NVIDIA pravděpodobně zrušila vydání RTX 3080 20GB a RTX 3070 16GB – důvod nepřekvapí Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 22 October 2020
altJiž naplánované a připravované grafické modely od NVIDIA nakonec nedorazí. Proč?

 

 

 

 

Tak tohle bude velké. Z několika dobře informovaných zdrojů přišly znepokojivé zprávy. NVIDIA podle nich zastavila a ukončila přípravy vydání RTX 3080 20GB a RTX 3070 16GB, které přitom měly být vydány již v následujících týdnech. Výrobci s nimi počítali, vše pro ně bylo připraveno. Údajně však NVIDIA informovala partnery, že tyto karty nakonec do oběhu nepošle a přípravy na jejich vydání tak zastavuje.

Sice oficiálně ani jednu z verzí neohlásila, nicméně máme více než jeden důkaz, že s nimi bylo počítáno pro vydání, figurovaly v několika roadmapách výrobců a ti také třeba speciálně o RTX 3080 od začátku mluvily vždy s údajem o kapacitě paměti, což by nedělali, pokud by existovala jen ta jedna verze s 10GB. Pravdou je, že speciálně vydání RTX 3080 20GB by dávalo hodně smysl, protože těch 10GB kapacity se už dnes v některých případech jeví jako omezení a i vzhledem k ceně karty to není moc ohromující hodnota. V případě RTX 3070 pak ohlášených 8GB je víceméně jen akceptovatelné funkční minimum pro kartu výkonové třídy, kam tento model míří. A rozhodně to není nic světoborného. Speciálně když vše nasvědčuje tomu, že AMD vybaví všechny tři nové NAVI 21 modely (RX 6900XT/6800XT/6800) rovnou 16GB paměti!

A i s tím souvisí, proč se NVIDIA rozhodla zastavit vydání svých karet s dvojnásobkem paměti.

  • Proč NVIDIA ruší vydání?

Samozřejmě protože nejde o oficiální veřejné zrušení, jelikož nebyly veřejně oznámenými produkty, není pochopitelně dán oficiální důvod zrušení. Stejné zdroje, které celou věc oznámily však říkají, že mimo jiného jsou hlavním důvody jsou ty výrobní. Tedy pokud jde o RTX 3080 a její GDDR6X.

GDDR6X není vylepšení standardu GDDR6, je to technologický koncept společnosti NVIDIA, který pro ni vyrábí exkluzivně MICRON. Vznikl proto, že v případě GDDR6 se narazilo už před časem na potíž, kdy není možný posun frekvencí s rozumnou výtěžností výroby. NVIDIA se spolu s MICRON snažili ten problém nějak obejít a částečně se jim to podařilo. Bohužel jen částečně. GDDR6X mají sice kolem 19GHz místo „jen“ 16GHz v případě GDDR6, ovšem má to ale pár pořádných háčků.

V první řadě, výtěžnost GDDR6X je mnohem mnohem horší než v případě GDDR6, což by nebyl takový problém, pokud by tento typ pamětí nevyráběl pouze MICRON. Jeho omezené kapacity výroby nejsou schopny dodat takové množství GDDR6X, které by NV potřebovala. A MICRON je plně vytížený, takže není možné kapacity výroby GDDR6X zvýšit. A vzhledem k mizerné výtěžnosti se do výroby GDDR6X nehrne ani jeden ze dvou konkurenčních výrobců paměti. Tedy ani SAMSUNG ani SK HYNIX. Ti ale bez potíží vyrábí obrovské množství GDDR6, které jsou mnohem jednodušší na výrobu, jsou tedy i znatelně levnější a funkčně jsou sice pomalejší, ale žerou méně a netopí tolik. Existují také běžně v čipech s větší kapacitou, což GDDR6X zatím nikoliv. Použití GDDR6 je tedy o to jednodušší, a hlavně levnější při osazování na samotné karty. To všechno souvisí s dalšími důvody, proč RTX 3080 20GB nevyjde. Samozřejmě RTX 3070 se potíže GDDR6X netýkají, protože používá ty normálně dostupné GDDR6 paměti. Tam je důvod jiný.

