Nvidia tlačí na výrobce 8800GT kvůli silné konkurenci ATI Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Friday, 28 December 2007
nvidia  Nevídanou strategii zahájila firma Nvidia ve snaze zlevnit své GF8800GT proti silné konkurenci ATI HD3800.

 

 

   Nad dnešní zprávou ze zahraničních zdrojů se pozastavil nejeden redaktor a recenzent. Nvidia se prý pustila do výrobců grafických karet Nvidia GF8800GT a chce po nich, aby zlevnili výrobu. Jak toho podle Nvidia mají dosáhnout? Zmenšením počtu vrstev v PCB z deseti na šest. Že o tomhle kroku nechtějí výrobci ani slyšet, nemusím snad dlouze rozvádět. Snížení počtu vrstev v PCB by totiž zaznamenalo sice úsporu přibližně 10 dolarů na každé kartě, ale zároveň by to podstatně zvýšilo riziko problémů a v konečném důsledku by nižší počet vrstev v PCB u takové karty skoro o polovinu, znamenal nižší kvalitu výrobků. Úspora pouhých 10 dolarů je pak proti případným potížím s reklamacemi rozhodně špatným argumentem. Nižší cena karet by pak pro výrobce znamenala nižší marže. Nvidia o tomto doporučení říká, že je to jen návrh, jak zlepšit pozici karet GF8800GT na trhu a zvýšit zastoupení nvidia karet. Výrobci však na této cestě nevidí nic pozitivního.

gf8800gt-karta-3

   Ptáte se, proč se Nvidia najednou tolik zajímá o konkurenceschopnost GF8800GT a jde jí o každý dolar? Odpověď je jednoduchá. GF8800GT je bezesporu vynikající karta za skvělou cenu, jenže má stejně vynikající konkurenci za ještě lepší cenu a to v podobě ATI Radeon HD3870. Navíc prodeje Nvidie jsou silně brzděny nedostatkem GF8800GT na trhu. Dříve měla Nvidia několik karet, které táhly její prodeje. 8800GTS 320MB ve vyšším mainstreamu, 8800GTX 768MB v high-endu. Jenže Nvidia vydáním 8800GT přišla o high-end, 8800GT je levnější než 8800GTS 320MB a navíc Nvidia stále nepokrývá poptávku po 8800GT. Z logických důvodů skoro nikdo nic jiného než 8800GT od Nvidie dnes nechce, ale Nvidia je nemá, což tlačí cenu 8800GT nahoru. Navíc konkurenční ATI HD3870 je minimálně stejně zajímavá jako 8800GT a prodává se za nižší ceny, což velmi rychle ovlivnilo negativně pro Nvidii poměr prodejů. Zatímco při vydání 8800GT 512MB, kdy neměla konkurenci, byly prodeje v jejím segmentu 90% pro Nvidii a 10% pro ATI, po vydání HD3870 se poměr změnil na 30% pro ATI a 70% pro Nvidii. Na čerstvá čísla si budeme muset ještě počkat do uzavření čtvrtletí, nicméně podle obchodníků jsou prodeje velmi vyrovnány, prodá se vše, co dorazí a mezi kartami je sice malý výkonový rozdíl v neprospěch HD3870, ale to vyvažuje mnohdy až o tisíc korun nižší cenou a lepšími provozními vlastnostmi. Sečteno a podtrženo, 4Q 2007 a 1Q 2008 bude výsledkově a rozložením trhu velmi zajímavý.

    Zůstává však otázkou, zda snížení kvality PCB a ušetřením pouhých 10 dolarů, je ta správná cesta ke zlevnění 8800GT. Zlevnit se třeba dá i jiným způsobem, jako zajistit dostatek jader G92 a tím zajistit dostatek grafik na trhu, což nepochybně povede k naplnění poptávky a snížení konečné ceny 8800GT na trhu. Z pohledu nás zákazníků, pak asi většina raději připlatí na kvalitu. Současný boj Nvidia a ATI nám vyhovuje, ceny jsou tlačeny dolů a ani jeden výrobce nemá monopol na trhu, takže se oba musí snažit i na poli ovladačů stejně.

Zdroj: DigiTimes

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 13:34:22

No, 70% pro NVIDII to je tak nějak i můj odhad.
Tedy už nebudeme tvrdit, že ATI prodává víc? Jsem s toho zmatený.

Co takhle nahodit infor. o 8800GS a 9600GT.
Těch 30% řekl bych budou asi chudáci co si nesou domů PC z TESCA. :-) Je přeci pravda, že ATI si nasmlovala hlavně prodeje oem partnerům, né? (alespoň tady na webu o tom VELKÉM úspěchu byla newska)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 13:40:49
avatar
jenomže ta čísla 70% ncvidia a 30% ATi jsou stará a jsou z doby vydání HD3870 ;) Nyní budou dost jiná, ptal jsem se v několika obchodech a dalších lidí z obchodní branže a 70ku 30 to dnes není. Teda alespoň v čer to je trcohu dost jinak uvidíme co celková čísla prodejů grafickcýh čipů, měla by být za 2-3 týdny k dispozici.

BTW: já žasnu jak někdo může neustále tvrdit že ATi je pro chudáky. HD3870 je minimáílně stejně dobrá jak 8800GT.

