NVIDIA už se zase kope do Intelu – přichází také s dalším přejmenováním grafik z GT200 je GF300! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 26 November 2009
altO NVIDIA se toho dnes mnoho psát nedá z hlediska povedených produktů na trhu, upoutává na sebe tedy jinak.

 

 

NVIDIA není zvyklá, že se o ní nemluví a protože nemá, co by zákazníkům zajímavého dnes nabídla, snaží se upoutat, čím to jde. Aktuálně PR zastoupení NVIDIA mluví hlavně o Apple, který je prostě báječný (je to jediná platforma, kde má ION čipset významnější úspěch). Dokonce se NVIDIA opírá i do PC výrobců, kteří jsou prý málo technologicky aktivní ve vývoji (protože nepoužívají její ION). V souvislosti s tím se NVIDIA a zejména její šéf opravdu hodně opírají do Intelu. NVIDIA stojí za dalšími kreslenými vtípky na téma Intel a konkurence.

Kdyby to zůstalo jen u vtípků, tak fajn, je to docela vtipné, ale NVIDIA prohlašuje, jak nakope Intelu zadek, protože soud s Intelem na téma čipové sady se blíží. Jenže kromě NVIDIA snad nikdo nevěří tomu, že jakýkoliv rozsudek cokoliv změní na situaci čipových sad a NVIDIA bojuje prohranou bitvu. Ať se zeptáte jakéhokoliv výrobce PC, řekne vám, že ano ION je povedený, ale jeho upotřebitelnost je dost sporná. Navíc NVIDIA prostě bojuje prohranou bitvu, ale bojuje ji proto, že vyrábět čipové sady je opravdu skvělý business. Mám informace od výrobců, kteří říkají, že čipset je výrobními náklady pár dolarová záležitost, prodává se ale za několik desítek dolarů a tak si spočítejte, jaké jsou z toho asi příjmy. Klasické čipsety NVIDIA jsou už prostě ale mrtvé s licencí i bez, problém ale postihne i integrované grafiky.(NVIDIA se zjevně ani nesnaží dohodnout s Intelem a i když sebevědomně prohlašuje, že v soudním sporu zvítězí, svým chováním dává spíše najevo, že tomu taky nevěří).

 


 

Intel nově uvádí procesory s Integrovanou grafikou a desky s integrovanými grafikami jsou tak minulostí. To samé platí i o ATOM platformě, kde nový PineTrail má jako procesor čipset i grafiku v sobě. NVIDIA tedy haraší zbraněmi, ale nemyslím si, že v tomto případě to byl Intel, kdo NVIDIA sráží na kolena, ale zkrátka vývoj, kdy se vše integruje do CPU. NVIDIA, která CPU nemá, by samozřejmě ráda vydělávala na čipsetech a integrovaných grafikách na deskách dále, ale myslím si, že v tomto případě je to NVIDIA, která se rání pokroku. Nemyslím si, že je to věc licence, i kdyby ji NVIDIA měla, na co potřebujeme dvě integrované grafiky v PC, za které zaplatíme 2x? Přitom sama NVIDIA jde podobným vývojem se svým integrovaným systémem TEGRA, který má zaděláno na solidní úspěch a již brzy se prý má objevit jeho třetí verze.

Nás ale spíše více zajímá situace na poli grafik. Kde je FERMI ptáte se? Daleko! PR NVIDIA a Fudzilla slibují dostupnost prý už na konci ledna (takže z listopadu, prosince, konce prosince a začátku ledna máme najednou další NVIDIA zdroji slibovaný termín konec ledna). Samozřejmě tomu nevěřte, je to další výmysl, který jen udržuje napětí a nejistotu mezi zákazníky, které chce NVIDIA co možná nejvíce odradit od nákupu konkurenční DX11 grafiky. NVIDII nic jiného nezbývá a tak volí tuto zdržovací taktiku. Reálně, pokud se zeptáte výrobců grafik, se ale o FERMI mluví až v horizontu úplného závěru Q1 2010 tedy nejdříve v březnu a to prý je také podmíněno velkým jestli! FERMI má totiž problémy jako vlastní čip, je strašně velký a i na 40nm je tam řada potíží ho vůbec vyrobit. Na grafiky se tak počítá až s A3 revizí a prý ani to není úplně jisté, zda se povede. Každopádně zapomeňte na leden, duben je podle dobře informovaných zdrojů, první solidní možnost, kdy by se mohli reálně grafiky NVIDIA FERMI dostat na trh. Takže můžete být v klidu – jo a nebudou nijak levné, budou 100% dražší než HD 5800/5900.

