Zásadní rozdíl mezi AMD-ATI a NVIDIA se stále zvětšuje. Od HW k softwaru …
Šéf společnosti NVIDIA přiznal, že jeho společnost se stává softwarovou společností. Stále sice navrhuje čipová řešení, ale je zaměřena na tvorbu aplikací pro tyto čipy a tímto směrem se hodlá dále zaměřit. Proč? NVIDIA cítí, že na poli profesionálního využití grafik jsou daleko větší peníze, než na poli klasických grafik. Podle šéfa společnosti NVIDIA je to prý v současnosti tak, že sice GeForce grafiky přinášejí 2/3 příjmů společnosti, ale Quadro grafiky (profi verze GeForce) přinášejí 2/3 zisku. Ono se není co divit, výrobní náklady na samotnou grafiku jsou v podstatě stejné, ale zatímco GTX 285 stála 400 dolarů, její QuadroVerze vás přijde na více než 2000 dolarů! NVIDIA se chce do budoucna na profesionální segment soustředit více, což dokládá i zaměřením FERMI architektury, pokud o tom snad ještě někdo pochybuje. Stejně se ovšem hodlá soustředit na tvorbu softwaru pro své produkty.
Tím se zásadně odlišuje od AMD-ATI, které se na rozdíl od NVIDIA profiluje jako čistě výrobce a návrhář čipů. Podle toho vypadá i marketing obou společností, o čemž se nedávno rozpovídali někteří lidé od AMD. AMD soutěží s NVIDIA na základě technologií, NVIDIA jde cestou marketingu (nutno říci že úspěšně, což by mohlo být zamyšlení pro lidi z AMD-ATI, zda by k těm svýcm technologiím nepotřebovali ještě něco víc). Což je zřejmé. AMD oficiálně podporuje standardizované technologie a snaží se pro ně navrhnout ideální čip s ohledem na jeho výkon a nízké výrobní náklady. Zároveň se soustředí na podporu standardů, jako jsou dnes nastupující DirectX11 a OpenCL. AMD prý spolupracuje na vývoji více než 20 her pro příští rok s podporou DX11, nicméně hlavně jako výrobce a tvůrce grafik. Stejně tomu je i na profesionálním trhu. AMD v současné době nevytváří na rozdíl od společnosti NVIDIA žádné vlastní uzavřené technologie. Jinými slovy, AMD-ATI není softwarovou společností a nevypadá to, že by o vývoj tímto směrem usilovalo. Na rozdíl od NVIDIA, která vytváří vlastní software, který se snaží prostřednictvím svých čipů rozšiřovat, AMD-ATI se soustředí výhradně na bezproblémovou, včasnou podporu standardizovaných technologií a na návrh čipů samotných. Vývoj software nechává softwarovým vývojářům.
Upřímně si myslím, že se rozdíl mezi NVIDIA a AMD-ATI bude zvětšovat. Souvisí to s tím, že NVIDIA musí hledat svou pozici na trhu. Jako výrobce čipů by se ve světě platforem totiž horko těžko uplatňovala a tak musí vytvořit vlastní platformu. FERMI a s ním nová generace TESLA je jasným základem. Jako výrobce a tvůrce čipových sad NVIDIA skončila, čímž přišla o velmi výdělečný business. Jako tvůrce grafických jader, kdy se jich dnes většina prodá ve formě integrovaných grafik, je v podstatě také před koncem, V Q1 Intel začne prodávat procesory s integrovanou grafikou a později to má v plánu i AMD. Jinými slovy pro integrované grafiky NVIDIA, tak jak je dnes známe, už není místo – NVIDIA nemá procesor, do kterého by je nacpala. Poslední baštou jsou tak klasické grafické karty, z těch však příjmy výrazně klesají a živit z nich vývoj grafik se moc nedá. Navíc NVIDIA už dlouho nepředstavila skutečně mainstreamový čip a proti RV840 nemá dnes co nabídnout a nic na bázi FERMI zatím do této cenové kategorie není v dohledu. NVIDIA se tedy snaží najít nové zaměření a nové působiště. Tím se stává kromě TEGRA platformy, která se pravděpodobně uchytí v nové generaci Nintendo DS, právě TESLA platforma. Nicméně využití grafik, co by pohonu serverů a podobně, není příliš rozšířené a tak se NVIDIA chtě nechtě musí stá softwarovou společností a vyvinout software, který její platformu využije a ukáže tak zákazníkům a uživatelům serverů, možnou alternativu k AMD-Intel a dalším serverům.
