To že hospodářské výsledky NVIDIA nebudou nic moc, se vědělo, ale je to ještě horší …
Společnost NVIDIA se již nachází ve fiskálním roku 2011, její kvartály jsou proti jiným společnostem posunuty o 1 měsíc dopředu, takže pro NVIDIA skončil Q2 až 1.8. Až nyní tu máme hospodářské výsledky, které jen dokazují všechno to, co o NVIDIA píšeme na DDWorld.cz už delší dobu.
NVIDIA vykázala obrat pouze 811 milionů dolarů, což sice o 4,5% lepší než před rokem, ale to byla ve světě krize a nízká poptávka a letos už není. V Q1 2011 NVIDIA vykázala obrat 1 miliardu a to už je v Q2 o 19% horší výsledek. NVIDIA pak navíc hospodařila se značnou ztrátou, která dosáhla 141 milionů dolarů. Jediným pozitivem na tom je, že tato ztráta je důsledkem reparací ve výši 193 milionů, které NVIDIA nyní musela zaplatit výrobcům grafik i počítačů za nekvalitní a problémové GF8 čipy, které dělají problémy mnoha uživatelům i firmám dosud. Bez těchto reparací by NVIDIA zůstala v alespoň mírném zisku. Otázka je, zda tato platba zůstane jediná. Navíc se nad NVIDIA vznáší riziko vyplácení obřích stomilionových náhrad za dlouholeté porušování patentovaných technologií RAMBUS. FTC totiž už podruhé NVIDIA shledalo vinným z porušování standardů. V současnosti je dokonce stále ve hře reálná hrozba, že se budou muset přestat prodávat produkty NVIDIA v USA. O tom musí do 60 dnů rozhodnout soud a lhůta již běží. Pro NVIDIA tedy další hrozba v současnosti za její hříchy minulosti.
Na druhou stranu alarmující jsou další čísla v aktuálním hospodaření společnosti. Hodně špatně je na tom NVIDIA s marží, která klesla na mizerných 16,6%, přitom v Q1 to bylo 45,6%. Na vině je jednoduše to, že staré čipy nikdo nechce a nové FERMI nestojí z hospodářského hlediska za nic. Z hlediska výtěžnosti a cen, za které se musí prodávat, jsou opravdu špatné a to platí i pro GF104 na GTX 460, které je větší než RV870, jenž se ale prodává výrazně dráž. Špatná konkurenceschopnost se silně projevuje.
NVIDIA výrazně ztratila v prodejích GPU i IGP, který jí obrat pokles o 30%! NVIDIA tvrdí, že na vině je hlavně pokles poptávky po grafikách ve světě, čemuž ovšem neodpovídají čísla z grafického trhu, který ukazují velmi slušné prodeje. Pokles po grafikách je, ale týká se pouze značky NVIDIA. Všichni ostatní posilují. Zákazníci totiž kupují dnes buď high end, tedy výkonné herní grafiky – kde nemá NVIDIA moc co nabídnout anebo naopak šetří a kupují levnější grafiky pod 170 dolarů, kde NVIDIA opět nemá co nabídnout. Špatné je to hlavně na mobilním trhu, kde neustále NVIDIA oslabuje, protože jí chybí levné, výkonné a úsporné 40nm DX11 grafiky. V této situaci se tak nelze divit, že samotné GPU mají obrat jen kolem 350 milionů. Zbytek připadá na IGP, kde ale NVIDIA rychle ztrácí půdu pod nohama.
Čipsetový business NVIDIA je mrtvý. Běží poslední objednávky a integrované grafiky NVIDIA umřou definitivně. Dlouho tady nepřežijí ani low endové čipy NVIDIA včetně ION2 v podobě 9400M. Low endové čipy totiž už od začátku roku 2011 nahradí integrované grafiky v procesorech AMD a Intel. Ty budou tak výkonné, že by vůbec mohli ohrozit celý segment klasických grafik do 100 dolarů, což bude největší rána hlavně pro NVIDIA. Nicméně vývoj platforem je neúprosný a NVIDIA nemá konkurenceschopný x86 procesor, aby mohla vlastní platformu nabídnout.
