NVIDIA RTX 3090, 3080, 3070 – zajímavosti, detaily a kdy se dočkáme recenzí a testů? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 05 září 2020
altDalší novinky o NVIDIA RTX 3000, reálném srovnání s AMD atd. Bude to zajímavé!

 

 

 

 

NVIDIA poskytla o něco málo detailnější informace ke svým novým AMPERE grafickým kartám. Dozvídáme se tedy podrobnosti o jednotlivých jádrech, ale také o architektuře a multimediální výbavě. Také víme, kdy se dočkáme skutečných testů a recenzí. A velmi neochotně se NVIDIA podělila také o reálný herní výkon. Ovšem jen okrajově.

  • Parametry AMPERE GPU

Co jsme se dozvěděli, jsou podrobnosti o nových 8nm čipech, které NVIDIA použila pro herní grafiky RTX 3090/3080/3070. Na rozdíl od velkého AMPERE, tedy A100 pro HPC a výpočty, které je vyráběno 7nm u TSMC, pro herní grafiky NVIDIA musela použít výrobu společnosti SAMSUNG. Jednoduše u TSMC na NVIDIA nezbylo místo. Bohužel 8nm výroba SAMSUNG má několik zásadních nevýhod. V první řadě jde vlastně o variaci na starší 10nm výrobu, která nikdy nebyla zamýšlena pro tak velké čipy, jakými jsou AMPERE. Pozitivní vlastností je dosahování vysoké hustoty tranzistorů, jenže v kombinaci se starší technologií výroby je to za cenu výrazných energetických nároků. Prostě 8nm SAMSUNG ani náhodou nemůže technicky konkurovat 7nm natož 7nm+ výrobě TSMC. NVIDIA se okatě vyhýbá v oficiálních materiálech objektivnímu srovnání efektivity se svou předchozí generací (ukazuje 1,9x zlepší, ovšem jen díky tomu že srovnává kartu v případě aktivního RT+DLSS) a vlastně řečem o spotřebě nových karet obecně. AMPERE série totiž zcela určitě velmi zklame všechny, kteří si zvykli na relativně nízkou spotřebu a zahřívání herních grafik NVIDIA. Ostatně byl to jeden z velkých argumentů příznivců NVIDIA proti AMD. U nových generací to ale vypadá na kompletní otočení situace …

(Zdroj: videocardz.com)

Dosud byly představeny dva čipy. Ten největší herní GA102 je určený pro RTX 3090 a RTX 3080. A je to poprvé po mnoha generacích, konkrétně od GTX 780 a GTX 780Ti modelů, kdy NVIDIA musela použít největší jádro i pro nižší model. Menší GA104, který je nástupcem GP104 na RTX 2080/2070, se zatím objevil jen na slabší RTX 3070. A v obou případech jsou to ovšem stále pořádní cvalíci.

V případě menšího GA104 se bavíme pořád o 392mm2 se 17,4 miliardami tranzistorů. Což je stále mnohem větší čip, než největší GPU od AMD v posledních letech, kterým je 2 roky staré 7nm VEGA 20 na Radeon VII s velikostí jen 331mm2 a 13,2 miliardou tranzistorů. NVIDIA GA104 tedy stále velké GPU, ale vzhledem k tomu, že by RTX 3070 s ním měla mít výkon jako RTX 2080Ti, je tu slušný posun. TURING grafika totiž měla TU102 jádro (12nm, reálně 16nm výroba TSMC) se 754mm2 a 18,6 miliardami tranzistorů. Je zde samozřejmě mimo jiného rozdíl ve sběrnicích, kdy GA104 je jen 256-bit. Každopádně NVIDIA prakticky zdvojnásobila počet tranzistorů na 1mm2, nicméně zdá se, že celková energetická efektivita zůstala velmi podobná, a proto se firma o ní nechce moc bavit. 18,6 miliardy tranzistorů u TU102 na RTX 2080Ti mělo spotřebu 250W (karta má ale širší sběrnici a více paměti), u nové podobně výkonné RTX 3070 se 17,4miliardou tranzistorů je spotřeba 220W (při jen 256-bit a 8GB).

