NVIDIA napíná hranice: Podivná měření výkonu RX 480 a slabší „jiná“ verze GTX 1060 3GB Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 12 July 2016
altMarketing napíná hranice férového přístupu tak, že se opět ocitá za nimi. Co NV vymyslela teď?

 

 

 

 

Marketing některých společností je dnes všehoschopný, ale občas se už opravdu musíme ozvat, protože někdy jde tak říkajíc přes čáru. A to je i aktuální případ, kdy NVIDIA připravuje GTX 1060, a zdá se, že již vydaný Radeon RX 480 je velmi silným soupeřem a NV tak musí napnout všechny marketingové síly. Výsledkem jsou dvě záležitosti, které vzbuzují více než jen zdvižené obočí.

 

  • Výkon GTX 1060 odhalen – NVIDIA stvořila vlastní realitu

Možná to víte, možná ne, ale součástí mnoha nově vydávaných produktů je tzv. průvodce testera, který vytváří samotný výrobce a dává novinářům všechny informace o daném produktu z praxe. Součástí toho jsou i vlastní měření výrobce a doporučení k testům. Existuje tedy i průvodce k GTX 1060 a ačkoliv neměl být zveřejněn, někomu to za to stálo a nedivíme se. Výsledky měření výkonu mezi RX 480, GTX 960 a GTX 1060 stojí za to. Nejeden z novinářů, který samozřejmě má otestovanou RX 480 i GTX 960, nestačil valit oči, co NVIDIA vymyslela:

(Zdroj: NVIDIA reviewers guide)

Podle měření NVIDIA je GTX 1060 někdy i o dost výkonnější než RX 480. Problém je, že výsledky RX 480 jsou povážlivě nízko v mnoha hrách proti obvyklým, a výsledky GTX 960 zase neuvěřitelně vysoko v některých případech. Výkon GTX 1060 by pak zase překonal GTX 980, pokud by to takhle mělo být, což je také poněkud podezřelé.

Skutečnost je taková, že většinou se v recenzích i našich testech rozdíl výkonu mezi RX 480 8GB a GTX 960 4GB pohybuje běžně mezi 65-95% (dle zvolených her - čím více nových tím více se rozdíl blíží 100%). NVIDIA ale došla ve svém měření k neuvěřitelnému číslu, kdy prý je RX 480 jen o 20-60% výkonnější (průměr z měření her NVIDIA je pouhých 48%)! Některé výsledky jsou opravdu podivné, podivná jsou i zvolená nastavení a celkově je to od NVIDIA podle mě za hranou, protože tyhle výsledky v průvodci pro testera mají dát novinářům přesnou informaci, kde se v praxi výkon nachází, ale to rozhodně není tento případ. NVIDIA zjevně vybrala ty nejhorší a nejextrémnější případy a mezi to umístila pár normálnějších, aby se neřeklo.

Vše nasvědčuje tomu, že GTX 1060 má asi s Radeon RX 480 dost problém, když se NVIDIA musí uchylovat k tomuhle zastírání skutečnosti a realita dopadne nejspíše tak, že RX 480 porazí GTX 1060. Naznačují to ostatně i tyto výsledky. NVIDIA udělala vše proto, aby GTX 1060 byla v nich co nejlepší a RX 480 co nejhorší, takže pravděpodobně použila 7GHz 4GB verzi (což je zajímavé když ta stojí 199 dolarů proti 249 dolarům za 1060) a použila i staré ovladače pro AMD (16.6.2). Jak víme, tak s novými 16.7.x se výkon RX 480 zvedl v průměru až o 5%, navíc 8GB verze RX 480 je proti 4GB o nějakých 5% výkonnější také. Pak jsou tu nové patche pro Tomb Raider (DX12), Doom a další nové hry, kde se také výkonové poměry dost mění. I tak jsou výsledky RX 480 podle měření NVIDIA dost zvláštní a nízké a je s podivem, že si tohle firma dovolí takto odprezentovat, když tuhle kartu novináři (i uživatelé) již mají otestovanou.

 

  • NVIDIA chystá dvě různě výkonné GTX 1060

                                                                   ale bude je značit jako jednu?! 

Vedle 6GB verze GTX 1060 bude existovat i 3GB. Už je to potvrzené. Co je ovšem více než problematické je fakt, že mezi kartami nebude rozdíl jen v těch pamětech. Třeba mezi RX 480 8GB za 239 dolarů (7100 korun vč. DPH) a RX 480 4GB za 199 dolarů (5900 korun vč. DPH) je rozdíl jen v těch pamětech kdy 4GB verze mohou (většinou nejsou) být i jen 7GHz proti 8GHz u 8GB verze. Jinak jsou ale karty stejné. U GTX 1060 to ale jak to tak vypadá, platit nebude!

