Plány AMD-ATI: FUSION ještě letos? Nové grafiky HD 5000 nečekejte, přijdou HD 6000! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Thursday, 27 May 2010
altAMD připravuje na durhou polovinu roku zajímavé produkty …

 

 

 

FUSION je hlavní projekt a vůbec hlavní myšlenka AMD už dlouhých 5 let. Zcela určitě bude hlavní část FUSION produktů první generace, tedy procesor+GPU na jediném kusu křemíku, uvedena příští rok na 32nm. Nicméně poslední dobou se docela nahlas hovoří o tom, že AMD FUSIOn stihne uvsét ještě tento rok tak, aby se tváří v tvář utkalo s konkurenčními čipy Intel Sandy Bridge, které nabídnout podobnou konstrukci a také na 32nm.  

 Není to rozhodně nereálné. Předvýrobní vzorky už kolují světem, takže by se skutečně mohlo začít vyrábět tak, aby výrobci NB, kam se s FUSION počítá hlavně, měli k čipům přístup ještě letos. O FUSION je poměrně solidní zájem ze všech stran a má to jednoduchý důvod. První FUSIOON je v podstatě něco jako mobilní dvoujádrový Athlon II X2 (později bude i X4) s integrovanou ATI Radeon HD 5500/5600! Vše v jediném kusu křemíku s poměrně malým TDP s integrovanou grafikou, jejíž výkon bude násobně větší, než cokoliv, co v integrované podobě známe dnes. Zní to opravdu dobře a tak uvidíme, jestli to AMD zvládne. Že chce uvést FUSION před Intelem a jeho Sandy Bridge je zajímavý tah, na druhou stranu, nepochybuji o tom, že Intel by mohl posunout vydání Sandy-Bridge také o něco dopředu.

U grafických karet zůstaneme. ATI Radeon HD 5000 jsou stále bez konkurence a grafiky NVIDIA GTX 400 nejen, že je absolutně neohrožují, ale jen zdůraznili výhody HD 5000. Nemluvě o tom, že NVIDIA stále nemá co nabídnout pod hladinou 350 dolarů. Pokračuje také bída 40nm výroby TSMC, která se už asi nezlepší, a víme také, že 32nm výroba byla zrušena a čeká se rovnou na 28nm. Normálně jsme byly zvyklí, že AMD-ATI dělalo mezigenerace některých modelů, ale to u HD 5000 pravděpodobně nehrozí. Jinými slovy nemám žádné informace, že by se nějaké HD 5890 či HD 5970 chystaly na trh. Odložení 32nm a čekání na 28nm udělalo AMD-ATI trochu čáru přes rozpočet, nicméně pořád platí, že nové grafiky ATI se letos objeví. AMD už má hotové čipy, které budou stále 40nm, ale jinak o nových grafikách zarytě mlčí, stejně jako výrobci grafik. S využitím svých dobře informovaných zdrojů vám ale můžu potvrdit, že plány na vydání nových grafik nejenom že existují, ale jsou i časově poměrně přesné. Více se dozvíte na konci léta, nebo již za pár dní, pokud AMD oznámí, co se čeká, že by mohlo oznámit a ukázat na Computexu ;). Více zatím neprozradím. Každopádně věřte, že HD 5000 už je tu s námi 9 měsíců, což znamená, že už tu s námi dlouho nebude. Na druhou stranu nečekal bych, díky faktu, že je k dispozici stále jen 40nm výroba, nějaký extrémní skok jako z HD 4000 na HD 5000, ale přesto nové modely asi mnohé překvapí. AMD tedy rozhodně nespí, což je dobře, usnout na vavřínech momentálního krátkodobého úspěchu se nevyplácí …

