Krysy opouštějí potápějící se loď nebo jen snaha posunout se dál?
Manju Hedge, bývalý víceprezident NVIDIA pro PhysX a CUDA řešení, opustil společnost NVIDIA a zamířil hned naproti, do společnosti AMD-ATI! Pro NVIDIA se nejedná o nijak bezvýznamnou ztrátu. Manju Hedge je s PhysX spojený od jeho počátku, vždyť je to bývalý spoluzakladatel a generální ředitel AGEIA PhysX!
Nad důvody odchodu se může jen spekulovat a asi se je hned tak nedozvíme. Osobně bych řekl, že tím nejpravděpodobnějším je fakt, že NVIDIA, která Ageia i s PhysX koupila, už nepotřebuje služby jejího spolutvůrce, a tak mu prostě ukázala dveře. NVIDIA totiž PhysX vlastně ani nijak nevyvíjí. Samotný fyzikální engine je stále stejný, NVIDIA se jej snaží jen prodat implementovaný do svých grafik, což se jí přes mohutné marketingové snažení ale nedaří. PhysX přes GPU vlastně žádná hra nevyužívá tak, že by jej tam použili samotní vývojáři hry. Těch pár GPU nasazení PhysX je dílem samotné NVIDIA, která si propagaci v dané hře zaplatila a také si tam to PhysX přes GPU sama dodělala. Pravdou je, že se ale spíše stalo GPU PhysX terčem oprávněné kritiky. PhysX přes GPU nemá očekávané úspěchy a hráče neláká a prodeje grafik NVIDIA nezvedá. To je ten nejpravděpodobnější důvod, proč Manju Hedge z NVIDIA odešel.
Jistě můžeme spekulovat i třeba o tom, že NVIDIA nestačí na herním poli na konkurenci z hlediska ceny a konstrukce svých čipů, a se svými FERMI zjevně míří do jiného grafického segmentu. Anebo může být tím důvodem i prostě fakt, že NVIDIA se nedaří a krysy tak začínají opouštět loď, protože si je firma nemůže dovolit živit.
Každopádně jako hráči a zákazníci na tom biti nebudeme. Kvalitní člověk se neztratí, a co je pro NVIDIA ztráta, může být pro AMD zisk. Podle aktuálních informací se nebude Manju Hedge zabývat u AMD herní fyzikou, protože pravděpodobně nemůže (pracovní smlouva s NVIDIA mu to asi zakazuje), nicméně AMD využije jeho bohatých kontaktů na vývojáře a tak by se měl zabývat náborem nezávislých vývojářů a následnou spoluprací na optimalizacích softwaru i her pro grafiky a další hardware s čipy AMD-ATI. Doufejme, že to bude ku prospěchu rozšíření skutečných i otevřených standardů, které ATI tak rádo propaguje a samotnému vývoji čipů AMD-ATI …
AMD by tak rádo standardy a kde nic tu nic.
Nedávno sem četl zajímavý názor v diskuzi (jinde), že AMD se ohání standardy, ale jestli to není jen jejich alibi na jejich neschopnost v tomto směru něco dělat.
Pochybuju, že hlavní překážkou je nvidia.
PhysX je předností nvidie, taky si ho prosazuje a platí, tak nevím co je na tom špatně.
Proč AMD/Ati nepodniklo v tomto směru vážnější kroky, co se týče standardu.
Ted krysa jménem Manju Hedge má být nějakou radostnou zprávou , když přeskočil palubu z potápějící se lodě jménem nvidia k prosperující Ati ?
Ten DDho slovník se mi líbí
Ne opravdu, fandim nvidii at se jim konečně začne zase dařit.
Přeskakující krysy ve mě opravdu žádnou radost nevytvořili
Jako linuxák si o tobě myslím své. Už léta používám grafické karty Ati v linuxu (Radeon 9200, HD2600XT a teď HD5750).
Karty vždy jeli jak se svobodným ovladačem (i když ty modernější bez 3D akcelerace), tak s ovladačem Catalyst od ATi (a zde včetně 3D, v benchmarcích výkon totožný s výkonem na Winech).
tak to bude zjevně chyba mezi klávesnicí a židlí ... mám tu hned několik kolegů, kteří jedou na Linuxu+ nových ATI /mobilních i desktopových) a žádné problémy s funkčností karet a SW pod Linuxem nemají .... evidentně není každý tučňák dokonalý
Nedávno sem četl zajímavý názor v diskuzi (jinde), že AMD se ohání standardy, ale jestli to není jen jejich alibi na jejich neschopnost v tomto směru něco dělat.
Toto som napisal ja a myslel som ani nie tak neschopnost ale neochota nieco take financovat.
