NVIDIA maximálně podporuje těžaře. Hráčům ale prý nabídne víc GTX 1650 4GB. Ceny od 8 tisíc Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 03 April 2021
altSpolečnost NVIDIA podle vyjádření výrobců karet dodává méně herních GPU. Soustředí se na těžbu.

 

 

 

 

Ačkoliv je obecný značný nedostatek čipů, elektroniky a mnoha dalšího materiálu, který navíc zdražuje, NVIDIA jej přesunula na výrobu těžebních GPU a karet série CMP 30HX, které sama i prostřednictvím několika OEM partnerů napřímo prodává To jsou jednoúčelové těžební karty, které nemohou jako klasické karty dost dobře fungovat, protože je NV osekala o výstupy atd. Výrobu těchto jednoúčelových karet, které jsou prakticky odpadky v momentě, kdy se těžba přestane vyplácet nebo fungovat, dnes firma jednoznačně preferuje a dodává jich ohromné množství. Dokonce kromě starších čipů TURING na ně používá u výkonnějších verzí i AMPERE (RTX 3080) a v plánu je prý i použití 7nm A100. Prostě snadné a velké výdělky.

Výrobci herních grafik přiznávají, že proti plánům a slibům dostaly v průběhu Q1 mnohem méně čipů, než bylo původně očekáváno. A dodávky tak ještě klesly proti Q4, i když jim byl slibován opak. A zlepšení není na obzoru, takže výrobci ohlašují další kolo zdražování svých karet. NVIDIA totiž navíc zhoršuje situaci pro všechny tím, že spotřebovává velkou část výroby GPU, ale především dnes tak cenných a nedostatkových pamětí, PCB a další elektroniky, na produkci těch jednoúčelových těžebních karet, kterých ale jednotlivci skupují stovky a tisíce najednou proti obvykle 1 kartě na 1 zákazníka. NV je vyrábí hlavně proto, aby v případě, že těžební mánie skončí, tak tyhle karty nemohly být prodány v bazaru hráčům, ale poputují rovnou na skládku. NVIDIA tak nebude mít problémy s levými herními kartami z druhé ruky …

Dobrou zprávou je, že v některých částech světa, včetně Číny, už je zločin proti zdravému rozumu jménem těžení digitálních měn, zakázáno. Některé z dodávek karet do těch oblasti jsou tak zabavovány jako kontraband. V rukou celníků tak ihned skončily desítky nových těžebních NV karet v Hong Kongu. Nicméně jde jen o vrchol ledovce, tisíce a desetitisíce těchto karet zachyceny nejsou. Těžení je extrémně výhodné dnes, digitální měny jsou ideální pro zločince všeho druhu k praní špinavých peněz a legalizaci zisků z drog, zbraní, obchodu s lidmi atd. NVIDIA celý systém nově spolu s pašeráky a provozovateli těžebních systémů maximálně podporuje. Nejen že tím přispívají k už tak špatné klimatické situaci, ale dělají problémy místním lidem, kdy těžební farmy v různých oblastech způsobují výpadky elektřiny, či její zdražení pro ostatní atd.

Že pak není dost materiálu pro grafické karty, které lze použít nejen pro těžbu, ale hlavně jsou pro uživatele, kterým stačí obvykle jen jedna karta, a nepotřebují tisíce karet, to je pak už jiná otázka. Ale „nebojte“, NVIDIA se stále snaží tvářit, že jí na hráčích záleží, alespoň spoléhá na ty blbce, kteří jí to stále žerou.

  • GTX 1650 se vrací na trh – můžete je mít dnes už od 8 - 10 tisíc

Po „skvělé zprávě“ pro hráče o tom, jak NVIDIA sníží výkon pro těžbu u svých RTX 3000 karet, což jak se ukázalo byl trapný nepovedený marketingový trik snažící, kdy sama NV pak vydala ovladače, které to malé jedno omezení jediného ETH režimu ruší a ještě snáze lze vše obejít přes redukci HDMI, přichází NVIDIA s novým tahem pro ty důvěřivce, kteří jí ještě věří, jak jsou pro ni hráči důležití.