Já myslím, že je to vcelku inteligentní rozhodnutí, protože při dnešních poměrech a cenách se v desktop segmentu už moc dobře vydělat nedá, což je nejlíp vidět právě na ekonomických vysledcích AMD, která se drží prakticky jen desktopu a v procesorech trochu serverové oblasti, ale ty opravdu výnosné segmenty jako je ten mobilní zatím zdárně ignoruje.
Dále neni ani tak špatné se stát softwarovou společností, ostatně takhle poslední dobou funguje hodně velkých a uspesných spolecností, které se žíví prakticky jen vývojem a patentováním všeho možného a pak ať si to za nejaky mírný poplatek vyrobí za pár dolaru nějaký tajvanec.
Ano. Nádhera. Budeme mít na vybranou špatnou kartu s dobrým SW nebo dobrou kartu se špatným SW. Co račite výbrat? Promiňte, pane, dobrou kartu s dobrým SW? To jaksi není v nabídce, nashledanou.
Pokud mluvis pouze o hrach, zrejme mas pravdu i kdyz stale bude Nvidie minimalne dostacovat, oznacit to za spatne lze tezko. A pokud budu brat ciste treba profi sektor, pak dostanes dobrou kartu s dobrym SW, jednoduse proto, ze dobry SW ti ji umozni radne vyuzit. Proto jsou prima porovnani mezi obema vyrobci na zaklade cisel nepresna - vykon v GFlops je takrka radove jiny, presto teoreticky slabsi je stale lepsi - kvuli kvalitnimu zazemi v SW a jeho vyvoji.
Normalne sa cudujem, ze mas palce hore.Toto iste som napisal aj ja niekde k Fermi uz neviem presne kde ale palceky isli dolu. Ako sa menia nazory je uzasne. Nevedomost je sladka. Ale plne s tebou suhlasim a opakujem kupujme pokial mame co a za dobru cenu.
Tak zkreslené "argumenty" nestojí za vyvracení. Polí je hodně a na jednom z nich se dokonce pěstuje marihuana, kterou sis před chvílí dal - jinak se těžko vysvětlí tvoje vnímání mého příspěvku.
Jiste ze jsou zkreslene, ale ty jsi nijak nedefinoval, kde presne bude Nvidia stat proti triu AMD, IBM a Intel... Pokud beru odkaz na vyvoj aplikaci, zmineny v clanku jako stezejni tema, pak tam moje argumenty plati beze zbytku. A marihuanu bych spise cekal u tebe, i kdyz tusim, ze jsi zminoval v profilu pouze LSD?
Nvidia vede válku proti CPU (a GPU Ati) svým GPU. Pole a oblasti není nutné definovat - je jich hodně a důležitý bude jedině její zisk v porovnání se ziskem konkurentů. Marihuanu moc nemusím- jen jednou jsem ochutnal abych porovnal chuť s tabákem.
EDIT- analogdoome proč musíš zasírat diskuzi příspěvky s jedním smajlíkem ?
Pak ale nechapu, ja jsem jasne psal - na poli SW reseni, coz ostatne je i hlavni ideou clanku.
Napsat, ze Nvidia vede valku proti CPU je silny nesmysl, stejny jako ze slavneho vyroku dedukovat, ze Nvidia povazuje CPU za zbytecne. Nejde totiz o CPU vs GPU, ale o to, ze na nektere oblasti vypoctu je GPU architektura vyhodnejsi a tam Nvidia nevede valku, ale dodava reseni, ktere je jiz osvedcene a vykonne. Nasla mezeru na trhu a vyuzila ji. AMD nenabizi nic, IBM jede uplne jinou ligu a to predevsim komplexni serverove reseni, tam se s Nvidii nestretava ani okrajove, vzhledem k uplne rozdilne architekture. Intel se s Larabee teprve snazi neco predstavit. Jenze v tomhle segmentu nejde ani tak o HW jako prave o aplikacni vrstvu. Pokud nepovazujes za nutne definovat co presne jsi mel na mysli, tezko pak vest nejakou diskuzi zalozenou na argumentech. Protoze to co jsi napsal, je hodne obecne....
Tak takovýhle vývoj by asi před 4mi roky nikdo neočekával.
Jsem na nvidii hodně zvědavej.. hlavně na fermi.
Jen doufám, že bude na poli herních grafik stále konkurenceschopná, aby byli ceny pěkně nízko.