Neponesou asi také název GF 300, který aktuálně začala NVIDIA používat. Opět je tu další přejmenování a vydávání „novinek“ objevila se totiž grafika GF 310! Ne nejedná se o DX11 grafiku! NVIDIA opět přejmenovává, je to OEM veze GT210. A proč ten nový název? Protože NVIDIA uvedla GT 210/220/240 na trh běžných grafik a tyto grafiky sbírají jedno ocenění propadák roku za druhým. Nemají žádný výkon, technologicky přes u nich nový DX10.1 jsou strašně zaostalé a jejich cena překračuje cenu podstatně výkonnějších grafik. Zkrátka recenze GT2xx jsou tak špatné, že to NVIDIA asi přejmenovává proto, aby to OEM výrobci a hlavně hloupí zákazníci dále kupovali.

Ale zakončeme to o NVIDIA alespoň trochu pozitivně, i když pro nás zákazníky toho opravdu z tábora NVIDIA mnoho pozitivního nekouká. Jistě víte o tom, že NVIDIA je žalována kde kým (včetně jejích vlastních akcionářů, kteří žalují vedení za to, že vědělo o výrobě vadných čipů). Nicméně alespoň jedna žaloba je z krku – Rambus prohrál všechny licenční spory s NVIDIA. Ta tedy může své grafiky prodávat dál – tedy pokud už konečně něco hodné koupě představí! Opravdu bych rád už to FERMI vyzkoušel, jestli je tak špatné, jak se všude stále více tvrdí. Výrobci grafik, jak jsem s nimi mohl mluvit, jsou totiž opravdu hodně nervózní z FERMI (vědí totiž lépe než kdo jiný, o co ve skutečnosti jde). NVIDIA na FERMI pěje velkou chválu, ale skoro nikdo jí to nevěří, zejména po zkušenostech z GTX260/280 jsou výrobci hodně opatrní ...

Zdroj: en.expreview.com, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:00:49
avatar
Nikdo informovany si ty grafiky stejne nikdy nekoupi, jako si tady vetsina z nas neporizuje lowend, ale u OEM vyrobcu to pujde nepochybne na dracku, protože cim vetsi cislo tim lepsi ;) A jak psal SamanCZ na EHW, tak podstatny je ze se o nVidii mluvi, protože 90% lidi si bude pamatovat znacku a ze to bylo kvuli nejakym problemum, nebo ojebum v preznacovani, na to si nikdo nevzpomene a koupi si v tescu grafiku s nVidii, a tak ma marketing fungovat, a cerveni mohou jen zavidet Ale funguje to tak vsude, kdyz se to bere do dusledku, tak Intel ani AMD nevydali poradne nove procesory uz roky, jen si pridavali dalsi cache, a zmensovali proces a mezi tim to taky prejmenovavali, a nebo jak dlouho je snama Core architektru a co K10 ? A to stejny je treba automobilvej prumysl, vzdyt tam prakticky na jedny platforme vznika x modelu aut, nektery motory se tam taky pouzivaji roky a lidi po 5 letech prodaji auto a koupi si "novejsi a lepsi" ktery je vlastne uplne stejny jako to stary, jen ma jinou samolepku na kufru a do jinyho tvaru vyklepanou kastli, tak kde je ten vyvoj ? Naopak, kdo cpal prilis do vyvoje a malo do marketingu, ten vetsinou spatne skoncil, neni to fer ale je to fakt.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:01:55
avatar
mas pravdu a je to smutne ...
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:23:01

Jo jo negativni reklama taky reklama...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 08:50:58