Podle průmyslových zdrojů prý zvýší výrobu low end GTX 1650 série, a hráčům tak nabídne větší počet těchto slabých TURING karet. Konkrétně jde o modely GTX 1650 4GB, nikoliv tedy podstatně lepší GTX 1650 Ti, ale ty původní modely s výkonem s odřenými ušima stačící tak maximálně na spuštění nových her ve FullHD s velmi omezenými detaily. Někteří ale poukazují na fakt, že hlavním důvodem, proč tyhle karty budou více dostupné je fakt, že o pouze 4GB takhle slabé karty, nestojí ani těžaři. Má výkon jen 13MH/s při 55W a některé věci na ní těžit ani nejdou.

(ceny v době uvedení na trh vpřesně před 2 lety)

Každopádně GTX 1650 stále na trhu dostupné jsou, i když v tuto chvíli se běžně pohybují kolem 8 až 10 tisíc korun vč. DPH! A nelze čekat, že by jejich ceny klesly. NVIDIA zjevně upřednostňuje těžaře před hráči, a tak dodává méně herních GPU, což výrobce karet nutí ke zdražení, protože rozpočítávají náklady na méně nových karet. AMD, které sice stále na rozdíl od NV nedodává karty těžařům (nebo se o tom alespoň neví), tak není schopna výpadek dodávek herních GPU NV nahradit, protože u TSMC má jen omezené kapacity na vše. Ty z velké části nyní využívají AMD SoC čipy (RYZEN 3000 + RX 6000) pro konzole, kterých stále také není dost, i když se jich prodávají miliony. Paradoxně se ale tyhle výkonné GPU nezapočítávají do statistik prodaných GPU mezi AMD a NV (výpočetní GPU NV se tam započítávají), i když to speciálně v této chvíli nedává smysl, protože konzolové Radeony jsou asi jediné grafiky, které skutečně prokazatelně hráči používají na hraní, a ne k těžení. Ostatně i proto AMD dnes preferuje dodávky do konzolí a pak do OEM a SI segmentu a jen minimum karet míří do samostatných prodejů. Jedině tak AMD dokáže zajistit, že se její karty dostanou k hráčům a neskončí v rukou těžařů. K nějakém dalším navýšení počtu dodaných Radeonů GPU v Q2 prý dojde, ale nic, co by za současné situace mělo nějaký znatelný vliv na něco, speciálně když NV dodá podle očekávání výrobců karet méně GPU pro herní karty a bude se soustředit na těžaře.

A nikdo v zákulisí nevěří tomu, že by se obecně situace s GPU v Q2 2021 zlepšila. Takže GTX 1650 za 8-10 tisíc budou běžnou realitou …. Jaká bude jejich oficiální dodavatelská cena v současném stavu věcí ze strany NV nevím, ale samozřejmě ta je nebude dodávat za ty nízké ceny, za jaké je dodávala v normálních dobách. Každopádně tak co, těšíte se na svou „novou herní grafiku“ za 10 tisíc v podobě GTX 1650 4GB?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 17:49:27
avatar
tak nVidia hráče stále potřebuje
mining tu věčně (čti: nebude tato situace donekonečna, časem btc a ostatní padne) nebude....
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 18:12:14

Doufám, že některé z těch těžebních aret půjdou použít aspoň jako akcelerátor třeba pro streamig videa. Nebo encoding. Třeba i po nějakém to flashnutí biosu.
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 21:55:48

Tyhle karty jdou klidně použít pro game streaming. Tam taky nepotřebujete výstupy.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 18:19:32

Nvidia dokáže reagovat pružně, tak proč nezavede podobný program jako GPP proti těžařům. Nabídla by silnější karty a společně s výrobci by omezila prodeje na hlavu 1 hráče. Tady ty jejich programy těžce selhávají a zrovna by měly pozitivní přínos
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 19:10:32
avatar
tak NVIDIA kdyby skutečně chtěla (jako že nechce), tak by skutečně mohla těžbu výrazně omezit (třeba jen nevyrábět těžební karty) a především by mohla zajistit aby se její karty skutečně prodávali hráčům ... ostatně má data většiny svých uživatelů z řad hráčů díky sběru z GeForce Experience, kam musíš zadávat email atd. Takže kdyby chtěla prodávat karty přímo hráčům, má celou databázy svých uživatelů a může jim je nabízet za ty původní oznámené ceny přímo ;)
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 18:46:35
avatar
Čemu se divíte, je to firma, jejíž akcionáře zajímá zisk. Když před lety byla na těžbu výhodná Vega, AMD taky žádné omezení neudělala, ba naopak přišla s ovladači, které těžbu ještě zeefektivnily.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 18:58:43
avatar
tak protože nemůžeš ovladači tu těžbu skutečně zamezit ... to je nesmysl. Proto AMD od začátku tvrdí, že to nemá takhle cenu ani dělat, NV to ví také, jen se falešně tvářila, že to jde a falešně dávala hráčů naději falešně se tvářic, že jí na nioch záleží .....