Světlými body hospodaření je pak nárůst příjmu z profesionálního segmentu o 13,4% na 215 milionů dolarů. Jenže tento obrat ani náhodou nepokryje nálady na vývoj samotných grafik, i náklady na vývoj softwaru. To bylo vždy financováno z prodejů klasických GPU. FERMI se tedy zatím jeví jako značně ztrátový podnik, a proinvestované miliardy dolarů se zatím nevrací, ba naopak. Jak ale od nás také víte, NVIDIA se hodně upíná k ultra-mobilní TEGRA platformě, která by dokonce za pár let měla tvořit polovinu obratu celé společnosti. Zatím se ale plány nedaří plnit, o TEGRA je malý zájem a výrobci dávají přednost jiným řešením. Nárůst o 46,5% proti Q1 se tedy jeví sice zajímavě, ale v absolutních číslech je to pouze nárůst z 31,2 milionů na 45,7 milionů dolarů v obratu, což má do velkolepých plánů NVIDIA hodně daleko.
Investoři NVIDIA příliš nevěří ani do dalších měsíců. Akcie se propadli až k hodnotě 8,65 dolarů, přitom ještě před rokem měly hodnotu téměř 19 dolarů. Sama NVIDIA v zázraky také nedoufá a odhaduje nárůst příjmů v probíhajícím kvartálu pouze o 3-5% a snad by měla mít i zisk, pokud zase nebude muset platit za nekvalitní čipy, nebo porušování patentů. NVIDIA ví, že GTX 460 jí trn z paty nevytáhne, protože jádro pro ni ji stojí na výrobě jen o málo méně, než za co ho prodává a hlavně obrovský časový a množstevní náskok grafik ATI HD 5000 nedožene. Navíc lidé šetří a grafiky za 5000 moc nekupují a v levnějším segmentu nemá NVIDIA na růžích ustláno a chystané GF106 jádro a GF 108 pro levné modely budou v horší pozici než stávající populární nabídka konkurence – efektivnost NVIDIA FERMI silně chybí. ATI navíc už v říjnu uvede ještě lepší grafiky nové generace, takže o další problém pro NVIDIA více. Těžkou ránu ale dostane s nástupem výkonným integrovaných grafik v nových čipech AMD FUSION, které se budou vyrábět i u TSMC, ale obecně s nástupem nové generace procesorů Intel a AMD s integrovanými grafikami, jejichž výkon a technologie plně nahradí současné levné přídavné grafické čipy, které jsou páteří prodejů zejména NVIDIA a tím, co ji drží nad vodou v mobilním segmentu. Pokud tak NVIDIA nezlepší svou nabídku ve vyšších cenových relacích, což se vzhledem k nástupu nové grafické řady ATI HD 6000 neočekává, bude mít velké problémy financovat i vývoj a údržbu svých SW platforem – bude muset omezit SW podporu pro herní vývojáře i profesionální vývojáře, což ještě více sníží její konkurenceschopnost. Opravdová rána by ale přišla, pokud GlobalFoundries spustí 28nm výrobu pro AMD-ATI dříve než TSMC pro NVIDIA a ještě horší by to bylo, kdyby se TSMC opět nedařilo, což je dosti pravděpodobné, protože ti klíčoví lidé, které GF přetáhlo TSMC, se nedaří TSMC nahradit, navíc i díky nim může mít GF klíčový náskok.
Osobně si myslím, že do konce roku se hospodaření NVIDIA trochu stabilizuje, ale žádné zázraky nečekejte. Grafická generace FERMi GF 400 se hrubě nepovedla – špatná výtěžnost čipů, vysoké výrobní a nízké prodejní ceny čipů táhnout NVIDIA dolů. Navíc konkurence je i přes setrvávání na starší generaci čipů pořád vlastnostmi grafik o půl kroku napřed a hlavně o půl roku napřed. A to NVIDIA nemůže v dohledné době dohnat. Základem grafické společnosti má být po všech stránkách kvalitní grafický čip a to je něco, čím dnes NVIDIA nedisponuje a hned tak disponovat nebude. Někteří sice tvrdí, že FERMi špatné není a potřebuje jen 28nm, ale špatné není ve srovnání s čím? Se současným RV800??? Super, takže FERMi stačí na to konkurovat menším čipům stavěným na architektuře z roku 2006-2007-2008 a vyráběným stejným procesem ve stejných továrnách, i když tedy musí být větší, žravější a dražší. Jenže ATI nesedí na zadku a už letos uvede RV9xx čipy a v polovině příštího roku přijde skutečně nová generace 28nm čipů, což je to, proti čemu bude FERMi stát po většinu doby svého působení na trhu. Takže hrubým odhadem, 40nm RV970 bude na začátku příštího roku o minimálně 15-30% lepší a výkonnější než současný 40nm RV870, To už bude stačit na výrazné pokoření GF100 ve všech ohledech. Pak ale dorazí na 28nm nová generace, která bude ještě minimálně 2x lepší.