Mas pravdu ale zapominas dodat jednu dulezitou vec, ze tohle uz hranici se zneuzivanim postaveni na trhu, tohle totiz udelat mala neznama firma tak okamzite skoncila a nestekne po ni pes....
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 11:59:37
avatar
no tak teraz mi to relne vysvetlite, ze ako chcve nvidia konkurovat atine ? ved z ati sa nemoze stat monopol ... alebo moze ? intel ma aspon amd pre zalepenie ust antimonopolnemu uradu ... ale amd ma aspon konkurencia schopne vyrobky, ked nie vykonom tak urcite cenovo, ale ati nema ani to ... tera resp. nebude mat, ak uz teraz nema.
Ako sa to bude riesit ? ak to takto dopadne ?
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:33:31
avatar
To neber tak vážně, nVidia ma pořád o nekolik set milionu dolaru vetsi zisk a o par desitek procent vetsi zastoupeni trhu, a ze ma zpozdeni s Fermi ? A o co jde, AMD mela taky s HD2900 sekeru pul roku a kde jsou ted ? Navic jsou tu porad problemy s vyrobnim procesem atd., takze realne je na tom nVidia porad hodne dobre a musela by mit zdrzeni minimalne rok, aby se to nejak projevilo, a ani pak by to nemuselo bejt tak hrozny, ostatne ten vykon neni zatim zase tolik potreba, ono kdyz si vemes jaky vykon maji HD59xx, tak ve vetsine her je to nad 100fps a Crysis to na uplne nejvyssi detaily v HD stejne nerozbeha, takze je ta situace stejna prakticky jako pred rokem, zahrajem si vsechno krome crysis a nez budou nejaky opravdovy DX11 tak taky uplyne mnoho vody, takže pro nVidii to jako zadnej vetsi problem nevidim.

BTW. vsimli ste si ze vyslo Shattered Horizon, po 3 letech od uvedeni DX10, prvni opravdu DX10 hra ?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:45:54

Prvni DX10 hra byla Stormrise.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:46:53
avatar
Problém nie je v tom že fermi ma spoždenie , ale je celkom pravdepodobne že nVidia sa na gamerov vykašle a v buducnosti sa prestahuje do profi segmentu . Nehovorim že to tak bude , ale je to ovela vynosnejsi biznis
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2009-11-26 14:17:06

Naopak, ATI nemoze zatial konkurovat Nvidii. Je to presne ta ista situacia ako roky dozadu ked malo AMD omnoho lepsie procesory,ale nevedelo ich vyrobit tolko,aby ziskali podstatny trhovy podiel.
.............................................
Teraz je situacia presne taka ista. AMD ma omnoho lepsie produkty(oproti NV),ale v AMD su tupci ze nedokazu zabezpecit dostatocnu vyrobu. Ono Nvidii stacia ich GF210 a podobne somariny na to,aby si udrzali trhovy podiel. Su sice nevyhodne,ale vyrobi sa ich podstatne viac ako gr.kariet od AMD a vsetky sa predaju OEM vyrobcom. Jednoducho matematika nepusti. Ak je vyrobny podiel 70:30 a tou istou vytaznostou trpia obaja, tak ako chce AMD ziskat trhovy podiel??? Matematicky je to nemozne....
.............................................
AMD mam rad,ale za vacsinu problemov si moze sama pretoze na dolezitych managerskych postoch su zda sa tupci.
Mak44 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 15:56:54

amd tupci niesu, tupci su TSMC. A kedze dnes nieje ina tovaren, kde by sa 5xxx mohli robit, tak AMD stym nic nezmoze. Ale na druhu stranu, pre to iste neboli uvedene ani fermi.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 18:12:48
avatar
Citace:
Ale na druhu stranu, pre to iste neboli uvedene ani fermi.

Fermi nie je ešte ani vo výrobnej revízii.
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2009-11-26 20:49:09