V případě RTX 3080 zkrátka není dostatek GDDR6X. NVIDIA je kromě tohoto modelu, potřebuje především na své „QUADRO“ profesionální AMPERE modely, které samozřejmě upřednostňuje. Ty spotřebují hodně těchto pamětí, protože mají 20 i 48GB. Pro herní RTX 3080 tak nezbývá mnoho, protože by najednou pro jednu tuhle kartu NV potřebovala 2x tolik pamětí. A protože NV má potíže i s výtěžností vlastních GPU, najednou by nebyla schopna dodat ani tolik RTX 3080, kolik teď dodává, protože by na jednu 20GB verzi spotřebovala paměti pro dvě 10GB.

Je tu ale také druhý důvod a ten vysvětluje jak RTX 3080 20GB, tak především vysvětluje nevydání RTX 3070 16GB. A to je prostě cena a výkon za ni. Pokud totiž dá NVIDIA na RTX 3080 dvojnásobek těch ne zrovna levných GDDR6X pamětí, na výkonu karty to nebude prakticky nijak poznat. Není zase tolik her, které by ta 10GB kapacita dnes nějak výrazně omezovala (proto NV mluví i o 8K rozlišení, protože až v tomhle rozlišení se kapacita paměti rozhodně projeví). Navíc NVIDIA má kartu s více paměti a větším výkonem proti RTX 3080, postavenou na méně ořezaném GA102 čipu. Jmenuje se RTX 3090 24GB. Stojí více než dvojnásobek, ale je pouze o 10% výkonnější!!! Takže RTX 3080 20GB by měla prakticky stejný výkon jako 10GB verze (+1 až 1,5% navíc maximálně), ovšem ta dvojnásobná paměť by kartu značně prodražila. GDDR6X jsou totiž asi o polovinu dražší než GDDR6. A 10GB GDDR6 16GHz stojí až 120 dolarů, takže u 10GB GDDR6X jste na 180 dolarech. No a zdražit výrobně RTX 3080 o dalších 180 dolarů za dalších 10GB paměti při nakonec stejném výkonu celé karty?! To může být dost potíž.

A je to hlavní důvod, proč se RTX 3070 nedočká 16GB paměti. Té se potíže výroby GDDR6X netýkají, používá normální GDDR6. Jenže zdvojnásobení té kapacity by ji prodražilo o cca 100 dolarů, přičemž výkon by byl úplně stejný! RTX 3070 8GB a 16GB verze měly mít stejné parametry, tedy téměř plně aktivní GA104 jádro a takty hnané na maximum. Vliv 16GB vs 8GB v rozlišeních 1080p/1440p není nijak zásadní (zatím), aby prostě výrazně dražší 16GB verze stála za ten příplatek z hlediska výkonu. Jenže zatímco u TOP karet za 20, 30 a víc tisíc těch 100 dolarů sem 100 dolarů tam možná nehraje až tak zásadní roli pro většinu lidí, kteří je kupují, u RTX 3070 kde je poměr cena/výkon podstatně důležitější, je rozdíl pokud by RTX 3070 8GB byla za těch oznámených 499 dolarů a úplně stejně výkonná RTX 3070 se 16GB stála 599 dolarů. NVIDIA přitom doufala, že jí to takhle přesně projde. V plánu t tak bylo. Jenže už ví, že neprojde. Za 599 dolarů by nebyla vůbec konkurenceschopná! A ten stejný problém bude mít i RTX 3080!

  • AMD Radeon RX 6000 karty vstupují do hry!