Tu mi je jasna jedna vec. DD preferuje striktne vymedzeny sled vyvoja - HWej spolocnosti oddelenej od SW, ktora ju ma iba doplnat a poskytovat potrebny HW na uplatnenie SW. Moj nazor je ale taky, ze nikde nie je napisane, ze to tak musi byt aby to bolo v prospech vsetkych. A viac sa mi paci pristup NV, ktora si na svoj HW pripravi vlastny SW, ktory ma jej karty predavat. Aj to je pokrok dopredu. A ze to nie je pre vsetkych? Uz predsa nezijeme v komunizme. A hlavne aj tento pristup moze prinutit konkurenciu k vlastnej tvorbe, ktorej sa zatial vyhyba a iba kritizuje postupy NV. Co je podla mna pokrytectvo a nevola v tomto smere konkurovat.
Nieco z clanku:
Citace:
Samotný fyzikální engine je stále stejný, NVIDIA se jej snaží jen prodat implementovaný do svých grafik, což se jí přes mohutné marketingové snažení ale nedaří.
Nie je pravda, ze sa PhysX nevyvija. Narozdiel od Havoku stale postupuje dopredu. Podla potreby sa rozsiruje s kazdou hrou vyuzivajucou GPU@PhysX + NVIDIA zapracovala na nastroji, ktori ma vyvojarom pomahat s jeho implementaciou do hier - APEX.. Ono to nie je iba marketingova hracka na ktorej sa nepracuje. Prave naopak. Neviem preco sa silou mocou snazis DD presvedcit ludi, ze vyvoj PhysX-u stoji..
Dalej prosim vyhybajte sa podobnym kravinam ako ze je to daleko od reality. To vieme vsetci. Ale nesimulujeme realitu ale hrame hry. A co predava hry? Simulacia alebo zaujimave efekty? Keby sme chceli simulovat realitu tak na to nemame dostatocny HW a taky tu nebude ani za 10 rokov. Takze otazka znie: chceme prevazne skriptovanu fyziku, aku z vacsej miery ponuka Havok alebo PhysX, ktory je schopny vdaka GPU nasimulovat to, co sa musi v Havoku skriptovat?
Hele už jsem si toho všimnul několikrát, přestaň tu dělat reklamu na PhysX!!! Říkám ti to naposledy - chápu že potřebujete v NVIDIA ten PhysX prodat, ale dej si inzerát a PR článek jinam ....
ad1, Pokrytectví? Ne, je to zdravý rozum ... ATI-AMD je HW vývojář, jeho jediným úkolem je udělat co možná nejlepší čipy využivíající a dávající smysl skutečným standardům a utvořit pro to ovladače a podporu pro vývojáře ... To má HW vývojář dělat a AMD-ATI to zjevně dělá a dobře, což je to co některým fandí ...
NVIDAI, která je také HW návrhář, se ale z nějakého zvráceného důvodu začala hrát na SW společnost, ale protože o její SW a Standardy není zájem, musí si je vytvářet pro svůj HW, jenže ve výsledku je tu špatný HW a zákonitě SW o který nemá nikdo zájem ...
takže co je lepší a přínosnější (pro firmu i uživatele a vývojáře)? Dělat skvělý HW, plně podporující skutečné standardy dostupné pro všechny, nebo dělat něco napůl a obojí nedostatečně?
O to mi zhruba jde .... HW je věc HW vývojáře, SW je věc SW vývojářů, nechápu, proč by HW výrobce měl ještě vymýšlet SW navíc ...
Hele už jsem si toho všimnul několikrát, přestaň tu dělat reklamu na PhysX!!! Říkám ti to naposledy - chápu že potřebujete v NVIDIA ten PhysX prodat, ale dej si inzerát a PR článek jinam ....
Nechapem preco si po mne tak vysiel a zmazal odkazy. Ty robis vsetko preto, aby PhysX vyzeral zle a ja som ti dal dokazy o tom, ze to tak nie je(skoda ze si ich vymazal). Tot vse. Nerozumiem tejto snahe ale ok ako chces.
Citace:
NVIDAI, která je také HW návrhář, se ale z nějakého zvráceného důvodu začala hrát na SW společnost, ale protože o její SW a Standardy není zájem, musí si je vytvářet pro svůj HW, jenže ve výsledku je tu špatný HW a zákonitě SW o který nemá nikdo zájem ...
To nie je zvrateny dovod ale konkurencia. Sorry ale v tomto su naznaky komunistickeho uvazovania, ktore s kapitalizmom v ktorom zijeme nema opodstatnenie. NV sa snazi konkurovat aj inou cestou a to je len dobre. Co z toho nakoniec vypadne sa este len uvidi.
