NVIDIA porušila patenty RAMBUS – Zákaz prodeje grafických karet a HW NVIDIA reálný!? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 27 July 2010
altSpor společností NVIDIA a RAMBUS ohledně patentů paměťových řadičů opět na stole.

 

 

 

Společnost RAMBUS je ve světě dobře známa. Drží řadu důležitých technologických patentů, které si musí mnoho společností po celém světě licencovat, aby mohly vyrábět své produkty. To však zdá se opravdu neudělala společnost NVIDIA, i když tvrdí, že nemusela, a může to být velmi, velmi vážné opomenutí.

Spor se vleče už nějakou dobu, a protože se obě společnosti nejsou schopny dohodnout, už dávno je předmětem soudních sporů i vyšetřování americké mezinárodní obchodní komise. RAMBUS dokonce požaduje zastavení prodejů výrobků NVIDIA. V minulosti už byla část žaloby RAMBUS smetena ze stolu, ale v několika případech u několika patentů již bylo jednou konstatováno, že NVIDIA práva společnosti RAMBUS porušila. NVIDIA se proti tomuto rozhodnutí odvolala.

Nicméně mezinárodní obchodní komise dnes odvolání společnosti NVIDIA zamítla s tím, že k porušení patentů RAMBUS došlo, a to by mělo tak znamenat zákaz dovozu a prodeje dotčených produktů NVIDIA včetně jejích grafických karet i ON platformy! NVIDIA se ale okamžitě odvolala. V každém případě už podruhé bylo rozhodnuto ve prospěch RAMBUSU a to je velmi nepříjemné pro NVIDIA, která nyní hraje opravdu o hodně. Vždyť dotčené patentované technologie kolem paměťových řadičů používá NVIDIA u mnoha svých produktů. Zákaz prodeje by byl opravdu velmi závažným problémem, který by ovlivnil chod celé společnosti a už tak špatnou náladu investorů NVIDIA. Samozřejmě by se mu dalo zabránit tím, že by NVIDIA uznala nárok RAMBUSu a zaplatila mu za patenty, což by ale musela i zpětně za mnoho let, kdy zjevně neoprávněně jeho technologie používala. A to by byly stovky milionů dolarů, ne-li pár miliard, což jsou peníze, které dnes už NVIDIA jen tak někde nenajde. Navíc by je musela platit i do budoucna, což by se odrazilo v cenách produktů i v hospodaření firmy.

Každopádně už dvě stejná rozhodnutí, proti kterým se NVIDIA odvolala, ale bylo by divné, kdyby to nakonec dopadlo v její prospěch a obchodní komise dvakrát rozhodla špatně. NVIDIA prostě hraje o čas a pravděpodobně se pokusí o dohodu a minimalizaci dopadů dlouholetého porušování patentů RAMBUS. NVIDIA už nějakou dobu není v kondici. Její čipsetový Business je po smrti a výpadek financí NVIDIA není schopna nahradit. Technologicky ztrácí na poli grafických karet a jen okolnostem a TSMC může děkovat, že ji větším prostorem ve výrobě drží nad vodou – více grafik, více podílu nad konkurencí a více peněz. ION platforma se zdaleka neprosazuje tak, jak si NVIDIA představovala a TEGRA platforma na tom není o moc lépe. Neustále tak klesá hodnota celé firmy a akcií a dobré zprávy jsou v nedohlednu. Navíc je jasné, že se NVIDIA bude muset vypořádat s nástupem výkonných procesorů s výkonnými integrovanými grafikami AMD-ATI a Intel, které by mohly udělat zářez do trhu s tradičními levnými grafickými kartami, což jsou další významné peníze pro NVIDIA. Do toho musí řešit problém, že technologicky svými čipy zaostává (ve smyslu časového zpoždění a celkové funkční efektivity) za konkurencí, která je navíc už brzy udělá další půl krok následovaným celým krokem následované významným posunem situace na výrobním trhu mezi TSMC a GF. Nic z toho ale není nová skutečnost, ale jasné důsledky technologického vývoje i vývoje trhu po vytvoření kompletní platformy AMD-ATI vedle kompletní platformy Intel, kdy NVIDIA zůstala jaksi na ocet. Na tento vývoj se měla NVIDIA připravit. Na papíře připravena je, ale v praxi už to tak dobře nevypadá. Navíc NVIDIA si udělala spoustu problémů sama, ať už výrobou vadných čipů v nedávné minulosti a tím, že to tajila anebo pravděpodobně i možná záměrným několikaletým ignorováním patentů RAMBUS, což je problém, který nyní vyplouvá. Minimálně na nudu si tedy v NVIDIA nikdo stěžovat nemůže.

