NVIDIA má po vydání grafik AMD-ATI HD4000 problém Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 27 June 2008
nvidiaSpolečnost NVIDIA po vydání karet ATI Radeon HD4000 nezvykle mlčí. Situace společnosti NVIDIA už si všimli i někteří její partneři.

 

 

   Po vydání grafických karet ATI RADEON HD4000 je v táboře zelených hrobové ticho, které přehlušil jen zoufalý výkřik v podobě modelu NVIDIA 9800GTX+, která ale byla ihned zašlápnuta jen o pár stovek dražším modelem ATI HD4870. A od té doby vládne ticho. Myšleno samozřejmě u firmy NVIDIA a jejích jinak častých oficiálních vyjádření. Fandové společnosti NVIDIA zejména z řad některých novinářů, kteří se v současných dnech poznají a dají identifikovat bez napovídání, už ale naplno rozjeli spekulace a fámy o tom, co NVIDIA chystá. Někteří dokonce tvrdí, že NVIDIA chystá jakési mainstreamové grafické jádro na bází G92/GT200 vyráběné 55nm způsobem které by mělo zaútočit na RV770. K tomu asi tolik, že pokud by něco takového byla pravda, nějak nevím, jak by to jako mělo NVIDIA pomoci. Architektura G92 a GT200 už evidentně není to, co může RV770 ve stávající podobě ohrozit a když to nedokáže GT200, které je vlastně dvojnásobné proti G92, těžko to může dokázat jakékoliv G92. Jediné, co NVIDIA může udělat, je vydat úplně novou generaci GeForce10, nicméně to bude ještě pěkných pár měsíců trvat. Ostatně v současnosti není vůbec jasné, zda a kdy se něco nového objeví. NVIDIA totiž před několika týdny deklarovala, že jádro G92 tu s námi bude ještě pěkných pár měsíců, přičemž bude postupně obměněna celá grafická řada na 55nm verze G92. Jádro GT200 je pak určené pro High-end.

hd4850-fun

  Nevypadá to tedy, že by NVIDIA měla v záloze nějaký rychlý plán, protože s jádrem G92 prostě na dlouhé měsíce počítala. V současné době ale bude muset rychle něco vymyslet, protože G92 ani v 55nm podobě není konkurence pro RV770. Tedy je, ale jen vysoko nataktované a navíc není zdaleka tak výrobně levné, a to prostě není dobrá situace. Od jádra GT200 si NVIDIA (nejen ona) slibovala vzhledem k jeho parametrům jasné výkonové vedení. Jenže konkurence přišla s kartou, která má poloviční parametry, méně než poloviční cenu a výkonově šlape GT200 řešení na paty. Jádro GT200 ale nemůže konkurovat RV770 ani náhodou. Nejde ani tak o výkon, jako o to, že je tak 3-4x výrobně dražší a celá karta postavená na GT200 stojí jen, co se týká výroby tolik, co konkurenční HD4870 už v koncové ceně s DPH na českém trhu. Nicméně NVIDIA bude muset ceny modelů přizpůsobit konkurenčním kartám, jinak může zavřít na nějakou dobu krám. Jediné, co dnes vlastně může smysluplně prodávat je 9800GTX, jenže to by jejich ceny musely skutečně klesnout na NVIDIou slibovaných 4000 korun. Jenže 9800GTX je výrobně dosti drahá karta, dražší než HD4850 a výrobci jich samozřejmě mají vyrobeno spousta a obchodníci jich mají dost ve skladech. Ani jedněm se je ale za cenu 4000 korun prodávat nechce, když na tom prodělají skoro i kalhoty. To samé se vlastně týká i GT200 řešení. To se také vlastně vyrábět po vydání HD4000 karet nevyplatí.

