NVIDIA ukázala hráčům prostředníček. Nová RTX 4060 je špatný vtip a ničí segment herních PC Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 30 červen 2023
altNezájem a lži! Absolutní nezájem o hráče a herní trh. To demonstruje NVIDIA s RTX 4000 sérií.

 

 

 

 

Všechny recenze, všechny diskuse, dokonce i prodeje, vše jednoznačně říká, že NVIDIA a její dosavadní RTX 4000 grafiky jsou nezajímavé, předražené a mají problémy. Speciálně všechny „levnější“ modely počínaje RTX 4080, přes RTX 4070 Ti, RTX 4070, RTX 4060 Ti a nyní i RTX 4060. Všechny tyhle nedávno uvedené modely, kde cena je zásadním aspektem k hodnocení vlastností a zajímavosti produktu, totálně pohořely. S každým uvedením to navíc bylo horší a horší. I mnozí fandové zeleného tábora nadávají, co teprve všichni ostatní objektivní, jako jsme na DDWorld.cz, kteří vidí širší souvislosti a problémy chování a přístupu společnosti NVIDIA, kdy nás firma neplatí za to, abychom vám lhali a manipulovali realitu.

Tohle už prostě začíná být vážný problém a NVIDIA ničí herní trh a PC platformu jako takovou. A je naprosto evidentní, že firma nemá o hráče a herní produkty žádný zájem. Fakticky to i narovinu říká, přesto OEM partneři a mnozí zákazníci stále nedostali zprávu a stále většinově kupují herní NVIDIA karty i když za to nestojí a mají přitom mnohem lepší alternativy. NV je přitom prostě nechce nabízet, speciálně ne ty levnější produkty, tedy s dobrým poměrem cena/výkon. Nezájem je naprosto zřejmý a neskrývaný. A není zase tak překvapivý. Po odchodu Toma Petersena do Intelu, který fakticky stál za většinou technologií, přístupem a zájmem NVIDIA o hráče celou její moderní historii, jej NV prostě nenahradila. Spolu s ním odešla spousta dalších a zůstalo pusto a prázdno. Všechny prezentace firmy od té doby, RTX 3000 i RTX 4000 produkty samotné, vším NVIDIA jasně říká, že o hráče jako zákazníky nestojí, má je za blbce, a nabízí produkty za ty přehnané ceny jen proto, že jsou stále tací, co to za ně kupují.

AMD má objektivně a průkazně v každém segmentu lepší kartu a lepší nabídku. S výjimkou RTX 4090 která je výkonnější, ale je extrémně předražená a kvůli extrémní spotřebě naprosto nesmyslná jako herní karta, má AMD ve všech cenových hladinách dnes výkonnější a současně výhodnější grafické karty, lepší a modernější ovladače a prostě na hráčích jí evidentně mnohem více záleží. Ostatně dodává a aktivně vyvíjí platformy pro konzole a optimalizace her podle toho vypadá. To nejsou subjektivní dojmy, to jsou fakta. A NVIDIA se tím navíc nijak netají. Jasně říká, že jejím prakticky jediným zájmem je AI a software. O herním HW nemluví vůbec, kdy na 2hodinové prezentace novinek je nové herní kartě věnována jen minuta. Co více potřebujete vědět o zájmech této firmy?

  • RTX 4060 8GB je zatím poslední výsměch.

                                                          Důkaz NVIDIA, že na hráče kašle

Situace na grafickém trhu se dávno vrátila do normálu, alespoň pokud jde o poptávku a ceny z hlediska nás hráčů. NVIDIA to ale nevyhovuje a naštěstí pro sebe už našla za herní trh náhradu. S výjimkou dražších herních karet kolem 1000 dolarů a více, jsou marže tak nízké, že jí to fakticky kazí hospodářské výsledky, a tak dělá vše proto, aby herní GPU ve svém portfoliu nahradila jinými výnosnějšími produkty. Herní levnější grafiky nabízí dnes proto, že už je má hotové, a stále je lidé kupují, ale klidně je případně obětuje, pokud bude poptávka na AI/HPC poli velká a bude to potřeba. Spoléhá na setrvačnost trhu i zákazníků a fakt, že má prostě velká část trhu zatím jistou. NVIDIA se tedy ani nesnaží nabízet herní grafické karty v nižších cenových hladinách nějak lepší, natož cenově výhodné. A nová RTX 4060 8GB je toho jasným důkazem …

Karta používá malé 5nm (N4) AD107 grafické jádro, které je fakticky třídním přímým nástupcem toho na RTX 3050 sérii, nikoliv na RTX 3060. Má jen 3072 FP32 jednotek, 96TU a 128-bit sběrnici k tomu. Na trh vyráží s 8GB pamětí. Aby se maximálně ušetřilo na nákladech, kdy jde skutečně o low end grafiku a nástupce RTX 3050, je tu také jen PCIe x8 sběrnice Gen4 a karta má klasický 6-pin napájecí konektor a oficiálně TDP je 115W, reálná spotřeba je pak 130W. Problém toho všeho je, že NVIDIA vydává tuhle kartu jako nevydává jako RTX 4050 ale jako RTX 4060, tedy nástupce RTX 3060 12GB, která má 192-bit sběrnici a o třídu větší čip. A doporučená cena je 299 dolarů (7800 korun vč. DPH), kdy ale většina karet stojí 329 dolarů (kolem až 8 500 korun).

Nedávno přitom vyšel Radeon RX 7600 8GB, který je mnohem menší generační změnou proti RX 6600 sérii, protože nemá ani novou generaci výrobního procesu (pořád jde o 7nm/6nm) na rozdíl od NVIDIA, která přešla z 8nm SAMSUNG o 1,5 generace na 5nm (N4) TSMC). AMD tedy sice nepostrčila zásadně výkon, ale také proto nastavila od začátku cenu „jen“ 269 dolarů (7 tisíc) s tím, že půjde určitě podstatně dolů, jak se budou RX 6600/6650 XT vyprodávat. Protože ty už se pohybuji od 199 – 249 dolarů běžně a RX 7600 je výrobně fakticky totéž a přímo je tak nahradí. A ještě před uvedením RTX 4060 už ceny některých RX 7600 spadly na 249 dolarů. NVIDIA tedy moc dobře věděla, že nemůže vydat kartu s podobným výkonem za 300 dolarů. A přesto to udělala!