V případě většího GA102 se bavíme o 628mm2 a 28 miliardách tranzistorů. Tedy fyzicky není jádro o moc menší, než TU102. A informace z výroby hovoří o velmi nízké výtěžnosti, ačkoliv speciálně pro RTX 3080 grafiku, je zhruba 25% čipu neaktivní proti plné verzi. Spotřeba je přesto 320W a u výkonnější RTX 3090 dokonce 350W. Jde tak s přehledem o nejnáročnějších jednojádrové karty, které NVIDIA představila. Musela pro ně tedy udělat ta nová velká referenční chlazení, protože s klasickými chladiči by byly příliš hlučné a žhavé. NVIDIA říká, že nové chladiče jsou o třetinu účinnější než ty staré.

Referenční PCB má také velmi zvláštní tvarování, na poměry NVIDIA používá i velmi kvalitní napájení a komponenty, které jsme obvyklé vídali výhradně na referenčních Radeon kartách. Vše je však nutností s ohledem na náročnost nové generace AMPERE GPU. Současně je ale nepravděpodobné, že by se tahle PCB objevila na běžných nereferenčních grafikách.

  • Jak je to se zdvojnásobením CUDA jednotek?

AMPERE přináší výraznou změnu architektury, kdy NVIDIA zdvojnásobila počet Integer jednotek na blok. Každý SM blok nese u AMPEREE tedy fyzicky 64 FP32 jednotek k tomu 64 FP32 jednotek + 64 Int32 jednotek, přičemž druhá a třetí skupina mají sdílené datové cesty a nemohou být použity současně. Co to znamená v praxi?

Že bohužel NVIDIA sice nově uvádí u GA104 na RTX 3070 těch 5888 CUDA jednotek, což se jeví jako obrovský posun, ale je to jen marketing. Funkčně má totiž nadále 5888 děleno 2, tedy 2944 CUDA jednotek. Zdvojnásobení platí pouze pro případy, kdy není vyžadována žádná Int32 operace. Takových případů v praxi je minimum a speciálně nejsou u herního vytížení. Z toho důvodu se AMPERE chová vlastně podobně jako TURING a platí tedy ten poloviční udávaný počet jednotek. Z e stejného důvodu sice narostl na papíře ten výpočetní výkon z proti TURING na dvojnásobek, ale herní výkon zdaleka ne.

Dá se říci, že je to obdoba situace jako u AMD a jejích starší GPU, které také disponovaly vysokým FP32 výkonem a výpočetním výkonem obecně, ale pokud jde o herní výkon, zdaleka to tomu neodpovídalo. Jednoduše proto, že aby ten herní výkon narostl, musely by tomu být přizpůsobeny i další části GPU, což nejsou. A platí to i u AMPERE. NVIDIA tedy bude uvádět z marketingových důvodů ty zdvojnásobené počty CUDA jednotek, ale v drtivé většině případů (speciálně u her) to jádro funguje jako předchozí generace, tedy má reálně polovinu těch uváděných jednotek. Jinými slovy NVIDIA sice zdvojnásobila FP32 jednotky, ale už nezdvojnásobila ROP, texturovací jednotky atd. Takže prostě neočekávejte nárůst herního výkonu odpovídající nárůstu udávanému počtu CUDA a toho FP32 výpočetního výkonu.

  • TENSOR a RT jednotky

NVIDIA dále vylepšovala i TENSOR jádra a také RayTracing jádra. Nicméně se zdá, že nedošlo k výraznému zlepšení výkonu, jak jsme očekávali. Skoro to vypadá, že výkon narostl jen o tolik, o kolik vzrostl výkon samotné grafiky ve hrách jako takové. Nezdá se tedy, že by RT nebo TENSOR jednotky byly proti TURINGU nějak výrazně efektivnější a výkonnější

Samozřejmě k nějakým změnám došlo, umí toho technicky více. Milovníci rozmazávací technologie Motion Blure se například teoreticky mohou těžit z HW akcelerace skrze RT jednotky :).