gtx-280-3

  Někteří bohužel nevidí všechny důsledky vydání nových ATI karet. Ty jsou docela velkou a hlavně naprosto nečekanou ranou pro společnost NVIDIA, která vlastně nemá dnes co nabídnout. Výrobci grafických karet samozřejmě chtějí profitovat a těžko budou vyrábět grafické karty, na kterých se nedá vydělat. Na HD4850 za 4000 vydělají v každém případě o dost více než na výrobně dražší 9800GTX, která ale musí, aby byla konkurenceschopná, být prodávána za stejnou cenu. To samé můžeme říci i o GTX 260/280 ve vztahu k HD4870. A to už se pomalu rozbíhá výroba Duální HD4870X2, které za podobnou cenu na grafické řešení společnosti NVIDIA v podobě karty GTX 280 jen mrkne a zadupe do země. Výrobci grafických karet dnes tedy už plánují omezení produkce NVIDIA grafických karet, protože se je prostě nevyplatí za stávajících podmínek vyrábět. Že to není jen taková prázdná úvaha, dokládá i fakt, že někteří výrobci, kteří produkovali jen na NVIDIA karty, přecházejí i k výrobě ATI karet. Neúspěchem NVIDIA není ohrožena ani tak samotná firma NVIDIA, když na nějaké lámání finančních rekordů může letos asi zapomenout, ale ohroženi jsou zejména producenti grafických karet, kteří vyrábějí jen produkty NVIDIA. Těm ve stávající situaci hrozí obrovské ztráty a velké potíže, zejména těm menším. První z firem, která už zareagovala je společnost Gainward, která se pustila do výroby HD4000 karet. Není vyloučeno, že se přeorientovat budou muset i některé další společnosti, které zatím vyráběly pouze NVIDAI řešení, na těch se ale dnes vydělat nedá. Takovou perličkou je, že NVIDIA stejně chtěla trochu protřídit řady svých partnerů a to se dnes nejspíše podaří.

gainward_hd4850

   Pro NVIDII má stávající situace i další aspekt, který je možná důležitější než jak si stojí grafické akrty proti sobě na trhu. Ztráta důvěry partnerů. NVIDIA totiž slibovala u GT200 modelů fantastický výkon a hlavně prodejní úspěch a to samé se čekalo od G92 na 55nm. Ještě před samotným vydáním, kdy se objevily první srovnání výkonu, už bylo všem jasné, že NVIDIA zdaleka nesplnila to, co tvrdila a vydání HD4000 a jejich pozice na trhu pak smetla zbytky naděje, že NVIDIA s GT200 a G92 jádry ve stávající podobě má šanci na úspěch a dodat to, co partnerům slíbila. Každopádně uvidíme, s čím se NVIDIA vytasí. Ovšem obávám se, že nic menší než zcela nová architektura a grafická generace GF10 není v současné situaci řešením. Pokud by snad NVIDIA pracovala na nějaké mainstreamové verzi jádra 55nm G92/GT200, což upřímně pochybuji, že má vůbec smysl, může být ATI celkem v klidu. V dohledné době to nevypadá, že by NVIDIA měla něco, čím by současnou začínající krizi svých karet odvrátila. Já osobně si myslím, že nové generace se nejspíše dočkáme dříve, než měla NVIDIA v plánu, ale rozhodně ne dříve, než v listopadu. Jenže to už se bude připravovat nástupce HD4000, grafická řada HD5000 a tedy nový soupeř. Současné problémy samozřejmě v krátkodobém horizontu společnost NVIDIA nepoloží, a nikdo rozhodně netvrdí, že NVIDIA nezabere a nevydá konečně něco pořádného a nového. Upřímně řečeno, vydávání karet na jádrech G92, GT200, což je pořád vlastně dva roky staré G80, nás už moc nebaví. Recyklování grafických modelů a vydávání je za nové, je vážně otrava. Takže ačkoli nejsem normálně škodolibý, teď dělám kyš kyš NVIDIA (ve vší nestrannosti a to samé bych řekl komukoliv, kdo se nechá ukolébat tak, jak se nechala NVIDIA), to máš za tu málo inovace. Recyklovat dva roky staré řešení a uvádět na trh karty se stále stejným výkonem jako měla dva roky stará karta, to je pěkná otrava. A to mluvím jako majitel právě dva roky starého modelu 8800GTX. Chceme konečně něco nového, jako byl přechod z 7900GTX na G80.Nic menšího nečekáme a nic menšího ze současné patálie (kam se ale částečně NVIDIA v manévrovala sama, zvlášť když si vzpomeneme na řeči o tom, jak AMD-ATI není pro NVIDII konkurence), NVIDII nepomůže. Tak pěkně do práce, ať máme na konci roku z čeho vybírat.