  • RTX 4060 8GB má stejný výkon jako RX 7600 8GB!

Výkon nové karty zaostal za očekáváním. Osobně jsem si myslel, že RTX 4060 8GB bude až o 10% výkonnější než RX 7600 8GB a rozhodně překoná RTX 3060 Ti, kdy má výhodu o generaci novějšího výrobního procesu, tedy možnosti vyšších taktů apod. Jenže ne. Rozdíl výkonu je na hranici chyby měření a je prakticky žádný. V 1080p, kde výkon i těchto grafik bude značně ovlivněn výkonem CPU a nastavením pamětí se liší o 3%:

Výkon ve 1440p, kde už výkon CPU u těchto karet nehraje velkou roli, je pak naprosto vyrovnaný! Ba hůře, v obou případech dost výrazně zaostává za RTX 3060 Ti.

Ano, má nižší spotřebu o 30W, kdy reálně má RTX 4060 spotřebu zhruba jen 130W proti 160W u AMD RX 7600 8GB. Nicméně to také odpovídá tomu, že NV má čip vyrobený dražším a vyspělejším 5nm (N4) zatímco AMD je na o generaci starší 6nm (N6) výrobě, což je jen lehce upravená 7nm. A těch 30W je navíc u těchto hodnot spotřeby zanedbatelný rozdíl. Speciálně když mnozí výrobci na svých RTX 4060 šetřili tak moc (kvůli tomu že NV nenechává téměř žádné marže), že z hlediska provozních vlastností, pokud jde o chlazení, jsou karty hlučnější než AMD modely. Podstatný rozdíl je ovšem v ceně.

Zatímco RTX 4060 vychází za těch necelých 8 tisíc korun a většina stojí i více, tak RX 7600 8GB už je i za méně než 7 tisíc a ani to není nějak závratně zajímavá cena. Ale jde o podstatný rozdíl z hlediska cílové skupiny hráčů, protože tady na každé koruně záleží. Problém je o to větší, že na trhu jsou stále ještě modely Radeon RX 6700 série, které se dají koupit jen o pár set korun dráž než RTX 4060 8GB, ovšem taková RX 6700 XT 12GB má o polovinu více paměti (8GB je za 300 dolarů prostě nedostatečně málo) a kategoricky o 20% vyšší výkon! Nebo je tu Radeon RX 6600 a RX 6650 XT série, kde dnes můžete v pohodě jít a koupit RX 6650 XT za méně než 6 tisíc. Tedy o 30% levnější, přitom je jen neznatelně o 5% výkonem slabší. A pokud chcete něco s nízkou spotřebou a cenou, je zde stále Radeon RX 6600 8GB, která je sice o 20% slabší, ale má také velmi nízkou spotřebu a hlavně stojí už jen 5 tisíc korun, tedy pouze 60% toho, co stojí novinka NVIDIA, která má oslovovat primárně právě ty hráče, kteří chtějí grafiku za 5-6 tisíc korun.

NVIDIA prostě naprosto selhala a předvedla jasný důkaz svého nezájmu. Ačkoliv viděla že nový RX 7600 nebyl zrovna přijat s potleskem, a to špatný poměr cena/výkon rozhodně objektivně nemá a špatná karta to není, ale není ani úžasná za současnou cenu natož úžasným generačním zlepšením. Jenže místo aby přišla s jasně lepší nabídkou, přichází s výrazně horší. S prakticky stejným výkonem za podstatně vyšší cenu, aniž by nabízela cokoliv, co by tu cenu obhajovalo a vysvětlilo z hlediska nákladů na ten HW.

  • DLSS je lež! Žádný výkon kartě nepřidává!!!

Fakticky celé uvedení RTX 4060 je postavené na lži. NVIDIA naprosto jednoznačně lže! Tvrdí, že DLSS zvyšuje výkon.  A povedlo se jí přesvědčit významnou část lidí, že tomu tak je. Lež se stala pravdou? Ne. DLSS nemá vůbec žádný vliv na výkon grafické karty a počet FPS, které je svým výkonem schopna vypočítat a poskytnout! DLSS ani nepotřebujete, upscaling ve hrách je běžně přítomný i bez DLSS.

DLSS žádný výkon kartě nepřidává! Vlastně nepřidává ani ta FPS, co mohou některé grafy naznačovat. Co dělá je to, že místo nativního 1920x1080 rozlišení, jej dle nastavení kvality DLSS sníží. Karta tak nepočítá obraz pro 1920x1080, ale jen pro 960x540 v PERFORMANCE DLSS nastavení, nebo 1280x720 v QUALITY režimu. Tohle tedy navyšuje počet FPS a dělá DLSS! Snížení rozlišení a tím pádem snížení nároků přesně odpovídá „nárůstu výkonu“ tedy počtu FPS, ale žádný skutečný nárůst výkonu grafické karty se samozřejmě nekoná!

Ještě větší lží je DLSS 3, které opravdu „přidává“ FPS. Problém je v tom, že to nejsou skutečné FPS. Nemůžete tedy dát vedle sebe výkon třeba 40FPS v režimu 1920x1080 bez DLSS/DLSS 3 a výkon 60FPS s „1920x1080“ DLSS 3 a říkat, že DLSS 3 zvedlo výkon. Nezvedlo! Výkon GPU je pořád stejný! DLSS nemá na výkon samotné karty vůbec žádný vliv. Co se změnilo je počítané rozlišení. Bez DLSS karta renderuje naplno třeba těch 40FPS v 1920x1080. S DLSS ale maximálně jen třeba 1280x720, a to jen upscaluje do výsledných 1920x1080. Takže už to několik FPS nažene, nikoliv výkonem ale snížením nároků. DLSS 3 k tomu pak přidává extra funkci generování falešných FPS na základě probíhajících snímků. Kdy jde o softwarovou funkci za využití AI, které jednoduše „hádá“ jak by mohl další snímek na základě tech reálných vypadat. A ten falešný snímek vygeneruje a vloží mezi skutečné vypočítané snímky. Výsledkem je tedy na oko „zvýšení“ počtu FPS.

