NVIDIA musí a odpoví na AMD. RTX 2000 SUPER edice jsou hotová věc. Nižší ceny nečekejte! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 12 June 2019
altSpolečnost NVIDIA musí udělat změny v nabídce grafik z několika důvodů. A také tak učiní.

 

 

 

 

AMD odhalilo první z mnoha RADEON NAVI RX 5000 série grafik. Jako první začalo v jednom z hlavních segmentu, tedy vyšší střední třída (PERFORMANCE), kde nakupuje velká část zákazníků a jsou i solidní marže. RX 5700 a RX 5700 XT jsou podle všeho lepší karty než RTX 2060/2070, proti kterým je AMD namířilo. Na rozdíl od NVIDIA také nejsou žádné dvojité ceny s příplatkem 100 dolarů proti oznámené základní ceně „od“. AMD také využilo příležitosti a pořádně se povozilo po NVIDIA a jejím nesmyslu RTX RayTracingu a snaze dohnat ten ztracený výkon „rozmazáváním obrazu“ DLSS atd. RTX je dnes hlavně marketingový nástroj, NV nevymyslela RayTracing, ten tu vždy byl a podporují jej všichni, jde o to, že se ho snaží prodat na kartách, které na to nemají a nikdy mít nebudou výkon (zejména RTX 2060/2070/2080) ale tvrdí zákazníkům, že mají. AMD tak na E3 znovu zopakovala, že RayTracing plně podporuje, ale smysluplně. Nebude ho cpát tam, kde nemá smysl a bude ho nabízet tak, aby ho mohla využívat většina hráčů a mělo to tedy smysl do her cpát. RayTracing je zajímavá věc, je přínosem pro určité věci (nasvícení, odrazy), ale současně je náročný, v drtivé většině případů neefektivní z hlediska nároků na výkon, a tak se s ním musí opatrně. Místo věcí, které jsou tak dnes k ničemu (RTX) a nefungují použitelně a bez ztráty výkonu v žádné hře, AMD přinesla skutečně přínosné prvky, jako nižší odezvu pro hry či ostřejší obraz bez ztráty výkonu, a funguje to hned v mnoha hrách už teď.

Každopádně Radeon RX 5000 série je pro NVIDIA skutečným soupeřem, nejen technologicky, výkonově a cenami, ale především šíří podpory. Tomu NV konkurovat nemůže. AMD těží z reality, že jeho Radeon grafiky jsou a budou prakticky všude. V konzolích Xbox i PS, v telefonech Samsung, v Google STADIA a dalších streamovacích službách. Vše jede nebo pojede na AMD Radeon NAVI architektuře a s tomu odpovídající podporou a optimalizací her. S tím NV nic nenadělá, může jen marketingově cpát svá loga a pozlátka typu RTX do her bez praktického přínosu a použitelnosti pro většinu a doufat, že to bude na přesvědčení hráčů stačit. NV má jen tu část podílu na PC platformě, všude jinde dominuje a dominovat mnohem více bude AMD a jeho RADEON řešení a NV se tak jen snaží, aby její nevyhnutelný pokles podílu (daný nestandardní situací z posledních let) na PC trhu brzdila.   

NVIDIA musí reagovat z několika důvodů

Radeon RX 5700 série je určitě soupeřem pro NVIDIA a pokud se potvrdí vše, co nám o nich bylo řečeno a ukázáno, a nepochybuji o tom, že potvrdí, tak jsou prostě lepší než RTX 2060/RTX 2070. To jsou ale taky s náskokem nejprodávanější grafiky v celé RTX sérii, která jinak příliš populární není.

A to je vlastně hlavní důvod, proč NVIDIA musí upravit stávající nabídku. Pachuť, kterou zanechalo zpackané vydání celé série, zejména kvůli tomu, že klasický herní výkon se prakticky neposunul (s výjimkou RTX 2080 Ti), zato narostly ceny, zde stále zůstává. Zásadní je ale fakt, že drtivá většina majitelů starších GTX 1070/1080/1080 Ti grafik nemá žádný důvod ani zájem na RTX sérii upgradovat. NV totiž nemá žádné další zákazníky, které by mohla oslovit, než právě majitele těchto grafik. Její podíl daný nestandardní situací na trhu z posledních let a prodeje GTX série jsou tak vysoko, že další zákazníci prostě nejsou. A spousta těchto lidí bude brzy upgradovat svá PC.

NVIDIA stejně jako drtivá většina firem v desktopové sféře vidí v nové AMD RYZEN 3000 platformě velký potenciál. Spousta lidí si po letech bude pořizovat nové počítače, protože nové procesory AMD a platforma jsou tak výrazným skokem, že už je prostě čas. Se stávající nabídkou grafik ale NV nové zákazníky neosloví. V mainstreamu má sice celkem solidní GTX 1660/1660 Ti, ale jejich prodeje nejsou příliš dobré, protože Radeon RX 570/580 jsou o dva parníky výhodnější. Jsou sice o něco slabší, ale v extrémech stojí skoro polovinu a většině dnešních mainstreamových hráčů to stačí s rezervou. RTX série je pak považována zcela právem za předraženou a nezajímavou, s výjimkou RTX 2080 Ti, která je jen předražená, ale zajímavá, ovšem žádné velké prodeje logicky dělat nemůže. NV se současnou nabídkou grafik tak už nemá koho oslovit a potřebuje přesvědčit stávající majitele GTX 1070/1080/1080 Ti, aby upgradovali, když si půjdou koupit ten nový RYZEN počítač a nestrkali si do něj zase ty staré karty, což má stále většina v úmyslu.

  • NVIDIA nezlevní, ale RTX 2000 vylepší a zrychlí

Stávající situace, kdy RTX 2060 s horší výbavou ale výkonem a cenou GTX 1070, RTX 2070 s výkonem a cenou GTX 1080, RTX 2080 s výkonem a vyšší cenou než GTX 1080 Ti, opravdu nemá moc koho rozumného oslovit. Zejména vzhledem k tomu, jak dlouho byly PASCAL na trhu a kolik se jich stále všude válí po těžařské mánii v bazarech. Příchod nových AMD Radeon RX 5700 grafik věci ještě komplikuje. Co s tím?

