NVIDIA RTX grafiky jsou zklamáním a další přijdou. Zajímavé jsou vlastně jen pro vývojáře? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 26 září 2018
altNejméně zajímavé grafické novinky od NVIDIA za spoustu generací. Nová „FX“ série …. ?

 

 

 

 

Mnozí přirovnávají nové RTX grafiky od NVIDIA k neúspěšným FX modelům (také jsem jej měl, FX 5200 :) ). Ano, mohou se tak zdát, ale objektivně je pro ně situace díky neexistující konkurenci přeci jen lepší. Nicméně pokud nejste opravdu hardcore fanoušek NVIDIA se zelenými brýlemi, tak drtivá většina lidí se shoduje, že NVIDIA RTX grafiky jsou nejméně zajímavým produktem, který NV uvedla za mnoho let. Jednoduše sliby neodpovídají realitě, ceny jsou naprosto mimo, a když už si high end zákazníci stěžují, že ty karty jsou drahé, a mají špatný poměr cena-výkon, tak na tom asi něco bude.

NVIDIA RTX grafiky jsou, jak jsem řekl dříve, vlastně takovou odbočkou. Jsou pokusem, jak uvést zlatý grál počítačové grafiky, tedy Ray Tracing, v život i v PC hrách. Ray tracing není žádnou novinkou, nicméně nepoužívá se ve hrách apod. proto, že je prostě extrémně výpočetně náročný. NVIDIA s RTX grafikami udělala věci tak, že poprvé lze alespoň nějaké efekty skutečně rozumně zpracovat. Problém je, že konstrukci a přístup který na to zvolila, může být naprosto slepou cestou. To dnes nelze zhodnotit. Nicméně velikost a složitost GPU které koncepce NVIDIA vyžaduje s ohledem na cenu a stále vlastně pro větší využitelnost Ray tracingu nedostatečný výkon, nevyznívá pro tento koncept zrovna dobře.  

Stále více lidí s tím, jak karty jsou k dispozici však zjišťuje, že NVIDIA prostě přeháněla, či přímo lhala o využitelnosti a výkonu Ray Tracingu ve hrách. Nejen že Ray tracing nefunguje, protože neexistuje zatím technická podpora, ale NVIDIA jeho funkční přínosy demonstrovala naprosto neférovým způsobem tak, jak ty rozdíly v praxi nikdy nebudou. Někteří se na to podrobněji podívali a zjistili, že „Ray Tracing budoucnost“ nebude ani zdaleka tak zářivá, jak NVIDIA ukazovala, protože prostě není:

Problém Ray tracingu je i v tom a přiznávají to tvůrci her, že prostě těch pár téměř neviditelných efektů, je tak náročných, že pošle výkon karty do kolen. Tvůrci her, kde se RTX objeví, mluví jasně, že doufají v alespoň 60FPS ve FullHD s RTX 2080Ti, což znamená, že RTX 2080/2070 nemají šanci nějaký použitelný výkon pro Ray tracing vůbec nabídnout. Ray tracing je skvělá věc, dělá věci pro vývojáře jednodušeji, zejména práci s nasvícením scény atd. Takže ano, pro vývojáře znamená Ray Tracing méně práce s grafikou hry, potíž je, že kromě herních vývojářů není Ray tracing přínosný pro nikoho jiného. Vzhledem k výkonové náročnosti si jej stejně většina hráčů nezapne, většina grafik jej umět nebude, a tak stejně vývojáři budou muset dělat to, co dělali doposud, tedy bez Ray tracingu. Ano, vývojáři jsou nadšení, že jim Ray Tracing může ušetřit práci, jenže neušetří, protože v dohledných mnoha mnoha letech nebudou mít uživatelé grafické karty s potřebným výkonem a RTX ten výkon také nemají. Celý Ray Tracing HYPE kolem RTX grafik je tak naprosto zbytečný. NVIDIA ale moc dobře ví, proč o klasickém výkonu a efektivitě s ohledem na ceny RTX karet, prakticky vůbec nemluvila.  