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
OblakavLese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 00:25:20
avatar
zajímavý článek, jen nějak těžko stravitelný, všude názvy karet a zdůrazňování, že Nvidia má problém. Neříkám že nemá, jen to už teď každý ví a to nové se dalo sepsat na pár odstavců, ale co vím já, já míval ze slohu trojky
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 00:31:11
avatar
No já měl jedničky, ale to asi proto, že ten styl byl nějaký takovýhle zvláštní, neříkám že je super povedený, píšu prostě tak jak to myslím a možná je to občas až moc krokolomné Pardon ...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 02:48:14
avatar
Jedine co mi prijde trosku krkolomne, je ze ve trech vetach za sebou prakticky reknes to same 3x dokola s trosku zmenenyma slovama a nektera slova i zustanou. Delas to tak prakticky neustale a sice vim, ze to delku clanku prodlouzi, ale je to trosku nevzhledne a kazi to sloh. (ikdyz to obcas sam praktikuju)

Ted k obsahu: Nvidia nemuze delat nic jineho nez slevnit a aspon prodavat s mizernou marzi. Kdyby vydala nejake upravene jadro, kterym by konkurovala RV770 vykonem i cenou, tak by si tim vlastne konkurovala zaroven i GT200, kterou by tim oficialne odepsala a stala by se teprve tuplem neprodejnou. To je nemyslitelne kdyz se vezme v potaz myslenka kolik asi stal vyvoj a kolik vyroba GT200. Jedine rozumne reseni co Nvidia ma je slevnit a co nejrychleji prejit na 55nm vyrobu (to plati i pro GT200), pak uz problem nevidim, jelikoz ikdyby mela Nvidia stale o neco horsi karty tak je stejnak proda. Mimochodem, tento "zig-zag" efekt kdy je jednou na koni ATI a podruhe Nvidia neni nic noveho a dle meho je tento stav ocekavany.

Jinak "projekt Thunder" nebo jak se to kdysi stebetalo prave asi presel v platnost AMD slusne zautocila na mobilni i desktopove fronte. (na mobilni teda teprv zautoci, ale podle vsech dostupnych informaci to bude stat za to)
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Článek je v pohodě 2008-06-27 14:04:41
avatar
a překlepy jsou překlepy... Třeba ty "grafické akrty" jsou vtipné...
Není pochyb, že si současnou situaci NVidie užíváš a vytěžuješ ji do maxima, to "kyš kyš" nejen z tohoto článku přímo kane...
Ale já s tím problém nemám. Je to prostě výčet a seznámení s fakty, doplněný o osobní komentář, který neskrývá osobní preference (nemyslím preference ke značce, ale k firemní politice a filozofii té které firmy). Nesnižuješ se k demagogii... Novinařina je i o tomhle. Technická fakta si přečtu i v technických specifikacích a číst je pořád kolem dokola začne být nuda. A právě OSOBNÍ POHLED a názory je důvod, proč se dá číst o takové hlouposti jako je grafická karta furt znovu a znovu... Nikoho nenutíš aby s tebou souhlasil, ani si nebereš patent na rozum (odkazuješ na zdroje)...
Za mě dobrý
MAUS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 05:41:55
avatar
Je to dobrý článek! Slohově to není na výbornou, je ale dobrý. Pokud myslíš doslova pár odstavců, tak to opravdu nemá, ale pro mě, mysleno obrazně, pár odstavců má
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 16:13:12
avatar
Dobre je to napisane. Chvalim lebo je to vsetko pravda. A kto ma skodu ma aj posmech! Doteraz to bolo AMD-Ati.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 00:35:25
avatar
No rozhodne by se mi libilo kdyby EVGA nabizela i karty ATI - Step Up program by me hodne lakal
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 22:36:12
avatar
viděl bych to že jim nic nezbyde a budou muset karty od ati začít vyrábět.
Nigga [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 01:44:49
avatar
Bylo na čase. Já už se těším na HD 4850 jak malej kluk.