Problém je, že to nejsou reálné FPS. Jednak to přidání snímku zanese do obrazu různé ruchy, ale hlavně zvýší podstatně latence (celá ta operace generování falešných snímků trvá). Vyšší hladina FPS má obvykle zvyšovat plynulost hry, to ovšem fakticky DLSS 3.0 nedělá. Co dělá je, že se snaží udělat trochu plynulejší tu nízkou reálnou hodnotu FPS. DLSS 3 je tedy fakticky vyhlazovací snímková technologie, ale nepřidává výkon. Nejsou to reálné snímky, co generuje, plynulost 90FPS vytvořených částečně generovanými snímky, se ani náhodou nedá srovnat s plynulostí skutečných 90FPS generovaných a renderovaných samotným GPU.

Přesto NVIDIA „nalhala“ všem, že DLSS přináší vyšší výkon, nebo přesněji řečeno, je alespoň v této lži nechává svým zavádějícím marketingem a grafy, kde srovnává skutečný výkon GPU v nativním rozlišení s tím sníženým rozlišením a v některých případech podpoření ještě falešnými generovanými snímky. Klasické DLSS je navíc dnes už zbytečné, protože existuje FSR od AMD, které funguje stejně dobře pro toho, kdo jej musí používat a funguje hlavně na AMD i NV kartách univerzálně. Dokonce i na těch NV kartách, které nepodporují DLSS. Ano, NV má výhodu v tom generování falešných snímků, tedy DLSS 3.0, což uměle funguje jen a pouze u RTX 4000 série (bez toho by totiž nevykazovala žádné generační zlepšení vůči RTX 3000 u většiny modelů). AMD zatím nepředstavilo FSR 3, které by to mělo umět, protože univerzálně fungující podobná technologie je mnohonásobně složitější na vývoj, než když to uděláte jen pro několik málo karet. Navíc přínos DLSS 3.0 je dnes naprosto zanedbatelný u zanedbatelného množství titulů a použitelnost je tak omezená. Nemluvě o tom, že vždy je lepší hrát bez aktivního FSR a DLSS, tedy mít dostatečně výkonný HW a maximálně kvalitní obraz. Je tedy lepší a žádoucí přinášet lepší hardware, což NV prostě dělat nechce. Alespoň ne pro hráče a za rozumnou cenu. Každopádně DLSS i DLSS 3.0 nejsou nic, co by bylo zásadní mít, natož aby se na to vyplácelo připlácet. Jsou to SW funkce, a navíc mají stejně dobře nebo i univerzálněji fungující alternativy, nebo v případě DLSS 3 je dostanou, jakmile to bude potřeba a přínosem. Především ale nic z toho nezlepšuje výkon karty samotné. A tedy nezlepšuje Hardware jako takový. DLSS prostě nedělá lepší herní grafické karty.

  • RTX 4060 je nástupce RTX 3050,

                        cena tomu ale neodpovídá, a proto je to špatný produkt.

NVIDIA RTX 4060 8GB není špatná karta kvůli svému HW, ale kvůli své ceně. Ta se sice může změnit, ale bavíme se o NVIDIA produktu, která ceny moc nemění po vydání, a především v současnosti jasně dává najevo, že o podobné produkty ani nemá zájem a jde jí o marže ne o prodeje. Není pravděpodobné, že by ze strany NVIDIA byl zájem snížit cenu a nabízet RTX 4060 za 200 dolarů, tedy co by jako nástupce RTX 3050 a parametrově fakticky už low end, měla dnes stát. 249 dolarů je absolutně maximální cena za to, co by parametrově odpovídalo tomu, co RTX 4060 nabízí. Ano, výkonem přímo konkurenční a překvapivě stejně výkonná RX 7600 vyšla za 269 a klesá k 249, ale všichni víme, že brzy nahradí RX 6600/6650 XT které přímo ve výrobě nahrazuje a je spíše jejich refresh než skutečně novou generací. Takže zamíří postupně k 200 dolarům v dalších měsících, protože prostě do segmentu 200 až 250 dolarů byla navržená a plánovaná a patří tam. RTX 4060, která by se měla spíše jmenovat RTX 4050 a dodržovat tak logiku značení předchozích generací karet s touhle velikostí čipů a sběrnice, prostě nemá kolem a nad 300 dolary co pohledávat. Jenže to by znamenalo nižší marže pro NV a o tom nechce firma ani slyšet. Zájem NV je na prvním místě AI na druhém místě vysoké marže a zisky na třetí místě AI a pak dlouho dlouho dlouho dlouho nic a na posledním místě jsou hráči.

I když vše nasvědčuje tomu, že NVIDIA vyškrtla hráče ze svého seznamu priorit už zcela. Speciálně ty mainstreamové. RTX 4060 je tak ve výsledku mizerná karta, mizerný produkt a mizerná nabídka, která je výsměchem a špatným vtipem. Bohužel je jasným důkazem absolutního nezájmu NVIDIA o hráče, zejména tu drtivou většinu, které není ochotna utrácet deset nebo desítky tisíc korun za grafickou kartu, aby si trochu slušně zahráli. Osobně považuji mainstream, speciálně grafiky kolem 5 – 7 tisíc za vůbec nejdůležitější segment, protože hráči by neměli být nuceni utrácet desítky tisíc za slušnou herní grafiku, aby si slušně zahráli. Tyhle cenově dostupné karty jsou tím, co dělá herní PC univerzálně zajímavé a hlavně přístupné, protože díky těmto kartám najdou k herním PC cestu ti, kteří by jinak skončili na čistě konzumní konzoli, na které nic než hrát a konzumovat hry nejde. Nevytvoříte na nich nic a k podobnému typu zařízení by tak zejména mladší lidé měli mít přístup co nejpozději. Herní PC je ale mnohem více. Dokáže vzbudit zvědavost těch jen hráčů, začnou experimentovat a módováním her atd. A existence cenově dostupných a dobrých herních grafik je prostě naprosto zásadní.

