. poruseni - na tyden banana, 3. poruseni - trvalka a VZDY ho davej jak na IP tak na nick a mas to. Proste jasna pravidla nedovoli to co se stalo, ale take by to chtelo aby na to moderatori nedlabali a nenechali to tak rozjet ty diskuze protoze kde neni zalobce tam neni soudce(v tomto propade je admin/mod obojim v jednom)...

PS: Rozhodne bych tam nechal i ten prispevek porusujici pravidla, jen dolu pod nej napsal za kolik to ma a vubec bych to nerozvadel a neresil. A ti co s tim nebudou soouhlasit a budou psat nesouhlasne prispevky, to je tak jedine co muzou delat a jeste v ramci pravidel slusneho chovani, ale az vydejchaji dotycni emoce(coz rada dospivajicich proste neumi a musi se to naucit aby ty diskuze k necemu byli) pak se s odstupem casu na to budou divat jinak, rozumeji....
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 09:57:58

Ve smazané diskuze ho chytili na ne moc dobrém chování. Tak to schoval. Škoda.
Problém je, že DD asi sám nechce sledovat přesným pravidlům.
A možná, že schválně tady udržuje úroveň diskuze nízko - kvůli popularitě pro určité druhy lidi?
Problém také je v tom, že DD prostě ta pravidla etiketu nebo logické diskuze nezná. Tady mi se snažil namluvit, že nemusí explicitně ukázat na změnu svého názoru. Kdežto je to jeden ze základů logické diskuze - Téze se mohou měnit, ale jen s explicitním poukázáním na tuto změnu.
Případ se smázáním/schováním argumentů oponentů - ze stejného soudku.
A pokud nechápe pravidla logické diskuze, logikou ho přsvědčit se nedá
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 10:28:38

Mozna ze mu bude stacit si uvedomit(on si to uvedomuje jinak by tento server ani nezakladal, jen zrejme zapomina na to ze by se meli vyvijet i jeho nazory), ze zmena nazoru je principem prirozeneho vyvoje a motorem inovaci a vedy a techniky vubec, bez zmen nazoru bysme tu meli trvaly politicky rezim, stale stejne vyrabene veci a zbozi, stale stejne nazory a vlastne bychom se nicim nelisili od neuvazujicich predmetu a veci, jako hloupy tupy roboti...

Proste kdo neni ochoten pod tihou normalnich argumentu menit resp. prizpusobovat nazory, to je zaslepenej vul(neber to sobne DD tim nemyslim tebe)... Ovsem nyni se dostavame k jadru pudla dnesni doby, hodne lidi si uzpusobuje pravdu a fakta k obrazu svemu a vysledny produkt je ze pote oni sami podavaji uz castecne zkreslene info, nedej boze kdyz se na takoveto nazory nabali dalsi jeste vice zkreslene nazory, pak to procitnuti boli o to vice. Ovsem klicovou otazkou neni kdo ma ted v tomto okamziku cistsi pravdu, ale kdo umi ustoupit a rici napr. "Respektuji tvuj nazor ale nesdilim ho, uvidime cas ukaze."

Proste diskuze patri k nejvetsim skolam zivota a neni ostudou, kdyz obcas nekdo "uklouzne", proto jsem navrhoval system 3x a dost(permanent banan), to znacne odlisi plevel od zrna protoze jsou i lide permanentne sprosti a urazejici a na ty by mel byt regulacni diskuzni system navrzen...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 14:12:34

Ale DD uznává za sebou právo měnit názor. Jen si myslí, že může si ho změnit a neřeknout, že ho změnil, jakoby už dávno všechno věděl předem. To je porušování základů logické diskuze
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 14:26:54

Aha ja to cele necetl resp. nestihl omluva jestli to tak vypadalo, ono obcas priznat zmenu nazoru to take neuskodi aspon pak dotycny nevypada jako borci typu "vsechno vim vsechno znam" nebo hure "tohle jsem vzdycky rikal", rozhodne s tebou souhlasim... To nic nemeni na tom ze by tu meli byt jasnejsi diskuzni pravidla a hlavne aby byly vyzadovana a tedy dodrzovana...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 16:34:38