Otázka je, jak dlouho bude NVIDIA žehlit další a další problémy a jak dlouho bude trvat, než skutečně začnou výrazně promlouvat do situace na trhu a konkurence mezi ATI a NVIDIA, a vůbec schopnost NVIDIA dělat primárně to, co má – tedy grafické čipy, pro grafické karty. Mít tolik aktivit a starostí okolo tvorbě a kvalitě čipů rozhodně nepřidá …

Zdroj: engadget.com, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
vlado.sk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 14:50:25

Držim NVIDI palce nech sa jej to podari vyhrat,preca ma perfektne produkty ktore by bolo škoda.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 15:12:32
avatar
o to, jetsli má nebo nemá perfektní produkty ale v článku ani v celé sporu vůbec nejde.... jde o to, jestli ty své produkty nedělá na technologicíh, které patří jiným a za které jiní včetně konkurence musí platit.
Anonymní  2010-07-27 16:23:20

O spolocnosti Rambuss sa myslim vystizne vyjadrili na ehw - "Společnost Rambus, označovaná jako patentový troll (96 % jejího obratu tvoří licenční poplatky, společnost nevyrábí a neprodává žádné hmotné produkty), ... " to hovori za vsetko
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 16:40:03
avatar
no a? IBM je dnes také spíše patentová společnost má desítky miliardy zisků jen z patentů ... co je na tom špatného???
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 17:04:05
avatar
Tiež nechápem čo je zlé na tom, ak nejaká spoločnosť investuje do vývoju a to čo potom vyvinie, tak na papieri predáva v podobe patentov druhým, aby to oni mohli vyrábať a používať v praxi a potom na tom samozrejme zarábať. Nechápem, ako si niekto nemôže uvedomovať, že keby patenty kradli všetci tak, ako Nvidia, tak by táto spoločnosť už dávno skrachovala a bez patentov, ktroé vyvíja by predsa ani tie ich Nvidie, neboli také, ako ich poznáme dnes...fakt nechápem ako si niekto nedokáže spojiť pár takýchto jednoduchých súvislostí...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 18:14:08

O tom kradnuti by som len povedal, ze RAMBUS sa sudil uz asi s kazdym. Okrem toho zo 17 patentov zostali v spore iba 3 co tiez o niecom vypoveda.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 18:16:23
avatar
no co, NVIDIA tradičně zkoušela, co až si může dovolit a na čem ušetřit a získat tak nějaký prospěch a výhodu, každý milión dobrý
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 18:51:16

Myslim, ze to skusali obaja. 14 napadnutych patentov ako neopodstatnenych je dost. RAMBUS sa snazil tiez.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 20:02:45
avatar
vzhledem k tomu, že rambus ty technologie má a NVIDIA je zjevně neprávem použila je myslím jasné, kdo má máslo na hlavě ... a nedivil bych se kdyby se ty pantety točily kolem toho samého ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to mareknr 2010-07-28 09:10:30

No, Rambus ještě dopad dobře, se se může soudit. Rudolf Diesel prostě zmizel z parníku, kterým plul z Ameriky.
Argument typu: "to nemohla být krádež, ten chlap jen kecá, že ho pořád někdo okrádá..." jen svědčí o vážných problémech s logikou. Ano, okrádají, no a? Zlodějů je dost.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-28 09:14:30

Citace:
Argument typu: "to nemohla být krádež, ten chlap jen kecá, že ho pořád někdo okrádá..."


Kde som nieco taketo napisal? Predsa tvrdim aj inde, ze za to, co NV dokazali, ma pekne zaplatit. Nikde som kradez neobhajoval...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Veyron 2010-07-28 09:05:25

Většinou s Tebou diskutuji, ale tady souhlas 100%
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 17:41:05

Ty bys byl ochoten investovat hromadu peněz do vývoje nějaké technologie a pak bys řekl, ok, tohle už jsem vymyslel, dám to někomu ať to vyrábí a vydělá na tom? A zatím budu vymýšlet za dlouhý prachy něco jinýho.