Pokud by byla situace na trhu jako v minulé nebo dokonce předminulé generaci, tedy NVIDIA měla ze strany AMD jen omezenou konkurenci, možná by jí to v těchto cenových hladinách i prošlo. Jenže teď už ne. Konkurence tu bude! RTX 3080 20GB měla stát podle plánů zhruba 849 - 899 dolarů. Jenže protože NVIDIA už ví, jaký výkon mají nové Radeony. Ví, že s touhle cenou by to vážně nešlo. A to platí speciálně i původně plánované 599 dolarové 16GB RTX 3070. Podle všeho bude mít problém i ta 8GB verze za 499 dolarů. Jak velký, se oficiálně dozvíme 28.10.2020, ale myslím si, že někdo leakne ten výkon dříve, i když doufám, že ne, protože zkazí překvapení.

Každopádně bude to ještě zajímavé, po letech to vypadá skutečně na souboj grafik se vším všudy. Už jen necelý týden nás dělí od oficiálního vypuknutí …

 

   

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Kal_Kal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-22 16:04:26
avatar
A nemůže to být od NVIDIA jen tah, jak donutit AMD použít více paměti, ktará kartu prodraží? Prostě je předem ohlásili a teď je zrušili. AMD karty ale budou o těch x desitek dolarů díky vetším pamětem dražší.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-22 18:51:18

Pred dvomi rokmi stala GDDR6 9-11 dolarov v tedy to bola celkom novinka, od v tedy ceny šli dole a dnes stoja kolo 4-5 dolárov to vychádza na cca 80 dolarov za pamať 16GB GDDR6
Nestojí to až tak vela a myslím si, že je to celkom dobrý ťah ponúknuť 16GB ako nejakých 8 či 10GB.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-22 23:39:00

8-10GB kartu už nekoupím(nové konzole), to raději Radeona 6800XT 16GB
LubiQus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-22 16:15:47

Kdyz NV nema temer zadny vykonovy vliv mezi 10-20GB VRAM, tak ani AMD se svymi 16GB nebude nejak extra vyhodna. Ja s tim i trochu pocitam, ze dneska to vlastne moc velky smysl nema. Koukal jsem na 4K testy ve hrach s RTX3090 a ze 12 her jen 2 meli vic vyuzite pameti nez je onech 10GB co by mela 3080 a rezerva tam fakt byla poradna. Co si pamatuju, tak nad 15GB dosahla snad jen jedna hra a to MS Flight Simulator 2020 (ani se nedivim).
Kdyby realne existovala karta 3080 10GB a 20GB a rozdil mezi nima 3000Kc a vic by zrala a topila, tak bych ji urcite nechtel. Procentualni narust vykonu zadny a nez bude hromada her, ktera vyuzije takovyto potencial, tak budou zas novy karty...
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 09:49:45

Třeba takové staré GTA5, které má obrovský herní svět si myslím využije v 4K i těch 16GB. Ale bude to vyjímka. Nicméně ne každý kupuje kartu na rok. Já jsem třeba rád, že mám RX580 s 8GB, protože i po tolika letech je ta karta pořád v pohodě. 4 GB už by stačili max na FULL HD.
hovnousek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zmena preferenci 2020-10-22 16:18:46

Nez jsem objevil tuto stranku, pouzival jsem VYHRADNE kombinaci Intel a nVidia jiz od roku 2007. Nyni jsem behem mesice vymenil mb na b550, koupil docasne ryzen 3600 a cekam na radeon 6000. A nenavidim nvidii... A to jsem si planoval koupit rtx 3080. Dekuji za otevreni oci!
LubiQus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-22 16:32:24

Ja DDWorld znam uz cela leta a kdyz vychazela 5700XT, tak jsem uz uz chtel kupovat, pac takova obrovska chvala na ni.
Nakonec to nedopadlo, pac miniaturni cipecek se nedal normalne uchladit, silene teploty, sileny hluk, ale tady na strankach to vypadalo, ze je vse v naprostem poradku.
S tim oteviranim oci bych to neprehanel.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-22 19:47:52