AMD ale nedělali nějakou těžební verze VEGA ne? Takže úplně jiná situace než je dnes ... AMD se snaží karty prodávat přímo a nemá v nabídce těžební varianty , NV prodej přímo zrušila a ještě prodává těžební varianty.
PlayerX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 21:02:59

Zdravím, jak je to přesně s tím přímým prodejem?
Pořadník žádný není, skladem jsou pouze 2 typy CPU, grafiky žádné. Tenhle principu fungování nahrává scalperům s botem (nebo lidem s vymačkanou F5 - ač pochybuju, že by to stihli dokončit) Když vycházela 6800XT, měl jsem na ní předobjednávku, dokonce 2 ( referenci mi zrušili, pak i Sapphire - prostě neni). Na druhou stranu se v případě nvidie dala s menším příplatkem koupit 3080, 3070 i 3060Ti.
Současnou situaci chápu a pro překupníky je snad připravené nějaké speciální peklo. Nvidie jsem se snažil zbavit už dlouho, teď mi tady ale trčí 2070 s půl rokem do konce záruky a chrastícím ložickem na jednom ventilátoru.
Jinak k tématu: je moc fajn, že nvidia tak myslí na hráče, jenom se #RTXON změnilo na #youCanRunIt, budou teď influenceři/redaktoři od nvidia penalizování, pokud nebudou testovat hashrate??
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 19:00:34

Ovladače neovladače. Tady jde o páky na výrobce a zjevně je Nvidia používá jen tam, kde se jí to hodí. Ne kvůli hráčům a o to jde.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 19:35:16

AMD má v tomto směru čistý štít, ale také by mohlo zapracovat na nějakém konsenzusu shody s výrobci a něco pro to udělat, aby se jejich karty daly lépe sehnat. Ono není to ideální ani u jedné strany.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 19:43:53
avatar
jenže AMD má svázané ruce, může rozhodovat o svých ref. ale ne o neref. kartách ... nicméně u RX 6700 XT se snaží, těch karet je vážně hodně, kdyby byla standardní situace, tak je skladem normálně všude máš ... ale prostě poptávka je abnormální, takže v některých zemích se AMD a některří výrobci domluvili a karty jdou výhradně do sestav a samostatně se neprodávají ...
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-06 16:19:55
avatar
To je velmi naivní pohled. nV potřebuje pouze udržovat PR do doby dokud se to těžařům nebude hodit. A následně zase chvilku vydělávat na hráčích, než se objeví další GPU na kterém to půjde lépe těžit.

Samozřejmě těžba všech virtuálních tokenů má strop kdy se to přestává vyplácet. A většina profy těžařů v tom má víc peněz než nějaký borec cosi honí triko nad kartou z bazaru.


Osobně myslím ,že těžící karty se nevyplatí. Pokud to není zužitkování vadných kusů, které by na herním trhu moc neuspěly.


Stejně nečeká spása ani v Intelu a jeho xxxxtém pokusu po solidně herně funkční grafice po i740.

Stejně záchrana nepřijde ani od něčeho co se inspiruje Apple M1 SoC. Které možná přepálilo start. Protože to co stačí do Macbook Air neznamená, že stačí do něčeho co už mělo Radeon RX5xxx a 32GB RAM což M1 nezvládá.