Máš absolutní pravdu, já jen upřesňuji, že existuji pravidla slušnosti - to je jedna věc, a existují pravidla logická. A pokud ty první se pojmenovat a vysvětlit dá docela snadno (viz netiket na wiki), ty druhé, pokud se člověk pořádně nevzdělával ( v bývalých soc. státech logiku dávají jen částečně a ne pro všechny ), tak to pochopí jen po velké námaze. Pokud člověk neumí disciplinovat své myšlenky, nenaučí se tomu jen přečtením pravidel. Bohužel, poslední platí i o zdvořilosti.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No, 2010-11-04 14:46:38
avatar
tu demokracii bych v nasi bananove republice moc nepretrasal, bohuzel, hodne (ale fakt hodne) lidi vubec nevi, co to vlastne znamena. Treba ja osobne bych ihned daval ban za vulgaritu, z meho pohledu je takovy verbalni utok na kohokoliv neeticky a nedemokraticky.
Unreal9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 17:43:19
avatar
nechci rejpat, ale kdyby jsi jen půlku energie co vrážíš do nesmyslných a zcela zbytečných debat raději vrazil do nových zpráv tak jich máš o třetinu víc. Vem si příklad z EHW, tam zasahují do diskuze pokud se rozpoutává nějaké těžké flame nebo se píšou vícenásobně nesmysly a rozhodně se nehádají kvůli detailům a slovíčkům
JanN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 18:08:07

Souhlasím s tebou soudruhu.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 07:49:57

super nick
Děláš mi radost chlapče
vl.m [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 15:41:37

Citace:
hodlá novou grafiku představit tak, aby mohla oficiálně vyjít už příští týden a to 9.11.2011.
DD už se tesi na rok 2011 . Ja se taky tesim na nové procesory a grafiky :-), ale stále je rok 2010
MaXXiS456 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 15:47:17

tak toto som rpesne cakal a vsetcia vraveli ked osm povedal 500€ ze prehanam

http://pc.sk/novinka/geforce-gtx580-za-vyse-500eu
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 16:08:35
avatar
Tak to není zas tak špatné , ale na HD6970 to asi stačit nabude, na HD6990 už tuplem ne
MaXXiS456 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 16:19:59

tak zel ako zle ja som bol pesimista ze 500€ a nakoniec to tak bude 500€ je vela za ten vykon teda ,,spatne,, to je
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 17:39:13
avatar
Pises jak keby si vedel jaky vykon bude mat. Za tu cenu by mala mat vykon pekelne veľky.
MaXXiS456 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 17:46:45

mas pravdu. ,,mala by mat,, co je dost velky rozdiel a od reality dost daleko aj 480 mala mat za tu cenu velky vykon. a nema taky aky cakali zeleni ludia(+spotreba a teplota). a ano bude ten vykon pekelne velky ale oproti 5870 so silnejsimi kartami sa nvidia uz boji porovnavat
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 18:43:45
avatar
Citace:
a nema taky aky cakali zeleni ludia
Zeleny ludia? Čiže normalny zakaznik čaka stale len na ATI karty a ignoruje nVIDIA karty bez ohladu na to či su dobre alebo zle? Ja som myslel že zakaznik čaka na akykoľvek dobrý vyrobok.
t.s.28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 23:13:08

ano lenze momentalne idu dobre karty od ati takze ignoracia Nvidie je na mieste nema co nabydnut
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 07:43:33

Je taky obrovsky rozdiel napriklad medzi GTX460 1GB a HD6870? Najlepsie taky aby ma presvedcil ze si mam kupit GPU od AMD namiesto od NV? Ja mam v PC GTX460 GLH, ktora je vykonovo na urovni HD6870(rozdiel priemernych 2% nestoji za uvahu).
MaXXiS456 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 17:13:01

tu 6870 si mylis s 6850 to je hadam jasne kazdemu lebo tam je rozdiel aj dobrych 20%

a zeleni ludia som nemyslel obicajnych ludi ale priamo zelenaacov vo firme (ale niekto ako reptile je zeleny nvidiot to musis uznat )
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 18:45:46

Neuviedol som to spravne. Mala tam byt HD6870 tak ako je. Na GTX460 som sa pozeral zo svojho pohladu kedy som kupil GTX460 GLH, ktora vykonovo siaha ku HD6870. Takze mas pravdu z pohladu referencnej GTX460. Nabuduce to napisem lepsie.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 08:26:58

Za 500euro by GTX580 mela miti vetsi vykon nez konkurence za 500euro, kdyz uz bude mit GTX580 vyssi spotrebu nez konkurence, nebo ne?