Tak některým dobře slouží, někteří ji vrátili, koupili NV a jsou také spokojení... Ale kdo má rozum, tak si ty informace nasosá z více zdrojů a udělá si vlastní názor, a ta realita je dost často někde uprostřed.
Také čekám na nové karty ale raději si počkám pár měsíců po uvedení, až vylezou na povrch všechny mouchy a případně budou i odstraněné. Beta testing přenechám nedočkavcům a budu v mém cenovém rámci vybírat to s nejlepším poměrem cena, výkon, užitné vlastnosti...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-22 21:47:26
avatar
O jakých problémech s chlazením to mluvíš? :-O Kdo ti něco takového nalhal prosím tě?
Přesně jak píše Akulacz, většina uživatelů žádné tebou zmíněné problémy nemá.
Jediný problém, který s těmi kartami dlouho byl a byl primárním zdrojem vracení karet a koupě NV, byl problém se stabilitou ovladačů. Dodnes ta stabilita není úplně 100%...
Ale i moje levná karta bez nějakého velkého kvalitního chladiče, se v pohodě při 100% zátěži hrami nedostane ani k 80°C, většinou spíš jen něco málo přes 70.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 10:01:20

Mám 5700XT Saphire Nitro + a zrovna ke chlazení výhrady nemám. Ale taky je pravda, že jsem před tím koupil vadný kus 5500XT a tu jsme kupoval kvůli naprostému tichu. Nešel jeden ventilátor, takže ten druhý jel na max otáčky a šílený kravál a teploty. Koupil jsme jej na ALze jako vrácený kus a oni si ani neověřili, že je v pořádku. Z karty dokonce vypadl nějaký šroubek, předchozí majitel asi zkoušel měnit ventilátor. Může být, že jsi se taky dostal k nějakému NOK kusu.

5700 XT mám ale výhrady na chování ve starších hrách. GTA5 mi jede plynuleji na RX580. A to mám tu 5700XT připojenou k monitoru se zapnutým FreeSync. V nových hrách je to dobrá karta.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 13:34:44

Já mám referenční 5700XT a je sice slyšet, ale není to nijak obtěžující. I když je větrák na max brutální vysavač, tak nikdy nejede víc, jak na 46%...
razor1966 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-22 16:38:55
avatar
Ty si ideálny kandidát pre reklamných mágov,
ako napísal LubiQus S tim oteviranim oci bych to neprehanel
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 09:55:01

Záleží na co procesor využíváš, ale pokud nerenderuješ nebo neděláš do videa, tak ta 3600 ti bude stačit několik dalších let. Nicméně o úpěších AMD se píše i na jiných serverech, dokonce i PC tuningu už došli kombinace benchmarku, kde mohli zvýhodňovat Intel, tak začínají občas připouštět, že je AMD o parník před Intelem. Na poli grafik si to bude muset ještě AMD trochu prošlapat. TAm to tak jednoznačné není. Já osobně třeba vůbec nelituji koupě RX580, ale u 5700XT už to tak jednoznačně nevidím. Ale pravda je ta, že je to tady taková sebranka fanoušků do AMD (kdy třeba já AMD fandím už cca od roku 1990, aniž bych pro to měl vždy racionální důvod) a je potřeba nás brát trochu s rezervou.
Kermit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-22 16:56:04
avatar
Já mám taky 5700xt a nemůžu si stěžovat i přes počáteční problémy s černou obrazovkou je vše naprosto ok teploty jsou v normě i přes to že ji provozují v ne úplně ideální skříní (IN WIN A1 PLUS)
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 06:08:50
avatar
Přesně, Sapphire RX 5700 XT Nitro + jsem kupoval hned v době vydání a blackscreen jsem měl jenom při zapnutým gaming modu při přehrávání filmů. Stačilo zapnout standartní profil a všechno bylo v pohodě.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-22 17:13:50
avatar
Honzo prosím tě, chtěl bych 6800 XT ale mám desku MSI B450-A Pro, jak velké bude omezení PCI-E 4 vs 3 ?? Jestli mám řešit i novou desku. Díky
mXMach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-22 18:02:14
avatar
jednotky procent - skoro neměřitelné
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-22 18:59:53