Slevy? Zapomeňte. RTX grafiky levnější nebudou. To není styl NVIDIA, navíc by to znamenalo nižší marže, což je to poslední, co by NV připustila. Současně nemůže jít s AMD do přímého cenového souboje, protože RX 5700 grafiky mají mnohem menší a efektivnější čipy a AMD dlouhodobě jako firma operuje s nižší marží a klidně ji obětuje, aby získala podíl, zatímco NV může vyhroceným soubojem jen ztratit (podíl i marži). Takže NV prostě soupeřit s AMD snižováním cen nebude.

Co ale může udělat a bylo jasné že udělá, může vylepšit stávající RTX karty. Jak víme ze straších zpráv, NV má nové revize čipů, ruší tedy dvojí kvalitu atd. RTX 2060 a RTX 2070 je z hlediska výrobních nákladů tak jako tak prakticky stejná karta, má stejné obří jádro a liší se jen o ty 2GB paměti. Takže nová RTX 2060 SUPER dostane to samé jádro ve vyšší specifikaci (mluví se o minimálně 2176 jednotkách proti 1920), což současně umožní využít plnou 256-bit sběrnici s 8GB paměti místo současné mizérie v podobě 192-bit a 6GB paměti u karty za 10 tisíc korun. To by ji výkonem tedy mělo posunout někam k úrovni RTX 2070, víceméně by měla být tak stejně výkonná, jako ohlášený Radeon RX 5700. Cena zůstává nejasná. Stávající RTX 2060 by ale měla postupně skončit. NV může ohlásit stejnou cenu 349 dolarů, nebo může srovnat cenu s RX 5700 na těch 379 dolarů.

Nová RTX 2070 pak dostane jádro z RTX 2080, ale v o něco nižší specifikaci. Každopádně měla by mít nejspíše 2560 jednotek místo 2304. Ostatní zůstane stejné. Cena by také měla zůstat stejná, tedy 499/599 dolarů. To by mělo stačit v průměru na výkonové dorovnání nového Radeon RX 5700 XT, který ale bude mírně levnější (479 dolarů). To je pozice, se kterou se NV klidně smíří.

Ohlášena má být i nová RTX 2080 SUPER. U té by mělo dojít k velkému posunu. Měla by dostat jádro z RTX 2080 Ti! K tomu tu 352-bit sběrnici a 11GB paměti. Cena by pak měla nadále být 699/799 dolarů. Ale konečně skutečný generační posun proti GTX 1080 Ti z hlediska výkonu za podobnou cenu!

No a NV chystá i novou RTX 2080 Ti SUPER. A v jejím případě by mělo být použito úplně nové jádro a současně by neměla být nijak omezena, pokud jde o jinak obvyklé omezení TDP/napájení. Zkrátka tohle by měla být karta, která má umožnit ukázat výrobcům grafik, co dokáží, a že to bude mít TDP 300W+, nikoho netankuje. Cenu neznáme, ale doufáme, že klesne z těch 1200 alespoň na těch 1000 dolarů. V tomhle segmentu NV pod tlakem zatím není, takže bych moc nedoufal.

  • Co to znamená?

Každopádně nové RTX 2000 SUPER grafik budou nabízet nejspíše to, co měly nabízet správně RTX 2000 karty už od vydání. Tedy skutečný generační posun při alespoň trochu podobných cenách, co stály karty GTX 1000 série. Už tedy nebudeme platit stejně za stejný výkon jako měla GTX 1070 v podobě RTX 2060, nebo GTX 1080 v podobě RTX 2070 či GTX 1080 Ti v podobě RTX 2080. Samozřejmě nepříjemná pachuť zůstává, zejména těm, kteří nevydrželi a předražené RTX karty koupili. Ale varovali jsme vás. Vyšší ceny a připlácení za zbytečné RTX efekty evidentně drtivá většina zákazníků nezkousla, prodeje karet zůstaly daleko za očekáváním. Současně se postupně vrací konkurenční AMD a minimálně v cenové hladině do 400 dolarů je bez debat konkurencí a má hodně co nabídnout. NV tedy musí bojovat. Ve vyšším segmentu nad 500 dolarů má ale ještě nějakou dobu klid. High endová Radeon NAVI dorazí nejdříve za několik měsíců (nejspíše Q1 2020).

Samozřejmě vylepšení RTX série znamená pravděpodobně konečnou pro model Radeon VII. Ale tahle karta nejspíše ani neměla původně pro hráče vyjít. To že vyšla, bylo právě kvůli předražení RTX série a tomu že nenabídly generační posun. Samozřejmě pokud NV posílí RTX 2080 SUPER blíže výkonové úrovni RTX 2080 Ti, při zachování ceny 20-24 tisíc korun, má to Radeon VII spočítané, protože s jeho ultra drahými 16GB HBM2 a zaměřením na výpočty není šance na to, že by mohl bojovat cenou. Možná právě tohle je důvod, proč se výrobci grafik vůbec nakonec nerozhoupali vydat nereferenční verze Radeon VII. Věděli, že RX 5700 XT bude stejně docela blízko za mnohem lepší cenu a současně že NV chystá „nápravu“ situace a RTX 2080 dostane ten generační posun. Každopádně Radeon VII je skvělá karta, ale „příliš“ univerzální, příliš orientována mimo herní nasazení a stejně byla tak nějak nad plán. Přestavuje důstojné rozloučení s povedenou ale nedoceněnou VEGA sérií, která však AMD pomohla postavit se na nohy a zejména zaháknout se v segmentech, kde před tím nebyla.  