 
 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 14:30:42
avatar
Jen tak dále AMD , Intel potřebuje konkurenci. S otevřením nových továren GF by mohlo AMD konečně začít víc vyrábět, ale museli by to lidi víc kupovat. Jenže jsou tu stále tací kteří šíří bludy: Jedna paní povídla že má AMD procesor a že s ním má problémy, přehřívá se ......
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 04:01:45
avatar
ehm...to o tom prehrievaní som už počul a je to teda riadne lol...tá pani o tom ale začala hovoriť už za čias prvých Athlonov a neopustilo ju to do dnes...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 08:07:48
avatar
Hlavně to byl ohromný blud v době Athlonů 64 a Pentií 4 Prescott, kdy to bylo přesně obráceně. P4 neskutečné kamna a Athlon 64 neskutečně chladný procesor.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 12:03:36
avatar
Se dívím. Všeobecně známý fakt, žádné nepodložené informace, ani nějaké spekulace, prostě holý fakt a stejně jsem dostal palec dolů? To je jako kdybych řekl, že Václav Klaus má dvě ruce a dvě nohy a někdo by tu řekl, že lžu.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 19:19:24
avatar
Tie palce nerieš...neviem ako ty, ale ja som si už na ne úplne zvykol...ono tu máš takých tých, čo si myslia, že keď ti dajú palec, tak im tým nejak narastie péro...no a dôvod? Pretože si im niekedy pred pár rokmi skritizoval ich blábol, tak jednoducho doteraz klikajú mínúska, len preto, že vidia tvoje meno...ono určite nemôžeš očakávať, že tie palce budú všetci ľudia používať správne

...a k tým Athlonom - presne o tej dobe som hovoril a mne dosiaľ nedá, keď medzi tých, ktorý šíria tento blud práve od týchto úspešných Athlonov, patrí aj jeden ocov kolega, ktorý má vysokú školu a pomaly mu už tiahne na päťdesiatku...ľudská demencia je nekonečná, bez ohľadu na vek, titul, či množstvo vedomostí...a počul som to i od iných a ľudí, ktorý sa špecializujú na IT a vyzerajú a správajú sa veľmi múdro, no pritom si nedajú vziať svoje Intely...jednoducho si nevyberajú procesory podľa výkonu, ceny a prevádzkových vlastností, ale podľa značky...
amartin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 14:50:03
avatar
Ja som na fusion zvedavi ako male dieta a mam voci nemu nemale ocakavania ... cakam, ze to bude taky uder ako K8 vs. P4, mno uvidime ...
Marty611 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:03:35
avatar
Taky se na fusion těším jak babka na důchod a hodně to má co dělat se zvědavostí...mluví se o tom,ale nikdo nic 100% neví

Ale aspoň že tak. Máme se na co 2x tolik těšit
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:28:28
avatar
nj seci su napjaty jak struny,... pritom v puvodnich planech s o fusion mluvilo jako o projektu na rok 2008, ale fakt sem na to zvedavej,...
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 16:57:53

Co prosimvás od fusion očekáváte? Vždyť z hlediska uživatele nepřinese (kromě případného snížení ceny) vůbec nic. Je to prostě další krok na cestě, která směřuje k integraci celého PC do jednoho chipu.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 20:54:06

A co využité spojení CPU + GPU třeba ve Win?
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 23:04:45

Jo jo, taky by se mi líbilo, kdybych v task manageru viděl kromě 4 jader CPU dalších 400 výpočetních jednotek GPU, které by mohly být využívány stejně jako CPU, akorát by byly pomalejší. Ale o tom asi fusion není, že? GPU je možné využívat už dnes a fusion na tom nic nemění.
Samoman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 21:50:50

Veď práve, je to další krok vo vývoji PC.
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 23:17:10

Pravda, další krok, asi tak stejně důležitý, jako integrace zvukové karty na základní desku.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 14:51:17
avatar
To by bolo super keby to stihly ešte toho roku Pekne by to zamiešalo kartami na mobilnom trhu a posunulo ďalej aj desktopový trh hlavne HTPC
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:09:46

Promiň, ale k čemu potřebuje HTPC tak silnou grafiku?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:12:30
avatar
třeba aby ji mohlo využívat pro akceleraci videa nebo převody videa atd. nebo aby když na tom chceš něco hrát, aby to byla hra a ne slide show
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 16:48:38

Odpusť mi tu debilní otázku, ale jak je to s čipsetem a základní deskou? Nebude potřeba PCIe 16x ani integrovaný čip. Z GPU půjde přímo na výstup (D-Sub, DVI-D?). Určitě sdílená paměť.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 20:55:10

Dobrá otázka, taky by mě zajímalo to prodrátování ...
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 13:40:52

Jé to si mohu zahypotézovat.

