NVIDIA opět popírá plány vlastního CPU a výrobu u GlobbalFoundries – výhodnější pozice u TSMC Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 09 November 2009
altCo chystá NVIDIA? Podle vlastních slov všechno možné, jen ne vlastní procesor.

 

 

V minulém týdnu se objevily informace o tom, že NVIDIA najala vývojáře společnosti Transmeta a hodně z jejích technologií kolem x86 procesorů. Většina pozorovatelů soudí, že NVIDIA zkrátka x86 možnosti zkoumá a vlastní procesor vyvíjí. NVIDIA ovšem všechno popírá, aby zdůraznila své aktuální směřování.

A tím je podle slov šéfa společnosti NVIDIA jasně vizuální a paralelní výpočty a to zejména servery s využitím GPU pro cloud computing atd. Zároveň se snaží prosadit se na platformě výkonově nejnižších mobilních zařízení a to platformou TEGRA.

Zároveň šéf společnosti NVIDIA shodil ze stolu výrobu u GlobalFounries. GlobalFounries je podle šéfa NIVIDIA zkrátka továrna AMD a strategií NVIDIA je TSMC. Tím šéf NVIDIA dal jasně najevo, koho si má TSMC více všímat a upřednostňovat jej, což se samozřejmě dnes hodí. GlobalFounries je opravdu továrna AMD a navíc vyvíjí výrobní proces s IBM, a s tím má NVIDIA z minulosti špatné zkušenosti z výroby v roce 2004, kdy IBM nebylo schopné dodat dost NV40 čipů. Na začátku roku sice NVIDAI připustila jednání s GlobalFounries, ale zdá se, že dohoda nebude a NVIDIA zůstane u TSMC, kde vyrábí přes 90% svých čipů.

Zdroj: Xbitlabs.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 15:24:51
avatar
mě by zajímalo kde vyrábí zbylejch 10% ? jen taková otázečka x)
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - umc 2009-11-09 16:01:41
avatar
napriklad UMC, tam vyraba aj AMD/ATI....Odkaz... www.umc.com.tw
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:00:55

Těch 10% si tiskne. Viz papírové vypuštění FERMI.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:03:02
avatar
to si zabil
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:14:59
avatar
pochybuju že Fermi vubec nějaký % v grafech má když jich je z 10kusů x)
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 15:24:58

V krátkodobém horizontu nVidia x86 procesor skutčně nepotřebuje. A v dlouhodobém horizontu není budoucnost x86 vůbec jistá, tak proč invetsovat do vývoje.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mno 2009-11-09 16:13:48
avatar
Dokud to Intel bude s M$ podporovat, tak tu x86 bude až do našeho stáří... bohužel!
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:43:06

Vtip je v tom že vztahy mezi Intelem a Microsoftem jsou dnes už všechno jen né přátelské. Pokud půjdou Widle do kytek, potřeba x86 zkončí. A to může být dříve než si myslíš.

Totální průser způsobil Intel Microsoftu tím, že kromě vývoje stále výkonějšího HW, začal souběžně vyvíjet low-power platformy, které ale nejsou dostateně výkoné pro molochy Microsoftu (viz debakl s Vistou), ale lidi je přesto chtějí. Do doby vydání W7 se ta snaži zachraňovat XPčkama, ale ani W7 nebude žádné terno.

Takže Microsoft nemá systém, který by na Atomy perfektně pasoval, ale co je horší, Intel není schopen dobře konkurovat ARM, pro které Windows nejsou. Ale i kdyby Microsoft ze dne na den napsal port Windows pro ARM, je to úplně k ničemu, protože všechny Windows aplikace jsou x86 a ty nikod nenaportuje.

Takže méně nenažrané systémy, které jsou navíc nezávislé na x86 včetně obrovské zásoby aplikací se mohou rozšířit hromadně na netboocích, a pak se výsadní postavení x86 nebo Windows nebo obojí začne hroutit jako domino.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2009-11-09 17:19:20
avatar
Joo zajímavé. Jenže bohužel si nemyslím, že to příjde tak brzo. I když s těma netbookama máš pravdu. Tam se MS drží zuby nehty a pokud s tim něco neudělá, tak bude hůř. Jenže prachy udělaj svoje a uvidíš, že to tak horký nebude

I když takovej Google už vystrkuje růžky na chytrejch mobilech a to bude ještě zajímavé. MS na to prděl a těď to bude kdo s koho
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 17:54:19

Nelze očekávat nějaké dramatické změny, spíše se nyníejší dominantní pozice rozmělní a bude zde více významných hráčů.
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 19:45:34
avatar
koukam ty jsi asi drobet zaspal dobu WIN pro ARM prociky existuje už spostu let jen neni kompatibylní s x86 většina lidí je zna pod označenim win mobile pripadne win CE a používa se v mobilech a prumislovejch počítaču.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 20:13:35
avatar
Rika ti neco slovni spojeni "Wintel" ? Ve firemnim front-end nasazeni dominantni platforma.