Vidim ze v AMD nie su sami, tu na fore tiez drviva vacsina ludi nedokaze pochopit to,ze vyhlasenia AMD o tom ze chcu ziskavat trhovy podiel a mat vacsinu su iba snom. Je to sen pre to,ze je nemozne mat vacsinu ked vyrabate menej ako konkurencia.
.........................................
Takymi istymi problemami ake ma u TSMC firma AMD, ma aj Nvidia. Dokonca mozno este vacsie. Takze tu prestante konecne argumentovat vytaznostou. Jednoducho AMD nie je schopna zabezpecit vacsinovu vyrobu u jedineho vyrobcu na svete a to je cely problem, preco AMD neziska trhovy podiel. Kto toto nie je schopny pochopit nech si ide zopakovat matematiku a hlavne nech nema ambicie robit nejakeho managera.
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 23:47:04
avatar
mal som na mysli skor buducnost, kde nvidia okrem fermi vyvija, ale ci je to hracska grafika to zatial asi nevie nik a AMD ma svoje globalfoundies, sam sef nvidie prehlasil ze nvidia bude uz len softwarovou spolocnosou, ako to myslel to uz neviem, ale iste je ze touto politikou budu stracat podiel na trhu ako stromi listie na jesen
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 09:08:37

Kde povedal sef NV ze budu iba SW spolocnostou?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:10:56

Brambus prohral...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:58:44
avatar
nepřekvapivě
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:00:22

Brambus...
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:27:51
avatar
rambus alebo brambus, mas to jedno kedze je uz v prepadlisku dejin spolu so svojimi RD RAMkami
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:35:03
avatar
ale nj
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:15:46

Nejak nemuzu uverit tomu, ze bys mel konktakty na vyrobce, ktere by skutecne neco vedeli. Ty muzou mit mozna lide z Ciny a Taiwanu, nejak mi nesedi ze by Jirkovksy rodak (pokud je to spravne) mel nejake zdroje primo u vyrobcu. Nebudou to spis kontakty na ceske zastoupeni, kde to bude na urovni jedna pani povidala? A mnohem vice tedy spise PR nez skutecne informace?
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:23:36
avatar
Nj jenze u Nvidie je posledni dobou lepsi jedna baba povidala jak to jejich marketingove oblbovani. Tim chcu rict ze vice verim tomu co se rekne v zakulisi, jak tomu co nakeca sama Nvidia. Vim je to smutne
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:32:55

Ja spis narazim na to, jak DD zminuje - zeptejte se jakehokoliv vyrobce PC, mam informace primo od vyrobcu atd. Takhle uz nam tady v Cechaj jeden panacek novinky serviruje, ale ten aspon v ty Cine skutecne byl. Neverim, ze ma DD nejake skutecne zdroje u vyrobcu tzn v Cine, Taiwanu - muze mit maximalne zdroje v ceskem zastoupeni, ale to uz je prave prodej tzn. ty informace muzou klidne byt na urovni PR, nerikam ze jsou. Vazne bych se rad jako Dczeptal vyrobcu grafik co oni na Fermi...
Dal si neumim predstavit, ze by takovy ACER o IONu rekl, to co tvrdi DD, jeho na IONu postaveny barebone se prodava velmi dobre... Proste vicero veci mi nesedi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:57:52
avatar
chudinko malá a tobě nic neřeknou co? Nedivím se ... no nechám tě tvým pochybám a omezenému rozhledu ... víš Internet, emial a telefony dosáhnou dál než k hranicím ČR, kromě toho i místní zdroje často jezdí na Taiwan a do číny se informovat ;) no ale to je jedno, necháme tě u toho, že železná opona stále stojí ....
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:02:57

Jasne nech me u toho... A nech si taky privezt kachnicku, at si to poradne uzijes...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:04:07
avatar
já teď radši nikam nejezdim, chřipku dostat nepotřebuju o to víc každý den děkuju za emaily
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:07:02

Vis co, ja ti to treba i verim, ale kdyz to ztakhle prezentujes, tak mi evokujes Zdenka Obermeiera... Jemu taky verim, ze ty zdroje ma, ale problem je v jedny veci: ty samozrejme nemuzes rict od koho a co mas, kdyz neco takhle pustis, tak to vzbuzuje otazky. Ktery ty ale nezodpovis...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:16:15
avatar
no zdenda nemá všechny Infa, co pouští ven ze zahraničí ale také od jendoho místního zdroje, který přeností neoplývá a zdenda mu snad už po několika minulých selháních nevěří, jako ostatně už skoro nikdo
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:20:13