Nevidím důvod proč by to nemělo být jinak než u stávajících integrovaných grafik tedy na základní desce konektor(y). Chipset bude dále stále fungovat i s onou 16x. Fusion se budou používat i zarytí gamesníci a ti ji rádi využijí. nevidím důvod ji rušit i kdyby AMD připojilo extení grafiky jinak. Jsou i jiné karty které onu 16x mohou využít ne jen grafiky.

Pro mne (a mohu se mýlit) je Fusion hlavně o tom, že mám u procesoru grafický koprocesor který coci zvládá lépe než klasický procesor. Tedy není to slepenec s tou nejvýkonější grafikou. Ta se asi bude dodávat stále zvlášť.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 22:12:33

Tady nejde o dedikovanou kartu, to máš pravdu. Ale je-li CPU a GPU na jedné platformě, tak jak budou navzájem komunikovat? Čistě přes Severní můstek? Nebo jako koprocesor bude komunikovat GPU s CPU přímo? Jaké vývody z GPU budou ("ježek" jako CPU?)? Protože se vkládají společ. Jaká patice?
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 16:53:02

Budou komunikovat jako jádra v klasickém procesoru. Fusion je to, že se nahradí některá jádra procesoru grafickými jádry.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 00:35:54

Ale pokud je to na hry, už to není HTPC?
Na filmy stačí i stávající integrované grafiky od ATI. A 56** karty, to se skvělé hodí na notebook, ano, ale pro sledování filmů je úplně zbytečné.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 08:12:58
avatar
Tak pokud to dohromady bude žrát zhruba stejně co dnes CPU a grafika, které byste dnes do HTPC doporučili, tak proč nemít v HTPC něco lepšího?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 00:24:16

A pokud bude stejná cena :-)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 14:58:28

Fusion je velmi zaujimavy projekt. Som naozaj zvedavy ako sa s tym pobiju a hlavne ako budu konkurovat intelu a jeho Sandy Bridge.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 08:20:08
avatar
Já to vidím tak, že CPU část u AMD bude slabší než CPU část u Intelu, ale GPU část u AMD bude několikrát silnější než GPU část u Intelu a to by mohlo vcelku zamíchat kartami, když by vlastně CGPU od AMD v něčem byly o něco pomalejší než CGPU od Intelu, ale v něčem několikanásobně lepší než Intel. By se totiž mohlo stát to, co se dnes může zdát jako utopie, že by AMD mělo ve finále i několikrát lepší CPU než Intel. A proč kupovat CPU od Intelu, když by nám mohlo CPU od AMD nabídnout i několikrát více užitku za stejnou cenu?
Nowi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 14:59:41
avatar
Jak si budou teoretický stát procesory ve fusionu proti současným mobilním procesorům od Intelu? Je sice hezký, že bude mít docela výkonou grafiku, ale co ten procesor?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:01:50
avatar
no přijde ti, že nějak 45nm mobilní CPU AMD Athlon II X2/X3/X4 na něco nestačí?
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:34:40
avatar
ono fakt zalezi na co,... sem tam si u neceho clovek pocka ale s tim se na notebokoch obecne pocita
do budoucnosti to vsak moze bejt lepsi najme ked se cast zateze z aplikaci prenece na "grafickou" cast.
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:13:01
avatar
CPU AMD Fusion + HD6000M => že by novej notebook v dohlednu?
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 16:16:39
avatar
si myslim že něco takovýho ani nebude... buď Fusion nebo dedikovaná karta, ale oboje mi přijde jako blbost..
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 20:56:48

Dneska máš taky často integrovanou grafiku a další dedikovanou ... proč by to tak nemohlo být i nadále. Já mám čipset 690G a pak ještě HD3650.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 07:39:17
avatar
tohle řešení dává smysl pokud integrovaná GK je slabá. Pokud budeš mít int. grafiku výkonově na úrovní HD5600, tak to u normálních ntb cenu nemá...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 08:25:44
avatar
Sis sám odpověděl. U normálního NB to fakt nebude mít cenu. Ale co takhle nějaký herní NB? A nebo ber to takhle. I ten nejslabší NB od AMD bude mít i na hry výkonu, jako dnešní PC s HD 5500. To by vcelku mohlo zvýšit prodeje notebooků a konkrétně notebooků s AMD a to oni potřebují. Prorazit na trhu s notebooky.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 12:38:42