Jen at si Nvidie dá na něčem novém záležet a vydá to co nejpozději, ATi si tim namastí kapsy na 480xx, Nvidia pak možná přijde s něčím lepším což by bylo taky dobře ,, ale na to je času dost konkurence zatím není nutná ATi je levná až až.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 22:36:50
avatar
a taky výkoná
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 06:07:36
avatar
Já bych v tom nějak zásadní problém neviděl. Karty nVidia se budou prodávat hůř -> slevní. Stejně jako to bylo v případě u ATI X3XX. To, jakou na tom má ATI nebo nVidia marži, opravdu nikoho z nás zajímat nemusí a ani to nevíme, všechno jsou jen odhady a ve skutečnosti to zajímá jen tzv. fanatiky a nvidioty, aby se měli kvůli čemu hádat. Taky mě nezajímá, jakou marži mají výrobci televizí, rohlíků, aut. Furt se někdo diví, že je tu v diskuzích plno hádek, ale ruku na srdce, vždyť ty články si o to samy říkají. Na EH je první článek podobného ražení jako jsou tady, a v diskuzi to vře.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 07:08:57
avatar
To suhlasim,nezaujima ma kolko zarabaju pokial sa vedia udrzat na trhu ... Zaujima ma vykon a cena, a tiez spotreba,to je podstatne ... A v tom jednoznacne dominuje (momentalne) ATi. A teraz je v skutocnosti vidiet to,co pisal DD pred par tyzdnami,NV preslapuje namieste,ci sa nam to paci alebo nie ,je to pravda ... V podstate uz 3 roky len vylepsuje stare jadro a teraz sa asi prebudili zo zimneho spanku a musia zacat makat ... Vysledkom toho bude,ze pridu lepsie produkty a za lepsie ceny a to je pre nas zakaznikov super Je sice pekne ze nvidia MUSI znizit ceny kariet,je vsak otazne co vlastne musia firmy,ktore karty vyrabaju ... Nepochybujem o tom,ze v zmluvach je nieco o tom pisane,otazka je kedy karty zlacnia,lebo momentalne by karty 88GT/88GTS/98GTX kupoval len blazon alebo clovek zatazeny na NV ...
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no uvidíme, jestli nVidia v no 2008-06-27 08:07:28
avatar
v novém čipu pořád bude dělat, že Direct X 10.1 neexistuje. Já doufám, že si to nedovolí tam nedat tu podporu pro Direct X 10.1. Ta situace je fakt zvláštní, nVidia sponzoruje vývoj her, záměrně tam nedávají podporu pro Direct X 10.1 aby ATi nezískalo na výkonu,ale teď je to asi donutí a nVidia dá defakto ATi do rukou další malý trumf Jediné rešení pro nVidii které napodpoří lepší technologii u ATi je počkat s novým čipem až na Direct x 11, no ale to nevím kdy bude.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-29 00:01:51

Tak Nvidia si nemohla a ted uz vubec nemuze dovolit, aby vetsi mnozstvi her zacalo podporovat DX10.1. Zadna jeji karta to neumi a hlavne Radeonum to docela slusne pridava na vykonu, cili nejen, ze by RV770 mohl v techto hrach pravidelne prekonavat GT200 ale hlavne by se zpatky do hry dostal i RV670, jak docela dobre ukazuje Ass.Creed. Nvidia nepotrebuje DX10.1. Jeji cipy G80 neumely kompletne ani DX10, G92 na G80 stavi a nic novyho prakticky neprineslo a GT200 ackoli to tak neni, tak parametrove vypada, jako by nekdo secvak dve G92 k sobe, cili Nvidia mela z pohledu vyvoje docela snadny zivot, zatimco Ati makalo.
Uvidime jak to bude vypadat ted. V pondeli oficialne konci distribuce WinXP, cili behem leta se vyprazdni obchody a nove PC budou uz dostupne prakticky pouze s Vistou. Cili at chceme nebo ne, tak DX10 nam proste bude vnucen spolecne s Vistama a nakonec snad Ati dokaze procpat DX10.1 i na par her. Ono nejde ani tak o par efektu navic, kterych si nikdo nevsimne, jde spis o znatelny narust vykonu v radu az 20-25%, coz uz neni malo. Byla by skoda, pokud by se toho Ati nepokusilo vyuzit.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 08:12:45
avatar
No jsem zvědavý na tu spotřebu 4870GX2, když si to spočtu tak proti tomu G200 je úsporné.

Co takhle GTX280GX2 do třech slotů s 1,5kW zdrojem zdarma?