Jde o jedno, kdyz nemuzu dolozit verohodnost informace, byt je treba pravdiva, pak je lepsi ji neuvadet. Pusobi to minimalne jako vytahovani a verohodnosti to nepridava.... Ale to je samozrejme na tobe.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:25:58
avatar
prblém je že všechno co řekneš před uvedením na trh daného výrobce je nedoložitelný, protože většina firem neřekne ani jestli něco takového kutí ;)
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:29:28
avatar
ty nechodis s nimi na kavu ako OBR a potom ma zarucene informacie
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:34:24
avatar
s některými jinými chodím na čaj no, ale to nejsou ty hlavní zdroje, ty jsou opravdu trochu později informovány než zahraniční ;) ale zase člověk musí sbírat info i co se českého trhu týká ... je sice pěkné když píšu o tom jak se věci mají, ale realita v ČR může být jiná včetně specifikací některých produktů i jejich ceny ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:00:59
avatar
to že ty tomu nemůžeš uvěřit nic neznamená ... ano někteří prodejci se kterými spolupracuji mají kontakty přímo u výrobců v zahraničí a berou karty přímo od zdroje a ti nejsou zkoupí na slovo u nch platí že teď je teď ;)

BTW: mám i PR informace, kterých směrem k neuvedeným produktům logicky moc není, nebo jsou pod NDA, ale mám i mimoPR informace od výrobců a ty samozřejmě říkají trochu arovinu, jak se věci mají ...

každopádně zákulisí je teď hodně zajímavé a asi ještě nikdy nebyl ak velký rozdíl mezi oficiální PR prezentovanou pravdou a skutečnou realitou ;) ale uvidíte sami za pár měsíců - to už já budu vědět více o HD 6000 strašný jak člověk žije minimálně 2-3 měsíce dopředu (někdy dokonce skoro rok ) - občas vám tu vaši nevědomost závidim, zatímco vy se dohaduje aq stále věříte v zázrka, já už vím, že to zázrak není, jen vám to nemohu na plný ústa říci (PS: teď vůbec nemluvím o fermi, ale obecně)
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:48:55

tak ted sem se musel jit prebalit......

"....každopádně zákulisí je teď hodně zajímavé a asi ještě nikdy nebyl ak velký rozdíl mezi oficiální PR prezentovanou pravdou a skutečnou realitou ;) ale uvidíte sami za pár měsíců - to už já budu vědět více o HD 6000 strašný jak člověk žije minimálně 2-3 měsíce dopředu (někdy dokonce skoro rok ) - občas vám tu vaši nevědomost závidim, zatímco vy se dohaduje aq stále věříte v zázrka, já už vím, že to zázrak není, jen vám to nemohu na plný ústa říci...."

nikdy bych do tebe nerek ze jsi takovahle nafoukana pipi.ka...:-) ...... a kdo moc vycniva tak taky nekde "sakra" zaostava....:-) mohli byjste si tady chlapci srovnavat udy a skoncit u diplomu ... to by byla aspon sranda
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 14:26:10
avatar
s nafoukaností to nemá co dělat ... je to zkrákta o tom, že zatímco vy ještě uvažujete o nákupu nové grafiky stávající generace, já už se bavím nebo dokonce máme testy a představení pod NDA na rovinu o nové generaci, co umí a co dokáže ... a není to jen u grafik, ale obecně, je to daň za to, že člověk musí být informovaný aby mohl o tom psát, zkrátka žiju v podstatě nminimálně 2 měsíce před trhem ;)
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2009-11-26 20:41:52

DD, prosim ta, nestrapnuj sa. Ty mozes tak vediet o novej generacii s prepacenim velke hovno. A pravdive informacie o novej generacii ci od AMD alebo Nvidie dostanes iba vtedy,ked to tieto spolocnosti budu same chciet-a to nebudes potom jediny kto tuto informaciu dostane. No, este sa to mozes dozvediet ked niekto nieco pekne poserie...:-), ale to tiez nebudes sam...
..................................................
Ty nie si taka celebrita ani dolezity clovek aby si vedel nieco pravdive dopredu. Si majitel webu ktory tieto spolocnosti vyuzivaju na sirenie dohadov, informacii ktore chcu same posunut a podobne.
..................................................
AMD aj Nvidia davaju velke prachy na priemyselnu spionaz. Takto to uz chodi. Keby chcela vediet nvidia presne vykonove parametre co bude mat amd v novej generacii, tak za to musi na spionaz dat obrovske prachy. Opacne plati to iste. A ty si o sebe myslis ze to vies presne? Vies iba to, co tieto spolocnosti same chcu aby si vedel. Nic viac a nic menej.
..................................................
To samozrejme nevyvracia to ze vies nieco viac o dostupnosti. Ale keby si naozaj vedel nieco pravdive o novej generacii AMD, tak sa zaradis medzi cca 40 ludi na svete co to tak naozaj vedia.
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2009-11-26 20:45:44