GTX 1060 6GB má 1280 jednotek, 80 TMUs. GTX 1060 3GB má ale jen 1152 jednotek a 72 TMUs! Jedná se tedy zjevně o jinou specifikaci jádra. Takže to není GTX 1060! Tohle smrdí opravdu hodně, protože mnoho zákazníků je „nepozorných“ a uvidí v testech výkon GTX 1060 (6GB) a bude si myslet, že stejný výkon má i GTX 1060 (3GB), kterou si mnozí koupí radši, protože bude levnější. Jenže ona stejný výkon a vlastnosti mít nebude. Těch 3GB paměti už bude slušná brzda, ale k tomu ještě dále ořezané jádro? Prostě není GTX 1060 jako GTX 1060 a z pohledu zákazníka se mi to nelíbí. To je takový problém tam k té 6GB GTX 1060 přidat Ti označení? Zjevně tím vším NVIDIA něco sleduje …

// Poznámka: Občas se mě někteří ptají, proč s NVIDIA nespolupracujeme jako se všemi(!) ostatními firmami, se kterými máme skvělé vztahy, máme podporu od nich a máme všechny produkty, které chceme a potřebujeme, a které od nás žádáte otestovat. Tohle je ten důvod. Já prostě nemám rád, když se věci přehání až vyloženě k lhaní a PR NVIDIA lhalo mě přímo do očí v minulosti několikrát (kdy jsem se o spolupráci snažil) a když se věci ukázaly jinak, tak mě tvrdilo, že jsem si to celé vymyslel a nikdy to neřekli. Neříkám, že marketing ostatních je úplně čistý, rozhodně také napínají hranice, ale nikdo až takhle extrémně a pak z vás ještě dělají blbce … jako tohle „měření“ v příručce recenzenta, které má dávat jasný a čistý obrázek bez extrémních případů, je vyloženě urážka každého slušného novináře a recenzenta – já ty karty mám a vím, že tohle prostě je daleko od toho, jak to ve skutečnosti běžně je!

Součástí marketingu přeci není dělat z recenzentů a partnerů blbce. Nevěřím tomu, že sama NVIDIA věří, že takový bude v současných hrách běžný průměrný rozdíl výkonosti mezi GTX 1060 a RX 480. Já bych rád bral NVIDIA vážně jako partnera a podporu a spolupráci bychom opravdu velmi uvítali, ale copak objektivně mohu?! Mimochodem nejsem sám, jenže někteří další radši „drží hubu“, ale nedivím se jim (za ty nervy a finanční ztráty a problémy se sehnáním věcí na testy apod. to některým prostě nestojí), ale já to prostě ale jinak neumím a nedokážu, i když je to pro mě vlastně nevýhodné. Každopádně pokud někdo nechápal, proč jsou věci, jak jsou, tak pro tohle, a nemyslím si, že je chyba na mé straně ...  nemohu se dočkat až GTX 1060 postavíme v našich testech složeých z moderních a optimalizovaných her proti RX 480, zda bude odpovídat té skutečnost, jak NVIDIA tvrdí, že je ... Co myslíte, bude? 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Anonymní  - 3GB osekaná? 2016-07-13 21:09:25

O tom, že 3GB verze bude narážet v mnoha hrách na limity paměti jsem už psal mnohokrát. Ale že by byla ta karta i osekaná? To sem ještě nečet. A nebude to spíš 1050 s tím osekáním co má stát proti 470tce? Nicméně již dnes často 2GB karty narážej an nedostatek paměti a 3GB na tom bude obdobně dost her jede a bere nad 3GB...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 19:08:01

NVIDIA zije s marketingu, presvedci ludi ze je to vykonne, ludia to kupia strcia do PC a uz sa nestaraju. Pozru na testy ze v hre ma ta karta 60fps a oni vidia ze to seka, potom si myslia ze maju tak citlivi zrak, ze potrebuju viac fps a v skutocnosti to im ide na 20-30fps
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NVIDIA Benchmark team 2016-07-14 17:57:52
avatar
Ahojte,

chcel by som vediet kolko ludi najima NV na testovanie hier ?Ked vidite tie porovnania tak okrem starych ovladacov na radeony museli prejst vsetky mozne rozlisenia a nadstavenia aby ich graf bol co najzelenejsi
a teda konkurencia vysla co najhorsie

Aspon zeleny vedia presne ako a jedinym sposobom maju nadstavit svoje karty
PS: Poznaju asi aj opak, skoda ze nezverejnia aj ten

Jano
komplik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-16 19:06:21

Až někdy budete připravovat takový materiál zjistíte, že ho nespíchnete za hodinku. Jednodueš drivery v době článku novější nebyly a drivery ani nic extra nepřinesly. I NV drivery nejsou aktuální.