Pro AMD je nicméně situace trochu nepříjemná, protože má teď jasný náskok na procesorovém poli a spousta lidí si půjde koupit její nové procesory a desky, ale nemá pro ně odpovídající high endovou grafiku. Na RX 5800/5900 sérii si budeme muset ještě počkat. Zmeškaná příležitost? Určitě, ale zase musíme být fér, vzhledem k rozpočtu AMD a jeho situaci, je to, co nabízí na grafickém i procesorovém poli, více než fantastické a to poslední, co můžeme kritizovat, že by se AMD nesnažilo a nemělo zájem. Věci ale chtějí čas, zejména když v obou oblastech dohromady pracujete se zlomkem rozpočtu konkurence, která dělá jen jednu oblast. Každopádně mainstream a vyšší mainstream AMD je silný. Radeon RX 570/580 nemají konkurenci a nic se na tom evidentně ještě delší čas nezmění. Tím AMD v klidu osloví 40% zákazníků o nová PC. Dalších 30% má pak šanci oslovit Radeon RX 5700 sérií. NV se bude snažit srovnat výkon a cenu, nicméně na straně AMD je výhoda platformy, kdy osadit AMD k AMD dává větší smysl, navíc když X570 má PCIe 4.0 a RX 5700 taky ;).

Nicméně je pravda, že ohlášené ceny RX 5700/5700XT jsou vyšší, než jsme doufali, i když karty jsou i zároveň lepší, než jsme čekali. V současnosti stále jasně představují to nejlepší v daných cenových hladinách, ale čekali jsme útok níže. Pokud navíc NV uvede ty vylepšené SUPER edice a dotáhne výkon za podobnou cenu, přeci jen bych považoval za možné, že AMD ty ceny ještě přehodnotí. A nemusí to ani veřejně oznámit. Narážím tím na fakt, že doporučené ceny pro stávající RX 500 sérii i Radeon RX VEGA 56/64 stále platí. Oficiálně stále stojí RX VEGA 56 těch 399 dolarů (11 tisíc vč. DPH) a RX VEGA 64 je za 499 dolarů (14 tisíc vč. DPH). Přitom všichni určitě víme, že se už pěkných několik měsíců ty karty prodávají běžně kolem 8-9 tisíc za VEGA 56 a 11 tisíc za VEGA 64, nemluvě o cenách RX 500 grafik dnes. Takže by mě moc nepřekvapilo, kdyby AMD ty oficiální ceny nechala, jak je oznámila, ale ty karty na trhu stály nakonec méně. Uvidíme, do vydání zbývá stále skoro měsíc.  

Jako zákazníci si samozřejmě můžeme stěžovat na ty ceny, ale na druhou stranu konkurence se evidentně vrací a alespoň nějaké změny k lepšímu tu jsou. Jasně, stávající majitelé RTX 2000 karet se mohou cítit hloupě, ale plným právem. Fakt, že RTX 2000 karty jsou předražené a nesmysl za ty ceny kupovat, říkal téměř každý objektivní recenzent. Jejich nákup byla hloupost, zejména jste tím dávali najevo, že vám ta inflace cen nevadí. Naštěstí prodeje byly špatné, konkurence se vrací, takže NV nakonec nuceně trochu opraví to, co rozbila. Ale pachuť zůstane.

Kdy se RTX 2000 SUPER série dočkáme? NV ji prý uvede oficiálně na konci června, a bude v červenci k dispozici v obchodech, což dává samozřejmě smysl. Právě pro start prodejů AMD X570 platformy a RYZEN 3000 série a RX 5700 grafik. Většina výrobců karet se na ty SUPER edice a RX 5700 edice bude plně soustředit, nečekal bych tedy slevy stávajících RTX modelů. Ty se nejspíše prostě doprodají a zmizí. Pokud jste se tedy nenechali vycukat a nepodlehli jste té mizerné RTX nabídce, brzy si nejspíše budete moci pořídit konečně ten generační posun, ve který jsme doufali a nedostali ho. RTX 2000 SUPER ULTRA MEGA ULTIMATE GAMING EDITION přichází ... ale za pár měsíců dorazí určitě výhodnější a pokročilejší Radeon RX 5800/5900 série a současně příští rok dorazí NAVI 2 na 7nm+. Takže i pro ty, kteří rádi s nákupy čekají, tak budou mít zase důvod čekat ;). Pro každého prostě něco, což je fajn, protože delší čas to na grafickém trhu vypadalo, že RX 500 a GTX 1000 karty tu už budou navždy ...

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 19:06:44

Člověk musí přečíst 907 slov, než se vůbec dostane k pointě článku, čili informace o vylepšených RTX 2000.

Opravdu by bylo dobré změnit strukturu článků. 100x opakovaná informace je vždycky na začátku, chápu potřebu neustále opakovat, jaká je reálná situace, ale my, co to čteme v každém článku (v některých dokonce vícekrát), už to opravdu znovu číst nepotřebujeme a hlavní obsah je ztracený někde uprostřed "wall of text".

Je to otravné. Jako sledovat youtube video, kde autor 15 minut kecá mimo téma, aby se pak 5 minut zabýval tím, co je pointa videa.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 19:37:46

No článek jsem pomalu louskal, abych pochopil návaznosti a musel jsem u toho i přemýšlet. Tvůj komentář tipuju na rychlokvašku a tobě podobným, kteří nepřemýšlejí, zase bude dáno plno prostoru v diskuzích protože jste to nepochopili
Takže raději čtěte a přemýšlejte. Kdo to tu má pak zase číst za bláboly z řad čtenářů ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 20:26:57
avatar
no jo ale když tam ty souvislosti nebudou tak to nebude kompletní
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 09:29:41

Podstata článku je tohle:
Po uvedení novinek od AMD čekáme na reakci nVidia. Ne, slevy nečekejte, zato přijdou nové verze současných karet, kdy pro stávající modely bodou použita jádra z vyšších modelů. 2080Ti se dokonce dočká zcela nového jádra...