Jo, a len dodam ze Zdenek Obermaier je tiez trapna figurka. Ma len zaraza s akou istotou vie presne co Nvidia priniesie. Len si chlapec nechce priznat ze to vie iba vtedy,ked to bude Nvidia sama chciet. Inac siri obycajne bludy-presne tie bludy ktore Nvidia chce aby sa sirili :-)))
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 19:31:22

Me to pave zarazi, kdyz neco takovyhleho vyplodi Zdenda na PCT, tak mu to v diskuzi i na foru daj sezrat i s chlupama, ale DD je asi mimo tuhle ligu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 02:32:08
avatar
ne, DD jen ví, kdy může úvest zdroj a má to smysl uvádět protože daná informace je v podstatě nreálná, a kdy jej uvést nemůže a ví, že je to pravda ;)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 08:00:46

Muzes mi rict jaky je rozdil mezi tim, kdyz Zdenda napise ze ma od zdroju, ze Nvidia vyjde jiz v lednu a mezi tim, kdyz ty napsies, ze ti vsichni vyrobci reknou ze je ION blbost? Podle myho je oboje na absolutne stejny urovni, krom toho mas v diskuzi zvyk napadne podobny Zdendovi a to, ze kdyz napie nekde kriticky nazor tak mu oponujes znacne ostre....
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:17:12

som zvedavi co zase zacne potit zumpar ked tu pride....pretoze on ako jeden z mala veri ze nove nvidie pridu v januari
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:25:22
avatar
Mno, oni třeba v "januari" přijdou, ovšem to se již může psát rok 2011.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 18:20:34
avatar
Citace:
pretoze on ako jeden z mala veri ze nove nvidie pridu v januari

Ako jediný.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Humor? 2009-11-26 12:31:34
avatar
Tak ten první obrázek mě totálně rozsekal
A s tim přejmenováním? ... Už naposled jsem to bral jako špatnej pokus o vtip, tak teď nevim, jestli se nemám štípnout a probudit se
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 17:09:32
avatar
aspoň víme že se řada bude jmenovat G3xx
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:41:30
avatar
Malůvky jsou to pěkné , ale až si kopne intel tak by to nvidii mohlo dost bolet.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 15:32:39
avatar
Co se skadliva, to se rado miva
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:51:50
avatar
Nechápem tu kritiku od nVidie , nvidia sa totiž dos často sprava ovela viac intelovsky ako samotný intel
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 12:57:09

Nvidia kritizuje Intel za sprazeni Atomu s chipsetem - pokud to koupis dohromady, ma to polovicni cenu, nez kdyz koupis Atom samostatne. Logicky pak systemy ION+Atom jsou cenove jinde nez ATom+Intel chipset. Tohle nekritizuje jen Nvidia, kritizuji to i vyrobci. V tomhle pripade je taky kritika zcela na miste, Intel si z Atomu dela odbytiste pro sve chipsety, coz by jeste nebylo tak spatne, ale tim zaroven znacne degraduje uz tak slaby vykon platfomry a nenechava moc prostoru pro alternativni a lepsi technologie (v tomto pripade ION).
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:06:59
avatar
no pozor, výrobci se k celé věci staví jinak než kriticky, oni používají ION jen kvli nálepce HD, jinak by to nepoužívali a po nástupu nové gneerace ATOM s Broadcom HD čipem už ani moc používat nebudou ;) tedy to mám opět od výrobců - věř nebo nevěř ... Výkon ION je irelevantní, hry na tom nikdo nehraje a Intel ani výrobci PC nechtějí aby to mělo vysoký výkon, protože by jim to ukrajovalo ze zissků z klaiskcých PC nebo ntoebooku ;) ATOM je netbooková platforma a ION už zasahuje jinam ... zajímavé to bude mmožná spíše o něco v nižším segmentu TEGRA vs ATOM.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:11:00