Ja si troufam tvrdit ze parametr herni vykon/spotreba/cena proste GTX580 bude hrat druhe housle, v nejlepsim srovnatelny herni vykon, ale stale za daleko vyssi spotrebu a velmi doufejme pri srovnatelne cene...
BigBrother [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chybicka se vloudila 2010-11-03 16:22:24
avatar
"...aby mohla ofici
Čupka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 17:02:19
avatar
Dost pochybuju, že by GTX 580 byla pouze o 17% výkoná. Vůbec tomu nevěřím a raději si počkám co bude za týden, protože by se to vůbec nevyplatilo, jak pro nVidii, tak ani pro nás.
MaXXiS456 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 17:48:54

nezvykol si si ze karty od zelenacov sa pre nas ludi ktori pouzivaju gpu na hry nikdy neoplatili? (cest 460)
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 18:39:58
avatar
Ved jasne až testy ukážu aka je skutočnosť. Som celkom zvedavy.
MaXXiS456 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 21:14:33

ale sak vies. ukazu heaven benchmark a porovnanie testov folding@home
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 21:33:38
avatar
Asi aj to. Ale testovat sa budu aj hry, proste treba počkať na final testy. Tam bude vsetko jasne. Potom sa moze debatovať už konečne konkretne a k veci.
PraseIII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 18:27:24

Mám pocit, že to NV uspěchává jen, aby mohla testy srovnávat s 5-kovou řadou, ale to mi stejně nezkazí radost z čekání na 6950
Sice tady o tom bylo v poslední době napsaného už hodně, ale je škoda, že se DD nedokážeš přenést nad tím, že v diskuzi někdo napíše, že tvé články, názory či zdroje jsou na "ouvno" . Přece i naprosto negativní názor (bez vulgarismů) je názor. Vysvětlovat si "svobodu slova" po svém se vždycky stejně obrátí proti Tobě.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 00:29:01
avatar
stejně jako já se musím držet faktů a snažit se o co nepřesnější podání, tak nevím proč by někdo měl vyjadřovat názor, který nestojí na faktech ....

negativní názor mi nevadí, když je ale podložen a je tam konkrétní výtka, co přesně mám fakticky v článku špatně ... pokud názor neobsahuje fakta a reálné podklady, není to názor, ale výkřik do tmy ....

Kromě toho tvá svoboda slova začíná a končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného .... to ale mozí nechápou.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak 2010-11-05 07:31:57
avatar
ja dal palec nahoru a to za ten posledni odstavec, pac tady ma DD (bohuzel) pravdu.

Ale s tim, ze vsechno musi stat na faktech, aby bylo mozne napsat prispevek, s tim bych nesouhlasil. Vsechno jsou spekulace a mnoho teorii, nez bylo vubec potvrzeno, bylo prave zalozeno na spekulaci, zatim nepodlozene myslence, napadu. Ja si prece mohu napsat, ze se Intel casem domluvi s NV na fuzi, nebo snad ne? Proste si myslim, ze Intel potrebuje know-how na GPU a NV, ac ted stale jeste pri penezich, bude muset konkurovat dvema velkym hracum, kteri ocividne v low end smeruji k APU, takze pro NV dead end, a pro desktop bude konkurence proti AMD (s cernym kapitelem za zadkem) stale tezsi. Muj nazor, muj nahled na vec, podlozeny pouze mym citenim a bez jakekoliv dalsi znalosti napr. hospodareni firem ci prognoz expertnich ratingovych spolecnosti. A ted mi, DD, rekni, proc bych takovy nazor, de facto nepodlozeny, nemohl vyjadrit?
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - offtopic: mobilní HD 6000 2010-11-03 20:17:36

Nemáte nějaké bližsí info o tom, kdy AMD přijde s mobilními Radeony HD 6000? Ideální by bylo, kdyby byly rovnou v noteboocích s novými procesory od Intelu v lednu příští rok. S mobilní 6850 budu konečně moct hrát v rozlišení 1920x1200 s max. detaily
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 21:11:07
avatar
to si radši kup klasickou HD6850 na hraní
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 22:07:00
avatar
Za rok ale preci nvidie dostala slibum
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-03 23:35:17
avatar
Nvidie by měla radši zahodit nákresy fermi a začít nanovo.
t.s.28 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-04 12:08:22

jo dostala ale az po roku a to je dost dlha doba,nemyslis?za ten rok sa toho vela zmenilo technologie isly dopredu,takze mohla dat na trh nieco nove a nie iba nejaku prerabku 480-ky to je podla mna slabe
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To DD 2010-11-04 14:49:08
avatar
Jak to vypada s novou architekturou od AMD? Nejsou nejake nove informace?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 02:11:20
avatar
Mám, dokonce nejen to ale to je teď tak všechno co mohu říci
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No pockej, 2010-11-05 07:33:52
avatar
snad lze rici, jestli vse probiha podle planu nebo bylo nutne timeline trochu upravit kvuli, napr. technickym, problemum. Ja nechci zadne vykony, obrazky, jen jak to v globalu vypada.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-11-05 11:08:20
avatar
jo všechno je zatím OK a podle plánu.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sakrys, 2010-11-05 12:50:57
avatar
tak to jestli ted vubec neco koupit ve vyhledu tak cca 1-2 mesicu. Ale asi jo, to by clovek mohl cekat porad.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 628x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 420x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 920x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1183x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1507x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6