Ta doska čo maš je uplne bez problemov, kompatibilna zo všetkym. Kvôli 1-2% by som si vrasky nerobil.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-22 19:06:07
avatar
jak kde jak při čem, ale počítej v malých jednotkách % maximálně a to jen někde ...
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-22 19:45:22
avatar
Děkuji všem
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-22 20:01:16

Já bych tipoval, že díky užší paměťové sběrnici by ty nároky na PCI-E nemusely být tak vysoké, ale spíše ve starších a aktuálních titulech. Ale pokud se začne ve hrách používat ten přímý přístup karet na disk, tak už bude PCI-E 4 určitě potřeba.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 07:35:40
avatar
I ty nejvýkonější grafický karty jsou dnes omezovány šírkou zběrnice Pci-e jen v případě užití Pci-e V 2.0 16x a méně. Cokoliv nad tímto jsou jen skokový proměnný co udělají 1-3%.

Takže mluvit o tom že grafický karty nutně musejí mít Pci-e 4.0.... Je jen marketing. Pci-e4 je jen pro disky u kterých také ale nepoznáš v reálném nasazení rozdíl
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 09:25:02

Ale nové karty i konzole by měly mít přímý přístup na SSD disky, což by mohlo s vytížením sběrnice dost zahýbat. Ale to ukáží testy až s novými hrami, které to budou podporovat. A ještě bude záležet jak to v nich bude využito, jestli se to projeví jen při startu hry/úrovně, nebo si tam bude hrabat pro textury průběžně.
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NVidia je na tom dobre oprati 2020-10-22 23:18:37

Po tom prepadáku Xeonov v Q2 na tom nezálexi3

Intel Reports Third-Quarter 2020 Financial Results
October 22, 2020 40pm EDT


In the Data Center Group (DCG), ..
a weaker economy due to COVID-19 impacted DCG's Enterprise & Government market segment, which was down 47 percent

Data-centric revenue* declined 10 percent while PC-centric revenue was better than expected, up 1 percent YoY.

Odkaz



Oproti tomu predpovede výsledkov AMD
Ahead of AMD's Q3 Earnings: Ryzen and EPYC Products in Focus

Enterprise, Embedded and Semi-Custom segment for the third quarter is pegged at $1.087 million, representing an increase of 107% from the prior year quarter figure.

IDC report, PC sales were up 14.6% year over year to 81.3 million units during the September-end quarter.
Odkaz


predsalen nepredané Xeony 8280 za 18000 USD/kus pri odbere v tisicoch kusov bolia

Odkaz
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 09:08:52
avatar
To by mě celkem zajímalo, čím ten propad je způsoben. My jsme celkem nedávno rušili projekt na upgrade serverů proto, že Intel není schopen je dodat.
Překvapivě nám z benchmarků vyšlo, že Zen 2 Epyc je přibližně srovnatelný s našimi Xeony z roku 2017 a že ten nový Cascade Lake Refresh je v průměru o 40% rychlejší :-O
A než někdo začne křičet, tak to zdá se vůbec není tím, že by Intel tak zlepšil IPC, ale jednoduše tím, že má výrazně vyšší frekvenci než Epyc a zároveň se mu podařilo opravit několik těch nejdůležitějších bezpečnostních problémů jejichž záplaty mají u starších generací velký dopad na výkon.
Jako určitě jsou ta CPU výrazně dražší a nejspíš i víc topí, než Zen 2 Epyc, ale obojí je v serveru dost nepodstatné. Cena CPU je jen plivnutím ve srovnání s cenou zbytku serveru a spotřebu řeší provozovatel datacentra, ne my:-D
Vím, je to alibismus, ale taková je ekonomická realita...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 09:24:21
avatar
Aktuálně kupuji novej Dell server a chtěl jsem nabídku i AMD řešení a jednoduše. Nevyplatí se to. Jak říkáš cena CPU je nicotná, ale především ty levnější CPU od AMD jsou s cenou intelu rovny. Takže nějakého rozdílu se člověk dočká u serverů za 500tis do 300tis je mnohdy AMD dražší sice s o něco větším výkonem, ale řekněme si narovinu, velká většina firem potřebuje výkonej datastore nikoliv CPU výkon.

