Společnost NVIDIA zkouší, co trh snese a dovolí a moc se nám to nelíbí, kam to směřuje …
Společnost NVIDIA, která kdysi dávno slíbila, že umožní fyzikální efekty pomocí PhysX vyvíjet a používat postupně pro všechna GPU, dnes obrací. S novými ovladači totiž přišlo velké omezení. Někteří totiž ve svých PC, si dovolují používat grafickou kartu ATI Radeon na vykreslování grafiky a druhou grafickou kartu NVIDIA na výpočty fyziky. NVIDIA zakročila a v nových ovladačích je systém, který detekuje ATI Hardware a pokud vám na něj přijde, tak vám PhysX nedovolí akcelerovat.
Není bez zajímavosti, že podobné kombinace karet často používají například herní vývojáři, ty samozřejmě tento krok společnosti NVIDIA vůbec nepotěšil a na přímý dotaz NVIDIA odpovídá velmi zvláštně:
PhysX je prý otevřený softwarový standard, který každá společnost může rozvíjet, pokud používá NVIDIA GPU. NVIDIA provádí rozsáhlý výzkum a rozvoj, který vedou k dalšímu rozvoji PhysX. Z různých důvodů – z kvalitativních, technických a některých obchodních, NVIDIA dále nebude umožňovat běh PhysX na NVIDIA grafice zatímco GPU vykreslování bude dělat neNVIDIA grafika. NVIDAI se omlouvá za nepříjemnosti, a doufá, že ji pochopíme.
Herní vývojáři nejsou přístupem NVIDIA v poslední době vůbec nadšeni a k jejich nenadšení se přidávají i hráči. Tento krok s PhysX vyvolal mezi vývojáři totožné reakce a zahraniční servery uvádějí, že na adresu NVIDIA padlo opravdu hodně nepublikovatelných výrazů. Někteří se prý nebáli ani připomenout, že NVIDIA przní PhysX software od počátku, zejména tím, že demonstrujce rozdíl jeho běhu na GPU vs CPU a přitom tam CPU verze není optimalizována pro normální využití vícejádrových CPU – v tom případě by totiž nebyl důvod to honit přes GPU ;). Samozřejmě že přístup NVIDIA všichni chápeme – peníze a současnou svízelnou situaci NVIDIA na poli grafik - kdy GTX 200 grafiky už nemají co nabídnout. Viditelně na tento „otevřený“ standard, který by jinak mohl chodit na všech GPU, potřebujeme použít uzavřenou (omezenou) platformu NVIDIA, což nám tedy jako otevřené zrovna moc nepřipadá. Jasně, NVIDIA za to zaplatila, NVIDIA v tom má peníze a chápeme, že na tom chce vydělat – pak ale ať nazývá věci pravými jmény. PhysX je uzavřený, záměrně zprzněný a omezený fyzikální standard a vše je uděláno zcela uměle, vše tak aby se to hodilo do marketingu a obchodním zájmům NVIDIA. Na to má plné právo, které jí nikdo brát nechce a nemůže, ale pak ať se nediví, že této společnosti dost lidí nevěří ani nos mezi očima …
NVIDIA ale zkouší trpělivost a meze i na jiných frontách. NVIDIA nasypala nemalé peníze a poskytla své vývojáře PhysX tvůrcům nového Batmana. Tahle hra sbírá vysoká hodnocení (ačkoliv osobně nevím proč, je to poměrně tupá chodička mlátička v nepříliš technicky pokročilém zpracování - rozhodně je to v herní bídě letošního roku vysoký nadprůměr, ale žádný zázrak to taky není). Ale budiž. NVIDIA kromě toho, že si do této hry dodělala PhysX, kdy se všichni shodneme, že většina těch efektů je tam naroubována neuměle a hlavně způsobem, kdy podobné efekty ve stejné kvalitě byly k vidění už v mnoha hrách mnoho let zpátky i bez PhysX, si NVIDIA zdá se trochu zatahala za nitky i jinde.
V novém batmanovi totiž nejde aktivovat normálně ve hře AA vyhlazování na ATI kartách! Jde jen na NVIDIA. Hra totiž zjišťuje, jakou kartu máte v PC a pokud ATI, tak vám vypne možnost AA. U AMD to zkoušeli obejít, což není žádný problém, prostě změnili ID karet a hra nepoznala, že máte v PC ATI. Pak AA zapnout šlo a samozřejmě výkon odpovídá tomu, jak si v současnosti ATI grafiky proti NVIDIA grafikám ve většině hrách stojí. Bohužel AMD zatím nemůže tento hack hry zpřístupnit uživatelům.
Není žádným tajemstvím, že grafické karty ATI běžně dosahují se 4AA/8AA lepších výsledků ve vysokých rozlišeních než NVIDIA grafické karty a to stále hratelných FPS, zatímco NVIDIA už v mnoha případech nikoliv. Omezení AA a tedy kvality obrazu u ATI karet je u Batmana naprosto záměrné poškození majitelů hry s grafickou kartou ATI jen proto, že si vybrali jinou značku grafik ať už na výběr měli nebo ne. NVIDIA zdá se zkouší, co hráči unesou, pokud toto projde, pak se obávám, že se možná blížíme do bodu, kdy pro každou grafiku budeme muset pořídit konkrétní značku grafické karty a tedy kupovat jak ATI, tak NVIDIA grafiku, pokud si budeme chtít zahrát vše. Samozřejmě, že to by NVIDIA, která má zpoždění s novu grafickou řadou a dlouhodobý problém s tím, že musí prodávat výrobně dražší grafiky za stejnou cenu, jako levější grafiky konkurence, je to samozřejmě skvělá věc a rozhodně to není náhoda. Co je nejsmutnější, někteří krátkozrací lidé tento krok možná přivítají s nadšením, pro nás ostatní, kteří chceme normální herní vývoj pro všechny a pak si chceme doma hrát bez omezení, jakou značku grafik musíme kupovat, to samozřejmě není nic, s čím je možné se smířit.