BTW: o 9600GT jsem už dávno referoval, 8800GS je blbost ale taky na ni dojde. nestíhám psát. Ještě píšu další články. Nemůžu mnozžstvím zpráv konkurovat velkým redakcím. vybírám jen ty zajímavé.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 13:47:29
avatar
A ZATAL to robis dobre . . zato ze par jednicov ktory trpia nvidiozmom su znechuteny lebo nvidia dostava na frak . . . nenechaj sa nim znechutit on by to urcite neurobil lepsie . . . .
8800GT - kvalitna karta
3870 -kvalitná karta
je jedno ktoru si vybers ... any s jednou nestratiš . . .
ugraugra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 14:22:28
avatar
Musim taky pochválit. Na tenhle web jsem narazil teprve před 3 měsícema a od tý doby sem chodim každej den a těšim se na novej článek. Taky nemám čas číst dlouhé texty, takže současná situace mi vyhovuje. Jen by to opravdu občas chtělo být trochu objektivnější, ale chápu že každej člověk má nějakej názor a chce ho vyjádřit
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 14:03:16

Já myslel, že chudáci jsou lidi, co si nesou PC z TESCA. Dobře vím, že se mnou v tomto NAPROSTO SOUHLASÍŠ.

dodatek:
Jo a taky jsem myslel chudáci jako ve smyslu, že je lituju a né ve smyslu, že jsou ubohý (pohrdavě řečeno). Dá se to pochopit ještě i takhle dvojsmyslně. :-)

No a informace číslo 3 z mého postu vyplývající je to, že si myslím, že podíl v prodeji karet ATI bude právě z těchto obchodů .. což jasně vyplývá z faktu, že ATI opravdu prodává hodně oem partnerům. Rozhodně víc než NVIDIA.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 13:53:39
avatar
no o kvalitě PC tesco se nehádam, nicméně když do nich nahlédnu tak ve většině konfigurací je nějaká integrovaná Nvidia HD2600XT nebo 8800GT jsou spíš rarity. HD3800 nebo 8800GT jsem tak jaktěživo neviděl
drobek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 23:05:47
avatar
pravda.ale já spíš vidím v obchodech nejvíc vidím 8600 nvidii
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 10:58:27
avatar
Já 8500GT. A občas je mi na blití, když vidím "výkonný herní počítač se čtyřjádrovým procesorem" - Q6600, 2GB, 8500GT.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 22:07:44
avatar
jj presne tak..take vidim tyhle sestavy..a nejvic prave 8500gt ale taky dost casto hd2400 a aji 2600pro byva..no vsechno stejny sracky
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 17:31:04
avatar
Ze by ATI prodavala vic OEM partnerum nevim, ale kazdopadne jestli tomu tak je, je to plus pro ATI a zakaznik nijak netrati ;) tak nevim co mas za problem. Nvidia zas vic prodava v notebookove sfere, diky AMD - ATI splynuti ztratila ATI na notebookovem trhu podstatnou cast.
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 13:44:55

Podle mě je to HD38xx vs 8800GT 50:50. Tady určuje poměr doslova počet vyrobených kusů ,takže jestli TSMC vyrobí ATI o 50% více jader než NVidii bude to 66:33 když se prodává vše co je na skladech ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 14:10:29
avatar
no já si myslím, že celkové prodeje budou pro Nvidii, mám takový pocit že celkově vyrobených jader 65nm G92 je více než 55nm RV670, kvůli tomu že 65nm výroba byla odzkoušená a rozjetá. nicméně ne o moc. Ale celkový počet vyrobených karet by HD3850 v současnosti mělo být nejvíce. Jde o to, že počet vyrobených jader je jedna věc a počet vyrobených karet druhá. každopádně si myslím, že Nvidia ztratí část podílu na trhu, protože prostě je ATI stejně dobrá a teď je to jen o počtech vyrobených kusů všech karet, kde by měla Nvidia ATI překonávat. Nicméně to nic nemění na tom, že doporučit výrobcům vyrábět místo 10 vrstev jenom 6 vrstev na PCB kvůli ušetření 10 dolarů, to je cesta do pekla. Výrobci nejsou blbý a kdyby 6 vrstev stačilo tak je dávno vyrábějí a ceny drží stejně vysoko jako te´d a mají vyšší marže. protože to nedělají, tak to asi nebude tak jednoduché.
Neznámý  - Re: 2007-12-28 14:06:00

Z Vašeho příspěvku je partné pouze to, že neumíte počítat.
nnevimm. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 14:52:10

Sry bylo to psany ve spechu - 60:40 stačí ?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-02 11:13:06