Jen jestli Fermi nezadupe HD 5870 do zeme...osobne si myslím že mnohý budú prekvapený...ale vynášať súdy treba až po prvých testoch nových GK od nVIDIE
i kdyby FERMI bylo lepsi nez HD5870 na X2(HD5900) to stacit nebude a proto "pry" pripravuji FERMI taky X2.Jenze jestli si nepohnou tak to bude co se tyce herni grafiky uplne nanic,protoze uz AMD-ATI budou poukazovat ze brzi prijde "HD6xxx" a logicky nVidia nemuze i kdyby mela v tu dobu dodelanou novou(podotykam herni Grafiku) tak ji tak brzo nebude moc dat na trch,jednoduse protoze by tim "zabila"vlastni produkt.To ale neznamena ze FERMI bude na ... jako herni grafika bude vic nez dobra(cos jako Hi-end logicky musi)a nVidia jeji vypocetni vykon vyuzije na CUDA a PhysX(i Havok, Bullet)a tim si ukraje svuj dil kolace v prodejnosti(zbytek vydela na Teslach,ktere nini budou muset vydelavat misto cipovich sad
Tiez je otazka ci aj vykon 6tkovej rady bude opat dvojnasobny. Teda presne povedane ci budu jednojadrove GPU atakavat dvojjadrove. Na to som zvedavy...
Velmi pravdepodobne ano, pokud ATi neuzna za vhodne menit vyraznejsim zpusobem dosavadni pristup. RV670 atd, je velmi dobre skalovatelne prostym pridavanim dalsich clusteru, se snizovanim vyrobni technologie by ani nemusel byt problem v pripojovani sbernice.
Čo je to za anketu? Dufam že to nemyslíte vážne..... pchať tu Apple, v pripade pritomnosti Apple sa vyhnem tomto webu veľkým oblúkom. Myslim si že sučasny format je dobrý a informácii z PC sveta je dostatok
Radšej by som privital technické rozbory hier....
To by bola moja smrť Spojenie Apple a konzol Ale sak tam o tych konzolach ani nie je o čom pisať...by tam pisali že už davaju do Xboxu dalšiu reviziu optických mechaník
Moje smrt taky, pokud by ty články byly takové jako jsou o konzolích dnes Je pravda že kromě limitovaných edicí co mají jiný faceplate by asi nebylo o čem psát, pouze o hrách a na to tu jsou jiné weby. Něco málo o Applu a o OSX by mi ale nevadilo.
Zase další hloupé obvinění z nadržování Ati. Proč hloupé ? Jelikož nejsi schopný si zjistit, že apple používal produkty Ati už dřív. Tučné písmo kvůli Benniimu.
MacBook Pro 15" 1.83, 2.0, 2.16 GHz (leden 2006)
MacBook Pro 15" Glossy 2.0, 2.16 GHz (květen 2006)
MacBook Pro 17" 2.16 GHz (říjen 2006)
MacBook Pro 15" 2.16, 2.33 GHz (říjen 2006)
MacBook Pro 17" 2.33 GHz (říjen 2006)
ATI Mobility Radeon X1600
pozdravuje moje kámoška česká Wiki (další př. hledat nebudu)
Proč by se ta anketa nemohla objevit už tehdy ? Protože dnes jich koupil Apple víc ? Vaše domněnka...
Jiste, ale to je jiz celkem davna minulost. Naposledy Apple pouzival tusim radu HD2xxx a to s hodne neslavnym vysledkem. Takze ono neco pravdy na tom bude... Protoze az do ted byl Apple takrka vyhradni domenou Nvidie.
Napadlo mne úplně to samé... )) Citace tiskové zprávy...
Přiznej se DD, že ti to přišlo mailem a tys udělal článek CTRl-C a CTRL-V?)
Asi jim to soustředění na výhradně bezproblémovou a včasnou podporu dá hodně zabrat, když bezproblémová ani včasná není ) Pak mají stíhat ještě něco jiného ))
To se mi nezdá....
BTW co to máš za Avatara ? Taková hnusná baba a ještě to vypadá s tím zeleným nádechem jako by byla utopená Třídní učitelka ? Manželka ? Potom pardon....
hlavně by mě zajímalo kdo DX11 standardizoval ale to se tady asi nedozvíme... jestli znamená standard to, že většina počítačů má dneska windows a windows má DX, tak bychom se asi dostali k zajímavejm věcem
článek je bohužel stejná snůška nepodloženejch informací a pochybnejch termínů jako poslední dobou všechny "aktuality"
tady žádné teoreticky/prakticky neexistuje. Standard to není a když někdo píše že je, tak nemluví pravdu. Že něco používá většina lidí z toho nedělá standard.