NVIDIA a její RTX 4060 je urážka a špatný vtip. Nejde o nástupce RTX 3060 a cena je naprosto neodpovídající, speciálně v současné situaci. Nic, co takhle karta nabízí nestojí za těch 300 dolarů+ (8 tisíc). Za stejné peníze můžete mít o třídu výkonnější grafiky (RX 6700 XT) nebo naopak můžete mít o třetinu levněji podobný herní výkon v případě RX 6650 XT (a jejího nástupce RX 7600, který jej cenově brzy nahradí přímo). Jediné, co NVIDIA servíruje je kupa PR mlhy kolem toho, co vlastně dělá DLSS, kdy vydáváme snižování rozlišení v kombinaci s generováním falešných FPS snižující kvalitu průběhu FPS za zlepšení výkonu. A to má prý nahradit generační zlepšování HW, který NVIDIA není ochotna za rozumnou cenu prostě dnes nabízet. Protože na hráče prostě kašle!

A ten nezájem NVIDIE o hráče a herní trh škodí všem. Je to ještě hroší, než kdy Intel držel roky všechny na 4jádrech, protože 4 procesorová jádra přeci musí stačit všem. Maximalizoval své marže místo aby dělal lepší HW. NV dělá to samé, ale ještě okatěji. Podle mě by NVIDIA buď měla oddělit herní grafickou divizi do samostatné firmy, kde by o hráče měli skutečný zájem, nebo s podnikáním a nabízením herních grafik rychle skončit. Současným počínáním, cenotvorbou a DLSS marketingem jen otravuje herní segment a trh jako takový. RTX 4060 je další ležák. Další PR past na ty chudáky zákazníky, kteří ke své škodě nečtou DDWorld ;), a neví, že za stejnou cenu se dá pořídit výkonem o třídu lepší karta. Neví, že NVIDIA je dnes pro čistě hráče na PC druhořadou volbou, protože sama, dobrovolně a nepokrytě má hráče za druhořadé zákazníky. A podle toho tak její nabídka a přístup vypadají. RTX 4060 je prakticky nejhorší grafická karta, kterou za ty peníze můžete koupit a opravdu špatná koupě.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-06-30 23:27:29
avatar
zajímalo by mě, kdy na ně někdo podá žalobu pro klamání zákazníka ...






aha. nikdy. nikdo si na to netroufne
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 19:07:29
avatar
nvidii uz pro klamani zalovali nekolikrat jejich vlastni akcionari ta firma si z toho jak vidno nic nedela..
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-02 07:29:16

Nesmíte brát tyhle články příliš vážně. Ve výsledku jde jen o tom, že low end této generace karet nabízí tak malý posun, že se stává zbytečnou proto majitele té předchozí.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 00:07:46

Takže o litr dražší RTX 4060 s o 30W nižší spotřebou než RX 7600. No jako nic moc no, to je fakt
janekjankovatej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ale no tak - samochvála smrdí 2023-07-01 06:19:40

co teprve všichni ostatní objektivní, jako jsme na DDWorld.cz
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 08:24:50
avatar
No ano. Jeden z mála objektivních webů. Zhejtí produkt nezávisle na značce. Viz RX 7600. Taky ji zhejtil
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 11:20:34

Ne? Rx 7600 tu byla chválena
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 11:28:46
avatar
Možná by sis ten článek měl přečíst celý ... nebyla Hejtována, protože si to objektivně nezaslouží ale že bych ji nějak chválil a byl z ní nadšený, to se rozhodně říci nedá ...
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 11:43:28

Však jsi jí dal v recenzi doporučení, to je pochvala
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 11:51:42
avatar
??? to "ocenění" co dostala nemá za to, že by byla nějak ultra super, má jen obecné doporučení, že to není krám. A jinak jako podle tebe to nějak maže text článku a co je v něm o té kartě uvedeno? Možná pokud jsi analfabet, tak chápu ...

Jinak to že ty vypadáš jako člověk a máš občanku, také neznamená že jsi rozumný člověk ...
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 19:09:01
avatar
RX 7600 ma treti nejlepsi pomer cena/vykon na trhu... jediny jeji negatiovum je ze jio drti dalsi dva radeony v pomeru cena/vykon to je asi tak vse... ale zadna jina nvidia konkurenci karta na ni v pomeru cena/vykon nema... ji lame vaz jenom vyprodejova 6650XT nic vic..
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 14:50:48
avatar
takže jsi ji defakto zhejtil.

jinak ano. souhlasím s tím, že je o dost lepší jak 4060ka. ale pořád ten článek byl hate, protože mohla být ještě lepší
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 19:09:51
avatar
7600 neni spatna karta
- levnejsi jak 6600
- o 30-40% vykonejsi jak 6600

Ovsem v soucasne dobe ji lame vaz vyprodejova 6650XT to je proste vsechno.. az 66xx zmizi z trhu bude to best karta na koupi..
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 10:45:27
avatar
"AMD má objektivně a průkazně v každém segmentu lepší kartu a lepší nabídku."

Levnější nerovná se lepší. V současné generaci AMD boduje jen v highendu vyšším množstvím paměti, což ale není tento případ. 30W že je zanedbatelné - to je zde asi o 18% méně efektivní technologie (i při zaškrceném napájení Radeonů). Cenu ať si každý zhodnotí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 11:31:46
avatar
Ano, levnější znamená lepší, speciálně když jsou za tu cenu i lépe vybavené ...

Ano 30W u těchto hodnot spotřeby u desktopu je zanedbatelné ... samozřejmě nikdo nepopírá že NV je efektivnější, na druhou stranu také mnohem dražší a vysvětlení efektivity je prosté, kdy NV má 5nm(N4) čip a AMD 7nm (N6), to je generanční rozdíl, výhoda je ale mnohem nižší cena 6nm výroby což prostě tu nevýhodu vyšší spotřeby kompenzuje, protože 130 vs 160 je zanedbatelný rozdíl, který v praxi nehraje u desktopu roli, na rozdíl od třeba 360 vs 450W, což je v praxi velký a znatelný rozdíl ....
Alferi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 13:32:43
avatar
Ten rozdíl ve spotřebě se v účtech za elektřinu klidně za rok smaže. NVidie jdou navíc dobře podvoltovat a ještě zeefektivnit, což Radeony ne (jsou už z výroby a nemají tam rezervu).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 13:37:23
avatar
nesmaže, na to je moc malý, Radeony jdou také zefektivnit, dokonce na to mají přímo funkce v ovladačích iChill ... mě baví jak mluvíš o něčem a neznáš základní fakta ani realitu
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 13:25:04
avatar
Prosim ta ty "vsevedko" ... nehovor tu hluposti ked ani nepoznas zakladny fakty ...