  • Ceny karet jsou hlavní problém …

Výkon RTX grafik není zrovna úžasným pokrokem, vzhledem k tomu, že přichází 2 roky po PASCALu a zejména vzhledem k tomu, kolik si za ně NV účtuje. NV obětovala klasický výkon pro ten zbytečný a stále nízký výkon v Ray tracingu. Proto musela udělat větší GPU, které ale nemají náležitý nárůst klasického výkonu proti starší generaci, ovšem jsou mnohem dražší. NVIDIA také lhala ohledně cen, neexistují prakticky žádné karty, které by se prodávaly za tu základní cenu, jakou NV inzerovala, všechny karty se pohybují kolem ceny FE edic a výše.

A ty ceny jsou tak vysoko, že samozřejmě na ně prakticky nikdo nedosáhne. Situace s prodeji karet není příliš úžasná. Jedinou skutečně dostupnou RTX je v tuto chvíli jen RTX 2080. Tu si klidně můžete koupit, skladem jsou a budou, protože po zveřejnění testů následovalo dost významné rušení předobjednávek. Pravdou prostě je, že za současné ceny kolem 799 dolarů, tedy 22-23 tisíc korun a víc, nedává tahle karta žádný smysl. Je to prostě jen drahá grafika, ale podobný výkon, byť s horší podporou DX12/VULKAN, nabídne už tak drahá GTX 1080Ti, jež je navíc i v bazarech za ještě nižší ceny. Prakticky každý objektivní novinář a recenzent RTX 2080 nedoporučuje vůbec pořizovat.  

Jediná RTX 2080Ti nabízí skutečně zajímavý nárůst výkonu (proti tomu, co zde za podobné ceny bylo). Ovšem 1200 dolarů, tedy 32 tisíc korun, to je cena, kterou prostě je ochotno zaplatit minimum lidí. NVIDIA má navíc s výrobou obřího jádra pro tyto karty problémy. Karty sice byly uvedeny, ale skutečné dodávky do obchodů se stále zpožďují. Karta měla být s prvním oznámeným zpožděním dostupná tento týden, ale nebude, většina obchodů neví přesně kdy to bude, ale nyní se mluví o dalším termínu 5.10 až 9.10. a většina nadšenců si tak bude muset počkat déle.  

NVIDIA současně oznámila, že RTX 2070 se objeví 17.10. za 499-599 dolarů. Vzhledem k tomu, co předvádí a kolik stojí RTX 2080, klesl zájem potenciálních zákazníků o tuto kartu na minimum. Reálně bude prostě stát 599 dolarů a více, tedy skoro 17 tisíc korun, a to jsou peníze, za které očekáváme absolutně to nejlepší a byly jsme zvyklí to za ty peníze mít. Jenže RTX 2070 je až třetí model v řadě. Očekává se, že nabídne výkon zhruba v úrovni GTX 1080, jež je ale výrazně levnější dnes, navíc je zde ještě výhodnější GTX 1070Ti s podobným výkonem.

Bohužel nemám žádné indikace, kdy se ceny RTX karet pohnou dolů na nějaké zajímavější hodnoty. Pravdou je, že výrobci grafik mají takové množství PASCAL karet, že ani nemají zájem RTX grafiky dělat levnější a tlačit na další pokles cen GTX 1000 série. Tu totiž budou prodávat nadále i velkou část příštího roku. RTX budou tedy mít stále mizerný poměr cena/výkon, Ray tracing nebude absolutně nijak zajímavý pro hráče, jedinou zajímavostí by mohlo být DLSS, ale to je stále otázka v kolika reálně dobrých hrách skutečně bude, ale i tak nebude pro každého zajímavé. Pořád je ale problém, že ceny RTX karet jsou strašně vysoko, naprosto mimo dosah, či vůbec dohled drtivé většiny zákazníků, kteří grafické karty vůbec kupují.

Není divu, že se tak objevují názory, že RTX grafiky jsou takový pokus, jak vytáhnout z hráčů peníze a zaplatit pravděpodobně slepou vývojovou cestu s tím, že už za méně než rok se objeví nová generace karet, která přinese výraznější zlepšení a není jisté, že bude následovat důraz na Ray Tracing. Uvidíme. Každopádně první dojem z RTX grafik není vůbec dobrý …. Jedinými uživateli, kteří mají alespoň trochu lepší pocit a něco jejich vydáním získali, jsou ti, které peníze nezajímají, a kupují tedy 2080Ti, která je prostě nejvýkonnější kartou na trhu, lepší než 80tisícový TITAN V. Tedy až 2080Ti dorazí reálně do obchodů. Nicméně to se bavíme o horním 1% z horního 1% zákazníků.