NVIDIA poslední dobou kolem sebe jenom kope... Bohužel zaspala v roce xxx, kdy poprvé vydala GK 8800. Velký vzestup znamená také velký pád. Vypracovala se od píky ke skvělé grafice, ale někdo "chytrej" rozhodnul o tom, že vývoj se může pozastavit. V té době neměla ATI"AMD" nic proti unifikované grafice NVIDIA. Dnes NVIDIA hodně, hodně lituje toho, že peníze nešli do vývoje, ale pouze na nákup PhysX a další jejích marketingových rozmarů...
Podobná situace byla když stál proti sobě Athlon XP a P4... Ale u Intelu nevydávali ubohé informace jak jsou jejich procesory nej i když to nebyla pravda a s Athlonama se nemohli rovnat. U Intelu zasedli ke stolu a prknu, kompletně zahodili architekturu a začali od znova A co z toho bylo C2D Tomu říkám kumšt, jeden z nejlepších procesorů a i dnes je to prostě kvalita!
Co si zjistit nakolik je architektura C2D delana od znova. V architekture jak GPU, tak CPU se postupuje velkym dilem evolucne, revoluce prichazi spise po malych krocich. Nekdy se technologie pouzite pred lety bez uspechuvraci v novem kabate.
To same se da rici i o K8ckach, kdo je jeste ma urcite nemuze citit nejaky vaznejsi problem na domaci pouziti a hry, mimochodem ustali i prvni napor v podobe core a az core2 ho predebehlo, ale ze by nejak zazracne o desitky procent to zase ani omylem....
PS: Nemluv prosim za nV netvrd ceho lituje a nelituje a kam dala ci nedala penize, za prve za to nejsi placen a za druhe k tomu ani nemas presne informace
U Intelu zasedli ke stolu a prknu, kompletně zahodili architekturu a začali od znova
Myslim že by sis měl něco přečíst o vývoji procesoru u Intelu, že Core2Duo vzniklo z puvodního Pentia M, který vytvořil Izraelský vývojový tým z Pentia III, navíc skoro souběžně s P4, a taky mi nerikej nic o tom, že nevydavali ubohe informace o vykonu, to ti je 10let, ze si nepamatujes jak to před 6 lety bylo ?
Osobně se divím,že na to přistoupili tvůrci hry.Batmana hraji s PhysX a klidně bych se bez něho obešel.Já jen doufám,že tvůrci Alien vs.predator 3 si to s PhysX rozmyslí a použijou třeba Havok.Mám Nvidii a už se těším,jak ji vyměním za ATI X2,protože to co předvádí v poslední době idioti u Nvidie,to už je na mě moc.
A proc by to delali, kdyz jim nVidia plati a jeste dostanou par odborníku na odladeni ? Za havok by si museli zaplatit, samy implementovat a AMD poradne nezaplatí a radsi dela optimalizace az zpetne v ovladacich
Tak tohle mi prijde hodne ujety. Skutecne se mi nezda, ze by po detekci ATi karty u Batmana neslo nastavit AA. Nepujde spise o podobny problem jako kdysi u Bioshocku, kde proste pro ATi nebylo mozno rovnez aktivovat AA, tedy spise problem ovladacu na strane AMD, nez ze by Nvidia umyslne omezila AMD? Protoze pokud se tohle prokaze, tak to je jasna nekala soutez a neverim, ze by tohle Nvidia riskovala, nedejboze kdyz se to da jeste obejit pouhopouhym zmenenim ID karty. No rozhodne jsem zveavy jak to dopadne, ale rikam pockal bych s odsuzovanim az na vyjadreni AMD.
Neboj projel jsem toho vicero.
Na vine je jednoznacne Unreal engine a taky spatna spoluprace AMD s vyvojari her. Samozrejme, ze Nvidia si zajisti lepsi podminky pro hry vyvijene v ramci TWIMTBP, to v tom hraje roli nepochybne. Ale tohle neni prvni pripad, kdy u AMD nefunguje AA ve hre a je nutne ho hnat pres Catalysty ci prejmenovavat spousteci soubor.
Ja to samozrejme cetl. Ale vidim, ze me nechapes vubec. Zmena ID karty, ktera se navic jeste zrejme musi kontrolovat, protoze je jasne, ze system ho obcas nacte zpene z karty neresi problem nativni podpory. Ta v Unreal enginu pro AA proste neni, takze pri zmene IDkarty Radeony jedou s jakoby AA od Nvidie. AA vynuceny pres Catalyst muze prinaset snizeny vykon vzhledek k neodladenosti ovladacu pro hru. Stale ani no-x ani ty me nepresvedcis a ja verim, ze v pristich Catalystech cela kauza potichu zanikne jako jiz mnoho stejnych kauz predtim. Tohle je problem ovladacu, maximalne pak vyvojaru hrya pak taky celeho Unreal enginu, ktery proste ma s AA problem.
EDIT:// Vazne videt za tim spiknuti Nvidie, kdy je jasne, ze pokud se tohle potvrdi urizne si dalsi ostudu, stejne jako je jasne ze ve vyssich natavenich s AA jsou radeony vykonejsi, je uz trosku paranoidni. Kdyz uz, tak Nvidie zrovna u tohohle titulu bude svoji stategii stave prave na PhysX, ktere bude Radeonum chybet alespon oficialni cestou. Takovyhle kauz uz tady bylo a jak vsechny dopadli? Vyresili se fixem ci patchem a bylo vse v poradku. Ale v tomhle hodne a hodne zalezi, zda jses schopnej na to nahlizet realne a ne za zavojem jakykoliv barvy.
To je ale nesmysl...vždyť to i ty sám musíš cítit.
pokud by AA pro NV a ATI byl odlišný tak pak by asi ten NV na ati nešlapal...
Pokud jsou stejné (jako že jsou, resp instrukce jsou stejné) tak povolování tohoto režimu na základě výrobce karty je protekcionalistické.
Nevidím za tím spiknutí, to je špatný název... "pouze" snahu zvýhodnit svůj hardware za použití ne zrovna čestných praktik...