Výkon pod GTX 1650 Mobile prostě u nových GPU dnes nepotáhne. máme rok 2021......
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 19:31:49
avatar
Zajímalo by mně, jak to vypadá s e-shopy, které se specializují na prodej HW komponent. Mám takový nejasný pocit, že ti jsou ze stávající situace nejvíce nešťastní. Nevím, jaký je podíl herního HW na prodeji komponent, ale radost z toho asi nemají. Když nejsou grafiky, tak se neprodávají ani ostatní výkonné komponenty. Odhaduji to tak na 25% pokles prodeje. Z toho mi vyplývá, že tyto e-shopy ale tuto ztrátu budou muset nějak kompenzovat, aby se udržely nad vodou. Jejich marže už byly v minulosti minimální. Obávám se, že nás čeká v blízké budoucnosti masivní zdražování komponent a nebo zánik mnoha malých prodejců.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 19:45:35
avatar
ano, je to tak, některé zboží se neprodává dobře, když uživatelé nemohou sehnat grafiku, někteří obchodníci si to uvědomují, ale prostě s tím nemohou nic moc dělat .... část obchodníků a jejich zaměstnanců nepokrytě skalpuje nebo prodává těžařům je dlouhodobý stav věcí netrápí ... výrobce ale ano ....
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 20:12:01
avatar
O tom že výrobcovia predávajú priamo minerom už bolo množstvo správ a nvidia nie je v tomto sama. Napr tu je správa zo Septembra 2020, ktorá tvrdí, že AMD predalo všetky vyrobené 5xxx za mesiac September priamo minerom https://www.google.com/amp/s/wccftech.com/xfx-allegedly-selling-almost-all-amd-radeon-rx-5000-series-gpus-to-mining-farms/amp/
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 20:20:58
avatar
AMD nebo XFX? to je dost rozdíl ... ta zpráva o AMD bůec nemluví

o tom že mnozí výrobci grafik prodávají těžařům se nepochybuje ....
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 20:45:08
avatar
Áno to je pravda, ale keďže nvidia už nepredáva founders verzie, tak tiež to bude predávať ďalej nejaký výrobca.
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 21:22:44
avatar
ja bych pockal na 4090 ci 4090Ti
Odkaz
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 21:55:51

Jako for na 1 dubna dobrý. Jen to datum už proběhlo a je trochu hloupé se vozit po HW, který ve skutečnosti není vůbec špatný. Vyšší spotřeba adekvátní k výkonu je v mezích, tak není nutné si z nich dělat ... Za rok nebo dva to může být AMD, které předčí spotřebou konkurenci. Je to věčný koloběh ;/
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AMD EU shop? 2021-04-04 23:27:22

Chce to európsky AMD e-shop a možnosť dovážať do každej krajiny v mojom prípade na Slovensko. Na stránky pridať obmedzenie 1 kus na osobu. Ak toto by aspoň trochu nezlepšilo situáciu, tak potom už len ostáva dúfať, že mining boom raz praskne a koronavirová siutácia sa stabilizuje.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-04 23:29:09
avatar
Radeony nejsou vhodné na těžbu? Je firma AMD pro hráče mesiáš a raději prodá kartu hráči za pakatel místo toho aby ji prodalo těžaři za několikanásobek?
rudi6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-05 09:26:30

Presne tak, každá firma je na to aby predsa zarábala a to robí nVidia tak aj AMD, Intel a pod. V budúcej "ťažobnej horúčke" to môže byť práve AMD.
Kýbl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-05 10:25:56
avatar
Špatné je, že i skrz ceny na bazarech, běžné obchody neváhají nasadit cenovku skoro 40 000kč za NVIDII 2080 Super. Lepší by bylo, aby prodávali karty (za normální cenu) jen v kombinaci s montáží do PC. Asi by to situaci nezachránilo, ale třeba by ji to zlepšilo.
rudi6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-05 10:55:06

A ďalší problém je keď si to obchody dohadzujú svojim ľudom + scalperi a je to vystarané...
Kýbl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-05 10:18:59
avatar
Nejdřív jsem z toho neměl nejlepší pocit, ale dnes už mi zas tak nevadí, že jsem koupil NVIDII 3070 za 22 000...takhle špatné to nebylo ani při první bitcoin vlně.
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-06 09:26:18

jo taky si piskam ze mam v pc radeon 6800 XT jeste ze sem tam tenkrat v listpadu zavolal kdyz se mel obednavku a tam bylo "ocekavame" typek na telefonu mi tam do obednavky misto referencky Sapphire hodil referencku Asrock kterou meli skladem ale na webu "tesime se". Za 2 hodiny potom vsechny obednavky na referencku Sapphire zrusili co mi rikal tak obednavek bylo 180 a skladem jich meli 20 a asrock co jim prislo o par dni pozdeji meli 40 ks.

jo jak ja vzdycky rikam lina huba holy nestesti. tak to je muj pribeh jak sem ji koupil ja za 18500kc.
samil1976 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-05 12:31:15

