Šéf vývoje společnosti NVIDIA má jasnou představu o tom, kam se budou GPU dále posouvat …
NVIDIA předpokládá, že tempo vývoje GPU se v následujících letech rozhodně nezmenší. V současnosti jsme na 240SP jednotkách u 55nm jádra GT200 NVIDIA. ATI má sice 800SP v menším RV770/790, ale každá firma pod pojmem SP má něco jiného. Vzhledem k tomu, že věštcem byl v tomto případě šéf vývoje společnosti NVIDIA, je na místě srovnání s SP jednotkami u GeForce grafických jader.
Takže loni (2008) se představilo GT200 s 240SP na 55nm. Na konci letošního roku se představí GT300, které ponese pravděpodobně 480-500SP a vyráběno bude 40nm. Následovat by podle plánů výrobců měl na konci roku 2010 a u NVIDIA tedy asi v roce 2011 28nm výrobní proces a můžeme mluvit o 1000 – 1200SP. V roce 2013 pak 16nm a 2000-2500 SP. V roce 2015 na 11nm by to pak mohlo být oněch 5000SP. Alespoň takhle bych si to tedy nějak představoval podle toho, co NVIDAI slibuje. Výkon by v roce 2015, uvažované 5000 grafiky by měl být kolem 20FFLOPs. V současnosti má NVIDIA GTX 285 něco kolem 1TFLOPS. Výpočetně nejvýkonnější grafikou je pak ATI Radeon HD 4870 X2, představená loni, která se pyšní hodnotou 2,4Tflops. Lze předpokládat, že toto číslo se u nové generace 40nm grafik, které se představí letos a příští rok, minimálně zdvojnásobí.
Super, takže výkon bychom měli, obávám se ale, že software bude opět zaostávat. U her bude vývoj dál brzděn herními konzolemi, kdy jejich zastaralé grafické čipy s minimem grafické paměti, budou ve srovnání s novými 40nm grafikami NVIDIA GTX 380 či ATI HD 5870 X2, jak integrované grafiky. Jakkoliv tedy zní HW vývoj skvěle, mám důvod věřit, že jako takový bude těžce nevyužit. Už stávající grafiku typu HD 4870 X2 je obtížné využít a to vyšla před rokem! Říkáte, že Crysis na plné detaily v HD rozlišení pořádně nedá? No nemyslím si, že je primární problém v HW. Ten bude v softwaru. Duální grafiky typu HD 4870 X2 nebo GTX 295 zdaleka nejsou pořádně využity – pořádně znamená dvě jádra=100+100% výkonu.
Bodaj by si mal pravdu! Osobne za najlepšie v dnešnej dobe považujem kombo PC + nejaký Handheld (je jedno či laptop/stacionár alebo DS/PSP). Uznávam ale aj originalitu hier, ako nižšie spomenuté World of Goo alebo Katamari Damacy. Len by to chcelo nejaký remake do kapsy.
lepšia grafika = vyššie náklady na jej dosiahnutie. Tadeto cesta nevedie. Spomeňme si ohromné náklady na crysis, z ktorých min. polovica šla na grafiku, ktorá jediná mimochodom drží Crysis v sieni AAA titulov, inak by bol z neho šedý (alebo skorej šedivý) priemer
skorej ako na grafiku by sa mali hry sústrediť na hratelnosť. Jeden príklad za všetky: World of Goo (ak poznáte túto gamesu) som hral cca 3x dlhšie (aj opakovane) ako slávny Crysis. Náklady na jej vývoj boli tak 1 milióntina nákladov na Crysis
Myslite ze je nejaka moznost zmeny tvorby objektov a textur do hier, tj namiesto modelovania rychly 3D scan do kniznice objektov a textur.
Osobne som pracoval s 3D Scanerom - 6mil KC pre scanovanie 3D dielov a 0,1mm siet pre zlozite objekty 2x2m: 5h/scan+ spracovanie a export na 3d model bez textur/
"pořádně znamená dvě jádra=100+100% výkonu" hmm mna by zaujimalo ze a kolko percent je vyuzite 2-3 jadro ?? cital som o tom viac krat ale nazory su rozne...vie o tom niekto presne ??