PhysX ať si pro mě za mě implementují třeba do salámu, ale běžné věci jako je AA... To už opravdu můžeš zapnout PC a z něj se zakouří jelikož byla nalezena karta narušitele... přehnané, že? ale velká sranda....
Btw proč se podobné kauzy nevyskytují ze strany druhého výrobce?
Ps.: přesvědčovat tě nebudu, zjevně ty brýle nosí někdo jiný nežli já. Nicméně přečíst si to znovu by ti neuškodilo...
ati mely ale problemy s AA ve hrach na UE3 vzdycky. nevim jestli je to u vsech soucasnych uz vyreseno nebo ne, ale jestli ne tak by stalo za pokus zkusit zmenu ID i u nejake jine hry na UE3. kdyz by to tam pak pomohlo, tak je v tom nv nevinne..jestli by to nepomohlo tak v tom ma prsty
Bioshock snad jeste stale nekde mam, takze pokud bude o vikendu cas, rad zkusim.
K cele kauze: vypada to skutecne, tak ze na vine je predevsim samotny Unreal engine, dale pak taky to, ze AMD se na podporu pro Batmana vykaslalo. Pokud je k spravne funkci AA pod UE3 nutna jeho implementace do hry, je to pak na vyrobci HW aby si onu optimalizaci zaridil sam. AA se skutecne zatim zadnym standardem neridi, takze je nutne ho optimalizovat pro obe konkurence. Takze je logicke, ze AA ve hre po deteckci Radeonu je vypnuto, pokud si AMD onu optimalizaci neprovede. Nejde ani tak o to, ze Nvidia blokuje AA pro Radeon, ale o to, ze nemuze prevzit zodpovednost za jeho plnou funkcnost. Kdyby se pak ukazalo, ze AA pod ATi zpusobuje nejake vypadky obrazu, tak tu mame zase kauzu, ze Nvidia umyslne zmrsila AA pod Radeony. Dokud AA nebude standardizovanou funkci (coz jen tak nebude, staci kouknout jakym smerem se ubira vyvoj vyssich AA u jednotlivych vyrobcu), tak tohle nebude mozne. Obzvlast v pripade enginu, do ktereho je nutne AA dodatecne pridavat. Tady by se melo spise plakat na hrob jmenem EPIC, nez na Nvidii ci Eidos. Je mi jasne, ze ten kdo chce videt za timhle nejakou levarnu, tak si ji v necem najde. Ale nelze nadavat na Nidii, kdyz v ramci projektu TWIMTBP si zajisti pro svuj HW podporu a AMD nikoliv. To je jako, kdyby se kricelo, jaktoze ve Stalkerovi pod DX10 Nvidia nepodava kvalitni vysledky s AA, no protoze AMD spolupracuje s vyvojari a zajistilo si vyuziti DX10.1, ktery jeho HW dava signifikanni vyhodu. A prosim vynechat komentare, tak si to ma Nvidia implementovat. To same se da rict o AMD, tak si mela zajistit implementaci a optimalizaci sveho HW v Batmanovi, jednoznacne jedndussi zalezitost nez implementace DX10.1 u Nvidie. Obzvlast vzhledem k tomu, ze vyvojari her poskytuji vyrobcum HW dostatek informaci.
Tak toto je naozaj ubohy krok zo strany NVIDIE. A najlepsie na tom je to ako tu niektori zastanci NVIDIE su stale zaslepeni ich vplyvom a coskoro budu vypisovat tie ich reci ze toto je cisty NVIDIA hate server a pod...
Každej má to svojí a jedinou pravdu Taky patřím k fanouškům nVidia a v pc jsem kromě X1950Pro a ještě jedný "old" karty nic jinýho neměl.
ATi jsem bral jako konkurenci a tlak na ceny nV grafik. Vždy měla iV lepší ovladače a karty byly tak nějak kvalitnější-možná tady se mnou spousta lidí nebude souhlasit, ale už sem to tady psal několikrát - grafiky nV mě nikdy nenechaly na holičkách, kdežto Ati karty mi odešli obě dvě, z toho radeon X1950Pro sem dokonce reklamoval dvakrát!! Vím že je tady spousta fanATiků a že si tady koleduju o červený palce, ale ve grafiky ATi nemám důvěru-dnes už je to sice v režiji AMD a tak nevylučuju, nákoup nějaké gk z 5kové ředy.
Nejdřív si ale počkám na odpověď "milované" nvidie.
S tím naprosto souhlasím, ale jako koncovému zákazníkovi mi je jedno kdo kartu vyrábí, ale jestli funguje. Nálepka NVIDIA nebo ATi je spíš druhořadou záležitostí-spíš jde o osobní výběr každého z nás, která značka mu je sympatičtější.
..Physx is an open software standard any company can freely develop hardware or software that supports it. Nvidia supports GPU accelerated Physx on NVIDIA GPUs while using NVIDIA GPUs for graphics. NVIDIA performs extensive Engineering, Development, and QA work that makes Physx a great experience for customers. For a variety of reasons - some development expense some quality assurance and some business reasons NVIDIA will not support GPU accelerated Physx with NVIDIA GPUs while GPU rendering is happening on non- NVIDIA GPUs. I'm sorry for any inconvenience caused but I hope you can understand
Vzato z clanku od siddhiho, který je zde v sekci blogy a je víceméně o tom saméc co zde napsal DD.
Takže překlad: PhysX je otevřený softwareový standard, jakákoliv společnost může vyvíjet hardware i software, který ho podporuje. Nvidia podporuje GPU akcelerovaný PhysX na grafických adaptérech Nvidia za předpokladu využití Nvidia GPU pro grafické obrazení (tedy nutnost mít i jako main GPU Nvidia). Zbytek nepřekládám. Zjevně tedy došlo ke změně postoje, PhysX je stále otevřený, ovšem Nvidia se omezila čistě na podporu na svých kartách, za předpokladu použití Nvidii GPU i jako hlavního adaptéru. Zbyek už tak důležitý není.
