Společnost NVIDIA se snaží, co jí sily stačí, prosadit PhysX před velkým nástupem HAVOKu OpenCL …
NVIDIA má ještě chvíli času přesvědčit herní vývojáře o výhodách PhysX, než se dá dohromady konkurenční HAVOK a OpenCL se rozšíří. Pak už to bude zcela jiný souboj. NVIDIA tak nově oznamuje znovuobnovenou dohodu se společností SEGA. Ta už dříve licenční dohodu o využití PhysX měla, takžke dnes byla jen znovurozšířena a SEGA může (ale nemusí) PhysX využívat pro své hry. Prý se nějakých titulů dočkáme, samozřejmě to záznamná, že si PhysX užijete jen s grafikami NVIDIA, PhysX běží i akcelerované přes procesory a to jak na konzolích, tak na PC s Intel/AMD. Samozřejmě teoreticky by ve hře u grafik NVIDIA měla být nějaká výhoda v zajímavějších a bohatějších efektech, plynoucích z vyššího výpočetního výkonu, který mohou poskytnout.
Nicméně skutečně špičkových herních titulů, které by využívali PhysX je velmi málo a stačí vám na to pár prstů na jedné ruce. NVIDIA proto také hrdě oznamuje, že dohodla se studiem GRIN, které stojí za poměrně očekávanou hrou Terminator: Salvatinon, a která zatím má na to stát se špičkovým herním titulem, že PhysX a APEX budou využívat. Ale jen pro tuto hru. Jsem tak zvědav, zda se dočkáme nějakých zásadnějších efektů, než pár vlnících se závěsů a poletujícího listí, třeba jako kompletně reálně zničitelné prostředí, které nabízí HAVOK ve hře Red Faction. V akční hře z prostředí Terminátora by rozhodně kompletně zničitelné prostředí nemělo podle nás chybět ...
Podobně by se mělo PhysX objevit i ve hře Dark Void od dalšího herního studia. Není ale známo v jak rozsáhlé podobě. Každopádně NVIDIA to s PhysX zatím nebalí, ačkoliv se obecně předpokládá, že fyzikální instrukce se stanou zajímavými a ve středu zájmu až na nové generaci grafik s DX11 (kde bude možné využít paralelismu) a hlavně pod OpenCL jazykem, což PhysX v současnosti není. NVIDIA si ale snaží vybudovat dostatečně silné pozice před OpenCL konkurenčním HAVOKem, který poběží úplně všude i na jejích vlastních grafikách. Už v současnosti je HAVOK výrazně využívanější a to je akcelerován zatím jen přes CPU i na konzolích. Co je zajímavé je, že NVIDIA licencuje prý PhysX zcela zdarma, přesto se herní studia do licencování nehrnou a i když jej mají, tak jej zdaleka ve všech svých hrách nevyužívají. Každopádně zatím není v boji o fyzikální instrukce rozhodnuto a bude zajímavé sledovat ne ani tak to zda, ale kdy NVIDIA předělá PhysX i pod OpenCL, čímž je v podstatě umožní provozovat stejně jako HAVOK OpenCL na všem, i na současných grafikách ATI, které podporu OpenCL mají, ale současné CUDA PhysX ve stávající podobě podporovat z pochopitelných důvodů nemohou, což je jedním z důvodů, proč herní studia s využitím PhysX docela váhají. Nechtějí si snížit možné prodeje, když na polovině grafik výhod pokročilých PhysX neze využít.
Pokud by byla technologie PhysX podstoupena ostatnim(Intel, Amd/ATI), tak by rozhodne mela smysl. Takhle se z toho stava specialita a brani to masovemu rozsireni.
Presne tak. Moment. to slúži iba ako lákadlo tým, čo sa v tomto obore moc nečlnkujú. Podobne ako má ATi pri prezentáciách DX10,1 tak ma nVidia PhysX. A podľa mňa je Intel veľká ryba, a ešte k tomu bude HAVOK aj v DIABLO 3. Ako vravíš. Najlepšie by bolo, aby sa určité technológie zlúčili a boli by považované za taký priemerný štandard. Ale ako sa vraví : Chcieť je pekné, ale mať je ešte krajšie.
v diablu 3 bude urcite uzasna fyzika u blizzardu je technicke zpracovani vedlejsi...ten se zameruje hlavne na hratelnost a aby hry bezeli na co nejvetsim poctu pc;)
Ja viem, ale konkrétne v tomto prípade som chcel naznačiť, že séria Diablo je veľmi obľúbená, a už len to, že to bude niesť nálepku HAVOK, bude znamenať, že sa vryje veľa ľudom do pamäti. Ale tak čo som videl gameplay, tak tam nebola bohvieaká fyzika ako vravíš, ale boli tam určité "vylepšenia" ako napr. buchol do steny tá spadla a zabila príšery, ďalej napr. bol tam most, a keď preskakoval tak zhodil pár kociek dolu. Proste také prkotinky ale sú tam. Určite bude fyzika vyzdvihnutá v iných gamesoch, ako to bolo napr. u mirrors edge.
já myslím že se PhysX dostane stejného zájmu jako dx10.1 u ATI, dx10.1 po nástupu něčeho lepšího (dx11) bude postrádat smysl, to samé po vypuštění HAVOKu. Kdyby se nvidia a ati dohodli na jednotném postupu třeba s cuda vs stream, dost by stížili cestu intelu s jeho larabee, ale takhle to vypadá že chtějí další konkurenci
mno ATi i nVidia spolu bejt nemužou ... sice larabee je konkurentem, avšak pochybuju že je tento nebo příští rok nějak výrazně ohrozí
kdyby nVidia a ATi šli k sobě tak by NV ztratila výhodu CUDA, a tím že dá physx pod openCL tak ztratí i to.. což je vlastně skoro celej jejich marketing .. pak jim bude zbývat buď to vymejšlet další kroky jako sou starý jádra na grafikách do klíčků nebo časopisy.. bo prostě udělat pořádný grafiky
nVidia bude držať physX pri živote dovtedy , kým sa jej nevrátia financie do neho vložené. Sama už musí vidieť , že ako jediný z troch výrobcov GPU , túto technológiu nepretlačí
celé je to len marketingový nezmysel ,za účelom zdvihnutia predajov
no jeste bylo physx zminovano v souvislosti s bioshockem 2 a ceskou mafii 2. jinak nerekl bych ze fyzika v red faction je realna. znicitelne prostredi tam je, ale realny vubec neni. staci se podivat na to video tady na webu..
K tomu aby někdo přemlouval vydavatele z herního světa kde dominuje Havoc aby se přeorientoval na řešení které je v rukou minoritného hráče vyžaduje hodně naivity. Naučit programátora novým kouskům (přeorientovat se z havoc na Physix) není triviální věc. To snad vědí i na obchodníci z oddělení NVIDIE. Proto píši o naivitě. Přeorientování programátora je nelehké a proto stojí hodně peněz. Když NVIDIA nutí svůj produkt tak ji nezbývá než jednat o tom nejpodstanějším a to o penězích.
Nvidia mi může slibovat jaký hry chce, ale dokud nebudou na pultech obchodů s tou podporou PhysX tak sem v klidu, prostě dokud neuvidim tak neuvěřim . Každopádně PhysX neodsuzuju (oceňuju že se NV o něco snaží), ale podle mě to co neni otevřený všem je odsouzený k zániku.