NVIDIA TEGRA zůstává za očekáváním – bez valného úspěchu a už se chystá TEGRA3 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 23 září 2010
altVelké plány, velké řeči a prázdné krámy. To je realita TEGRA. Takže do třetice všeho dobrého?

 

 

 

NVIDIA pokračuje ve své konferenci, kde to chvílemi vypadá jak na zábavné estrádě. Přítomní hosté občas nevěřícně zírají, cože to NVIDIA zase slibuje. A že sliby a velké plány jsou hlavní obchodní artikl společnosti NVIDIA v poslední době, to začíná být bolestně jasné snad každému.

Třetí rok po sobě tu máme opět velkolepé plány a sliby kolem TEGRA platformy, která by v podstatě měla NVIDIA už v roce 2012/13 držet nad vodou a zajišťovat ji 50% příjmů. Že už jste to někde slyšeli? Nejsem sám, kdo podezírá šéfa společnosti NVIDIA, že má napsaný pro TEGRA jeden proslov a každý rok tam vyměňuje číslovku. Aktuálně už používá číslo 3. Ano vidíte dobře. TEGRA3 je prý téměř hotová.

Co se stalo se skoro 3 roky starou TEGRA1 a o rok mladší TEGRA2, o kterých NVIDIA také mluvila v podobném duchu, které se měly stát hybnou lodí firmy a silným hráčem a HW základem do tabletů a smartphone? TEGRA1 byl totální propadák, který se objevil v několika málo produktech, které mimochodem dopadly podobně. TEGRA2, o té se už více jak rok mluví, NVIDIA slibovala reálné produkty každou chvíli na trhu. Máme pomalu konec roku 2010 a spočítat produkty na TEGRA2, které máme v našich obchodech, dokážete sami – limitně se blíží 0. Aktuálně NVIDIA slibuje, že nějaký ten tablet uvidíme již brzy a mnoho modelů Tabletů a smartphone dorazí prý v Q1 2011. TEGRA2 tedy má ještě nějaký ten čas. Já mohu potvrdit, že přeci jen se opravdu TEGRA2 v některých produktech objeví. Vím o pár tabletech, nejnověji se třeba mluví o HTC, které se z kraje roku chystá na trh se svým tabletem-padem. Nicméně zase to nebude taková sláva. TEGRA platforma to rozhodně nemá nijak snadné a nejnovější smartphone se svými grafikami dokazují, že vlastně žádná TEGRA není potřeba. Qualcomm je největší překážka NVIDIA. NVIDIA se prý dokonce snaží o to, aby se v tabletech objevilo něco na způsob technologie Optimus, tedy byly by tam dvojí čipy, kdy by se přepínalo z úsporných ARM+Qualcomm řešení na výkonné NVIDIA TEGRA, když by bylo potřeba. Otázka je, zda je toto vůbec v tabletu nebo smartphone, reálně potřeba.