A u her stačí hledat testy ve stejném nastavení... Příklad RotTR s 2xSSAA... SSAA ubírá oproti SMAA asi 35% výkonu... proto také nižší čísla. Witcher byl jistě s hairworks on, Division se SMAA high, což také nepatří mezi běžně testované nastavení...

Věřte že NV si ty čísla umí obhájit.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 18:10:32
avatar
Já se těšim hlavně na testy nereferenčních RX 480 ... mě už ten zelenej předraženej šrot leze krkem ... stejně jako předraženej intel ... každý rozumný člověk musí vidět, že je nechutně oškubáván pokud si to kupuje ... ať už je tu ZEN a Vega a možnost výběru ... pro mě AMD samozřejmě, protože hulváty nepodporuju, protože bohužel na světě se mají nejlíp ty největší svině (teď to myslim všeobecně) a pomáhat jim v tom nehodlám.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 18:23:54

No problem, jedu na AMD už roky a Intel a nVidii bez problémů ignoruju a poměr cena výkon mám vždy nejlepší, což by se s intelem a nVidií nestalo
Bohužel však zabedněný IT správce u nás ve firmě vyhazuje peníze za intel a microsoft jak divý, asi za to má provizi, jeho blbost se jinak vysvětlit nedá
cernakus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 18:27:03

Problém spíše je, co nebylo zatím nahlas vyřčeno.

Co se stane redakci, která příručku, jistě zcela nezávaznou, neposlechne?

To nám OBR cca 3 roky zpět objasnil v jednom ze svých záchvatů, kdy veřejně přiznal, že naštvat nVidiu znamená, shánět si její karty sám (tak jak to musí dělat náš rudej šmudla zde :-)

Je jasný, že kdyby se vzepřeli všechny redakce, tak nVidia neudělá ani popel. Ale to je úplně stejný efekt jako dělníci vs. management. Kdyby se vzepřeli všichni dělňasi, tak jim management dá, o co si řeknou. Ale protože takové množství se nedomluví, tak se všichni bojí, nikdo nechce být ten první, kdo ze vzepře a bude doufat, že se ostatní přidají.

A tady je to taky tak, nikdo nepošle nVidi s tou příručkou do prdele a nepropere ji za to skrze své médium, protože nechce riskovat, že zůstane sám a bez karet od nVidie velmi rychle přijde o zdání objektivity a tím i většinové čtenáře.

Takže se redakce budou snažit, aby výsledky byly blízké tomu, co jim doporučuje nvidia. Samozřejmě, o pár týdnů později to postupně vyjde na povrch, ale to je už pozdě. Recenze byly napsané a google nezobrazuje ve vyhledávači podle data, ale podle toho, co je nejvíce vyhledáváno, což jsou obvykle ty nejstarší recenze.

A lidé opět budou kupovat GTX1060 jako diví. A vlastně jim už ani nepřijde divné, že za dva roky budou kupovat 1260ku, zatímco radeonisté stále pojedou na 7970 nebo 280kách s ekvivalentním výkonem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 18:50:26
avatar
No tak nějak ... někteří to prostě nechápou, ale já nemám nespoluprací s NVIDIA co získat, naopak ztrácím a finančně se to nevyplatí. Jenže prostě pokud mám být objektivní tak to prostě jinak nejde ... jsou věci které prostě prachy nespraví.
cernakus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 19:00:59

jj:

Právě proto, že to máš těžký, tak toleruji jistou expresivnost při volbě výrazů a hodnocení. Prostě si tu omáčku, co občas frustrovaně napíšeš, odmyslím, a zůstanou jen fakta a měření, která ti, mimochodem, vycházela dost podobně jako mně, v dobách kdy jsem stavěl herní PC na kšeft.

Takže skláním poklonu, že si udržíš morální integritu i přes nepřízeň zeleného zla a jeho stád.
skitliv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 12:31:31

Tomu nerozumím, takže spolupráce jen s AMD je objektivní?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 13:43:52
avatar
ano je vidět že tomu nerozumíte, jinak byste se takhle hloupě neptal ... až pochopíte o čem je řeč a nesouvisí to s AMD, tak si za tu svoji otázku nafackujete sám ...
Henkzu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 07:57:22
avatar
Divim se, že na tyto typy lidi vůbec reagujete. Buď je to troll, nebo idiot.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 07:13:48
avatar
Nvidia ma jednoduchou politiku uz leta, podobnou ma apple a mnohe dalsi firmy. Pokud se nektera media neridi jejimi doporucenimi, tak jim nvidia proste nezasle HW pristi generace. Coz znamena pro to modeium jednoduchou vec, obrovskou ztratu zisku, protoze zatimco ostatni mohou vydavat recenze okamzite po vydani, tak oni nemohou. To se odrazi na ctenosti/sledovanosti a samozrejme na penezich.
Je to nekala praktika, proti ktere se velmi tezko bojuje a mela by se tam udelat nejak zakone upravit.