Tak pokud je tvůj tatínek velký Bill, tak snad ...
Anonymní  2010-07-27 19:54:01

Ako napisal mareknr vyssie - 14 ziadosti rambusu sud zamietol, takze to skutocne vyzera tak, ze tato spolocnost sa snazi ziskavat prachy len ubohym napadanim a snahou vytrieskat peniaze aj z toho, na co ocividne nema narok ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 20:01:44
avatar
no vzhledem k tomu, že FTC 2x rozhodlo o tom, že NVIDIA ty pantenty porušila, nic ubohého a žádné napadaní spoelčností Rambus nikde nevidím!
Anonymní  2010-07-27 20:47:13

Ja to vidim - 14x chcela peniaze od NVIDIE neopravnene ... ak ma na ne pravo, tak samozrejme som zato, aby ich aj dostala. Ale 14x peniaze ziadat a nemat na to pravo ... to sa moze zdat OK iba niekomu, kto skutocne nema rad NVIDIU
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-28 07:20:28

Jen klid. Soudní poplatky RAMBUS určitě zaplatil. Každý má právo hájit své zájmy. To že u nás je nelze prosadit i když je na ně právo je věc jiná.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-28 07:19:04

Tak od toho je tu právě ten soud aby rozhodl na čí straně je pravda.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 23:56:23

MATP - hezky jsi to překopíroval z Extrahardware.
Odkaz
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 17:39:27

Jo tak tos nás tu docela pobavil.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-28 10:40:28
avatar
No tak těch perfektních produktů dnes moc nemá, spíše naopak, ale holt konkurence je potřeba, takže to holt musí ustát, jinak by bylo zle.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 14:52:53
avatar
Co k tomu dodat.Myslím že ty to války ohledně ochrany patentů se budou více či méně objevovat všude a ne jenom u NV.Stejně to dopadne tak že když náhodou NV prohraje tak vyplázne nějaký ten melounek a jede dál akorát teť by se jí to do krámu asi moc nehodilo.Stejnak se to potáhne ještě určitě pár let.No uvidíme co ukáže čas.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 15:13:07
avatar
nějaký ten melounek? kdyby šlo jen o melounek, tak ten spor dávno neexistuje
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 15:12:11

Na zaciatku sporu bolo v hre az 17 patentov, nakoniec to skoncilo pri troch. Vsetky ostatne boli zamietnute ako neopodstatnene. NVIDIA sa urcite odvola a ako pise MIKRON spor sa len tak rychlo neskonci. Pochybujem, ze niekto dovoli zakaz predaja kariet NV na uzemi USA.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 15:18:06

Zakázat prodej? Zcela nepřiměřené! Poměr ceny za patentovaný díl vůči cele ceně grafické karty je obrovský. Ale krást se nemá a musí zaplatit. Bylo by proti zájmu Rambusu aby nVidia zkrachovala, nebo nevyráběla. Po vyhraném sporu splátkový kalendář, popř. exekuce.
sapphirecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 15:53:51

haha, stejne jako na novinkach maji bulvarni nadpisy tak se tu uz i jako na novinkach mazou prispevky

[edit] mazete tu naprani i cely accounty? hadam moje nazory tu nejsou vitany
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 16:09:18
avatar
napsat, že reagujete na článek, který jste nečetl, je jasný SPAM.

Co se týká bulvárního nadpisu, nadpis vyjadřuje skutečnost bez příkras a není na něm nic bulvárního!!!
sapphirecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 19:57:55

ty moc dobře víš, že ten zákaz reálný není! vždy existuje jiné řešení povíme si za půl roku...

[edit] je vidět, že ani ty po sobě články nečteš:
cituji: "NVIDIA včetně jejích grafických karet i ON platformy"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 20:00:49
avatar
jak není reálný? Vždyť jasným důsledkem rozhodnutí je, že do 60 dnů musí pravomocný orgán, tedy soud rozhodnout o tom, jestli se dovoz zakáže nebo ne .... jinými slovy nic nereálného na tom není, nic bulvárního a nic nepravdivého!

takže o čem to plácáš? Jinak jak to podle mě pravděpodobně dopadne, jsem v článku napsal!

promiň udělal jsem chybu pane dokonalý ...
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 20:57:27