A na souvislosti se u newsek vykašli (nebo aspoň na ty šírší), ty dej do recenzí. To proč nivida udělá nové revize místo aby slevnila stávající modely si nech do úvodu recenzí příslušných grafik.
A předpokládej, že většina lidí to tu čte pravidelně a netřeba jim do novinky opakovat historii všeho... Šetři čas... nám i sobě a radši si zahraj nějakou hru a tu pak třeba zrecenzuj jo?
phv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 12:30:50

ctrl+c a ctrl+v jsou prevíti
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 06:01:31

Čo som ja pochopil s toho čo Nvidia blabotala o SUPER, tak vlasne svoje karty posunu o jednu triedu hore pri zachovani ceny tried. proste 2070 budu predavať ako 2060, 2080 budu predavať ako 2070, 2080Ti budu predavať za cenu 2080. A novy highend bude zbrusu nova karta nove jadro za cenu zase 1500€
Tak že budu nadalej ryžovať na 16nm (12nm Nvidia) kartach a len nastupca 2080Ti bude mať nove jadro(novy proces).
ajtak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 08:09:40

konecne to bude,tak jak to melo byt,je vtipny,ze najednou to jde
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 19:09:30
avatar
No to som zvedavy zas na tu obhajobu ked dorazi "vyhodnejsi a pokrocilejsi" 5800/5900 a vykonovo sa dotiahne mozno nad 1080 ti
AMD ma mozno teraz vseobecne lepsie procerosy, ktore sa konecne dotiahli v hrach na tu uroven co maju ludia s intelom uz ROK, ale s grafikami je to katastrofa co sa tyka highendu.
Tie nestastne vegy minuleho roku aspon boli Highend, aj ked za ceny podobne zelenym a tiez ovela neskor, ale aspon sa dotiahli. Teraz AMD vydalo iba mainstream a to tak mizerny, ze nVidia nebude musiet vydat novu generaciu
Len potuni tu svoju aktualnu ponuku.
... a vlastne ani sa nemusi uchylovat k preznacovaniu.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 19:12:20

Otazka je, kto teraz tie sucasne RTX bude kupovat, ked o chvilu je tu SUPER. Nejake zlavy sa mozno objavia...
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 20:02:57

taze ten naskok co dosiahli rovno aj stratia a to este je 7nm vs 14nm

v cpu su topka ale tie gpu su katastrofa
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 20:57:49

Láďo, kdybys neměl v nicku IQ, tak to beru jako neznalost.
Takto jsi na to kápnul a hodně na to upozornil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 21:56:41
avatar
katastrofa? Hmmm ... takže Radeon NAVI míří do všeho, bude pohánět všechny hlavní konzole, mnoho PC, největší streamovací platformu světa a mobily největšího výrobce telefonů světa .... yep. to je definice katastrofy jak by to asi vypadalo, kdyby bylo vážně dobré.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 21:56:48
avatar
Tak ber to tak.. Ze je to zatím.. Jedno velké BUDE. Zatím se neprodalo ani zbla
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 22:08:46
avatar
bude to 100% MS, SONY, Google ani Samsung neohlašují partnerství s AMD aby pak použili něco jiného ;)
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 06:39:33

ale pořád je to jen bude.
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 22:06:59
avatar
Nástupce RTX 2080TI vyjde později..vyleze v tu dobu az dorazí 5800XT-5900XT.AMD uvede 5700XT,5700,5600xt..atd.NV se zařídí podle ceny.. Ted se zatím prostě Nvidia posune a obhájí pozice. Prostě budou prodávat ty lepší jádra... A starší se pomalu doprodají. Žádná z tech SUPER karet vlastně nebude novej produkt. Jsou to mrchy.. Ceny zustanou stejný.. Ale bude lepší výkon. Hlavě budou rychlejší nezli karty od AMD. Tim pádem se obhájí cena.. Díky AMD za posun v rychlosti.. Ceny budou ale stejný. Kolik tipujete zvednutí výkonu? 10% MAX
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 22:11:04

Otázka je, proč to nešlo hned nabídnout ty lepší jádra.
Jak se bude cítit zákazník, který vysolil nehoráznou sumu za RTX 2xxx a pak přijdou lepší jádra té samé generace ... protože konkurence.
Líbí se ti tato strategie NV?
Caveman0305 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 05:56:23
avatar
To je proste pokrok
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 07:35:51

To je o volbě toho zákazníka, on mu nikdo nůž pod krkem od nV nedržel. Podobně je ale všude a nikdo se nad tím nepozastavuje (mobily, auta - viz. třeba Octavia Tour)

Já jsem třeba ten, kdo 2080Ti nekoupil, ač high-end grafiku jsem kupoval ihned, jak byla dostupná, již od doby GTX 680. A ne, nejde o to, že bych si jí nemohl dovolit, ale prostě proto, že nejsem ochoten požadovanou cenu zaplatit. Kdo si jí koupil, požadovanou cenu byl ochoten zaplatit a učinil tak dobrovolně. Proč by mě mělo zajímat, jak se cítí?
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 13:49:01

754 mm2 a 545 mm2
(471 mm2 ma TITAN X Pascal)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-14 08:57:32

Ale coby nie , NV to mohli spravit aj predtym. Ale nemali dovod kvoli nedostatocnemu tlaku konkurencie. Ved preco by sa nenapakovali ked mohli ...
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 22:24:07

to je sice pekne, ale tak pre konzoly a mobily, pre pc coraz viac vyvojarov spoluoracuje s nv a kedze nesom konzolista ale pc user, tak mi je na 2 veci, ze amd je snad vsade, len tam kde treba, nie

ako som vravel, ich cpu su super, ale pri gpu sa musi stat zazrak aby boli na rovnakej/vyssej urovni ako nv
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 22:38:46
avatar
je a bude s NAVI i na na PC .... nevím v čem jsou ty karty tragédie, ještě jsi je nevyzkoušel ;)
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 22:53:06

to ja viem, ze budu

ale mat 7nm vs 14nm s takmer rovnakym vykonom, no teraz pri nv pravdepodobne vyssim, kedze vyjdu tie SUPER GPU, ale s rovnakou pripadne horsou energetickou efektivitou, ako ja som ich fanusik, ale ani mne sa toto nepaci

ak na rok vyjde nv na 7nm ako sa povrava, tak opat budu lepsi s nizsou spotrebou a zas budu oni predavaní
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 23:53:33
avatar
spotřeba nikoho nezajímá, zejména když bude rozdíl pár desítek W ...