No trochu zvláštní krok, vzhledem k omezení části trhu. Na druhou stranu, počet uživatelů s GPU ATi jako hlavní a dalsí jako Nvidia pro PhysX bude asi vcelku omezený. Naprostá většina má pouze jednu kartu a cokoliv od GTX260 stači na PhysX i grafiku s přehledem. Jednoznačně se jedná o strategický tah, možná snaha donutit AMD minimálně SW přijmout podporu PhysX.
Každopádně překlad DDho opět značně zjednodušijící a zavádějící.
Nezlob se, ale udelat z vet - "Physx je otevreny SW standard a kazda spolecnost muze vyvijet HW a SW, ktery ho podporuje. Nvidia podporuje GPU akcelerovaný PhysX na grafických adaptérech Nvidia za předpokladu využití Nvidia GPU pro grafické obrazení ." vetu "PhysX je pry otevreny standard, ktery kazda spolecnost muze rozvijet, pokud pouziva Nvidia GPU neni zavadejici"? Vzdyt jsi absolutne zmenil vyznam! To je zavadejici, nechci rict primo lez.
..Physx is an open software standard any company can freely develop hardware (AMD-ATi) or software that supports it. - anglicky viem slušne, a neviem ako inak by si preložil túto vetu ako "Physx je otvorený SW štandard a každá spoločnosť môže voľne vyrábať HW (AMD) alebo SW ktorý bude physx podporovať". To že grafické karty Radeon môžu kľudne využívať physx je jasné, menej jasná je táto veta vo svetle činov nVidie ktorá tento "open SW standard" pretláča dosť "closed way", a AMD ktoré môže "voľne vyrábať HW ktorý podporuje physx" je vlastne všetkými možnými cestami znemožňované túto podporu aj uskutočniť ... vážne úbohé.
jestli si dobře vzpomínám... už loni NV nabídla AMD zdarma PhysX.. za předpokladu, že implementuje i CUDA (= čti přidají podporu CUDA do catalystů)....
NV přepsala PhysX do OpenCL, takže pokud AMD zaplatí příslušné licenční poplatky, není důvod aby PhysX přes OpenCL nefungovalo i na Radeonech aniž by implementovali CUDA... stačí jen chtít.... buď implementovat CUDA, pak je to zadarmo, nebo zaplatit licenční poplatky a na cuda se vyprdnout....
Jo vypada to, ze tohle je soucast taktiky, jak AMD donutit PhysX prevzit. Koneckoncu, nakonec by to mozna bylo idealnejsi reseni, nez cekat co prinese a jestli vubec nekdy Havoc.
Přesně to samé si myslím já... NV spoléhá na to, že AMD raději přijme PhysX, než aby náhodou přišlo o ty lidi, co mají jako hlavní radeon a gf na fyziku...
jak já typuji BFU hlavně v USA, tak nemilosrdně radeon vykostí a koupí GF, protože jim to nebude najednou fungovat.... BFU je jedno proč to nefunguje.. BFU jen chce, aby to fungovalo ... a to je přesně to na co NV podle mně spoléhá
To je pravda ale na akej urovni su tie ostatne? Havok a PhysX su to najlepsie co mame aspon podla toho co viem. OpenCL prinasa dalsi engine ale to este nevieme co dokaze a v akej miere sa bude vyuzivat.
No nevim, sice jsem z one prezentace od AMD slyseli o Bullet, ale osobne musim rict, ze to bylo poprve a to o necem svedci. O tom, ze asi nebude nic moc. Nechci ho zchazovat, ale necekam nejakou vetsi penetraci trhu z jeho strany. Takze beru v uvahu pouze dva race - physX a Havoc, pricemz je jasny ktery z ich ma minimalne v GPU akcelaraci prevahu. Proste si myslim, ze ideal by byl prave PhysX pod OpenCL, provozuschopny jak na AMD tak Nvidia. PhysX je jasne nejdal a kdyz vezmeme vuvahu co to nejdal ve skutecnosti je, tak si neumim predstavit nejake masivni rozsirovani dalsichjeho konkurentu.
v současných hrách je penetrace fyzikálních engine: 26% PhysX, 22% Havok a 11% Bullet. Výhodou bulettu je to, že je opensource a už jede plně pod OpenCL.
Že jsme o něm neslyšeli je proto, že herní fyzika ve skutečnosti nikho moc netrápí, spousta her má vlastní fyziku, natož aby někdo reálně uvažoval o nutnosti to honit přes GPU jak nám to konkrétně NVIDIA cpe ...
Jiste anebo proto, ze se vyskytuje ve hrach, ktere jsou na okraji zajmu. Ono taky PhysX mas v desitkach titulu, ale o kolika z nich je realne slyset. Takovehle pruzkumy jsou nic nerikajici. Jak rikam, nerad bych Bullet podcenil, ale slysel jsem o nem poprve az z prezentace AMD, coz me vede k nazoru, ze nebude nijak vyznamny a jeho penetrace na trhu her nebude nijak vyznamne stoupat. Videl bych ho jako alternativu pro lowbudget vyvojare i vzhledem k jeho vicemene komunitne poate strance.
Jj, navíc teda fyzika například v GTA? Tam je nějaká fyzika? Už by měl konečně někdo udělat jasno v definici pojmu fyzika ve hrách. Podle mě prosté naskriptované chování prostředí není v žádném případě fyzika. Možná by mohl někdo šikovný napsat slušný článek na téma fyzikálních enginů. Přes co běží, jaké mají zastoupení a hlavně co obsahují za možnosti. No a pak na kolik % (odhad) jsou využívány.
Zadarmo za predpokladu? Také zadarmo ja nepoznám. Stále je to za cenu niečoho.
Ďalej v tomto sa moc (teda úprimne vôbec) nevyznám, ale keď je niečo open standard tak prečo za to platiť licenčný poplatok? Či tu sa jedná o niečo iné ako je to u linuxu?
No jestli ono to nebylo tenkrát tak, že AMD musí přijmout PhysX pod CUDOU aby s tím neměla NVIDIA práci navíc v podobě přepisování pod něco jiného? Spíš než to, že musí AMD implementovat CUDU jako takovou?