Mimochodem na tohle chovani nejenom nvidia ale i mnohych dalsich firem si stezovalo mnoho medii, ale protoze neexistuje zadna zakona uprava tohodle chovani, tak neni moc moznosti jak se muzou mensi media branit a nepristou pit na podobne chovani.

Ty media by se meli spojit a meli by tlacit na vznik zakona, ktery by tohle upravoval.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 10:26:53
avatar
Plne souhlasim, ale zaroven by na tohle meli reagovat hlavne taky zakaznici. Mi se firemni politika zminenych firem silne nelibi, takze dlouhodobe nenakupuji jejich produkty. Kdyby se takto zacala chovat vetsi cast trhu, tak by se to vylecilo samo
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 18:45:04
avatar
Díky DD za objasnění ...ikdyž víme jaký je svět ... at si každý koupí co chce, jsou to jeho peníze Navíc asi by takových článků všude po světě muselo vycházet o hodně víc, aby to něco změnilo ... hold většina jsou "zaslepenci" Dobře jim tak
ron68 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 18:46:44
avatar
Ahoj,
článek jsem přečetl tabulky prostudoval...Až vyjdou grafiky a budou testy , můžeme soudit a v komenářích rozebrat.Do té doby jsou to jen spekulace
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kdo chce kam.. 2016-07-13 19:15:12

Noo, DD není jedinej, kdo se nad tímto pozastavuje, dle webů který sleduju. V diskuzích bylo také rušno, hlavně v zahraničí. Myslím si že NV za to sklidí hate, bohužel ovečky nakoupí ale jejich blbost, budou mít horší produk za větší cenu za blbost se platí ne?
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 19:18:00
avatar
Je to cele ozaj "zaujimave" Tiez si myslim, ze NV klame. U nej je to zial pravidlo, a aj preto mam rad AMD. Castokrat su technicky vyspelejsi a ked nahodou aj nie su, nepotrebuju prekrucat fatky vo svoj prospech ako NV
ZELEZNAK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 19:21:04
avatar
takovych grafu naseru do rána kýbl
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 19:30:45

Ja som pozeral a porovnaval testy na nete, vsade na nete vyslo cca o 20fps viac pre 480 ako nam tu nv dava, cize za mna jedno obrovske klamstvo ale hlavne, ze jej to ludia zeru
neverkill [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 20:14:38
avatar
Hh nedavno sme meli ve firme kluky z nvidie odprezentovat jejich skvely novy produkty. Dozvedel jsem se napriklad ze maji nejvykonejsi karty na trhu. Ze za ceny ktery se lisi od jejich doporucenejch muzou prodejci. Stary sklady mame vyprodat. No a zakoncili informaci ze oni ty testy nedelaji .. (ale na druhou stranu je vsechno z toho naka verze pravdy takze za lzi je odsoudit nelze)
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 20:58:24
avatar
preboha to su co za vysledky? ved v tych testovanych hrach mam podobne fps na mojej starsej R7890. To mi Nvidia chce povedat ze roky stara R7890 je rovnako vykonna ako najnovsia RX480? Presne uplne suhlasim s DD v tomto. Nvidia ma aj dobre produkty ale presne koli takemuto spinavemu marketingu z vysoka s.e.riem na ich produkty. Spiny hnusne zelene, ale verim ze karma na tomto svete funguje a ze raz tak zakopnu ze sa z toho uz nevyhrabu.
Henkzu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 08:03:17
avatar
No asi takhle, mám FX 8320 @ 4,5-7 GHz, Msi 270x a jedu GTA 5 na úplně stejnej setting na 32 fps avg. Takže podle toho jejich "grafu" je RX 480 o 33% lepší jak moje 3 roky stará 270x.
MartinMT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 21:24:48

NV to zbytocne prehana, z casti ich aj chapem, kazdy od nich ocakava novy produkt, ktory bude konkurencieschopny (mozno superiorny) voci AMD. Ale nechapem preco, ked uz vedia, ze GTX 1060 nebude mat taky vykon, aby adekvatne konkurovala RX 480, preco ju neposlu proti RX 470 a proti RX 480 postavit GTX 1060 Ti.
Aj ked asi GTX 1060 Ti nie je v plane, no tato schema mi dava vacsi zmysel.