Takže zase to padne na intel. Chtěl jsem dát AMD šanci, ale prostě platit 50 navíc za 15% větší CPU výkon co nevyužijeme, je k ničemu.

A potom je tu třetí aspekt, že když jendou jede VMware na intelu tak po přechodu na jinou platformu přestane fungovat move za provozu ve VMware. Pokud se nenainstalují všechny stroje nanovo. Takže pěkná pakárna a další věc proto držet se zajeté koleje. Protože potom by cena samotnýho ukonu předčila možná i cenu celého serveru.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 10:07:20

O tom žádná. Cena hardware je dnes nízká a náklady na člověkohodiny při migraci můžou udělat Intel opravdu výhodnějším. Ale když stavíš superpořítač od nuly, tak je dnes AMD jasná volba.
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Asi používate niečoi na MKL 2020-10-23 14:55:53

Evidente máte aplikácie kripliace výkon AMD. to sa ale v GNU/Linux zmení okolo 1.2.2021



Citace:
Nov 18th, 2019 10:53
MATLAB is a popular math computing environment in use by engineering firms, universities, and other research institutes. Some of its operations can be made to leverage Intel MKL (Math Kernel Library), which is poorly optimized for, and notoriously slow on AMD Ryzen processors. Reddit user Nedflanders1976 devised a way to restore anywhere between 20 to 300 percent performance on Ryzen and Ryzen Threadripper processors, by forcing MATLAB to use advanced instruction-sets such as AVX2. By default, MKL queries your processor's vendor ID string, and if it sees anything other than "GenuineIntel...," it falls back to SSE, posing a significant performance disadvantage to "AuthenticAMD" Ryzen processors that have a full IA SSE4, AVX, and AVX2 implementation


Odkaz


Citace:
Stemming from Glibc semantics that

>>>>>>effectively "cripple AMD"

in just checking or Intel CPUs while AMD CPUs with Glibc are not even taking advantage of Haswell era CPU features,

Odkaz


Kód pre AMD v GNU/Linux a väčšine open source pre MS Windows bežali na kóde bez podpory technológií a inštukcií Hasewellu a novších. Aj Zen2 bežal dodnes na kóde pre Sandy Bridge.

[url]Haswell
Launched June 4, 2013; 7 years ago

Predecessor Sandy Bridge (Tock)
Successor Haswell (Tock/Architecture)[/url]
Odkaz)

[url]Sandy Bridge
Launched January 9, 2011; 9 years ago[/url]
Odkaz

2. Náhrada sa len vyvíja

Citace:
Glibc-HWCAPS To Help With AMD Zen Optimizations, Other Per-CPU Performance Bits
on 7 July 2020

This glibc-hwcaps work sent out under a "request for comments" flag at the end of June was carried out by Red Hat's Florian Weimer. He began this patch series stemming from the work on the bug/issue around providing better optimized AMD Zen support by potentially following Haswell optimizations rather than a more generic target. Prior to this glibc-hwcaps patch series, it was a few months back that AMD was said to be engaged on this matter as well.