Jejda,o cem se hadate.Nvidia kradla a ted bude platit.Na tom nic spatneho nevidim.Je to normalni chovani v trzni spolecnosti.Copak si myslite ze nekoho v administrative USA zajima prislusnost ke graficke znacce?Opravdu myslite ze hornich 10 000 v v USA zajima ktera hra ma nebo nema Physx?Tyhle zabomysi valky co tu vedem zajima jen par nadsencu co se tu dohadujem porad dokola.Pravda je takova ze Nvidia prekrocila zakon a ted zaplati.Neni jediny duvod povazovat zlodeje za nejakeho Boha.Asi vsichni vidite jak se to tady deli vicemene na sekty.Atifan,Nvidia boys,apple club.Ale zadne fandeni znacce nemuze vyzehlit poruseni zakonu.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-28 08:03:33

Tu nejde o znacku. Ale dovoz proste nezakazu. Mimochodom podla EHW to moze zakazat na odporucanie tej komisie iba prezident. Sice vacsinou taketo odporucania prijima, ale....
Pre tych co nechodia na EHW sem hodim par citatov z clanku Lukasa Fialy:

Citace:
ITC nemá pravomoc zákaz dovozu nařídit, takový krok by musel schválit sám prezident Barack Obama. Pokud by ale dovozní embargo vešlo v platnost, týkalo by se nejen grafických karet s čipem nVidia (což by odskákali jejich výrobci), ale i základních desek s integrovanými grafickými akcelerátory nebo hotovými sestavami obsahující některý produkt nVidie.


Citace:
nVidia oznámila, že se proti rozhodnutí ITC odvolá. Vláda a prezident mají nyní šedesát dní na přezkoumání a případné zrušení verdiktu (byť se to prý moc často nestává)


Citace:
Analytik Patrick Wang z Wedbush Securities očekává, že se spor bude táhnout ještě hodně dlouho.


A este citat z prispevku SamanaCZ pod tymto clankom:

Citace:
USA a ti co tam rozhoduji moc dobre vi ze by to polozilo ekonomicky nekolik hodne silnych skupin v USA a plany na zotaveni ekonomiky by tak vzali spad smerem dolu, vsichni vime jak to dopadlo s automobilkama a bankama v USA na produkty nVidie jsou navazani nejvetsi vyrobci OEM co sidli i v USA a na tyto firmy vcetne nVidie jsou navazany duchodove zdravotni fondy ktere vpodstate zivi americke duchodce tohle oni padnout nenechaj ikdyby se Rambus stavel na nekolik hlav


Okrem toho podla poctu neuspesne reklamovanych patentov je vidno, ze Rambus sa snazil vytrieskat z toho co najviac. Aj peniaze na ktore nemal pravo. Toto nie je obhajoba NV. Za to, co jej bolo dokazane musi pekne zacvakat a tak je to spravne. Ale sa treba na to pozerat realne.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-28 09:18:41

Kdo nechodí na EHW, může tam nakouknout. Český číst všichni umíme. Nemá smysl tady kopírovat cizí články. EHW je stejný názorový časopis jako DD, odkaz na něj není argumentem v tomto sporu.
Dávej sem svoje myšlenky i názory, nebo cituj PŮVODNÍ zdroje - materiály komise, americké zákony, výroky Nvidia a Rambus.
sapphirecz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-28 14:42:01

o chybu mi nejde, ani mi nevadí, že chceš psát o faktech a skutečnostech. Ale vadí mi, že jen blbě kecáš, to co tady předvádíš je jasná preference AMD/ATI, protože od nich provozovatel portálu dostává prachy za reklamu - bannery atd. Toto už jsem tu jednou zmínil a ty jsi tenkrát můj příspěvek smazal, aby to těm ovcím, co jsou fanatici do AMD/ATI nebilo do očí. Tak přestaň konečně lhát a jistý informace překrucovat. Mimochodem - napsat, že je realné smetení/zničení planety Země meteoritem je stejně tak reálné a bulvární, jako nadpis a tvá úvaha o sporu mezi RAMBUS a NVDIDA..

[edit] a tvůj důvod smazání mého prvního příspěvku tohoto článku je irelevantní, protože jsem mohl mít o problematice načteno stejně jako ty ze zahraničních portálu. Pravda je taková, že mě urazil už jen ten nadpis, který mohl napsat jen člověk, který si myslí, že jsem debil a přes takový nadpis si článek přečtu...
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 17:12:11