Tak tohle opravdu moc.Nad spoustou věcí se člověk zasměje a mávne rukou(např. když NVidia prohlašovala že začala s vývojem vlastního procesoru, aby měl svoji uzavřenou platformu), ale výroky jako že DX 11 je zbytečná a ať si radši všichni kupují jejich grafiky s úžasným PhysX mě dokážou naštvat.Stejně podrazácký a klamoucí přístup měla v období(a to zase není tak dlouho) kdy v tichosti přejmenovala svoje staré GF8 nebo GF9 teď přesně nevím jestli na GTS 250.Kdyžtak mě opravte.A tuto "novou" grafiku chválila kde to jen šlo.Přiznám se upřímně že po posledním upgrade pc jsem si koupil ATi a i notebook jsem hledal s grafikou od ATi.Bohužel musím souhlasit s DD a jeho výrokem,že na světe je spousta nevzdělaných lidí ohledně pc a pak dostávají tyto "špičkové" grafiky NVidia.Snad se doma brzy změní a nastane čas kdy se karty obrátí.Už aby měla ATi s AMD ty nový továrny
a tohle není objektivní magazín?Jestli ti jde o to že se tu píše především o ATi než NVidia tak je to nejspíš tím že ATi vydává novinky a je o čem psát.Myslím si že moc lidí nezajímají prohlášení NVidie že je DX11 zbytečná a další jejich výroky...promiň ale tohle nemusím číst každý den.Radši si přečtu něco o novinkách.
.Myslím si že moc lidí nezajímají prohlášení NVidie že je DX11 zbytečná
Tak znova pro ty méně chápavé. Kdyby jsi přestal papouškovat místní rádoby senza zprávy, tak by si zjistil, že Nvidie resp její marketing, nikdy nepronesl něco takového, jako že je DX11 zbytečnost .)
A jestli se mi snažíš namluvit, že tohle je objektivní magazín, tak to už nemá cenu pokračovat dál v diskuzi
Taky to zkusím jinak.Když jsem měl NVidii kartu(měl jsem 7600GT a pak 8800GT tak s nima byla vždycky potíž.Nemyslím tím výkonově, ale provozně.7600GT mi vypadávala v systému,takže pořád restart a následně 2reklamace.Pak jsem přešel na 8800GT.Zpočátku v pohodě,ale pak se mi občas zastavil ventilátor a následně vypadávaly textury...proto jsem pak přešel na ATi a zatím nebyl žádnej problém.K tomu si přičti marketing NVidie a nesnášenlivost je na světě.já neříkám že je ATi svatá ale podle mého názoru nabízí víc novinek než NVidia.toť můj osobní názor a nikoho nenutím aby měl stejnej.Tak tu prosím nehodnoť to jestli stojím za DD nebo ne...je spousta webů kde hodnotí NVidii jako jedničku
Jak krucifix tohle souvisi s tim, zda AMD ci Nvidia? Tohle snad souvisi s tim, kdo tu kartu vyrobil. Tohle me vazne vytaci. Ja mel doma uz x karet, ale nereknu ze do AMD nebo Nvidie uz nepujdu, reknu do Sapphire nepujdu (odesli mi dve), nepujdu do Inno3D (odesli dve).
promiň měl jsem spíš specifikovat výrobce.Mimochodem jedna byla Sapphire a druhá Gigabyte.Ale i tak.Člověk si pak řekne zkusím to druhý a když to jede bez problému tak pak nechce zase měnit.Neříkám že si někdy v budoucnu nekoupím zase NVidii ale v této situaci zatím asi ne
To se tedy mýlíš! Za to, že odešel větráček na grafické kartě, může výrobce grafického čipu, tj. firma nVidia. A firma nVidia má taky vinu na špatném červencovém počasí a častých erupcích na slunci!
nemas je taktovat jak blazen a zajistit si poradne chlazeni.
Ja vystridal uz hodne karet od voodoo 1,2, S3 savage, nvidia rada 5,7 a ATI 1600 az 4850 a z techto karet odesla jen nvidia 5700 a to diky prenaseni mezi kompama.
takze bych to videl ze mas bud nehoraznou smulu nebo se o kartu nestaras jak mas
souhlasíms "JonnyS" ja mel na mem starém počítači problém s gf7600 uplne stejný ale nebylo to grafikou ale "slabým" zdrojem musel jsem koupit nový o 100w výkonejší neš doporučoval výrobce grafiky .
a "vypadávání textur" promin při zastavujícím se ventilatoru to spíše vypadá na "přehřívání"
aspon si to myslím já
Stařičkou 4850? Já si jí minulý týden koupil do nového komplu a věřím že aspoň 2 roky nebudu potřebovat nic jiného. Přece jen jsem normální pracující a né výherce loterie.
Myslim ze NV najviac ublizil Intel. V case ked rozbiehal LARABEE, tak nakupoval mozgy kde sa dalo. A zda sa, ze najviac ludi nabral z NVIDIE. Ak sa NV chovala ku svojim zamestancom tak arogantne ako sa chova k zakaznikom, tak sa necudujem. Kto mohol tak z NV presiel k niekomu podstatne zaujimavejsiemu a urcite aj solventnjsiumu. 3D grafika je matematicka veda. A nato nemozu najat nejakych ludi z Indie alebo Ruska, ale musia to byt naozaj kvalitni MOZOGANI.
