Podvodníci se snaží vylákat z lidí karty AMD Radeon a mění je za bezcenné NVIDIA. Těžaři útočí. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 17 duben 2021
altTěžaři mají velký zájem o efektivní starší grafiky Radeon a podvodníci se jim snaží vyjít vstříc.

 

 

 

Nedávno jsem přehodnotil žebříček nejlepších grafických karet všech dob. Na prvním místě není ani NV 8800 GTX, ani Radeon HD 4850, ani GTX 1080 Ti či Radeon R9 290X, ale zcela zaslouženě Radeon RX 580 8GB. Tohle je nejlepší grafická karta, kterou kdy kdo vyrobil, a těžko ji někdo někdy překoná. A dnes neuvěřitelných 5 let po svém úvodním uvedení (ještě jako 14nm RX 480) je stále extrémně žádaným zbožím, a hlavně stále skutečně použitelná i pro hráče. Na rozdíl od soudobé a nepoměrně díky marketingu prodejně úspěšnější konkurenční GTX 1060, která je dnes na a za hranicí použitelnosti. Ostatně o tom vědí i těžaři digitálních měn.

Speciálně 8GB Radeon RX 580 je velmi ceněný mezi těžaři, protože stále nabízí velmi slušný výkon při nízké spotřebě a hlavně extrémně nízké pořizovací ceně. Tedy nabízel by, pokud by se další tyhle nové karty daly koupit (AMD je samo proti sobě, že je v obrovských počtech stále nevyrábí). Jenže těžaři ví, že spousta těchto karet je stále v držení a používání mnoha hráčů. A tak na ně pořádají hony.

Dostali jsme oficiální zprávu a varování, že existují podvodníci, zejména v Číně, kteří předstírají, že jsou zástupci jednoho výrobce karet či dokonce přímo AMD a kontaktují uživatele, že jejich starší Radeon RX 580 mají prý chybu a uživatelé je mají vrátit, přičemž dostanou jinou kartu výměnou.

Říkáte si fajn, v čem je problém? No, protože jednak RX 580 žádnou chybu nemají, ale hlavně pokud některý uživatel podvodníkům vyhoví, tak buď nedostane náhradu žádnou, anebo mu pošlou naprosto bezcennou NVIDIA GTX 1060 3GB. Těch je značné množství, protože v době, kdy spolu RX 400/500 a GTX 1000 série bojovaly, zdálo se, že GTX 1060 je lepší karta a prodejně byla mnohem úspěšnější. Jenže nebyla to lepší karta, jak se po letech ukazuje. Radeon byl a je mnohem lepším produktem a ceněný i dnes, kdy se v bazarech běžně prodává i 10 – 15 tisíc korun a zejména za současné situace stále stojí za úvahu. Zatímco GTX 1060, speciálně ty 3GB verze, jsou prakticky bezcenné a na hranici (3GB verze pod hranicí) použitelnosti v současných hrách a pro těžaře jsou úplně nepoužitelné.

Samozřejmě společnosti AMD a XFX za jejichž zástupce se podvodníci vydávají, důrazně varují všechny uživatele. Zejména v současné situaci, kdy je prakticky nemožné i jen za RX 580 sehnat adekvátní slušnou náhradu, by případné chycení se do pasti podvodníků, bylo pro mnohé uživatele dost velkým problémem. Takže pozor na to. Bohužel digitální měny stále neklesají, těžba sice naráží na nové zákazy a omezení ve světě, ale protože je extrémně výnosná a digitální měny jsou skvělý nástroj pro podvodníky, zločince a praní peněz všeho druhu, hned tak se jich nevzdají a většina karet je skupována těžaři za horentní sumy. Proto jsou starší, těžby schopné karty tak atraktivní pro těžaře a snaží se je získat pokoutnými způsoby.