PS: zacinam si mysliet, ze prave marketingove oddelenie NV trochu nestiha, aspon co sa produktoveho planovania tyka, ked nedokazu pruzne reagovat na konkurenciu.
Zed001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz 2016-07-13 21:25:40

Jsem blb? Aneb proč se mi všichni smějou/smáli :-))

Mám dotaz :-) a zajímá mě zdejší názor. Abych uvedl věci do kontextu.... Kamarádovi chcípl komp těsně po novém roce (Není to aktuální,ale teď za půl roku se mohu ohlédnout) a poprosil mě, abych mu postavil nový. S mojema službama byl vždy spokojen a proto se ozval znova. Před tim měl letitou sestavu Athlon X2 , 6GB Ram, Radeon HD4870 512MB. Odešel zdroj a vzal sebou desku. Co s tím před půl rokem? Říkám mu "Kamaráde ty máš smůlu, že ti to chcíplo teď. Za chvíli tu bude nová generace." A on na to: "ale já potřebuju počítač teď, to mi neříkej že za 15 litrů si nekoupim kompa" Inu co sem měl dělat.... Pořídil sem mu podle svého nejlepšího svědomí tyto díly:

AMD FX-6100 - 2 531 Kč

MSI 970A-G46 - AMD 970 - 2 071 Kč


Crucial 8GB DDR3 1600 - 2 KS - 1 901 Kč


Sapphire R9 380X Nitro OC, 4GB - 7 262 Kč


Kingston HyperX FURY - 240GB - jeho prví ssd :-) - 2 249 Kč

Zdroj už měl koupený před tím, než jsme zjistili že je i deska KO...

Cena celkem 16 013 Kč

Jo překročil sem limit o talíř, ale to akceptoval....

A teď pointa :-), Od spousty lidí se začly množit ohlasy, proč tam není o 700.- dražší core i3, proč tam není o 2 litry dražší GTX 970 atd.... Můj argument o ceně, že člověk co chce PC do 15cti nedá 20 nepadl na ůrodnou půdu, s komentáři že je blb a že se vyplatí si připlatit, argument že má monitor 1440x960 a nechce si kupovat novej, když mu stačí a že opravdu nechce dávat 25K za PC + monitor, když měl rozpočet 15K taky nikdo nevzal :-(. Pokusil sem se jim vysvětlit, že R9 380X je vybavená do budoucna a že s časem nebude ztrácet na výkonu, ba na opak. Eh opět sem nepochodil :-(, to už sem začal ztrácet nervy. Tak sem se zeptal: "A co lepšího by sis za 15ctku koupil ty???" A Odpověď? Tý sem se po půl roce nedočkal :-)) Tak a ta závěrečná otázka.... Kdo je blb? Já co se snažil za tu cenu vytáhnout to nejlepší s možností upgradu procaku za pakatel na FX-8XXX a i tak sem přestřelil cílovku o litr, nebo člověk co hraje sem tam a ještě v 1440x960 a nechce zbytečně platit za to co nepotřebuje a nebo ti co kritizují a lepší/levnější(kvůli litrovímu přestřelu) alternativu ani nedali dohromady. Odpoví mi někdo na otázku prosím ? :-)




Ps. R9 380X sem bral proto, že to bylo nejmodernější gpu na trhu, vyjma Fury což bylo tzv. out of budget.

Kde jsem udělal chybu? Mimochodem Kamarád je spokojen převelice, jako vždy :-) jen nechápu proč se mi ostatní vysmívají, že sem mu postavil sračku. ^^

DD nemáš pro mě nějakou odpověď? Popřípaďe kdokoliv zde.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 21:55:38
avatar
Lide se radi smeji lidem co maji mozek, dokazi usetrit a maji lepsi pomer cena vykon.

Kamarad se smeje mojemu autu. 1.0 EcoBoost ve Ford Fieste (3 valec) a ze sem si mel koupit 2.0 muj argument, ze to jednak bylo mimo cenu asi 2x mu nevadilo a jednak, ze na kratke ale caste a rychle jezdeni se 2.0 v dieselu nejak moc nevyplati mu taky nevadilo, jen protoze '2.0 TDI' zni dobre podobne jako i3 / i5 ale ze to out of budget nikoho nezajima. Sice out of way ale pripomina mi to tvuj pripad.
Zed001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 23:02:11

CPU za 2 531.-
a GK za 7 262.-

Proč??