To je ale mega blábol.. a navíc xenofobně rasistický
zrovna nedávno IBM otevřeli nové středisko v Indii zaměřené na paralalení výpočty... tak to asi v Indii nebude až tak špatný ))
Mimochodem všeobecně se ví, že nejlepší teoretičtí matematici jsou Rusové... zkus se zamyslet nad tím, že dva nejlepší šachisté světa jsou Rusové a hned za nimi jsou Indové...
jako todle,,,hm nevim jak tohle jeste komentovat jestli to je v skutku pravda. Oni se nesnazi snad nevo vymyslet ale jenom spinit, ukecat lidi na koupu neceho co uz si mozna dvakrat pred tim koupil a tedkom jeste zese novej DX11 odpiskaji? Vzdyt oni snad chcetji abychom presli ke konkurenci? Nebo ja uz nechapu, jestli som sahli u nVIDIE nebo co je to z nioma. jak o chvoaj se jako mali haranti ve skolce, aspon tak mi to pripada. Ze jo? TY mas tohle a ja ne? Tak to co ams ty je blby a co mam ja je lepci a tvoej je naprd...vzdyt to je kydani hnoje z jej strany na nase hlavy ! Lidi nejsou blazni jenom nemaj prehled ale zacinam si vsimat ze lidi naokolo men zacali poznavat Ati jako firmu z dobryma grafikami a za super cenu s fajnovym vykonem.. Kdyz to takhle pujde dal tak nvidia strati uplne jmeno i u BFU. Ponevadz u velkych firem a lidi co zajiamj pc a technologie, na ni musi shlizet s hnusem co vsecko dela proti vyvoji a jak zaslepuje zakazniky. Jak maj dobry grafiky ale zaspaly krapet dobu. Uz ad sem neco hodi at je aspon naky vyber,,,nebo to nakonec skonci bud grafiak intel nebo amd a intel myslim integrovoanou, ponevadz uz i tu chci vice nez od nvidie po tom vsem. Ale aspon se usmejte. mame moznsot koupit grafiky a sou fakt vykonny a nevim jestli ale bude tedkom potreba rok nebo dva nebo i vice kupovat grafiku kdyz soucasne tolik zvladnou a nove herni enginy prijdedou za par let dva nebo tri mno. ASpon ze to, i kdyz vyvoj je supr ale drzme si palce at mame i supr ceny
Ono preci neni problem spustit Physx na ATI kartach .Kdo chce tak to najde .Staci par minut a je hotovo. .Tohle ovsem povazuju za piratstvi a okradani Nvidia.S umyslnym vypinanim AA u ATI je to ale uplne neco jineho.To je HNUS.I to se da samozrejme napravit.Na netu je postup.Opet jednoducha zalezitost.Pokud jsem to ale dobre pochopil je to potreba casem opakovat,hra nejak cas od casu resetuje prepsane soubory.Nevim proc batmana Nvidia vydava za PC HRU.Je ocividne umyslne nekompaktibilni.ze si brani PhysX je v poradku.Ale AA preci neni jeji technologie tak nema zadne pravo zakazovavat to ostatnim.Pokud chce staci preci napsat na krabici ze batman je uzavrena hra pouze pro majitele Nvidia karet.A byl by klid.Proc to udelala je nasnade.Uz v 8AA dostava straslive na prdel.I na nasich serverech jsou v diskusich grafy vykonu se zapnutym AA.A ni to nemusi byt 16AA
Takze trocha hledani na netu. Batman Arkham Soulasylum je staven na Unreal Enginu 3,ktery nativne nepodporuje AA verzi ATi (obe spolecnosti pristupuji k algortimu pro AA jinak), takze stejne jako u Bioshocku (Unreal Egine 2.5) se jedna o zalezitost ovladacu a AMD jiste brzy vyjde s verzi, ktera AA umozni. V dosavadni hre neni mozne AA aktivovat, nicmene lze ho aktivovat v Catalystech 9.9, jeste doporucuji prejmenovat spousteci soubor na bioshock.exe. Kazdopadne nikolin vina Nvidie.
Nekdo tady nahore napsal, ze se jiste najde mnoho tech co opet nazvou zdejsi magazin nvidiahatersky. Ja se pridavam. DD je zbrklej, nic si poradne neoveri, poradne nic neprelozi.
Takze tady mame nesmyslne panikarskou zpravu o Batman Arkkham Soulasylum, ponekud prekroucenou zpravu o PhysX - a na tom zalozi krasny clanek o tom, jak je Nvidia zla. Jestli tohle neni klasicky priklad nvidiahatera, pak uz vazne nevim.
DD tohle je hodne velka minela, neocekavam ze by jsi to nekdy uvedl na pravou miru. Ostatne to nemas ve zvyku... Ale tohle je hodne prestreleny.
Dokazu pochopit ze ATI nema v poradku ovladace.Dokazu pochopit ze to nejaky hacker napravil a oprava je ke stazeni.Coz ale nedokazu pochopit v zadnem pripade je proc hra cas od casu resetuje zmeny aby AA opet neslo.Tohle neni umysl?
jinak at se Nvidia klidne uzavira.Ati na to sice sama nema ale spolecne s Intelem ji splachnou.Pro me za me at si Nvidia udela i vlastni operacni system kdyz vse co neumi je k nicemu.
Nevim presne, zda se resetuje zmena ID karty. Pokud ano, je o zrejme logicke, ta zmena je provedena pouze SW cestou, v BIOSu asi ID zmeneno neni, takze jakmile si system sahne pro ID do BIOSu, dojde opet k prepsani. Podle meho to neresetje ani tak ra,ako spise system celkove. Ale nevim, jak presne je ona zmenaprovadena, abych za to dal ruku do ohne.
je to plně ověřeno, já články nepřebírám překládáním, ale podstatu zcela zachovávám a to platí i v tomto případě o PhysX,
to že UT3 negine nepodporuje AA u ATI je kravina, AA běží ve všech U3 hrách co jsem doposud hrál normálně na ATI, vím to, protože ty hry hraji ;) ...
tohle není nic o tom že je NVIDIA zlá, to je jen o tom, jak se věci mají a co kdo sleduje ... ajsně píši, že NVIDIA má na podobné věci plné právo, ale nemusíme s nimi snad souhlasit ne?
No koukam, ze jsi znalec. Unreal engine ma problemy s AA, nativne proste tenhle engine AA nepodporuje, respektive ne vsechny jeho algoritmy. Zajimave, kolik her ma zpocatku s AA problemy a to jak Nvidie, tak AMD - Rainbow Six: Vegas (Nvidie i AMD), Mass Efect (AMD), Bioshock (AMD). Je to skutku engine, ktery ma s AA problemy a je nutne na jeho korektnim fungovani zapracovat. Kolik her s UE hrajes, ze ti vsechny jdo s AA? Respektive, kolik z nich slo od zacatku bez fixu?
nevim, všechny? Já fakt nidky s AA u HD 4870 X2 problém nikde neměl, kde byl tam jsem jej korektně nastavil a funogvatl ... jediný, kdy si vzpomínám, že nefungoval, byl první STALKER a to není U3 hra ...