Holt další generace no Stejně se v tom střídají, akorát minule to ATI kvůli průšvihu jménem 2900xt musela uspíšit, ten je na tahu zase NV.
Neznámý  2008-06-27 08:16:01

A co Leadtek i on bude dělat radeony?Nebo slovo někteří znamená jen Gainward?
krYshuT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 12:45:39
avatar
HD 4800 bude dělat taky PALIT další dobrý zpráva
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 08:21:46
avatar
Ty mas z toho asi radost vid? Teda posledni mesic tve clanky a info ohledne grafickych karet stoji za to.. Kdyz to vezmu s nadhledem,tak nVidia si zas po dlouhe dobe vsimla,ze ma vubec nejakou konkurenci,tak z toho nedelej porad nejake problemy.
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD ATI 2008-06-27 09:04:08

souhlasím s DD G92 a G80 je teměř to samé. Jen s jiným názvem. Kdysi jsem měl rád invidi ,ale po pár svých průseru mě docela sklamala. Např: vydáním ovladačů aby měla lepší vysledky než konkurence. Její chovaní mi připadá nečestné stejně tak jako Intel a proto asi budu raději fandit těm slabším ale férovějším.
hajczus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 10:23:55

No tak ted bude nejakej cas "slabsi" Nvidia, budes ji proto fandit?

K clanku nemam slov. Proste normalni situace, jednou je nahore ten, pak zas onen, ale pan DD to musi poradne rozmaznout. Nvidia proste snizi ceny a tim bude nejakej cas konkurovat. Ano, Nvidia nam sice slibovala super mega grafiky GT200, ktere prinesou 40% vykon navic. Ale to nam kdysi slibovalo i AMD s K10. Vysledek kazdej zna. Rozdil je v tom, ze zde se o AMD napsalo, ze je vyhra ze vubec dorovnalo Intel bla bla, ale na ty sliby, co byly pred tim, se jaksi zapomnelo. Moc tenhle nestranej pristup nechapu....
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Elementarni neznalost... 2008-06-27 10:33:28

"...výrobci jich samozřejmě mají vyrobeno spousta a obchodníci jich mají dost ve skladech."...Ani jedněm se je ale za cenu 4000 korun prodávat nechce, když na tom prodělají skoro i kalhoty...."

Nikdo na nicem neprodela (snad krome nVidie - ktera sice neprodela, ale vydela mene...), protoze tady existuje mechanismus, kteremu se rika "ochrana skladu", takze prodejci dostanou penize zpet od vyrobcu karet, a ti zase zpet od nVidie, ktera zlevnenim tuto tihu ponese sama... Vyse uvedene jen svedci o tom pane Stachu, ze velmi rad referujete o vecech, u kterych si ani nedate tu praci, abyste si zjistil, jak to ve skutecnosti funguje...a pak jsou z toho jen dezinformace...
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 11:46:12

Myslíš beta ovladače pro beta verzi Crysis?
Viš co znamená beta? Ach jo.
Pajoncek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ja viem co znamena beta 2008-06-27 14:08:26

Co znamena BETA velmi dobre viem ale tu "chybu" tam nemohli nechat nahodou a vela magazinov pouzilo tie ovladace pre svoje testy.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 10:21:12

mna zase napadlo, ze ked preslo viacej vyrobcov na vyrobu novych ATi kariet tak dufam, ze ich napadne vyrobit 4850 s nejakym ucnejsim chladicom ale aby si zaroven aj konkurovali cenou aby to zase nepodrazilo kartu viac ako o par stoviek
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 10:41:47
avatar
Samozrejme ze budu lepsie chladice a ak aj nie,kupis accelero alebo zvysis otacky,thats all,vobec to nieje taky problem
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 12:13:43
avatar
Na konkurencim webu nekdo delal review nasazeni Accelera S1 na HD4850, to snizi teplot bylo markantni! Ze 75°C v idlu na 40°C je proste razantni zmena.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 12:36:43

ale vy ste ma nepochopili ja viem ze sa chladic da vimenit lenze ja som narazal na to, ze cim viac bude vyrobcov 4850 tym sa budu snazit priniest nieco lepsie ako iny vyrobcovia a narazal som na to ze by mohly vymenit referencny chladic za nejaky ucinnejsi za zanedbatelny cenovy rozdiel oproti referencnemu, teplotu to mozno nezrazi nejako vyrazne ale ak to bude co i len o 10° C menej bude dobre, predsa mi je jasne ze si mozem rovno k 4850 kupit aj zvlast chladic ale NACO aby ma ta karta vysla namiesto 5200Sk na nejakych 5700sk a viac nie dakujem ja si pockam az to za mna vyriesia vyrobcovia
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 18:36:25
avatar
Vsak jsme te pochopoli. Trefa jasne rekl "samozrejme ze budou lepsi chladice a kdyz ne, tak koupis accelero" a ja reagoval na jeho poznamku o Acceleru, a co ten chladic dokaze udelat s HD4850.
jirka766 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sranda 2008-06-27 10:58:18

sranda jak má hulán hodně práce popisováním jak je ati na nic
horst [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 11:06:36