Já si myslím, že podíl v Čechách bude asi 70% ATI proti 30 NVidia. Kvůli tomu, že celý prosinec se z těch nových karet dalo sehnat bez problém jedině 3850. Prosím DD aby později sem dal ten dosažený poměr - zjistíme, kdo měl pravdu.
Jo, a také hezký nový rok pro všechny.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 13:58:18
avatar
davaju tam HD2600PRO 512MB a nazývajú to extra herný pc výkon . . .no to muselo byt loool
petrsuchy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 12:09:02
avatar
No nekde sem videl treba "Procesor Intel Pentium 4 Core 2 Duo" nebo tam bylo C2D a u toho velky logo Athlonu X2. Nebo vykona graf.karta nVidia 6100, az 256 MB pameti.
ugraugra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 14:16:21
avatar
Praktiky nvidie se mi vůbec nelíbí. Dřív jsem neměl vyhraněného výrobce a prostě jsem bral tu grafiku která byla zrovna výhodná, ale letos se to změnilo - do nvidie už bych nešel. Ty jejich různé marketingové triky, podvádění v crysis, nebo tlaky na výrobce viz článek mi lezou krkem a jsem rád že jsem šáhl po radeonu 3870, kterej s Accelerem S1 nemá chybu. A co že ve hrách je o 5 fps pomalejší, nechápu jak s tím někdo může pořád argumentovat, když tomu odpovídá cena. Kdyby 3870 stála stejně jako 8800gt tak nemám námitky, ale výkonový rozdíl odpovídá ceně tudíž není co řešit. Já tu svojí mám za 4500 takže si spokojeně pařim a směju se těm bláznům co ati pořád haní a maj doma 8800gt za 7 tisíc
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 14:24:13

Já si teda nemyslím, že by lidi kupovali NV kvůli 5fps. Podle mě jí kupují prostě na základě dobrých mnohaletých zkušeností. Třeba já měl první grafiku od NV Rivu TNT 16mb SDRAM pak 5 dalších a teď 8800gts. Po celou dobu naprostá spokojenost, nikde žádnej problém v jakékoliv hře. Na nějaké FPS z vysoka kašlu. Až budu mít málo FPS tak si půjdu koupit novou grafiku.
Měl jsem i 2 atiny a jednu integ. Intel, aby mě nikdo nepsal, že nemám s ATI skušenosti. Mám bohužel špatný a to vidím i dneska na diskuzích vždycky když vyjde nějaká nová hra tak je tam spousta lidí co řeší vypadlé textury apod.
Razer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 17:10:36
avatar
já vím, proč všichni chtějí nVidii. Protože to vidí při spouštění hry, a tak nVidia = bůh, ATi = shit
Měl jsem dvě nVidie za sebou. První, MX440, mě zklamala absencí shaderů, druhá, 6800GT, mi prostě radostně při paření WoW odešla . Od té doby mám X1950Pro a stále si nemám na co stěžovat, do teď se krásně drží i v nových hrách .
Neznámý  2007-12-28 17:12:39

ja mel radeon 7500, 9800pro, x800gt, 1950 pro a ted 2900xt, nikdy zadny problem, kupuju je na zaklade dobrych zkusenosti . jinak nejlepsi byla asi 9800 pro
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 07:00:22
avatar
Ja mam porad 9800pro, bezkonkurencni grafika, nechapu jak nejakej kreten muze tvrdit ze ATI neumi delat grafiky. Mam na ni ATI Silencer a pretaktovanou lehce nad 9800XT dohral sem na ni Crysis na low detaily

edit: abych nevypadal jako blazen ze si v dnesni dobe tak vydrzuju a investuju do takove stare karty... ten Silencer sem musel koupit jelikoz mi stary chlazeni uz dobre nechladilo(teplovodiva pasta sla dohaje a ja si rekl ze cele karte radsi ulehcim, uz ma preci jen nejaky ten rok, nez kupovat jen novou pastu)
Neznámý  2007-12-28 18:26:35