já mám odpověď.
Mají ji i ostatní?
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 23:41:54
avatar
No, silnější grafiku než co jsi mu tam dal už to nerozjede, takže pak bude moct celej PC prodat, protože bude CPU slabej na jakoukoliv lepší GPU. Samozřejmě důležité je, že je spokojen, jinak já bych tam tak slabej CPU nedal, vždycky dám radši silnější procesor, abych mohl v průběhu tak 6 let upgradovat GPU. Ale zas ne nijak extrémně, znám případy i7 + GTX 960 .
Zed001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 00:38:57

Cena pane,

FX-8300++++ si pořídí za talíř použitej za cca. pul roku, az vyjde ZEN a AMDčkaři budou mněnit sestavy. :-)) U tý práce se musí myslet. XD
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 07:24:21

Víc buldozer jader víc Adidas Tohle se ale vyplatí spíš u i3.
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 08:22:16
avatar
FX 8300 je na hry o dost horší než taková i5, to si bude moci rovnou koupit použitou starou např. i5 2500k, to je celkově o dost lepší procesor.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 15:02:08
avatar
a to kvuli tomu bude muset menit i desku? Nemyslim si. FX 8300 je na bezne full HD hrani porad dostacujici CPU a to i bez pretaktovani, ktere ho jinak dokaze dale slusne nakopnout a muze se tak obcas dotahovat klidne na i7.
Dale porad zanedbavate ty cenovky..
Henkzu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 08:07:08
avatar
FX 8320 na 4,5 Ghz jedu už nějakej pátek. Pravda hraju jen na fullHD a někde musím stahovat detaily (Msi 270x za to může), ale stavěl jsem tuhle sestavu před 3 roky za 15 tisíc a nemohu si doteď absolutně na nic stěžovat. To na týhle sestavě hraju ty nejnovější hry a poměrně náročný. Arma3, GTA 5, Dying Light ....
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 18:21:48

Nenapísal si čo kamarát hrá . Najdôležitejšie je, že kamarát bol spojný, tak si uspel.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 21:58:15

Neboj, jsi v pořádku a nejdůležitější je, že je spokojený zákazník.
To že se někdo posmívá znamená, že nerozumí, co zákazník požaduje. A "připlácet" by si mohl do nekonečna (když si tady přihodíš, budeš mít 50% výkonu navíc a podobně) a skončil by s 60 tisícovým PC
Ne, měl si strop, udělal si správnou sestavu
Warhemer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 22:07:40
avatar
super vyber taky bych to takle postavil
cernakus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 22:15:04

ano jsi blb.

Jsi blb, protože si bereš názory anonymů z internetu příliš k srdci. A je buřt zdali pozitivních nebo negativních.

Rozpočet jsi měl jaký jsi měl. Na daný monitor to i tak byl overkill a výkon nikde nechybí. Kamarád je spokojený, tak proč to řešit?

A pamatuj si: "Hádat se na internetu je jako závodit na paralympiádě. I když vyhraješ, jsi stále retard."
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Neřeš to... 2016-07-13 22:32:03
avatar
Počítač si složil OK. Každý má svůj názor a to by tě nemělo trápit. Pokud je kámoš spokojen, neposlouchal bych řeči ostatních. PC na hry do 15 000 je o kompromisech. Já bych osobně třeba nesnel desku za 1500,-Kč. A jiný ti řekne, že to je pohoda, že nemá smysl dávat víc. A takových je nás hromady. Každý má jiné potřeby a náhled na věc. Navíc pojud jsi si jistý tím co jsi kamarádovi vybral a nepochybuneš o tom, nemělo by tě to štvát. A řeči ostatních? Vypouští se! Stavěl jsem i herní PC za 10 000. Muselo to být s myší a klávesou. Volil jsem 4 GB ram, AMD 860K, 650 Ti (rozbaleno, za velmi dobrou cenu). Dokonce jsem bral zdroj Evolveo (z toho jsem měl hrůzu - dodnes tichý) a o desce nemluvě. Říkal jsem, že to stavím proti své vůly ; ). Komp je dnes 3 roky starý. Šlape perfektně a pořád dělá radost. Provoz nonstop a na hry stačí. A kámoš mi to chválí ještě dnes. Takže moje rada zní (copyrait by Holina Obrovská)......se.r na ostatní.
Zed001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 00:37:39