Pominu ION, kritizuji politiku Intelu, kdy kdyz koupis Atom s chipsetem stoji te to polovinu toho, nez kdyz koupis Atom samostatne. Logikcy teda kdyz koupim Atom s chipsetem, jinej uz tam davat nebudu a kdyz chci dat jinej, pak to bude stat vic. Tophle kritizuji i vyrobci a uz nekolikrat to bylo verejne propirano. Intel je vsak stale neustupny a argumentuje zvyhodnenym odberem dvou produktu naraz a nikoliv dumpingem, coz ovsem ve skutecnosti je.
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 17:11:52
avatar
DD to ti jako každej výrobce řekl ,,používáme ION protože dokáže HD,, ? to zas vtipkuješ ty ne ?
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 18:04:36

Vtipkuje...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 02:34:01
avatar
každej ne, jen ten s kým jsme se na to bavil ... ano hlavní výhodou ION je to že umí HD 1080p ;) ano na 12" netbookách je to na nic, ale když to má jeden, druhý to musí mít taky ... na nových generacch procesorů jeale ION zbytečný čip navíc (platí u Intelu) k AMD nikdo ION strkat nebude, tam je zbytečný ...

zkus trochu občas přemýšlet hlavou, ono je to docela logický ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 07:58:16

Nezlob se, ale neni, omezujes ION pouze na HD video, pricemz to jenom o nem neni. Uznavam, ze je to nejvic prezentovana funkce, ale ona 9300M je samo o sobe kvalitni chipset. To vyuziti je samozrejme sirsi, nektere veci zalozena na IONu (a pozor nikoliv netbooky) se prodavaji velmi dobre. To ze ty na to mas omezeny pohled nic neznamena. Takze premyslet by to chtelo spis na tvy strane, vazne.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:52:06
avatar
Zle si ma pochopil , ja nehovorim ze niet intel kvoli comu kritizovat , len je smiesne ze to robi prave nVidia ,
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:08:23

kolko premenovani este bude?
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 13:16:20
avatar
Brambus? Se nám tu trochu spojilo Brabus s Rambus-em.
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 14:52:36

Kam se hrabe Ati na nVidii se svým plánem uvést novou generaci jednou za 9-12 měsíců, nVidia to zvládne i jednou za 3 měsíce.
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 17:12:25
avatar
weir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 18:08:26
avatar
To máš pravdu, gf 300 už je na trhu, konkrétně 310.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 18:22:51
avatar
"nVidia, the way It's meant to be renamed"
chello123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nový slogan 2009-11-26 18:47:00

Přijde maník do obchodu a říká:
"Chtěl bych nový počítač, hlavně ať tam není Geforce nebo NVIDIA"

Nechci nijak poučovat NVIDII, ale zdá se mi že k ní nikdo za chvíli nebude mít důveru.
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 18:52:40
avatar
jen takovej dodatek ..Geforce je označení pro herní grafiky od NVIDIE to jak kdybych šel do obchodu a řekl ,,nechci počítač s radeonem nebo ati,,
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to wireless 2009-11-26 19:29:20
avatar
Citace:
jen takovej dodatek ..Geforce je označení pro herní grafiky od NVIDIE to jak kdybych šel do obchodu a řekl ,,nechci počítač s radeonem nebo ati,,


Vyhrál jsi cenu za nejdelší vedení na DDworldu. Congratulations !!!
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 19:33:09
avatar
EPIC FAIL OF THE YEAR!!!
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 22:30:28

Nic proti, ale trochu obmenit slovnik by neskodilo.... Uznavam, ze epic fail je pekny vyraz, ale trochu ivence by nebylo od veci....
Tomasx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nvidia 2009-11-26 20:41:20

Na celém člnku mě nejvíce pobavila věta o aktivním vývoji

"Dokonce se NVIDIA opírá i do PC výrobců, kteří jsou prý málo technologicky aktivní ve vývoji (protože nepoužívají její ION)."