No vsak jsem ti nejake zrovna vyjmenoval, jeste dodam America´s Army - vsechno hry, ktery jsem hral ja, koueny originalne, respektive u AA neni nutny kupovat, a u vsech byl zpocatku nez vysel fix v ovladacich problem s AA, vsechny na Unreal engine. Staci si dat do google Unreal engine antialiasing a uvidis kolik odkazu ti to hodi, ten egine s tim ma problemy a tohle neni prvni pripad, kdy je nutny ho tlacit pres ovladace. Pocitam s tim, ze v dalsi verzi vyjde fix, ktery do u toho batmana da do poradku.
Co se tyce toho meneni zpatky, tedy nutnosti znovu kontrolovat zda AA jede, netyka se to pouze toho pripadu kdy je zmeneno ID karty? Protoze to se stava, ze ID karty se pak vraci zpet,system honacita z BIOSu, kde ho pravdepodobne nemenili.
Prvne musim zminit ze Batman arkham asylum je opravdu skvela zabava po dlouhem hernim suchu a taky hodne navykova. Samozrejme ze nemusi sedet vsem. Ale lepsi nez dlouho ocekavane tituly ktere nesplni ani 1/10 slibovanych funkci. Jinak co se tyce uzivani nvidia physx jsem taky docela zklaman, ze znemoznujou uzivat nvidia kartu vedle atiny. Takhle by byl pristi upgrade PC jednoduchej. Starou kartu bych vyuzival na fyziku a novy radeon na grafiku. Doufam ze se brzy sjednoti uzivani fyziky ve hrach. Navic to osizeni o efekty na ATI kartach je uz trochu prehnane. Ze bez physx nepoletuji papiry jsem si zvykl, ale kdyz potrebuji physx i na blbe elektricke jiskry to je uz moc. Jediny titul na ktery jsem hodne zvedavy jak hluboce vyuzije physx je Mafia 2, pokud jsou tedy informace o jeho vyuziti pravdive.
No to už snad není možný, co ta NVIDIA vyvádí. Chápu, že chce peníze a za každou cenu dohnat to, co teď strácí, ale tohle už je hnus! Mám v kompu NVIDIA kartu, ale dneska už bych ji nekoupil.
Pokud Nvidia ovlivnuje vyvojare aby zamerne blokovali funkce ATI tak se jedna o nekalou soutez a ocekavam brzkou zalobu. Pokud se tak nestane tak je to dost divne.
Otázka je, jestli za to AMD nemůže samo. Pokud Nvidia nacpe peníze do vývojářů a spolupracuje s nimi na vývoji hry, pak je pochopitelné, že daná hra bude vyhovovat kartám Nvidie. AMD pak naopak když nespolupracuje s vývojáři předem, musí makat po vydání, aby svou ztrátu nahradili úpravou ovladačů pro danou hru. Celkově tak nakonec ovladače vyladí, ale v době, kdy už to nikoho nezajímá.
Nvidia PhysX nevyvinula, ale koupila a dál ho pak upravuje. Samozřejmě, že pokud do něj nacpe peníze, tak si od toho něco slibuje. Stejně tak vývojáři v dnešní době stahování a pálení rádi využijí finančního příspěvku a za danou úplatu pak jdou na ruku jednomu výrobci.
AMD si za současnou situaci může samo. Marketing AMD je v posledních dvou letech prakticky neexistující. Zatímco polovina her na nás vybafne logem Nvidie při spuštění, od AMD se ničeho podobného nedočkáme. Přitom byl by to takový problém se uchytit u jednoho nebo dvou studií a trochu zapracovat?
Stejně tak oblast matematických výpočtů. Ati karty mají vyšší matematický výkon již od rodiny X1900 a přesto kromě pár spíš fan záležitostí typu F@H není o jejich propagaci ani vidu ani slechu. Místo toho Nvidia se chlubí svou Teslou doslova kde může a nabízí uživateli software pro převody videa a podobně, které vcelku fungují.
Ati pod křídly AMD dělá velmi dobré grafiky, je to lídr v oblasti technologií, ale bohužel to nedokáže protlačit tak, aby je vůbec někdo využil.
Doufejme že aspoň teď se pokusí trochu využít situace v době, kdy RV870 nemá konkurenci a dodají na trh co nejvíc karet, co to půjde. Nvidie nejspíše předvánoční trh už nestihne a produkty založené na GT200 rozhodně nejsou v současnosti kdo ví jak zajímavé.
AMD spolupracuje s herními vývojáři úplně stejně, jen jde cestou stadnardů DirectX1 a OpenCL ... máš spousta her na kterých se ATI podílela bez toho, aby omezovala NVIDIA v jejích funkcích ... pokud by NVIDIA podporovala DX10.1, tak by na nich šel ten HAWX apod taky ...
Pro AMD je grafika jen grafika, na výpočty má CPU, tak se tolik nenagažuje tam kde NVIDIA v tom je rozdíl... AMD je platforma, NVIDIA ne a snaží se jí být ...