Jak velký skok by musela udělat NVIDIA v rámci stávající FERMI architektury na 28nm, aby vůbec 28nm nové architektuře ATI stačila? Já jenom aby si někteří nelhali do kapsy a nemalovali si věci na růžovo, nebo naopak příliš černě – ale buďme prosím realisti. FERMI architektura vypadá dobře na papíře, ale v čipech moc ne. Zázraky se stávají, ale NVIDIA by potřebovala v současnosti více než jen to. Potřebovala by, aby ATI udělala podobnou botu, jako ona, což se stát může, leč se to zatím v současné chvíli jeví nepravděpodobně. To, že se jí konkurenční situace zhoršuje, za to mohou i vlivy komplexních platforem, což NVIDIA není, ale může si za to i sama produkcí nekvalitních čipů a nově příliš velkých a neefektivních čipů, před čímž už ale byla už před dvěma lety důrazně varována (GT200 vs RV770). Základní problém NVIDIA je podle mě ten, že dělá všechno možné okolo, snaží se tlačit nějaký vlastní software, i když nemá naději na úspěch, protože jí platformy a standardy převálcují, a nedělá to, co má grafický vývojář dělat hlavně – vývoj grafických čipů. Kdyby dělala jen ty čipy a ovladače k nim, byla by na tom o dost líp a její čipy a grafiky taky. Vůbec celý trh by tu měl dva výrobce čipů s perfektními grafikami a o SW by se starali ti, kteří by se starat měli – SW společnosti.
Po tech nezdarech Nvidie tu mame i financni stranku, ktera jen potvrzuje, co uz zde bylo napsano. Do (skoro) mrtveho se nekope a proto neni treba vice komentovat.
Vzpamatuj se Nvidio
Samozřejmě, je to zlehka průser, ale nic co by tu ještě nebylo, holt je to jak na houpačce, jednou si nahoře a jednou dole, navíc vzhledem k tomu jaká je celková hodnota firmy, to je ztráta více než přijatelná a ještě k tomu způsobená reparacema z dob dávno minulých (většina notasu ma záruku 2roky, což uz bude za chvíli pro nVidii v pohode)
Navíc čipsetový byznys zase neni tak nic moc extra výdělečnýho, AMD ho má, dokonce má i vlastní procesory a o zisku se taky nedá hovořit už roky a to je to prosím 3x větší spolecnost nez nVidia (narázka na Intel vs. AMD ;)
čipsetový business byl pro NVIDIA tím hlavním co ji živilo, malé náklady na malé čipy a vysoké výnosy bez rizika ... čipsety platily vývoj grafik u NVIDIA ...
AMD má ale obrat, 1,3 milionu a jen grafikách téměř 500 milionů, což ji aktuálně dostalo na stejnou úroveň jako u grafik NViDIA, ty mají také necelých 500 milionů obrat ;) Jenže u ATI jenom ty grafiky vykázaly asi 30 milionů zisk
To aj tak potom vyzeralo... Na vyvoj čipsetov nebolo dosť prachov a od legendy menom Nforce2 mal každý ďalší nástupca nejaký problém. Nforce 3 250 počiatočné problémy s kompatibilitou, neskôr sa s pasívom prehrieval, Nforce 4 Ultra potreboval aktívne chladenie ako soľ, zvyšok už žiadne inovácie nepriniesol, max vylepšovanie SB o viac USB a SATA.
DD tych 800 milionov je fakt obrat? Nebol to zisk s tym ze tych 140 milionov je iba cislo o ktore ratali ze budu mat viac v poslednom kvartaly? Nechce sa mi verit ze by isli do tak velkej straty(teraz myslim do minusu).
800 milionů je příjem tedy obrat .... celkově ale tento kvartál dopadl čistou ztrátou 140 milionů hlavně díky těm 193 milionům co museli zaplatit, jinak by skončili 20 milionů v plusu .... problém je všechno co ty výsledky ukazují vývoj situace na trzích a tak ....