Pan Hulán svoje články píše tak,aby na svůj web přilákal co nejvíc čtenářů,což několikrát přiznal,například jeho navádění, aby čtenáři hlasovali v anketě o nejhorší web pro něj.Takže myslím že už by nikdo neměl být tak najivní a brát ho vážně,dělá to ale asi opravdu dobřem,že mu to pořád někdo žere.
lukasb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 11:43:34

Zatímco tento blog je zcela jiný.
jirka766 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 12:20:10

jo já tam taky nelezu, jenom co vidím na ostatních normálních webech
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 13:54:42
avatar
Najivní... taky dobré!
kubino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - prehaneni 2008-06-27 12:52:25
avatar
Kdyz melo problemy amd-ati a nvidia dlouho ryzovala na 8800gts bylo to OK. Ted se amd povedl jeden produkt a hned je z toho malem katastrofa pro nvidii? Ale ale. Nvidia to zakamufluje marketingem a je v klidu. Kolik procent lidi celosvetove co si kupuje pc cte weby jako je tento a zkouma vykon jednotlivych soucastek?
Jinak to amd-ati preju, hw maji vyborny, uz potrebovali se nejak prosadit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 17:12:09
avatar
no tak pozor to byly problémy způsobené i dalšími vlivy než jen jádrem atd, nelze srovnávat s tím, co se děje dnes ... ono vůbec nemá tahle situace dnešní srovnání s minulostí, protože tam byl trh postavený jinak ... a právě proto že dnes jsou recenze a testy tak dobře dostupné na netu je informovanost mnohem vyšší než dejme tomu v letech kdy NVIdia měla GF5 atd ...

Situace pro NVIDii vážná je, dnes jde o hodně a vše je víc na očích ... ale uvidíme, neříkám že to nutně musí pro NV dopadnout špatně uvidíme co zvládne marekting ale některé věci prostě neokecáš
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 20:15:08

Ano, opravdu tato situace jeste nenastala a je jen dobre, ze konecne nastala.
Kdyz se dva perou, treti se smeje - v tomto pripade zakaznik A mne osobne to vubec nevadi Hlavne je mit co nejvic vykonu za co nejmin penez
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 13:34:11
avatar
Uplne suhlasim s autorom clanku a som nesmierne rad ze vznika takato konkurencia ktora tlaci cenu grafickych kariet nehorazne dole ked si len spomeniem ze highend sa predaval za 20 000SK 15 000CZ v podobe GTX a Ultra. Ale zase suhlasim s tvrdenim kubino presne co napisal 50% hracov chce NVIDIU lebo ma lepsiu reklamu a marketing dalsich 30% kupuje uz poskladanu zostavu takze je im jedno aku to ma grafiku ked uvidia 1gb pamat. A tych 20% ludi su ti co sa vyznaju a kupia si ATI ale stale je to 20%. Cize NVIDIA urcite tak zle na tom nebude akurat bude si musiet dat sakra zalezat na 10. rade
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 15:22:19

Takze kdyz na tom byla vykonove lip Nvidia, tak ti lidi co kupovali ATI se vyznali......

Takze DD, asi jsi si koupil Nvidii protoze ma lepsi reklamu a marketing, nebo mu bylo jedno co ma v sestave, hlavne ze tam mel 1 GB RAM

No, mozna se v te dobe jeste nevyznal......

Ty jsi ale lolek, ten prispevek je vazne sila....
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 16:22:22
avatar
Neviem aku mas grafiku ale ja si kupim HD4850-ku. Ty si kup pre mna aj GTX280 ked na to mas a myslis si, ze je lepsia a ako sa vyplati!
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 20:11:20

Co to meles? Pisu snad nekde ze si chci koupit GTX280????
Pisu snad nekde ze je Nvidia lepsi nez ATI nebo obracene? Obhajuju nejakou kartu?????