  • HDMI 2.1 a podpora 8K

RTX 3000 grafiky nabízejí nové HDMI 2.1 a DP 1.4a konektory. Bohužel už nemají USB Type-C port, který měly RTX 2000 karty. Důvodem je nezájem vývojářů VR, pro jejichž sety byl primárně orientován. NVIDIA se tedy už neobtěžovala s tím jinak zbytečně prodražujícím prvkem v případě nových AMPERE karet.

Díky novému HDMI 2.1 je možné provozovat také 8K HDR rozlišení při 60Hz. Což se bude hodit, protože nová generace TV s 8K rozlišením je na cestě :).

  • Reálný výkon karet a srovnání s AMD

NVIDIA se opravdu důkladně snaží vyhnout výkonovému srovnání mimo ty vzácné, výborně optimalizované ale marketingově zaplacené RT+DLSS hry a nenabízí tak obvykle bohaté srovnání výkonu v různých hrách, které u starších prezentací minulých generací měla. Tohle bohužel není dobré znamení. A pokaždé, kdy se výrobce snaží vyhnout se zveřejnění reálného výkonu i ve hrách, které nejsou dobře optimalizovány pro jeho GPU, má k tomu „špatný“ důvod a je třeba se mít na pozoru. Jedinou hrou, kde se tak dá něco odvozovat o reálném výkonu v drtivé většině her z materiálů, které NVIDIA zveřejnila, je Borderlands 3 (jediný test bez DLSS a RT).

Pro RTX 3080 uvádí ve 4K rozlišení výkon zhruba 61FPS, RTX 2080 má zhruba 35FPS. Tedy se bavíme o 74% nárůstu výkonu. V našem testování měla RTX 2080 FE zhruba 37FPS, takže by to mělo odpovídat. NVIDIA se vyhnula srovnání s výkonnější RTX 2080S, kterou vlastně nahrazuje, takže proti ní bude posun zhruba lehce přes 60%. Nesmíme ale zapomínat, že RTX 3080 má jádro o třídu větší. Vzhledem k tomu, že NVIDIA určitě vybrala pro sebe ten nejvýhodnější test, reálný nárůst výkonu napříč různými tituly u RTX 3080 proti RTX 2080S bude nižší, odhaduji tak v průměru kolem 50%.

Pro RTX 3070, která asi zajímá více uživatelů, ve 2160x1440 rozlišení NVIDIA uvádí výkon zhruba 82FPS. RTX 2070 má podle NVIDIA zhruba 52FPS. Rozdíl výkonu je tedy téměř 58%. Hru jsme testovali i u nás, víme že v RTX 2060 SUPER, což je vlastně téměř RTX 2070, má v tomhle rozlišení zhruba 51FPS, takže by ta čísla od NV mohla zhruba sedět. NVIDIA se záměrně vyhnula uvedení výsledku RTX 2070S, která za 499 dolarů je to, co RTX 3070 na trhu přímo nahrazuje. Jenže ten nárůst výkonu by proti ní nevypadal tak hezky. RTX 2070S má totiž ve stejném testu zhruba 62FPS. Nárůst výkonu u nové RTX 3070 se tak smrskl na pouhých 32%, což už jako standardní mezigenerační nárůst není zdaleka tak ohromující. A tady už značně zavání tvrzení NVIDIA, že AMPERE je největší posunem v její historii. PASCAL nabídl podstatně víc. A jen tak na okraj, srovnání Radeon RX 5700 XT. Ten má zhruba 58FPS, takže proti němu je RTX 3070 o nějakých 40% výkonnější v téhle konkrétní hře. Jenže Radeon RX 5700 XT dnes běžně koupíte za 10 tisíc a RTX 3070 bude začínat v říjnu na 14 tisících, takže rozdíl ceny naprosto odpovídá tomu rozdílu výkonu (RTX 3070 je v Borderlands o 40% výkonnější a o 40% dražší). Poměr cena/výkon tak bude přinejlepším úplně stejný, horší, když vezmeme v úvahu, že průměr zlepšení výkonu napříč hrami bude asi nižší než těch 40%).