Každopádně všechno, co si NVIDIA plánovala o TEGRA, se zatím naprosto nevyplnilo, byť tvrdí, že část neúspěchu nese i Microsoft, který zaspal softwarově. Tato výtka je jistě na místě, to že MS usnul a nástup tabletů a smartphone nové generace totálně zaspal, je jasné snad každému. Právě v Q4 2010 a Q1 2011 se probere, takže TEGRA dostane šanci – nutno ale říci, že to žádný úspěch znamenat nemusí, MS to proti Androidu rozhodně nebude mít jednoduché a v současnosti je MS Windows okrajová platforma na tabelách i smartphonech. V tuto chvíli tak TEGRA i po téměř 3 letech zůstává na okraji zájmu výrobců, byť se zdá, že se alespoň několik produktů na této platformě, i když její druhé generaci, přeci jen objeví ve větším měřítku. Je to ale stále na hony vzdáleno tomu, že by TEGRA měla být tažným koněm NVIDIA, který jí vydělává přes 50% příjmů a měla tak nahradit výpadek ze segmentu klasických grafik, kde NVIDIA ztrácí půdu pod nohama zásluhou integrace výkonných GPU do CPU AMD/Intel. TEGRA také má nahradit výpadek příjmů s integrovaných grafik a čipových sad, které NVIDIA v mnoha minulých letech přinášely významné příjmy, ze kterých financovala vývoj GPU. Zatím však TEGRA rozhodně žádným úspěchem není a proti sobě má zavedenou velmi silnou konkurenci. Abychom byli fér, tak je nutné říci, že NVIDIA není zdaleka jediný velký tradiční HW výrobce, který má problém dostat se na trh SmartPhone a tabletů se svým HW. Nepoměrně větší a silnější Intel zažívá něco podobného, kdy už v podstatě chystá třetí generaci ATOM platformy pro SmartPhone a ne a ne ji tam skutečně prosadit. Takže třetí pokus pro obě firmy budeme pozorovat během následujícího roku, spolu s pokusem AMD, které uvede FUSION platformu. I když AMD na rovinu přiznalo, že se přímo o tablet platformu s FUSION snažit nebude.

Upřímně řečeno, nedávám Intelu ani NVIDIA a případně AMD, velké šance. SmartPhone a tablet platforma, to je skutečně země zaslíbená pro ARM, Qualcomm a řadu dalších silných firem kolem, kteří tam NVIDIA, Intel a ani AMD (FUSION), prostě tradiční PC HW výrobce nechtějí a nikdo je tam ani nepotřebuje. Pro všechny tři je to zcela jiná situace proti PC platformě, kde je všichni potřebují a mají v podstatě své jisté. Nemyslím si, že by pro NVIDIA a Intel, kteří jsou klasickému SoC nejblíže, nemožné se dostat tam kam chtějí, ale při tom svém plánování prostě neberou v potaz, že tam kam chtějí, tam skutečně vládne tvrdá nefalšovaná konkurence z několika stran a to je něco, co prostě na svém písečku neznají. Takže jejich plány se při prvním kontaktu HW s realitou ocitnout doslova v troskách. Takže do třetice všeho dobrého a zlého?

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 07:49:11

TEGRA, že se u nás minimálně prodává ještě neznamená, že je neúspěšná. Motorola ji vděčí za přežití a v USA má úspěch. A to je podstatně větší trh. Už teď plánuje novinky (Motorola) s dvoujádrem. Netvrdím, že je něco extra, ale je to třeba brát celosvětově. A její marketink le legendární...
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Čím vdščíé Motorola Tegře? 2010-09-23 09:20:42

Motorola se zachránila Droidem, ale ten Tegru nepoužívá! Má CPU Arm Cortex A8 550 mHz. Ano, motorola pracuje na telefonech s Tegrou 2, ale zatím nic takového není.
F.low [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 11:26:32
avatar
pravda, procesor od Texas Instrument, TI Omap a nějaký číslo
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 12:19:38

jjjjj OMLUVA. Máš pravdu. Nepoužívá Motorola ale Microsoft. Ona ta reklamní masáž nVidie jak vidno nese ovoce Předloni byly velké plány a .....nic! Teď je ve hře Tegra2 s Androidem. A jelikoš měla Motorola v loni s Androidem úspěch, tak se mi to spojilo.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 12:44:19

Mozem vediet preco si davas text vykreslovat ciernou farbou? Stale potom svieti ako novy. Mozno je to zamer, ale nevidim jeho ucel.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 14:18:55

Já když něco napíšu, tak je to bledé. Nevím jestli je to Operou, či co. Tvoje písmo a moje je u mě totožné. Není to záměr.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 14:24:53
avatar
to je kvuli rozliseni prispevku ktery sis precetl a ktery ne.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 14:27:51