Precti si to radsi 2x nez neco napises...... jinak tvuj prispevek je trochu OT.......
Dawe2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výrobní ceny 2008-06-27 18:27:53

Pěkný článek, pouze by mě zajímalo, jak kdo chodí na výrobní ceny karet? Kdyby ATI, nebo nVidia vyrobili převratnou kartu s mohutným výkonem a výrobní cenou pouze 1500,- stejně ji budou prodávat jako High-End za 14.000,- a všichni budou psát, jak drahý byl vývoj a jak drahá je výroba.
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 20:19:05

Mne osobne je jedno jaka je vyrobni cena karty a kolik na ni firma utrzi. Proste mne to nezajima, mne zajima jen to, kolik bude stat v obchode a jaky ma vykon v rozliseni jake ja pouzivam. A jestli se jich vejde na 1 wafer 10 nebo 100 je mi jedno. (myslim grafickych jader, ne karet samozrejme).
spiderwolf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bych to nevidel tak tragicky s 2008-06-27 19:07:53

1) Nikdo z nas nevi nic o nakladech na vyrobu a vyteznost cipu pro karty, to jest predmetem hlubokeho obchodniho tajemstvi, cokoliv jineho je jen cira spekulace
2) Nvidia ma v soucasnosti nejrychlejsi singlecore reseni, je technologicky leader, cili nejvyssi cena za nejvykonejsi reseni je opodstatnena, je to "sbirani smetany" a dan za prestige
3) v pomeru cena vykon je nyni vyhodna HD 4850, kterazto defacto jen vykonove dorovnala +- vyrovnala 9800 GTX (architekturu starou cca. 2 roky), snizenim ceny se tato jeji vyhoda vytraci
4) predpokladam, ze Nvidia prodavala za vyssi marze, protoze v tomto segemntu nemela adekvatni konkureci, snizenim cen se marze zrejme +- dorovnaji
5) abstrahuji, ze segment trhu pro HD 4850 je nyni pomerne maly, kazdy, kdo chtel obdobne vykonne reseni ho jiz v pocitaci ma, ma smysl jen v novych pocitacich, nebo pocitacich osazenych slabou kartou
6) pokud by Ati karty na bazi HD48xx prodavala za o neco vyssi cenu nez dnes, tak by zmizel jejich prodejni potencial, z tohoto hlediska tedy musi prodavat za tuto cenu, nikoliv proto, ze chce, ale protoze musi, aby svym produktum vubec umoznila vstup na trh
To je vse, jen hole konstatovani faktu, bez jakychkoliv emapatii ci antipatii, mam GPU i CPU od obou vyrobcu a s obema jsem spokojen...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 20:13:31
avatar
No ak si pod slovom "technologicky" predstavujeme obidvaja to iste,tak NV lidrom urcite nieje Je vykonovy lider,to mozno,zatial ... Pamatas situaciu s 3870 x2 ?? Bolo uplne jedno ze to nieje single core riesenie,bola to najvykonnejsia karta vtej dobe a NV hned odpovedala s 98gx2 ... Teraz pride 4870x2,trufam si tvrdit ze bude o dost rychlejsia ako slavne single core riesenie NV ... Len teraz nastava otazka,co spravi NV ak chce mat zase svoj highend v rukach,lebo zlepit dve gtx 280/260 by bolo krajne nevyhodne riesenie,za nenormalnu cenu,prakticky nepredajne ... Nevravim ze NV je nejak pozadu,to vobec,aj ked zavahala (a to si povedzme narovinu) s gt200,ajtak bude veselo predavat svoje karty,ale uspech ATI treba priznat ...
spiderwolf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - par slov 2008-06-27 21:38:15

1) 4870 X2 jeste nevysla, dokonce oficialne nevysla ani 4870, cili nynejsi vykonovy leader je GTX280, ostatni je jen spekulace
2) kdo je, ci neni technologicky leader nam hodnotit neprislusi, nemyslim, ze se v navrhu GPU kdokoliv z nas orientuje natolik, aby mohl jednoznacne posoudit vysplelost navrhu toho ci onoho GPU - ja svuj nazor abstrahuji od realneho vykonu reseni, nikoliv od spekulace
Davec [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-28 21:11:48