a také jdé o velikost GPU ... pro zákazníky možná nepostatné, pro výrobu těch karet a technologie je to však klíčové ...
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Velikost čipu je irelevantní 2019-06-13 08:00:26
avatar
Velikost čipu je irelevantní, protože tu pane redaktore porovnáváme 16++nm vs 7nm. 16++ čip je větší, ale má podobný počet tranzistorů jako menší 7nm při podobném výkonu a efektivitě. Ale co porovnání ceny čipu? Tam to asi bude výrazně ve prospěch nVidia. Proto nvidia nepotřebuje uspěchat příchod 7nm. Prostě jim stále na konkurenci stačí 16nm++.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 08:08:07
avatar
velikost čipu nikdy není irelevantní .... určitě ne z hlediska výroby atd. .... těžko bude NV nějak levnější při tej velikosti
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 08:37:50
avatar
Vy si vybíráte jen co se vám hodí!

nVidii prostě stačí léty ověřená 16++nm oproti 7nm AMD, slepence více jader tu ještě nemáme. Vylepší specifikace a jsou zase konkurence schopní.

nVidia má dostatek času pro optimalizaci na výrazně dražší 7nm.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 08:46:36

Při cenách waferu na 7nm je opravdu pro Nvidii výhodnější zůstat u starší a velmi levné výrobní technologie. Ten čip na 7nm je sice menší, ale ve chvíli, kdy je 7nm výroba víc jak 2x dražší, tak se to stále nevyplatí. Navíc Nvidia zatím ani nižší proces nepotřebuje. Jak se zdá, tak AMD se energetickou efektivitou svých 7nm Navi čipů teprve dostane tam, kde byl Pascal u Nvidie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 08:49:12
avatar
problém je že 7nm nelze vyrábět teď tak velké čipy, jaké NV potřebuje ;) jinak by samozřejmě 7nm potřebovala
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 11:07:34

spotreba zajima mnohem vic uzivatelu nez velikost cipu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 11:14:08
avatar
chápu že je rozdíl 150 a 300W ale není moc rozdílu mezi 180 a 240W v praxi, ne když je to jen ve špičkách a občas .... jasně, pokud takových PC máš desítky a jedou v zátěži, tak se to sčítá a pak tě to jako provozovatele zajímá, ale jako domácího uživatele s jedním PC prostě přeháníte někteří ... nižší spotřeba je fajn, ale není to zásadní když se bavíme o hodnotách jakých se bavíme ...
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 12:27:50

tak jestli spotrebu resi 20% uzivatelu a velikost cipu 5% max...tak porad spotrebu resi mnohem vic uzivatelu jestli zijes sam, nemas zenu ani decka, tak jasne... no nevim jak to je v jinych ceskych rodinach, u nas hrajou na "velkym" pc na stridacku 3 lidi, takze tahle "obcasna spicka" je klidne 6 hodin denne (a i vic, kdyz k tomu v 10 vecer muzu konecne sednout ja, tak klidne hraju i do 2 do rana ) a pri hrani jede grafika furt naplno... a na tomhle pc se prakticky jen hraje, na brouzdani po netu mi staci notebook nebo mobil. i tech 400-500kc co 60W rozdil za rok udela se muze pocitat...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 16:34:34
avatar
já neříkám že velikost čipu řeší uživatel, ale řeší se z hlediska výroby, konstrukce, ceny a technologické porkočilosti té karty ;)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-14 09:08:49

Ohladne "a pri hrani jede grafika furt naplno.."
Mate to realne odsledovane napr cez GPU-Z alebo je to len pocit? Z mojich osobnych merani len v maloktorych hrach ide GPU na 100% pocas 100% casu hry.
Zvacsa vytazenie a spotreba GPU pocas hrania vyrazne kolise v zavislosti na narocnosti konkretnej sceny v hre, poctu objektov atd.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-14 11:20:55
avatar
Ja cas od casu provozuji svoji sestavu treba i cele tydny pres wattmetr s displayem hned vedle monitoru - na 100% TDP se grafiky v beznem hrani nedostavaji prakticky nikdy. Kolisani samotneho odberu je velice vyrazne. Bezne vykyvy v hernim zatizeni u vykonnejsich grafik jsou klidne i vice nez 100W. Jo a jeste vysoke vytizeni jednotky GPU (rekneme blizko jejiho maxima - tam se i v tech hrach priblizit lze), rozhodne nemusi znamenat taky plne vyuziti TDP. V realu mam vypozorovano, ze napriklad vega56 v moji skladbe her (prevazne aktualni hry) se muze v prumeru pohybovat zhruba na nejakych 70% udavaneho TDP.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-14 12:02:24

jo mam to odsledovano treba v division 2, grafika jede furt na 90%+, spotreba to samy, boost stale na max (~2GHz), klesa to jen kdyz sem v nejakym menu, inventari, na mape... vyrazne kolisani zatizeni gpu muzes videt max s vsyncem. jinak pokud neni ta scena tak narocna, tak vytizeni grafiky zustava ale dostanes vic fps. v division vsync zrovna nepouzivam, protoze v nekterych scenach venku obcas fps padaj lehce pod 60, coz vzdy se zapnutym vsyncem znamenalo znatelne skubnuti, a i kdyz ne, tak tam dost zvysuje input lag, coz je dost neprijemny pri snipovani...
pajros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 19:19:46