Citace:
roč by HW výrobce měl ještě vymýšlet SW navíc
Aby to pomohlo predaju jeho HW?
PS: Ja nepracujem pre NVIDIU ale som tiez technologicky fanda, ktoremu sa proste tato firma paci viac. Ale to mi nedava pravo sa valat po jej konkurencii, ktoru uznavam a nemam problem si pripustit, ze ma momentalne celkovo lepsie karty.
A ty zase všechno aby PhysX vypadalo jako spasitel světa ... jako PR máš body za snahu ;)
Ne to to není komunistické uvažování, to je logické uvažování ... HW vývojář má dělat HW ne SF, protože když začne dělat SW bude jeho HW stát za houby, jak nám to nejmenovaná spoelčnost předvádí a to bude důsledkem toho, že tu nebudeme mít konkurenci! Mohl bys to konečně pochopit ;)
K čemu je ti podpora prodeje, když HW stojí za houby? Ale to vidíme dnes a denně, CUDA, PhysX a další marketingové vějičky se snaží prodat špatný HW ...
Já jsem také technologický fanda, kterému je úplně u zadku NVIDIA i ATI, zajímá ho to, co si může koupit v krámu a štve ho, že se někdo cpe někam, kde nemá co dělat, trpí tím jeho produkty a ve výsldku právě konkurence ... a ještě více ho štve, že se tu najdou lidi, schopni obhajovat tuto zjevně špatnou strategii - špatnou pro všechny, pro HW vývoj, pro konkurenční boj, pro SW vývoj a špatné je to i pro funkčnost SW - SW má být kompatibilní ideálně se vším a všude, a teď jde o to, který HW jej zvládne lépe a rychleji ... v tom si mají HW vývojáři konkurovat ...
HW vývojář má dělat HW ne SF, protože když začne dělat SW bude jeho HW stát za houby, jak nám to nejmenovaná spoelčnost předvádí
Taketo tvrdenia ti vydrzia dovtedy kym sa situacia na trhu opat neotoci. Co moze po vyladeni Fermi kludne nastat. Co sa tyka toho kto ma co robit mame na to uplne iny pohlad. Ja to neberiem tak striktne ako ty. S velkou pravdepodobnostou bliziacou sa limitne k 1 sa asi nezhodneme.
Co sa tyka PhysXu tak sa snazim ti kontrovat pretoze podla mna neutocis na PhysX kvoli tomu, ze by bol spatny ale kvoli tomu ze je proprietarna technologia na ktore si ocividne alergicky.
Ja som rád za to že NVIDIA ponúka niečo viac ako len FPS.
Povedzme si úprimne či by nás bavilo diskutovať len o tom ktorá karta ponúkne lepšie FPS. Namiesto toho sa tu možeme hádať o prínosoch tej ktorej technológie.
Človek, ktorý má dostatočne výkonnú kartu sa pozerá po daľších vychytávkach ktorých ma NVIDIA viac a som rád, že to tak je pretože takéto veci posúvajú herný zážitok ďalej.
Či už je to 3D VISION, PHYSX, 3 MONITORY atď.
Áno ATI má lepšie karty. Ale NVIDA aj keď sa mi hnusí jej marketing tlačí technológie. Či už sa jedná o "roubovanie" physx do hier, alebo certifikovanie pre 3D vision. Z mojho pohľadu sa nvidia aspon snaží priniesť niečo nové inovatívne do hier a nauozaj na tom pracuje. Samozrejme, že to hlavne a prevažne marketing.
A to je to čo nás núti si tie grafiky, hry kupovať. Netúžim po vejce-vejci podobných xbox hrách a zleniveniu vývojárov.
Podľa mňa si aj vyvojári zaslúžia troška kreatívnej činnosti :-) a nie len copy-paste a nakreslime nejaku novu texturu :-) aby sa nepovedalo.
Nechápem prečo sa tu nadáva na software. Vy ten hardware používate len na grilovanie ?
Software je to čo dáva zmysel hardware. A hardware sa vyvíja pre software!!!
Akákoľvek snaha o jeho zlepšenie je viac než vítaná.
Ati karty super - treba zapracovať na softwari a nových technológiách ako je eyefinity a podobne.
To je správna situácia. Ati ponúkne eyefinity a u nvidie ho máme tiež hoci sa s ním nepočítalo a je na neho treba 2 karty. Tomu sa hovorí konkurencia.
Ibaže nvidia ma PhysX, funkčné 3D ktoré podlieha štandardu a je kompatibilné s ostatnými 3D zariadeniami (telky, projektory) a zameriava sa na vývoj DX11 veľmi pekné smerovanie s teselačným výkonom a výkonom v raytracingu?