AMD isla vzdy lepsie podvoltovat ako nV (ak neratam zlatu generaciu nV 8800gtx/ultra-9600gt).

Dokonca na to v ovladacoch AMD ma aj nalezite a "rozsirene" funkcie co sa nV moze len zdat ... roky pouzivam oboch vyrobcov a nefixujem sa na "idealy" znacky ... a viem ako vyzeraju (vyzerali) ovladaca aj od nV aj od AMD ... a poviem ti to na plnu hubu ... nV sa moze strcit do riti s jej trapnymi funkciami ovladacou ... mozno este za doby 8800 mali este navrch pre AMD ale od "ATi HD" su AMD ovladace topka ... a nV ostala pri trapnom dizajne a este trapnejsich funkciach ...

... tak este raz prosim ta drz hubu ked neviem o com tocis ... ty ... analfabet.
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 11:18:12

Přesně jak píše DD, tahle generace je pro běžného hráče provar na obou stranách. V tuto chvíli je opravdu lepší koupit minulou generaci za rozumný peníz.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 20:08:17
avatar
Z uvedeného důvodu jsem upřednostnil po tolika letech Radeon 7900XT, jelikož mi za tu cenu dává víc jak 4070Ti (původně 4080 12GB). A nejhorší na tom je, že DLSS 3 děsně prasí obraz, hlavně v popiskách a v písmu (není to žádná výhra), nedá se to občas ani přečíst, sice NVIDIA už provedla nějaké patche, ale je to stejně vidět. Generace snímků je dobrá věc, ale až to bude doladěné, což nevím, jelikož mezisnímek je smyšlený, možná za další dvě generace to bude ok. To samé raytracing, prostě pro hraní v MP nesmysl na singl hraní ok, ale jinak v tom nevidím nic extra na samotný požitek z dobré hry.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-01 19:10:38
avatar
souhlas proto sem vzal 7900XTX namisto drazsi a pomalejsi 4080
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-02 11:20:59

Že by DLSS 3 prasil text jsem si nevšiml.
V jaké hře a s jakým nastavením to prosím dělá?
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-02 19:26:46
avatar
ja nastesti tyhle rozmazavaci feautury zapinat nemusim vykonu mam pro nativni 4K az az
m2fizy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 13:27:22
avatar
mas recht cernej ... mam 6900XT default na 2500+mhz (ziadne OC je to default clock tej karty, liquid metal, nitro+) ... a taktiez nemam problem s 4K a ziadne "ultra upscale shity" nepotrebujem ...

PS: momentalne switchnuta za RTX3090
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 18:46:39
avatar
MFS je krásným příkladem s písmeny, nebo rychlý přejezd přes mříže pohledem v jakékoliv hře, buď je to vynechává a nebo je to nedokresluje, je plno příkladů, taktéž Spiderman, průjezd v metru vynechání textur a nebo jejich deformace. Není to žádná výhra, jak říkám citlivější lidi to vnímají, proto framegeneration pro mne není, bude to otázka až dalších updatů a fixů.

Výše v textu jsem to špatně uvedl, abych to opravil týká se to DLSS 3 + FG. Ale jinak hru kterou DLSS zaručeně zprasí texty a textury je Control
LordBexr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz k RX 7600 vs RX 6650 XT 2023-07-02 11:39:21
avatar
Zdravím. Mám tu dotaz na některého z odborníků, zda by mi byl schopen vysvětlit výhody nové generace RX grafiky. Sledoval jsem teď nějakou dobu srovnávací videa na youtube, ze kterých vyplývá, že RX 7600 za vyšší cenu podává zhruba stejný výkon jako RX 6650 XT, ale má zhruba o 20 procent vyšší reálnou spotřebu. Je to něco co do budoucna správí ovladače nebo je RX 7600 zkrátka horší a dražší kartou, než RX 6650 XT? Děkuji
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-02 12:24:54
avatar
Zrovna 6650xt je na navi 23 nejrozezranejsi chip, nezamenil sis to s 6600? Realne je 6650xt o neco zravejsi nez 7600, ale imho je to tak blizko, ze bych to bral za srovnatelne. AMD ovladace pravdepodobne ten novejsi chip v case jeste posunou nahoru, u amd karet to byva skoro takovym nepsanym pravidlem. Z vysledku co jsem videl ja mi taky vychazi 7600 o trosku vykonnejsi, ale i tady bych to bral za srovnatelnou vykonovou uroven. Ve finale bych se pak rozhodoval podle ceny a tam by asi vyhral ten starsi chip za ty vyprodejove ceny. Osobne bych v teto cenove silne uvazoval pokukovat i po nektere navi 22 (6700/xt/50). Imho to budou trvanlivejsi karty a te spotreby navic to za me taky moc neni. Kdyz by byla zajimava nabidka, zvazil bych v teto cenove klidne i bazarovou kartu.
PS: pokud bych kladl vetsi duraz na spotrebu, spise bych ignoroval 6x50 modely.
F!LL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-02 17:20:38
avatar
RTX 4060 je opravdu ostuda nvidie. Aby mezigeneracni rozdil ve vykonu neposunul kartu v rebricku ani nad 3060Ti, to je snad spatny vtip. Mezigeneracne byvalo zvykem preskocit vyssi model a nakonec tohleto?!
RTX 4070Ti, ktera byla v clanku taky spomenuta vsak z meho pohledu takovy fail neni. Tady je znat mezigeneracni posun docela dobre. Karta ma vykon na urovni nekde kolem RTX 3090, ojedinele porovnatelny i s RTX 3090Ti a ty karty jsou opravdu hodne drazsi. 4070Ti taky s mnohem lepsi spotrebou. Ne vsechno od nvidie si ten hate zaslouzi.
Zpatky ale k 4060, ja chapu, ze svet je dnes tak nejak "drazsi", ale proc bych proboha kupoval takovy krap, kdyz tu mam levnejsi a mnohem vykonnejsi alternativy. Treba 6700XT, ktera sice taky neni zadna dira do sveta, ale s rozhodne lepe nastavenou cenou a vykonem o schudek vys.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-02 19:28:32
avatar
vice mene ano je to tak.. vsak zadny velky svetovy youtuber nenechal na 4060 nit suchou.. a padaly celkem silne slova.. takto negativni recenze na Nvidii globalne nepamatuju, jediny kdo 4060 pochvalil byl Vagner na pct