Je to pravda, vývoj se pomalu vleče kupředu ale musíme si taky říct že když je hra náročnější tak se nad ní ohrnuje nos. Takže májí výrobci her popř. i jiného SW na výběr?? Udělat pokroku prosperují věc a "prodělávat", či to nechat jak to je a vydělat.
Mají na výběr! Podívej se třeba na Anno 1404, na nejvyšší detaily je to hra s ohromující grafikou (hlavně ta voda :-)) a taky si žádá dobré komponenty ale stačí ubrat na nastavení a hned není problém jí rozjet i na starých strojích... Já si myslím že právě to je to řešení. Udělat hru dobrou a klidně i náročnou na HW ale do nastavení dát možnost hodně ubrat na detailech a efektech aby to šlo rozjet i na low-end pc.
tak Anno 1404 je klasická strategie dělaná čistě na PC a ta optimalizace je tam opravdu nádherná, ale stejně hra dokáže využívat max 2 jádra procesoru. Na druhou stranu i když jde o strategii tak na ta výkonu CPU není skoro vůbec závislá a záleží čistě na výkonu grafiky kolik detailů si člověk může dovolit.
crysis de taky rozjet na low-end pc a hratelně, a pořád je to užasná grafika ;-)
viz. moje sestava
jak psal Buble, když se udělá hra která je grafikou úžasná a náročná, tak hned všichni nadávají že je špatně optimalizovaná(GTA IV, nebo ArmA II - představte si vidět 500 000 3D objektů v jednom pohledu, je to náročný, ale za ten pohled to stojí ) hlavně že tydle hry zvládá na plný detaily leda high-end ... sem zvědav na Crysis 2, jestli bude na DX11 tak HW dostane zase zabrat x) hra dopředu
tak u Crysis 2 bych nějaké zvětšení náročnosti nečekal, spíš naopak. Ale máš recht na jednu stranu všichni pindají že hry nevyužívají jejich hardware a pak přijde třeba Arma II s nádhernou max. realistickou grafikou s neuvěřitelnou rozlehlostí herních prostor s neskutečnou dohledností a lidi zase mají blbé kecy o velké náročnosti, to je potom těžké.
Osobně hodně očekávám od nového Aliens vs. Predator, který je označován jako Crysis killer.
no na novy avp se taky tesim...ale urcite ne kvuli nejaky grafice. spis kvuli tomu ze avp jsou jedny z nejlepsich her co sem hral jenom se bojim aby hra nebyla, tak jak je poslednich par let zvykem, moc kratka. nejaka dvouhodinova "kampan" za kazdou rasu by urcite nebyla to prave...a doufam taky ze si rebellion take da zalezet na multiplayeru, protoze ten byl hlavne u avp2 brilantni. no snad na to rebellion i po takovy sracce jako shellshock 2 porad ma..
Aliens vs. Predator byla naprosto dokonalá hra. Když si člověk dal misi v noci po tmě se sluchátka na uších bylo to vskutku jen pro silné nervy. Hlavně ten zvuk toho vyhledávacího radaru či co to bylo
Tady je údajně první fotka ATI DX11 grafiky Odkaz Odkaz
Bohužel i když si člověk z fotky odmyslí ten nápis tak jediné co jde vidět je kryt chladiče přes celou kartu. Velikost je ještě větší než u HD 2900 XT a má mít 2*6 pin napájení a chladič je přirovnáván k referenčnímu chlazení HD4870
Mercedes předpovídal, že v roce 2000 začne sériově dělat auta na palivové články. Podle intelu se měl netbuřt dostat k 10 GHz. Jo a už jsme dávno měli mít v mozku paměťové čipy. Jděte s tím hádáním už do prdele . . .