To není len o kartách.
A práve my ako nadšenci do technológií by sme to mali chápať. Nvidia doplatila na výrobný proces. Byť to firma, ktorá ponúka len surový výkon bez vychytáviek tak už krachuje.
Neni BOREC ten čo má lepší raketový motor na lietanie v atmosfére. Ale ten čo sa s ním zastaviť na marse na steak z predátora u alienov :-D.
Aby to nevyzeralo, že som NVIDIA boy :-) a dal aj trocha kritiky. Tak si mali uvedomiť, že ten výrobný proces není dokonalý a upraviť tomu adekvátne architektúru a nie len sa snažiť prisposobiť výrobu čipu.
A neskutočne ma serie ten ich marketing (atrapa, klamstvá, a možno až prehnaná pýcha).
Davam ti palec hore. Mam podobne zmyslanie. ATI Eyefinity je fajna vec a oproti NV ma tu vyhodu, ze to ide cez jednu kartu. U zelenych zasa chapem to, ze 3D Vision na jednej by bola asi na 3 monitoroch slideshow ale bez 3D by to kludne mohlo ficat bez problemov. Vykon na to GTX4xx maju. Myslim, ze to casom pride aj u nich ako skutocna konkurencia Eyefinity.
Fakt je, ze s GPU od NV sa vdaka ich snahe zabavim viac. Fakt je, ze podcenili vyrobny proces a len cas ukaze ako sa s tym vyrovnaju. Pomaly ale iste sa ukazuje, ze GTX470 s variantami ake ponukaju Zotax, Galaxy alebo EVGA su slusne a naozaj konkurencne karty a nie prepadak ako sa to niektori snazia uhrat.
1, Eyefinity není nic světoborného a nic nového, navíc je to spíše tehcnologie MS než ATI ... ta jen prostě zprovoznila provoz 3 monitorů na jedné grafice nic zázračného - to ale SW společnost NVIDIA za mnoho měsíců zjevně neumí udělat ...
2, Eyefinity umí i to 3D ;)
3, GTX 470 je propadák, prodeje mizerný a nerefereční modely na tom nic nezmění ... GTX 470 přišla půl roku po konkuenci a neumí nic navíc, dokonce umí méně. Pořád bude mít vyšší spotřebu a vyšší výrobní cenu než stejně výkonné ale levnější karty konkurence s pořádným OC potenciálem, rozumně využitelným při rozumných proovzních vlastnostech ... Navic HD 5000 na rozdíl od FERMi umí nejen dobře DX11 (se stejnou využitelností jako FERMI i stejným potenciálem do budoucna), navrh ale HD 5000 umí i vyšší rozlišení dobře a to i v DX9/10 ...
naopak mě neustále fascinuje snaha některých z nějekého důvodu omlouvat GTX 470/480 a dělat z nich konkurenci k HD 5000. Konkurencí prostě nejsou a každý kdo nekouká na loga ale kouká na technologie a cche to nejlepší za své peníze GTX 400 ignoruje. Je to jen produkt a protože je tu zcela jasně jiný a lepší, nechápu proč se ho neustále někteří snaží nějak chránit, když je prostě takový, jaký je ... tečka.
V tom pripade sa da povazovat za reklamu aj to co pises o AMD. Aj tento prispevok je naozaj ciste PR. Inak aktualne posledne beta drivere od NV umoznuju physX aj v pripade, ze je primarna karta od ATI bez pouzitia patchu. Ci je to chyba alebo si NV uvedomila, ze to nebol dobry krok sa ukaze az s prichodom WHQL verzie. Takze dalsia vytka(a naozaj opravnena) zrejme pada.
nedalo, protože já si nevymýšlím, neokecávám a píšu holou skutečnost, bez ohledu jestli se mi líbí, hodí nebo ne, což se dnes s tím, jak mnozí dělají PR, vylučuje ...
naopak mě neustále fascinuje snaha některých z nějekého důvodu omlouvat GTX 470/480 a dělat z nich konkurenci k HD 5000. Konkurencí prostě nejsou a každý kdo nekouká na loga ale kouká na technologie a cche to nejlepší za své peníze GTX 400 ignoruje. Je to jen produkt a protože je tu zcela jasně jiný a lepší, nechápu proč se ho neustále někteří snaží nějak chránit, když je prostě takový, jaký je ... tečka.
Každý kto pozerá na technologie a chce to najlepšie tak ide do NVIDIE, pretože jednoducho ATI tieto technológie neponúka, alebo neponúka v takom stave ako NVIDIA. U NVIDIE možem mať všetky technológie čo je pre mňa ako pre nadšenca doležitejšie a je dovod na kúpu.