To, co jsi popsal, je fuckup Microsoftu a ne Intelu, mezi temito firmami panuje pratelske spojeni. Temer si nelezou do zeli a obema obrazne receno pukaji kapsy $$$$. Navic jejich produkty lide casto obednavaji a plati na jedne fakture, tak proc se hadat, ze

Vytvorit robustni a komplexni SW je asi narocnejsi ukol, nez vyroba nove generace HW. Tak to je a za poslednich 5 let je to jasne videt.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 20:19:18

Je to i krasne videt na update.microsft.com - ovladace od Intelu na vsechno, od nvidie,a ATi jaztakz (hlavne Visty a W7 a tyka se jen GPU), zbytek vyrobcu cipsetu ma dost velkou smulu. I to je jeden z duvodu tak dominantniho postaveni - pro jakehokoliv uzivatele je navysost prijemne pri instalci OS a po updatu zjistit, ze neni nutne dodavat zadne ovladace. AMD proste takovou pozici s MS nema. A i proto je Wintel tak oblibeny predevsim v platforme office, kde dokonce pokryva komplexni system vcetne GPU.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 18:41:58
avatar
ale je mozne ze win 8 bude podporovat i 128bit (ia-12 architekturu nebo se o tom aspon mluvilo. a to uz je neco jineho nez x86...
Pepan44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 19:27:30

A co si jako myslíte, že si na takovýchto Win 8 spustíte za program?
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 19:45:58
avatar
To neni o 128 bitech a tohle bych navic bral jako kachnu.
To je o systému jako celku. A navíc souhlasim - 128bit systém by ti stejně emuloval 32bit
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 20:16:34
avatar
Zpetna kompatibilita je klicova a pochopil to nejlepe Intel. 386 byla skvelou skolou, Itanium taktez.

Me to to vubec neomezuje a obavam se, ze nikoho dalsiho take ne...
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 16:49:20

Momentálně drží TSMC Nvidii nad vodou, sice se jí také dotýká špatná výtěžnost 40nm procesu, ale mnohem méně (vzhledem k nedokončenému vývoji FERMI), než kdyby HD 58xx nebyly tak nedostatkovým zbožím jako nyní. Stejně TSMC zabila HD4770, svýho času to byl trhák, jsem zvědavý jestli tyhle ztráty TSMC nějak AMD kompenzuje.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 18:10:44
avatar
Len tak mimochodom, nvidia už nejaký ten rok má x86 procesor ktorý dostala v "darčekovom" balení kúpou firmy ULi. Tá ho zase vyobchodovala od ALi (Acer Laboratories inc) keď sa tie firmy rozdeľovali. Procesor je to síce nic moc (386) ale podstatné je,že majú plány, architektúru a licencie na výrobu takýchto cpu. Ľudia z transmety sú tiež zásah do čierneho, niektorý si isto budú pamätať aký ultimátny procesor bol Crusoe práve od nich. O Athlonoch 64 ani nehovorím, za tým takisto okrem iných stálo aj pár ľudí z Transmety.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 18:54:19
avatar
Problem moze bejt i s licenci na 386,... x86 jde do kytek a konecne poradne nastupuje x86_64 a tu nvidii 386 nepomoze pac bez_cross licence jakou ma AMD a Intel je proste vyrabat nemohou a ti dva by byli poradne blby keby si k tomu pustili nvidii
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 18:18:26
avatar
TSMC nikomu kompenzovať straty nebude, nízka výťažnosť kremíkovej dosky je hlavne strata pre nich (málo vyrobených a predaných čipov, veľa odpadu.)
Cajzl.z.Praglu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-09 18:29:35

No nevím nevím. Spíše je to tak, že odběratel platí za celý wafer. Jinak by museli už u výrobce testovat každý procesor a to asi ne. Navíc ještě když nastal problem s 40 nm procesem, tak se tu psalo, že ztráty na sebe vezme TSMC do doby než to zlepší.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 08:07:32

takze NVIDIA a TSMC to spolu pecu.. a sabotuju ATI.. to sa povieeeeee.. ;-)
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 09:35:55

A nejsou ty kecy prostě současti jednání o ceně?
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-10 12:10:47
avatar
no myslím, že si NV nezavře dveře ke Globalfoundries, jen se jim teď hodí do krámu, aby se TSMC s nimi hodně kamarádilo a nevyrábělo více AMD než je zdrávo až zas bude situace jiná, tak příjdou s "přehodnocením" situace a vrátka k jiným výrobcům si zase otevřou a tím budou tlačit na TSMC, aby jim dala lepší podmínky... no prostě $$€€ hýbou světem
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 777x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 531x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 997x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1209x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1535x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1350x
Komentářů: 6