Vůbec srovnání RTX 3070 a RX 5700XT je zajímavé. Obě karty mají 256-bit sběrnici a GDDR6 paměti (AMD má 14GHz, NV na 16GHz). NVIDIA se svou novinkou k dosažení toho až o 40% vyššího výkonu, potřebuje ale jádro o velikosti 392mm2 a 17,4 miliardách tranzistorů s výkonem 20,3TFLOPS. Už skoro 2 roky staré AMD NAVI 10 jádro (na Radeon RX 5700 XT) vyráběné první generací 7nm TSMC, má ovšem velikost pouhých 251 mm2, má 10,3 miliardy tranzistorů a výpočetní výkon 9,7 TFLOPS. Takže zbrusu nová NVIDIA potřebuje na těch svých 40% výkonu navíc v Borderlands 3 o 56% větší čip, o 69% více tranzistorů a dvojnásobný výpočetní FP32 výkon!!! Obě karty přitom mají TPB podobné (220 vs 225W) a NVIDIA karta stojí o 40% více …. Hmmm, to nepůsobí jako dobrá startovní pozice pro souboj s RX 6700XT s nástupcem NAVI 10 …

Už asi chápu, proč se NVIDIA vyhýbá zveřejnit skutečný objektivní měření výkonu nových karet napříč mnoha hrami, což v minulosti dělala. Ano, RTX 3070 bude pravděpodobně v průměru o 35% výkonnější než RX 5700XT, jenže když se podíváme na to srovnání těch parametrů jader, nepřijde mě to jako odpovídající nárůst, odpovídající rozdíl, či velký úspěch u o dva roky mladší novinky za vyšší cenu. Tím spíše, že srovnáváme s malým a dnes už starým NAVI 10. Jeho nástupce je totiž na cestě, AMD jej uvede buď ještě letos nebo v lednu hned po velkém NAVI 21. A schválně, co si myslíte, že nabídne nástupce malého NAVI 10, který ale bude stavět na vylepšené RDNA 2 architektuře a 7nm+ EUV výrobě? Asi těžko bude stagnovat a zůstane u toho, co teď nabízí NAVI 10 na RX 5700XT. Myslím si, že NVIDIA moc dobře ví, proč musela nastavit u RTX 3070 cenu zdánlivě „jen“ 499 dolarů a udělat hodně svých skalních fandů s RTX 2080Ti nešťastných …

Recenze RTX 3090/3080 jsou naplánovány na konec září. Nejdříve půjdou 14.9. testy výhradně NVIDIA FE verzí karet, až od 17.9. mohou být zveřejněny testy nereferencí. V září se ale dočkáme jen RTX 3080/3090, kdy v obchodech to nevypadá na velké dodávky. RTX 3070 pak bude výrazně později až někdy v průběhu října. Do té doby už možná budeme vědět, co proti tomu postaví AMD a je pravděpodobné, že RTX 3000 nemusí být nutně tak zajímavé, jak se nyní tváří …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dnešní koupě ? 2020-09-06 15:22:49
avatar
Jen otazka a take prozba o pomoc.
Chapu že ted je nejhorší doba na koupi grafik.
Co když potřebuji ihned! novou grafiku co tedka ?
Ceny lítají strašne vysoko za stare rtx 2000 , a i A 5700 atd .
dík
požírač křemíku [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 15:36:54
avatar
musíš uvézt co od karty očekáváš za výkon jinak těžko radit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 15:38:28
avatar
Radeon RX 5600XT nebo Radeon RX 5700XT pokud nové .... nic jiného bych dnes asi nekupoval .... určitě ne nic dražšího než 5700XT ...
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - děkuji 2020-09-06 16:39:36
avatar
Děkuji .
hrani , prace atd klasika doma .
Chtěl jsem už koupit dříve ale čekal jsem a tedka ...
odešla mi 295X . Tak musím narychlo něco splašit .
asi šahnu po Powercolor Radeon RX 5700 XT je tady za akčni cenu 322e .