"Takže hrubým odhadem, 40nm RV970 bude na začátku příštího roku o minimálně 15-30% lepší a výkonnější než současný 40nm RV870, To už bude stačit na výrazné pokoření GF100 ve všech ohledech. Pak ale dorazí na 28nm nová generace, která bude ještě minimálně 2x lepší."
To je pravda, hnali sa za atómovým slimákom a ušili búdu na Via aby nakopli k spolupráci Intel ... Teraz môžu škrípať zubami pretože na x86 trhu už nemajú pre koho vyrábať
U nVidie je příjem brán jako zisk,tedy těch udaných 812.5 milionů dolarů.Proti předchozímu období je to pokles o 19 %.ale není to nic zase tak hrozného,jak se tady uvádí.Navíc GTX460 je velice dobrá karta a určitě jim pomůže zvednout tržby.
Ani u NVIDIA ani u jiné firmy na celičkém světě a v přilehlém vesmíru není brán obrat-příjem jako zisk ....
těch 800 milionů jsou peníze, které firma utržila, ale abys z nich mohl mít zisk, musíš odečíst náklady firmy na výrobu a všechno možné, pokuty, poplatky a tak dále, takže se v období Q2 fiskálního roku 2011, NVIDIA dopočítala až k tomu, že ykázala čistou ztrátu 140 milionů dolarů, tedy žádný zisk!
Ten propad 19% je hrozný proto, že ve světě žádná krize není a všichni konkurenti naopak prodeje posilují ....GTX 460 může být jaká chce, když její jádro stojí na výrobě více než konkurenční RV870 a musíš ho prodávat levněji, není to dobrý business ... navíc grafiky kolem 5000 korun nejsou už moc populární - pro běžné hráče kterých je většina je to grafika příliš drahá a pro velké hráče, tkerých je menšina, zase příliš slabá. Navíc desktop dnes vydělává pod 200-150 dolary a větší podíl z prodejů má mobilní segment, o který se GTX 460 ještě ani neotřela ...
Navíc sama NVIDIA nemá příliš velké iluze ani o GTX 460 a sama odhaduje nárůst příjmů v probíhajícím Q3 pouze o 3-5% proti těm 800 milionů nyní ...
navíc grafiky kolem 5000 korun nejsou už moc populární - pro běžné hráče kterých je většina je to grafika příliš drahá a pro velké hráče, tkerých je menšina, zase příliš slabá.
Nie je to prave cenova kategoria v ktorej sa predava najviac GPU?
Ne ....
je dobře vidět, že nečteš zprávy, které tu pro vás potím: Odkaz
Jinak bys věděl, že největší prodeje na desktopu jsou u grafik za 0-100 dolarů tedy do 2500 korun - ty tvoří u ATI 52% prodejů u NV dokonce 66,8%
Za nimi následují grafiky za 100-200 dolarů takže zhruba 2500-4500 korun včetně DPH - ty tvoří 35% u ATI a 24,2% u NV. Dohromady tak grafiky do 4500 korun tvoří u ATI 87% všech prodaných grafik u NV pak dokonce 91%! Zhruba 10% u ATI a 5% u NV pak připadá na High end nad 300 dolarů (7000) a zbytek, nicotných 3-4% na grafiky za 5000 ;)
Takže naopak, grafiky za 5000 jsou prodávány nejméně, nemají v podstatě žádný vliv na finanční výsledky a je to proto, že běžným hráčům nenabízí o nic víc zajímavého než levné grafiky a jsou tak příliš drahé a pro náročné hráče jsou zase slabé ... GTX 460 může být jaká chce, ale je dobrá jen proto, že ji NVIDIA umístila do díry, tkerou ATI nechala schválně, protiže o grafiky za 5000 dnes nikdo moc nestojí. Jsou zbytečné, jak říkám pro běžného občasného hráče jsou zbytečně drahé, člověk si pohraje na výrazně levnějších grafikách úplně stejně a pro toho, kdo si zase chce užívat, jsou příliš slabé protože na plné detaily už dnes nedokáží rozjet některé hry ... Takže co má GTX 460 dokázat??? Sama NVIDIA si nedělá iluze a předpovídá nárůst příjmů jen o 3-5% ... což je zhruba to, co by mohla GTX 460 zaznamenat ;)
Ale opět tohle všechno je logickým důsledkem technologického zaostávání čipů NVIDIA. Není schopné ATI dnes technicky a hlavně efektivitou konkurovat v High endu a rychle ztrácí i v low endu, GTX 460 není nic světoborného, protože míří do území nikoho a upřímě, kdyby ATI chtěla a okolnosti to umožňovaly a vyžadovaly, tak za stejnou cenu by mohla prodávat HD 5850 a bylo by po GTX 460 - ty karty jsou výrobce +/- stejně drahé. Jak vidíš, čísla z grafického trhu mluví jasně - 51% podíl pro ATI a 49% pro NV ... na desktopu sice NV ještě vede, ale to nemusí mít dlouhého trvání, hlavně když tím hlavním výdělečným segmentem se stává mobilní trh, kde už ale ATI zvyšuje náskok každým kvartálem už od loňského roku, na současných 56% proti 44% NV ... GTX 460 s tím nedokáže udělat vůbec, ale vůbec nic ...