Zbytku trhu příchod RTX grafik nepřinesl vůbec nic. Jen rozčarování, že místo toho, aby nová generace přinášela nárůst výkonu za cenu té minulé generace, jako to dělaly všichni předchůdci RTX grafik, tak tu máme stěží nějaký nárůst výkonu za mnohem větší nárůst ceny … takhle jsme si novou generaci nepředstavovali a stěží tak může být většina hráčů z RTX karet nějak objektivně nadšená :(. Pokud tomu budou opdovídat prodeje, tedy budou slabé, doufejme, že se příště dočkáme lepších novinek. Rozhodnou zase jen zákazníci, pokud budou prodeje dobré, tak další generace karet může být klidně ještě dražší ...

 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 15:38:17
avatar
DD já si kvůli tobě tu RTX 1-2ks asi vážně budu muset koupit, neb jak to poslední dobou čtu, tak když teď nezachráním tu nVidiu (a intel) tak brzy zkrachuje. A já chci naopak aby na trhu bylo co nejvíce navýběr, konkurence je třeba.

Na 4k to stačí (nic lepšího prostě není a kdo chce RT je to jediná možnost ).

Já osobně jsem zvědavej na RT v běhu a až bude nějaká hra venku hned to chci otestovat. Samozřejmě kdo si teď dopředu koupí RTX na Ray Tracing tak je vážně najivka (je třeba počkat na porovnání on/off v reálné scéně při hraní), kdo to koupí jako upgrade na hry (má něco staršího/slabšího než GTX1080, tak tam problém nevidím, výkonu navíc je tam dost na 1 GPU.

Snad nikdo nečekal že nVidia popoleze s výkonem jako z 9xx na 10xx, sami psali že budou "problematicky" Pascal překonávat a znovu stejnou chybu neudělají, jde jim o peníze a proč dělat konkurenci jen sami sobě, navíc takhle doprodají ty přemnožené, skladové GTX snáze.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 17:48:19
avatar
Nevim jestli je dobre si kupovat nejaky vyrobek jenom kvuli nazoru jednoho autora jednoho webu. A to ani kdyz je ten web Toms HW, natoz DDW.
Minimalne bych to nerikal svemu lekari, protoze by me pak mohl nekam poslat. Neurologie nebo psychiatrie jako nejpravdepodobnejsi moznost.

Nicmene k veci, osobne jsem rad za pomerne negativni reakce potencionalne povedene (a mozna VELMI povedene)architektury. Protoze to doklada, ze nad temi produkty stale jeste premyslime. To samo o sobe je strasne pozitivni a doklada, to ze nejsme schopni akceptovat cokoliv co pred nas ta ci ona firma postavi a to minimalne v cenove kategorii.

Na stranu druhou bych si pockal na prodejni cisla, ve vysledku to tak velke pozitivum taky nemusi byt.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 17:54:45
avatar
Pro jistotu to svému lékaři neřeknu, tedy pokud o tuto grafiku neprojeví také zájem .

Ano na zhodnocení je stále brzy, jen DD poslední dobou nějak předvádí málo kreativity, články na jedno brdo a nadpisy jak z Blesk,...

Já stále čekám kdy nám tu DD hodí konečně nějaké recenze.
pajros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 09:15:42

tak tak... ono to je cele otom ze ked amd zrobilo vegu .. tak to bola nadcasova grafika podla neho a chyba je vo vyvojaroch..ze nerobia hry na technologiach ake ma amd.. ked spravi nieco nadcasove nvidia tak je to cele zle neriesim RT.. zaujima ma vykon v porovnani GTX..mam gtx 1080... a bohuzial.. pre pohodlne hranie v 4K tu AMD nema nic.. hrajem v 2k ale planujem prejst na 4K... uz len cakam kedy dd napise ze kto si to kupi je idiot..lebo pomer cena vykon... pri hi-ende ludia nepozeraju na pomer a idu cisto po vykone. a pri 4k aj keby som ziskal 10fps naviac tak sa to ukaze. samozrejme.. cakam ze amd bude reagovat a spravia nejaku zaujimavy highend kartu konkurujucu rtx 2080ti.. mohlo by to byt lacnejsie.. ale umna amd skoncilo pri r9 380x .... potom som presiel na gtx 1060. tam uz bol vykon aj spotreba uplne inde.. hlavne karta bola ticha..mensie teploty...atd. takze cakam cakam zatial moj rog gtx 1080 vyhovuje
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2070 2018-09-26 15:46:31
avatar
No myslím že pokud by měla RTX 2070 cenu kolem 13 000,- až 14 500,- a byla tak o 20% výkonější a úspornější než GTX 1080 tak by si kupce našla.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 17:27:25