ps: dik za mínus že mi odešla grafika a jdu si kupovat novou omg
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 16:24:51
avatar
to je hodně akční cena .... upozorňuji že tu levné edice jsou hodně žhavé a mohou být hlučnější ...

dobré edice jsou Gigabyte Gaming i AORUS nebo Sapphire NITRO+
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - rychlovka 2020-09-06 16:38:29
avatar
Stejně je na par tydnu , vejdou nove AMD bude srovnavačka , nabídka a jde se kupovat .
Ale děkuji za radu uvažoval jsem o 2060-80 ale ceny pořad nešli dolu , jen u AMD jsem si všiml pokles ceny .
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 08:49:07

V CR sly dolu jen nektere modely 5600XT (Saphire Pulse ale i MSI Gaming X). Obe byly k dostani za 7200czk, coz je cena 1660S. Bohuzel ceny 5700 se nehnou a nehnou.
požírač křemíku [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 16:29:53
avatar
Jestli máš peníze na 5700 XT, tak ok. Nebo bych zvážil koupit něco hodně levného z druhý ruky na přechodnou dobu a příští rok udělat upgrade na novou generaci ampere/rdna2 podle toho co bude výhodnější.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 16:43:15
avatar
Souhlasím s nějakou levnou z druhé ruky na přechodnou dobu. Půl rok se dá vcelku v pohodě vydržet. Pak bude slušný výběr.
MartinGuna [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 16:44:39
avatar
Penize nejsou problem .
Grafika mi vydžela pěknych xx let . ta koupě se vyplatila , nic není věčně .
Par dni lítam na internetu a srovnavam atd a tedka že vyjdou nove grafiky se to ještě zamotalo více .
kéž by konečně byla konkurence u AMD na celem poli .
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 19:16:47
avatar
Kupovat karty bez podppry dx12u? To ako vazne????

Ak musis kupit kartu teraz a nie o 2 mesiace tak jednoznacne nv do buducna. Ale ak ti to nesuri tak pockaj na amd s cim pridu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 00:41:09
avatar
klidně, je to jen na chvíli a protože většina her dnes nepoužívá DX12U (vlastně žádná) tak je to úplně jedno jestli to na toho max půl roku mít DX12U bude nebo nebude a určitě je to dnes lepší volba než 2060 série kterou jedinou za ty podobné peníze může mít ....
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 08:47:12
avatar
2070 Super se dá nyní sehnat jen o pár stovek dráž než taková 5700xt Nitro+ nebo Strix Odkaz a řekl bych že se bude i pak prodávat lépe ta 2070 Super než 5700XT
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 09:07:03
avatar
Taky mi přijde 5700xt jako né zrovna to dobré řešení situace. Pokud někdo potřebuje nutně kartu na měsíc ať si koupí za 2500 580tku třeba nebo 1060 a počká si na ty lepší karty. Ono celkově ten požadavek nutnosti koupě karty ihned, je absolutně absrudní.

