RayTracing v novém podání má pomoci fotorealistickému renderingu v profesionálním využití …
RayTracing je další pole, ve kterém spolu zejména společnosti Intel, NVIDIA a AMD soupeří. Toto vysoce výpočetně náročné zpracování scény nabízí ale možnost fotorealistického zpracování obrazu v reálném čase. Přístupy se liší a samozřejmě i to, přes co jsou výpočty akcelerovány. Základem je opět jistá verze jazyka C.
NVIDIA k výpočtům využívá samozřejmě síly svých grafických jader a karet. Nově představila nový engine pro výpočety právě přes GPU:
OptiX – samotný engine pro raytracing v reálném čase
SceniX – upravy 3D a scény samotné
ComplexX – paralelismus a rozložení zátěže na dostupná grafická jádra
64bit verze PhysX pro fyziku ve hrách
Některé věci jsou stále ve fázi beta a samozřejmě stále ve vývoji. Ke své činnost vyžadují samozřejmě grafickou kartu NVIDIA a to ne jen tak ledajakou. Musí to být profesionální verze řady Quadro, což samozřejmě znamená, že to není pro každého. Oznámené novinky by měly být k využití na podzim. Na podobných Raytracing metodách pracují neustále i oba konkurenti, AMD a Intel. Intel zejména se svým Larrabee a AMD-ATI jak jinak, než přes své grafické karty. RayTracing není žádná novinka, dosud však k fotorealistickému zpracování obrazu v reálném čase chyběl výkon. Zejména s novou generací grafik, kde můžeme očekávat klidně dvojnásobný nárůst výkonu proti současnosti, by to už ale nemusel být problém. Je dost možné, že i Raytracing engine nakonec budou psány pod OpenCL.Nás hlavně ale zajímá, kdy se tato metoda reálně objeví pro běžné grafické karty a využitelná třeba v nějaké hře. Všude se mluví o tom fotorealismu a zpracování obrazu v reálném čase a člověk se na to pořád těší a pořád nic :)
Grafická stránka hry je vlastně umělecký dílo. Každej herní designér má vlastní představu, jak by podle něj měla "realita" vypadat. Pak se stane, že máme dvě hry, o kterých řekneme, že vypadají velmi realisticky a přitom bude vypadat každá úplně jinak. Nebude nám to chybět, až tohle zmizí?
Ani ne, aspoň bude ta grafika jednou dokonalá a vývoj bude směřován ke zdokonalení věci jako je fyzika, nebo umela inteligence, z čehož vyplýva, ze procesory nebo grafiky budeme muset ve stalych intervalech pořád, alespon do doby, nez nekdo vymyslí rovnou nějakou virtualni realitu a nezacne nam to vysilat rovnou do mozku
Nebude, i kdybys měl opravdu fotorealistickou hru, pořád má většina z nás placatej monitor a pár bitové barvy. K tomu, aby to vypadalo opravdu realisticky toho dost chybí.. a myslim, že na stylizaci her to nebude mít vliv.. možná bude vycházet víc, trochu si podobnejch her, ale jako obvykle, těch skutečně dobrých bude minimum a ty budou nepochybně dost specifický..
Btw. realistický RPG? Realismus je možnej jen v určitejch typech her.. jsou hry, ktré prostě realistické nikdy být nemůžou..
Kromě toho, nějaké zlepšení grafiky by neškodilo.. vem si, že existuje DX11, brzo pro něj budou karty.. hry zatim žádné.. absoultní minimum her pro DX10/DX10.1 .. a nativně existuje opravdu hodně málo DX10 her.. aktuálně mě nenapadá nic kromě Lost Planet.
Však realismus jako realismus, ne realismus jako realismus, proste aby to vypadalo jako ve filmu (treba fantasy, nebo sci-fi), ne realne, aby vsechno bylo jako kdyz se podivam z okna
Na nějaky zlepseni grafiky jsou dnesní grafiky moc slabý, by to musel bejt opravdu trhac asfaltu, aby se nekomu vyplatilo delat pc only hru, navíc možnosti DX9 taky nejsou na svym maximu, stacilo by poradne optimalizovat...
fotonrealistickou grafiku necekejte ani za 20 let, to je z dnesniho pohledu zbytecne, staci ze se brzo rozmuze 3D, a kdyby k tomu musel HW jeste zvladat floating point textury uz by toho bylo moc najednou, protoze hend po 3D nebo zaroven zacneme chtit global iluminaci a raytracing. jenomze si vemte jak trapne to bude vypadat az budeme mit render raytracing-radiosity hybrid a postavy se budou furt animovat jako Hurvajs. A realnost fyziky nebo AI bude furt jenom na zamerech a schopnostech tvurcu, treba i ted jsou hry ktere jsou hafo dobre ale vubec nejsou realisticke, a uz se to zacina cpat i do filmu, se podivejte na Crank 2: high voltage.