Naopak. To jestli je či není daná karta technologicky pokročilejší nám hodnotit přísluší. Docela by mě zajímalo, čím si zdůvodňuješ technologickou pokročilost GT200. Obzvlášť když připouštíš, že je to vlastně dva roky stará architektura. Co jí tak moc přibylo, že je nejpokročilejší? Teda kromě velikosti...
spiderwolf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nejsem si jist, 2008-06-29 18:48:15

ze to muze zhodnotit kdokoliv jiny, nez ten, ktery aktivne pracuje ve vyvoji GPU, co bych k tomu vice rekl...
Pro mne, jako laika, je ukazatel pokrocilosti spickovy vykon, nikoliv kontrukce chipu. Ze ma chip GTX280 vetsi rozmery neni v top segmentu nejpodstanejsi faktor, tam jde jen o vykon, o nic jineho - to je i duvod jejiho vzniku, jako demostrace tech. prevahy, nikoliv jako prodejni trhak... Stale srovnavate nesrovnatelne, HD48xx je karta nizsi vykonnostni kategorie, to ze se vykonnostne highend a vyssi mainstrem hodne sblizil je ale faktem, ktery vitam...
Marty_86 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 19:21:26

plně souhlasím,nejrozumnější názor co jsem tu dneska četl..
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-27 21:48:23

Tak nevim, clanek ma ve spouste veci pravdu. G92 nedokaze RV770 porazit ani ve verzu 55nm. Frekvencni strop kolem 750MHz proste znamena, ze karty zalozene na G92b muzou konkurovat pouze HD4850, kdy potrebuji naskok minimalne 100MHz, aby byl vykon relativne srovnatelny. A to se jeste nejspise vykon pohne trochu nahoru s prichodem cervencovych catalystu.
GT200 pak nemuze konkurovat RV770, protoze je na to prilis velke. I po prechodu na 55nm proces by porad melo velikost stejnou jako R600, coz je problem. Na velikost G92 a to 65nm verze by ho srazil az prechod na 45nm a toho se nejspis nedockame. Cili 55nm verze GT200 neni resenim, maximalne berlickou, ktera by se mohla hodit. Prece jenom kousku z wafferu by pribylo a frekvence by se taky hnula minimalne o 100MHz nahoru a pak by Radeonum utekla i orezana verze. A s timhle se podle me urcite setkame. Otazka je jestli bude 55nm cip GT200 vhodny pro dvoucipovku, protoze bez ni Nvidia HD4870X2 porazit nedokaze.
GT200 se proste jevi jako krok vedle. Mnohem lepsi by byl cip podobneho razeni jako RV770, cili urcite rozsireni G92, ktery by nesl veskera vylepseni a ktery by Nvidia rovnou vypustila na 55nm. Velikosti by byl podobny dnesnimu G92, lepe by se skaloval do dvoucipovky, ale to je vlastne reseni, ktere si zvolilo Ati a ktere Nvidia zavrhla.
Je to docela stesti pro Nvidii, ze Ati neslo s frekvencemi o neco vyse. Bohuzel si to nemuze dovolit minimalne diky mizernym chladicum a nejspis by to neslo ani z duvodu vyteznosti minimalni prvni dva mesice. Kazdopadne pokud by se nektery z vyrobcu odhodlal a vypustil na trh pretaktovanou HD4870 s 1GB pameti a frekvenci jadra pres 800MHz, tak by takova karta nejspis poradne potrapila GTX 280. Ono pri vysokem vyhlazovani ji ve velke rade her trapi uz ted, pri klasickem 4xAA 16xAF je casto ve velmi tesnem zavesu a vyraznejsi rozdil nastava az ve chvili, kdy se vypne vyhlazovani, kdy se proste musi projevit fakt, ze GT200 ma sice nizsi frekvenci, ale dvojnasobek vykreslovacich jednotek. Pak az jedine pri rozliseni 2560x1600 ma GTX 280 zase vyraznejsi naskok, kdyz radeonu dojde dech diky polovicnimu framebufferu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-06-29 21:18:03
avatar
Přetaktovanou HD4870 vám mohu slíbit minimálně od 1 výrobce
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD4870 2008-07-02 11:11:30

Kdy bude recenze na HD4870 ? Diky
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Sniper Elite: Resistance v ukázce – více toho samého?
Sniper Elite: Resistance v ukázce – více toho samého?Úterý, 26 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 288x
Komentářů: 0
War Thunder dostal nový grafický kabátek
War Thunder dostal nový grafický kabátekPondělí, 25 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 821x
Komentářů: 5
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1145x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 835x
Komentářů: 1
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1167x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1288x
Komentářů: 0