Aktuálně koupě 5700XT/2070S znamená na ní instatně provařit 50% v momentu kdy kliknu na tlačítko objednat. To udělá jen blázen a nebo trouba.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 09:19:33
avatar
jasně ani jednu bych moc nedoporučoval pokud někdo opravdu nepotřebuje nutně nějakou výkonnou grafiku na práci, raději bych koupil nějakou výrazně levnější jako RX 5500xt nebo GTX 1660 max. se kterou bych to přežil 2-3 měsíce než budou dostupné nějaké grafiky nové generace v podobné cenové relaci, nebo si ještě 2 tisíce připlatit a koupit pak tu RTX 3070 ( která bude mít také mnohem lepší poměr ceny/ výkonu než 5700xt nebo 2070S) nebo nějakou alternativu od AMD v podobné cenové relaci jak budou dostupné
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 09:32:33
avatar
Ja by som tiez skor siel do docasneho riesenia a potom ked pride amd sa rozhodol. Ale ak niekto silno potrebuje gpu hned a nexe cakat dat skor 2070 nez 5700xt kvoli ppdppru do buducna. Ten vykon proste porastie voci 5700xt
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 10:09:06
avatar
No tka vzhledem k tomu že píše že měl 295X tak to o práci asi moc nebude, teda pokud není považováno za práci psaní ve wordu.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 09:13:40
avatar
To nemyslite vazne toto?

Dxr mesh shader a vrs to nepodporuje a Vam je to jedno?
Velmi ste ma sklamali teraz pokial ide o objektivitu....

Len male Vase pripomenutie .....nie tal davne ste odporucali amd karty lebo nv nepodporovali async a teraz sa karta obracia?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 09:43:02
avatar
ano myslím to naprosto vážně ... vzhledem k cenám je 5600XT a maximálně 5700XT dnes prostě lepší volba, je lepší v současných hrách a současných technologií a nestojí nesmyslné peníze.

jako dočasné řešení je to pořád pecka, mnohem lepší než co za ty peníze nabízí současné NV a nic dražšího nemá smysl kupovat teď ...

to jsou objektivní fakta ... a byl bych rád, kdybys ukončil ten flame. Tazatel chtěl doporučit slušně výkonnou ale ne ensmyslně drahou kartu dočasně, než AMD uvede RDNA 2 ... to se stalo. Takže podle toho jsem doporučil ...

nikomu bych dnes nedoporučil RTX 2000 protože stojí nesmysl a víme že RTX 3000 je lepší ...
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 09:44:57
avatar
Musim suhlasit ze 5700xt ani 2070 sa dnes neoppatia a je nezmysel ich kupovat. Dnes by som odporucil docasne riesenie hoc aj bazar a po 2 az 3 mesiacoch by som kupil poriadnu kartu ked tu bude konkurencia. Lebo momentalne nie je a nv si diktuje ceny co vobec nie je dobre.

Ak by ale niektp silou mocou chcel gpu dnes do 400e tak 2070 sa mu do buducna oplati viac ci uz ide o vykon alebo aj nasledny predaj.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 11:47:13
avatar
pokud seženeš noovu 5700XT za 10 tisíc tak se pořád vyplatí .... RTX 3070 bude nejméně za 14 tisíc a kdoví kdy příští měsíc ...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 12:08:54
avatar
Nemyslím si že se za 10 vyplatí. Ta karta totiž během měsíce na bazaru spadne na 5000Kč až 6000Kč což je 50% dolů. A to prostě není dobrá koupě za tak krátný čas. Na kupování jakékoliv nové karty teď není vůbec dobrý čas.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 12:40:48
avatar
Za 10k to je vela to radsej kupit bazar a pockat na amd. Su to vyhodene prachy. To iste plati pre 2070 za 370e - dobra cena ale vyhodene prachy momentalne
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 21:01:32

Kup za 2500Kč bazarovou Radeon RX580 a za 2 měsíce ji za 2000Kč prodej.
Fry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 16:26:20
avatar
no uvidíme ako to nakoniec bude teším sa na súboj (pokiaľ k nemu dôjde ) - výsledok vidno už teraz lepšie karty za lepšie ceny a snáď bude ešte lepšie

ináč ja tiež zháňam kartu a teraz každý predáva tie RTX 2xxx lebo morálne zastarali po 1.9 ale mne ako občasnému hráčovi sa taká RTX 2070S celkom pozdáva, fakt neviem, zobrať/nezobrať? z nových by som kúpil max 3070 (lebo 220W je môj strop, čo sa týka spotreby) ale bude až v októbri a ešte za cenu min 550€+ a samozrejme aj AMD niečo kuchtí, tak naozaj neviem...hmm
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 18:02:20