Ten kto sa pozerá na peniaze a chce z nich čo najviac bez diskutabilnych vymožeností :-) ide do ATI :-), momentálne majú lepšie karty (produkt) ako NVIDIA a za svoje peniaze dostanete to čo je pre 99 % ludí doležité. A dostanete to s príjemnými vlastnosťami. Pokiaľ neočakávate vychýtávky a nebude vás mrzieť ich absencia budete nadmieru spokojný.
Pretože toto však není herný magazín, ale magazín o nových technológiach a vychytávkach :-) tak by sa nemali hneď zatracovať.
Všetko je o preferenciách. Ten kto chce kartu na hranie tak hrá a nebude sa tu baviť o technológiách. A nadšenci ako my používajú vychytávky v podobe 3D projektoru v izbičke :-).
A ešte jedna vec na flame :-), batman ma ako jedna z mála hier naozaj bavila :-). Naposledy ma tak zabavil HL episode 1(vcera).
A taká drobná poznámka, na internete sa objavil 3D film Monsters vs Aliens v blueray kvalite. 14.6 vychádza další 3D film.
Týmto pozdravujem všetkých zaritých ignorantov technológií a vychutnám si niečo v 3D. Je to úplne iný zážitok ako s rámčekmi :-). 3D není nová technológia, ale je konečne použiteľná, široko dostupná a kvalitná. S prichádzajúcim obsahom a konečne ponúka zlepšenie hernej scény. Popravde hry po grafickej stránke už dlho stagnujú a túto techlógia si nemožem vynachváliť. Nie len hernej scény !!. Koniec koncov 3D sa dá s úspechom prevádzkovať aj na GTS250 :-) na prichádzajúce filmiky to je super.
Bojkotujem 3 monitory v prospech 3d projektorov :-D.
Dejme tomu, že nVidia je hlavně "SW" vývojář.
Dá se to srovnávat a odsuzovat rozdílný přístup ?
Je to těžké, v ideálním světě bych nejraději nikoho nepenalizoval a spíše koukal, co která společnost vytváří, podporuje a hlavně si uvědomoval, co která firma přináší nám hráčům.
Nikdo nikoho nediskriminuje, možnosti jsou otevřené a NV a AMD mají rozdílný přístup a možnosti, které bud využijí, nebo ne.
Chce to taky tak brát
kdo odszuzuje rozdílný přístup? Nikdo ... jen nemůžeš po AMD-ATI chtít aby dělala polovičaté věci co NVIDIA, která je hlavně HW návhrář, ale protože jim to moc nejde, snaží se být i SW návrhář a ve výsledku to vypadá, jak to vypadá. ATI je ryzí návhrář čipů podle standardů nic víc, nic míň ...
Kym nevysli HD5xxx bola situacia vyrovnana a bola to prave NV, ktora mala najvykonnejsie karty v high-ende. Nepaci sa mi vyuzivanie nie prave najlepsie zvladnuteho prechodu na zcela novu architekturu na obvinovanie NV, ze robi iba polovicatu pracu. Spomenme si este raz na RV600. To bola asi tiez iba polovicata praca. A co je horsie, ATI sa v tej dobe SW stranke nevenovala tiez takze co to o nej vypoveda? Vzdy mozeme napisat na kazdeho hocico.
nechapu to
Podle aktuálních informací se nebude Manju Hedge zabývat u AMD herní fyzikou, protože pravděpodobně nemůže (pracovní smlouva s NVIDIA mu to asi zakazuje), nicméně AMD využije jeho .... => proč by nemohl když odešel tak už snad nemá žádnou pracovní smlouvu ~~
Když odejdeš z firmy je nějaký zákon(či něco podobného), že u konkurence nemůžeš po nějakou dobu vykonávat stejnou práci (ochrana nějakých práv a podobné pytlovinky v tom sou) či jak to je...
zákon na to sice není, ale zaměstnavatel ti může uložit zákaz aplikování technologií, které jsi u něj měl na starost, u dalších zaměstnavatelů např. 5 let.
Můj případ: dělám pro společnost co dělá zdravotnické pomůcky a 7 let po odchodu z firmy se nesmím zabývat extruzí pro obory zdravotnictví, protože tahle firma má technologie a postupy, který jen tak někde neuvidíš - a rozhodně nechce, aby tyhle techniky měla i její případná konkurence.
zákon ne, je to součást tvé pracovní smlouvy, ve které se pod hrozbou pokuty (astronomická částka leckdy v desítkách milionů USD i více) ve prospěch staré firmy zavazuješ, že nebudeš podnikat ve stejném byznysu/oboru nebo že nebudeš pracovat na stejných věcech jako v původní firmě.
pak je tu ale trnem v oku PhysX, CUDA. Proč ?