kdyby jen jedný :-D když se na 3 GHz dostaly starší modely ke spotřebě 160W jak nic holt kvalitka s tim jak exponencielně rostla spotřeba by jsi musel mít zdroje rovnou na všechny 3 faze jelikož jedna by neunesla
osobne bych prvni resil software....
na co vam bude vykon kdyz vas na pc nebude nic bavit ?
to sami konzole...
vsechno to muze byt sebevic pekny ... ale radsi si zahraju nejakou zabavnejsi hru.. a je mi jedno ze to nebude vypadat realne, chci se zabavit
btw > podivejte se na konzolovy hry typu GT5, forza 3 .. a podivejte se co tvurci SW dokazali i z tak zastaralimy cipy.. proc ? konzole maj tu vyhodu ze maj vsechny stejnou HW konfiguraci... takze se to muze optimalizovat pro vsechny pritom PC konfiguraci je X stovek ... a vyrobci musi optimalizovat pro todle cpu pro tamto GPU a obcas to holt odflaknou...
jenže někdo nemá rád hry v podobně Maria, někdo prostě rád reálný přestřelky, reálnou grafiku, a nechce se jen bavit, ale třeba z toho i něco mít ... u her je nejdůležitější poutavý příběh, hratelnost a grafika mezi první určo patří ... nevim jestli by někdo hrál Crysis kdyby mělo grafiku CoD 1čky x) jen si představte jak by to vypadalo, hned zjistíte že už by to nebylo crysis ale ořezaná hra která ztrácí větší část půvabu tím že nemá nejlepší engine na světě ..
Jenže Crysis je právě jen o grafice. Kdybych si měl vybrat, radši bych hrál Crysis s grafikou ( no minimálně COD2 ), ale s pořádným příběhem, než s " dechberoucími pastelkami ".
Je pravda že sem se ale rád kochal krajinou. Jedině tak
edit: Taky je dobré hrát hry na co možná nejvyšší obtížnost a rázem přichází adrenalin, což k zážitku jen přidává.
Před týdnem sem opět zapařil MoH Airborne na veterána a rázem se z tupé střílečky stal slušnej zážitek. Např v této hře je dle mého dobrá hratelnost ( konkrétně tento poslední díl, kterým někteří opovrhují )
Ale jak píšu, k dobré hratelnosti/zábavě patří i maximální obtížnost.
MoH je číčovika, jediný co se mi na te hře líbilo bylo míření přes zaměřovač ostřelovačky to bylo užasný ... jinak teda nwm nwm, já to hrál na medium-high a když sem byl 10metrů od zdí a pak sem šel dopředu, tak se mi teprv objevovali osvícený textury ;-) navíc je to strašně umělý ta hra, inteligence vojáků ..nwm ;-) každej má jinčí pohledy na hry
hey čéče ...pacific assalut sem hrál eče na svojem starým pc a aspoˇ%n 5x po sobě sem to hrál dokola, to mě moc moc bavilo ta hra
Allied assalut mě nebavil protože si tam byl někdy až moc sám .. takovýdle hry mě neba prostě no x) ve válce většinou bojuješ s teamem nebo tak, ne že sám pozabíjíš celej tábor a tak
no budme zase trochu realny ze dneska uz hry v grafice jako cod1 nevychazi (aspon od poradnych vyvojaru...)
btw > cod1 ma vyjit ted na xlive arcade (az vyjde cod6) ale stejne si toho coda 1 koupim... a je mi jedno ze grafika bude zastarala ale zabavilo me (spolecne s cod2) nejvic ze serie call of duty ale tod muj nazor chapu ze nekdo muze bejt ujetej na grafiku, ale podle me na co ta hra potom je kdyz krome grafiky nic nenabizi
CoD 1 byl trhák, a pořád je trhák, grafika vubec špatná není, já jen chci říct že prostě mnoho lidí by nehrálo hru na kterou je v recenzích 50% kvuli 5let staré grafice, ale jen díky příběhu se to dá hrát ;-) když máš bezva reálnou grafiku tak přiznej, že by sis tu hru určo užil víc
představ si CoD 1čku v enginu jakej má ArmA II nebo teď CoD 5 to by byla hra !