Ak to nieje akutne urcite nic nekupovat teraz treba pockat na AMD do mesiaca iste vypustia nejake info ....ja osobne chcem ist do 3070 ale ked bude AMD za lepsiu cenu s lepsim vykonom tak idem do nej.
Fry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 19:07:18
avatar
tak určite, nová je nová ale za 350€ asi v dohľadnej dobe nebude, že
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RTX 3070 efektivita na tranzis 2020-09-06 18:01:05

Co když 17,4B tranzistorů platí i pro 16GB RTX3070Ti? (stejný počet 28B tranzistorů má 3080 i plná 3090): 17,4B/28B=0,6214285*10496CC=6552CC/2=3261CC maximálně

2944/128=23 -> 24*128=3072CC nebo 25*128=3200CC (RTX3070Ti by mohla mít dle efektivity 6144FP32 nebo 6400FP32)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 18:25:42
avatar
možné to samozřejmě je, ale takovou kartu NV nepředstavila ;)
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 23:38:15

Tak správně je 6144 (3072CC jako 2080 super) Odkaz
Konečně karta co bude mít 16GB pamět jako PlayStation 5.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výkon se porovnat dá. 2020-09-06 18:10:51
avatar
Ehhmm ale ono to uz jedno prime srovnani odhaleno je:
https://www.youtube.com/watch?v=EGzsYCRMVu4&ab_channel=IGN
Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 18:25:07
avatar
samozřejmě úžasné, ale upozorňuji, že to je asi nejoptimalizovanější herní engine současnosti ;) bohužel velmi velmi velmi velká vzácnost na poli dnešních her, takže borderlands 3 je více vypovídající ....
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 18:44:41
avatar
hmm to je možný. Nicméně to nijak neříká, že by v hůře optimalizovaných hrách měl bát rozdíl dramaticky horší.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 19:18:07
avatar
Cize autpr by mal zmenit pristup a posat akp softver tj. Hry nevedia vyuzit potencial amper gpu.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 19:29:02
avatar
Neviem ale mna je to po dlhej dobe poriadny posun nakolko vykon voci 2070 skocim o min. 60per. Co je pre mna pri rovnakej cene 499us masaker.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 18:54:11

Tento test je robeny ešte len na DLSS2.0 ten dokazal len 4x unscaling
Najnovši DLSS2.1 dokaže až 9x unscaling
Pre tych čo nevedia čo je unsvaling (DLSS) to znamena že s 1 realneho pixelu dokaže vymyslieť až 9 pixelov. Bežne použitie v TV prijmačoch ktory s readyHD alebo FullHD signalu, dokaže urobiť 4K signal, lenže teraz to nema len TV prijmač ale aj GPU od Nvidie ktora to dotiahla do dokonalosti.
Sledujte tie vysmiate tvaričky ako sa raduju 8K obrazu vytvoreneho s 2K nativneho Pomocou unscalingu od Nvidie Odkaz
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 19:04:46
avatar
Eternal nemá DLSS
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 07:34:53

TV ma v sebe specializovany cip, ktory je bezne na baze AI, ktora dopocitava chybajuce pixely, ziaden prijimac nic

a i ked TV s neakym pokrocilym cipom a sw vie spravit z FHD 4k, ten rozdiel proste je vidno a nie je to nic uzasne, jedine ak by ste pozerali na to z 4m

nechapem odkial taketo bludy beriete
Svetr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 08:22:33

Sakra chlape, ty mas dost, uz to radsi nehul ani redeny. Ze neumis psat, to bych neresil, ale obsah tvych prispevku, je slusne receno, zcela mimo realitu.
TdiRs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 18:54:22
avatar
Hlavne at toho 17teho to stihnu..(snad budou ten den skladem) snad neni tolik nadsencu co hned veme 3080ku :-D
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 19:05:23