jo, ati je fajn, ale mozna si poprvy koupim nvidii, jestli ta G100 bude tak dobra jako byla 8800 gtx, a jestli vyde driv jak atina, uz se mi nejak nechce cekat. pokud rozchodi crysis na very high, tak bych mel na 2 roky vystarano a mozna i na vic, stejne z 95% hraju counter strike
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 19:11:45
avatar
no aby spis nebyla g100 jenom preznacena 2x g92...nevim mozny je ze to bude novej cip ale vydani nove karty hned po jedny dvoucipovy nevypada moc rozume..a uz sem cetl vice takovym domenek..ale doufam ze to tak nebude
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 19:31:18
avatar
Uz bych necekal takovou vykonou nadvladu Nvidie jako tomu bylo tenhle rok... staci se podivat na posledni situaci 38x0 vs 8800GT, ATI se pekne vzpamatovala po spojeni s AMD a odted nam zacne zase pekne tuhy souboj.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 19:07:33
avatar
afera s crysis????dyt to byly BETA ovladace!!!to znamena ze jsou urceny pro testovani a hledani bugu ktere se pak do finalni verze ktera ma vzdycky certifikaci WHQL opravi...a ze v betach jsou nejake chyby je snad jasny!tak nevim co z toho kazdej delal...asi vetsina lidi nechape rozdil mezi betou a finalni verzi...
ugraugra [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 14:38:53
avatar
Já si naopak myslim že na těch pár fps nebo bodíků navíc záleží. Průměrný hráč si prostě najde na internetu recenzi, koukne na grafy (ani nečte to okolo), zjistí která karta má nejvíc fps a jde si jí koupit.
Beru že dáváš přednost nvidii na základě nějakejch zkušeností. Já měl taky jak nvidii tak ati, s oběma jsem byl spokojenej. Žádný problémy s texturama ani ovladačema jsem s atinou neměl a nemám je ani ted a tudíž nemám rád lidi co na ati hážou špínu. Takové jsou zase moje zkušenosti.
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 15:36:37
avatar
každopádně stojí za úvahu že Club3D HD3870 je už přetaktováno na lepší parametry než má zotac 8800GT 512 AMP edition.
pro ATI hovoří podpora DX 10.1 a SM4.1 a taky 55nm technoligie,a samo sebou že cena.
Abych vysvětlil rozdíl mezi přístupem k shaderovým operacím:
jádro ati(R600/RV670) dělá 64 komplexních a 256 jednoduchých operací a jádro Nvidie(g80/g92)dělá na všech pouze komplexní operace,což logicky znamená že si zástupci povedou podle optimalizace přístupu k využití shaderů pro to či onu značnuku.Ovšem více se staví na přiístupu Nvidie.Kdo chce mít nějaký pořádný hardware,ať si počká do prvního kvartálu 2008,to se mají objevit Nvidie s podporou 10.1 a 4.1.
Proč ale spěchat k 10.1? vždyť globální iluminaci řeší i Lightsprint. Troufám si říct že líp než DrectX.
A to není zdaleka jediným pokusem o realtime radiaci na trhu.Zkrátka válka o peníze se v roce 2008 povede na poli globální iluminace.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 19:14:06
avatar
jakej vyznam ma dx10.1 kdyz neni na trhu jedina nativni dx10 hra??zadnej..a k cemu ti je nakych 55nm kdyz to nepodava vyssi vykon nez 65nm??a cena??rozdil je adekvatni rozdilu ve vykonu...a ze nakej club3d je nataktovan na lepsi parametry??mozna papirove..v realu je 8800gt od zotacu vykonejsi
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tos přepísknul. :D 2007-12-28 20:29:05
avatar
K čemu je 55nm? Nižší spotřeba, nižší teploty, větší možnosti přetaktování.
DX 10.1 vs 10 máš pravdu, to je do budoucna, ale tam budou pravděpodobně lepší karty, takže jako obvykle akorát číslené hraní se zákazníkama.. zvlášť když ta podpora nejde moc ověřit.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 20:40:12
avatar
jak podpora nejde moc overit??si precti infa od vyvojaru..ke vsem hram kde tedka dx10 je bylo pridano az pozdeji jako bonus a nativne jsou delany vsechny hry co jsou na trhu pod dx9

spotreba radeonu je o neco nizsi v idle ale tam je to diky technologiim ktere ati pouziva..v zatezi je 3870 asi o 10W zravejsi nez 8800gt..teploty ma 3850 a 8800gt stejne (3870 nizsi diky dvouslotovemu chlazeni) a pretaktovani je zalezitost ciste kus od kusu..ale spise je to vyrovnane protoze radeony maji vyssi takty uz od vyroby ale na 8800gt to i tak nestaci v tomhle bych vyhodu nevidel..jedina vyhoda kterou ten 55nm proces predstavuje je v cene protoze je jadro mensi...
ssnake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hehe 2007-12-28 23:08:59

"radeony maji vyssi takty uz od vyroby ale na 8800gt to i tak nestaci"

mozna ti unikly takty shaderu u nv, ktere jedou tak trochu na turbo :-) vlastne tam bude nekde bug, protoze 2x vyssi takty shaderu a rozdil jen nekolik malo % :-) co se pak stane az i ati nasadi turbo? :-D
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 23:13:05
avatar
beru takt jadra..v shaderech uz je to o necem jinem ;)
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Haha.. 2007-12-28 20:27:20
avatar
se zbláznili, ne? Místo 10 - 6 vrstev PCB? Lol. Jako by nestačilo jaký problémy dělaj méně vrstvý základní desky (méně než 6). Nj. nejsme tak bohatý, abysme mohli kupovat levné věci.. (spíš nekvalitní). Dneska bych si koupil 3870. U nVidie nemam v lásce jejich podání obrazu, vim, že je to subjektivní, ale zkuste mít dva kompy, dva stejný monitory, stejný nastavení a porovnat to.. rozdíly tam prostě jsou, i když v celkovým dojmu.. bůhví čim to je.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-28 23:08:11
avatar
hehe já bych chtěl aby se na ten trh pořádnej grafickejch karet dostal i Intel to bude švanda až se tady budou z blbosti obviňovat tři tábory navzájem...třeba Ati a nVidia fans spojej síly proti Intelákum, jakožto zelenáčum
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 00:27:02
avatar
Jasny no... 8800GT 512MB je opravdu vynikajici grafika. a navic na ni mnohem lepe slape Crysis a CoH OF ale bohuzel je obou grafik nedostatek a prave firmy se predhaneji a tahaji ceny dolu...
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 01:40:28
avatar
Co je podle tebe to "mnohem lepe" ? Ja bych videl jako mnohem lepe treba 20fps... ale na obou kartach je Crysis (ne)hratelne stejne
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 03:17:01
avatar
mozna na very high..ale sou to mainstream karty..u 8800gt si muzes dovolit vyssi rozliseni nebo lepsi efekty pri stejnym framerate jak na 3870
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 07:01:13
avatar
No ale ten rozdil v fps tam neni tak markantni aby to bylo jak rikas... ze si das vyssi rozliseni na Nvidii a kdyz ho das i na ATI ze se ti to tam bude uz nehratelne sekat... obe ty grafiky se k hranici nehratelnosti v pripade zvysovani detailu a rozliseni blizi stejnymi kroky.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 17:03:09
avatar
podivej se na par testu na anandtech nebo toms nebo nekde...8800gt ma v nekterych pripadach i vykon o 10fps vyssi..a da se na ni hrat..3870 je pod hranici hratelnosti...tady jaky vyhody nvidii prinase ten jeji program na podporu vyvojaru kdyz jeji lidi v cryteku vic jak rok na tom enginu delali a pomahali s vyvojem
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 19:06:58
avatar
To ze nekde jsou benchmarky ktere meri potencialy karet, na nejakych highend 4jadrech je ale uplne irelevantni. Skutecnost je jinde, ty karty si kupujou normalni lidi k normalnim procesorum.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 21:00:08
avatar
dobre..koupim si normalni procesor c2d e6750 tady za 5 litru..pretaktuju ho a vykon te karty vyuziju naplno..stejne hry ty 4jadra nevyuzijou..takze je celkem jedno jestli je dvoujadro ne 4...grafika stoji 6500 a procesor 5000 takze se da povazovat za normalni a vykon karty vyuziju naplno...to co tu furt s DD rikate plati pro ty co si upgradujou pocitac ale ti co si koupi novou sestavu (a tech je nyni opravdu hodne aspon v mym okoli znam spoustu lidi co chcou po vanocich kupovat pc) tady za 20-25 tisic ten vykon karty opravdu vyuzijou
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 21:38:12
avatar
ale nikdy se nedostanou na výkon, který ukazují v těch testech. navíc rozdíl mezi těmi grafikami bude menší, takže bych se takovýhlemi testy moc neoháněl ;) spousta lidí navíc netaktuje, vlaná většina, taktuje tak 10% maximálně.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 22:52:34
avatar
dobre presne na ten samej ne...ale to je ovlivneno vice faktorama...ale kdyz se na ten vykon nedostanu s jednou kartou tak co my zaruci ze se s tou druhou na ten vykon dostanu nebo ze budou mit obe karty stejny vykon a nebude mezi nima zadnej rozdil???