DD, ale spotreba nieje LEN ze ucet za elektriku.. ale tiez je rozdiel uchladit rovnaky vykon s 120w vs 180w.. tam su viditelne percenta.. teplota a hlucnost chladenia.. v coraz viac popularnejsich htpc a itx rieseniach je to sakra rozdiel aj tych 60w naviac. ale to zas kazdy podla seba
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 11:18:33

No nevím, na kolik lidi řeší spotřebu. Prodávají se desítky mega konzol, které se připojují k TV se spotřebou stovky W.... + případně audiosystém s něčím podobným. Asi tak
To proti tomu můj monitor s 40W, sluchátka a "žravým" AMD GPU je totální prd
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 12:31:04

TV se spotrebou stovky wattu? tolik bezne nezrali ani plazmy...kdyz prestrelis jas tak si ledky mozna vemou 150W, kdyz nastavis rozumne a mas rezim jak na den tak na noc, tak v noci si sotva sebere stovku...
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 14:03:08

Nenech se zblbnout štítky Plazmy šli k 500W (či víc?), OLED jdou k 300W, LCD přes 200W. Rozhodně neřeším nějaké na půl vypnuté obrazovky, jas na půl, režim noc apod. hovadiny. Kvůli tomu si ty věci nekupuji. Až nebudu kloudně vidět, bude to stářím, ne kvůli stokorunám za elektřinu
LCD a 150W je hausnumero výrobce "typické užití", něco jako TDP u Intelu.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 16:36:36

tak ty tvoje hovadiny o jasu me fakt rozesmaly. ja mam svou 60" ledku zmerenou a zkalibrovanou a kdybys aspon trochu tusil o co de, tak vis ze se zvlast kalibruji barvy jak pro denni rezim, tak pro nocni a vsechny trochu lepsi televize na to maj i specialni rezimy obrazu (bezne isf day/night). verne podani obrazu tady hraje prim, nikoli spotreba, ta je jen vedlejsi efekt. jas na max ve dne v noci maj jen hlupaci co se nevyznaj, vcetne dalsich super marketingovych kurvitek obrazu jako dynamickej kontrast, ruzny ostreni, vylepseni barev nebo true motion.

poznamka o zblbnuti stitky tomu tvemu kvalitnimu nazoru dava pak akorat korunu, protoze zrovna plazmy tam bezne meli tech 500 a vic W, ale v realu zrali ani ne polovinu. vim to, mel sem tri ruzny panasonic, dokud je vyrabeli, budiz jim zeme lehka, paradni televize.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 16:41:01

buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-18 12:29:12
avatar
Já třeba v PC AMd gpu mám ... je to snad zázrak ?
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 07:58:59
avatar
Je úplně jedno kolik AMD prodají čipů do konzolí, mobilů a google servroven. Pokud nebudou mít grafiky pro 4K na full detail při stable 60fps+ pro PC tak nVidia určitě o své zákazníky nepřijde. A takové ty kecy, že je AMD GK je lepší k AMD CPU jsou úplně irelevantní. Tohle se mohlo říkat u Pascalu, který neměl plnou podporu DX12 a Vulkan. O tuhle výhodu už AMD přišlo. A pořád tu porovnáváme 16++nm vs 7nm. nVidia je v jiné pozici než Intel, který je teď pozadu s výrobní technologií. nVidia využívá stejné(podobné) výrobní procesy jako AMD s menším zpožděním a lépe odladěné.

RTX 2000 SUPER ULTRA MEGA ULTIMATE GAMING EDITION přichází: paráda, na 2080tku se těším. Pokud bude mít výkon blízko 2080Ti, tak je pro mě králem v segmentu 25±k a nahradí mou 1080Ti. Protože otazníků kolem 5800XT/5900XT je spousta a termín vydání je někde v nedohlednu. Moje herní sezona začíná v 11/2019 (podzim/zima).

V mainstreamu ten souboj bude každopádně zajímavý, už se těším na recenze.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 08:10:16
avatar
Citace:
Je úplně jedno kolik AMD prodají čipů do konzolí, mobilů a google servroven.



noooo z hlediska obchodu a podpory a všeho ostatního co souvisí s obchodem, podnikám, vývojem atd. v oblasti GPU je to určitě jedno ... jasně .... vždyť kdo vlastně kde vůbec potřebuje GPU ....
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 20:03:57

NAVI je zaklad a beh na niekolko rokov, momentalne velkosť jadra NAVI je 250mm2 na 7+nm procese to bude cca 200mm2. Teraz sa otestuju NAVI v praxi a vychytaju chyby, a potom pridu zlepence ala Ryzen 2 a tie zlepence sa budu skladať s 2-4 GPU jadier a panečku vykon NAVI dvojnasobny či 4 nasobny zatrasie aj s Nvidiou. AMD teraz vivia nanovo ked ich hlavni vyvojovy tym odyšiel do intelu, ale par mesiacov a AMD začne rubať vykon nie o par % ale o 100% 200% 300% hore. Tento rok poslalo AMD do prdele Intel, na buduci tam pôjde Nvidia zo svojimi velkymi a drahymi monolitmi
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 20:45:38

ako si ty mohol dokoncit ZS je mi zahadou
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 05:54:39

Zakladku to nič nieje, ale ako som dokazal zmaturovať zo slovenčiny za 1 to už aj mne je zahadou!
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-12 21:45:39
avatar
to jak bude velké to jádro na RTX 2080 Ti SUPER ? nebo že by byly na 7nm ty SUPER ? na 12nm by to jádro muselo být 900mm+ aby byl nějaký nárůst výkonu oproti současné RTX 2080Ti
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 15:14:45
avatar
Nah, i normální RTX 2080 Ti má hodně slušné rezervy.

To máš jako první Titany Pascal vs Titan Xp. Technicky je to úplně to samé, ale prakticky to druhé má limit jen v teplotě (zatímco první byly slušná past na kupující, protože taktovat šly jen blbě).