Musíte pochopit že žijeme(zatim) v kapitalismu. Zaráží mě komunistický nápady majitele dd world. Hýká blahem, že komunisti v číně něco zakázali. Oba grafičtí lídři můžou s tímhle stavem nedostatku grafik něco dělat. Můžou a nemusí. Oni se rozhodli že nic dělat nebudou. Stále generují zisk. K tomu ty firmy mají. Všechno co dělají nedělají v zájmu pokroku ale v zájmu zisku. Někomu tady, se zapýchl do hlavy socialismus a pořád to nemůže pochopit. Takže začít něco někomu zakazovat protože já zrovna něco nemám je několikrát prověřená cesta do pekel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-06 01:57:44
avatar
Musíš pochopit, že ano, mi žijeme v kapitalismu a svobodné zemi, Čína ale není svobodná země, není náš přítel, je to komunistická země a diktatura mající zcela opačné zájmy než jsou ty naše .... naši přátelé jsou Číňani na Taiwanu. Ty podporujme ....

a upřímně, osobně bych firmám dal vybrat, buď budete na čínském, nebo na svobodném trhu a světě, to není komunistický nápad, ale naopak, to je ochrana volného svobodného trhu a našeho svobodného světa ... dosavadní stav věcí neudělal nic jiného, než komunisty v číně posílil tak, že si dělají nároky na všechno kolem ...

samozřejmě pokud Čínští komunisté odejdou od moci, otevřenou internet, zruší tamní cenzuru a uspořádají svobodné otevřené volby, pak se můžeme bavit ... ale v současnosti prostě tím, že podnikáš v Číně, podporuješ tamní komunistický režim ....

takže ano, jsem rád že Čína zakazuje, protože je to příležitost, jak se od Číny může svobodný stav odtrhnout a začit řešit věci, výrobu atd. sám .... a včera bylo pozdě.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-05 14:08:34

A jeste k tomu vsemu zase ta pohadka o zle,prasive Nvidii vs zlatemu AMD. Fakt trapne uz.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-05 16:47:40
avatar
to o nějakých pohádkách tu vykládáš jen ty, všichni ostatní se bavíme o faktech .... jestli jsi těžař, tak třeba NV je pro tebe ta hodná .... takže záleží na úhlu pohledu. Pro nás hráče je jsou fakta o tom kdo se jak chová celkem jasná a pohádky nás tedy nezajímají ....takže s tím trapným navážením do nás si dej odchod
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-06 14:43:31

Uz dam pokoj neboj. Pro mne jsi profesionalitu,objektivitu,nestrannost ztratil uz pred lety. Drive to byl dobry web ale bejvavalo. Sbohem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-06 15:19:12
avatar
od tebe je to pochvala ...

ty nepoznáš objektivitu, ani kdyby tě fackovala, fakta neuznáváš, máš jen své dojmy ... tak si je užij.

Víš jak občas kontroluji, jestli to co píši je dobře a objektivně a nesešel jsem z cesty? Když lidi jako ty vyšilují .... mám pár vybraných trolů, kteří dokud píší od DDW co píší, tak vím, že jsem stále objektivní a nestranný. Pokud mě jistí lidé začnou chválit, vím že je zle a sešel jsem z cesty a nejsem dále objektivní ....
ala77 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2021-04-05 17:32:05

Tak výkonné karty v roce 2021 si snad ani nezasloužíme Tahle těžební horečka mě začíná pěkně štvát přitom by stačilo, aby se domluvilo pár centrálních bank a uvalila se na to daň z každé transakce a bylo hotovo
Nemá někdo test toho kousku nedohledal jsem nikde.
https://www.mironet.cz/amd-ryzen-5-pro-4650g-37ghz-turbo-42ghz-6c12t-l1-384kb-l2-3mb-l3-8mb-am4-zen-2-65w+dp470252/
Kýbl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-05 18:14:21
avatar
https://www.guru3d.com/articles-pages/amd-ryzen-5-pro-4650g-renoir-apu-review,9.html
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-05 18:04:08
avatar
1650 si mohou strčit do rekta... to nestačí ani na fullHD 144hz
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-05 23:20:17
avatar
tak to je průser, na to bych se mohl víte co. Buď co nejvýkonnější APU nebo bazarové RX580 4GB které co vím se sehnat před dvěma týdny ještě dalo za polovinu a co jsem se díval tak je pořád 20% nad 1650.
Ale nevím, možná už z bazarů začínají mizet i 4GB RX580ky...
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmmmm 2021-04-06 05:59:00