Když půjde nahoru výkon integr. řešení, tak půjde nahoru i výkon dedikovaných řešení. Změna by nastala jen pokud by dedikované grafiky úplně zmizely z trhu jako zbytečné. Ale to se asi hned tak nestane.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 08:57:14
avatar
obráceně. Int. GK jsou vždy o generaci z5 za dedikovaným GK a vychází z nich... Takže když půjde nahoru výkon dedikovanejch karet, tak pujde nahoru výkon i int...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 08:54:37
avatar
normální jsem myslel standardní 15,6 s rozl. 1366*768, kde si myslim, že těch cca 400 shaderů, který má ta 5600 je naprosto dostačující i na hraní.

A u těch vyloženě herních. Je lepší použít standardní chipset s grafikou hd4200 + něco výkonějšího a přepínání mezi nima. Buď ručně nebo automaticky, to je fuk. Tahle obyč int. GK zvládne naprosto všechnu wokení práci, vč. blueray akcelerace a na hry a výpočty tam budeš mít dedikovanou GK.

Fusion je super nápad, kterej ušetří spoustu peněz na výrobě, a poskytne výkonný řešení, ale když k tomu připojíš výkonnou dedikovanou GK, tak mi přijde že tohle řešení ztrácí smysl...
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 01:33:12

To těžko. Oproti tomu co mám teď (Core i7 620M/5650) bych si moc nepomohl, spíš naopak.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 08:28:24
avatar
Taky kolik do toho vrazils? Odhaduju, že to bude od AMD o dost levnější a čekal bych, že už i méně žravé, než to co máš teď.
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:16:57
avatar
podla poslednych par viet to vyzera ze amd ma 6000 seriu v plane vydat v 40nm prevedeni, alebo ma nejake take kusy, alebo to len tak hlupo vyznieva?
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:32:51
avatar
HD 6000 bude postavena na 40nm procese, 28nm tu bude az buduci rok a 32nm sa vynechava.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:39:24
avatar
no stejne pokud to bude na 40nm, moc bych od toho necekal,... pocet SP pravdepodobne vyrazne nestoupne pac by z toho byly obrove jak u nvidie, ze budou mat jinaci usporadani vykon mozna ovlyvni ale razantne to asik nebude

osobne bych podle soucasnych informaci bral 6xxx radu jen jako mezigeneraci mezi 5xxx a 7xxx
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - souhlasim 2010-05-28 00:18:19

a zaroven bych podotkl ze optimalizacema samotneho HW CPU/GPU se dostanou ohodne procent nahoru (spise desitkach) - plati u temer vsech vyrobcu
kdyz srovnate treba referencni 3870 a 4870 a 5870...... Nevim jak by to bylo u NVidie - uz mne zmatli ze nevim jake GPU ma jake oznaceni (Quadro a Tesla tam to este jde)

a pak hura na 7000 na 28nm
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 08:41:38
avatar
Dyť se to tak i všude bere, jako mezistupeň. HD 6xxx nebude to co AMD plánovala vydat jako HD 6xxx, ale to bude až HD 7xxx nebo jak se to bude jmenovat. Na to co plánovala, ještě není připravený výrobní proces, tak holt předělali něco z budoucí generace na dnešní generaci, ale vypadá to, že to GPU se bude už vcelku lišit, tak si troufají to označit jako další generaci. Já počítám s tím, že to jenom dožene GPU od nVidie, že bude mít AMD +/- stejně výkoné jednojádro, jako nVidia a ne jako dnes o 10-15% pomalejší.
Rorschach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:37:47
avatar
Tyhle vánoce bude z čeho vybírat:
Ati HD6000, Nvidia snad bude mít hotov remake Fermi a nové procesory od obou táborů. Bude za co utrácet....

Navíc ještě budou nové notebooky. Řekl bych že poslední rok už začínají být notebooky konečně trochu použitelné co se výdrže a výkonu týče...
a s novou generací se to samozřejmě ještě zlepší
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 23:40:49
avatar
Místo remake Fermi bych napsal "reparát" Fermi.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 12:41:07

No jestli bude co utrácet, záleží také na tom jak dopadnou volby.