No to je sice pravda,mozme diskutovat aj rok o tom co je definicia slova "standard" ale to nic nezmeni na fakte,ze drviva vacsina hier vyuziva prave DX ci uz to standard je alebo nie je a preto je uplne jedno ci to nazves standard alebo siddhiard alebo inac ...
opět, to že většina PC her využívá DX z něj nedělá standard. Dokud bude DX nutit lidi používat OS jen jedné značky standardem být nemůže. Základem standardu je otevřenost-může ho podporovat a využívat každý.
NVIDIA se chce do budoucna na profesionální segment soustředit více, což dokládá i zaměřením FERMI architektury, pokud o tom snad ještě někdo pochybuje.
Celou dobu ti tu rada lidi pise, ze o vetsim zamereni se nV na profi segment neni pochyb, ale co ti rozporuji(a ne jen ja) ja je ze to neznamena ze vyklidi pole na trhu klasickych GK...
DD napsal:
Poslední baštou jsou tak klasické grafické karty, z těch však příjmy výrazně klesají a živit z nich vývoj grafik se moc nedá.
Prestan si upravovat skutecnosti a pouzivat je jak se ti to hodi, kdyby to bylo jak pises tak by uz nebyla ani AMD-Ati ani nV....
DD napsal:
Nicméně využití grafik, co by pohonu serverů a podobně, není příliš rozšířené a tak se NVIDIA chtě nechtě musí stá softwarovou společností a vyvinout software, který její platformu využije a ukáže tak zákazníkům a uživatelům serverů, možnou alternativu k AMD-Intel a dalším serverům.
nV je uz davno i SW firmou, to jsi mohl poznat na CUDA a dalsich aplikacich, porad to nema nic spolecneho s tim ze FERMI bude i na herni vykon i kdyby jsi to tu zduraznoval tisickrat ten profi segment....
PS: Dockej casu jako husa klasu, takovehle "predpovedi" ti muzou dost solidne pokazit renome tak pls neblbni....
No já nevím, ale k těm dalším zaručeným informacím o alianci s AMD, momentálně zavřeli (dnes už bývalého) viceprezidenta IBM za zneužívání informací v obchodním styku, společně s dalšími 6 zaástupci jiných společností jako Intel, HP, Dell, AMD, Oracle... a také jsem byl se podívat do jedné takové pobočky IBM- notepady Intel configurace, desktopy ještě stará P4. Pokud je mi známo, nejvíce propagované řešení s AMD je SOI proces, ale jinak IBM to hraje na obě strany a ne s AMD, jak už to tu několikrát zaznělo.
Jenom technicka poznamka. Quadro podobne GTX285 je FX5800 a jeho cena se pohybuje tarka na 4000 USD. Cena 2000USD se tyka Quadra FX 4800, coz je ovsem spise na bazi GTX260, brano podle parametru SP a sbernice, pamet je u Quader navysena.
Krása, nádhera! PR nVidie RULEZ!!! Úžasným spôsobom si vopred pripravili dôvod pre prípad, keby ich Fermi grafiky neboli také dobré v porovnaní s HD5000. No pretože sme softvérová firma a tak si to môžeme dovoliť. Fantastické! Keby prevalcovali HD5000, hlásali by, že aj napriek tomu, že sú softvérovou firmou, dokázali poraziť hernú firmu ATI. Fenomenálne!
Môžete nenávidieť nVidiu koľko len chcete, ale schopnosti PR a marketingového oddelia sú nespochybniteľné.
uz pri zvereneni vysledkov za Q1 sef nvidie priznal ze nvidia vidi v buducnosti ze sa pomaly budu stierat rozdiely medzi maintreemom a integrovanymi rieseniami.
Vtedy hovoril otom ze svoju buducnost vidia hlavne na dvoch frontach a to je Tesla, Tegra a pridane aplikacie.
Nvidia tak vlastne kraca tymto smerom , ved dnes firmy ako IBM maju na softwari 80% marzu ,a tak na co by sa nvidia trapila s 30% cost of revenue ked to nevykrije rezijne naklady ktore idu na vyvoj.
AMD ma stale vlastnu platformu a tak moze zdielat rezijne naklady rozpocitat na viacero zdrojov .
Kazdopadne dufam ze nvidia uplne neodpise kvoli nizkemu GP klasicku mainstreem platformu, aj ked si to viem celkom dobre predstavit.
Hold profit projektu rozhoduje o platoch / odmenach manazerov ktory nemusia vzdy pozerat len na idealne riesenie pre zakaznika ale aj na to kam a ci vobec pojdu po dalsich kvartalnych vysledkoch na dovolneku.