Odkaz

3. v aktuálnom glibc to nie je
Citace:
GNU C Library 2.32 Released
Written by Michael Larabel in GNU on 6 August 2020 at 077 AM EDT (137 CEST)

[url]https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Glibc-2.32-Released
[/url]

Ale mali by byť v 3.3 začiatkom roku 2021

Citace:

The current development version of glibc 2.33, releasing on or around February 1st, 2021.
2020-08-05: glibc 2.32 released.
2020-02-01: glibc 2.31 released.
2019-08-01: glibc 2.30 released.
2019-01-31: glibc 2.29 released.
Odkaz
4.

AMD vs. Intel The Compiler as Referee
Odkaz

porovnával výkon intelu Pentium 4 Woocrest a Opteron K8 v kóde optimálnom pre to na čo bežali, pre opačný CPU a na nič neoptimalizovaný kód

a napr. na priesvitkách 5 a 7je,
že
A)na Opteron bol kód pre Intel o 11% pomalší ako kód pre AMD, teda optimalizácia na AMD pridala 12,4% výkonu

B) na Woocreste je kód pre AMD o 50% pomalší ako kód pre Intel, teda optimalizácia na Intel pridala 100% výkonu.

Samorejme ide o tie najhoršie prípady. Ale aj tak tá optimalizácia, ktoru Intel má a AMD nie poriadne "zatrasie" benchmarkami Zen-ov vs Intel-ov.

5.Otázka je, či Zen3 je takl citlivý na optimálnosť kódu, ako bolio Pentium 4 a Bulldozer, alebo si AMD necháva čas, aby bol rozdiel Zen3 vs Zen2 väčší ako bez optimalizácie.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 20:12:30
avatar
No jestli to není ani v aktuální Glibc a možná se to tam dostane v Q1 2021, tak se to na produkci dostane nejdřív rok poté.
Leda by zamrzlo peklo a RedHat to nějak rychleji dotlačil do stable EL8.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 20:25:05
avatar
Jo, kromě toho všeho cos napsal jsou tu ještě navíc NUMA zóny.
Ve dvou-paticovém Intel serveru máš typicky dvě a už i to je opruz. Při stejné konfiguraci s AMD jich máš tuším 8, možná dokonce 16.
Nevím, jestli tohle za tebe řeší VMware, ale na Linuxu to musíš řešit sám, takže ta migrace by rozhodně zadarmo nebyla...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 22:21:14
avatar
resi to Vmware. Proto je taky dobre i na linux servery istalovat az na vrtstvu s vMwarem uz jsme krome zalohovaciho a storage serveru dlouho nevidel nevirtualizovanej stroj.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-24 12:29:09
avatar
Tak my samozřejmě taky virtualizujeme a máme 100% serverů virtuálních, ale k virtualizaci nepoužíváme VMware, takže dole na železe běží Linux s hypervisorem.
VMware není zdaleka jediný způsob virtualizace;-) Zato je zdaleka a s velkým přehledem nejdražší :-D
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 09:59:47

Nvidia chcela ryzovat ako stale, no AMD mu stupla na krk tak sa veci zmenili tymto myslim cenu ktoru oznamila Nvidia. Potom sa objavili parametry AMD a Nvidia to radsej zabalila aby nevyzeralo neschopne. Hold je to fail a snad sa poucia a vylepsia tie karty.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 12:35:56
avatar
Bude fungovat grafická karta pci-e 4 na základní desce s Pci-e 2 ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 13:05:48
avatar
ano. Ale limitace výkonu tam už bude ...

nicméně mnohem větší limitace bude s ohledem na výkon CPU a celku protože jaké počítače měli maximálně PCIe 2.0?
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-23 15:29:56
avatar
Chci si zahrát po letech hru Mafia definitive a budu muset pořídit novou grafárnu s ohledem do budoucna,ale jak tak na to koukám,je to nějaká bída s tou nabídkou.Čekám na ty AMD 6000.Zatím to pojede na i7 920 4Ghz Priority jsou jinde
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 86x
Komentářů: 0
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 89x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 802x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1141x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1455x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1309x
Komentářů: 6