Výrobci grafik a komponent se navíc obávají, že podobných podvodů bude přibývat, protože řešení současné situace s dostupností a cenami grafických karet prý není v dohledu.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Ten co čte [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - To je až absurdní 2021-04-17 14:08:11

Když vyšel Ryzen 5 3600, poskládal jsem si komp a sehnal do něj tehdy už výprodejovou SAPPHIRE NITRO+ Radeon RX 570 OC 8G za 4300,- Tak by mě zajímalo, jakou má dnes cenu :-)
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 07:43:57

Tak RX 570 OC za deň dokaže vyťažiť 2 €, za mesiac 60€ cca 1600Kč mesačne škoda že nemaš RX5700 tie su na ťažbu velmi dobre ta za deň vyťaži 5€, za mesiac 150€ = cca 4000Kč taka RX 6900 vyťaži len o euro viac 6€ za deň. Preto RX 5700 je besceler, tie sa predavaju za velmi slušne prachy
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-17 15:20:12

No je nejvyšší čas rychle prodat VEGU FE a koupit novou RTX 3060. Výkonem je o maličko rychlejší a má nové encodery a decodery. Na videoeditaci je to lepší kandidát. Co myslíte?

No Asus nebo MSI to rozhodně nebude. Udělat k takové karte chladič na 2,5 slotu může jen.. No ať si dělají co chtějí, ale Palit nebo Gigabyte dělá 2 slotovou klasiku. Nevzdám se přece drahocenných PCIe slotů na desce..
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-19 14:55:33
avatar
Za kolik ji budete prodávat? Vegy jsou taky slušné na těžbu.
lukeDD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-17 15:23:54

čoraz radšej som, že som bral Radeon VII chvíľu po jeho launchi.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-17 15:37:20
avatar
s RX 580 8gb jsem byl po vykonove strance spokojen, jediny co mě sralo byla ta hlučnost, ktera fakt byla vysoka a to sem měl verzi od Sapphire tu Nitro , pak sem zkoušel 2 ruzny nvidie od gainwardu rtx 2060 a rtx 2070 super a oproti tomu je to velkej rozdil pač o těch kartach skoro nevim
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-17 17:49:52

Do 3GB se už těžařům nevejde blockchain. A majitelé 8GB nVidií by jim na to neskočili (že karta má chybu). Konkurencí k GTX1060 byla RX480, pozdější RX580/590 byla už celou dobu výkonnější.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-17 18:54:30

Tak jistě, podvodníci se snaží vydělat i pomocí hysterie ohledně smyšlených kauz AMD grafik, které byly až pověrčivě přehnaně tlačeny do éteru. Především ze strany NV fans za pomoci NV marketingu.
Podvodníci používají všechny nástroje.
DRAK Z KRUHU [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - když to chtej tak jim to dám 2021-04-17 17:42:49

tak svoji RX580 bych klidně za nejakou jinou grafiku vymněnil protože po Cyberpanku začala házet artefakty..... když ti zatracení těžaži vykoupili nový grafiky tak si nic jinýho než dostat šrot nezasloužej......
DDrVostep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - jupí 2021-04-17 23:33:21

Jé, tak sem se zaradoval, koupím synovci za levný peníz místo gtx560 gtx1060. Aha, tak nic no, voni se i ty prakticky bezcenný karty prodávaj za 7kKč.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 11:11:53
avatar
Mám pocit, že AMD RX580 nevyrábí proto, že na trhu není dost pamětí a tak je raději osadí do novějších karet, kde je větší zisk z kusu. V dnešní době, kdy se prodá úplně všechno, co kdo vyrobí, tak veškeré zákonitosti trhu selhávají. Připadám si jak v dětství, v krámech není zboží, za hranice nemůžu, vyrazit za kulturou taky není kam, pořádně se nažrat není kde a v televizi mluví každej večer slovenskej debil lámanou češtinou...
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 11:47:01
avatar
hodně pobavilo, trochu jsem si zavzpomínal... a zjistil, že nejste daleko od pravdy
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 11:49:35
avatar
Jinak samozřejmě výskyt debilů bude v jakékoliv populaci dost podobný, ať se jedná o Čecha, Slováka, nebo jinou národnost. Koneckonců stávající prezident ČR je toho neklamným důkazem.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 12:35:30
avatar
Sice netusim, jak to je s jejich dostupnosti, polarisky ale pouzivaly jeste gddr5 pameti.
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 12:26:51