U desky souhlasim, ale můj výběr počítal s tím, že AM3 platforma končí,takže drahá deska neměla smysl. Jinak mockrát sem použil MSI K9A2 - Platinum desku za cca. 5k a lidi 3x ugradovali CPU, z Athlon x2 na phenom II x6, a pak na FX a desky neustále držej :-)) To je prostě neuvěřitelný..... Tyhle doby se už asi nevrátěj.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 08:25:42
avatar
to ses bavil s PC-hráčem na PCtuningu ne ?
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 22:02:07
avatar
Tak toto je uz fakt extrem. Kazdy tie testy ukazuje tak aby v nich bol lepsi ten jeho produkt.
No tu neviem ci sa mam smiat alebo plakat?
alesv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 22:20:27
avatar
teda dobra zprava je, ze pisi uvedeni 19.7. msi snad tvrdila ze nereferencni rx 480 uvede nastejno, tak snad to nejsou zase jen papirove sliby
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-13 22:37:37
avatar
jak jsem psal, výrobci si to spojili ... peníze a politika rozhoduje ...
Zed001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 00:22:52

Úsporný dvoujádrový 64bitový procesor s integrovaným grafickým čipem, pracovní frekvence jader 1.45GHz, Socket AM1, 1MB Cache, podpora DDR3 až 1333MHz, grafické jádro AMD Radeon R3 Graphics s architekturou GCN (400MHz, 128 shader jednotek), DirectX 11.2, Mantle, TDP 25W.


za 750.- Kdo to má?
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 08:55:10
avatar
To nevim kdo to má, je to procesor do kancelářského PC a bude mít problém téměr se vším. Budeš rád když otevře Word, Excel a prohlížeč.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 13:48:13

Marku to jsi se seknul... A hodně :-)
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:54:23
avatar
A co tedy tento CPU zvládne? Je to kancelářský CPU s kancelářským výkonem a vychází jako jeden z nejhorších procesorů (né-li nejhorší), co lze koupit výkonově. Samozřejmě taky stojí 750 Kč.
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 20:48:27

Word, Excel, a další kancelářské aplikace to zvládá naprosto výborně... Představ si 128GB ssd - levnější než HDD, 8GB RAM, ... by ses divil co to dělá za divi v kanceláři, až to někomu nadělíš tak to kritizuj... :-) Běh systému opravdu není závislý na CPU :-) Naprosto to dostačuje a hodíš to do takový krabičky kterou si vemeš do kabelky :-) :-) ... Zvládne přesně to kam je určenej.

My všichni tady jsme tak 1% uživatelů, co o tom něco ví... Zbytek nemá ani páru ale jestli někdo potřebuje internet kancelář a sem tam si zahrát nějakou starou vykopávku (jsou i desky s PCIe v mITX kam stčíš grafárnu za 1500,- a ten procesor to bez problému uživí a při 25W ... :-) OMG co by jsi chtěl za ty prachy. Ideální na HTPC (videa, úložiště atd...) tak jsem to myslel. Za pár kačenek - to je to podstatný...
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 23:30:51
avatar
Já od toho právě nečekám vůbec nic, je to prostě nejméně výkonný procesor, jaký lze koupit a taky za nejlevnější cenu.
PatchmaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 01:32:24

Klasická nVidie....jen by mě zajímalo....mám RX 480, rozlišení monitoru 1680x1050 a zaboha nedokážu dostat z GTA V při full detailech 60 FPS.....mám okolo 30-40, občas to padá k 20. Může to brzdit procesor? Je to FX 8300 taktovanej na 4,2GHz.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 02:05:54

Jednoznacne je to procesorom, aj i5 2500k na rovnakych frekvenciach ma o cca 50% vyssi vykon v jednovlaknovych aplikaciach.

Odporucam vam skocit na bazos.sk/bazos.cz. S i5 2500k sa tam roztrhlo vrece, aj s z68,p67 a z77 zakladovymi doskami, clovek si ich moze zakupit v cene do 5500kc, pridat lacny chladic za 550Kc a mate jednojadrovy vykon, ktory vam vystaci (mne uz ale nestacia styri vlakna, chce ich to aspon osem).

P.S.: Jeden borec tam predava xeon e5 2670 @ 3,3GHz (je to 8c/16t) s cenovkou 150eur... uz len zakupit x79 dosku, upravit riadenie base clock (znizit vplyv na PCI-e a SATA rozhranie) a zdvihnut ho na 115MHz + a mate osemjadro na 3,8GHz za babku.
cernakus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 08:49:58

Kdy naposledy jsi patchoval? Pokud máš hru za pět prstů, tak nejspíše nikdy. Při 4,2GHz by jsi měl mít 60FPS průměr, pády k 40FPS.
PatchmaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 11:13:51

Hra je legální na Steamu.....už hodně dlouho nekradu
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 11:31:01
avatar
je to procesor na 100%. odporucam ist minimalne do i5.
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 22:17:28
avatar
Ale vždyť to přece vůbec není možné, aby to bylo CPU
http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/procesory-a-pameti/test-amd-fx-8320e-a-fx-8370e-proti-intel-core-i3-i5-co-je-lepsi-zaklad-pro-vas-pc--11.html
Matro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 14:33:46