Není to standard, ano to beru, chápu že je zde AMD v nevýhodě a ohání se standardy.
Nic po AMD nechci, je to především HW vývojář, no ale to nemusí být taky dobře, se s tím spokojit.
Pokud chce být na špici, tak nějaké čekání, až se NV uráčí se potopit, není zrovna důstojné a chybí mi u nich akce ... typu, máme lepší HW, tak proč nemít lepší SW, žádný sraní, at jsou jen a jen lepší ... dneska to tak funguje ...
Zatím je to jen samej standard, nic se neděje, jen nvidia se potápí a ono to vypadá najednou, že AMD bude vedoucí a opravdu dojde na standardy.
Trochu prohnilé mi to přijde, nic víc
edit: sorry za špatnej odskok a děkuji za záporné palce, zdravím
Protože to nejsou standardy ... kdyby byl zájem aby byly, tak se to dělá jinak, ale to evidentně zájmem NV není ... mě to přijde vpořádku. Kdyby NVIDIA dělala skutečné standardy ku prospěchu všem, tak na tom není jak na tom je ... a užitek by z toho měly všichni - uživatelé i vývojáři ...
nebuď naivný, k "prospěchu k všem" môže robiť niečo akurát bezzisková organizácia. nVidia vysolila za Ageiu desiatky miliónov USD a čaká, že sa jej to vráti - zatiaľ sa to nedarí, ale myslím, že čo chvíľa PhysX dospeje do štádia, keď sa buď rozhodne Nvidia k jeho bezplatnému uvoľneniu, alebo skončí na smetisku HW resp. SW dejín.
pro fyziku pres gpu zadny standart neni, ageia byla prvni kdo s akcelerovanou fyzikou prisla, nvidia ji pak jako prvni implementovala na svoje karty. jakej standart ma tady nvidia podporovat?
s cudou pak prisla nvidia zhruba o dva roky drive nez opencl nebo nejaky directcompute, ktery neni zadnym standartem. to ma celou praci zahodit jen protoze nekdo predelal jeji napad pod otevrene rozhrani?
Nebolo to kvoli tomu, ze AMD nebolo so Streamom schopne NV s jej CUDOU konkurovat? Podla teba len tak zahodili vyvoj ktory ich stal nemale peniaze len preto, aby mohli podporovat standardy?
neee STREAM podporuje skutečné standardy stejně jako CUDA, je to jen označení pro GPGPU .... to že si NVIDIA vytváří vlastní věci, je její problém .... určitě se shodneme na tom, že by bylo pro všechny lepší, kdyby byl ten standard GPGPU jen jeden, ten konečně máme - OpenCL a to nezvniklo jen tak - vychází z obou takže není těžké v něm začít dělat, anoi chce to trochu zájmu a snahy ... pro mě je CUDA a STREAM jako možný GPGPU standard mrtvá záležitost, standard tu už je, tak jej pojdmě používat a nechme CUDA a STREAM jen jako prostředí jeho plné podpory .... ATI to pochopilo, NIDIA a evidentně někteří další nikoliv ...
Vies na com krachla 3dfx? na svijich uzavretych technologiach s menom "glide" a paradoxne ich prevalcovala nVidia s podporou opengl t.j. otvorenych standardov ... inak 3dfx potom kupila nv ...
dobrá připomínka .... NVIDAI využila otevřených standardů, koupila 3DFX využila jejích technologií aby se dostala tam,, co je a te´d se snaží rposadit vlastní uzavřené technologie ....
To je pravda. Ja to viem. Rozdiel je ale v tom, ze NV podporuje vsetky standardy ake podporuje aj ATI(ATI Eyefinity nie je standard) + sa snazi pretlacit nieco zo svojho. Preto sa situacia s 3DFX porovnavat neda. Ak si to dobre pamatam tak oni opengl nepodporovali lebo si mysleli, ze sa im podari glide presadit. Ale nie som si tym isty takze ak sa mylim opravte ma prosim.
Kazda profi firma vytvara univerzalne opetovne pouzitelne rozhrania za, ktorymi sa skryvaju roky vyvoja.
Za vsetky priklad: autodesk ma svoje vlastne graficke kniznice postavene na opengl. U opengl je zarucene, ze tu bude a ze zo strany vyrobcov HW bude podporovany, preto maju zaujem na vyvoji pod nim.