Ved prave tu je ten pes zakopany. Cena RTX2070 kolo 18K spotreba vyšia ako GTX1080 vykon na urovni 1080. Proste tie RT jadra nielen zaberaju miesto ale i palia elektrinu.
Ale ako bolo povedane konkurenciu momentalne Nvidia nema žiadnu v highende, tak že sa môže hrať a ludia im to zaplatia.
Mirdaa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 20:16:51

Jenže to je co se momentálně Nvidii hodí, napálit novou generaci a prodávat (zbavit se) staré. Pokud by RTX 2080 stála to co 1080 ti už si nikdo Pascal kupovat nebude. I proto se zaměřila na vyšší segment kde prostě nemá konkurenci. Z pohledu Nvidie obchodní tah naprosto v pořádku. Osobně jsem potřeboval upgrade kvuli VRku tak jsem přešel z 970 na 1070 ti a to jsem přemýšlel o 2070, nic no.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 15:56:07

Nemá cenu se bavit o RayTracingu dokud nebude otestovaný(=Microsoft nevydá DXR aktualizaci ve Windows10 1809, někde v době kolem vydání RTX2070). Jsem zvědavý jaký bude výkonový rozdíl, HW počítání procházení přímky kvádrem, oproti SW variantě RT u Pascalů. Ten RT efekt ve hrách si lze vybrat (osobně by se mi nejvíc líbily skleničky a jiné nerovné povrchy).
Také kvalitnější režim DLSS 2X u RTX grafik vypadá skvěle (oproti DLSS který je upscalovací nesmysl).
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 17:09:47
avatar
DD trochu to přeháníš, srovnání s VEGou bylo celkem v pořádku (zbytečně velký čip nepodávající výkon odpovídající své velikosti) , to beru, ale srovnávat to s nepovedenou řadou FX je mimo mísu.
Na RTX grafikách není technicky nic špatně. RTX 2080 překonává GTX 1080Ti, stejně jako GTX1080 překonala GTX 980Ti.
V DX12 ve Vulcanu i ve VR jsou ta nová jádra velký pokrok a slibují ještě větší výkon, než teď předvádějí. Potud je vše naprosto v pořádku a není důvod ty karty hanit.
Problém je cena, kde naprosto souhlasím s názorem, že se Nvidia snaží zahojit na hráčích a nechat si od nich zaplatit vývoj toho obřího Volta jádra (Turing je jen jeho novější revize pro hráče). Že by se ten vývoj nezaplatil, páč o něj není tak velký zájem, jak by si NV přála, když Vega karty podávají za zlomek ceny velmi podobný výpočetní výkon? ;-)
Cena těch karet reálně odpovídá tomu obrovskému jádru a novému typu pamětí, ale o něco takového se jich nikdo z hráčů neprosil! Je to jako když Intel prodává K edice procesorů s GPU. Nvidia mám cpe obrovský kus křemíku, který nikdo z nás nechce a nevyužije.
Pochopil bych tohle jádro na RTX 2080Ti, ale k ní měly vyjít GTX 2080/2070 už jen s tou renderovací částí jádra. Ceny by byly akceptovatelné a na výkon by si rozhodně nikdo nestěžoval. A to nemluvím o spotřebě, která je s obřím čipem na úrovni mé staré žravé R9 290X. Kdyby udělali karty jen s tou renderovací částí čipu, byla by nejspíš i spotřeba podobná GTX 1080/1070...
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 17:56:22
avatar
No technicky resp architektonicky mohou byt ty karty naprosto spatne, pokud se RT v jejich pojeti neujme. To je ale velmi nepravdepodobne, uz kvuli microsoftu, ktery DXR nevyvivnul primarne pro nvidia ale pro svuj xbox. Mikrosoft tedy s nejakou formou akcelerace RT pocita uz pravdepodobne pro svou novou konzoli a pokud nebude AMD akcelerace rapidne rychlejsi nez ta od nvidia, coz je velice nepravdepodobne, tak se nemuze jednat o spatnou architekturu z logiky veci. Muze se jednat a jedna se o predrazenou architekturu, ale to nema s technologii co delat.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-10-01 10:46:10
avatar
Dneska jim o RT nikdo z hráčů nestojí. Dokud to nebude schopné na high end kartě běhat ve 4k a na mainstream kartě ve FullHD, tak je to pro 99% lidí nezajímavé.