Ja teda tenhle prusvih Nvidii hodne preju.Evidentne musi ryt drzkou v zemi aby se naucila chovat se jako normalni hrac na trhu.Je pravda ze Nvidii nesnasim.Detem odesly 2 notebooky kvuli Nvidia grafice a protoze ziju v Irsku zadne prodlouzene zaruky vyrobcu se tu nekonali.Teda aspon ne od anglickych manufaktur ktere tu maji obrovsky podil trhu.Kazdopadne doufam ze se Nvidia vzpamatuje.Hrat si na Boha se jeste nikomu v historii nevyplatilo.Osma rada Nvidie byl brutalne povedeny kousek hardwaru.Od toho momentu si nejspis mysli ze jsou Bozi a podle toho se i chovaji.Agresivne napadli Intel a ted se jim to vraci .Za to lhani,prejmenovani grafik,delani z lidi naproste p... si zaslouzi jen skoncit. A jedna perlicka na konec.Za ty roky co tu ziju byla v obchodech jen platforma Intel Nvidia.Dnes nenajdu nic jineho nez AMD
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 18:16:42

A kde presne bola chyba? V samotnom cipe alebo na GPU, za ktore je zodpovedny vyrobca?
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - technologická zaostalost 2010-07-27 17:07:15

DD co máš pořád s tím, že Nvidia má údajně technologicky méně pokročilý čip G 100 než AMD-Ati. G 100 je podle recenzentů z hlediska technologického naopak převratný a rozhodně modernější čip než celá 5tá řada Ati, která vychází již z HD2900XT. Uznávám, že G100 má nyní jasně daleko horší provozní vlastnosti, což ale neznamená, že to nejde vylepšit - viz. G 104. Takže s tou údajnou technologickou zaostalostí Nvidia bych se být Tebou krotil protože je to nesmysl.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 17:17:00
avatar
technologicky ve smyslu provozní efektivity a rychlosti přínášení nových technologií ... to jistě chápeš, samozřejmě že díky většímu počtu tranzistorů je to technologicky nejvyspělejší čip, ale já mluvím o technologii jako součtu vlastností včetně funkčnosti a efektivity ...

Nikde jsem jsem netvrdil nic o tom, že by se něco nedalo vylepšit, takže bych se být tebou krotil. problém je, že NVIDIA je dnes zjevně půl kroku za ATI a to i přesto, že má na trhu novou architekturu a ATI ještě ne přitom to z výkonu a provozních vlasností vypadá, jako by snad FERMI arychitekutra měla být konkurencí k RV870 vycházející z RV770/670 ;) ...

takže mi nevkládej do úst, co jsem neřekl a trochu přemýšlej. GF100 je technolgicky náročný čip větší než ATI je tedy pokročilejší, samotná architekutra je ale jiná věc a z hlediska efektivity a tedy v celkovém součtu technologické úrovně se GF100/104 nejeví zrovna jako nejlepší čipy na trhu a to jistě uznáš ....

Já se tedy polepším a budu psát články delší a obšírnější, aby jste si některé věci mylně nevykládali ...
THorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 21:31:36

No, já si teda myslím, že Fermi má lepší arychitekutru.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-28 11:16:08
avatar
No jo. Já si taky myslím, že Škoda Fabia je lepší než Aston Martin DB9. Ale to neznamená, že tomu tak je.

PS. Takovou kravinu si teda rozhodně nemyslím. To byl jenom příklad.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-28 09:23:28