4070Ti ma dve vady na krase
- vysoka cena (mela stat tak max 18tis)
- mala VRAM, 16GB je dneska pro 1440p/4K hrani minummum a davat na tak drahou grafiku jenom 12GB VRAM je FAIL zvlast kdyz levnejsi a vykonnejsi 7900XT ma 20GB
CZviper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 08:18:48

4070Ti není karta na 4k, to je 4090 a s odřenýma ušima 4080/7900XTX.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 08:45:47
avatar
souhlasim ovsem prodava se za cenu 4K karty a to je pruser..
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-02 23:44:57
avatar
právě že fail je. je to nástupce karty za 16-17k, ale ze začátku ty 4070Tička stály 23k+

takže pořádnej fail
CZviper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 08:16:55

Mě by jen zajímalo, kde se bere to přesvědčení, že nástupce musí být rychlejší, úspornější, vybavenější a přitom stát stejně? Takhle to nefunguje v žádném segmentu, jen PC hráči si to myslí už 20 let. A zdejší mantra o jediném, na čem záleží, tedy poměr cena výkon, je naprosto mimo mísu. Lidé se rozhodují podle různých kritérií.
Imhotep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 11:34:48

Tomu se rika vyvoj, pokrok, evoluce. At zkusi nekdo oznamit novou generaci se slovy vykonovy posun nula, cena +20% ale mate modernejsi proces a ten je drahy. Nikoho to nebude zajimat a o podobny "upgrade" nema nikdo zajem (nepocitam fanousky). Na takovou prezentaci nema koule ani nVidia natoz AMD. Soucasny tragicky stav ber co je nebo cekej na GODOTA tomu taky nepomaha.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 08:28:37

Ohledně té 4060 vs 3060Ti.
Chce to taky koukat na specifikace čipu. Čekat, že o 1 generaci mladší 128bit porazí 256bit starší generace je docela odvážné. Značení není všechno podle čeho se orientovat při výběru grafiky a to platí napříč značek grafik.
KickDog [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Aktualizační články s poměrem 2023-07-02 20:06:34

Rád bych viděl někdy např. koncem léta nějaký souhrný článek se srovnáním aktuálních GK a jejich cen a tudíž výhodnosti.. Tou dobou by mohla cenově klesnout např. RX 7600 a tudíž její hodnocení v rámci aktuální ceny zas může být úplně jinde... A to platí i pro jiné modely...
Spousta lidí si přečte recenzi z doby vydání kde hodnocení s poměrem ceny/výkon třeba není tak dobré a pak se rozhoduje..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 08:25:24
avatar
v minulosti jsme je dělali, nevím proč přestali, podívám se na to
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Moc nechápu ten hate 2023-07-03 11:15:11

Moc nechápu ten hate na Nvidia. Jako firma přece nemá žádnou povinnost angažovat se v nějakém odvětví, pokud má z něčeho jiného větší příjmy, chce směřovat jinam nebo jí něco jiného jde lépe. Je jejich věc co budou pro koho vyrábět a pokud se teď nesnaží a pokud je herní trh HW opravdu tak super, tak je to o to větší šance pro Intel a AMD aby se prosadili. Pokud to tak super trh není tak je to dobré pro Nvidia protože lépe diverzifikuje a soustředí se tam kde se víc setkává poptávka s nabídkou.
To je jako zlobit se na škodovku že přestala vyrábět Fabii, oni by mohli a asi by to šlo vymyslet aby to nebylo ztrátové, ale zkrátka (tady teda kvůli legislativě, u nvidia je to dané technologicky a poptávkou) to pro ně není výhodné a je pro ně jako firmu lepší soustředit se na větší auta (pokud mám z nějakého výrobku větší příjmy tak je logicky společensky cennější a je ekonomické investovat omezené zdroje do něj).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 11:46:03
avatar
???? smutné že nechápeš jaký je rozdíl mezi HATE a objektivní kritikou. Tady NVIDIA nehejtujeme, tady ji objektivně kritizujeme a zaslouženě může si za to sama svými rozhodnutími. Ano NV nemá povinnost nabízet dobré produkty za dobrou cenu, ale jako zakazníci a DDWorld nemáme povinnost být ticho a nekritizovat špatné produkty za špatné ceny ... to není hate. Navíc neříkáme nic, co by neříkal každý jiný objektivní novinář a tester ... takže jaký HATE? Odkdy je objektivní popis reality zapříčiněný jen a pouze svobodným rozhodnutím jedné firmy hate?
CZviper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 12:04:38

Objektivní kritika vypadá trochu jinak. +- stejně výkonné karty, Nvidia má nižší spotřebu, vyšší výkon v RT, pokročilejší funkce (DLSS 2 a 3). AMD má nižší cenu. Ale vždy je kritizována Nvidia, protože mantra tohoto webu je poměr cena/výkon. To, že zrovna tady považujete RT a pokročilejší funkce za zbytečné nic neznamená, protože drtivá většina těch, co si ty karty kupují, tak je využívají. To, že to AMD neumí samo navrhnout a pak také prodat, je jejich problém.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 12:28:17
avatar
Bohužel, objektivní kritiku můžeme předkládat někomu, kdo není jako vy neobjektivní a podlehl marketingu a lžím ...

ano, nepovažujeme marketingové technologie za pokročilejší funkce, speciálně RT které nemá žádné praktické rozumné využití u současných her. Ani nemůže, protože ani 4090 na to nemá dost výkonu na nějaké skutečně praktické a smysluplné nasazení RT!!! Takže u karet jako RTX 4060 je RT naprostá hloupost a nesmysl v 99,9% případech jen žere výkon a platíte za něco, na co karta nemá výkon, a berličky typu DLSS které jsou zbytečně uzavřenou marketingovou technologií na tom nic nemění ...