Toto je prave problem u glide, cuda a podobnych systemoch, mozu byt bombasticke, mozu preskocit svojudobu ale nevedia do buducnosti nic zarucit (vo vztahu intel,amd)
kdyby tu energii co věnuje tlačení svých nesmyslů věnovala společné snaze tlačení standardů a podpory vývojářů - jak bychom se všichni měli dobře a sama NVIDIA by měla čas se věnovat vývoji svých čipů a udělat něco, co bude řrát míň jak FERMi a mít vyšší výkon jak FERMI ....
TWIMTB je dostatocna podpora vyvojarov(NV ma s nimi jednoznacne lepsie vztahy a spolupracu ako AMD/ATI). A to co pretlacaju nezmysli nie su. Vo vacsine hier co si pustis svieti logo NVIDIe. A to nie su iba peniaze za reklamu bez spoluprace. Toto proste neukecas.
nesmysly to jsou, když stejné věci jsou udělat jinak, aby je mohli používat všichni na libovolném HW - a pak by to byla otázka toho HW a jeho lepšího přizppůsobení skutečným standardům .... ale to ty zjevně nechápeš.
EDIT: Dokaž že má lepší vztahy - zaplatit si logo a poslat tam vlastní lidi dodělat vlastní PR technologie nedefinuje pojem lepší vztahy
Je to obchod. Keby s tym vyvojari nesuhlasili alebo sa s NV nedohodli tak by ich vypoklonkovali kadelahsie. Ale ocividne ich spolupraca s NV vide lacnejsie ako keby mali to, co dorabaju jej programatori, robit sami. Je to proste biznis. Robenie zasluznej prace pre vsetkych konci ako u AMD/ATI, ktori cakaju kym nieco niekto vytvori zatial co NV tvori sama a snazi sa to pochopitelne pretlacit. Nie je na tom nic nenormalne a tento postup pomaha k pokroku ovela viac pretoze nuti ostatnych drzat krok.
Co sa tyka OpenCL ako standardu tak je fajn, ze tu je, ale stale sme iba na zaciatku. A to je ten problem. Kym sa presadi chvilu to este potrva. Ale ta doba pride. Nepochybujem o tom, ze si to obe spolocnosti uvedomuju a kazda s nou rata. NV by urcite OpenCL nepodporovala keby jej to malo urobit nejaky skrt cez rozpocet. A hlavne je stale pomalsie ako CUDA a kym sa toto nezmeni nemozeme ocakavat, ze teraz vsetci prejdu na OpenCL lebo je to otvoreny standard.
jediny rozdil je, ze v ATI Stream nedokazali protlacit, zatimco NVIDIA CUDU jo, zaklad je, ze CUDU zacinaji implementovat jedni z nejvetsich hracu (Autodesk, Adobe, Mathworks), kdyby to zahodili, tak by byli jenom proti sobe.
Dle mého je CUDA podobný standard jako Directx 11.CUDA je standard jedné firmy vázaný na její HW a Directx 11 je vázaný na některý SW rovněž jedné firmy.
AMD na jednú stranu vie vyrábať špičkový HW (spomeňme napr. "z mŕtvych vstanie" s HD 4xxx alebo súčasná HD 5xxx, poprípade 6 jadrové CPUs so spotrebou na úrovni 4-core CPUs a vyšším taktovacím potenciálom), ale je to strašne konzervatívna firma čo sa týka marketingu a SW oblasti. Buď na to nemajú (čo už po Q4/09 a Q1/10 neplatí), alebo to majú "na saláme"
sice je pravda že Q4/09 a Q1/10 bylo pro AMD v černých číslech (konečně) ale to neznamená že budou mít hned peníze navíc na reklamu..... jako myslím že by se teda hodila.... třeba ve hrách jsem viděl reklamu na AMD-ATI poprvé až nedávno v dirtu 2, následovanou hned reklamou na Intel ale nemůžeme chtít po nich v tomto směru zázraky, financí nemaj až tak moc.... Aspoň za ně mluví produkty... ;-)
ale co se týče SW, tak tam bych být nima solil prachy jak to jen jde... tam maj pořád co po nv dohánět.... nedávno jsem měl rozpravu s jedním týpkem co Ati nesnáší jen kvuli softu - co mu oproti nv nenabídne.... ono je potřeba si uvědomit, že jakkoli skvělý HW je bez softwarové podpory na hovno...