Jako je to hezké technologické demo, a je fajn vidět, co nás čeká v budoucnosti, ale tím to končí.
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 17:34:16

Preco vlastne redakcia nema kartu otestovanu? Nebolo by to uzitocnejsie, nez tieto clanky, kde sa podla mojho skromneho nazoru, opakuje to iste uz niekolko tyzdnov?
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 18:21:51
avatar
Protože tu kartu nemá redakce k dispozici. Už jen skrz to jak o nich píše.. Nvidia zasílá ty karty přednostně tam, kde má jistotu pozitívní reakce. Tento web není jejím partnerem. To si myslím, že je důvod.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 18:45:42

Karty dostali len tie redakcie ktore sa pisomne zaviazali že o nich budu pisať len v dobrom a testovať len predpisanych hrach. Ja sa tešim kedy DD nejaku kartu splaši a otestuje ju Už teraz je mi jasne že to nebude take ružove ako sa nam Nvidia snaži natlačiť do hlav
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 19:44:06
avatar
máme otestováno, ale recenze bez testu Ray Tracingu není kompletní, takže prostě čekám na ten Ray Tracing, bez toho nemá smysl RTX finálně hodnotit ....
Česlo Česlič [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 20:54:22

Dobrý den. Nezlobte se, ale naopak myslím, že to smysl má - bylo by to adekvátní porovnání výkonu oproti gtx 1xxx (která HW RT nemá). Ray Tracing (tedy podle toho, co jsem četl) v dostupných hrách stejně nemá valný vliv na dojem, takže (si myslím) většina hráčů ho stejně vypne (natož, bude-li mít negativní dopad na fps). Ano, takováto recenze/test nebude kompletní, ale pro srovnání výkonu s předchozí generací poslouží dobře (a to je asi to, oč tu běží).
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 21:18:32

Tak smelo do vydania recenzie. Aj nekompletna bude mat 100 krat vacsi zmysel, nez tieto "clanky".
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 21:24:31

Zdravím všechny, naposledy jsem tu vznesl dotaz a konstatování:
A/ jaké byly platy při vydání karet 780 Ti v roce 2013 a kolik stála ta karta, resp. 980 Ti v roce 2015 ? Nebyly nakonec ty karty tehdy stejně drahé jako dnešní RTX v poměru k dnešnímu platu ?

B/ Když ten výkon dle všeho nezvedli dle něčího očekávání, tak si tu kartu zaprvé buď nekoupím, nebo zadruhé jim řeknu, vy hlupáci udělejte to takhle abyste ten výkon z toho dostali.

C/ Co když jsou někde hranice dnešních technologií, schopnosti materiálu, a tihle vývojáři (podle všeho diletanti podle některých) se už pohybují na mezi únosnosti toho všeho a nemají jednoduše možnost dostat z toho víc?

D/ když se tu bavíme o nm výrobě a konkrétních číslech jako 14/10/7 - je všem tady asi jasné že se vlastně bavíme o výrobě s rozměry 0,000014 mm resp. 0,000007 mm ??