AMD má RT taky a funguje stejně ve většině hrách se stejným výkonem (je lež že NV je lepší v RT, protože je lepší jen v marketingových NVIDIA hrách, kde je RT schválně prakticky nepoužitelně náročný a neoptimalizovaný to je celé) a přínosem jako u NV. AMD má FSR které je lepší než DLSS, protože funguje se stejným praktickým výkonovým přínosem univerzálně, ale stejně ho nikomu nedoporučuji používat. AMD i NV by měly nabízet předně tak dobrý HW, aby DLSS/FSR nebylo třeba ... obojí jsou dodatečné SW funkce ...

Jinak RTX 4060 objektivně kritizujeme hlavně kvůli ceně, objektivní realitě ve které se kvůli ceně nachází a tomu co představuje, že je to RTX 4050 vydávaná za RTX 4060 a 8GB karta s těmito parametry a vlastnostmi nemá v cenové hladině
300 dolarů co pohledávat ... kdybyste byl objektivní a neměl hlavu v zadku marketingového oddělení NV a chápal co DLSS a RT skutečně jsou dnes, tak to víte ...

Já mám proti vám výhodu. Mohu mít jakoukoliv kartu kterou chci a mohu tedy objektivně nestraně říkat, jak se věci mají, nemusím si lhát do kapsy. AMD ani NV mě neplatí a nemám žádný finanční zájem ani v jedné firmě ... takže ano mohu objektivně kritizovat, mám všechny ty karty a prostě říkám, jak se věci mají ...
Imhotep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 12:32:37

Tady nejsi v enterprise segmentu, kde se na prachy nehledi a hlavni je efektivita prace, ono se to stejne zaplati samo. Nolifer co vydelava jen na PC (fanboy) to jiste vidi jinak. Ten koupi i nalestene ho... a bude si ho pochvalovat. GPU za ceny 20k+ u me rozhodne nebude novy standart. Kritizovan je komplet cely segment v cene 10-20k. K cemu je mi funkce co shodi fps na 20 (RT). Mam 4k, chci provozovat 4k, takze zapnu DLSS a zacnu vykreslovat v cem, 1440? Proboha proc bych to delal? Spotrebu nV ale chvalim, nejlepsi vlastnost Kritizovani jsou oba vyrobci a ne malo. Jen tady je jeden neustale branen a mame dale cekat na GODOTA.
CZviper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 16:00:47

Pokud chceš kartu na 4k do 20 tis., tak si počkej 2 generace a možná se dočkáš. Všechno zdražuje a Nvidia má držet ceny? Pokud je to schopná prodat za současné, proč by to dělala? Když se našli lidé, kteří kupovali karty za pitomého covidu, proč by je nekupovali teď? A že je má AMD levnější? No to musí, protože při srovnatelných cenách by si to koupili tak zřejmě jen redaktoři na DD.
To je jako nadávat, že auta zdražují. Tak to prostě je a pokud se to někomu nelíbí, tak je perfektní reakce, jak to dát najevo tak, že to prostě nekoupíš. Musíš mít snad grafickou kartu na hry?
Imhotep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 17:57:49

Karta by tu i byla. 7900XT vykon ma ale jsem rozmazlenejsi a nelibi se mi spotreba 300+. 200W a mam ji misto 4070, 19k akceptuji.
Bady29 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 14:57:27

Děkuju za reakci.
Rozdíl mezi objektivní kritikou a hatem, resp. jinou než objektivní kritikou je v tom jakým způsobem se podá.
Ok, Nvidia kašle na hráče, to je fakt, ale tady se to píše jako by to bylo špatně, přitom to není ani špatně ani dobře, je to prostě fakt. Když se Nvidia přestane zajímat o nějaký trh tak se to může vzít pozitivně jako příležitost, může ji zastoupit někdo jiný, máme tu konkurenci a dvě další firmy co jsou toho schopné a teď mají možnost dělat to o tolik líp než NVIDIA, to je super.
Zkrátka objektivní kritika by se měla podávat bez emocí, neutrálně a vyhýbat se emocionálním aspektům, jak říkáte, popis reality ale neutrálně a bez emocí.
Jde napsat kritiku neutrálně jako informaci, ale jde taky kritiku napsat tak že je z toho cítit že je to celé špatně a to už není objektivní kritika protože pro mě jako čtenáře, který má jiné preference, může být to co někdo jiný kritizuje pozitivní, když se to ale napíše negativně tak už to zbytečně ovlivňuje to jak si to kdo vyloží.
F!LL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 16:38:33
avatar
S timhle musim souhlasit, mozna by to vystudovanej publicista i spravne podal, aby to nevypadalo jako hate, no tenhle web asi neni dilem vystudovanejch novinaru, spise nadsencu o IT. Pan Stach se doufam neurazi, pokud se mylim, tak me urcite opravi. Nejednou sem tu narazil na vyroky, ktere oznacuji kupce produktu nvidie za "hlupaky" nebo nejake podobne fraze. To by publicista opravdu nemel delat bez ohledu na to, ze nejaka nvidia je drazsi a nevyhodna a ovlyvnuje prodejce. Autorovi ma byt jedno, zda si uzivatel koupi Radeona nebo Geforce. To jako jsou vsichni kupci BMW hlupaci, kdyz si nekoupili to same za pulku ceny od skodovky? Jeste jsem necetl clanek, kde by novinar hejtil automobilku za to, ze jeji dalsi autak je drazsi a nejede rychleji a dokonce ma uskrceny motor protoze emisie, natoz aby pocastoval zakaznika, ze je blby... Zakaznik si koupi co chce a za cenu jakou akceptuje. Na verejnem webu by si za to nemel vyslouzit kritiku nebo expresivni vyrazy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 18:08:10
avatar
ale mě je to jedno co si kdo kupuje, to je vaše věc, to ale neznamená, že nebudu objektivně nazývat věci pravými jmény. A pokud někdo dělá hloupost tak co je?