valna vetsina lidi stejne o tomhle webu vubec nevi a ani podobny necte a nesleduje hardware na takovy urovni aby je neco takovyho zajimalo a valna vetsina kupuje pc v tescu nebo comfor nebo podobny sroty...jenom informovanejsi lide si skladaji a sestavuji pocitac sami a z tech co si tohle delaji tak se vetsina klidne aspon o lehky pretaktovani pokusi zvlast kdyz k tomu maji dobry procesor (prakticky jakekoli core2 nebo athlon BE - ten se kuli nicemu jinymu nez pretaktovani snad ani nekupuje) a takovy lide ctou i tento web. takze nemel by ses zamerit na ty informovanejsi lidi??a nebo aby sme k diskuzim o tech vetsinach meli podklady co takle udelat anketu kolik ctenaru si sklada nebo upgraduje a pretaktovava pocitac..kolik lidi ma sestavy od nejakeho vyrobce (a kuli zaruce na nich nemuze udelat NIC) a kolik lidi treba ma notebooky protoze tem muzou byt tyhle veci uplne fuk..co ty na to??stejne ta anketa co tady mas uz je tu pekne dlouho...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 23:12:09
avatar
No, dost lidí si kupuje hardware ve specializovaných obchodech, zvláště ti, kteří ho nechtějí jen na Word. Řekl bych, že v Tescu apod. kupuje počítač jen opravdu minimum lidí, kteří o nich vůbec nic nevědí. A taktování určitě není tak rozšířené, jak by se z diskuzí u webmagazínu zdálo, já mám například na taktování ideální procesor i desku, a stejně jsem taktoval naposledy celeron snad někdy před šesti lety....
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 23:25:39
avatar
Plne súhlasím s tebou . .. . . .tu anketu by mal zmenit xD. . . .. určite by sa mali vydávat výsledky po pretaktovani . . . . comp som si kladal . . .. no po vidani dalšého catalistu sa výkon 3870 v napr. crysis určite poporoste o aspon 5% (a zase to máme blíž k 8800GT) ... to je ta spolupracca . .. .nvidia ked vydá kartu tak jej ovládače sú už dobre optimalizované . . .ati ich optimalizuje postupne . . čo je chyba keby sa ati viac zaujímala o ovládače by bola na tom eče lepšie . . . však ona by sa mala teraz zlepšiť
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 23:05:18
avatar
To je pravda, ale co si budem povídat, většina lidí ani nehledá na každou hru speciální hotfix, nainstalují jen poslední ovladače a šmitec. V tomhle je pro mnoho lidí pořád lepší nVidia, která v době vydání hry možná ještě nemá ovladače na maximálním výkonu, ale proti ATI, která u řady her v době vydání má velké propady ve výkonu a chybějící textury, je to pořád větší výhoda.
Když odbočím, jeden známý ATIfanatik (ten největší) se pořád ohání jedním benchmarkem s crossfirem, kde jsou výsledky lepší než u SLI, když pominu to, že vyšel ještě před oficiálním vydáním 3870, tak na moje připomínky a odkazy X testů, kde byly výsledky opačné, reagoval slovy, že recenzenti neumí nastavit crossfire. Ani už jsem neměl sílu se ho ptát, k čemu je tedy crossfire, které umí správně nastavit jeden člověk ze sta...
Ostatně nevím, proč se tu pořád hádáte, situace nebyla už dlouho tak jasná, kdy výkon odpovídá cenám a vybere si každý dle svého, boj to byl, když tu DD obhajoval "skvělou" 2900XT, která svým hlukem, spotřebou, a nevyrovnaným výkonem nemá obdoby...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 23:28:44
avatar
HD2900XT rozhodně nebyla blbá karta, poměrem cena výkon na tom nebyla vůbec špatně, nikdo však netvrdí, že to byla nejpovedenější karta ATI, nebyla.