Jenze proc pouzivat na vypocty CPU, ktere ma dejme tomu dnes k dispozici maximalne 24 threadu (12jadro s HT teoreticky), kdyz u vypoctu podporujich parrelizaci muzes mit 240, 1400 threadu? Rozdil v cene je nebetycny a CPU vazne v oblasti parelizace nemuze naradit GPU. Myslim, ze by jsi mel ten svuj nazor jeste promyslet. Vtomhle se vazne mylis. Oba smery maji budoucnst a nevyplati se podcenit ani jeden z nich.
nekteri lide jsou z tech diskusi tak zblby a ocividne zavisly na prosazovani svych tezi a pravd.... A taky se hrozne opakujou.... Jenom by mne zajimalo ktery z diskutujicich se z toho do rana vyspi a kterymu to zustane?...:-) Trosku mi ty prispevky pripominaji poslaneckou snemovnu a jejich rozpravy.... A nebo NVidii a jejich Marketing....:-) vtip
Jenže to je právě ten problém AMD. Jejich GPU mají výkon řádově v Tflops, nové jádro má přes půl Tflops v double precision. Jejich procesory naopak se pohybují někde řádově v desítkách Gflops a oproti Intelu jsou pomalejší, oproti rodině Nehalemu pak výrazně pomalejší především v práci s multimédii. A právě oblast multimédií je přitom ideální doménou pro využití GPU, jak ukazuje Nvidia.
Prostě mi to přijde velmi hloupé hlavně v tom smyslu, že Ati představila vlastní program pro převod videa už v době R5XX, ale dodnes ho nedokázala uvést do stavu, že by opravdu fungoval. Poslední generace grafik Ati byly založeny hlavně na matematickém výkonu, ten grafický opomíjen hlavně u rodiny R6XX, proto se čipy Nvidie založené na G80 držely tak dlouho, měly prostě masivní hrubý výkon a jejich celkový herní výkon rostl s tím, jak zvyšovaly výkon (počet shaderů). Ati naopak měla vysoký matematický výkon, ale grafický výkon se pohnul nahoru až s příchodem RV770 a výrazněji až se současným RV870, který již při srovnatelné frekvenci překoná GT200, tak jako RV770 překonal G92.
Čili já pouze nevidím logiku ve výrobě čipu, který je více zaměřen na matematický výkon, když pak jeho matematickou část nedokáží a ani se prakticky nesnaží nijak využít a naopak potom musí v grafice ždímat z čipu co se jenom dá, protože na grafickou část už nezbylo dost místa. Ono je to krásné mít efektivní čip a s menším surovým výkonem dosáhnout podobného výkonu, ale tomu musí odpovídat ovladače a hodí se podpora ze strany vývojářů a to bohužel u Ati chybí. Proto jsou pak hry, kde Atina má srovnatelný výkon s Nvidií, jsou ale pak hry kde jí nefunguje vyhlazování a čeká se na patch nebo ovladače a jsou pak hry kde má Ati velký propad výkonu a opět se na něco čeká a stane se, že náprava nepřijde. Proto je pak karta Nvidie lákavější, protože předvádí vyrovnané výkony, funguje všude a tam kde ji Atina porazí to tolik nebolí, protože je tam hra pořád hratelná.
s tema frekvencema bych byl trochu pomalejsi..SP u nvidie behaji na podstatne vyssich frekvencich a to je dulezitejsi nez frekvence zbytku jadra. neda se to takle jednoduse zobecnovat.
Hele, takovéhle "sviňárny" i když od jiné firmy důvěrně znám, pracuji totiž na počítačích Apple...
Tady se dějí takové věci, že Mrkvosoft je proti Apple neviňátko...
Vyhlazování jde na ATI grafikách zapnout v menu po instalaci patche 1.1
Nastavuje se podle informace v menu před spuštěním hry v Catalyst Control Center a chodí sqěle.
4xAA+Performance AAA mi osobne šlo bez znatelnějšího zpomalení. Tak nevim - zkuste a snad vám to taky půjde.
A DD nemáš pravdu v tom, že všechny Unreal3 engine hry chodí se zaplým AA pod ATI, třeba Bioshock mi nešel, i když pravda je, že těch her, který nechodí, moc není.
Já PhysX osobně boycottuju od doby co ho Nvidia "zamkla" pod Win7 dokonce i pro její vlastní dedikovaný karty a pokud byse PhysX ubíral cestou platby za licenci a ne za hardware, tak by se dalo mluvit o konkurenčním physic enginu, to ale PhysX neni a díky tomu jakým způsobem ho nVidia "zadarmo" prodává, ani být nemůže.
Bohužel pro hráče i pro nVidii samotnou.
Tak právě tuto kombinaci(ATI VGA + nVidia PhysX) jako jedinnou jsem byl schopný akceptovat v PC(a to jenom kvůli Mafii 2) a chtěl jsem si na akceleraci PhysX koupit nějakou nVidia kolem 1000Kč. Takhle ode mě nVidia neuvidí ani korunu. Blbci. Holt to překousnu a budu to mít bez PhysX(že by dnes už spíše PissX?) A ten Batman? Aspoň mi poběží bez AA ještě o něco svižněji.
Poslednu dobu si NV "pili konar pod zadkom" a tym ze zakazali kombo ATI+NV si definitivne pochovali podla mna skveli physx
inac DD pisat o batmanovy ze je tupa hra?? wtf asi naj hra co vysla za posledne roky peckovy dabing, desing misii, grafika hratelnost proste vsetko ked nemas rad komiksi tak nehraj ale nepis kraviny...
Ako to všetkých štve Ta zlá NV má bombón a nechce sa s nami podeliť...len priaznivci "zeleného zákalu" si môžú vziať bombón mééééééééééééééééé Fakt komické
mne by zajimal pripad, ye nekdo ma ATI grafiku a dejme tomu na pude vzhrabe Ageia physix kartu, to mu phzsix nepujde pac ma ATInu,.. jestli jo, postavit do radu a strielat, strielat, a jeste jednou, strielat
No tak zakazani PhysX moc pěkné od NVIDIE není, ale výstřik na téma AA je úplně mimo. Predpokládám, že to dopadne tak, že to bude opět povoleno, že je to vlastně jen takový test. Nedovedu si představit jen to množství žalob v USA. No a pokud by to nepovolili, tak na ně bude hodně lidí opravněně nasráno, ale do pár dní po vydání nových ovladačů vznikly jejich hacknuté verze se zapnutou možností PhysX v PC kde je karta ATI.
Bastille hackeři útočí na Nvidii
Dnes již můžu představit experimentální beta patch, který zprovozňuje NVIDIA PhysX na AMD Radeonech, zatím na OS Windows 7. Odkaz
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!