Vážně jsi takový článek o automobilkách nečetl? Tak to si asi nečetl nic za posledních několik dekád, protože speciálně článků "hejtící" automobilky za downsizing, elekro auta, výrobu jen SUV apod. je na auto magazínech drtivá většina dnes ... takže proč lžeš? A děláš to schválně nebo opravdu nevíš? Já ty články o autech čtu hodně ...

... bohužel tvůj příspěvek je opět důkaz, že problém není moje objektivita, ale čtenářů jako ty který navíc lže. Já jsem jasně napsal, že je mě to jedno co si kupujete takže neříkej že není. Nicméně nemůžeš po mě chtít, aby tleskal hloupostem ... a objektivně prostě budu na hlouposti upozorňovat a nic v mém článku není neobjektivní natož lež! takže si prosím mé subjektivní hodnocení odpusť ... protože jediný hejt tu vidím z vaší strany, kteří hejtují toho když někdo napíše objektivně jak se věci mají ...
F!LL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 18:52:10
avatar
Pokud nekdo udela hloupost, tak je to jeho chyba a novinar takeho cloveka hloupym nemuze nazvat! Je to arogantni a nemoralni. To same i v recenzich aut, necetl jsem, ze by autor clanku oznacil zakaznika, byt neprimo, za hloupeho, kdyz by si koupil predrazeny autak. Natoz aby to podminil tim, ze si muze radeji koupit konkurencni vuz. To bychom tu vsichni jezdili na korejcich, ze jo. Ale to je jedno, kdyz uz me oznacujes za lhare, ja jsem ctenar, ty jsi novinar. Ja kritizovat clanek muzu a kdyz by me jako ctenare autor urazil, muzu kritizovat i autora. Ja te ale neoznacil ani za lhare a pokud jsem se zmylil a jsi opravdu vystudovany publicista, tak se omlouvam. Tim ale nerikam, ze IT nadsenec nemuze psat. Napravuju tedy frazi, autorovi ma byt jedno, co si zakaznik koupi a nahrazuji: autor clanku nema zakazniky hodnotit jako hlupe (a to i neprimo), at uz se rozhodnou jakkoliv. Ja vlastnim jak novou nvidia grafiku, tak i radeon. Co to znamena? Jsem hloupy? Nebo jsem se rozhodl spatne? Mam 4070ti kvuli framegeneration, ktery, jak jsi spravne popsal, nepridava skutecne FPS. Ale ucel vyuziti je aplikace, kde je to obrovskou vyhodou, protoze tam nejde o reakce a latenci obrazu ale skutecne iba o mensi skubani jednotlivejch snimku po sobe. Jsem hloupy, ze jsem nekoupil radeon i do druheho compu? Na first person shooter gamesy by jsem tu nvidii zase nekoupil. Itak me tvuj clanek ale kategorizuje mezi ty hloupe, nebot podle autora uzivam zbytecnou funkci grafiky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 20:16:40
avatar
zase, překrucuješ co píši nebo rovnou říkáš opak toho co je v článku ...

speciálně to DLSS3 neříkám že je blbost, ale že se používá marketingově jako lež což objektivně je a má své problémy které v současnosti i s ohledem na počet her kde je a co dělá, překonávají pozitiva. Nicméně v první řadě prostě DLSS žádný výkon nepřidává a nepřidává ho ani DLSS 3 to je to o čem mluvím ...

Bohužel ty sis to z nějakého hloupého důvodu přeložil že jsi hloupý, ale to se nesmíš zlobit na mě, ale na svůj překladač co máš v hlavě, já nic takového nenapsal. Jinak jako novinář klidně zákazníky hodnotit můžu, a musím, i to je součást objektivního informování ;)
F!LL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 20:36:28
avatar
Ona to ale nebyla reakce na tenhle konkretni clanek, s tim se totiz stotoznuji. 4060 je z meho pohledu odpad. Poukazuji spise na ty minule, kde potencialni zakaznici dostavali nalozeno proste jen za to, ze podporuji nvidii. Taky jsem si nevylozil, ze jsem hloupy proto, ze jsem koupil RTX grafiku, ja bych byl pri vyuziti daneho pc hloupy, kdybych prave koupil radeon. Ale to je individualni pripad a pc se specifickym urcenim, tak, jak ho vetsina uzivatelu nikdy nepouzije. Ale kdyz tady o ty grafice ctu a autor clanku o lidech, co kupuji nvidia rtx grafiky, naznacuje jak sou hloupi, co si mam tedy myslet?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 20:44:20
avatar
že by se měl někdo nad sebou zamyslet, zda nepodlehl marketingu a nepodporuje svým nákupem likvidaci trhu, zhoršování situace a další růst neadekvátních cen ...
F!LL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-03 21:19:07
avatar
I kdyby ty RTX karty staly milion a nasli by se zakaznici, co je koupi, jak tim likviduji trh? Copak se AMD musi prispusobovat cenam nvidia grafik? Ceny porostou, ne jen proto, ze nvidia ma marketing jaky ma. Kremik tuto dekadu asi dosahne limitu, atom kremiku je v rozmeru 0,2 nanometru, do kdy asi bude mozne vytvaret funkcni obvody? Kazdym krokem ke zhusteni litografie proste bude dochazet k vice a vice chybnym vyrobkum a logicky si i ty nechaji zaplatit od zakazniku.
dawo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-07-06 21:16:02
avatar
Přiznám se, že jsem článek neprecetl dokonce, ale chtěl bych vyjádřit trochu mimo HW jako takový a to k vnímání ceny.

Už nějaký rok žiju v Kanadě a vnímání $ je tady trochu jiné než jak my češi vnímáme korunu. Když tady přijdu do obchodu a uvidím kartu, která stojí $200 a vedle ní druhou za $250 tak ano je tam nějaký rozdíl. Ale když se podíváme na karty za $560 a $610 člověk už ten rozdíl v ceně tolik nevnímá a koupi si co se mu líbí víc. 100$ je v dnešní době strašně málo peněz. Není to ani půl denní výplata. (Bavím se v CAD).
Snad je to trošku pochopitelné , věřím že lidé co mají delší jako 1 letou zkušenost se zahraničím mi rozumí..
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 852x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 576x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1028x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1218x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1552x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1374x
Komentářů: 7