Nicméně nemyslím si, že v současné době by byl rozdíl mezi ovladačema Nvidie a ATI. Mám Nvidia 8800GTX a můžu ti říci, že i v nových hrach jsou na téhle kartě vypadaávající textury a kdesi cosi, jenže spousta z nás to neřeší. Rozhodně ale neplatí že by Nvidia měla bůhví jak kvalitní ovladače a určitě ne lepší než je má ATI. Jako majitel Nvidia karty to mám z první i druhé ruky ;)
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 23:38:35
avatar
noo podla mna ati ked vydá artu tak určite nemá na plno otimalizované ovládače a nvidia má určite lepšie otimalizované . . .ale šak to neva ... .cca 2-3 týdne trvá už kvalitnejši catalist . . . .a súhlasim s tebou že 2900XT nebola špatná karta . . . len k tomu aby bola kvalitná jej chýbal lepši výrobný proces a potom by to už bola určite podarená karta. . ..
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 23:39:43
avatar
a ešte k tomu hluku . ..kto si kupuje kartu za 9000 tak potom určitr vyhodi nejaký ten penáz na kvalitne chladenie a nepochybujem že má aj kvalitný zdroj
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 23:55:04
avatar
Což ale mění poměr cena/výkon, který už není tak pěkný pro koho není problém kupovat na drahou kartu drahej chladič, může rovnou koupit GTX a nemusí nic dalšího řešit.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 23:55:55
avatar
divny ze ja sem na zadny karte od nvidie od geforce 2 mx400 pres 6800gt po 8800gts 640 nemel s zadnou hrou zadny problemy ani s texturama ani s nicim jinym...a to hraju naprostou vetsinou novych her za to kdyz sem 9500 odemcenou na 9700 tak to bylo nekdy s hrami opravdu peklo...ale za ten vykon co sem za ty prachy dostal to stalo..nevim jak presne je na tom ati tedka (urcite o dost lepe) ale s nvidii nemam VUBEC zadny problem co se tyka ovladacu a hry mi nejnovejsi chodej vzdy bez problemu...mozna je to tim ze nepouzivam beta ovladace..ale u nich si jaksi na chyby stezovat nemuzes protoze tam je jasne ze se chybka objevit muze
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 00:04:58
avatar
no ako som povedal . . . . nvidia vydá kvalitné ovladače ktore už sa moc nedoladuju . ...a teraz mám dalsú novinku doteraz som mal X1600PRO . ..ale kamosovy nescela na jeho doske fungovat 8500GT ale moja X1600PRO mu fungovala a povedal že či by som to nevimenil . .no šak mne to bolo jedno ja si občas zahrajem cs takže prečo ne ,,,,, sice je slabšia ale vista sa mi snou štaruje asi o 40% rýchlejší !!!!! a nwm rprečo .... 8500GT je v tomto lepsia(pochybujem to je blbina) alebo ovladače su menej nemotorné ako catalisty(skor ati tray tool ccc mal som vypnute a iba att som mal zapnute. .) taže zatal považuje nvdii ovladače za lepšie ale to nič nemení že som fanúšik ati lebo štart visty ma až tak nepresvedči o kvalitách nvidie
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 00:09:19
avatar
No já neříkám, že by 2900Xt byla nepoužitelná, ale už při vydání řady 38XX se o ní recenzenti zpětně nevyjadřovali nijak obdivně a vydání nové řady brali jako návrat ATI na scénu... 2900XT byla jako odpověď na řadu 8800 zklámáním, a myslím, že si to tu někde psal, že na vině bylo možná přehnané očekávání, s tím bych souhlasil. Jediná karta, kterou vyřadila ze hry byla 640MB verze GTS, výkon měla někde až k GTX, někde byl pod 320MB verzí GTS, takže to byl kup pro nadšence, většina normálních lidí koupila buď nekompromisní výkon GTX, nebo levnější a méně výkonnou 320MB GTS. Když k tomu připočtu hluk a spotřebu, které byly větší než bylo do té doby představitelné , tak se to opravdu za nějaký velký úspěch označit nedá.