Když se podíváš, že z RTX 2080 Ti jde vyždímat 2100 MHz a oficiální boost clock je jen vtipných 1545 MHz, tak je jasné, že tam rezervy je až až.

Těch 2100 MHz má garantované třeba Kingpin edice od eVGA. Nicméně MSI a ASUS top modely dají stejně povětšinou.

A to jsou v podstatě GPU ještě pořád z první, či druhé várky. GPU z poslední várky budou o něco lepší co se taktování týká. Je docela možné, že pokud se AMD nevytasí s nějakým skutečným high-endem, tak to nVidia zrecykluje ještě i do 4 várky.

A je i dost možné, že budou eventuálně prodávat RTX s nominální na 2GHz a OC na nějakých 2,2GHz.

Ostatně jim se to fest vyplatí..

Aktuálně by sme se měli modlit za nějakou RX 5800 a 5900, která natrhne RTX pozadí.

Nebo aby Intel konečně nakráčel a pořádně ten trh s grafikama přeházel.
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 19:10:04

Kde má EVGA RTX 2080 Ti Kingpin garantováno 2,1 GHz? Dosud jsem o tom nečetl.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-14 01:58:18
avatar
To neni můj problém, že si neumíš najít info.
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-14 13:57:59

Já hledal... našel jsem, že z ní dávají běžně 2,2 GHz, LN2 dokonce 2,5 a víc GHz. Ale nikde ani zmínka o garanci 2,1 GHz. Ani v ofiko prezentaci EVGA. Tak pardon, že se ptám na zdroj informace, kterou zde uvádíš.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-14 10:38:16
avatar
I moje MSI RTX 2080Ti GAMING X TRIO dokáže běžet reálně v boostu kolem 2,1 Ghz ve hrách ( měřil jsem to když byla teplota v místnosti něco kolem 23 st., aktuálně při 27-30 st. to asi bude třeba jen něco přes 2 Ghz) a to jde o kartu která je o cca $600 cenově níž než ta 2080Ti kingpin, takže na té kingpin by měly být lepší, výběrové čipy které by se měly dostávat také na těch 2,1 Ghz úplně v poho nebo i víc
phv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - takže to shrnu 2019-06-12 22:52:08

AMD toho v minulosti moc nepředvedla, uměle vytváří hype na buhví něco a je To tady.
Ale co vlastně - předražené karty s vyšší spotřebou oproti konkurenci na stejném výkonu.
A nakonec použijí předpokládaný termín naskladnění 7.7., takže konkurence do 6.7. budě těžit z její technologické zaostalosti a nakonec pár dní před jejím vydáním vydá své o parník lepší karty s menší spotřebou.
Takže zase nic. Tak snad příště.
Peřina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 08:26:02

Na mě nejdřív ty karty působily dobře, ovšem čím dál víc souhlasím s podobným názorem, jako máte vy.

Hlavně nVIdia má starší výrobní proces, mnohem větší jádro a přitom spotřebu lepší nebo pododnou jako Navi.

Dřív se spotřeba AMD omlouvala jejich univerzálností, co bude mantra nyní?
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 08:53:16

No hlavně by to nebyl Hype jako kolem Polaris karet, ze kterých se nakonec vyklubaly karty ideální pro 1080p se spotřebou GTX 1080.
Nebo další Vega, kde byl obří hype kolem funkcí, které pak nakonec nikdo neviděl zprovozněné a nakonec to byly karty, které se dotáhly na GTX 1080, ale za cenu skoro dvojnásobné spotřeby.
Navi RX 5700 karty prostě musí být v pohodě použitelné na bezproblémové hraní v qHD se slušnou spotřebou, jinak to bude muset AMD zase prodávat za hodně nízké ceny a nic na tom nevydělá. 7nm čipy jsou sice malé, ale ta výroba je neskutečně drahá proto předchozím výrobním procesům.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 09:47:15

Pochybuji, že GTX 1080 žere 110W jako RX 580 co dva roky používám....

Ad spotřeba, vzhledem k extrémní popularitě u těžařů (víme jaký byl stav), která stojí na poměru cena/výkon na tom Polarisky byly očividně skvěte.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-18 12:33:21
avatar
Radši si shrň něco jinýho, protože o věci moc páru nemáš...
Oepus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 00:15:04

"Cenu neznáme, ale doufáme, že klesne z těch 1200 alespoň na těch 1000 dolarů. V tomhle segmentu NV pod tlakem zatím není, takže bych moc nedoufal."
Tak jak je to, doufat nebo nedoufat?
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 11:45:05
avatar
Pokud AMD neuvede něco s podobným výkonem a za 1000 nebo méně, tak ji pravděpodobně bude Nvidia vesele prodávat za 1200, v případě extrémních OC modelů třeba i za 1300-1500+ jako tomu je nyní u RTX 2080Ti, proč by ji prodávala např. s čistým ziskem 150$ když ji může prodávat s čistým ziskem 350$ ?
ololo86 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - stach je prostě blázen... 2019-06-13 08:36:43

vidím, že stach to tu pěkně promazává ohledně jemu nepohodlných názorů..když nemá argument, tak maže

sorry, ale jsi fanatické hovado stachu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 08:52:30
avatar
ty nemáš žádný argument, tak se uchyluješ k napadání atd. Navíc plácáš nesmysly, mě je úplně jedno jaké logo je na čipu, já chci co nejlepší technologii, výkon, vlastnosti za co nejlepší cenu a tomu fandím. Já jinak nikomu názor neberu, ale i odlišný názor se dá vyjádřit slušně, což ty zjevně neumíš. Tak až se to naučíš, ozvy se a do té doby si běž dělat bordel jinam ... tohle je slušný objektivní web, kde je diskuse diskusí, ne žumpa jako jinde.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 09:28:24