Je to pravda, alespoň podle výzkumů trhu. Zákazníci se teď hodně dělí na ty, kteří si pořizují karty do 4 tisíc a na ty, kteří dávají za kartu 7+ tisíc. Je to jen statistika ale...každopádně většina lidí, nerozumí tomu, co kupuje, nezná poměry, výkony ceny (to vidím kolem sebe v živém okolí, ne tady, kde tomu většina rozumí) a tak se řídí právě podle ceny. Lidi zjistili, že jim ty karty do 4 tisíc na pohodové paření stačí. Ale je jasný, že ty za 5 tisíc se budou pořád kupovat, je to zmíněno spíše pouze jako vývoj trhu, alespoň podle mě, jak to chápu ;)
srandujes ? zas niekto cital clanok na pct, kde len povodny clanok prehnali cez google translator a absolutne netusili co je v nom napisane ..... celkom ma to dostalo ked sam autor clanku priznal ze nerozumie tomu coje v tom clanku
..oba výrobci (ATi a nVidia) za sebou mají průsery i chvilky na výsluní a oba to zatím přežili. Doufam, že to tak bude i pokračovat. Normálně nVidii nemusim, ale to co předvádí RAMBUS je taky pěkný svinstvo..
A hlavne ked 90% obvineni od RAMBUSu je zamietnutych. NVIDIA zaplatila za to, co jej preukazali. Ten zvysok chcel RAMBUS navyse. Co tiez o tejto firme nieco svedci.
Já myslim že největší čáru přes rozpočet udělal poměrně rychlý konec GT200 čipů, prostě nečekali že to nabere takové obrátky takže předpokládali Fermi na nižším procesu výroby a s lepším odladěním ale takhle museli vytáhnout co měli což není pochopitelně to pravé. Což o to NV už byla v nepěkné situaci v době GF 5, ale teď se sešlo moc nepříjemností naráz. Snad to ustoji, zatím to vypadá že schytává úder-úder-úder a blíží se knokaut a pak odpočet aby se zvedla
Nejpoužívanější, ale počítání přes CPU je pro vývojaře zadarmo a platit by měli jenom, pokud by vývojáři chtěli aby výpočty šli přes GPU, ale prakticky se do toho vývojářům nechce, tak to zatím u všech her dělali sami a zadarmo.
PhysX se platí na konzolích, na PC je zdrama, GPU akceleraci ale nikdo nepoužívá, tu si NVIDAI musí procpat do her skrz marketing a ještě si ji tam jít udělat ....
No to ani omylem nejpoužívanější fyzikální engine ve hrách je ten, který mají herní enginy v sobě, PhysX používá nejvýše 30% her , HAVOK asi 25% a Pak Bullet s 10%, zbytek jsou právě in game fyzikální enginy ;) ... navíc větišina her užívá jen základny PhysX CPU ... ještě nikdo nepoužil GPU fyziku sám od sebe ...
nejpoužívanější fyzikální engine ve hrách je ten, který mají herní enginy v sobě
kdyby vsechny ty herni enginy pouzivaly jeden a ten samy fyzikalni engine, dalo by se o nem rict ze je nejpouzivanejsi, ale protoze maji kazdy svuj, nejpouzivanejsi z hernich enginu je v soucasne dobe physx
já ne, já za její finanční situaci a hlavně to jak to všechno vede nemůžu ... navíc jsem tam napsal, že si myslím, že se situac stabilizuje, byť to nevypadá, že by se měly udát nějaké zázraky ...