HonzaN : nezabudaj na fyziku "Bullet" !!! : AMD tedy podpořilo třetího největšího hráče na trhu herní fyziky a tím je otevřený fyzikální systém Bullet Physics, který se objevuje zhruba u více než 10% současných her, zatímco PhysX je u 28% a Havok u 23% : http://www.ddworld.cz/aktuality/software/amd-ati-podpori-otevreny-fyzikalni-standard-pokrocila-fyzika-v-bullet-physics-pro-pc-zdarma.html
Az na to, ze AMD Bulet v skutocnosti nepodporilo a bolo to len vyhlasenie do vetra a navodenie dojmu, ze NV ma fyziku a aj my mame fyziku. Bohuzial sef vyvoja buletu vyhlasil, ze o spolupraci s AMD sa dozvedel az z internetu a nakoniec vysvitlo, ze spolupracuju s NV a Bulet je vyvijany na ich HW. Precitaj si toto: Odkaz
Len taky maly vycuc:
Vyhalsenie Erwina Coumansa(sefa vyvoja Bulletu):
Citace:
Bullet’s GPU acceleration via OpenCL will work with any compliant drivers, we use NVIDIA GeForce cards for our development and even use code from their OpenCL SDK, they are a great technology partner.
a sokujuce vyhlasenie AMD na jeho osobu s ohladom zevraj spoluprace:
Citace:
..Erwin would not know because he is irrelevant and ATI has their own team from Bullet working with them.
Takze sef vyvoja Bulletu je pre nich irrelevant a o spolupraci nic nevie. Takze ani AMD nie su ziadne paratka co sa tyka marketingu.
To je toho, tak prostě NVIDIA zaplatila tomu týpkovi za to aby to řekl .... nebo mu vyhrožovala, že mu pošle FERMI, tak se leknul té spotřeby a tepla a AMD zapřel
ne vážně ... AMD evidetněn má zájem o spolupráci a šéf Bulletu ne, protože má na triku logo konkurence, třeba ten druhý týpek, co se na Bulletu podílí, má zájem na splupráci s AMD .... hlavně ale pro samotný Bullet by měl mít zájem o každou podporu ...
na Bullet sem opravdu zapoměl, ale stále mi ty % nějak unikají ... neřešme to, sem si uvědomil, že to je jen "malá" ryba (Manju) a že vlastně se nic neděje
Uvidíme co ukáže budoucn
mozna si nVidia do budoucna spocitala ze se podil PhysXu ve hrach zuzi a prestane byt pro nVidii mene rentabilni(vramci marketing u HW),prece jenom otevreny standart zacina nabyrat na %tech a to i v profi sfere
Nechci být škodolibý ale tak nějak mi to připadá jako když krysy opouštějí potápějící se loď.V žádném případě NV neodsuzuji a jsem rád za ni.Každý z výrobců měl své dobré i špatné dny.Teť je má NV.Za rok to může být přesně naopak.Člověk nikdy neví.Já jsem více zaměřen pro AMD a ATI ale to jen tím že prostě jsem věrný jedné značce a vím že to pokaždé není rozumné.A věřím že spousta lidí je zase věrný NV.A to je dobře,jelikož kdyby se každý řídil jen rozumem a nebyla bito i tak trochu srdeční záležitost,tak by pravděpodobně moc s konkurence nezbylo.
Odkazy, ktore som dal na ukazky PhysX-u v Mafii 2 boli v tejto diskusii vymazane lebo zevraj robim reklamu PhysX-u. Ja som chcel iba ukazat, ze vyvoj PhysX-u nestoji tak ako sa tvrdi v clanku. Takze sa to u teba este moze predlzit pretoze poukazat na vyhody tejto technologie a este k tomu aj Fermi je asi nezelane.
Blogy má na starosti kolega .. jednou za čas to tam zpacifikuje, jsi v pořadí
BTW: koupit si FERMI a platit za energii tolik penzě navíc, jenom abych si na pár minut užil bohatších PhysX efektů, které mi jinak se stejným užitkem poskytne běžný CPU .... to je teda nápad
nazdar kukal som tuto prestrelku medzi DD a uzivatelmi a rad by som povedal ze aj ked je pravda ze NVIDIA je technologicky na vrchu co myslim softwerovo a vychitavkami na cipu tak je to jedna oje***cska frima ja som bol priklad jeden z tych ze som im hltal tie ich reklami na fermi , fermi je pre mna zklamanie som aj nad nim uvazoval ze ho chcem aj kupit zato amd ide podla mojho gusta nvdia priradim k mrkvosoftu firma ktora chce kazde 2 roky vydavat nove systemi aby mala co najviac penazi tak isto je u mna nvidia a ich reklami a premenovania ich kariet amd je v tom pre mna top ze ide ako linux bezplatne a open source pre kazdeho vsetko bez ziadne vyraznych obmedzi ci zakazi o potenciale firmi amd-ati som si uz vsimol od kedy chce apple pchat fusion do svojich macbookov co znomae ze pre amd-ati to zacne fusion vdaka cgpu potom som zvedavy co na to nvidia a ich fermi vdaka
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!