Ti z nás kteří si jestě vzpomenou jakou technologickou aktivitu (porušování patentů) vyvíjela Nvidia v dřívějších dobách se při čtení této věty jistě musí pousmát.
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 21:23:32
avatar
mě hlavně nejde do hlavy ta GF310 .. jak to vůbec může někdo vymyslet ? GF210 220 240 ještě chápu, ale todle je na ranu
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 22:14:30

nahodou tu drzim palce nvidii , uzatvaranie platforiem na pc je len snaha obmedzovat spotrebitela a zaroven oto vytvorit si taky maly monopol ci uz to bude AMD alebo intel.
Inak by ma zaujimalo co maju tie dve temy ala premenovanie grafickych kariet a vtipky na adresu intelu spolocne ? Na kazdom normalnom rozumej nezaujatom webe z toho spravili dve samostatne infosky .
Obcas by tu bolo fajn vidiet aj iba pozitivny clanok na adresu nvidie
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 22:25:18

Nevis, ze neni co chvalit?
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 22:57:55
avatar
Citace:
Obcas by tu bolo fajn vidiet aj iba pozitivny clanok na adresu nvidie

Hľadaj v archíve.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 23:00:44

Zajímalo by mě, za co chceš teď nVidii chváli.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 02:35:07
avatar
sme dva, také bych chtěl za něco NV pochválit ale jaksi není za co .... snad to FERMI .... ale nevim nevim ...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 05:19:42
avatar
Je tazko byt nezaujaty ked vies ze mas do cinenia s firmou, ktora nema problem klamat zakaznikov, akcionarov a investorov. Ako mozes byt nakloneny takej firme? Niektori ludia su skutocne nepoucitelni. Mne ako fanusikovi by "stacilo" uz len samotne premenovavanie starych grafik na to, aby som sa nad podporou (rozumej kupou jej produktov, nie slepym Nvidiotizmom) tej firmy zamyslel. To uz nehovorim o tom ako drzo sa Nvidia chova k inym firmam, a hlavne o cirkuse ohladne FERMI - najma pokial ide o prezentaciu nefunkcnej makety. Ved to je jeden velky skandal ktory nema obdobu. Naopak, ja si myslim ze v dnesnej dobe vydavaju pozitivne clanky o Nvidii len weby ktore Nvidia sponzoruje, v blogoch a diskusiach potom ludia, ktori odmietaju vidiet dekadentnu realitu tejto firmy - Nvidioti.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 07:54:05

Heh, vazne nezaujaty nazor, videny s odstupem a nadhledem....
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 13:33:58
avatar
Ak mas nieco pozitivne k Nvidii povedat napriklad ty, nech sa paci, napis clanok do blogov. Pokial ide o mna tak ja si nemyslim, ze firma ktora sa sprava neeticky si zasluzi nejake sympatie.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 08:57:54

Me by hlavne zajimalo jak dlouho jeste vydrzi firmy vyrabejici ONLY nV byt ve ztrate(v porovnani s vyrobci Ati budou mit v dubnu pristiho roku skoro rocni usly zisk)....
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 09:27:05

To mas prosimte odkud, ze firmy vyrabejici Nvidia only jsou ve ztrate. Nvidia zrovna ted produkuje sice v zasade odpad, ale pro OEM trh je zrovna tohle nejprodavanejsi. Mnohem spise prave vydelavaji, predevsim vyrobci lowend.

Sry: to MadMaxII
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 12:25:19

To byla narazka na DDho predstavy o ztratovosti firem...

PS: V zavorce vysvetluji ze v tomto pripade je mysleno ztratovosti pouze usly zisk...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 12:56:48

Tak sry, to jsem nepobral....
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 11:40:06

"Intel nově uvádí procesory s Integrovanou grafikou a desky s integrovanými grafikami jsou tak minulostí."
Odkdy uvedení nové technologie na trh znamená okamžité automatické odepsání staré?
Musí se s tím GPU+CPU zapracovat, než budeme vědět jak s nimi dál, ne?
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-27 12:24:42

A to jeste DD evidentne netusi ze v notebook segmentu bude trvat jeste minimalne 3 roky nez doprodaji stare delene verze, tam je ta "dynamycnost" diky predzasobenim jeste daleko slabsi....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 721x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 490x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 965x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1200x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1526x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1347x
Komentářů: 6