Tak směle do toho, překonejte tyhle diletanty co nic asi neumějí vy kritici tady. JO a až to vymyslíte, to něco lepšího a výkonnějšího o těch 20 procent jak jsem tu někde četl, tak si za ten svůj vynález opovažte říct víc peněz, než se prodával ten "horší" produkt předtím.
Kubajsz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 00:02:05

Takze recenze vyjde nejdrive za rok? Tech par her, co ukazoval RT (Tom Raider, Metro) neni prave RT, ale jen dosroubovane nasviceni.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 00:37:33
avatar
nop. recenze budou v dohledné době, brzy vyjde nutný W10 update a bude zprovozněna první hra s RTX ... Vzhledem k tomu, že RTX 2080ti mají zpoždění a dorazí až někdy v průběhu října, nemusím s její recenzí tak spěchat ;) takže počkám, až to bude s RTX testem. O nic nepřijdete, nebojte ;)

Je samozřejmě ostudou NVIDIA, že není schopna dodat hardware a SW včetně toho Ray tracingu, který tak vychvalovala včas pro DDWorld.cz, ale nějak si poradíme ... neschopnost některých lidí v NVIDIA rozumně komunikovat je známá, škodí jen sama sobě ... jako čtenáři můžete být v klidu, jakmile budou ty produkty skutečně aktuální a zajímavé, recenze u nás bude ;)
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 13:53:39

Tak ako to je? Vyssie pises "máme otestováno", a tu pises, ze kartu vlastne ani nemate kvoli neschopnosti Nvidie...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 15:01:47
avatar
Citace:
a tu pises, ze kartu vlastne ani nemate kvoli neschopnosti Nvidie...


lžeš... nic takového jsem nenapsal. Takže poslední upozornění, následovat bude BAN. Lhaní zde tolerovat nebudu. Nemusíš si vymýšlet ani hledat mezi řádky co píši, píši jasně, srozumitelně a podrobně.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 15:03:40

Hlavně klid, jsme jen lidi co se mužou plést.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 15:13:48
avatar
určitě ano a chyby mě nevadí... jenže tento konkrétní člověk vytváří FLAME a lže velmi často. Mám tu historii jeho příspěvků ....

Nemám rád lhaní, zejména když někdo lže a překrucuje o tom co píši a dělá to pravidelně. Nebudu to dále tolerovat, naštěstí jde jen o pár jedinců, i když jejich opakované registrace jsou vtipné, nebudu dále jakékoliv lhaní, SPAME, FLAME tolerovat ... kritika, názor a diskusní příspěvek se dá naspat bez lhaní, flame apod. Samozřejmě chybu od záměru dokáži snadno rozlišit, zejména když mám k dispozici celou historii příspěvků daného uživatele ;) nebojte, drtivá většina uživatelů a diskutérů na DDWorld.cz se nemá čeho obávat, jejich chování a vystupování a používání diskusí je v pořádku ....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 15:22:27

Víš co mě na diskuzích baví? Možnost reagovat na lidi jiného názoru. To posouvá hranice dál, jen tam nesmí být útočení atd. To souhlasím. Přeju těmto lidem, aby si uvědomili, že nejsou na novinkách a mají diskutovat k věci. Ne útočit.
Toto vystupování je aspoň u nás v Česku normální, ale i hatery potřebujem, aby se realizoval průchod a rozvoj informací. Holt nesmí se to přehánět, viď MiroP
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 15:23:53
avatar
ano souhlasím, bohužel to co je na některých webech, bych diskusemi nenazval ... právě proto chci na DDWorld.cz prostor, kde je diskuse skutečně možné ... a věř, mi, že si výrobci všímají, že na DDWorld.cz skutečně funkční diskuse se zajímavým obsahem jsou ...
MiroP [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 15:42:49

Kludne ma zabanuj, stejne uroven tohto platku sla prudko dole a to len vdaka tebe. Majte sa
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 15:58:16