cod1 spolu s datadiskem UO jsou nejlepsi dily z te serie. ale cod2 me teda moc nechytla..jak v singlu, kterej byl docela slabym odvarem prvniho dilu, tak hlavne v multiplayeru, ktere byl docela dost osekanej.
jj United Offensive byl jeden z nej datáčů kterej sem kdy na hry viděl uplně žůžo hra to byla, ardeny se jim moc povedli, a klidně bych si to dal znova - protože sem nedávno znovu koukal na Bratrstvo neohrožených x)
nemůžeš vytrhávat starou hru a obléct ji do nového kabátku a prohlásit, že by byla to nej.
Musíš brát tu dobu, kdy se pařila a že byla bezkonkurenční.
Dneska by ji ani grafika nepomohla.
Hlavně to nadšení z druhé světové v té době dělalo svoje. Dneska po tom pomalu neštěkne pes.
Ale je to všechno diskutabilní, takže du k vodě
jo, vemte si Ageof Empires jednicku,,,to byla pecka a tolik jsem se pri ni probdel noci,taky C&C nebo Red Alerty, ne novej, proste bavi to furt a kdyz se clovek nudi, overena klasika clvoek zase dostane do let minulych a uzije si ji stejne jako tehdy neli mozna vice.
beru tu dobu, jen říkám že kdyby v dnešní době vyšla CoD 1čka, stejnej příběh a všecko tak by to byla pecka větší jak já nwm co, řekneme si narovinu že těch her na WWII nebýt CoD by asi moc nebylo to na CoD jedničce sem odkojení x)
jojo ... nostalgie
Já si třeba nedávno zapařil Blooda The Chosen, kterej mě tenkrát moc bavil. Ale když nad tím tak přemýšlím, ani bych ho v nový grafice hrát netoužil. Spíš sem jen tak zavzpomínal.
To samý Max Payne 1. Bylo herní sucho, tak si člověk zavzpomíná
nu já vzpomínat nepotřebuji protože v žádném případě nějaké herní sucho nepociťuji. Mám nové ANNo 1404 a Battlestations Pacific a sem u vytržení. A když si chci projet pořád tady mám skvělé STCC-The Game, popřípadě když si si chci zastřílet mám svoje Multiplayer klasiky - UT3, ET:Qake wars, ET:Wolfenstein.
Opravdu si nelze stěžovat
ja treba herni sucho zas pocituju dost...posledni hra kerou sem si koupil byl prototype a predtim akorat novej riddick. jinak se vracim prave ke starsim klasikam...dohral sem serii skvelych baldurs gate a ted mam rozehranyho obliviona s datadiskama, kteryho sem kdysi ani celyho poradne nedohral kvuli strasne nude, kdyz uz sem mel nejlepsi zbroj a zbran..tedka sem si ale k nemu stahl OOO, kterej podstatne prekopava celej herni system a ta hra je hned neskutecne zabavnejsi a diky par modum s novyma texturama a upravama pocasi vypada pomalu lip nez crysis.
u oblivionu pokud se nemýlím se dá jezdit po mapě atd. ne ? je tam volnost x)
v crysis nemůžu říct že by volnost nebyla, ale pořád se tam museli dělat ukoly, a když tě někdo spatřil hned do tebe šil kulometem x) takže proto se mi tak moc líbí ArmAII, myslím že na tu grafiku - zpracování textur, detaily dohled atd. je to náhodou docela dobře optimalizovaný, a poprávu je to jedna z nejlepších ale také nejnáročnějších her na světě x)
Srovnani vypocetniho vykonu a her je od veci. U her vzdy bude zalezet spise nez na cistem vykonu na kombinaci SP, RBE's a TMU's, pak pripadne dalsich veci jako integrace tesselacni jednotky a dalsich. Ale tezko nam neco rekne vykon ve FLOPS neco o tom, jak bude grafika vykona ve hrach. FLOPS budou smerodatne ve vypocetni sfere, kde se zcela jiste vyuziji.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!