Možná, by stačilo upřesnit, co tou architekturou myslíte. Předpokládám, že oba máte pravdu, jen mluvíte o různých věcích.
Bohužel, poslední dobou slovo architektura stalo prostě módním slůvkem v IT sektoru a tak začalo postrádat reální smysl. Jakýkoliv blbý manager vedle IT má plnou hubu "architektury".
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-28 11:11:21
avatar
No ono se píše hlavně, že je převratná proti předchozí generaci nV čipů, ale ne, že je převratná proti ATI.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 17:43:41
avatar
DD dnes snad po prvé co tak nějak pročítám jednotlivé postřehy kolegů co zde sdělují své názory na určité téma mě zarazili tvé odpovědi.Tím že jsi tak nějak více zaměřený k NV beru a ani já nejsem skalním zastáncem jejich produktů.Musím předem přiznat že nejsem takoví znalec HW jako ty a proto se nepouštím do něčeho o čem jsi nejsem jistý že jsem pevný v kranflecích,však věřím že NV se svojí G104 a nebo další modifikací,ATI může řádně zatopit pokut ATI se spokojí s tím kde momentálně se nachází.Co zatím sleduji tak rozhodně s každou modifikací toho to čipu se jen a jen zlepšují.Toť vše.Věřím že NV s tím to čipem ještě neřekla poslední slovo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 17:55:23
avatar
problém je, že RV870 je starý čip na staré generace a to, že mu GF104 nedokáže při větších rozměrech dostatečně konkurovat nehovoří ve prospěch GF104 ;) anvíc když RV870 bude velmi brzy nahrazen ...
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 18:23:37
avatar
myslim že si s tím nvidia nějak poradí
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 19:53:48
avatar
Ja zas dúfam, že áno!
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 19:07:23
avatar
To je pravda že RV870 je starý čip a NV má co dělat se sním srovnávat. Co nám však zaručí že ATI nebude mít stejné problémy se sví m novým čipem.Vlastně se může a samozřejmě i nemusí opakovat situace i na druhé straně pokut se s toho nikdo nepoučí.No necháme spekulací a uvidíme s čím zazáří AMD potažmo ATI příští rok,jelikož věřím že série 6000 bude jenom drobnou evolucí než revolucí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 20:03:40
avatar
nic, ale těžko může být RV970 nebo HD 7000, což bude nová generace se kterou se musí architektura FERMI utkat, horší než RV870 ;)
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-27 20:55:10
avatar
Tak tu mame dalsi soudni spor. Pokud budeme brat prozatimni rozhodnuti soudu za pravdu, tak nejaky problem tam bude. Moc neverim tomu, ze by se Nvidii zastavil prodej. Jsou i jine cesty
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-28 01:31:05

no nech uz je DD zaujaty alebo nie problem s Rambusom sa bagatelizovat neda a s nvidiou to vyzera velmi zle.

Akcie nvidie poklesli uz od zaciatku roka o -44%
z 18,68 na 10,44
co je este horsie buducnost nevyzera prave ruzovo.

Ved tento rok mal byt ich navratom k slave.
S Fermi chceli ovldnut trh s GPU vcetne profesionalneho segmentu .
S Tegrou chceli dominovat na trhu mobilnom
(Nvidia hlasala 400milionov pristrojov s Tegrou do roku 2012 co sa uz rozhodne nestane)

Vsetci vieme ako dopadlo Fermi no a s Tegra ci Tegra 2 to vyzera podobne.

Nintendo - 3DSi Tegru mat nebude
Sony - PSP2 ju mozno pouzije ale ma vysoku spotrebu tak mozno zasa vyhra PowerVR SGX.
Samsung - sa na tegru vybodol uz uplne
Microsoft - sa dohodol s ARM a zrejme po vzoru Apple(A4) vytvori nieco podobne , kedze chysta novy Zune HD2 a Kin skoncil uplne.
Quallcomm - ma kupene patenty od AMD a tegru by som necakal.
Apple - ma vlastny A4 a pouziva PoverVR SGX, ziadna Tegra

Takze vlastne neviem kto tu Tegru ma bude ale drzim nvidii rozhodne palce , aj ked ich akcie by som si prave nekupoval.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-28 10:13:34

Neboj, zmizet z trhu Nvidia nemůže kvůli antimonopolnímu úřadu. V krajním případě ji celou koupí nějaká velká firma typu Samsung nebo Sony a jedině, co se změní, do Nvidia přijdou nové prachy a nový management. A to by bylo jedině DOBŘE pro nás, pro uživatele.
Zatím Nvidia lže - http://www.nvidia.com/object/GTX_400.html
A krade - chudák Rambus.
Měla by přestěhovat do Ruska - tam by mohla i zabíjet.
Anonymní  2010-07-28 11:49:11

Ake klamstvo je na tom odkaze?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-29 09:13:11

480 - the strongest graphic card on the Earth
Anonymní  2010-07-29 13:55:31

Ja tam vidim len "FASTEST GPU ON THE PLANET" ... co pravda je
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-28 01:30:34
avatar
Stejně jako je nVidia už jen softwarová společnost, vypadá to, že Rambus je už jen právnická společnost...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-07-28 09:27:15

No jasně, a všechny ty vynálezy dělali právníci, že jo?
Oobist [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tesim sa 2010-07-29 11:45:28
avatar
velmi sa tesim ked padnu akcie nvidie na uplne dno ... nieze by som nedoprial nvidii uspech ale aj ja som len clovek a chcem si zarobit trosku penazi ... pretoze z uplneho dna sa da uz iba stupat ... takze zacnite setrit eurace/dolace a ked bude nvidia na dne tak kupujte akcie a zarobime vsetci
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 674x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 449x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 945x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1191x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1511x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1341x
Komentářů: 6