Tento web funguje 11 let. Generace se mění, ale to neznamená, že nemůžem v klidu diskutovat.
Já byl kolikrát převálcován argumenty a nikdy jsem kvůli tomu neútočil. (Možná někdy ano, ale to je vývoj jak webu, tak nás diskutérů) Je to absurdní válka, která nikam nespěje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 16:07:17
avatar
12 let ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 16:08:42
avatar
naopak, úroveň zabanováním lidí jako ty, kteří v diskusích akorát záměrně dělají FLAME, jen vrostla.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 12:14:38
avatar
A jako čekáš že to bude celé RT ? Budeme rádi tady za světlo, támhle za stíny a jinde za odrazy v kaluži a to ve FullHD, víc z toho nevymáčkneš, teda jedině že by jsi napsal Nvidii, že chceš ještě jednu dvě speciální karty jen s těma RT jednotkama.
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-30 09:50:44
avatar
A proč si to testoval? Až výjdou ty updaty na který se čeká (možná ještě nějaký mezitím), tak to stejně budeš moct testovat celý znova.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-30 09:55:34
avatar
protože je to nový hardware a já chtěl vědět jak na tom je ;) nicméně prostě nebudu o RTX grafikách, které jsou o Ray tracingu a DLSS vydávat kompletní recenzi a hodnocení, když jej teď nemohu dodělat
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-30 10:40:11
avatar
No ale to by právě zajímalo asi i hodně čtenářů tady. Jak na tom je aspoň tedy ta jedna karta aktuálně. I když mnozí chápou, že se ta situace může za dva měsíce ještě změnit. Rozhodně by to bylo pro hodně čtenářů zajímavější než třetí článek o tom, jak je RayTracing aktuálně nesmysl.

S přihlédnutím k tomu, že AMD produkty tady kolikrát dostaly tu výsadu, že byly otestovány rovnou po vydání s dodatkem "počkejme si ještě dva měsíce na update ovladačů/BIOSu atpod", a potom ještě případně vycházely retesty těch daných produktů. Nesmíš se potom divit, že je řada čtenářů ne jenom nespokojená, ale že tě i případně podezřívá z nějaké zaujatosti ke konkrétním produktům/firmám.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-30 11:07:52
avatar
no v tomto případě jsem zjevně zaujatý pro NVIDIA, když čekám na to, až uvede Ray Tracing a DLSS do her a bez toho to nebudu hodnotit ....

každopádně máme jen RTX 2080Ti a ta stále není běžně v prodeji, dostupnost se posouvá dále do října, takže není kam spěchat RTX 2080 ještě nemáme ...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 21:21:17

Coto? DD měl FX 5200? - největší hnuj na kterém se nedalo nic hrát? V té době byly přeci ATi 9xxx.
No to mi nejde do hlavy
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-26 21:33:54
avatar
No jo, to byl DD ještě mladej a blbej a nechal se zblnout marketingem ... ne vážně měl jsem FX 5200 i 5500 ale i ty ATI a SIS karty taky, prostě to bylo zajímavý ...
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 07:46:30

FX 5200 som mal aj ja úplne som na ňu zabudol. Pamätám si, ako mi na nej sekalo aj CS 1.6 keď mi tam niekto hodil smoke.
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RTX a Ryzen 2018-09-27 08:37:27

https://www.computerbase.de/2018-09/ryzen-7-2700x-core-i7-8700k-geforce-rtx-2080-ti/#abschnitt_benchmarks_in_elf_spielen_und_analyse

sklamanie je vykon Ryzenov (zial)
Kontiola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asdf 2018-09-27 09:22:26

Ten test mi přijde hodně pochybný.

Zaprvé je celý dělaný ve FullHD. Kupovat si kartu určenou pro 4k na FHD je prostě blbost.
Zadruhé ty jejich čísla jsou trochu divné...hodně divné.

Assassins Creed Origins Ryzen 7 2700X + RTX 2080 - 75,9FPS na FHD.

Já osobně mám pod rozlišení 3440x1440 s tímto procesorem a GTX 1080 82FPS průměr. Takže mi skopčáci chtějí říct, že když vezmu Assassins Creed Origins.. oproti jejich testu zvednu rozlišení (větší zátěž na GPU) a vezmu starší generaci GK, která má oproti té nové cca o 15-20% nižší výkon, tak dostanu vlastně o 8% výkon nahoru ??