Kdo nevolí není Čech!
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:44:41
avatar
By ma zaujimalo o kolko vykonu viac prinesie HD6000 oproti HD5000 ked to bude stale 40nm takze nejake zvysovanie poctu tranzistorov sa konat asi nebude...ale som zvedavi co pre nas AMD-Ati nachysta
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 15:53:16
avatar
Mozno nejake optimalizacie v usporiadani architektury, rychlejsie pamate a vyssie takty a podobne. Ze to nebude na mensom vyrobnom procese vadit nemusi, HD 4890 bol tiez o dost vylepseny oproti HD 4870 co sa vykonu tyka a bolo to na rovnakom vyrobnom procese (myslim tym rovnaky vyrobny proces HD 4870 a HD 4890). Uvidime, kazdopadne horsie ako HD 5000 to byt nemoze a uz to je dobra sprava :-).
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 16:13:18
avatar
Jesli ATI zvládne s radou 6xxx to , co AMD Zvladlo s Phenomem x6, tak se máme na co těšit.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 08:44:45
avatar
No jo. Ale Phenom II X6 nevyrábějí u TSMC.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 17:19:20
avatar
Na podzim se ukaze, o kolik bude lepsi HD6000 nez HD5000 ale nejakej rozdil tam snad bude rozjete to ma dobre
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 20:44:59
avatar
Ono mozno preto uvedie AMD Fusion este tento rok aby zase intel daleko neodbehol, nakolko az na cenu su Ci3 a i5 velmi dobre a hlavne v notebookovam segmente su velmi vykonne a taktiez maju uz pouzitelnu intelHD grafiku. Notebooky sa velmi predavaju a AMD tam najviac straca tak sa necudujem. S ospevovanim buducej AMD grafiky vo Fusion by som pockal, vykon radeonu HD5600 tam nebude aj keby tam bolo 400SP, pamete budu DDR3 a nie GDDR5 a este zdielane s CPU a ktovie ake takty GPU koli spotrebe, pocitam konzervativne..... Bude to velky vykonovy skok, no nepocitam vykon HD5600, podla mna bude nad HD4650 +-, priblizenie k HD5550 mozno. Dalsia vec, ze intel ma v Ci3 a Ci5 grafiku pouzitelnu a vyrabanu starym 45n procesom, CPU cast je 32n. Intel Sandy Bridge bude komplet 32n s uz 2.generaciu intel HD s dvojnasobnym poctom jednotiek na vyssom takte, takze to tiez nebude orezavatko, pocitam ze to bude slusne nato kde je to mierene...., kazdopadne budu si dobre konkurovat, no nepocitam, zeby malo AMD vyrazne navrch, predca pre intel uz je to 2. generacia a uz ma nejake veci vyskusane, odladene, pre AMD to prvy krok. Tesim sa na obe procesory, pre notebooky, HTPC a kancelariu to bude parada, nech zije konkurencia....
Jarduk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - oprava 2010-05-27 18:18:25

Normálně jsme byly zvyklí, že AMD-ATI...
GoIId [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 20:57:20

Hele lidi zajimalo by me kde jsou limity NM nekde u prezentace intelu to bylo do 11 NM a pak uz nic.Takze 11 NM je limit?
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 12:43:16

Limit určitě existuje, kolik je, to nevím, 11nm už je docela masáž. Myslím, že se s tím ale něco bude muset dělat. Optika, kvantové počítače ...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nm 2010-05-28 13:39:49
avatar
Limit neni 11nm. Kazdy polovodicovy material ma ty limity jinde. Otazka je samozrejme cena a technologicka vyrobitelnost. Nejvyhodnejsi a relativne nejsnadnejsi je kremik. U nej nas na skole ucili ze je limit 12-15nm. Nicmene s vhodnou hradlovou strukturou a hodne primesemy se da mozna tech 11nm dosahnout.
Truhlemar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kapacity 2010-05-27 21:27:06