Jinak nevím, jak je na tom tvoje GTX, já zatím se svou GT na žádný problém nenarazil, i když je pravda, že určitě nehraju všechno co vyjde a vyšlo To s těmi texturami bylo například u Crysis známé, kritizoval se tu výkon kvůli vodě u nVidie, ale že u ATi vypadával celý obraz, to nikdo neřešil (viz. svethardware, kde byly screenshoty). A ta horší kvalita obrazu, jak si psal "u Gears of War a možná i u dalších her", o tom jsem tady ani jinde už taky nečetl, takže to s tím podváděním na úkor kvality tak horké u nVidie asi nebylo. U nVidie pořád stačí nainstalovat poslední ovladače a víc se uživatel starat nemusí, ATi vydává kromě catalystů neustále nějaké hotfixy, to je to, co mi vadí, a je to i jediný důvod, proč jsem si nekoupil raději 3870.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 00:16:19
avatar
ano to maš pravdu ked vyšla 38xx tak potm 2900XT bola už nevyhovojúcca . . . ale sapon predala väčšinu R600 vdaka uvedeniu 2900PRO
.. .no ono bol tušim len v jeden alebo dvoch hrách kde bola pod 8800GTS 320MB . . . a podobne to bolo aj k tej GTX nieke ju dokonca aj prekonala ale väčšinou bola nad 8800GTS 640MB a pod GTX . .pokal ma pamet neklame tak 2900XT isla po 9000 a GTX 13500 čiže tam by bol priestor aj na to chladenie lepšie si dokupiť. . .. . ale určite do vidania 38xx až taká zlá karta to nebola. . . .. hlavne ked potom ati vydalo lepšie ovladače
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 00:22:22
avatar
jo no ale ty problemy treba s crysis...nevim proc z toho udelaly tolik..byly to BETA ovladace a vydavaji se aby se v nich hledaly chyby ktery se pak odstrani do final verze ktera ma vzdy certifikaci whql...a jako u beta verze (i kdyz verejne) delat nakej rozruch kuli tomu ze je v nich chyba mi prijde opravdu postavene na hlavu..stejne jako stezovani..oni mi vypadavaji tam textury a tam je horsi kvalita obrazu..je to beta verze tak co muzou proboha chtit???chapal bych ten rozruch kdyby se takova chyba objevila u final verze..ale u beta verze to muze udelat a brat v potaz nebo nedejboze delat z toho nejake zavery jedine idiot
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 00:30:48
avatar
jednou múdrou vetou ktorou obsáhnem šecko :
"NEMÓŽE VŠETKO FUNGOVAŤ" to by potom nebolo o čom písať
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 00:41:33
avatar
problem je ten ze od BETA ovladacu nemuze nikdo cekat ze budou fungovat!!!a kdyz v nich neco nefunguje tak neni absolutne zadny duvod delat kolem toho nejaky rozruch protoze je to uplne normalni vec...ale kdyz je neco finalniho tak tam ma vsechno fungovat..a kdyz tam se objevi nejaka zavazna chyba tak by mel ten rozruch opodstatneni..ale v beta ovladacich nema...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 00:47:22
avatar
No problém asi byl, že ta "chyba" byla pravděpodobně úmyslná. Já Crysis nehrál a viděl jsem jen screenshoty z té "chyby", na kterých byla 2x naprosto identická voda, takže nedokážu posoudit, zda to v pohybu bylo nějak znatelné a jak moc. Osobně se domnívám, že to byla jen nepovedená optimalizace, která neměla mít na kvalitu znatelný vliv.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 00:51:15
avatar
byt to ve final verzi tak to beru..ale byla to beta..a podle toho co sem o tom cetl kde tu chybu rozebirali tak v pohybu zadnej rozdil nebyl ale bylo to poznat ze screenshotu..takze asi tak no..ale afera jak blazen..a podle me postavena uplne na hlavu..ale o problemech ati sem cetl jen na svethardware
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 19:36:13
avatar
hmm na čtřjádrovém Intelu na 4GHZ. Většina lidí se k takovému výsledku nepřiblíží za celou dobu, co tu kartu bude používat. takže ve finále tě nějakých 10FPS rozdílu v takovém testu na takové sestavě skutečně netrápí protože reálný rozdíl je mnohem nižší a bohužel obojí pod hranicí hratelnosti
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 10:54:34
avatar
jak vidím skoro každý zde má zaškrtnutej blábol.co za fantoma se zde nudilo???
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 15:39:45
avatar
Jn taky sem si vsiml ze si dal nekdo tu praci... no, kdyz to nekoho bavi lidi na netu jsou obcas opravdu nepochopitelni. Ctes obcas diskuze na aktualne.cz? tak urcite vis koho myslim
GaGy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-29 12:58:35

Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 11:31:30

Podle mě to taky neni nejlepší cesta, kterou se marketing nVidie chce vydat. Snižit kvalitu => tím snížit spolehlivost a míru přetaktování není to, na co lidi slyší. To si pak člověk řekne, koupím si o pár procent slabši 3870ku kterou mě výrobce nechce "oje*at" a ještě mi to vyjde levněji.
Další věc, která nVidii spíš přidělá potíže je to, že vydávaji 8800GT,GTS a chtěji ještě GS vše na jádru G92 když jich maji kritickej nedostatek. Koho to napadlo? Nemaji jadra na samotnou 8800GT a cpou mermomoci na trh dalsi modely?
Neznámý  - Fuck nvidishit 2007-12-30 16:11:52