Tak z hodnocením GK Super rtx proti AMD 5700 bych přecijen počkal,však zatím jejich přibližný výkon známe jen z prezentací jejich výrobců.Jejich ceny můžou být také ještě do vydání upraveny,takže uvidíme.
Jako důležité vidím datum vydání těchle nových gk,pokud dobře počítám tak nové nvidia gk vyjdou o něco dříve než gk od AMD?To by pro AMD byla docela škoda.Přecijen hodně majitelů gk pascal čekali na co přinesou nové Navi-a teď se ukáže že nvidia vydá nové (vylepšené) gk které budou poměrem výkon/cena přibližně rovnocené jako (asi) budou mít nové gk od AMD dříve...
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 09:37:01

tie nove RTX maju byt lepsie zhruba o rozdiel triedy, na to sa AMD zial nechyta
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 09:33:01

Akurat vyhoda pre nas je, ze AMD tie RX karty musi predavat za menej, inak budu nepredajne.
ReveNCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 09:51:05

Citace:
Nicméně je pravda, že ohlášené ceny RX 5700/5700XT jsou vyšší, než jsme doufali, i když karty jsou i zároveň lepší, než jsme čekali. V současnosti stále jasně představují to nejlepší v daných cenových hladinách, ale čekali jsme útok níže.


ty karty nejsou jeste vydany, neni zadnej nezavislej test, ale jsou nejlepsi..to proste vime. ach jo...skoda takovejhle vylevu. jak te ma pak nekdo brat za objektivniho?
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 10:26:18
avatar
Jen Hsun to jasně popsal, že aktuální 7nm nic nepřináší - s ohledem na cenu. Jediné co přináší je zmenšení čipu s vyšší hustotou, ale efektivita oproti většímu 16++nm se jaksi zatím nedostavila. nVidia čeká jako obvykle na vylepšenou verzi a spolupracuje na úpravách pro jejich GK.

A o porcování medvěda jsem tu psal v článku o RX 5700/XT, tudíž naprostý souhlas s tebou.

Na přelomu června a července tu budeme mít aktuální konkurenci z obou táborů a pak toho medvěda můžeme začít porcovat.

Moc se na to teším. Už chci GK za normální peníz pro 4K-ultra s 60+fps.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 13:12:28
avatar
Tak já už čekat nebudu. Z FX-8350 už prostě na Ryzen 7 3800X přejdu a jak se objeví nereferenční RX 5700 XT, tak z té mé RX 480 přejdu aspoň na to. Samozřejmě na desce s X570.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 14:00:23

No to jsi upřímně nemusel čekat už u 1800X
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 14:46:25
avatar
Ale tak, ještě se to dalo. Ale teď už to bude lepší skok.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 21:38:17

Tak já to nevydržel a skočil na zen+ nabídka R5 2600 za 2300,- obhájila i tu ztrátu výkonu proti 3600 po které jsem pošilhával...
U GPU ještě počkám až se objeví 5600, cena výkon a i ta zatracovaná spotřeba určí co se nakvartýruje do mé pidi skříně.
Ty nejnovější pecky nehraju tak bude stačit něco slabšího - uškrcená 580/1660.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 14:46:58
avatar
Kostiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 16:14:27

NVIDIA si může vydat co chce ale já si příští rok koupím RX 5900. VEGA 64 kterou jsem si koupil hned při vydání je výborná a s časem krásně dozrála ale už to chce upgrade. NVIDII si nekoupím z principu ikdyby měla lepší produkty za lepší cenu. Jednání té společnosti a její přístup k zákazníkům a partnerům se mi hnusí a podporovat to nebudu
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 16:23:04


To já rád přispěju Jensenovi na novou bundu, ale až řadou RTX 3000.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 19:00:44

a hodis sa aj o zem?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - radeon VII 2019-06-13 21:14:10
avatar
jestli ho budou vyprodávat za cenu o pár tisíc méně než stojí aktuálně, tak to přece vůbec nemusí být špatná koupě
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-13 21:29:39
avatar
nebudou .... těch karet se zase tolik nedělá aby se váleli na skladě a pro určitou skupinu zákazníků je to famózní koupě .... žádné výprodeje a nižší ceny tohoto modelu bych nečekal
Dr. evorubač [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-14 11:29:27
avatar
...takže po vydaní RTX SUPER verzií to bude konkurenčne vyzerať takto:
- RX5700 vs ??? (Vega56)
- RX5700XT vs RTX2060 SUPER
- ??? vs RTX2070 SUPER

RTX2080 SUPER bude o parník vpredu a RTX2080Ti SUPER bohvie kde.

AMD držím palce, pretože má v tomto segmente hodne čo doháňať. Budúci rok plánujem vymeniť GTX1070 za niečo novšie, ale viac ako 400 EUR za to proste nedám, to nech sa na mňa žiadny výrobca nehnevá.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-15 15:32:07
avatar
zapomel si na to ze vyjde i 2070Ti Super ktera bude mit udajne taky novej chip jako 2080Ti Super
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-15 15:36:13
avatar
nezapomněl, jen jsem nenašel legitimní zdroj, který by tuhle kartu potvrdil .... ani nikdo z mých kontaktů nic o této kartě neví. 2060/2070/2080 SUPER edice na druhou stranu ...
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-15 15:51:34
avatar
hmm zajmavy... nicmene pokud vydaj 2070TI Super s cenou 599 a vykonem mezi starou 2080/2080ti tak ji asi instantne koupim... ale bojim se ze zase bude mit jenom 8GB Vram... a to sem tak moc chtel podporit amd nakupem NAVI... ale bohuzel
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2019-06-17 22:36:00

Taky zvažuju výměnu své stávající gk,gtx 1070ti.Ale to bude záležet na poměru výkon/cena nových gk,ať už navi nebo nové rtx...pokud budou obojí příliš drahé tak to kašlu a svou si nechám,zatím stíhá jakoukoliv hru na full při qhd,takže mě to až tak moc netlačí.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 545x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 365x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 890x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1170x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1490x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1330x
Komentářů: 6