Víte, že stejně i z téhle situace těží AMD? Sice nejsou grafiky ani z jedné firmy, ale PS5 a XBOX si koupit můžete... Myslel jsem si, že počítačové hráče nenapadne koupit si konzoli, ale kamarád byl už tak nešťastný, že nemohl sehnat komponenty, že i přes to, že konzole vždy zatracoval, tak si koupil nový XBOX a je velice spokojen.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-06 15:09:37
avatar
PS5 a XBOX X jsou v obchodech stejně dostupné, jako RX 6000/RTX 3000 grafické karty ;)
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-07 05:47:11

S tím Xboxem to není tak horké. Zmíněný kamarád si ho objednal na Alza a do týdne ho měl, je to tak 14 dní zpátky za normální cenu 13 500,-. Dnes tam píší že další očekávají v květnu. Nicméně to není tak tragické jako objednávat Radeon 6800 nebo 6900 a člověk se bez problému dočká.

Smutné je, že bohužel takhle hromada PC hráčů rezignuje na PC a prostě si tu konzoli půjde koupit. Zmíněný kamarád už dlouho chtěl upgrade, čekal na nové grafiky a procesory. Bohužel současná situace je tragická, tak si šel koupit alespoň novou OLED televizi. No když viděl ten obraz, chtěl si na tom i zahrát, ale bohužel neměl na čem, jeho starý PC neměl dost výkonu na vykreslování ve 4k, tak se prostě naštval a koupil si XBox. Nyní je velice nadšený tím, jak to funguje a nové PC si už stavět nebude, protože to je dle něj vyhazování peněz oproti té konzoli - což má na jednu stranu pravdu.
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-07 10:40:30

Ano, Xko jde normálně koupit, není po něm taková poptávka a třeba v sousedním Polsku jsou PS5 běžně skladem a může si je koupit každý, kdo má zájem za standartní cenu. Třeba u Mediamarktu.
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-06 13:35:08

Ještě chvíli a začnou být na hraní výhodnější "profi" karty. Jistý shop má RX5500 za 23 tisíc. To už se vyplatí si koupit kartu Quadro RTX4000 za těch 23 tisíc
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-06 14:33:24

Nedávno jsem viděl na Alze jetou RX5700XT Nitro+ za 101k. Občas se tam objeví i nějaké jeté Nvidie za podobné částky. Zaměstnanci si z toho asi dělají legraci a zkouší prodat svoje grafiky
Odkaz viz poslední komentáře.
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-06 21:31:46

Doufám že mi neodejde grafika, protože ikdyž je v záruce, novou nedostanu. Tohle vědět tak si koupím náhradní.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-07 03:03:07
avatar
mám pocit, že za chvíli raději nebudete veřejně říkat,že máte dedikovanou grafiku výkonnější než GT1030 z obav že Vás doma přepadnou. Těžko říct co bude. Ty dočasné bazarové RX580 a pod. mají už nějaké ty roky za sebou tak těžko říct jestli vydrží další 2-3 roky nebo jak dlouho vlastně. Možná to bude jak na Kubě s auty, kde se stále opravují kadilaky z dob před Castrem. Když tomu neumře křemík, tak to jde asi opravit. Asi ano podle mě spíš odchází napájení atd. a to všechno by mělo být schopno RMA opravit
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-07 07:22:03

A co zabrání té firmě vrátit zákazníkovi rovnou peníze. Sami pak pošlou grafiku na RMA a po obdržení nového/opraveného kusu ji střelí za dvojnásobek?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-07 11:11:47
avatar
nj. to mě nenapadlo,asi nejsem ještě tak "evil" Ale myslel jsem pozáruční opravu, tam by mě museli kartu vrátit i kdyby ji neopravili, takže by to udělat nemohli
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-07 11:52:34

Nvidia nemá důvod reálně omezovat těžaře. Proč by nějaký výrobce uměle omezoval prodeje svých produktů? Za situace, kdy prodá absolutně vše, co dokáže vyrobit nemá důvod proti těm prodejům nějak bojovat.
Spíš se stará o to, aby toho na trh mohla dodat co nejvíc, co také dělá i zvyšováním produkce již zastaralých karet.

Prostě je třeba se s mířit s tím, že hráč kupující jednu kartu typicky v mainstreamu není pro výrobce karet tak lukrativní zákazník. Miner koupí i ty nejdražší karty prakticky v jakémkoli počtu.

Prostě když k vám přijde někdo koupit 10 superbů v maximální výbavě a platí cash, tak prostě 10 běžných strejdů okukujících Fabie na leasing jde v tu chvíli stranou. To je prostě normální.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 630x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 422x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 920x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1184x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1507x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1339x
Komentářů: 6