Tak už vznikají kryptoměny, které nejsou postaveny na výpočetním výkonu GPU nebo CPU, ale na kapacitě disků. Takže se připravte/připravme na nedostatek SSD. Čínští kryptohorníci již skupují preventivně velkokapacitní SSDčka.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 13:19:09
avatar
Uff, to jsem to stihnul za pět minut dvanáct. Nové 1TB SSD s TLC mi dorazilo minulý týden.
Jsem dlouho váhal, ale nedávno se tu psalo, že ten nedostatek křemíku se do pár měsíců projeví i na NAND pamětech, tak jsem se konečně rozhoupal a objednal.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 13:58:00
avatar
Nějaký zdroj by nebyl?
petronias [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 14:30:34

https://www.svethardware.cz/kryptomena-chia-by-mohla-zpusobit-nedostatek-hdd-a-ssd/54804
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-19 15:04:24
avatar
Odkaz Vlevo jsem dal BitcoinHD a jsou tam i další měny, co te těží pomocí HDD. Jinak se mi zdá, že i nějaké video o tom udělal i Linus (LTT).
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 18:18:04
avatar
Kamarat už stihol postaviť aj jeden menší farming build, osem jadrové cpu, 32GB ram 2x2tb nvme v raid 0 a 64TB HDD tiež v raid 0. Rýchle cpu, nvme a ram treba len na začiatku na generovanie zahonov. Rovnica je 1 jadro cpu, 4GB ram a 300GB rýchleho ssd - toto sa potom dá skalovat podľa počtu cpu, ram a miesta na disku. Potom už stačí len HDD a rasbery pi. Hlavná výhoda meny je, že je energeticky menej náročná, pracuje na princípe proof of space. Návratnosť je otázna, keďže sa mena este neobchoduje na burzách. Inak sa nejedna o nový nápad, takáto podobná mena už existuje viac ako rok. Táto však pochádza od vynálezcu torrentov, čiže by sa to mohlo presadiť (vraj bitcoin killer, osobne pochybujem ) Co sa týka nvme, tak tam treba disky s vysokou životnosťou 1000+ TBW, veľa nvme diskov je na úrovni 600 a teda nie sú veľmi vhodne.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-19 16:47:20
avatar
Super! Jestli se tohle rozjede a bude nedostatek HDD/SSD, tak tu máme pěkný celosvětový průšvih. A to že si nekoupíme uložiště pro domácí použití bude ten nejmenší problém.

Tam honba za prachama nás fakt jednou zlikviduje.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 20:41:24

Nejvíc bych ocenil, až těžební horečka opadne, tak hlídat všechny indície tohoto boomu a včas varovat o přicházející vlně nedostupnosti HW. Nejlepší by bylo, kdyby se do toho zapojili i těžaři zde na webu. Prostě nakoupit zavčas bude alfou a omegou v budoucnu, pokud se ty intervaly těžby budou vracet, jako že určitě jo. To je myslím si nejvíc podstatné do budoucích let informovat a zabývat se tím. Nesmíme bejt už nachytáni na švestkách
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 21:59:36
avatar
No ja nevim, ale mi prijde ze kazda tahleta vlna tezbomanie byla pokazde na pchw webech dostatecne omilana zavcasu a pokazde se dalo aspon nejak pripravit. Aktualni vlna jenom vysla v obzvlast zakerne dobe okorene virama, problemama ve vyrobe a navrch jeste po tom nekolikaletem suchu amd absence vyssich modelu a nvidia rtx priplatkove generace. Starsi generace uz nikdo kupovat nechtel, pac nove vypadaly tak lakave, no a dopadlo to jak to dopadlo..

Stejne myslim ze pro uzivatele, kteri hledaji jen upgrade starsi grafiky to nemusi byt zase az tak neresitelne...starsi karty se porad daji prodat za nesmysl penez. Treba rx 5700 rada se da dnes celkem pohodlne prodat i za vic, nez se da v Nemecku bezne skladem sehnat 6700xt. Sam jsem se k jedne pred par tydny dostal a herne to je velmi povedena karta.
Co se nejlepsiho modelu tyce, za me to byly jednoznacne hbm Vegy, ktere nekterymi svymi vlastnostmi jsou neuveritelne nadcasove. Polarisky v tom ciste hernim pouziti budou asi vyse, nekteri si ale cenime i tech mnohdy nepopularnich, "univerzalnich" karet.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 21:05:32