Je mi líto že se jim teď nedaří... Ale snad se to zpraví Ati prostě grafiky a OVLADAČE dělat neumí(necupujte mě v komentářích, stejně mě nepřesvědčíte). Přeji nVidii aby se vrátila na špičku kam paří. A aby opět Atinu rozcupovaly s novou řadou, podobně jako tomu bylo s řadami 4, 6xxx, 8xxx. NEBO aby se AMD-ATI začalo věnovat hráčům, vývojářům i prodejcům jako to dělá nVidia(teď už výmluvy jejich PR že jsou malý a nemohoucí(PR firmy AMD o tom proč nepodporují prodej podobně jako intel stalo se to pár let zpátky na školení eD´Day v brně)).
Na špičku nepatří Nvidia, ale vždy ta firma, která má lepší grafiky . A jak neumí ATI dělat grafiky: stačí se podívat na součásné grafiky a porovna s nvidií a hned to uvidíš. A ještě k ovladačím. Proč by je neuměli dělat? Jsou sice HW firma, ale to ještě neznamená že ovladače dělat neumí. Vždy se v nečem najde chyba. Ale furt lepší nějaká menší chyba. Než chyba v ovladačích taková, že shoří grafika
Ale no tak, čo ešte musia robiť? Chceli sme AA do Starcraftu 2, o pár dní bol na požiadanie hotový. Venovať sa vývojárom? Nová verzia Stream SDK... Odkaz
Predajcovia nech si karty predávajú ako chcú, hlavne nech je rozumná marža.
Aby som bol presnejsi mne sa na NV paci ich podpora vyvojarom SW (nie iba hier) na ktoru konkurencia nenavazuje ani zdaleka na takej urovni. Proste je to firma ktora vie svoj HW dostatocne podporit a zabavis sa s jej HW aj inak ako hranim. Samozrejme nekupim kvoli tomu od nich hocico, ale je to jeden z hlavnych dovodov preco NV fandim.
a je to také jeden z důvodů, proč grafické čipy NVIDIA na konkurenci nestačí ... NVIDIA dělá hromadu kravin okolo, které by měly dělat SW standardy a herní vývojáři a nedělá pořádně co má - vývoj grafikých čipů. Ostatně co si NVIDIA z vlastních technologií do hry nezapracuje sama, to jí nikdo neudělá ... je otázka, zda by se tak neměla věnovat vývoji čipů a záladního SW a podpoře standardů a přístupu k nim, na místo toho, co dělá teď .....
Podla mna to nie su kraviny ale znacna pridana hodnota pre jej zakaznikov. Inak neviem preco by sme mali striktne delit pracu a urcovat co kto ma co by radsej robit nemal. Pokial robi NV nieco navyse oproti konkurencii urcite to nie je na nic a je to nieco ako bonus. SW standardy su bez podpory na nic. Vid OpenGL.
Zákazníci by nejvíce ocenili levnou, výkonnou a úspornou grafiku která by byla lepší, než to co nabízí konkurence, protože ta nabízí tohle + stejnou bezproblémovou funkčnost pro 99% uživatelů PC všetně GPU akcelerace ve všech apliakcích třetích stran a 3D obrazu a tak dále... o SW se postará SW společnost využívající dostupné standardy ...
bych byl trochu opatrnejsi. Jen tak pro zajimavost, pred rokem a pul jsem koncil v UK s praci (statika), protoze po nekolikerem propousteni (tzn. pripocist jeste dalsi pul rok k tem 1,5) firma pristoupila na snizeni poctu hodin tydne (4 dny) a tim i ponizeni platu o 20 % a, svete a DD div se, tenhle stav trva dodnes (coz je jiz 2 roky). A tahle situace je nyni vcelku bezna po cele Anglii (a troufnu si tvrdit, ze i jinde v zapadni Evrope). A pokud si k tomu pripoctu, ze u nas a v byvalych statech vychodniho bloku prisla krize v min. pul rocnim zpozdenim, moc bych si nenamlouval, ze je krize pryc.
Perfektny članok,suhlasim zo všetkym,aj ked sa nvidii podarila 460 dohromady za cely rok nevydali nič čo by ohurilo a prilakalo kupujucich.Ati je jednotka
To mi povězte, jak to ta NVidia dělá, že dokáže při 16% marži bez externích pohledávek skončit v zisku několika milionů. A AMD s marží 45% skončí s 138 miliony v plusu bez pohledávek na restrukturalizaci. A to má ještě skoro dvojnásobný obrat. Co sakra v té AMD tak strašně moc stojí?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!