Gut, polepčím se.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 07:56:20
avatar
Tegra má v sobě potenciál.
Ale konkurence je. Když jsem tuhle viděl Epic Citadel na Iphone 4 ,tak jsem valil oči.
JaM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 08:21:00

a to je iPhone4 graficky 2x slabsi od GalaxyS...
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 14:10:40

blbost, samsung vyraba A4, a tu cipovu sadu 1:1 okopiroval a je v galaxy S I9000.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 21:35:05

neni to blbost aj ked cisla ktore sa prezentuju su pritiahnute za vlasy pretoze sice tie GPU zvladnu:
Galaxy S ma integrovane PowerVR SGX 540 - 90mt/s
IPhone4 ma integrovane PowerVR SGX 535 - 28mt/s

Iphone4 ma LPDDR1 = 1.6GB/s
Samsung Galaxy S ma LPDDR2 = 3.2-4.3 GB/s

Takze sice ano Samsung Galaxy S moze byt 2x vykonnejsi ako Iphone4.
No pri pametovej priepustnosti lpddr2 v samsungu vsak iba max 28 mt/s
Na druhej strane Iphone4 ma system ktory dokaze svoj hardware lepsie vyuzit.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 07:56:20
avatar
Jo kdyz se nedari tak se nedari ale bude lepe.Ja ji verim.Jinak si te radosti ze je AMD lepsi moc neuziji vnecem musi vzdelavat kurna.
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 08:13:10

jim přeju, aby dostali pořádnou ránu, aby se z toho zpamatovali jen po injekci třetí strany, a tím celý vedení vyhodili na hodinu....bo se určitě někdo najde, kdo nVidii padnout nenechá.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 09:22:00

ono by tie TEGRY mozno neboli zle.. keby konkurencia nebola.. ale je..
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 09:46:51

Preto musi NV aj Intel zabrat aby ponukli lepsie produkty ako konkurencia. Pokial je problem z rozsirenostou Tegry iba chybajuci SW tak NV ma aspon start. Pokial je inak o jej produkt zaujem tak sa situacia okolo Tegry utrasie. Otazne este je ake budu uspesne produkty vyuzivajuce tento HW.
koren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 10:13:40
avatar
Já bych toho šéfa vzal vážně. Když říká, že Tegra bude dělat 50% příjmů z prodeje čipů, tak bude. Koneckonců to dává smysl. Když se díváte na rychlost propadu na trzích s grafírnama, tak tu je určitá pravděpodobnost, že se to naplní. Jen nevím, zda z takového realizmu mít radost, protože v tu chvíli bude mít AMD monopol na herní trh a to nesvědčí nikomu.
Yakuza_cz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 10:14:44
avatar
Tak pokud se nepletu, tak TEGRU používá MS Zune HD. Co se týče úspěchu toho produktu, tak minimálně ve státech to propadák asi neni. Takže spojení o limitním blížení k nule bych radši nepoužíval
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Optimus 2010-09-23 12:29:02
avatar
Optimus je jedna z nejstupidnějších technologií, co mohla NVidia vyvynout. Už jsem se setkal s několika případy, kdy originální hra nerozpozná právě fungující typ grafiky a myslí si při swabování, že je tam jen ta integrovaná, která jí pochopitelně nestačí. Pokud si někdo kupuje notebook s herní grafikou tak potřebuje plný výkon.. je nesmysl dávat do toho dvě grafiky a tím celý produkt jen prodražovat. Každá další invaze téhle technologie je dle mě další cesta do pekel.
koren [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 13:21:50
avatar
Tak s tím si troufám nesouhlasit, protože v nejbližší budoucnosti všechny CPU integrovanou.
Jen myslím, že systémová cesta by byla integrovat to přepínání pomocí nějakého standardu. Osobně bych nejvíce uvíta integraci na úrovni přímo DirectX metodou: Jaké máme v systému zdroje? Jaký mají výkon? OK, tobě tolik práce a tobě tolik. Taková SW Hydra Lucid.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-24 11:12:14
avatar
No já nervtdím, že se to nechytne. Jen v tom vidím takový podvod na uživatele. Prostě platíš dvakrát to samé. (ne ani tak výrobkově, jako dovednostně). Intelovské snahy o propojení GPU s CPU sleduji s velkým odporem. Bohužel v tom tenhle kolos určuje cestu a konkurenční cestu nikde nevidíme. Mám strach, aby to pak nedopadlo jako s integrovanými zvukovkami, kdy většině lidí stačí integrovaná a tím se ceny tlačí nahoru. Problém systému Optimus vidím hlavně v jeho nedokonalé funkčnosti. Promiň, ale když si něco koupím, rád bych, aby to prostě fungovalo. Problém je to i vypnout v setapu.. je to prostě zatím nestabilní z pohledu některých starších aplikací.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 16:06:03