(pod heslom Tatry niesu Aspen)
Tenhle smer uz je vicemene vytycen od dob G80, nasledne pak prisla CUDA, ktera skutecne neni pouhym marketingovym nastrojem, ale velmi agilnim vyvojarskym prostredim. Vseobecne je softwareovou spolecnosti Nvidia jiz davno, predevsim pokud bychom to porovnavali s ohledem na konurenci, ktera je naopak takrka vyhradne HW spolecnosti. Nevim, proc se z toho ted najednou dela takove halo, ze by opet tak trochu skodolibost? Jak dlouho jiz vidia uvadi Nvision a dalsi konference, primarne orientovane na vyvoj SW?
AMD ma sice celkovou platformu, nicmene rozpis nakladu na vicero zdroju je problematicky. Ucetnictvi a chod graficke divize je samostatne i kvuli ruznym patentum, licecim atd., neni to tak jednoduche, ze by se naklady rozepsali na jine oddeleni. V tomhle ma nepochybne Nvidia vyhodu, jako mensi firma muze zdroje presouvat podle potreby pruzneji. Nema tak slozitou strukturu jako AMD.
Klasickou zakladnu hernich grafik Nvidia neodepise, do TWIMTBP se stale investuje tusim okolo 200mil USD rocne. A predevsim, sice je zpozdeni s uvedenim novych karet, ale neni to nijak tragicke, presto presevsechno co se predevsim tady prezentuje. Skutecny nastup DX11 se neda ocekavat v horizontu dvou tri mesicu, pokud se skutecne prosadi k masovemu rozsireni dojde nejdrive do roka. A k tomu bych jeste zapocital tentokrat mnohem lepe skalovatelne jadro co se tyce smerovani do jednotlivych segmentu, zastavam nazor, ze tentokrat naopak prijde mainstream od Nvidie drive, nez jsme byvali zvykli. A nejaka orezana verze za dobrou cenu by mohla razem cely rozdil oproti konkurenci smazat. Vazne bych jeste nad Nvidii nelamal hul, zamereni na vypocetni sferu je jasne, ale to jadro by melo velmi dobre obstat i v herni sfere. Jediny problem muze byt cena, ale to uz se predikovalo G200 a presto to jadro bylo velmi dobre konkurenceschopne, dokonce donutilo jit ATi tak nizko, ze na RV770 vydelavala rovnez minimalne.
A jeste na zaver, kvartalni vysledky jsou spise orientacni. Pokud uz neco je smerodatne, pak je to mezirocni narust ci pokles a tam obe firmy tratily ve prospech Intelu. A to je nutne si uvedomit, ze lonsky Q3 uz byl pro ATi hodne uspesny, uz od cervna se prodavala HD4850 a HD4870.
v americkom GAAP firma vedie revenue a cost of revenue , nakaldy ktore nemaju direct link k revenue sa uctuju ako expense ktore sa vykazuje separatne a nezapocitavuju sa priamo do hrubeho GP.
Na zaciatku ATI islo separatne ale myslim ze uz bolo integrovane do AMD(aspon sa otom pisalo)
U Nvidie mi prijde ze je tam proste vyssi tlak uberat sa smerom vyssich marzi na kedze celkovy objem revenue je nizsii zhruba 1 ku 2 oproti AMD aby ufinanoval naklady na vyvoj.
Navyse v Q3 zacina to nizke GP u Nvidie okolo 20% uz dost citit, kde naproti u AMD kde to tahaju procesori (41%) sa da hovorit aj otom ze maju svoju dojnu kravu.
Co sa tych kvartalnych vysledkov tyka ja by som ich az ako tak orientacne nevidel , neviem aku maju u nvidie politiku co sa incentives tyka , ale (Q2Q aspon interne mi prijde ako rovnako dolezity ukazovatel ako Q2Y / YTD / YTY)
AMD ma slozitou strukturu, do ktere samozrejme nevidim. nicmene graficka divize stale vydava svoji vyrocni zpravu, byt jako soucast cele AMD. Z toho jsem vychazel. Ovsem urcite nejake zpusoby, jak presmerovavat zdroje mit budou.
Samozrejme svoji vypovedni hodnotu ten ukazatel ma. Nicmene v ramci Q2Q jsou mozne vysoke vykyvy, ktere nemusi odrazet realnou situaci, takze je to spise ukazatel orientacni. Preci jen pro nahled do situace je spise dulezity celkovy vyvoj trhu, nez stav za jedno obdobi - nevim, zda treba konkretne v tomhle kvartalu nebyla zapoctena dodavka Apple.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!