Souhlasím s těmi kartami vyjma R9 290X. 8800GTX, HD 4850, GTX 1080Ti, RX 580 mají své místo jako nejlepší GPU své doby. Určit jen jednu nej podle mě nejde. V období jejich aktivity byly the best. RX 580 8GB si drží dlouhou životnost jednak dlouhou podporou DX12, dostačující pamětí, dobrým výkonem, ale i díky těžební horečce a tam to plus není tak jednoznačné.
Podle mě, když už nej GPU, tak 8800GTX. To byl majstrštyk a od ní se zvedl výkon, jako u prvních core i3/5/7 procesorů a lineárně roste až do dnešní doby.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 22:16:32
avatar
Já bych jí tam nechal. Když si vezmeš, že si na R9 290X dnes pořád zahraješ v podstatě stejně jako na RX 580 a to té kartě už bude 8 let, tak to fakt není špatný.
Dokonce jsem teď koukal, že má maličko vyšší výkon na těžbu než RX 580 :-D
martinhr70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - panstvo dovolím si nesouhlasit 2021-04-18 22:03:18

Reaguji s pár hodinovým zpožděním.
rx580 určitě není lepší jak GTX1060.
Obě karty podali stejný(podobný) herní výkon, akorát že k 1060 jsem nepotřeboval přímou linku do Temelína.
Přece, to že na AMD jde dělat z milionu věcí právě jen a pouze jednu výhradně lépe, neznamená že je AMD lepší firma.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 22:16:50

To přeci není o lepší firmě. Bavíme se o grafikách. Samozřejmě, že GTX 1060 6GB byla velmi povedená karta, také GTX 1070, 1080, Ti. Řada Pascal má své HW místo, zrovna tak jako RX 570/580, tak Vega a pozor i Fury, která přišla jako první s HBM pamětma a drží krok i dnes, jen málo Vram ji limituje. To není o firmách, tam sklouzá i téma marketingu a ty karty si to nezasloužej.
martinhr70 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-18 22:03:48

1060 6GB
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-19 18:07:22
avatar
Mám GTX 1060 3GB a bezcenná tedy rozhodně není. Pořád se na ní dají hrát hry ve fullHD, jen někde už hodně pokulhává. Zejména u nejnovějších titulů. A v bedně o ní vůbec nevím. Je naprosto tichá.
schali [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - * 2021-04-19 10:39:54

Dneska už jsou lehce za zenitem. Ale máte pravdu, používám 6G verzi gaming X, ve své době předraženou. Ted si však myslím, že je to jedna z nejlepších karet co sem měl a to sem začínal na 3Dfx voodoo. Dokonale tichá i při zátěži nerušivá, spolehlivá, nežere to, nehřeje to, nějaký výkon v 1080p to dá. vzhledem k provozním vlastnostem vypadá jako nesmrtelná, což se dost cení.
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-19 15:03:56

Tak 3Dfx Voodoo byla určitě tišší
Imhotep [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2021-04-19 15:34:21

Tak uz se to dotklo i me, par dni zpatky mi klekla grafika. Pri pohledu na nejlevnejsi dostupne karty za 30k (ted pomijim jejich vykon) uz me to ani nezajima. Nejak to preziju na integrovane (hraju opravdu pramalo a nejvic FM2020) Snad uz konecne Philips pusti na trh novou radu 65" OLED TV, to je moje priorita. Tady uz me ani ta cena nejak netrapi. HDMI 2.1 s VRR momentalne teda neuziju ale cena PS5 je oproti PC smesna a dostupnost po znamosti by nemusel byt udajne az takovy problem. PC nastavaji tezke casy, mrknout na net a sklad na filmy. Zen3 se mi opravdu libi ale jaksi nevim na co mi bude samotne CPU, zacarovany kruh.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárna
Prusa Core One – nová uzavřená 3D tiskárnaStředa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 620x
Komentářů: 1
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!
Star Wars Outlaws dostává Update 1.4 – zásadní herní změny!Středa, 20 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 411x
Komentářů: 0
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?
Jak to vypadá v uvnitř DATACENTRA?Pondělí, 18 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 913x
Komentářů: 0
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?
Vychází LEGO Horizon Adventures – další zábavná LEGO hra?Úterý, 12 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1181x
Komentářů: 0
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?
Indiana Jones and the Great Circle hra ala film?Pondělí, 11 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1506x
Komentářů: 0
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.
Nový Captain America nevypadá dobře. Thunderbolts* jsou na tom lépe.Pátek, 08 listopad 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1337x
Komentářů: 6