Tegra nabizi to same jako qualcom nebo TI. Jadro ARM podle (ARM11 nebo v tegre3 cortex A9) + integrovany video dekoder + 3D graficky akcelerator + ruzne radice a sbernice. Dodava k tomu vlastni ovladace s podporou OpenGL a kodeky pro video stejne jako ostatni.

Problem proc se neprosazuje je mala rychlost nastupu. V dobe kdy NVidia predstavi novou generaci tegry jsou vsechny parametry spickove. Bohuzel v dobe kdy se konecne dostava na trh tak je vykonove minimalne o rok pozadu. A to ze ma lepsi graficky vykon je vzhledem k malemu poctu zarizeni jedno (aplikace musi fungovat na rozsirenejsich zarizenich).

Si srovnejte TI Omap rady 4000Odkaz a novou Tegru Odkaz A pokud bude vsechno pokracovat jako do dnes tak tu Omapy budou driv.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kedze DD 2010-09-23 17:49:34
avatar
nas neobdaril obrazkom, dovolil som si jeden z "vlastni zahradky", len aby sme nezabudli :-).

Odkaz
THorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 18:05:44

Úplně ve stejném duchu, nám tady DDW pomlouval ION. Těch lopat hnoje, které na něj navezl .. no a ION se prosadil.
Takže věřím, že se časem prosadí i Tegra.
Každopádně fandím každému, kdo se snaží něco vytvořit nebo se prosadit.
Škarohlídi se můžou jít vycpat nebo můžou jít i někam jinam.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 19:06:10

on se ION prosadil? Ano prodává se, ale stejně většina strojů s Atomem jede na Intelu.Jinak s Tegrou je prostě problém v dodávkách, když to nejsou schopni dodat a konkurence ano, tak mají smolíka...
THorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 19:47:39

Ano, prosadil se. Nikdo netvrdil, že převálcoval trh nebo tak něco. Dej si to ale do kontextu s těmi pomlouvačnými články a s tím, jak VŠICHNI výrobci o ION nestojí a NIKDO o něj nemá žádný zájem apod. Můžeš si ty články sám najít na DDW a garantuji ti, že se nasměješ.
A teď je to stejné s Tegrou. Tegra se prosadí a věřím, že všichni budeme mít radost, že máme větší výběr.
Tedy až na pár blbců, které nebudu jmenovat.
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tegra se prosadi ... 2010-09-25 15:54:02

tegra a ION je jiny pripad.

co se tice ion/ion2 nema konkurenci , pokud chcete s atomem "rychlejsi" grafiku potrebujete ion....

ale v pripade arm soc .. je tu hafo zavedenych vyrobcu jako je Ti a Quallcom, marvell atd ... a vse je to o licenci jadra od armu .. tim padem minimlni rozdili a gfx od PowerVR ...zase minimalni rozdily....

takze tegra to bude mit moc tezke
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-09-23 19:14:00
avatar
TEGRA 3? Ja uz myslel, ze je aspon "ctyrka" No nic, brzy bude.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 530x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 359x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 884x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1168x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1487x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1326x
Komentářů: 6