To by som nedufal, lebo svojim sposobom nieje zla 3080 je realne o 20% vykonejšia ako 2080Ti a za cenu 2080S, velmi rychlo sa po nej zlahne zem. Jedine co može spomaliť jej predaj je nenažranosť obchodnikov, ktory by mohli pekne prestreliť uvadzacie ceny...
TdiRs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 19:12:01
avatar
Hmm tak uvydime na bazosu uz je to prebrane a zbyly jen zbytky :-)
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 19:31:13
avatar
A 3080 je uplny top narast vykonu pri rovnakej cene o 70per a tak kde je hra optimalizovana napr. Doom tak sme na 100per co je nieco nevydane dnes taky skok.
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 19:33:50
avatar
Ocakavam od amd narast vykonu min 80per kedze pouzivaju o parnil pokrokovejsi proces. Tento rok este bude veeeelmi zaujimavy a dufam ze amd vyda gpu pre 499us aj 699us lebo 3070 a 3080 poriadne zamiesali karty.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 20:38:24

No jelikož nejsou silné karty budoucí generace na trhu, dávám přednost srovnání výkonu v opačném segmentu a to pro iGPU Vega 8 vs GT 1030 Odkaz (čerstvý test). Jo čekání je dlouhé.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 23:39:48

Tady si asi na testy počkáme, až budou ty karty v obchodech, protože si myslím, že je u nVidie DD na blacklistu a žádný vzorky dřív nedostane
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-06 23:57:53

Tak stejně než je dostane DD od výrobců, tak dřív se stejně nedostanou k uživatelům, takže v podstatě je to jedno. Záleží kdo podlehne předčasnému marketingu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 00:39:37
avatar
NVIDIA v ČR nedělá kvalitní práci a nestojí o objektivní testy a recenze, takže máš pravdu ... nevadí, počkáme si, radši to budu mít později a pořádně než rychle a blbě ...

kromě toho nikdo by neměl RTX 3000 kupovat do doby, než AMD oznámí RX 6000 aby bylo jasno jak se věcí mají a co stojí za to koupit ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RDNA2? 2020-09-07 00:17:40
avatar
- řada se bude jmenovat 6xxx - viz. easter egg ve fortnite AMD arena
- Navi21 XTX - 6900XT (Sienna Cichlid) 505mm, 80CU, 5120SP, 16GB GDDR6, 512 bit memory bus, vodní chlazení
- Navi21 XT - 6900 (non-XT) stejné silové parametry jako XT, nižší takt, spotřeba, vzduch
- Navi21 XL - 6800XT - 12GB, 384 bit memory bus
- Navi21 XE - 6800 (non-xt) stejné parametry jako XT, nižší takty?
- Navi 22 - 6600M 340mm
- Navi23 - 6500XT 240mm
konkurence:
- 8GB $499 - konkurence 3070, stejná cena, ale rychlejší
- 16GB $549 - konkurence k 3070Ti/Super?
- Navi 21 - konkurence k 3080, Navi by mělo do příchodu 3080Ti/Super 3080 převyšovat výkonem, ale v jednotkách %, tzn. být blíže 3080 než 3090

Navi 21 vs GA102, Navi22 vs GA104, Navi23 vs GA106
Pemora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-09-07 09:51:25
avatar
Kiežby si mal pravdu lebo ja stale verim ze amd pride s 15per az 20per navysenim vykonu voci cenovemu segmentu nv a nv bude nutena reagovat napr Super ediciami a v konecnom dosledku vyhra len zakaznik a to je dobre.

V neposlednom rade mam rad hw a milujem ked sa posuva vykon dopredu preto verim ze to amd dokaze. Maju v rukach lepsi proces tak verim ze to vyuziju.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 544x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 363x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 889x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1169x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1488x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1329x
Komentářů: 6