Som úplný lajik, ale keď má AMD-ATI už teraz trochu menšie kapacity u TSMC, tak bude mať síce super sortiment, ale kapacitne nebude mať ničoho dosť ak by teda, prišiel ten FUSION s integrovanou HD 5500/5600 na 40nm aj graficke karty HD 5xxx seria aj HD 6xxx seria ale stale vsetko v jednom vyrobnom procese a stale mensie kapacity. No neviem.. .
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 10:52:23
avatar
Fusion bude vyrábět u GF zatím co GPU ještě u TSMC.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 21:41:30
avatar
No jsem teda zvědavý jestli se zvýší prodeje AMD procesorů ve prospěch AMD na úkor Intelu, protože tomuhle intel nemůže ani konkurovat, protože tak výkonou integrovanou grafiku v procáku mít nemůže.
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 22:28:56
avatar
Tam kde je to urcene tak az tak na vykone VGA nezalezi a terajsia intelHD sa dotiahla na ATI HD4200 Odkaz . Intel pripravuje do Sandy Bridge minimalne 2nasobne silnu grafiku takze pohoda a na hranie ako take nejake velke obe nebudu bohvie co, nakolko si nemysli, ze aj keby AMD tam mala 400SP, tak takt nebude nejako slavny koli spotrebe a teplu, kedze je to primarne notebookovy procesor a taktiez nezabudat, ze tam nebude ani zbernica ani rychlost pameti ani takt ani nic ako ma HD5600. Vyssie uz som to rozpisoval. Ale aj tak sa na to tesim, len upozornujem, ze to bude primarne notebookovy procesor a ten bude znacne obmedzeny spotrebou, cize nieje mozne tam napchat ten vykon co cakate a este aj vykonny procesor a spotrebu 15-25W, to proste neide. Procesor to bude dobry, no vykon HD5600 v procesore sa nekona, bral by som ho...., to zatial neide, to ani nieje zatial potreba....
romero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 22:43:18

Mobilna HD5650 so 400SP na 40nm a 450-650MHz ma spotrebu 15-19W. Turion II M500 2.2GHz na 45nm ma 35W.
Pre porovnanie Intel Core i3 330M na 32nm s GMA HD ma 35W.

Takze ak to AMD natlaci vsetko do 32nm, tak takty okolo 500+ MHz budu realne a aj spotreba do 35W.

Zahadou su fakt tie pamate. Idealne tam treba tych 25GB/s.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 11:04:02
avatar
Tak podle 3DMark 05, jo. Ale u HD 4200 tam nějak chybí ty herní testy, takže to nějak pořád nemůžeme porovnat. No ale tak zase AMD chystá 2x vyšší výkon, tak uvidíme jestli to Intel dorovná.
Liberát [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-27 21:43:39

Výborne ADM-ATI. Takto to má vyzerať..
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 12:08:23
avatar
Za 10 let co jsem procesorově u AMD tak jsem nezažil procesor který by u AMD fakt topil.Což rozhodně nemohu říci o Intelu.P4 byla fakt topinkovač.Ale zde také platí přísloví když chceš psa bití hůl jsi vždy najdeš.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-28 12:16:58
avatar
To nebol len topinkovač ale aj brzda Kámoš zarytý fan(intel)k si upgradoval P3 na P4 a šiel s výkonom dole o 15 percent Chvíľu experimentoval s chladením a taktovaním, nakoniec to vzdal a kúpil si Barton

Tak to je proste všade, raz je jeden hore, potom zase dole ako sa hovorí rovnováha musí byť aj keď v prípade modrý vs červenozelený sa veľa o rovnováhe hovoriť nedá.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mas pravdu, 2010-05-28 13:34:14
avatar
P4 byl vcelku zravy a topici CPU (i kdyz me slouzil bez problemu). Nicmene take pomatuji doby, kdy spolubydlici (a nebyl jediny ) docela casto nadaval, protoze musel restartovat komp, ve kterem mu tikal CPU od AMD. Takze ano, to prislovi plati - vzdycky se neco na nekoho najde.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nu, 2010-05-28 13:29:35
avatar
jsem zvedavy, jak si AMD poradi s odpadnim teplem z tak maleho mista. V notasu mam HD5470 (zadny zazrak, ale v porovnani s 4500MHD prece jen poradny skok) a klidnym svedomim mohu prohlasit, ze "topi jako kr.va". Proto jsem zvedavy, jak to cele bude vypadat - pokud se jim to podari, klobouk dolu.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-05-29 16:40:16

len tak dalej AMD...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaWednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 739x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Wednesday, 20 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 508x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Monday, 18 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 978x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Tuesday, 12 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1203x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Monday, 11 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1528x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Friday, 08 November 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1349x
Komentářů: 6