Buď je tento článek naprostej bullshit, nebo chybí software podpora ze strany AMD, nebo NVIDIA opět bojkotuje AMD což už tu jednou bylo...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 10:44:31
avatar
no testovat 2080Ti ve FullHD .... ha ha ha ... nikdo kdo má 33 tisíc na grafiku, tak dnes nepoužívá FHD monitor ...

a kromě toho, chtěl bych vidět, kolik těch her využilo ten RYZEN 7 naplno, tedy ze 100%, protože jestli ne, tak si přeci neotestoval výkon CPU .... jestli ty hry nevyužívají ten RYZEN 7 naplno, ale jen třeba ze 60-70% tak to není RYZEN co má mizerný výkon, ale ta hra ...
Vinnie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 12:15:29

a? podmienky su rovnake aj pre AMD aj pre Intel v tom teste. Je mi jedno ci Full HD ci nie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 12:47:09
avatar
to nic nemění na tom že když většina těch her využívá ten 8jádrový čip na 60-70% a ten 6jádrový jiných CPU na 90%, že neměříš skutečný výkon CPU ;) stejně tak to nic nemění na tom, že pro koho ten test je? nikdo kdo má 33 tisíc na grafiku nehraje ve FullHD ....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 13:09:17

Pokud by mělo AMD stejný počet jader za stejnou cenu jako Intel, tak by se dalo mluvit o výhodě Intelu.
Jenže cenově i v multithreadu je Intel slabší a pozor

Ve FHD skutečně nikdo nehraje s tak drahými grafikami a navíc i v tom FHD pokud zapneš nějaké ty RT efekty, které zatím nejsou, tak limitem bude stejně GPU. Je to patová situace, která ten Intel stejně neobhájí.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 23:14:06

FHD 240HZ monitor ti nenakŕmi ani 2080ti za predpokladu že nehráš cs 1.6 tak neplacaj nezmysly do vetra
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-28 04:32:12

Takže podle tebe jsou v kurzu FHD 240Hz monitory, oproti 2K/4K 60Hz s freesync, nebo s g sync?
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-28 12:36:29

Chlape ja hram destiny 2 a podobné hry kde sa zameriavaš na fps nie na rozlíšenie ...si myslíš že kolko hráčov hrá PUBG a Fortninte, Siege na tom tvojom 2K/4K? 5% možno ....kompetetívne hry sa vždy hrali lepšie s čo najvačším množstvom fps ...postupne sa dostáva do popredia 1440p a tam teda s 1080ti na ultra nenakŕmiš 144/165HZ panel ani náhodou ...

Napríklad mnou zmienené destiny 2 s RTX 2080ti dáva 163fps pri highest/1440p tam je úplne optimálna ale zapneš rise of tomb rider, shadow of tomb rider, gta V, witcher 3 a si na úrovni 100fps s 2080ti ...takže pre mna v podstate neexistuje natívna ani 2K karta, kupuješ high-end aby si hral na ultra a nie aby si uberal detaily ...navyše 2K g-sync monitor s ips začína na 700€ čiže dáš 2K € len za kartu a monitor ktorý aj tak nevyužíješ ani na 60% ...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-28 15:57:58

Co uživatel to originál. Každý má nároky jiné
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 18:20:18

Když testuješ hru v nízkém rozlišení tak nevznikne omezení ve grafické kartě, ale ukáže se pravý limit procesoru(=testují se CPU a ne GPU). Ale reálný význam to má jen u 240 Hz monitorů.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-27 18:33:56
avatar
neukáže se pravý limit CPU .... ukáže se, jak ve skutečnosti hra využívá dostupného výkonu CPU ... nebudeš přeci tvrdit, že když má 4jádro v daném případě třeba 150FPS a 16 jádro má třeba 140FPS, že je to 4jádro výkonnější procesor ;) ?
Kontiola [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - asdf 2018-09-27 12:17:05

Je to blbost. AC: Origins umí krásně využít všech 16 vláken na 99% a podívej se jaký mizerný výkon v u skopčáků podává, viz můj příspěvek výše.

Sice tu papouškuju jednu hru, ale je to hra, kde mám 60 hodin gameplaye a vím jak moc dobře tam Ryzen škáluje a podává perfektní výkon.

A jen tak mimochodem, zapl jsem si doma Kingdome Come a ty jejich výsledky opět úplně jiné. 3440x1440, GTX 1080 a mám větší FPS než jejich udájná RTX pod FHD
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-09-28 17:33:52

No, zvazoval som Asus Dual RTX 2080, ale asi to pod vplyvom tychto clankov prehodnotim a dam sancu konkurencii. Dost sa mi pozdava EVGA GTx 1080ti...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 764x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 521x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 991x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1207x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1531x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1350x
Komentářů: 6