Čo tak znížiť zopár vecí? Neverím že pri takom rozlíšení nedáš 60fps pri peknej grafike. Či musíš hrať všetko na uplne na max?
luke777 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 17:16:49

vypni vyhlazovani stiny a dalsi kraviny
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 17:45:33

Hlavne sis mel koupit 1060 protoze pak by ti tu poradili ze je to grafikou a ze sis mel koupit RX 480. Takhle je to dost zapeklita situace
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 21:40:00
avatar
Já teda s FX 8350 takovéto problémy vůbec neměl a to mám R9 290X což je výkonově hodně podobná karta ... v GTA 5 je toho nastavení grafiky strašně moc ... chce si to s tim vyhrát ... a doufám že full detaily nemyslíš 8xAA ... musí ti to jít nádherně si piš Já měl taky skoro vše na plno ... myslim ale že jen FXAA.
PatchmaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-16 01:27:06

tak jsem to nataktoval na 4,5GHz, pridal trosku napeti a jede to 40-60, obcas pada k 30.....navic bych pripocital moje stesti na windows, kdy se me neustale neco sere

ale kvuli jedny nenazrany a neoptimalizovany hre, nebudu prodavat docela novou desku a procak a kupovat intel
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 08:23:49

Mam taku ostazku, ako to je s PCI-E 2.0 pojde na tom nova karta a ked ano akym hendikepom?
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 08:46:55
avatar
Pojede, a s nulovým hendikepem. Horší věc je, k jakému procesoru chceš novou grafiku dávat.
stachuj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 09:37:27

co bys chtěl od firmy, která vráží většinu peněz do marketingu namísto R&D
Bobulak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 13:15:44
avatar
Pokud to tak opravdu bude, tak je to klasicka prasarna od nV!

Na druhou stranu, me jakozto veci znaleho to muze byt jedno..
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 15:55:27

Njn proste to vypada ze amd zacina ziskavat naskok ohledne vykonu karet a technologii tak se nvidia zacina upinat k spinave hre vuci amd.Koneckoncu jsou to jediny dva vyrobci karet na trhu tak rivalita je take na miste.Mozna bych se trosku zastal nV v tom ze amd casto v minulosti melo na hruby vykon silnejsi karty jenze nV to casto dohanela castym vydavanim ovladacu a jejich vyladenim.Takze obecne platilo ze u vetsiny her mela nV lepsi optimalizace.Kazdopadne ja jako dlouholety uzivatel zelenych karet mam v planu do budoucna zkusit tu rx 480 tak jsem moc zvedav a jestly s ni nebudu spokojen tak se opet vratim k nV protoze krom vyssi ceny jsem s ni byl vzdy spokojen.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 06:44:08

NVIDIA nieje zlá, ak ťa netrápi cena/vykon. Udávaná predajna cena 1070 je len 120€ vacsia od 480 ale obchodníci chcu 300€
Marek007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 09:04:35
avatar
Takže prodejní cena RX 480 je v tom případě tak 75 € ?
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-15 10:26:57

Ked prisla na trh 480 oficialne 249$ u nas stala 260€ zlavi ako stali zakaznik nepocitam. Ked prisla 1070 oficialne 370$ u nas pod 550€ nesla. Teraz po vyse mesiaci jej cena klesla na 460€, ale stale ku koncovej cene 370$ to ma daleko.
A to nevravim o tom ze vyrobne naklady na 480 a 1070 su skoro na 1 cent rovnake
renovatio1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dotaz 2016-07-14 16:20:12

no pekne Nvidia zas saskuju s upravenymi grafmi.... ale tak kazdy kto ma trocha rozumu uz DAAAAVNO vie ze nvidia je predrazeny tovar so slabym vykonom voci tej cene.....

Inak uvazujem K procesoru I5 2320 keby som kupil Rx 480 nejaku OC (ked vyjdu) tak ma nebude brzdit procesor co myslite ludia?
Planujem hrat na fullhd hry este dlhu dobu tak uvazujem ci je to vhodny krok s tou RX 480 .....

btw DD dik za clanok velmi nice !
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 16:32:48

myslím, že to je celkem dobrý kombo i5 a OC RX 480, a na pár let TI to vydrží, obzvlášť ve FullHD
Brzdit by Tě nic nemělo.
renovatio1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-14 17:58:29

oookej dík moc si ma poteseu celkom...... takze som zvedavy uz len ake OC supy vypustia blazni zo sapphire, radeon
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 252x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 179x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 814x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1146x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1463x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1312x
Komentářů: 6