Ja si idem kupit 3870 a urcite s nou budem spokojnejsi ako s 8800 gt, ked ati dorobi ovladace, tak si mozu ti nvidioti svoju 8800 vydr.at z dosky a rozmlatit si s nou monitor 22jku ale oni aj tak budu drvit maria s tymi hustymi ovladacmi ktore su dobre len tak na morhurna
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 16:19:39
avatar
lol tak ty si typek
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 16:59:09
avatar
boze ty si zas mocnej fanatik..neztrapnuj se tady...meles a ani nevis o cem...docela ti lituju
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 17:19:31
avatar
to platilo na keho ?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 17:33:21
avatar
tedka vyjimecne na bigbosse
Neznámý  2007-12-30 16:54:21

Na mojej fx5200 a celerone 2000 sa da drvit iba tak gtasa,carbon COD4 uz nie. Aj ked som si nainštaloval tie nove ovladace od nvishitov tak gtasa ani nezaplo.Ale na tom novom pc kde budem 3870, Q6600 alebo novy penrym, 4GB RAM, 64bit vista. To uz mozno pojde aj crysis na 40fps
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 17:09:24
avatar
no to neni kuli tomu ze je to nvidia ale ze je to stary jak jeruzalem...ty ses fakt moc...zkus si to teda rozjet na radeonu 9200 kterej byl v ty dobe na stejny urovni jak fx5200 taky nerozjedes ani cod4 ani carbon ani zadnou hru ktera neni starsi nez 2 roky
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 17:24:38
avatar
carbon aj áno . . . .. ked na starom 9550 čo som mal , tam som rozbehol aj carbon na slušnom a rozlíšení a 1024x768 (alebo nejak tak) a mid detaily(pribl.) a bolo to pekne plynulé tak si myslím že na jeho by určite aspon carbon rozbehol

ale COD4 99% to nie
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 17:37:49
avatar
9550 ma podporu dx9...9200 nema proto carbony nerozjede..no a rada fx5 byla nejhorsimi grafickymi kartami co nvidia udelala...a to uz je docela velka historie...za to rada 88xx je uplny opak fx5 rady a jsou to jedny z nej karet co nvidia udelala..takze asi tak..
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 17:42:44
avatar
9200 nema dx9? fuha . .. . . . tak to som nevedel .. . nwm 9250 hu už potom má , nie ?
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 17:46:59
avatar
ne nema..zadna 92xx a nizsi nema podporu dx9..i kdyz to v ty dobe stejne nebyla zadna vyhoda..proste ty karty sou uz davno minulosti a divit se ze na tady 4 roky stary karte nespusti cod4 se muze opravdu jen velkej idiot..a akorat se tim pekne strapnuje
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 17:52:31
avatar
mas pravdu trochu to uz prehána ... pozri sa názov čo dal svojmu komentu
573v0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-31 17:21:32
avatar
Hmm...nechcem plašiť, ale ja som mal kedysi dávno radeona 9250 128mb a mal aj podporu dx9.....ale potom som mal dalsieho radeona 9250 256mb a ten už dx9 nemal......tak nvm ako je to poriešené..ale každopádne na tej 128mb verzii dx9 bolo....tým som si istý.....
Neznámý  - Nvidishit 2007-12-30 17:23:48

Aj na 9200 carbon v pohode ako mario na dose. A co ty si niaky nvidiot co si musel kupit aspon 2 ultry lebo 2fps na gta vice city s 8800gt ,to sa veru neda. A ked vinde R700 ,tak nvishit bude muset zase zacat vsetky karty predrazovat lebo by skrachoval.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 17:39:52
avatar
hele kdyz o tom vis absolutni hovno tak sem rac nepis...opravdu ne...si horsi jak stratos..i kdyz ten ma aspon trochu realny (i kdyz hodne ati zkresleny) prehled
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 17:45:51
avatar
ty si lolec .. . .2fps. . . .. ja som fanúšik ati ale toto je moc aj na mna . ..neprehánaj to . . 8800GT/ULTRA boli aj su kvalitne karty
Neznámý  - Luckyho tepla ritka 2007-12-30 17:56:35

Kazdy ma svoj nazor tak preco ho nevyjadrit, aj ked som to mozno trochu prehnal. Aj ked ta FX 5200 je uz riadna sračka v nvishite. Keby niekdo chcel kupit tak za200kc bez krabice.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-12-30 18:18:52
avatar
juu oje tepla ritka jo co snad te nelaka? ty ses fakt hustej typek
Neznámý  - Sorry 2007-12-30 18:43:14

Tak sorry ,priznavam ze ati neni najlepsie,jedina karta ktoru by som si od nej je 3870. A HD2900XT uz vobec to by som musel mat v izbe generator a mraziaci box. A 8800 gt je dobra karta aj ta by sa dala ale to uz radsej pockat na 9x.
rasca25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-01-02 10:59:39
avatar
to potom by si mohol pockat na R7xx a pockat co zase potom dojde .. .cekat sa da do nekonecna ale ece teda pockaj na 9xxx co to bude to sa ece oplati
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!Thursday, 26 September 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 266x
Komentářů: 1
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!Wednesday, 25 September 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 330x
Komentářů: 1
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?Monday, 23 September 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1208x
Komentářů: 0
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?Thursday, 19 September 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1616x
Komentářů: 6
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?
Starfield: Shattered Space rozšíření aneb Bethesda couvá?Wednesday, 18 September 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1554x
Komentářů: 0
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?
Nový Battlefield bude a vrátí se prý ke kořenům. EA se poučilo?Tuesday, 17 September 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1230x
Komentářů: 1